
Zaburzenia osobowości z wiązki B: antyspołeczne, borderline, narcystyczne, histroniczne.Strategie terapeutyczne
Strategie terapeutyczne
nowość
-
Autor: Fox Daniel J.
- ISBN: 9788382581997
- EAN: 9788382581997
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
- Wydawca: GWP Profesjonalne
- Format: 19.0x24.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 264
- Rok wydania: 2025
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
68,43złCena detaliczna: 79,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 68,43 zł
x
Kwestionariusze • Narzędzia diagnostyczne • Ćwiczenia W praktyce terapeutycznej zaburzenia osobowości z wiązki B – antyspołeczne, borderline, narcystyczne i histrioniczne – często stają się przyczyną frustracji i poczucia bezradności. Ich objawy częściowo się pokrywają i mogą mieć różne nasilenie, co utrudnia postawienie trafnej diagnozy i może sprawić, że nawet najbardziej doświadczony terapeuta poczuje się zagubiony. Doktor Daniel J. Fox, czerpiąc ze swojego wieloletniego doświadczenia w pracy z trudnymi i złożonymi przypadkami, opracował ten praktyczny przewodnik z myślą o terapii osób, które spełniają wszystkie kryteria danego zaburzenia osobowości z wiązki B, jak i tych, które wykazują pewne nasilone cechy któregoś z tych zaburzeń i znajdują się na jego spektrum. Łącząc między innymi terapię interpersonalną, terapię poznawczo-behawioralną i terapię dialektyczno-behawioralną, przedstawia strategie, które pomogą ukierunkować proces terapeutyczny, zidentyfikować czynniki ryzyka i czynniki ochronne, a także ustalić, które zaburzenia lub które ich cechy występują u klienta. Każda część książki zawiera nie tylko opis konkretnego zaburzenia i jego spektrum, ale również szczegółowe kwestionariusze, ćwiczenia oraz materiały dotyczące problematyki przywiązania i inne, specyficzne dla danej jednostki diagnostycznej. Przewodnik stanowi nieocenione źródło wiedzy dla specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego, którzy poszukują efektywnych metod pracy z tą złożoną grupą klientów. Klinicyści znajdą w nim inspirację i narzędzia niezbędne do przełamania impasu w terapii, lepszego zrozumienia klienta i skuteczniejszego prowadzenia go ku zmianie.