Książka ta adresowana jest do dzieci, które mają kłopot z płynnym czytaniem lub czytają dobrze, ale chcą nauczyć się czytać lepiej, szybciej i dokładniej. Metoda proponowana przez autorkę opiera się o listy wyrazowe, nie zaś o teksty. Każda lista składa się z około dwudziestu specjalnie wybranych wyrazów - w pierwszych ćwiczeniach są to słowa łatwe, w późniejszych poziom trudności wzrasta. Ostatnie ćwiczenia zawierają najtrudniejsze litery - dwuznaki i zmiękczenia.Dziecko trenujące czytanie odnosi sukces, ponieważ w miarę wykonywania ćwiczeń czyta szybciej i lepiej. Świadczy o tym czas, który mierzy podczas pierwszego czytania (przed wykonaniem poleceń) i drugiego czytania (po wykonaniu poleceń). Dzięki temu uczeń ma chęć do dalszego ćwiczenia, bo od razu widoczne są wyniki jego pracy.Książkę zdobią ilustracje o tematyce sportowej mające zachęcić dziecko do treningu, który z ucznia uczyni mistrza.
Niniejsza publikacja to zbiór ćwiczeń dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum mających kłopoty z rozpoznawaniem liter podobnych graficznie: m, n, u, w, b, d, g, p, l, ł, t, a, o. Wszystkie zadania w urozmaicony sposób koncentrują się na rozwijaniu i utrwalaniu percepcji wzrokowej, w jej aspekcie globalnym i kierunkowo-przestrzennym, jak również pamięci wzrokowej. Ćwiczenia są zróżnicowane pod względem doboru materiału językowego oraz stopnia trudności. Bazują na wyrazach jedno- i wielosylabowych, zdaniach prostych i rozwiniętych, zawsze z wyeksponowaniem liter graficznie podobnych. Ćwiczenia zachęcają ucznia do aktywności, pomysłowości i samodzielności, angażując jego logiczne, operacyjne myślenie. Publikacja może być wykorzystywana przez nauczycieli, logopedów i terapeutów do pracy z uczniami, a także jako materiał ćwiczebny dla dzieci i ich rodziców do samodzielnej pracy w domu.
Pozycja ta adresowana jest przede wszystkim do terapeutów prowadzących zajęcia z dziećmi z dysleksją, ale także do nauczycieli, pedagogów i rodziców.
W książce znajduje się kilkadziesiąt propozycji ćwiczeń wraz z materiałem językowym, ułożonych od najprostszych do najtrudniejszych. Zagadnienia ćwiczone to: budowa i różnicowanie samogłosek, spółgłosek i sylab graficznie podobnych (a – o, b – d, g – p, l – ł – t, ma – na itp.), liczne operacje na sylabie dwu- i trzysylabowej, operacje na wyrazie (dodawanie, usuwanie, przestawianie liter) i wiele innych. Całość ma na celu poprawienie umiejętności płynnego i bezbłędnego czytania.
Wiele ćwiczeń przypomina szarady, dzięki czemu dziecko nie będzie się nudzić, a ich rozwiązanie da uczniowi wiele satysfakcji i motywację do wykonania kolejnego ćwiczenia.
Niniejsza pozycja to kontynuacja książki „Kombinatoryka wyrazowa. Spostrzegaj, pomyśl, działaj”. Zadania w niej zebrane mają na celu pomóc dziecku jeszcze sprawniej czytać na poziomie zdania i tekstu. Dzięki działaniom podejmowanym w trakcie wykonywania kolejnych ćwiczeń uczeń lepiej poznaje budowę zdania. To z kolei prowadzi do szybszego rozumienia przeczytanej treści. Wśród propozycji ćwiczeń proponowanych przez Autorkę warto wymienić choćby: budowanie logicznych zdań w oparciu o określone zasady, rozwijanie zdań prostych w oparciu o wzorzec i bez niego, tworzenie logicznych związków wyrazowych i zdań opartych o nie, tworzenie dłuższych tekstów (opisów, historyjek) w oparciu o podane zdanie i wiele innych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?