WCZEŚNIEJ, TERAZ, PÓŹNIEJ. 36 SYTUACJI DOSKONALĄCYCH MYŚLENIE PRZYCZYNOWO-SKUTKOWEKsiążka ma na celu doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych. W jej skład wchodzi 36 zadań, które można wykonać w 3 krokach:1. Zinterpretowanie sytuacji, która jest przedstawiona na obrazku.2. Dopisanie adekwatnych dialogów lub myśli osób znajdujących się na ilustracji.3. W zależności od rodzaju zadania napisanie bądź narysowanie, co mogło być przyczyną lub skutkiem takiego zdarzenia.Opcjonalnie obrazki można także pokolorować. Na końcu znajduje się także 12 pustych szablonów, w których dzieci mogą stworzyć własne historyjki.
Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek S, Z, C, DZKsiążka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne nazywania potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką. Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 200 wyrazów opracowanych w 63 zadaniach.
Załączony na płycie DVD materiał dźwiękowy, służący usprawnianiu percepcji, uwagi i pamięci słuchowej, został tak ułożony, aby poziom trudności stopniowo wzrastał. Ćwiczenia rozpoczynają się od łatwych, a następnie przechodzą do coraz bardziej zaawansowanych. Materiał zgromadzony na płycie jest interesujący, budzący ciekawość i chęć sprawdzenia siebie w kolejnych, coraz bardziej skomplikowanych zadaniach. Nagrane dźwięki dotyczące różnych sfer naszego życia zostały uporządkowane w obszary tematyczne (instrumenty muzyczne, odgłosy otoczenia, zwierzęta, mieszane). Każdy obszar ułożony jest zgodnie ze wzrastaniem stopnia trudności ćwiczeń – od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Korzystający z nagrań terapeuta w każdej chwili może zatrzymać odtwarzanie prezentowanych dźwięków, by skrócić sekwencje i ułatwić zadanie uczniowi. Może je też prezentować kilkakrotnie aż do poprawnego powtórzenia przez ucznia. Nagrane dźwięki dają duże możliwości samodzielnego tworzenia nowych poleceń, zadań, zabaw.
„Strefa słuchu” to bardzo interesujący i bogaty zestaw ćwiczeń słuchowych, których celem jest usprawnianie percepcji, uwagi i pamięci słuchowej. Innowacyjny, autorski program zawiera intrygujące, utrzymane w formie zabawy zadania o wzrastającym poziomie trudności. Może motywować do pracy różne grupy: od przedszkolaków, dzieci w wieku szkolnym do osób dorosłych, które wymagają tego typu stymulacji. Poszczególne zadania zostały sprawdzone i przetestowane, co w sposób bezsporny potwierdza ich wartość. Można je wykorzystywać wielokrotnie, tworząc różne sekwencje ćwiczeń, zaskakujące i ciekawe dla grupy. Autorka jest neurologopedą z wieloletnią praktyką zawodową. Wykorzystała Ona swoje bogate doświadczenie terapeutyczne, tworząc nowatorski program, z którym powinni zapoznać się nie tylko logopedzi. Jego stosowanie pozwoli poprawić koncentrację, poszerzyć zakres uwagi, wzmocnić pamięć, a więc przyczyni się do uaktywnienia ćwiczonych zdolności.
dr hab. Katarzyna Kaczorowska-Bray
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych jest bardzo istotne, aby coraz lepiej funkcjonować w społeczeństwie. Dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami w komunikowaniu się przebywanie w miejscach publicznych czy konieczność podjęcia dialogu z innymi często jest źródłem ogromnego stresu. Karty pracy Komunikuję się z otoczeniem mają na celu pomóc lepiej radzić sobie w miejscach, gdzie można spotkać wielu ludzi, i w sytuacjach społecznych, w których trzeba będzie się z innymi skomunikować. Karty pracy zostały podzielone na 10 części. Każda z nich przybliża uczniom problematykę związaną z innym miejscem (sklep, dworzec, poczta, przychodnia lekarska, plac zabaw, miejsca związane z turystyką, urząd, szkoła, kino/teatr, restauracja,). Uczniowie, rozwiązując zadania, dowiadują się, jaką funkcję spełniają poszczególne miejsca, jakie komunikaty są tam używane najczęściej. Poznają również sytuacje problemowe, które mogą w danym miejscu wystąpić, i uczą się o sposobach ich rozwiązywania.
Spójrz uważnie to kompleksowy materiał pomocny w usprawnianiu percepcji wzrokowej, nauki liter i czytania oraz stymulujący lewą półkulę mózgową i zależne od niej funkcje intelektualne i mowę. Publikacja skierowana jest do terapeutów pedagogicznych, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego. Seria Spójrz uważnie składa się z 3 części, pierwsza zawiera 50 propozycji zadań polegających na linearnym wyszukiwaniu na karcie podkreślonych na początku liter, sylab lub wyrazów. Na końcu książki znajdują się odpowiedzi do zadań. Proponowane ćwiczenia są uniwersalne, można je wykorzystać podczas zajęć indywidualnych oraz w pracy grupowej w przedszkolu, szkole lub gabinetach terapeutycznych.
Ja i mój świat 3 stanowi trzecią część serii przeznaczonej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i autyzmem. Treści publikacji koncentrują się wokół najbliższego otoczenia ucznia: zjawisk i środowisk przyrodniczych oraz zdarzeń ważnych w życiu dziecka i jego rodziny. Nową umiejętnością, którą można doskonalić w trakcie pracy z publikacją, jest czytanie zdań ze zrozumieniem. Materiał opracowano tak, by pomóc uczniom, którzy potrafią czytać, ale mają problem z rozumieniem przeczytanych treści. Dopełnieniem podręcznika są karty pracy, zadania domowe, zabawy i piosenki oraz prezentacje. Te dodatkowe materiały pomagają uczniom w naturalny i atrakcyjny dla nich sposób poszerzyć i utrwalić zdobywaną wiedzę, rozwijać kompetencje językowe, umiejętności społeczne oraz umiejętność czytania i pisania, a także kształtują kompetencje szkolne.Wydanie rozszerzone zostało uzupełnione o materiał z zakresu edukacji matematycznej
Lektura obowiązkowa dla rodziców, pedagogów i dyslektyków.
Gordon F. Sherman, były prezes Międzynarodowego Towarzystwa Dysleksji
Prawdopodobnie najbardziej przydatna publikacja o dysleksji, jaka kiedykolwiek się ukazała.
Manuel Casanova, profesor psychiatrii
Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów – a nawet popularnych pisarzy – miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania?
W przełomowej książce Brock i Fernette Eide wyjaśniają, jak niepowtarzalny styl poznawczy – wspólny dla 20 procent ludzi – przekłada się na sukces w szkole, pracy i życiu prywatnym. Opierając się na specjalistycznej wiedzy w dziedziny neurologii i pedagogiki, autorzy pokazują, że dyslektycy nie tylko inaczej odbierają słowo pisane, lecz także wyróżniają się wyobraźnią przestrzenną, dostrzegają ukryte związki, które umykają innym, myślą o świecie narracjami i przejawiają niezwykłą kreatywność.
Dyslektyczne talenty dostarczają bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy).
Oferując praktyczne zalecenia i inspirujące przykłady z życia, ta rewolucyjna książka udowadnia, że dysleksja zamiast ciężarem może być cennym zasobem.
Mycie rąk to kolejna (po W deszczu i w słońcu, Antosiu na zielonej łące, Piłkach oraz Misiu i szalu) publikacja z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prosty, rytmiczny, rymowany tekst z powtarzającymi się sekwencjami, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
USZY DO GÓRY! REBUSY SŁUCHOWE DOSKONALĄCE UWAGĘ, PAMIĘĆ, ŚWIADOMOŚĆ FONOLOGICZNĄ I SPRAWNOŚĆ JĘZYKOWĄUszy do góry! to pozycja przeznaczona dla terapeutów pedagogicznych do pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzonymi funkcjami słuchowymi, w tym również z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (ang. auditory processing disorder APD). Może być ona jednak wykorzystywana z powodzeniem także w terapii dorosłych, gdyż zarówno materiał językowy użyty do zadań, jak i metoda pracy mają charakter uniwersalny. Ćwiczenia, pomyślane w formie rebusów słuchowych, mają za zadanie doskonalić:uwagę słuchową ukierunkowaną na słowie mówionym,słuchową pamięć operacyjną,słuch fonemowy,świadomość fonologiczną,sprawność językową.
Prezentowana publikacja obejmuje ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Jeśli dziecko opanowało umiejętność posługiwania się wyrazami dwusylabowymi, złożonymi z sylab otwartych oraz jednosylabowymi zakończonymi spółgłoską, możemy rozpocząć kolejny etap pracy. Druga część Lubię mówić zawiera materiał obejmujący wyrazy trzy- i czterosylabowe złożone z sylab otwartych (typu „topola”, „malina”, „samoloty”, „telefony”), oraz wyrazy dwu- i trzysylabowe zakończone sylabą zamkniętą (typu „palec”, „osioł”, „kapitan”, „tulipan”). Z publikacji korzystać mogą logopedzi, terapeuci, jak i rodzice.
W ostatnich latach pojawiło się wiele badań na temat autyzmu i jego prawdopodobnych przyczyn oraz różnych interwencji terapeutycznych. Jednak rodzice, którzy dowiadują się o autyzmie dziecka, często mają problem, by odnaleźć się w ogromie wiedzy, i skarżą się, że trudno im dotrzeć do aktualnych i wiarygodnych źródeł informacji. Autorki książki rzeczowo odpowiadają na pytania, z którymi zetknęły się podczas wieloletniej pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami. W przystępny sposób omawiają diagnozę oraz zachowania, które mogą się pojawić na kolejnych etapach rozwojowych, a także przedstawiają najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z problemami. Profesor Katrina Williams zajmuje się konsultacją pediatryczną. Pracuje jako lekarz klinicysta, dyrektor instytucji pomocowej, pedagog i badacz specjalizujący się w problemach neurorozwojowych u dzieci. Od ponad 15 lat angażuje się w inicjatywy mające na celu rozwój nauki, syntezę wiedzy i promowanie jej w praktyce – szczególnie w odniesieniu do autyzmu i innych zaburzeń rozwojowych. Profesor Jacqueline Roberts jest dyrektorem Autism Centre of Excellence na Griffith University w Australii. Ma 30-letnie doświadczenie w zakresie autyzmu. Pracowała w szkołach dla dzieci z autyzmem jako nauczyciel, logopeda i dyrektor, była również pracownikiem naukowym na kilku uniwersytetach, gdzie prowadziła projekty badawcze oraz wykłady poświęcone temu zaburzeniu. W 2013 roku otrzymała nagrodę Asia Pacific Autism Conference (APAC) za wybitne zasługi dla społeczności autystycznej.
Oswajanie przez bajanie to nie tylko tomik dobrze napisanych, opatrzonych specjalistycznym komentarzem, tekstów literackich, lecz przede wszystkim zbiór narracji traktujących o sprawach ważnych, szczególnie z punktu widzenia szeroko rozumianej integracji społecznej. W niewielkiej formie zarysowane zostały wielkie historie dotykające przeżyć i codziennych doświadczeń, z jakimi zmagają się zarówno młodsze, jak i nieco starsze osoby, znajdujące się w sytuacji trudnej emocjonalnie. Spotkanie z bohaterami kolejnych opowieści stwarza szansę na zrozumienie jak różne odcienie może mieć złożony proces oswajania. Co więcej, staje się doskonałą okazją do spojrzenia na siebie samych oraz innych, czasem z zupełnie nowej perspektywy.Pozycja warta polecenia rodzicom, pedagogom, psychologom, nauczycielom i wszystkim tym, którzy zastanawiają się, jak w przystępny sposób rozmawiać z dzieckiem na niełatwe tematy.""Fragment recenzji dra Kamila Kurackiego
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania – upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe – występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych.
Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
Książka prezentuje nietypowe autorskie lekcje plastyki. Korzystając z niej, będzie można przeprowadzić ciekawe i jednocześnie łatwe realizacyjnie lekcje z wykorzystaniem tekstów literackich, plastyczne prace badawcze oraz alternatywne zajęcia kształtujące umiejętność posługiwania się podstawowymi elementami formy plastycznej. Znajdziemy tutaj również materiał teoretyczny i ćwiczenia plastyczne wspomagające analizę dzieł sztuki. Książka zawiera też propozycję łączenia różnych przedmiotów szkolnych, np. we wspólnym projekcie edukacyjnym tworzonym na kanwie zadania plastycznego lub czytania ze zrozumieniem weryfikowanego rysunkiem.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i – co ważne – dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można drukować i kopiować.
„Choć w ciągu ostatnich 15 lat pojawiło się coraz więcej organizacji rodzicielskich, szkoleń, książek, badań i audycji w mediach poświęconych mutyzmowi wybiórczemu (ang. selective mutism), nadal często jest on niewłaściwie rozumiany. Jednocześnie jego prawidłowe pojmowanie jest bardzo ważne, i to z kilku powodów. Dzieci dotknięte tym zaburzeniem znajdują się w zdecydowanie niekorzystnej sytuacji osobistej i społecznej. Mutyzm wybiórczy stanowi ogromną barierę w procesie uczenia się, a zaniedbany czy niewłaściwie leczony może przetrwać do wieku dorosłego, siejąc spustoszenie w życiu danej osoby. Z drugiej strony jest to przypadłość ukryta, którą łatwo przeoczyć – przecież dzieci, które siedzą cicho, nie rzucają się w oczy. Uwagę i dostępne zasoby poświęca się raczej tym, które zakłócają spokój. Pomiędzy specjalistami z różnych dziedzin trwają spory na temat tego, kto powinien się zająć mutyzmem, zaś wielu z nich nie posiada odpowiedniego przeszkolenia ani doświadczenia w pracy z małymi milczącymi pacjentami.
Mutyzm wybiórczy wywiera ogromny wpływ również na osoby z otoczenia dziecka, zwłaszcza na jego rodziców i nauczycieli. Z definicji zaburza on normalny proces interakcji, wytrąca z równowagi czy wręcz wywołuje poczucie zagrożenia, gdy próby ośmielenia dziecka są ewidentnie odrzucane. Z naszego doświadczenia wynika, że osoby, które stykają się z mutyzmem po raz pierwszy, nawet znając ogólne zasady postępowania, rzadko dysponują wystarczającą wiedzą, by poczuć się pewnie, odpowiednio postępować z dzieckiem czy wprowadzać w życie program terapeutyczny. Zdarza się, że rodzice i specjaliści wstrzymują się z interwencją, ponieważ boją się, że dodatkowo pogorszą sytuację. Tymczasem im wcześniej zajmiemy się problemem, tym lepiej dla wszystkich zainteresowanych.”
Z przedmowy Maggie Johnson i Alison Wintgens
Komunikacja w przypadku otępień nie jest mocną stroną w codziennej praktyce lekarza rodzinnego, neurologa czy psychiatry, jak również innych specjalistów. Podkreślają to zwłaszcza opiekunowie osób z chorobą Alzheimera, oczekując większego zaangażowania w proces komunikacji. Z tego względu podjęcie tej problematyki przez wybitne ekspertki w zakresie procesów komunikacji, postrzeganych z punktu widzenia ich dotychczasowego doświadczenia zawodowego i osiągnięć naukowych, uznać należy za wydarzenie bardzo ważne. Książka stanowi przykład owocnej współpracy interdyscyplinarnej Autorek pracujących w odległych, ale co widać na każdej stronie, jednak bardzo bliskich sobie ośrodkach naukowych. [...] Jestem całkowicie przekonany, że ta niezwykle dokładnie przygotowana monografia będzie sprzyjała dialogowi interdyscyplinarnemu w obszarze zaburzeń komunikacji u osób z chorobą Alzheimera i zachęcała do wypracowywania skutecznych metod terapeutycznych.Z recenzji prof. dra hab. Andrzeja PotemkowskiegoChoroba Alzheimera. Zaburzenia komunikacji językowej to kolejny tom z serii LOGOPEDIA XXI WIEKU jednego z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
Czy dzieci potrzebują książek o emocjach? Przecież każdy okazuje je tak, jak potrafi. Nie trzeba nikogo uczyć śmiać się lub płakać. Nie ma dobrych i złych emocji. Wszystkie są częścią nas. A jednak emocje są czasami od nas silniejsze i tracimy nad nimi kontrolę. Jak to się dzieje, że czujemy się przeszczęśliwi, a jednak z oczu płyną nam łzy? Jak okazywać swoją złość, nie sprawiając przykrości innym? Czy strach może budzić śmiech? Książka ta powstała, by pomóc młodym czytelnikom nazywać i rozumieć różne emocje, zarówno własne, jak i innych. Zadanie to ułatwić mają przedstawione na kolejnych stronach realistyczne fotografie, krótkie teksty oraz opracowane do nich pytania i proste polecenia. Pracując z tą publikacją, dziecko odkrywa, że wszystkie jego emocje, nawet te trudne, są niezwykle ważne. Uczy się, jak można je przeżywać, nie krzywdząc innych. Być może silne uczucia doznawane w danej sytuacji, do tej pory nienazwane i przykre, staną się dla dziecka bardziej zrozumiałe i oswojone takie, z którymi nie podejmuje się walki, ale które wita się jak bliskich: Dobrze, że jesteście! Dzień dobry, moje emocje!.
Koniec problemów związanych z poszukiwaniem prac domowych w wielu różnych książkach, zeszytach ćwiczeń i w Internecie! Prezentowane materiały umożliwiają dostęp do gotowych kart pracy do domu. Metryczka na każdej stronie pozwala na sprawniejszą organizację prac dziecka, co z kolei sprzyja stałemu i efektywnemu kontrolowaniu postępów malucha. Każda z prezentowanych kart pracy zawiera krótką notkę dla rodziców na temat tego, jaki jest cel zadań, czyli jakiej sfery dotyczą proponowane ćwiczenia. Ponadto na wybranych kartach znajdują się informacje dla opiekunów, w jaki sposób mogą dodatkowo wspierać rozwój dziecka.
Książka „Umysł lubi tworzyć. Ćwiczenia pamięci i innych funkcji poznawczych na każdy dzień miesiąca” powstała jako propozycja treningu dla osób zdrowych oraz wymagających wsparcia, które chcą poprawić swoje funkcjonowanie poznawcze. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń usprawniających pamięć wzrokową, autobiograficzną, procesy uwagowe, funkcje wykonawcze i wzrokowo-przestrzenne.
Recenzowaną książkę traktuję jako propozycję treningu funkcji poznawczych. Bardzo dobrze oceniam samą ideę treningu, czyli zalecenie codziennego lub z niewielkimi przerwami czasowymi wykonywania prezentowanych ćwiczeń. Jest to absolutnie zgodne ze współczesną wiedzą o mózgu, jego plastyczności i tworzeniu aktywnych sieci neuronalnych. Idea treningu jest też dobrze realizowana poprzez powtarzalność pewnych ćwiczeń, jak na przykład przypominanie sobie wydarzeń w ciągu dnia. […] Dobrym pomysłem jest umiejscowienie w książce słowniczka ważnych dla odbiorcy książki pojęć z obszaru neuropsychologii poznawczej. […] Podsumowując, rekomenduję recenzowaną książkę do publikacji jako pozycję, która wesprze zarówno pacjentów, jak i osoby zdrowe w podtrzymywaniu oraz terapii stanu funkcji poznawczych.
dr hab. Aneta R. Borkowska, prof. nadzw. UMCS
NTEGRACJA SENSORYCZNA W ROZWOJU DZIECKA. PODSTAWY NEUROFIZJOLOGICZNEKsiążka ta powstała w wyniku zapotrzebowania na rynku na kompleksowe opracowanie dotyczące podstaw neurofizjologicznych oraz znaczenia integracji sensorycznej (SI) w rozwoju dziecka. Jest adresowana zarówno do specjalistów, osób przygotowujących się do kursów i szkoleń z zakresu SI, jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy o zmysłoworuchowym rozwoju dziecka. Czytelnik znajdzie tu niezbędne informacje na temat:- rozwoju poszczególnych narządów zmysłów oraz przebiegu współpracy między nimi;- roli, budowy i funkcjonowania układu nerwowego;- genezy ruchu, koncepcji strategii ruchowych oraz rozwoju zmysłowo-ruchowego dziecka;- neuroplastyczności i jej znaczenia dla procesów pamięci, uczenia się oraz zdrowienia po uszkodzeniach mózgu;- wpływu stresu na organizm człowieka, a zwłaszcza na niedojrzały mózg i cały organizm dziecka.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?