to posłucha, ten usłyszy jest wyjątkową pozycją wydawniczą. W jej skład wchodzą książka oraz dwie płyty CD, na których zapisano cały materiał potrzebny do ćwiczeń, a także polecenia kierowane do dziecka. Z ćwiczeń zawartych w publikacji mogą korzystać dzieci przygotowujące się do nauki czytania i pisania, a także dzieci, które tę naukę już rozpoczęły. Cały materiał do ćwiczeń percepcji słuchowej został starannie uporządkowany. Zachowano zasadę stopniowania trudności. Zadania dotyczą więc kolejno: odgłosów z bliższego i dalszego otoczenia dziecka, rytmów, wyrazów, sylab i głosek.
Prezentowane karty pracy mają pomóc uczniom - szczególnie w trakcie realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - w nabyciu umiejętności sprawnego czytania i pisania. Umiejętności te są warunkiem koniecznym do zdobywania przez dziecko wiedzy na kolejnych etapach edukacji.Realizacja zadań zawartych w kartach pracy ma doprowadzić przede wszystkim do nabycia przez dziecko automatyzmu w nazywaniu sylab (a właściwie graficznego obrazu określonego układu liter, gdyż nie zawsze uwzględniana jest tu struktura gramatyczna i słowotwórcza wyrazów), tzn. postrzeganiu i odczytywaniu sylab w sposób całościowy, oraz ma pomóc rozwijać zdolność umieszczania ich w odpowiedniej kolejności.Ćwiczenia pogrupowane zostały w określone kategorie. Ich kolejność nie jest przypadkowa. Wynika ze stopniowego wprowadzania nowych, coraz trudniejszych struktur sylabowo-wyrazowych opartych na tych poznanych już wcześniej. Szereg prezentowanych zadań wiąże się z kształceniem umiejętności czytania ze zrozumieniem, co jest wszak istotą nauki czytania.
Tymon rozumie innych to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista. Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia. Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat.
Tupanki, klaskanki, dla dzieci rytmiczanki, czyli 100 zabaw z najmłodszymi to książka skierowana do rodziców, opiekunów, nauczycieli oraz wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, którzy poszukują ciekawej formy przeprowadzania zajęć. Zostały w niej zebrane sprawdzone pomysły na zabawy rytmiczno-słowno-ruchowe oraz wiersze i wyliczanki, które z pewnością dostarczą najmłodszym oraz ich opiekunom wiele radości i zabawy.
Prezentowana publikacja jest kontynuacją książki Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć. Karty pracy służą do prowadzenia zajęć rewalidacji z młodzieżą o lekkim stopniu niepełnosprawności i innego rodzaju dysfunkcjach, uczęszczającą do szkół ogólnodostępnych. Wykorzystując tę publikację, można pomóc uczniom w rozwoju samodzielności, wyszukiwaniu informacji niezbędnych w codziennym życiu i przekazać im wiedzę potrzebną w dorosłości. Stosowanie proponowanych metod, prowadzących do pełnego i wszechstronnego rozwoju uczących się, pomoże też rozwinąć u nich zainteresowania poznawcze i ukształtować właściwą postawę społeczną.
WIELKIE LITERY to elementarz przeznaczony dla dzieci rozpoczynających przygodę z czytaniem i pisaniem. Teksty oraz ćwiczenia zawarte w publikacji ułatwią zdobycie tych umiejętności zarówno uczniom z trudnościami edukacyjnymi, jak i dzieciom, których rozwój przebiega prawidłowo. Zadania rozwijające umiejętność pisania zawierają wielkie litery drukowane, gdyż mają one kształty łatwiejsze do odtworzenia przez dzieci z obniżoną z różnych przyczyn sprawnością grafomotoryczną. Celem książki jest przede wszystkim kształtowanie umiejętności czytania i pisania. Ponieważ u podstaw tych umiejętności leżą funkcje percepcyjno-motoryczne, w publikacji znalazły się ćwiczenia, które kształcą analizę słuchową, doskonalą percepcję wzrokową i koncentrację, pomagają rozwijać sprawność grafomotoryczną, a nawet dużą motorykę. Zadania zawarte w książce służą także rozwijaniu logicznego myślenia, spostrzegawczości, umiejętności wypowiadania się. Warto wspomnieć, że teksty przeznaczone do czytania zawierają rozmaite wiadomości o otaczającym świecie, dzięki czemu poszerzają wiedzę ucznia.
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Materiał można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych. Karty będą przydatne również rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN.
Część 3 zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:
cech charakterystycznych wiosny,
ważnych świąt przypadających na okres wiosny,
wiosennych ptaków,
zwierząt hodowlanych i domowych,
prac ogrodowych w czasie wiosny,
zdrowego żywienia i stylu życia,
wiedzy o środowisku,
ekologii,
Układu Słonecznego,
Polski i jej sąsiadów.
Kolejna część serii ćwiczeń logopedycznych Zdania obrazkowo-wyrazowe obejmuje swoim zakresem terapię głosek szumiących, tj. sz, ż, cz, dż. Materiał przeznaczony jest do terapii logopedycznej dzieci w każdym wieku z nieprawidłową wymową głosek szumiących, osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju. Proponowane ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez logopedów oraz przez rodziców, ponieważ w ciekawy sposób angażują dziecko i dorosłego w terapię. Konstrukcja zadań powoduje, że maluch nie tylko ćwiczy wymowę, ale także percepcję wzrokową i słuchową, prawidłową odmianę wyrazów oraz wzbogaca słownictwo. Zeszyt ćwiczeń został tak skomponowany, aby głoski szumiące były utrwalane w wyrazach, zdaniach oraz w mowie spontanicznej, po uprzednim wywołaniu głosek w izolacji i utrwaleniu ich w sylabach. Duża część materiału poświęcona została różnicowaniu głosek szumiących i syczących oraz wyrazom, zdaniom, w których nagromadzone są głoski trudne.
Karty pracy są przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych.Stanowią część pakietu "Żyję w społeczeństwie" - zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z kartami pracy, uczniowie przyswajają i utrwalają wiadomości potrzebne każdemu młodemu człowiekowi, który pragnie brać aktywny udział w życiu swojej społeczności. Wśród różnorodnych materiałów znajdują się m.in.:wzory pism - przystępny i praktyczny miniprzewodnik z podpowiedziami, jak stworzyć pismo do urzędu (skargę, podanie, odwołanie, prośbę)instrukcje zachowań - schematy ułatwiające odnalezienie się w przestrzeni publicznej i w sytuacjach społecznych (np. w gabinecie lekarskim, restauracji czy sklepie)naklejki i wypychanki - atrakcyjne dodatki, dzięki którym nauka nie zmieni się w przykrą koniecznośćkarty pracy - dostosowane do potrzeb szkół przysposabiających do pracy.Treści - praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób - odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z:emocjami i relacjami międzyludzkimizasadami savoir-vivre'uprawami człowieka oraz prawami przysługującymi osobom niepełnosprawnymorganizacją czasu wolnego.Uzupełnieniem kart pracy jest podręcznik. Publikacja może być też wykorzystana podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
Książka zawiera opis 11 cykli zajęć, które są gotowym materiałem do pracy z dzieckiem nad doskonaleniem umiejętności czytania i pisania. W każdym cyklu zajęciowym umieszczono 5-6 stałych elementów zadań usprawniających i rozwijających funkcje percepcyjno-motoryczne odpowiedzialne za naukę czytania i pisania. Trening ten odbywa się w wesołym towarzystwie bohaterów krótkich, zabawnych tekstów i historyjek, które stają się punktem wyjścia do ćwiczeń słuchowych, ortograficznych, ćwiczeń w czytaniu oraz wypowiadaniu się i redagowaniu wypowiedzi pisemnych.Przy tym zabawy z "chochlikami słuchowymi" nie mogą się znudzić, polegają bowiem na wykonywaniu różnorodnych typów zadań. Są to między innymi:FIGURAKI - czyli zadania grafomotoryczne rozwijające motorykę ręki, spostrzeganie, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację kierunkową na płaszczyźnie kartki, koncentrację uwagi, dokładność i cierpliwośćKALAMBURY - czyli zadania integracji wzrokowo-słuchowej wzbogacające słownik oraz utrwalające skojarzenia obraz - słowo i słowo - wyrazTEKSTY I HISTORYJKI - czyli trening czytania i pisaniaZABAWA "TROPICIEL SŁÓW" - czyli zadania integracji wzrokowo-słuchowo-ruchowej polegające na odgadnięciu i wypowiedzeniu słów, w których ukryło się inne słowoCHOCHLIKI SŁUCHOWE - czyli zadania słuchowego przetwarzania informacji doskonalące słuch fonemowy oraz świadomość fonologiczną.
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych:INTEGRACJA MIĘDZYOSOBOWA - propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolnąEMOCJONALNOŚĆ CZŁOWIEKA - pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresemKOMUNIKACJA INTERPERSONALNA - pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacjiASERTYWNOŚĆ - stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowieKONFLIKT I METODY JEGO ROZWIĄZYWANIA - w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacjiMENTALIZACJA - to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osóbORGANIZACJA CZASU - scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celówZDROWIE PSYCHICZNE - scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowiROZWÓJ OSOBISTY - zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samychScenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów umiejętności społecznych. Zajęcia z proponowanymi materiałami może przeprowadzać wychowawca, ale też pedagog lub psycholog szkolny bądź trener treningu umiejętności społecznych.Magdalena Wegner-Jezierska - doktor nauk humanistycznych, psycholog, wieloletnia wykładowczyni akademicka, autorka poradników dla rodziców i opiekunów. Zajmuje się terapią psychologiczną dzieci i młodzieży, prowadzi grupy treningu umiejętności społecznych dla osób z trudnościami w budowaniu i utrzymywaniu relacji. Współpracuje z placówkami oświatowymi, szkoląc kadry pedagogiczne oraz rodziców. Opracowuje też programy poszerzające kompetencje społeczne uczniów. Prywatnie żona i mama sześciorga dzieci.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 9-16 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym zagadnieniem przemocy w szkole i w Internecie. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy nie potrafią poradzić sobie z nękaniem i brakiem akceptacji.Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania:- W jakich miejscach można spotkać się z przemocą?- Jak chronić się przed przemocą?- Jak zareagować w sytuacjach przemocowych?- Jak dbać o bezpieczeństwo w sieci?- Jak postąpić, gdy jesteśmy świadkami/ofiarami przemocy?Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z agresją w szkole, a ostatnio coraz częściej także z cyberprzemocą. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:- przemoc psychiczna i przemoc fizyczna- wykluczenie społeczne- dokuczanie w szkole- przyczyny i skutki przemocy- cyberprzemoc- nękanie w sieci.Dodatkowo publikacja zawiera:- dziennik odpowiedniego zachowania oraz reagowania na przemoc - pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie ze złością i sytuacjami przemocowymi- ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych.Publikacja wchodzi w skład kolekcji "Z relacjami za pan brat" dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych.
Wydanie 3Publikacja zawiera zestaw wierszy oraz ćwiczeń do wykorzystania podczas terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IVVI. Przedstawiony materiał ortograficzny nie tylko pomaga doskonalić praktyczne umiejętności i znajomość zasad pisowni liter ch i h, ale także usprawnia procesy analizy i syntezy wzrokowej. W publikacji znajdują się różnorodne ćwiczenia, takie jak: logogryfy, krzyżówki, przeskakiwanki, szyfrowanki, które wzbogacają słownictwo i stymulują rozwój intelektualny. Zaproponowane przez Autorkę wierszyki mogą być również wykorzystywane podczas zajęć polonistycznych i artystycznych (teatr, drama, plastyka).
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych.Stanowi część pakietu "Żyję w społeczeństwie" - zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Korzystając z podręcznika, uczniowie m.in.:opanują najważniejsze zasady savoir-vivre'upoznają prawa człowieka oraz prawa przysługujące im jako osobom niepełnosprawnymdowiedzą się, w jaki sposób należy postępować w obliczu niebezpieczeństwaposzerzą swoją wiedzę na temat historii Polski oraz tradycji naszego krajudzięki treściom dotyczącym emocji, postaw, cech charakteru i relacji międzyludzkich - będą mieli okazję poznać lepiej samych siebie.Podręcznik może być też wykorzystany podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. Jego uzupełnieniem są karty pracy, zestaw wzorów pism użytkowych oraz broszura zawierająca informacje na temat podstawowych zasad zachowania obowiązujących w miejscach publicznych.
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Materiał można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych. Karty będą przydatne również rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN.Część 1 zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:wspomnień z wakacjiszkołyzasad zachowania się na ulicycharakterystycznych cech jesieniważnych świąt przypadających na okres jesieninajważniejszych informacji dotyczących Polski
Seria "Pracuję z kartami przez cały rok" przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Materiał można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych. Karty będą przydatne również rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN.CZĘŚĆ 2 zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:ważnych świąt przypadających na okres zimy,kalendarza: pór roku, miesięcy, dni tygodnia,cech charakterystycznych zimy,odpowiedniego ubioru,zdrowego trybu życia,członków rodziny,zwierząt w okresie zimy.
Publikacja „Kropka w kropkę” zawiera szereg zadań, których celem jest rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych. Dziecko wykonując ćwiczenia, doskonali percepcję wzrokową, spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętność planowania ruchu, a więc wszystkie zdolności, które są niezbędne w procesie przygotowania do pisania oraz czytania. Ponadto w trakcie wykonywania zadań uczy się cierpliwości i dokładności, co wpływa pozytywnie także na zdolność koncentracji uwagi. Rozwija również kreatywność, stając się autorem jedynego w swoim rodzaju dzieła. Poza tym doświadcza wielu pozytywnych emocji towarzyszących procesowi tworzenia.
KATARZYNA CHRĄŚCIEL – absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego (kierunek: pedagogika, specjalność: pedagogika socjalna i opiekuńcza). Przez kilka lat związana zawodowo z działalnością w środowisku akademickim. Pracowała na Wydziale Nauk Społeczno-Pedagogicznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Katowicach na stanowisku asystenta. Od kilkunastu lat związana z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Pszczynie, gdzie zajmuje się głównie diagnozą oraz terapią pedagogiczną dzieci i młodzieży. Od kilkunastu lat certyfikowana terapeutka metody Tomatisa® prowadząca gabinet Sensus. Autorka licznych artykułów w czasopismach naukowych oraz książek i gier terapeutycznych.
Ćwiczenia dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej z zaburzoną percepcją wzrokową. Proponowany zestaw ćwiczeń przeznaczony jest do treningu wzroku dla dzieci z młodszych klas szkoły podstawowej. W książce znajduje się sześć kategorii ćwiczeń, które mają na celu ćwiczyć i usprawniać spostrzeganie kształtów i układów elementów oraz różnic i podobieństw, koordynację wzrokowo-ruchową, grafomotorykę, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową oraz orientację przestrzenną. Dziecko ma również okazję zapoznać się z pojęciami symetrii i osi oraz nauczyć się posługiwania linijką. Karty pracy są zróżnicowane pod względem trudności. Terapeuta może je dobierać w zależności od poziomu percepcji wzrokowej ucznia.
Książka jest kontynuacją Komiksu społecznego. Część druga to 20 zupełnie nowych historyjek wzbogaconych o dodatkowe zadania, a także o karty, na których dziecko tworzy własne komiksy. Tematy poruszone w publikacji dotyczą między innymi: relacji rówieśniczych, skutecznej komunikacji, rozwiązywania konfliktów, dylematów moralnych, budowania asertywnej postawy, empatii oraz umiejętności przyjmowania perspektywy innych osób, przestrzegania norm społecznych. Komiks społeczny 2 to książka skierowana do dzieci w wieku 713 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?