Karty pracy są przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych. Stanowią część pakietu „Żyję w społeczeństwie” – zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z kartami pracy, uczniowie przyswajają i utrwalają wiadomości potrzebne każdemu młodemu człowiekowi, który pragnie brać aktywny udział w życiu swojej społeczności. Wśród różnorodnych materiałów znajdują się m.in.: · wzory pism – przystępny i praktyczny miniprzewodnik z podpowiedziami, jak stworzyć pismo do urzędu (skargę, podanie, odwołanie, prośbę) · instrukcje zachowań – schematy ułatwiające odnalezienie się w przestrzeni publicznej i w sytuacjach społecznych (np. w gabinecie lekarskim, restauracji czy sklepie) · naklejki i wypychanki – atrakcyjne dodatki, dzięki którym nauka nie zmieni się w przykrą konieczność · karty pracy – dostosowane do potrzeb szkół przysposabiających do pracy. Treści – praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób – odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z: · emocjami i relacjami międzyludzkimi · zasadami savoir-vivre’u · prawami człowieka oraz prawami przysługującymi osobom niepełnosprawnym · organizacją czasu wolnego. Uzupełnieniem kart pracy jest podręcznik. Publikacja może być też wykorzystana podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
TRENUJ WZROK – Ćwiczenia dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i licealistów z zaburzoną percepcją wzrokową Publikacja składa się z ośmiu kategorii ćwiczeń (np. dobieranie w pary, znajdowanie różnic, odbijanie wzoru, śledzenie labiryntu), które zawierają po dziesięć kart praktycznego treningu wzroku dziecka. W zależności od poziomu percepcji wzroku podopiecznego terapeuta może dobrać na zajęcia karty z poszczególnych kategorii. Przygotowane ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą małą grafomotorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę i syntezę wzrokową, koncentrację uwagi, spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów i całych układów, pamięć wzrokową i logiczne myślenie.
Trafna diagnoza wypalenia zawodowego, oparta na rzetelnym zrozumieniu jego istoty oraz determinant, zwiększa szansę skutecznej profilaktyki na wszystkich jej poziomach. Póki jednak sama istota wypalenia i mechanizmy jego rozwoju nie zostaną w pełni poznane, a spór wokół rozumienia pojęcia i postępujących objawów tego procesu nie zostanie rozstrzygnięty, trudno będzie wspierać osoby doświadczające wypalenia, a jeszcze trudniej - zapobiegać mu. Niniejsze opracowanie stanowi próbę ukazania z jednej strony aktualnego stanu wiedzy o wypaleniu zawodowym, szczególnie zaś podkreślenia obszarów zgodnych oraz różniących badaczy, z drugiej strony zmierza do pełniejszego wyjaśnienia zjawiska, przedstawiając istotne mechanizmy, na mocy których dochodzi do jego rozwoju.
Co zrobić, aby uczeń czytał lektury w sposób uważny i krytyczny? Aby potrafił selekcjonować, przetwarzać i wykorzystywać informacje z tekstu? Aby uniknął czytania mechanicznego, bez zrozumienia? Z pomocą przychodzą Lektury w teleGRAFICZNYM skrócie dla klas 46 oparte na idei myślenia wizualnego.Publikacja składa się z 57 arkuszy z grafikami ułatwiających proces czytania ze zrozumieniem, analizowania i interpretowania lektur szkolnych omawianych w klasach 46. Sprawdzi się na lekcjach języka polskiego, zajęciach dodatkowych i w domu.Punkt wyjścia do rozmowy o lekturze, pomoc do redagowania tekstów, alternatywa dla kartkówki wachlarz możliwości zastosowania kart jest szeroki. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia!
Kiedy chętniej komunikujemy się z innymi? Kiedy wiemy, że to, co mamy do przekazania, jest ważne i bliskie naszemu sercu.Karty pracy Opowiem wam o sobie ukierunkowują ucznia na pozytywne emocje i zachęcają do mówienia o sobie. Uzupełniając kolejne karty, ma on okazję opowiedzieć o tym, co jest mu bliskie. Pomogą mu w tym rysunki, podpisy, a także zdjęcia z rodzinnego archiwum pokazujące najbliższe osoby, zainteresowania, ważne wydarzenia, ulubione miejsca oraz czynności. W ten sposób uczeń stworzy na kartach pracy własną historię o sobie.Dzięki publikacji uczeń:- poszerzy swoje kompetencje komunikacyjne,- otrzyma szansę skonstruowania narzędzia pomocnego w porozumiewaniu się z innymi.
Wykreślanki 2. Zbiór ćwiczeń dla młodzieży i dorosłych z trudnościami językowymi"" to zestaw zróżnicowanych zadań, na który składają się wykreślanki typowe, obrazkowe, z kategoryzacją, słowotwórcze i literowe.Publikacja przychodzi z pomocą osobom z różnego rodzaju problemami, m.in.:- dysleksją,- afazją,- niedosłuchem,- niepełnosprawnością intelektualną,- chorobami neurodegeneracyjnymi.Wykreślanki 2 przydadzą się zarówno w szkole na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych, w gabinecie terapeutycznym u logopedy, pedagoga, psychologa, jak i w domu. Publikacja ma atrakcyjną formułę łamigłówek, może być więc także świetnym sposobem na spędzenie wolnego czasu.Polecamy również pierwszą część serii, ""Wykreślanki"".
Dasz radę! to karty pracy do zajęć rewalidacyjnych stworzone przez nauczycielkę dla uczniów. Autorka, Małgorzata Leduchowska, pracuje z młodzieżą z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w szkole ponadpodstawowej. Zauważyła, że uczniowie na tym poziomie kształcenia często mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem i analizą prostych tabel czy wykresów.Publikacja przeznaczona jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Składa się z trzech głównych części:Praca z tekstemPraca z danymi liczbowymiPraca nad sobą.Dzięki pracy z publikacją uczniowie zyskają umiejętności potrzebne nie tylko w szkole, ale również w codziennym życiu. Zadania związane z wyzwaniami każdego dnia, od analizowania przepisów kulinarnych przez odczytywanie danych z ogłoszeń po rozpoznawanie własnych emocji, to cenna pomoc dla młodych ludzi.
Prezentowany zestaw to praktyczny niezbędnik dla każdego psychologa pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sprawdzi się zarówno w pracy w gabinecie, jak i w placówkach oświatowych. Publikacja zawiera materiały do wykorzystania podczas prowadzenia konsultacji dla rodziców (wzory dokumentów i kwestionariuszy), a także w bezpośredniej pracy z dziećmi (karty pracy, arkusz obserwacji i scenariusze zajęć grupowych).Teczka zawiera:wzór karty informacyjnej;wzór zgody na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem;wzór wniosku o wydanie opinii psychologicznej;kwestionariusz wywiadu z rodzicami;arkusz obserwacji dziecka;kwestionariusz dla rodziców;5 scenariuszy zajęć grupowych dla dzieci rozwijających sferę emocjonalną, społeczną i poznawczą;karty pracy, w tym 2 gry planszowe, poruszające takie tematy, jak: emocje, rozwód, sytuacje społeczne.
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia.Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 1.
Książka jest zbiorem gotowych ćwiczeń, gier i zabaw, dzięki którym nauczyciel może zrealizować kreatywne zajęcia wychowawcze przy minimalnych przygotowaniach. Poruszone zostały w niej tematy najbliższe problemom wychowawczym, z którymi spotykają się nauczyciele w szkołach podstawowych. Przejrzysty podział materiału, zadania oparte na inspirujących pomysłach oraz ograniczenie do minimum teorii na rzecz praktycznych rozwiązań sprawiają, że jest to pozycja dla nauczycieli lubiących prowadzić zajęcia w sposób aktywny i otwarty na potrzeby uczniów.
Kropkowanki to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wspomagający rozwój:percepcji wzrokowej,koordynacji wzrokowo-ruchowej,koncentracji,orientacji przestrzennej,umiejętności grafomotorycznych.Publikacja składa się z 30 rysunków umieszczonych na siatkach zbudowanych z kółek, ułożonych według wzrastającego stopnia trudności. Zadaniem dziecka jest jak najdokładniejsze odwzorowanie tych rysunków na sąsiadujących kartach.
Publikacja ta powstała, by pokazywać, że nasze relacje z innymi są ważne, potrzebne, czasami trudne, ale że warto o nie dbać, szanując przy tym siebie i innych. Uczniowie, wykonując ćwiczenia w niej zawarte: utrwalają pojęcia dotyczące rodziny i poznają różne jej modele; poznają role członków rodziny i relacje między nimi; poznają cechy relacji rówieśniczych, przyjacielskich, szkolnych; uczą się rozpoznawania, nazywania emocji i akceptowalnych sposobów ich wyrażania; uczą się, jak radzić sobie w konfliktowych sytuacjach; dowiadują się, czym są granice w relacjach między ludźmi i że należy je szanować; uczą się postrzegania danej sytuacji z perspektywy innych osób; dowiadują się, że budowanie dobrej relacji wymaga czasu i powinno być oparte na wzajemnej empatii i akceptacji; uczą się, że proszenie o pomoc w trudnych sytuacjach jest oznaką mądrości, a nie słabości; rozwijają umiejętności społeczne i komunikacyjne; trenują umiejętność czytania ze zrozumieniem, myślenie przyczynowo-skutkowe, koncentrację i wzbogacają słownictwo.
Emocje to znak, że w naszym życiu dzieje się coś bardzo ważnego. Zadaniem dorosłych jest nauczyć dzieci rozpoznawać te sygnały, wyrażać swoje uczucia w sposób akceptowalny społecznie i radzić sobie w trudnych sytuacjach. Pomocą w nauce tej umiejętności mogą być ćwiczenia zawarte w tej książce.Spokojnie, to tylko emocje! to publikacja skierowana do dzieci, ich terapeutów, nauczycieli i rodziców. Uczniowie, wykonując ćwiczenia, przy okazji rozwijają umiejętności szkolne: trenują naukę czytania ze zrozumieniem, doskonalą spostrzegawczość, koncentrację, myślenie przyczynowo-skutkowe, wzbogacają słownictwo. Przede wszystkim jednak uczą się o emocjach. Poznają różne sposoby ich wyrażania i regulacji. Uczą się, że wszystkie emocje są ważne, potrzebne i warto o nich rozmawiać. Pojmują, że każdy ma prawo doświadczać ich na swój sposób, ale powinniśmy okazywać je zawsze z szacunkiem dla innych. Przede wszystkim jednak odkrywają, że emocje są częścią nas i dlatego warto nauczyć się je akceptować.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Prezentowana publikacja jest kontynuacją książki ""Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć"". Karty pracy służą do prowadzenia zajęć rewalidacji z młodzieżą o lekkim stopniu niepełnosprawności i innego rodzaju dysfunkcjach, uczęszczającą do szkół ogólnodostępnych. Wykorzystując tę publikację, można pomóc uczniom w rozwoju samodzielności, wyszukiwaniu informacji niezbędnych w codziennym życiu i przekazać im wiedzę potrzebną w dorosłości. Stosowanie proponowanych metod, prowadzących do pełnego i wszechstronnego rozwoju uczących się, pomoże też rozwinąć u nich zainteresowania poznawcze i ukształtować właściwą postawę społeczną.
Dwutomowa monografia pt. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
Uśmiechnij się! Pozytywne piosenki to zbiór kilkunastu radosnych i energetycznych utworów z rockowym pazurem. Płyta jest efektem współpracy zespołu Nagła Zmiana Klimatu oraz grupy Urwis Band, działającej przy Zespole Szkół Specjalnych w Chojnicach. Piosenki powstały z myślą o młodzieży szkolnej, ale z pewnością znajdą w nich coś dla siebie także starsi słuchacze.
To, co mnie wspiera to zestaw kart pracy przeznaczony dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji matematycznej dotyczące nauki liczb do 20 i trudniejszych działań. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak: rozumienie pojęcia liczby i jej graficznego zapisu za pomocą cyfry; rozumienie pojęcia liczby w różnych aspektach (kardynalnym, porządkowym i algebraicznym); pisanie liczb po śladzie i samodzielnie; rozpoznawanie liczb ukrytych na obrazkach; dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?