KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki Od start-upu do potęgi.

89,00 zł 73,71 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 59,98 zł

Co motywuje najwybitniejszych przedsiębiorców do pracy? Pieniądze, uznanie czy może sława? Jakie ich cechy i sposób myślenia stanowią motor napędowy do podejmowanego wysiłku? Czy przedsiębiorcy-innowatorzy to ludzie charakteryzujący się jakimiś szczególnymi cechami? Autorskie badania wskazują, iż posiadane wartości mają kluczowe znaczenie zarówno w odniesieniu do posiadanego sensu życia, jak i do osiąganych wyników biznesowych. Wartości wspierane określonym sposobem myślenia i działania prowadzą do spektakularnych wyników biznesowych. W tej książce na przykładach twórców potęg internetowych (Jeff Bezos, Larry Page, Sergey Brin i Mark Zuckerberg) pokazano, jak zwykli ludzie są w stanie dokonać niezwykłych zmian w świecie. Jak start-upy - poprzez przyjęcie określonego sposobu myślenia i działania swoich założycieli - mogą stać się przedsiębiorstwami wpływającymi na to, jak funkcjonują ludzie na świecie.
Okładka książki Nauka o zarządzaniu. W kierunku systemu syntezy

120,00 zł 80,87 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 81,23 zł

Rośnie złożoność przedmiotu i problemów zarządzania i jednocześnie rozdrobnienie oraz rozproszenie nauk o zarządzaniu. Mają one status drugorzędnych "nauk praktycznych", ustępują ekonomii, politologii, socjologii i in. oraz ich kombinacjom. Jednocześnie praktyka zarządzania ponosi spektakularne porażki, nie osiągając oczekiwanej sprawności na założonych poziomach. Jedną z przyczyn jest niedostatek syntez w naukach o zarządzaniu. Praca wraca do przedmiotowego dyskursu. Diagnozując stan nauk o zarządzaniu, założenia nauk, w tym ich prawa, Autor proponuje systemowo-prakseologiczne podstawy systemu syntezy nauk o zarządzaniu. Na gruncie pragmatycznych nauk o zarządzaniu synteza ta ogniskuje się przede wszystkim na apragmatycznej nauce o zarządzaniu. Bez systemu syntezy nauki o zarządzaniu nie spełnią pokładanych w nich nadziei i oczekiwań. Tylko synteza może scalić nauki o zarządzaniu, dopełnić ich systemowość, a zwłaszcza usprawnić prowadzenie szczególnie złożonych, globalnych problemów świata. Rolą tych nauk jest wiodąca pozycja wśród nauk kształtujących prowadzenie cywilizacji. Synteza to najpierw stosowanie podejścia systemowego, prakseologii, zgodność z prawami nauk. Zwłaszcza prawo nadwyżki ekonomicznej rozstrzyga o nadrzędności Przyrody nad cywilizacją ludzką oraz o jej przyszłości. Synteza to: 1) zarządzanie - związek kreowania, samoorganizowania się i ewolucji; 2) system zarządzania - współoddziaływanie dialektyki, paradoksów i chaosu; 3) rdzeń systemu zarządzania, ale znajdujący się w otulinie dążeń, doktryn i okoliczności; 4) uznanie, że funkcje nauki o zarządzaniu obejmują również wartościowanie, diagnozowanie, określanie i urzeczywistnianie norm (stanów pożądanych). Sukces i porażka są nierozłączne. Przyszłość rodzaju ludzkiego, w tym praktykę zarządzania bez systemu syntezy nauki o zarządzaniu czekają porażki, także katastrofalne. Książka stawia wyłaniające się problemy syntezy nauki oraz proponuje perspektywy stanowiące naukowy fundament sprawnego rozwiązywania nadchodzących trudności.
Okładka książki PERSONAL BRANDING. Świadome kształtowanie wizerunku (wyd. II)

69,00 zł 49,38 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,50 zł

Kreowanie rozpoznawalnej i silnej marki osobistej to wyzwanie, jakie stoi dziś przed każdym z nas. Świadomie kształtowany wizerunek, zgodny z tym, kim naprawdę jesteśmy, jest miarą nie tylko sukcesu zawodowego, ale przede wszystkim osobistej satysfakcji. Sięgnij zatem po solidną dawkę wiedzy humanistyczno-społecznej zaaplikowanej do świata biznesu i otaczającej nas rzeczywistości i rozpocznij pracę - ponieważ TY TEŻ JESTEŚ MARKĄ i tylko od Ciebie zależy jaką. Najważniejsze, by jej obraz był zawsze spójny z tym, kim naprawdę jesteś - stworzony z tego, co w Tobie najlepsze. "PERSONAL BRANDING. Świadome kształtowanie wizerunku" to podręczny przewodnik dla każdego, kto nie tylko chce poznać narzędzia wpływu, ale przede wszystkim poszukuje odpowiedzi na pytania, kim jest, kim chce być, a także jak osiągać wyznaczone cele. Struktura książki wyznaczona jest poprzez odpowiedzi na pytania-klucze: CO to jest własna marka? KTO może pomóc w zbudowaniu Twojej własnej marki? KIM jesteś? JAK zbudować swoją markę? DLACZEGO zawsze musisz być fair?
Okładka książki Dlaczego wszyscy (inni) są hipokrytami. Ewolucja i umysł modelowy (wyd. II)

79,00 zł 65,42 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,47 zł

Przekład kontrowersyjnej i odważnej publikacji Roberta Kurzbana! Jest to publikacja idąca pod prąd, zmuszająca do myślenia, a przez niektórych uważana wręcz za wywrotową. Z wieloma przedstawionymi w niej poglądami (np. tymi dotyczącymi moralności) można się nie zgadzać, jednak poznanie ich i ugruntowanie sobie własnego krytycznego zdania na temat sformułowanych tu problemów to niemal obowiązek każdego intelektualisty. Autor uważa, że klucz do zrozumienia niespójności ludzkich zachowań leży w modułowej strukturze umysłu i stawia tezę, iż hipokryzja jest naturalnym jego stanem. Mózg bowiem wyewoluował jako organ służący do jednoczesnego rozwiązywania wielu problemów, dlatego można go porównać do szwajcarskiego scyzoryka czy iPhone'a. Kurzban przedstawia funkcję umysłu w formie osobnych modułów współdziałających ze sobą, ale jednocześnie konkurujących. Nie mamy tu do czynienia z jednolitą "jaźnią" jako ośrodkiem systemu wewnętrznie spójnych i niesprzecznych ze sobą poglądów, lecz ze zbiorem odrębnych, choć wpływających na siebie modułów, które często wchodzą ze sobą w konflikt. Jest to wizja pozostająca w całkowitej opozycji do szeregu teorii naukowych, które zakładają istnienie "ja" złożonego ze spójnych i racjonalnych przekonań oraz preferencji. Modułowość sformułowana przez Kurzbana zakłada, że nie ma "ja". Zamiast tego każdy z nas stanowi zbiór oddzielnych, ale współdziałających systemów ("my"), których stałe konflikty kształtują nasze interakcje ze sobą samym i światem zewnętrznym. Książka napisana pełnym ironii językiem, zawiera barwne porównania i przykłady, czasem przerysowana, balansująca na krawędzi demagogii i manipulacji - z pewnością zaintryguje zarówno zaawansowanego w dziedzinie psychologii badacza, jak również początkującego, ale ciekawego ludzkiej natury czytelnika.
Okładka książki Rozliczanie czasu pracy kierowców..

90,00 zł 60,65 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,92 zł

Rozliczanie czasu pracy kierowców stanowi stosunkowo nową i praktyczną dziedzinę, która łączy elementy rachunkowości, kadr i płac oraz prawa. Ze względu na szeroki zakres regulacji ich praktyczne zastosowanie może być zagadnieniem skomplikowanym. Jednocześnie znajomość zagadnień związanych z szeroko rozumianym rozliczaniem czasu pracy kierowców jest niezbędna zarówno dla przedsiębiorców transportowych, spedytorów, dyspozytorów, kierowców zawodowych, jak i księgowych rozliczających przedsiębiorstwa transportowe. Właściwie zastosowane przepisy mogą przynieść przedsiębiorstwom wymierne korzyści finansowe oraz optymalizację kosztów prowadzonej działalności, natomiast ich błędne zastosowanie często prowadzi do wysokich kar finansowych. Książka zawiera stan prawny na dzień 31.01.2023. Została napisana na podstawie blisko 10-letniej praktyki autora w branży transportowej. Jako jedna z nielicznych publikacji na rynku koncentruje się na wiedzy niezbędnej do właściwego rozliczania czasu pracy kierowców i zarządzania przedsiębiorstwem transportowym. Dostarcza kompleksowych informacji dotyczących rozliczania kierowców, planowania i organizacji przedsiębiorstwa transportowego. Zawiera wszystkie najważniejsze zagadnienia, jakie powinna znać każda osoba mająca zawodowo do czynienia z drogowym przewozem ładunków. Autor zawarł w niej także odpowiedzi na pytania, jakie w czasie swojej praktyki otrzymał od przedsiębiorców transportowych, kierowców oraz księgowych. Zamieścił również praktyczne wskazówki zapobiegające popełnianiu częstych błędów spotykanych w przedsiębiorstwach transportowych. Niniejsze kompendium zawiera szczegółowe omówienie wszystkich aspektów prowadzenia działalności gospodarczej w obszarze transportu drogowego ładunków. Zostało podzielone na pięć części: • Podejmowanie i wykonywanie działalności transportowej - wszystkie informacje w zakresie uzyskiwania licencji oraz zezwoleń, a także poprawnego wykonywania różnych rodzajów przewozów w Polsce i Unii Europejskiej. • Czas pracy kierowców - właściwe planowanie czasu pracy kierowców, takie jak: przerwy, odpoczynki dobowe i tygodniowe, dzienne okresy aktywności. • Tachografy i rejestracja okresów aktywności kierowcy - wszystkie informacje na temat zasad poprawnej obsługi tachografów oraz rejestrowania aktywności przez kierowców. • Rozliczanie czasu pracy kierowców - praktyczne aspekty związane z kadrami i płacami w firmach transportowych (od tematyki przygotowania właściwych umów, poprzez poprawne naliczanie wynagrodzeń, po przepisy BHP). • Kontrole - prowadzenie kontroli przez krajowe i zagraniczne służby kontrolne oraz właściwe przygotowanie się do nich.
Okładka książki Zarządzanie motywacją pracowników w.5 zmienione

64,00 zł 43,12 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,32 zł

W kolejnej - a zarazem poprawionej i uzupełnionej - edycji książki "Zarządzanie motywacją pracowników" przedstawione zostały najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania pracowników, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników. Obecnie w centrum uwagi samego procesu jest człowiek, jego osobowość, a jednocześnie dynamiczne otoczenie, w jakim funkcjonuje, co powoduje, iż narzędzia motywacyjne również ulegają zmianie. Do końca lat 90. XX w. mieliśmy do czynienia głównie z pracownikiem nastawionym na korzyści finansowe i bezpieczeństwo zatrudnienia. Obecnie wykreował się typ pracownika, który jest bardziej świadomy swojego potencjału, preferowanych wartości, własnych aspiracji, mający na uwadze równoważenie własnego "koła życia", na które to elementy zwraca uwagę w procesie pracy. Dominującym motywem u obecnych pracowników jest znalezienie i wykonywanie pracy, którą się bardzo lubi lub która jest wręcz wykonywana z pasją. Zaprezentowane w publikacji narzędzia analizy motywacji stanowią próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: Z jakim pracownikiem mamy dziś do czynienia? Co motywuje pracowników do działania? Jakie narzędzia są dzisiaj najbardziej skuteczne w procesie motywowania pracowników? Jak zarządzać motywacją pracowników? Motywacja pracowników ma istotne przełożenie na sprawność i efektywność organizacji. Ważnym wyzwaniem w organizacji jest nadążanie za wzrostem wymagań i oczekiwań pracowników z jednoczesnym zachowaniem efektywności ekonomicznej organizacji. Oprócz aspektów behawioralnych znaczącą kwestią jest przełożenie motywacji na wskaźniki ekonomiczne, takie jak: wydajność, produktywność, fluktuacja, poprawa jakości obsługi klienta itp. Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR, studentów nauk ekonomicznych i wszystkich chcących zrozumieć istotę motywacji.
Okładka książki Gospodarka a środowisko i ekologia (wyd. V)

64,00 zł 43,12 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,32 zł

Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie związków zachodzących między gospodarką a środowiskiem, a więc odpowiedź na pytanie: jaki wpływ ma gospodarka człowieka na środowisko przyrodnicze i odwrotnie, chociaż oddziaływanie środowiska na systemy społeczno-gospodarcze było zawsze wyraźne i rzadko kwestionowane. Książka ta przedstawia istotę ścisłych powiązań gospodarki ze środowiskiem, jej wpływ na stan i zagrożenie przyrody oraz formy ochrony i racjonalnego kształtowania środowiska. Praca zwraca uwagę na ekorozwój, czyli prowadzenie wszelkiej działalności gospodarczej w harmonii z przyrodą. Publikacja przeznaczona jest głównie dla studentów wszystkich kierunków ekonomicznych i pokrewnych realizujących przedmioty: "Gospodarka a środowisko", "Ochrona środowiska" i "Ochrona środowiska z gospodarką przestrzenną". Będzie również przydatna studiującym ochronę środowiska lub jej elementy, biologię i geografię w uniwersytetach oraz innych uczelniach. Z pracy tej mogą z całą pewnością korzystać uczniowie szkół średnich w ramach biologii, geografii i ochrony środowiska.
Okładka książki Motywowanie pracowników w organizacji w.3

59,00 zł 39,75 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,75 zł

W książce Motywowanie pracowników w organizacji" przedstawiam najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników. Omawiam kluczowe obszary oddziaływujące na motywację, m.in. komunikację interpersonalną, pracę zespołową, zarządzanie konfliktem oraz przywództwo. Książka stanowi próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: Co motywuje ludzi do działania? Jak otoczenie organizacji determinuje poziom motywacji? Jak zarządzać podstawowymi obszarami motywacji? Motywacja pracowników jest jednym z kluczy do sukcesu organizacji. Pracownik zadowolony, identyfikujący się z organizacją i lubiący swoją pracę to pracownik efektywny, zaangażowany, wydajny, lojalny wobec pracodawcy oraz skuteczny. Istota efektywności pracy człowieka polega na pozyskaniu jego wewnętrznej motywacji. Daj człowiekowi możliwość samorealizacji, a zdobędziesz jego serce... życząc dobrej lektury Waldemar Kozłowski
Okładka książki Sztuka usługiwania. Jak zostać dobrym kelnerem w.4

50,00 zł 33,70 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,84 zł

Pierwsza książka wydana w języku polskim, poświęcona sztuce nowoczesnej obsługi kelnerskiej. Skupia się na tym, co w zawodzie kelnera jest najważniejsze - na umiejętnościach interpersonalnych, prezentacyjnych, komunikacyjnych i sprzedażowych, niezbędnych do tego, by odnieść sukces w zawodzie kelnera. Książka kładzie nacisk na praktykę. Jest napisana językiem bezpośrednim, wzbogacona przykładami, anegdotami, ćwiczeniami do wykonania na żywo" oraz wywiadami z doświadczonymi przedstawicielami branży restauracyjnej. Co odróżnia kelnera przeciętnego od kelnera wybitnego - cechy, postawy, umiejętności Kelner jako gospodarz i doradca ds. potraw Skuteczne narzędzia sprzedaży kelnerskiej Scenariusz profesjonalnej obsługi klienta Typologie klientów i zasady ich obsługi Jak radzić sobie z trudnymi klientami i w trudnych sytuacjach Wskazówki dla menedżerów sali Praktyczne ćwiczenia i scenki do oceny Opinie profesjonalistów branży restauracyjnej
Okładka książki Podstawy turystyki w.5

69,00 zł 46,50 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,71 zł

Podręcznik Podstawy turystyki" przeznaczony jest dla osób podejmujących studia w zakresie turystyki i rekreacji, a także dla wszystkich zainteresowanych jej współczesnym, zmieniającym się obliczem. Zawarte w nim treści są wprowadzeniem do zagadnień turyzmu jako zjawiska zarówno społecznego, związanego najogólniej mówiąc z podróżowaniem, jak i zjawiska gospodarczego, związanego z organizacją tych podróży i przyjmowaniem podróżnych. Zainteresowanym studiami w zakresie turystyki uzmysłowi rozległość i złożoność tematyki, z jaką mogą mieć do czynienia w trakcie studiów, a także w pracy zawodowej w branży turystycznej. W podręczniku omówiono podstawowe pojęcia i definicje odnoszące się do turystyki, także związki turystyki z pokrewnymi formami spędzania czasu wolnego. Sporo miejsca poświęcono historii turystyki, szczególnie turystyki polskiej oraz turystyki amerykańskiej, której bezpośredni wpływ na współczesne oblicze turystyki światowej trudno przecenić. Omówiono główne uwarunkowania i czynniki rozwoju współczesnej turystyki, w tym zwłaszcza walory turystyczne, decydujące o motywach i formach podejmowanych podróży turystycznych. Opisane zostały zarówno współczesne funkcje turystyki, jak i dysfunkcje oraz liczne zagrożenia związane z turystyką. Główna część tekstu skupia uwagę Czytelnika na opisie rodzajów i form współczesnej turystyki oraz na jej organizacji, a także na wskazaniu aktualnych tendencji w ruchu turystycznym.
Okładka książki Modele biznesu przedsiębiorstw w.2

65,00 zł 43,80 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,00 zł

Opiniowana monografia (praca) powstała w wyniku teoretycznych i empirycznych pogłębionych badań własnych Autorów, ich wiedzy oraz bogatych doświadczeń projektowych, eksperckich i wdrożeniowych. Miały one decydujący wpływ na charakter naukowy pracy (...). Wybraną w monografii problematykę naukową uważam za aktualną i bardzo interesującą zarówno dla teorii, jak i praktyki zarządzania. W szczególności koncentracja poznawcza i badawcza modelowania biznesowego skupiona na koncepcjach konstrukcji modeli biznesu oraz perspektyw i kierunków ich rozwoju analizowanych i ocenianych z punktu widzenia podejścia strukturalnego, a także celu i intencji zarządczych jest dojrzałym, oryginalnym i interesującym wyborem eksploracji naukowej. Uważam, że w podjętej przez Autorów problematyce badawczej modeli biznesu w obszarze tematycznym zarządzania strategicznego niewiele jest w kraju pogłębionych badań w tym zakresie, tak poprawnie merytorycznie usystematyzowanych oraz transparentnie przedstawionych. Z pełnym przekonaniem stwierdzam, że tematyka pracy jest interesująca, ma duże znaczenie teoretyczne i aplikacyjne, a ujęcie problematyki badawczej jest nowatorskie i oryginalne (...). Na podkreślenie zasługuje szczegółowa eksploracja problematyki modeli biznesu gospodarki cyfrowej obejmująca rozwój modeli biznesu w ekonomii współdzielenia, gospodarce okrężnej oraz analiza wpływu i wykorzystania w modelach biznesu koncepcji dużych zbiorów danych (ang. Big Data). Podkreślić należy, że w eksplorowanym obszarze tematycznym przeprowadzono zarówno badania teoretyczne, jak i empiryczne, stosując przy tym różnorodne podejścia poznawcze i metody badań. Postawione w badaniach problemy są nowe i dotąd słabo zbadane w naukach o zarządzaniu, a w szczególności dotyczy to problematyki modelowania biznesowego w gospodarce cyfrowej. Ten podmiotowy aspekt pracy, jakim jest w tym przypadku gospodarka cyfrowa, nadaje monografii wyraźną orientację autorskich dociekań, analiz i prospektywnych koncepcji. To właśnie zarówno nowatorstwo podjętej tematyki, jak i sam przebieg badań jest z pewnością bardzo istotnym walorem naukowym i poznawczym monografii. Na podkreślenie zasługuje wielowymiarowe podejście badawcze do perspektyw rozwoju modeli biznesu, co uważam za dużą wartość merytoryczną pracy i jej walor oryginalności. Prezentowana przez Autorów tematyka nie była dotąd przedmiotem pogłębionych badań w krajowym dorobku nauk o zarządzaniu, co czyni ją oryginalną oraz interesującą i jednocześnie wypełnia lukę poznawczą. Prof. dr hab. inż. Jan Brzóska Politechnika Śląska
Okładka książki Analiza fundamentalna. Wykorzystanie na rynku...

75,00 zł 50,54 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,76 zł

Szczególne miejsce w procesie racjonalizacji decyzji na rynku kapitałowym ma analiza fundamentalna, polegająca na badaniu fundamentów działalności przedsiębiorstwa, zarówno w aspekcie finansowym, jak i niefinansowym. Analiza fundamentalna opiera się na założeniu, iż ceny walorów na giełdzie powinny kształtować się adekwatnie do jej wskazań. Z tego też powodu wszystkie procedury analizy fundamentalnej podporządkowane są gromadzeniu informacji, które umożliwią oszacowanie wartości wewnętrznej akcji. Celem książki jest ocena skuteczności analizy fundamentalnej jako narzędzia decyzyjnego na rynku akcji, w aspekcie faz cyklu koniunkturalnego. Z szerokiej obserwacji polskiego rynku kapitałowego i rekomendacji biur maklerskich, które bazują - w istotnej mierze - na analizie fundamentalnej, wynika, iż jej wskazania, w warunkach dobrej koniunktury na rynku akcji, są mało optymistyczne i niedoszacowują ceny instrumentów finansowych. Odwrotna sytuacja ma zwykle miejsce w przypadku dekoniunktury na rynku akcji. Czy tak jest w istocie? W niniejszej publikacji podjęta została próba odpowiedzi na to pytanie. W opracowaniu zaprezentowano od strony praktycznej poszczególne techniki analityczne umożliwiające fundamentalne zbadanie przedsiębiorstw, tj.: analizę PEST, analizę 5 sił" Portera, analizę SWOT, analizę sprawozdań finansowych, model wyceny akcji (model zdyskontowanych wolnych przepływów pieniężnych). Ponadto w książce przedstawiono autorską koncepcję, która umożliwia ocenę wycen akcji, sporządzonych na podstawie metody zdyskontowanych wolnych przepływów pieniężnych.
Okładka książki Nakłady na ekoinnowacje a konkurencyjność.. w.2

58,00 zł 48,05 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,10 zł

Konkurencyjność jest jednym z kluczowych wyzwań współczesnej gospodarki. Kraje skandynawskie - Szwecja, Dania, Norwegia oraz Finlandia - od lat plasują się w czołówce krajów ekoinnowacyjnych. Na ich przykładzie w książce omówiono problematykę dotyczącą relacji pomiędzy poziomem nakładów na ekoinnowacje w gospodarce a?? jej konkurencyjnością. Kraje skandynawskie stanowią doskonały przykład państw, które w efektywny sposób wykorzystały potencjał, jaki niesie za sobą wdrażanie ekoinnowacji, mogą zatem stanowić wzór do naśladowania dla innych krajów, w tym również dla Polski. Niniejsza książka porusza szereg ważnych i aktualnych problemów, wśród nich m.in.: • teoretyczne aspekty ekoinnowacyjności i konkurencyjności gospodarki; • ekoinnowacyjność gospodarek krajów skandynawskich, charakterystyka systemu politycznego i uwarunkowań ekonomiczno-społecznych; • formy wspierania ekoinnowacyjności w krajach skandynawskich; • analiza międzynarodowych rankingów ekoinnowacyjności i konkurencyjności gospodarek; • analiza związków pomiędzy nakładami na ekoinnowacje a konkurencyjnością gospodarek skandynawskich; • porównanie krajów skandynawskich z krajami Unii Europejskiej w analizowanym obszarze. Książka stanowi wyczerpującą odpowiedź na pytania dotyczące zależności między konkurencyjnością a ekoinnowacjami, uzupełniając lukę wydawniczą w zakresie edukacji ekologicznej zarówno wśród przedsiębiorców, jak i konsumentów. Polska od lat zajmuje jedne z ostatnich pozycji w rankingach ekoinnowacyjności wśród krajów UE, niezbędna jest zatem zmiana naszego stylu życia oraz nastawienia do ekoinnowacji.
Okładka książki Zamknięte fundusze inwestycyjne w.3

68,00 zł 56,32 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,83 zł

Ostatnie kilkanaście lat jest określanych jako ?epoka funduszy inwestycyjnych? (?). Fundusze inwestycyjne, których początków można byłoby się doszukiwać już w XIX wieku, dopiero relatywnie od niedawna zaczęły podbijać rynki finansowe, za to w niezwykle szybkim tempie (?). Obecnie, trudno jest sobie wyobrazić współczesną gospodarkę i współczesny rynek finansowy bez funduszy inwestycyjnych. Dziesiątki tysięcy funduszy i biliony dolarów, to przecież istotny wkład w procesy akumulacji, transferu i alokacji kapitałów w skali globalnej.Pamiętać przy tym należy, iż poważną częścią rynku funduszy inwestycyjnych są właśnie zamknięte fundusze inwestycyjne, które stanowią przedmiot niniejszej książki (?). Należy wręcz stwierdzić, iż wreszcie tematyka zamkniętych funduszy inwestycyjnych doczekała się osobnego i odpowiedniego opracowania (?). Książka stanowi podstawowe kompendium wiedzy na temat zamkniętych funduszy inwestycyjnych i może być także traktowana jako opracowanie bazowe wobec innych publikacji o jeszcze bardziej specjalistycznym charakterze lub świetne opracowanie uzupełniające wobec publikacji o pokrewnej tematyce.?(Z recenzji Prof. Dr hab. Leszka Dziawgo)
Okładka książki Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach.. w.2

69,00 zł 46,50 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,71 zł

Cechą wyróżniającą książki Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych jest przeprowadzenie analiz w oparciu o obserwację zmian zachodzących na rynku usług zdrowotnych i udowodnienie tezy, że mamy do czynienia z dynamicznie rozwijającym się segmentem usług.Szczególnym walorem poznawczym i analitycznym są jednak przykłady (case study), które nie tylko stanowią uzupełnienie rozważań teoretycznych, ale także w sposób bardzo przejrzysty i zrozumiały wyjaśniają zawiłości świadczenia usług zdrowotnych, zwłaszcza z punktu widzenia ryzyka, które towarzyszy działalności podmiotów świadczących tego typu usługi.Poszukiwanie metod i sposobów rozszerzenia zakresu oraz poprawy jakości świadczonych usług medycznych ożywia dyskusja na temat kierunków i zakresu działań, które powinny być podejmowane przez właścicieli, a także kadrę zarządzającą podmiotów dostarczających usługi zdrowotne.Szczególną uwagę należy zwrócić na zamieszczone zestawy rozwiązań i porad ekonomiczno-organizacyjnych, które można wdrożyć lub wykorzystać w każdym podmiocie prowadzącym działalność w sferze usług zdrowotnych.Z recenzji prof. SGH, dr hab. Agnieszki Alińskiej
Okładka książki Ryzyko (zagrożenia i szanse) zatrudnienia.. w.2

60,00 zł 44,14 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,43 zł

Książka pt. Ryzyko (zagrożenia i szanse) zatrudnienia Milenialsów. HRM po nowemu"", autorstwa Anny Lipki (z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach):udowadnia, iż Milenialsów charakteryzuje (w porównaniu do Tradycjonalistów, Baby Boomers oraz Generacji X) najwyższa dynamika pokoleniowa (mierzona liczbą zmian/transgresji postaw i wartości) oraz najwyższa oryginalność transgresyjna (mierzona postawami i wartościami o charakterze dyskontynuacyjnym (a nie kontynuacyjnym bądź wahadłowym)), wymuszająca zmiany m.in. w Human Resources Management;pokazuje dlaczego i przedstawia w jaki sposób należy mierzyć inteligencję generacyjną oraz zaufanie generacyjne w organizacji;charakteryzuje strategie personalne, które są adekwatne oraz nieadekwatne przy pozyskiwaniu i zatrzymywaniu najmłodszych pracowników;identyfikuje narzędzia personalne (dotyczące doboru pracowników, ich rozwoju, wynagradzania, kształtowania lojalności, kształtowania czasu i przestrzeni pracy, zarządzania konfliktami), które stosowane wobec Milenialsów zoptymalizują ryzyko personalne związane z ich zatrudnianiem;prezentuje w szczegółach, w jaki sposób stosować controlling personalny zorientowany na Milenialsów.
Okładka książki Zarządzanie finansami małych przedsiębiorstw w.3

45,00 zł 37,27 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,46 zł

Książka "Zarządzanie finansami małych przedsiębiorstw" stanowi opis podstawowych problemów gospodarki finansowej małych przedsiębiorstw wraz z uwzględnieniem roli otoczenia makrofinansowego. Prezentowane treści odnoszą się w dużej części do praktycznych problemów finansowych jakie muszą być rozwiązywane przez właścicieli. Publikacja przedstawia problemy finansowe na poziomie podstawowym, ale stanowi także w dużej części pogłębioną analizę wybranych problemów. Zakresem opracowania objęto: - gradację i specyfikę finansowania małych przedsiębiorstw, - samofinansowanie działalności inwestycyjnej, - pozyskiwanie środków pieniężnych za pomocą równoważnika odpisów amortyzacyjnych w przychodach, - możliwość wykorzystania zasad amortyzacji podatkowej w samofinansowaniu, - wykorzystanie preferencji podatkowych dla zwiększania zdolności inwestycyjnych, - politykę i ryzyko zwiększania zadłużenia długoterminowego, - wpływ polityki finansowej państwa na potencjalne decyzje małych przedsiębiorstw, - problemy finansowania kredytem bankowym w warunkach negatywnych efektów rynku małego kredytu. Książka jest szczególnie polecana studentom kierunków finansowych, właścicielom małych przedsiębiorstw oraz wszystkim osobom zajmującym się odmiennością gospodarki finansowej małych podmiotów. Może być traktowana jako samodzielny podręcznik oraz jako materiał poszerzający dla takich przedmiotów, jak: finanse przedsiębiorstw, analiza finansowa oraz nauka o przedsiębiorstwie.
Okładka książki Zarządzanie kapitałem obrotowym... w.2

52,00 zł 43,06 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,19 zł

Prawidłowy rozwój i bezpieczeństwo funkcjonowania przedsiębiorstw zależy od poprawnego zarządzania kapitałem obrotowym. Zarządzanie nim stanowi więc podstawę do podejmowania decyzji krótkoterminowych, jak również kluczowy element w budowaniu strategii długoterminowej w każdym przedsiębiorstwie. Książka Zarządzanie kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie"" adresowana jest do wszystkich, którzy chcą poznać i zrozumieć rolę kapitału obrotowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Monografia składa się z czterech rozdziałów, w których podjęto próbę wyjaśnienia podstawowych zagadnień związanych z zarządzaniem kapitałem obrotowym. W książce szczególnie skupiono się na: - roli kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie, - najważniejszych obszarach związanych z zarządzaniem kapitałem obrotowym, - wskaźnikach i metodach oceny zarządzania kapitałem obrotowym, - strategiach zarządzania kapitałem obrotowym. Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków finanse, zarządzanie i ekonomia. Może też być przydatna dla praktyków - analityków finansowych i przedsiębiorców.
Okładka książki Zarządzanie projektem. Podręcznik przyszłego Pma

64,00 zł 43,12 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,12 zł

Zarządzanie projektami jest wciąż aktualną dziedziną wiedzy, szczególnie w dobie dynamicznie zmieniającej się gospodarki. Statystyki zakończonych projektów zbierane na całym świecie pokazują dobitnie, że nie wszystkie projekty kończą się sukcesem, a w stosunku do wielu z nich, główni interesariusze mają poważne zastrzeżenia co do ich efektywności. Warto zatem zaproponować świeże spojrzenie, podzielić się praktyką w zakresie realizacji projektów, podać wskazówki, które ukierunkują sposób zarządzania projektem. Niniejszy podręcznik jest adresowany do studentów ostatnich lat studiów na kierunku zarządzanie i pokrewnych oraz dla studentów studiów podyplomowych zarządzanie projektami. W książce zebrane zostały najczęściej stosowane metody i techniki zarządzania projektami, jak również wiele uwag oraz sugestii dotyczących uniknięcia błędu kopiowania 1:1 proponowanych w nim narzędzi bezpośrednio do praktyki przedsiębiorstwa. Zwraca się w niej dużą uwagę na dostosowanie metod, technik, narzędzi i zachowań do warunków otoczenia, wymagań interesariuszy, rodzaju i charakterystyki projektu. Układ treści podręcznika nawiązuje do czteroetapowego modelu przebiegu projektu, w którym wyróżnia się: fazę przygotowania do rozpoczęcia projektu, fazę planowania, fazę realizacji i fazę zamykania. Dla każdej z tych faz rozwoju projektu został zarezerwowany jeden rozdział, w którym Czytelnik znajdzie informacje, porady, sugestie i przykłady dotyczące zastosowania narzędzi, norm i zachowań przydatnych w celu zwiększenia efektywności pracy w danej fazie.
Okładka książki Marketing relacji - teoria i praktyka w.4

49,00 zł 40,58 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,16 zł

Książka została zaprojektowana jako swoisty przewodnik dla marketerów w zakresie problematyki kształtowania trwałych relacji z klientem. Spośród jej możliwych obszarów zastosowań praktycznych wypada wymienić m.in. badania skuteczności programów stymulujących lojalność klientów oraz planowanie działań nakierowanych na maksymalizację zysków w całym cyklu związku z klientem. Przegląd mierników relacji stanowiący część książki może być punktem odniesienia dla aplikacji komputerowych CRM projektowanych dla potrzeb konkretnych firm usługowych. Książka ta może stanowić również dobre uzupełnienie dla kursów akademickich, takich jak podstawy marketingu, marketing usług czy public relations. Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział I wprowadza czytelnika w podstawy marketingu relacji jako dynamicznie rozwijającej się koncepcji prowadzenia biznesu. W odniesieniu do tej części o charakterze teoretycznym rozdział II przedstawia wybrane zagadnienia z zakresu zastosowania marketingu relacji w praktyce biznesowej. Rozważania autora ilustrują przypadki zagranicznych i krajowych przedsiębiorstw budujących relacje z klientami. Rozdział III ma charakter metodycznego studium marketingowych badań relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem. Na końcu tego rozdziału zaprezentowany został przykładowy kwestionariusz wywiadu przydatny w badaniach stanu i uwarunkowań relacji z klientem indywidualnym. Rozdział IV poświęcony został uwarunkowaniom zastosowania marketingu relacji w działalności polskich przedsiębiorstw. (...) Książka z całą pewnością wzbogaci wiedzę na temat marketingu relacji i znajdzie czytelników wśród kadry nauczającej, a także wśród nowoczesnych praktyków. Sięgną po nią również ambitni studenci.Prof. zw. dr hab. Józefa Kramer (...) Z przyjemnością polecam tę świetną książkę, stanowiącą doskonałą syntezę nowoczesnego marketingu i łączącą solidne podstawy teoretyczne z praktyką.Dr hab. Jacek Otto, prof. ndzw. Politechniki Łódzkiej
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,98 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

5. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

34,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,91 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,69 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj