KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Difin

Opakowanie Agresja w szkole

44,00 zł 35,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,55 zł

Przyczyny agresywnych zachowań młodzieży obejmują zarówno czynniki określane mianem wrodzonych, osobowościowych, jak i te, które tkwią w rodzinie, w szkole, w gru­pie rówieśniczej, środowisku lokalnym czy środkach masowego przekazu. Diagnoza tych czynników jest pierwszym etapem na drodze do podjęcia działań pro?laktycznych i resocjalizacyjnych. W książce zamieszczono 14 autorskich tekstów specjalistów z zakresu nauk społecznych (psychologii, pedagogiki, kryminalistyki, socjologii wychowania), co pozwala na ukazanie problemu agresji w szkole z wielu uzupełniających się perspektyw. Prezentowane są też wyniki badań na próbach ogólnopolskich oraz projekty i postulowane działania, jakie należy podjąć w celu zapobiegania i zwalczania agresji. Książka adresowana jest do teoretyków i praktyków życia społecznego: socjologów, pe­dagogów i psychologów wychowania, nauczycieli, rodziców, samorządowców, dziennikarzy, pracowników służb społecznych i porządkowych, studentów i uczniów – a więc wszystkich zainteresowanych i odpowiedzialnych za publiczny porządek oraz jakość życia społecznego w różnych jego obszarach.
Opakowanie Wprowadzenie do nauki o przedsiębiorstwie

50,00 zł 40,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,40 zł

Niniejsza publikacja zawiera przegląd obecnego stanu wiedzy w tej dyscyplinie oraz nowe perspektywy koncepcyjne, co zostało ujęte w trzy zasadnicze części. W pierwszej - Abecadło przedsiębiorstwa - przedstawiono podsta­wowe pojęcia, modele i formy funkcjonowania przedsiębiorstwa, organizacyjne uwarunkowania procesów produkcyjnych oraz wykorzystywania potencjału i za­sobów przedsiębiorstwa. Druga część - Zmieniające się przedsiębiorstwo - ukazuje problemy odnawiania potencjału przedsiębiorstwa, jego restrukturyzacji i prze­kształceń własnościowych oraz zmiany w przedsiębiorstwach pod wpływem globalizacji procesów gospodarczych. Ostatnia część - Współczesne i przyszłe zagadnienia zarządzania przedsiębiorstwem - zawiera omówienie klasycznych podstaw i nowoczesnych metod zarządzania przedsiębiorstwem, przedstawia też charakterystykę przedsiębiorstw przyszłości, do którego to modelu będą zmierzać dzisiaj funkcjonujące podmioty gospodarcze. Książka przeznaczona jest dla stu­dentów uczelni ekonomicznych, uniwersytetów i politechnik, a także słuchaczy w szkołach biznesu oraz menedżerów i praktyków przemysłowych. Otrzymują oni kompendium niezbędnej wiedzy pozwalające lepiej zrozumieć zjawiska zachodzące w skomplikowanym świecie funkcjonowania przedsiębiorstw obecnych i przyszłych.
Okładka książki Patologie wśród dzieci i młodzieży

45,00 zł 34,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,52 zł

Książka zawiera kompendium wiedzy na temat patologii społecz­nych, które wpływają niekorzystnie na rozwój i zachowanie się dzieci i młodzieży. Obser­wujemy wzmożoną agresję wśród ludzi dorosłych, ale także w środowisku młodzieżowym, a nawet wśród dzieci. Środki masowego komunikowania wciąż alarmują, ukazując tragiczne skutki przemocy w rodzinie, w szkole, w środowisku życia, w którym wzrasta młode pokolenie. Te niepokojące fakty to wynik dysfunkcjonalności wielu rodzin, niedostatków środowiska wychowawczego (przedszkola, szkoły, kluby...), a także indywidualnych patologii zachowań członków społe­czeństwa. Stąd też opublikowanie pracy, która ukazuje najrozmaitsze rodzaje odchylenia od norm w zachowaniu się osób dorosłych i młodzieży, jest jak najbardziej pożyteczne. Adresatami pracy może być szeroki krąg odbiorców. Przede wszystkim będzie pomoc­na nauczycielom mającym kontakt z rozmaitymi zaburzeniami w zachowaniu się ucznia. Znajomość zjawisk patologicznych może ułatwić rozwiązywanie trudnych problemów wy­chowawczych. Książka może też z powodzeniem służyć rodzicom. Jest napisana językiem zrozumiałym dla osób o różnym poziomie wykształcenia. Zamieszczone w pracy testy mogą być pomocne w rozpoznawaniu patologicznych zachowań u własnych dzieci i w stosowaniu pro?laktyki oraz leczenia. Zawarte w książce informacje dotyczące różnych zagrożeń dla rozwoju osobowości mogą dobrze służyć w pracy samowychowawczej. Młodzież może kontrolować siebie, oceniając szanse popadania w stan uzależnienia. Książka może być przydatna również pracownikom nauki, ukazując obszary, w których należy prowadzić pogłębione badania.
Okładka książki Świat arabski wobec globalizacji

48,00 zł 38,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,77 zł

Relacje pomiędzy światem islamu a globalizacją, czy islamem a nowoczesnością, ujmowane są zazwyczaj przez pryzmat społeczno-kulturowy bądź przez pryzmat gospodarki. Książka łączy te dwie perspektywy, przedstawiając przemiany społeczne i gospodarcze zachodzące we współczesnym świecie arabskim - wyodrębnionym z kręgu cywilizacji muzułmańskiej. Tłem dla analizy są procesy globalizacyjne, którym poddany jest Bliski Wschód i Północna Afryka - podobnie jak inne regiony rozw?ające się. Opracowanie ukazuje zróżnicowanie uczestnictwa państw arabskich w procesie globalizacji, które wykracza poza - utrwalony w powszechnej świadomości - eksport surowców energetycznych. Podejmuje także dyskusję na temat roli islamu w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego regionu.
Okładka książki Opłacalność faktoringu dla przedsiębiorcy i faktora

38,00 zł 30,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,70 zł

Brak przejrzystości opłat faktoringowych jest jedną z przeszkód i barier dla szyb­szego rozwoju faktoringu w naszym kraju. Przedsiębiorcy, nie znając mechanizmu wyceny transakcji, podchodzą nieufnie do usługi faktoringu tego rodzaju. W ocenie opłacalności transakcji faktoringowych dla klienta faktoringowego, czy­li przedsiębiorcy, należy operować pojęciem korzyści, jakie odnosi, korzystając z faktoringu, a nie pojęciem przychodów. Na koszty ponoszone z tytułu faktoringu składają się opłaty pobierane przez faktora. Publikacja w przystępny sposób wyjaśnia, jakie są to opłaty i co wpływa na ich wysokość. Zastosowanie w praktyce przedstawionych w niej dwóch modeli oceny opłacalności transakcji z punktu widzenia faktora i faktoranta przyczyni się do poprawy przejrzystości czytelności systemu opłat i pozwoli stronom umowy faktoringowej na zminima­lizowanie ryzyka poniesienia strat i maksymalizację korzyści z faktoringu.
Okładka książki Zgoda w rodzinie, czyli dobre dialogi

38,00 zł 30,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,11 zł

Książka jest efektem doświadczeń autorki m.in. z zakresu praktyki psychoterapeutycznej i rodzicielskiej. Jest przeznaczona dla znękanych rodziców, którym zależy na przyjaznym kontakcie z dorastającymi dziećmi, i dla młodzieży, która chciałaby znaleźć z rodzicami wspólny język. Jak wypracować bezpieczne granice między ludźmi, nie naruszając wolności? Czy istnieją dobre sposoby ustalenia kompromisu między uleganiem kaprysom a zakazami? Próbą odpowiedzi są zasady mojego Drogowskazu Rodzinnego, do którego dialogi napisało samo życie. Zostały uzupełnione o wiedzę psychologiczną, która bywa przydatna w rozwiązywaniu nieuniknionych kon?iktów. Jeśli uda się Państwu twórczo dostosować moje pomysły do własnej sytuacji rodzinnej - zapewne można będzie żyć naprawdę razem - pisze autorka. Rozbudowany blok antystresowy, napisany najprościej jak można, jest przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą codziennie skutecznie obniżać zbędne napięcie w najprzyjemniejszy dla siebie sposób - indywidualnie lub rodzinnie.
Okładka książki Gry i zachowania nieetyczne w organizacji

42,00 zł 33,93 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,93 zł

W książce omówiono gry społeczne prowadzone w organizacji. Dokonano analizy różnych nieetycznych zachowań, takich jak: kradzież, szantaż, sabotaż, zdrada, inwigilacja, protekcja. Zawarto również praktyczne porady dotyczące zarządzaniem zachowaniami nieetycznymi. Każdy z nas jest aktorem i posiada wiele możliwości zmieniania własnego zachowania (inaczej zachowujemy się w obecności przełożonego, kolegów z pracy, inaczej, kiedy jesteśmy sami). O tej prawdzie od dawna wiedzą socjologowie, ekonomiści, specjaliści z zarządzania. Gramy również we współczesnych organizacjach produkcyjnych, usłu­gowych, a gry te są coraz bardziej przemyślane, per?dne. Organizacja jest teatrem, w którym wyróżnić można publiczność, scenerię, aktorów z przypisanymi rolami, reżyserów, specjalistów od naświetlenia, garderobianych. Ta metafora jest dzisiaj wyjątkowo aktualna. Wzrasta nasza wiedza o metodach socjotechnicznych, wzrasta znaczenie pracy w naszym codziennym życiu. Współczesne organizacje są coraz bardziej złożonymi systemami społecznymi, a wszelkim grom towarzyszy wiele zachowań nieetycznych. Korupcja, kłamstwo, oszczerstwo, zdrada, inwigilacja, oszukiwanie, nepotyzm, sa­botaż, szantaż, to tylko wybrane przykłady coraz częściej spotykanych przejawów zachowań nieetycznych. Ważne jest wobec tego to, aby wiedzieć, w jaki sposób można kształtować zachowania etyczne i zarządzać „pracownikami trudnymi”. Kiedy jednak czymś zarządzamy, to nie możemy zapominać o tym, że nasz rzeczywisty wpływ na zachowania pracow­ników jest ograniczony. Nie można bowiem, jak wydaje się niektórym przełożonym, zaszu?adkować jakiegokolwiek pracownika. Każdy z nas jest kimś wyjątkowym, a mechanizmy naszego postępowania są na szczęście wielką tajemnicą.
Okładka książki Poradnik metodyczny dla nauczycieli podstaw ekonomii  i szeroko pojętej edukacji ekonomicznej

17,00 zł 13,36 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,36 zł

Poradnik jest opracowaniem napisanym przez autorkę \"Podstaw ekonomii\" Janinę Mierzejewską-Majcherek i stanowi uzupełnienie tego podręcznika. Kolejne rozdziały poradnika zawierają wskazówki metodyczne dla nauczyciela dotyczące preferowanych strategii, metod i technik kształcenia oraz form organizacyjnych zajęć uczniów. Poradnik pomoże nauczycielowi w przygotowaniu ucznia do zewnętrznego egzaminu zawodowego.
Okładka książki Prawo karne islamu

49,00 zł 39,59 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,59 zł

Prawo islamu, a szczególnie prawo karne, jest dla systemów prawnych Zachodu całkowicie obce i niezrozumiałe. Stanowi niejako przeciwstawienie prawu stanowionemu, jest rodzajem prawa naturalnego - danego od Boga. Mało kto z europejskiego kręgu kulturowego zadaje sobie pytanie o genezę tych norm, ich faktyczną interpretację i stosowanie. Patrząc na prawo karne islamu wybiórczo, w kategorii ciekawostki (chociażby przez pryzmat obowiązującej jeszcze w niektórych państwach muzułmańskich kary chłosty, obcięcia ręki czy ukamienowania), otrzymujemy obraz zafałszowany, nieoddający istoty rzeczy - pewną karykaturę prawa. A przecież prawo karne islamu na przestrzeni dziejów w wielu rozwiązaniach wyprzedzało europejskie prawo karne o prawie 1000 lat. My zaś zbyt często kierujemy się stereotypami i uprzedzeniami. Przedmiot niniejszej publikacji - system klasycznego prawa karnego islamu (szari’at), a także współczesne problemy prawa karnego państw muzułmańskich - Autorzy starają się przedstawić w sposób możliwie obiektywny. Opracowanie jest przeznaczone przede wszystkim dla prawników oraz studentów prawa i administracji.
Opakowanie Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy

50,00 zł 40,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,40 zł

Książka stanowi cenną pozycję na polskim rynku wydawniczym, dla wszystkich osób interesujących się zastosowaniem nowoczesnych instrumentów w procesie generowania i rozwoju wiedzy w organizacji oraz zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym. Rozumienie nowej gospodarki jest nieodłącznie związane ze wzrostem roli zasobów niematerialnych, a szczególnie wiedzy. Dużą zaletą recenzowanej książki jest systematyzacja takich pojęć jak: wiedza, zarządzanie wiedzą, system zarządzania wiedzą, kapitał intelektualny i jego diagnoza, prezentacja różnych koncepcji, które do tej pory nie zostały w tak kompleksowy sposób przedstawione czytelnikowi. Autorzy przedstawiają wizję organizacji przyszłości, wskazując na pewne wyznaczniki nowoczesnych organizacji, jak choćby nowe wymagania od kultur organizacyjnych przedsiębiorstw, wzrost roli kapitału intelektualnego i wiedzy w organizacji. W ostatnim rozdziale zaprezentowano w szczegółowy sposób różnorakie systemy wspomagające zarządzanie wiedzą, wręcz opisano poszczególne instrumenty. Publikacja ta może być przydatna dla studentów i menedżerów, starających się poznać konkretne narzędzia zarządzania wiedzą. O dużym znaczeniu recenzowanej książki stanowią głównie: aktualność i ranga podjętej problematyki, poziom naukowy wszystkich rozdziałów oraz wpływ profesjonalnej redakcji naukowej na spójność książki, która chociaż jest pracą zbiorową, jest też zwartą publikacją. Uznanie budzi zarówno logiczna sekwencja rozważań, inteligentny podział na części, jak i interesująca treść poszczególnych rozdziałów. Na uwagę zasługuje także strona gra?czna książki - liczne, często oryginalne rysunki, które ożywiają prezentację treści i są pomocne w jej zrozumieniu. Książka doskonale spełnia swoją rolę jako źródło inspiracji w poszukiwaniu wskazówek pomocnych w rozwiązaniu problemów charakterystycznych dla nowoczesnej organizacji.
Okładka książki Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych

50,00 zł 40,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,40 zł

Z rezenzji prof. dr hab. Andrzeja Dzięgi: „To jest dzieło o prawdziwym zaufaniu. Pracodawcy do pracownika, pracownika do pracodawcy. Pracowników nawzajem do siebie. Zwykłego zaufania pomiędzy ludźmi, chociaż wpisanego w twardą rzeczywistość życia gospodarczego. Znowu powraca myśl Jana Pawła II, przywoływana już jako klasyczna teza katolickiej nauki społecznej, że te relacje muszą być partnerskimi relacjami. Partnerzy sobie ufają. Liczą na siebienawzajem. Są sobie potrzebni. (...). Ufam, że to opracowanie otworzy nowy etap dyskusji wokół problematyki zarządzania, organizacji wspólnych działań i odpowiedzialności za wspólne sprawy. Bardzo nam takiej dyskusji brakuje w Polsce i w Europie. Myślę, że także w świecie”.
Okładka książki Ekonomika Przedsiębiorstw cz.3 DIFIN

22,00 zł 17,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 17,77 zł

Treści zawarte w podręczniku wynikają z programu nauczania przedmiotu ekonomika przedsiębiorstw dla zawodu technik ekonomista nr 23 02/T-5, SP/MEN/1998.02.24, zawartego w dokumentacji programowej. Podręcznik prezentuje aktualny stan wiedzy ekonomicznej, a zawarta w nim tematyka dobrana jest starannie z zachowaniem korelacji między przedmiotami zawodowymi realizowanymi w cyklu nauczania.
Opakowanie W kierunku rozszerzonego przedsiębiorstwa

70,00 zł 56,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,55 zł

"Zapoczątkowana publikacjami z początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku historia serii wydawniczej Studia Informatyki Gospodarczej jest zarazem historią integracji systemów informacyjnych, która początkowo koncentrowała się wokół hasła komputerowo zintegrowanego wytwarzania (...), a następnie zajęła się rezinżynierią procesów łamiącą tradycyjne wewnętrzne struktury przedsiębiorstw. Obecnie zajmuje się ona opisem obszaru procesów wewnętrznych i zewnętrznych (...). Z kolei w prezentowanej pracy głównym zagadnieniem jest wyjście organizacji poza pole własnych procesów biznesu i wkroczenie na teren relacji międzyorganizacyjnych". Prof. zw. dr hab. Tadeusz Kasprzak
Okładka książki Ekonomika Przedsiębiorstw cz.2 DIFIN

26,00 zł 21,01 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,01 zł

Podręcznik Ekonomika przedsiębiorstw część 2 został opracowany na podstawie programu nauczania przedmiotu ekonomika przedsiębiorstw, zawartego w dokumentacji programowej dla zawodu technika ekonomisty nr 23 02/T-5, SP/MEN/1998.02.24. Podręcznik jest przeznaczony do kształcenia na poziomie technikum i szkoły policealnej. Jego treści są zgodne ze zmodyfikowaną podstawą programową i standardami wymagań egzaminacyjnych dla technika ekonomisty.
Okładka książki Kierownik w organizacji

55,00 zł 44,43 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,43 zł

Prezentowana praca poświęcona jest zachowaniu kierownika w organizacji. Nauka dotycząca kierowania jest stosunkowo młodą dyscypliną wiedzy. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat rozwinęła się ona na tyle, że zaczyna zdobywać pewną samodzielność, co staje się możliwe dzięki jej specyfice wyodrębniającej ją z innych dziedzin wiedzy. Przedstawiana czytelnikom książka stanowi próbę takiego wyboru zagadnień, aby mogła ona stanowić punkt wyjścia do autorefleksji nad własną efektywnością w pełnieniu roli kierownika zespołu. Głównym adresatem książki są kierownicy, których autor traktuje w sposób nietypowy - jako badaczy, chcących doskonalić swój warsztat pracy nie tylko poprzez studiowanie pozycji naukowych, pomocnych w rozwijaniu umiejętności technicznych, ale także umiejętności psychologiczno-społecznych. Praca ta może stanowić także materiał źródłowy dla studentów różnych kierunków nauk społecznych: organizacji i zarządzania, psychologii, pedagogiki, socjologii, ekonomii oraz nauk politycznych
Okładka książki Podstawy Marketingu DIFIN

28,00 zł 22,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,62 zł

W kolejnych rozdziałach zaprezentowano zagadnienia:Marketing jako narzędzie przedsiębiorcy Rynek jako podstawa działalności marketingowej Segmentacja jako narzędzie wyboru rynku docelowego Badania marketingowe jako źródło wiedzy o rynku i nabywcach Produkt jako narzędzie marketingu Cena jako element mieszanki marketingowej Dystrybucja jako system udostępniania produktu na rynku Promocja jako narzędzie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem Plan marketingowy jako element zarządzania marketingowego Specyficzne obszary stosowania marketingu Prawo i etyka jako narzędzia regulacji działalności marketingowej,słowniczek pojęć marketingowychKorzystając z książek edukacyjnych naszego wydawnictwa, każdy nauczyciel i uczeń otrzymuje hasło do Kodowanych Serwisów Tematycznych, skąd można wydrukować programy nauczania, materiały źródłowe, plany wynikowe, scenariusze lekcji, biznes plany, plany marketingowe. itp.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,63 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Okładka książki Misja

47,49 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

13. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,65 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj