Poradnik jest opracowaniem napisanym przez autorkę \"Podstaw ekonomii\" Janinę Mierzejewską-Majcherek i stanowi uzupełnienie tego podręcznika.
Kolejne rozdziały poradnika zawierają wskazówki metodyczne dla nauczyciela dotyczące preferowanych strategii, metod i technik kształcenia oraz form organizacyjnych zajęć uczniów.
Poradnik pomoże nauczycielowi w przygotowaniu ucznia do zewnętrznego egzaminu zawodowego.
Prawo islamu, a szczególnie prawo karne, jest dla systemów prawnych Zachodu całkowicie obce i niezrozumiałe. Stanowi niejako przeciwstawienie prawu stanowionemu, jest rodzajem prawa naturalnego - danego od Boga. Mało kto z europejskiego kręgu kulturowego zadaje sobie pytanie o genezę tych norm, ich faktyczną interpretację i stosowanie. Patrząc na prawo karne islamu wybiórczo, w kategorii ciekawostki (chociażby przez pryzmat obowiązującej jeszcze w niektórych państwach muzułmańskich kary chłosty, obcięcia ręki czy ukamienowania), otrzymujemy obraz zafałszowany, nieoddający istoty rzeczy - pewną karykaturę prawa. A przecież prawo karne islamu na przestrzeni dziejów w wielu rozwiązaniach wyprzedzało europejskie prawo karne o prawie 1000 lat. My zaś zbyt często kierujemy się stereotypami i uprzedzeniami.
Przedmiot niniejszej publikacji - system klasycznego prawa karnego islamu (szari’at), a także współczesne problemy prawa karnego państw muzułmańskich - Autorzy starają się przedstawić w sposób możliwie obiektywny. Opracowanie jest przeznaczone przede wszystkim dla prawników oraz studentów prawa i administracji.
Książka stanowi cenną pozycję na polskim rynku wydawniczym, dla wszystkich osób interesujących się zastosowaniem nowoczesnych instrumentów w procesie generowania i rozwoju wiedzy w organizacji oraz zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym. Rozumienie nowej gospodarki jest nieodłącznie związane ze wzrostem roli zasobów niematerialnych, a szczególnie wiedzy. Dużą zaletą recenzowanej książki jest systematyzacja takich pojęć jak: wiedza, zarządzanie wiedzą, system zarządzania wiedzą, kapitał intelektualny i jego diagnoza, prezentacja różnych koncepcji, które do tej pory nie zostały w tak kompleksowy sposób przedstawione czytelnikowi. Autorzy przedstawiają wizję organizacji przyszłości, wskazując na pewne wyznaczniki nowoczesnych organizacji, jak choćby nowe wymagania od kultur organizacyjnych przedsiębiorstw, wzrost roli kapitału intelektualnego i wiedzy w organizacji. W ostatnim rozdziale zaprezentowano w szczegółowy sposób różnorakie systemy wspomagające zarządzanie wiedzą, wręcz opisano poszczególne instrumenty. Publikacja ta może być przydatna dla studentów i menedżerów, starających się poznać konkretne narzędzia zarządzania wiedzą. O dużym znaczeniu recenzowanej książki stanowią głównie: aktualność i ranga podjętej problematyki, poziom naukowy wszystkich rozdziałów oraz wpływ profesjonalnej redakcji naukowej na spójność książki, która chociaż jest pracą zbiorową, jest też zwartą publikacją. Uznanie budzi zarówno logiczna sekwencja rozważań, inteligentny podział na części, jak i interesująca treść poszczególnych rozdziałów. Na uwagę zasługuje także strona gra?czna książki - liczne, często oryginalne rysunki, które ożywiają prezentację treści i są pomocne w jej zrozumieniu. Książka doskonale spełnia swoją rolę jako źródło inspiracji w poszukiwaniu wskazówek pomocnych w rozwiązaniu problemów charakterystycznych dla nowoczesnej organizacji.
Z rezenzji prof. dr hab. Andrzeja Dzięgi:
„To jest dzieło o prawdziwym zaufaniu. Pracodawcy do pracownika, pracownika do pracodawcy. Pracowników nawzajem do siebie. Zwykłego zaufania pomiędzy ludźmi, chociaż wpisanego w twardą rzeczywistość życia gospodarczego. Znowu powraca myśl Jana Pawła II, przywoływana już jako klasyczna teza katolickiej nauki społecznej, że te relacje muszą być partnerskimi relacjami. Partnerzy sobie ufają. Liczą na siebienawzajem. Są sobie potrzebni. (...). Ufam, że to opracowanie otworzy nowy etap dyskusji wokół problematyki zarządzania, organizacji wspólnych działań i odpowiedzialności za wspólne sprawy. Bardzo nam takiej dyskusji brakuje w Polsce i w Europie. Myślę, że także w świecie”.
Treści zawarte w podręczniku wynikają z programu nauczania przedmiotu ekonomika przedsiębiorstw dla zawodu technik ekonomista nr 23 02/T-5, SP/MEN/1998.02.24, zawartego w dokumentacji programowej. Podręcznik prezentuje aktualny stan wiedzy ekonomicznej, a zawarta w nim tematyka dobrana jest starannie z zachowaniem korelacji między przedmiotami zawodowymi realizowanymi w cyklu nauczania.
"Zapoczątkowana publikacjami z początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku historia serii wydawniczej Studia Informatyki Gospodarczej jest zarazem historią integracji systemów informacyjnych, która początkowo koncentrowała się wokół hasła komputerowo zintegrowanego wytwarzania (...), a następnie zajęła się rezinżynierią procesów łamiącą tradycyjne wewnętrzne struktury przedsiębiorstw. Obecnie zajmuje się ona opisem obszaru procesów wewnętrznych i zewnętrznych (...). Z kolei w prezentowanej pracy głównym zagadnieniem jest wyjście organizacji poza pole własnych procesów biznesu i wkroczenie na teren relacji międzyorganizacyjnych".
Prof. zw. dr hab. Tadeusz Kasprzak
Podręcznik Ekonomika przedsiębiorstw część 2 został opracowany na podstawie programu nauczania przedmiotu ekonomika przedsiębiorstw, zawartego w dokumentacji programowej dla zawodu technika ekonomisty nr 23 02/T-5, SP/MEN/1998.02.24. Podręcznik jest przeznaczony do kształcenia na poziomie technikum i szkoły policealnej. Jego treści są zgodne ze zmodyfikowaną podstawą programową i standardami wymagań egzaminacyjnych dla technika ekonomisty.
Prezentowana praca poświęcona jest zachowaniu kierownika w organizacji. Nauka dotycząca kierowania jest stosunkowo młodą dyscypliną wiedzy. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat rozwinęła się ona na tyle, że zaczyna zdobywać pewną samodzielność, co staje się możliwe dzięki jej specyfice wyodrębniającej ją z innych dziedzin wiedzy. Przedstawiana czytelnikom książka stanowi próbę takiego wyboru zagadnień, aby mogła ona stanowić punkt wyjścia do autorefleksji nad własną efektywnością w pełnieniu roli kierownika zespołu.
Głównym adresatem książki są kierownicy, których autor traktuje w sposób nietypowy - jako badaczy, chcących doskonalić swój warsztat pracy nie tylko poprzez studiowanie pozycji naukowych, pomocnych w rozwijaniu umiejętności technicznych, ale także umiejętności psychologiczno-społecznych. Praca ta może stanowić także materiał źródłowy dla studentów różnych kierunków nauk społecznych: organizacji i zarządzania, psychologii, pedagogiki, socjologii, ekonomii oraz nauk politycznych
W kolejnych rozdziałach zaprezentowano zagadnienia:Marketing jako narzędzie przedsiębiorcy Rynek jako podstawa działalności marketingowej Segmentacja jako narzędzie wyboru rynku docelowego Badania marketingowe jako źródło wiedzy o rynku i nabywcach Produkt jako narzędzie marketingu Cena jako element mieszanki marketingowej Dystrybucja jako system udostępniania produktu na rynku Promocja jako narzędzie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem Plan marketingowy jako element zarządzania marketingowego Specyficzne obszary stosowania marketingu Prawo i etyka jako narzędzia regulacji działalności marketingowej,słowniczek pojęć marketingowychKorzystając z książek edukacyjnych naszego wydawnictwa, każdy nauczyciel i uczeń otrzymuje hasło do Kodowanych Serwisów Tematycznych, skąd można wydrukować programy nauczania, materiały źródłowe, plany wynikowe, scenariusze lekcji, biznes plany, plany marketingowe. itp.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?