Kontekstualna terapia schematów to przełomowa książka integrująca terapię schematów z nurtami trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych. Do podstawowego modelu Jeffreya E. Younga autorzy włączyli koncepcje i metody interwencji zaczerpnięte z terapii akceptacji i zaangażowania, terapii skoncentrowanej na współczuciu i psychoterapii opartej na analizie funkcjonalnej. Pomagają one klientowi rozpoznać niezdrowe style radzenia sobie i wzorce zachowań oraz zwiększyć elastyczność psychologiczną. W zaktualizowanym modelu rolą terapeuty jest już nie tylko pomaganie w opracowaniu bardziej adaptacyjnej treści schematów, lecz również pogłębianie świadomości trybów, jako podstawowego mechanizmu zmiany. W książce opisano także techniki doświadczeniowe i skoncentrowane na emocjach. Zasady pracy psychoterapeutycznej zostały objaśnione za pomocą opisów przypadków i dialogów z klientem, które szczegółowo ilustrują etap konceptualizacji i stosowanie poszczególnych strategii terapeutycznych. Ta ważna książka zawiera przejrzysty, kompleksowy plan postępowania, który ułatwi terapeucie opracowanie interwencji i pomoże skroić ją na miarę z wykorzystaniem skutecznych technik osadzonych w pełnej troski relacji terapeutycznej.
Jak często reagujesz w sposób, którego później żałujesz? Obwiniasz, krytykujesz, narzekasz, stawiasz nierealne żądania bądź wycofujesz się, zamykasz w sobie i czujesz się zraniony? Po wszystkim rozpamiętujesz sytuację, przeżywasz ją na nowo, cierpisz z powodu poczucia winy. Powtarzasz sobie, że następnym razem będzie zupełnie inaczej, ale ostatecznie reagujesz dokładnie tak samo. Czas przestać budować mury, a zacząć tworzyć więzi! Przyczyną trudności w relacjach międzyludzkich są głęboko zakorzenione, nieuświadomione schematy powstałe jako efekt toksycznych doświadczeń w dzieciństwie. Autorzy – odwołując się do zasad terapii schematóworaz terapii akceptacji i zaangażowania– tłumaczą, w jaki sposób powodują one problemy z zachowaniem i prowadzą do utrwalenia niesprawdzających się strategii działania, które ostatecznie uniemożliwiają budowanie zdrowych relacji. Aby uniknąć wspomnianych trudności, musisz odciąć się od negatywnych przekonań na temat swojej osoby i swoich stosunków ze światem, a także jasno określić własne wartości i kierować się nimi. Opisane w książcetechnikiiprzykładypomogą ci rozpoznać i zrozumieć występujące u ciebie schematy, a dzięki praktycznymćwiczeniomuwolnisz się od tego, co cię blokuje i utrudnia ci budowanie satysfakcjonujących związków. Jeśli chcesz zbudować szczęśliwe, oparte na wartościach relacje, dowiedz się, jak: • rozpoznać i zmienić negatywne wzorce postępowania w kontaktach z ludźmi, • kontrolować swoje reakcje na czynniki uaktywniające schematy, • wyzwolić się spod negatywnego wpływu bolesnych myśli i emocji, • wykorzystać techniki uważności w interakcjach z ludźmi, • kierować się swoimi wartościami w kontaktach z bliskimi, • stosować pozytywne strategie komunikacyjne.
• Bezskutecznie próbujesz zmotywować grupę do większego zaangażowania? • Wyczerpały się Twoje pomysły na to, jak skłonić bliską osobę do zmiany nawyków i nastawienia do świata? • Od dawna obiecujesz sobie, że rozpoczniesz dietę, rzucisz palenie, zaczniesz ćwiczyć, ale nie wiesz, jak się zmobilizować i wreszcie to zrobić? Wiele osób chciałoby coś zmienić w swoim życiu, ale brakuje im motywacji. Otoczenie udziela im porad, wskazuje przykłady, straszy konsekwencjami, stosuje kary lub w inny sposób stara się wymusić zmianę. Działania te są nieskuteczne, gdyż narzucanie czyjegoś punktu widzenia rodzi opór. Otwartość na zmiany jest możliwa, tylko gdy działamy zgodnie z własnymi przekonaniami i mamy poczucie decydowania o sobie. Jak jednak odkryć, czego chcemy i co jest dla nas ważne? Jak przełamać niechęć do zmiany i zacząć działać? W tym pomoże nam metoda Motywacji Błyskawicznej, której skuteczność została potwierdzona w praktyce oraz w ponad 100 badaniach naukowych. Dr Michael Pantalon przekonuje, że zbyt często skupiamy się na tym, JAK wykonać niechcianą czynność, zapominając o tym, DLACZEGO moglibyśmy chcieć coś zmienić. Motywacja Błyskawiczna polega na dotarciu do wewnętrznej motywacji i uświadomieniu sobie, dlaczego coś jest dla nas ważne. A taki sposób myślenia diametralnie zmienia nasze nastawienie do realizacji zadania.
Większość z nas doświadcza okresowych wahań nastroju i krótkotrwałych epizodów smutku, co jest zupełnie normalne, lecz depresja jest czymś odmiennym. Osoby dotknięte depresją bardzo cierpią, mają problemy z funkcjonowaniem w pracy, w relacjach z ludźmi, nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami. Ta poważna choroba wpływa na wszystkie obszary życia. Depresja jednak to nie wyrok – można ją pokonać. Ogromną pomoc w powrocie do zdrowia zapewnia książka„Uwolnij się od depresji”. Dzięki niej czytelnik dotknięty depresją nauczy się: • rozpoznawać swoje problemy, • przełamywać wzorce negatywnego myślenia, • tworzyć plan działania, • zwiększać motywację, • wypracowywać zdrowe nawyki, • zwalczać chęć odkładania wszystkiego na później. Proponowane w książce ćwiczenia, narzędzia i działania wyposażą osoby zmagające się z depresją w umiejętności, dzięki którym poczują się lepiej nie tylko w danym momencie, ale także na dłuższą metę. Poszczególne etapy procesu zdrowienia zostały przedstawione w prosty i przystępny sposób. Wszystkie te informacje przeplatane są opisami przypadków wraz z przykładami z życia pacjentów, co czyni książkę bardzo przystępną i zrozumiałą. Poradnik stanowi źródło cennej wiedzy i można go wykorzystać także jako uzupełnienie terapii lub innych metod leczenia. Program dziesięciu kroków: Krok 1: Zdefiniuj swoją depresję Krok 2: Zaangażuj się w proces terapii Krok 3: Rozpoznaj swoje problemy Krok 4: Stwórz plan działania Krok 5: Rozpoznaj i zrozum wzorce negatywnego myślenia Krok 6: Przełam wzorce negatywnego myślenia Krok 7: Nie odkładaj spraw na potem Krok 8: Zmobilizuj się do działania i staw czoło swoim lękom Krok 9: Wypracuj zdrowe przyzwyczajenia Krok 10: Praktykuj wdzięczność i uważność
Nowatorskie podejście do kwestii lęku i niepokoju! Terapia ACT
Możesz sobie wszystko dokładnie zaplanować. Możesz wziąć pod uwagę każdy możliwy scenariusz. Możesz zabezpieczyć się na wszelki możliwy wypadek. Jednak nic nie uchroni cię przed faktem, że czasami sprawy przybierają naprawdę zły obrót i zdarzają się rzeczy, na które zupełnie nie jesteś przygotowany.
Co to oznacza? Jak wtedy reagujesz? Przyjmujesz życie takim jakim jest i ze stoickim spokojem akceptujesz fakt, że wszystko może się zdarzyć? Dla wielu z nas odpowiedź jest zupełnie inna. Martwimy się. Boimy. Panikujemy. Rozpamiętujemy przeszłość. Próbujemy stłamsić w sobie ten lęk, który zupełnie nie chce dać się zagłuszyć. Zamiast skupić się na byciu „tu i teraz” wybiegamy w przyszłość lub rozkładamy na czynniki pierwsze to, co się już wydarzyło. Ostatecznie to nie my mamy lęki. To one mają nas.
Dzięki lekturze dowiesz się, jak:
zrobić porządek we własnej głowie;
zaakceptować i zrozumieć swoje uczucia;
pokonać przeszkody, które podsuwa ci mózg;
uwolnić się od blokującego cię lęku.
To książka nie tylko o lęku i jego roli w naszym życiu. To wyjątkowa książka o drodze ku wolności od ograniczeń, jakie on nam narzuca.
BESTSELLEROWY PORADNIK DLA RODZICÓW I SPECJALISTÓW
Każdy przyszły rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić czy mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. Wielu rodziców jednak nie wie, jak wszystkie te skoki rozwojowe wiążą się z rozwojem psychicznym dziecka.
Jak zachowuje się dziecko na poszczególnych etapach rozwoju?
W jaki sposób zapewnić naszemu dziecku najlepsze warunki rozwoju?
Jak pomóc mu pokonać ewentualne bariery rozwojowe?
Kiedy należy się skonsultować ze specjalistą?
Na szczęście autorzy tego poradnika już od wielu lat skutecznie rozwiewają wszelkie wątpliwości i niepokoje rodziców, konfrontując codzienne obserwacje z naukowym ujęciem prawidłowego rozwoju dziecka. Wyjaśniają przebieg i mechanizmy rozwoju psychicznego, nierozerwalnie związanego z fizycznym, i krok po kroku pokazują, jak wraz z dzieckiem pomyślnie przejść każdy kolejny etap.
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji. Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania. Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych. Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli i pedagogów oraz dla każdego, komu leży na sercu dobro młodzieży.
Podstawą skutecznego wychowywania jest konsekwentne wyznaczanie granic, umożliwiających dziecku orientację w otaczającym je świecie. MacKenzie omawia typowe błędy popełniane przez rodziców, wyznaczających dziecku zbyt sztywne, zbyt szerokie lub niestałe granice. Opisuje granice odpowiednie dla dzieci na różnym etapie rozwoju oraz skuteczne metody ich ustalania. Omawia też problem komunikacji w rodzinie. Na przykładach zaczerpniętych z codziennego życia pokazuje, jak często rodzice, mimo najlepszych chęci, zupełnie nieświadomie przekazują dziecku wewnętrznie sprzeczne komunikaty. Lekturę polecamy rodzicom, nauczycielom i wychowawcom, którym zależy na nawiązaniu przyjacielskich relacji z dzieckiem, bez ryzyka utraty autorytetu.
Nieleczone zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może bardzo negatywnie wpływać na funkcjonowanie dziecka i zdolność rodziny do radzenia sobie z codziennością. Wywołuje lęk, bywa źródłem znacznego cierpienia i obniża jakość życia. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się to zaburzenie, na czym polega proponowana terapia i jak przebiegają poszczególne sesje. Pacjent i jego rodzice uczą się bardziej unormowanych wzorców wzajemnych interakcji i codziennego funkcjonowania. Otrzymują wskazówki, jak wykorzystywać rutynowe działania i przyzwyczajenia niemające związku z zaburzeniem, aby reakcja na terapię była jak najtrwalsza, a ryzyko nawrotu – jak najmniejsze. Poradnik służy do utrwalania i powtarzania informacji uzyskanych podczas spotkań z terapeutą. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji. Poradnik stanowi uzupełnienie podręcznika poznawczo-behawioralnej terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8–17 lat.
Nowe, zaktualizowane i uzupełnione wydanie Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi, czyli ADHD, wpływa negatywnie na funkcjonowanie w wielu ważnych obszarach życia. Osoby nim dotknięte mają trudności z organizacją i planowaniem, szybko się nudzą wykonywaną czynnością, nie potrafią zarządzać czasem, odkładają różne rzeczy na później i impulsywnie podejmują decyzje, co rzutuje na naukę i pracę. Zmagają się także z problemami w relacjach, między innymi ze względu na nieumiejętność słuchania czy wywiązywania się ze zobowiązań. Niniejszy poradnik stanowi element poznawczo-behawioralnego programu terapii dla osób dorosłych z ADHD. Ułatwia opanowanie umiejętności pomagających radzić sobie z trzema podstawowymi objawami tego zaburzenia: trudnościami z koncentracją, problemami w zakresie organizacji i planowania oraz impulsywnością. Pomaga zrozumieć, z czym ono się wiąże, zmierzyć się z diagnozą i świadomie podjąć terapię. Autorzy w przystępny sposób opisują techniki, które poprawiają jakość życia nie tylko osoby z ADHD, ale także jej najbliższych. Poradnik, stanowiący dopełnienie podręcznika terapeuty, służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając pracę między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom objawów.
Kiedy ludzie zaczynają odczuwać wypalenie zawodowe i są na jego wczesnym etapie, potrzebują konkretnych wskazówek, co zrobić, by powstrzymać ten proces. […] I o tym jest moja książka – o profilaktyce. Czy na myśl o poniedziałku zaczyna cię boleć brzuch? Czy już w niedzielne popołudnie pogarsza ci się nastrój? Czy tylko w weekendy czujesz, że żyjesz? Czy inni zauważają u ciebie spadek energii i zmiany w zachowaniu? Jeśli tak, to szybko zacznij działać, ponieważ najprawdopodobniej masz pierwsze objawy wypalenia zawodowego. To stan, w którym praca – do tej pory wykonywana z zadowoleniem – nie daje satysfakcji, coraz bardziej męczy, zniechęca i wyczerpuje fizycznie oraz psychicznie. Na szczęście na wczesnym etapie tego procesu możesz zrobić naprawdę wiele, aby go zahamować i uniknąć dalszych negatywnych konsekwencji. Pamiętaj: wypalenie zawodowe jest jak grypa – może dotknąć każdego. Warto zatem wiedzieć, jak się przed nim chronić. Joanna Karpeta – coach, trenerka biznesu, specjalistka w dziedzinie rozwoju osobistego i budowania relacji społecznych – sama doświadczyła wypalenia zawodowego, dlatego postanowiła pomóc innym go uniknąć. Udało jej się w sposób niezwykle zrozumiały i zarazem interesujący połączyć teorię z praktyką. W książce poznajemy sześcioro bohaterów różnych profesji, którzy zmagają się z pierwszymi objawami wypalenia zawodowego. Na ich przykładzie dowiadujemy się, na czym ono polega, jak mu przeciwdziałać, jak sobie z nim poradzić, jak postępować w sytuacjach kryzysowych i co zrobić, by odzyskać radość z pracy. Każdy rozdział kończy się cenną lekcją dla czytelnika, która zawiera najważniejsze tezy oraz konkretne rady i ćwiczenia. Dzięki nim możesz przenieść doświadczenia bohaterów do własnego życia i – stosując się do podanych wskazówek – poprawić jego jakość. Każdy rozdział jest poświęcony innemu tematowi, dzięki czemu łatwo znajdziesz odpowiednią inspirację. Skorzystaj z tej skarbnicy wiedzy, rad i wskazówek, aby praca nigdy nie stała się dla ciebie źródłem frustracji.
Nowe, zaktualizowane i uzupełnione wydanie Podręcznik zawiera omówienie programu terapii zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi u osób dorosłych. ADHD, z charakterystyczną dla niego triadą objawów w postaci nadruchliwości, nadmiernej impulsywności i problemów z koncentracją, może zakłócać życie osoby dorosłej równie mocno jak życie dziecka. Dlatego tak istotne jest odpowiednio dobrane leczenie. Program obejmuje 12 sesji, z których każda dotyczy innego problemu utrudniającego osobom z ADHD funkcjonowanie na co dzień. Składają się nań moduły poświęcone planowaniu i organizacji, radzeniu sobie z zaburzeniami uwagi, myśleniu adaptacyjnemu i prokrastynacji. Przejrzysty układ pozwala pracować z klientem kolejno nad poszczególnymi trudnościami. Ostatnia sesja jest poświęcona utrwaleniu poznanych strategii i umiejętności w celu zapobiegania nawrotom objawów i podtrzymaniu korzyści wypracowanych w terapii. Elementy dialogu motywującego służą wzmacnianiu motywacji klienta do zmiany. W drugim wydaniu podręcznika poszczególne komponenty programu zostały zaktualizowane na podstawie doświadczeń jego twórców i badaczy oraz uzupełnione o najnowsze strategie poznawczo-behawioralne. W programie wykorzystano nowoczesne technologie i uwzględniono dodatkowe strategie pomocne w organizacji i planowaniu. Podczas opcjonalnych sesji z partnerem osoby z ADHD większy nacisk położono na edukację na temat zaburzenia, co pozwala złagodzić trudności w związku. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik dla klienta, który zawiera omówienie umiejętności rozwijanych w trakcie terapii oraz wszystkie niezbędne formularze.
Droga do wyjścia z uzależnienia nie jest prosta. Używki poprawiają samopoczucie, pomagają się odprężyć, funkcjonować w sytuacjach społecznych, uciec od trudności. Często jednak okazjonalne sięganie po alkohol czy narkotyk stopniowo prowadzi do niekontrolowanego przymusu ich używania – do uzależnienia. Nadzieja na poprawę nastroju stanowi ogromną przeszkodę w radzeniu sobie z nałogiem nawet wówczas, gdy już wiesz, że rujnuje on życie twoje i twoich bliskich. Twój uzależniony mózg kusi, nakłania, przekonuje: „To ukoi ból”, „Gdy się napijesz, poczujesz się lepiej”, „Jeśli tylko zechcesz, możesz nad tym zapanować”, „To już ostatni raz”. Ulegasz więc. Nie po raz pierwszy. Właśnie dlatego potrzebujesz konkretnych narzędzi i umiejętności, które pozwolą ci wytrwać w trzeźwości, nawet gdy sytuacja, inni ludzie czy nastrój będą cię popychały na powrót w stronę używek. W niniejszym poradniku znajdziesz zestaw technik, których skuteczność potwierdziły badania naukowe, a które wywodzą się z trzech osobnych, choć uzupełniających się modeli: dialogu motywującego, terapii poznawczo-behawioralnej i uważności. Pomogą ci one podjąć trwałą decyzję o zmianie stylu życia, podtrzymać motywację, która w naturalny sposób ulega wahaniom, a także rozpoznać i zmienić „uzależniające myślenie”, które zwiększa podatność na nawrót uzależnienia. Przy podejmowaniu codziennych decyzji twoje myślenie będzie nastawione na proces zdrowienia, dzięki czemu wytrwasz w abstynencji. Poradzisz sobie z przytłaczającymi myślami, frustracją, słabościami, brakiem wiary w siebie, gniewem, lękiem. Zaczniesz czerpać przyjemność z codziennych, zwyczajnych pozytywnych doświadczeń, a co najważniejsze – przejmiesz kontrolę nad własnym życiem. Wszystkie techniki zostały zilustrowane opisami przypadków i ćwiczeniami, dzięki którym: • zmienisz destrukcyjne nawyki i zwiększysz samokontrolę, • przestaniesz działać impulsywnie i polegać na automatycznych odruchach, • poradzisz sobie z trudnymi emocjami i bolesnymi myślami, • zaakceptujesz swoje doznania takimi, jakie są, bez ich osądzania, • będziesz działać w teraźniejszości zamiast rozpamiętywać przeszłość bądź zamartwiać się o przyszłość, • wzmocnisz pewność siebie i poczucie własnej wartości, • wykształcisz w sobie trwałą motywację do zmiany, • naprawisz relacje z bliskimi. Rozpocznij nowe, satysfakcjonujące życie, na jakie zasługujesz!
Perfekcjonizm kliniczny odgrywa istotną rolę w rozwoju oraz w przebiegu wielu zaburzeń i problemów psychicznych – jako czynnik predysponujący do nich i czynnik je podtrzymujący – w tym zaburzeń emocjonalnych, odżywiania i obsesyjno-kompulsyjnych, myśli samobójczych czy prokrastynacji. Ponieważ rzutuje na efekty psychoterapii, jak również na budowanie przymierza terapeutycznego, bardzo ważne jest jego rozpoznanie i wdrożenie odpowiednich strategii w celu zapewnienia skuteczności procesu psychoterapeutycznego. Niniejsza książka to praktyczny przewodnik dla specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego, który zawiera przegląd różnorodnych teorii ujmujących perfekcjonizm jako zjawisko wielowymiarowe i prezentuje wynikające z tych teorii rozwiązania kliniczne. Poszczególne rozdziały są poświęcone związkom perfekcjonizmu z zaburzeniami i problemami psychicznymi takimi jak zaburzenia emocjonalne, zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenia odżywiania, zaburzenia należące do spektrum autyzmu, samokrytycyzm, ruminowanie, prokrastynacja, ból przewlekły i wypalenie zawodowe. Opierając się na wynikach najnowszych badań naukowych i na własnym doświadczeniu klinicznym, autorzy szczegółowo opisują konceptualizację przypadku, planowanie i przebieg terapii oraz zalecane interwencje terapeutyczne. Książka stanowi nieocenione źródło wiedzy dla psychoterapeutów pracujących z osobami, które zmagają się z problemami i zaburzeniami powiązanymi z perfekcjonizmem.
Jeżeli masz ADHD, to prawdopodobnie kłopot sprawiają ci organizacja i nauka, a także zarządzanie czasem i ustalanie priorytetów. Być może zmagasz się z problemami ze słuchaniem i z koncentracją oraz z impulsywnością i regulacją emocji. Bardzo możliwe, że odczuwasz niepokój i różne obawy, a poczucie inności znacząco wpływa na twoją samoocenę. ADHD może wydawać się przytłaczające – ale wcale nie musi takie być. Ta książka pomoże ci oswoić największe trudności i znaleźć rozwiązanie problemów, które najbardziej ci dokuczają. Poznasz konkretne, przydatne na co dzień techniki i strategie, dzięki którym zapanujesz nad chaosem w swojej głowie i wyciszysz negatywne myśli. Pamiętaj jednak, że ADHD to nie tylko uciążliwe trudności i przeszkody, z którymi się zmagasz. Ta książka pomoże ci odkryć oraz wykorzystać twoje ukryte talenty, z których nawet nie zdajesz sobie sprawy. Dzięki niej: ·poznasz różne typy ADHD; ·dowiesz się, jak zapanować nad impulsami; ·nauczysz się planować, organizować i ustalać priorytety; ·wyciszysz lęk i odnajdziesz równowagę; ·rozpoznasz swoje ukryte talenty.
60 ĆWICZEŃ DLA DZIECI W WIEKU 3-12 LATDzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (czyli zaburzeniami integracji sensorycznej) mogą gorzej radzić sobie w interakcjach z nauczycielami, rówieśnikami, a nawet rodzicami.Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić!Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części.Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności.W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. W rezultacie ono:zacznie odczuwać radość i spokój;pogłębi współczucie;rozwinie wyobraźnię i kreatywność;poprawi umiejętność koncentracji;zwiększy pewność siebie.
Decyzja o zerwaniu toksycznych relacji z rodziną jest trudna i bolesna, ale czasem najzdrowszą rzeczą, jaką możemy zrobić jest odcięcie się od bliskich i wyznaczenie stanowczych granic. Kiedy zrywasz krzywdzące, bolesne, przemocowe relacje, chronisz siebie. Twoim celem nie jest zranienie lub zdenerwowanie bliskich. Nie robisz tego przeciw komuś - robisz to, by uratować siebie.To naturalne, że każdy potrzebuje rodziny. Odseparowanie się od niej jest ostatecznością. Jednak kiedy doświadczasz przemocy zamiast poszanowania granic oraz manipulacji i presji zamiast miłości i wsparcia - wtedy przecięcie takich niezdrowych więzi jest konieczne, by żyć takim życiem, na jakie zasługujesz i jakiego pragniesz.Książka Sherrie Campbell otula czytelnika zrozumieniem, współczuciem i empatią. Pomaga prawdziwie się uzdrowić z toksycznych relacji. Pokazuje, że możliwe jest uwolnienie się od nich, by wieść spokojne, spełnione życie - by żyć w zgodzie ze sobą. Autorka otwarcie dzieli się swoimi trudnymi doświadczeniami osoby, która zerwała bolesne kontakty z bliskimi, dzięki czemu jej przekaz jest tak autentyczny.Poradnik zawiera wiele praktycznych wskazówek i pomocnych informacji, które pomagają przygotować się psychicznie do zerwania krzywdzących kontaktów z bliskimi, pogodzić się ze stratą i utrzymać zdrowe granice. Niezależnie od tego, czy dopiero chcesz to zrobić, czy też masz to już za sobą, ta książka pomoże Ci:zakończyć toksyczne relacje bez poczucia winy;wyznaczać zdrowe i stanowcze granice;poradzić sobie z osądzaniem;przezwyciężyć zwątpienie i poczucie straty.
Co zrobić, gdy nasze dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem niepohamowanej złości? Lub gdy jest gotowe zrobić dosłownie wszytko, aby uniknąć odrabiania lekcji i sprzątania po sobie, a na nasze prośby i nalegania za każdym razem odpowiada: "Zaraz"? Jak postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a kiedy już się na nich pojawią - rozmawiają, wysyłają SMS-y lub używają wulgarnego języka? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziemy właśnie w tej książce. Autorzy, korzystając ze swego wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi, przedstawiają Czytelnikowi proste, a zarazem skuteczne, metody poradzenia sobie z trudnymi zachowaniami.
Zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych dziecka nie jest tylko zaleceniem dla rodziców ani sugestią co do zmiany postępowania – jeśli chce się wychować zdrowe i szczęśliwe dziecko, to absolutna konieczność. Większość rodziców robi wszystko, by okazać dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy opiekunowie popełniają błędy, powielają wzorce z własnego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych – potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak uniknąć rodzicielskich błędów i zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Właśnie tego dowiesz się z tej książki. Karen i John Louisowie napisali ją po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty „Good enough parenting” odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych dziecka, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja, realistyczne granice, realistyczne wymagania i wzajemność oraz wspólnota i wartości nadrzędne.
Autorzy wyjaśniają, że troszczenie się o te potrzeby jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju, a ich niezaspokojenie w dzieciństwie stanowi przyczynę większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach. Toksyczne i bolesne doświadczenia prowadzą do powstania negatywnych wzorców myślenia, odczuwania i zachowania, które dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerami i we własne rodzicielstwo. Nowe, rozszerzone wydanie poradnika zawiera wiele praktycznych wskazówek, ćwiczeń i podpowiedzi, jak zaspokajać podstawowe potrzeby emocjonalne dziecka i jednocześnie uniknąć przekazania mu własnych dysfunkcyjnych wzorców. Oprócz negatywnych schematów autorzy przedstawiają także najnowsze wnioski z badań na temat kształtowania się schematów pozytywnych, które wspierają proces wychowawczy. To książka dla ciebie, jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami; uniknąć zaszczepienia dziecku dysfunkcyjnych postaw i zachowań; wychować samodzielne i emocjonalnie zdrowe dziecko.
Lęk jest powszechnie doświadczaną emocją, która działa niczym system alarmowy w naszym ciele. Pomaga nam unikać sytuacji zagrażających życiu i pobudza nas, byśmy przygotowali się na niebezpieczeństwo. Zdarza się jednak, że przejmuje kontrolę nad naszym życiem, zaburzając nasze funkcjonowanie i powodując stres niewspółmierny do okoliczności. Zamartwiamy się tym, co może się zdarzyć, lub w nieskończoność rozpamiętujemy przeszłe wydarzenia. Aby poradzić sobie z trudnymi emocjami, zazwyczaj zaczynamy unikać sytuacji, które je wywołują. To przynosi szybką ulgę, ale na dłuższą metę utrudnia nam osiąganie zamierzonych celów, wzmacnia lęk i nie pozwala dostrzec, że nasze obawy są nierealistyczne. Pojawić się też mogą nieprzyjemne doznania fizyczne: ból głowy, nudności, uczucie zmęczenia, a także kłopoty ze snem, z koncentracją i podejmowaniem decyzji oraz nerwowość, drażliwość i poczucie, że jest się na skraju wytrzymałości. Lęk i zamartwianie się wywołują wiele cierpienia, przeszkadzając w odczuwaniu spełnienia i szczęścia w życiu. Niniejszy poradnik zawiera oparte na dowodach naukowych strategie radzenia sobie z lękiem i zamartwianiem się, które wykorzystują elementy terapii poznawczo-behawioralnej i techniki uważności. Dowiesz się z niego, w jaki sposób myśli, zachowania i doznania fizyczne tworzą błędne koło lęku, które sprawia, że czujemy się jak w pułapce. Znajdziesz tu skuteczne ćwiczenia z zakresu uważnej świadomości zakotwiczające w bieżącej chwili, a także narzędzia, dzięki którym powstrzymasz zachowania unikowe i zmierzysz się z własnymi obawami. Co najważniejsze, odkryjesz, co wywołuje u ciebie lęk, i poznasz rozwiązania dopasowane do twoich potrzeb. Postępując zgodnie z podanymi wskazówkami, będziesz w stanie zmienić swój umysł, a tym samym całe swoje życie. Lęk przestanie mieć nad tobą kontrolę i zaczniesz żyć tak, jak pragniesz. Dzięki zamieszczonym w książce przykładom i praktycznym ćwiczeniom dowiesz się, jak: • zaprzestać unikania i stawiać czoło sytuacjom, które budzą w tobie lęk, • rozpoznać i zmienić negatywne wzorce myślenia, • poradzić sobie z doznaniami fizycznymi, które towarzyszą lękowi, • zdystansować się od pełnych niepokoju myśli, • rozpoznać i zmienić zachowania, które podtrzymują lęk, • realizować to, na czym najbardziej ci zależy, mimo obaw i niepewności.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?