Interaktywne zabawki, media społecznościowe, aplikacje do niemal wszystkich funkcji życiowych w telefonie - prawdopodobnie to one wychowują twoje dziecko, mając większy wpływ na jego rozwój niż Ty sam! Tymczasem Twoje dziecko nie potrzebuje ich w takim zakresie, w jakim ich używa. Ty zaś masz pełną władzę, aby ograniczyć jego czas spędzany przed ekranem. Książka Kto wychowuje nasze dzieci? Big Tech, Big Business a życie naszych dzieci: - prezentuje mechanizmy marketingu skierowanego do dzieci; - otwiera oczy na perswazję, jakiej poddawane są dzieci, także pod płaszczykiem edukacji i wspomagania ich rozwoju; - pokazuje, w jaki sposób konsumpcjonizm nadwyręża dobrostan dzieci, prowadząc do wielu trudności emocjonalnych i osamotnienia. Autorka nie poprzestaje na krytyce społecznej i uświadamianiu zagrożeń związanych z konsumpcjonizmem, ale - co ważne: - podpowiada sposoby, w jakie możemy swoje dzieci ochronić; - uczy, jak przywrócić porządek, w którym dziecko nie jest targetem przemysłu technologicznego, zabawkarskiego czy rozrywkowego; - pomaga przeciwstawić się korporacjom przejmującym kontrolę nad życiem dzieci i być rodzicem zapewniającym dzieciństwo potrzebne do rozwoju. Mimo trudnego w konsekwencjach społecznych tematu autorka nie stroni od poczucia humoru i optymizmu, co czyni lekturę przyjemną i dającą siłę do odważnego i odpowiedzialnego rodzicielstwa oraz nadzieję na zmniejszenie siły oddziaływania Big Tech i Big Business na nasze dzieci.
Badania demograficzne od wielu dekad wskazują na systematycznie zwiększający się odsetek ludzi starych w globalnej liczbie mieszkańców świata. Wydłużające się życie sprawia, że mamy coraz więcej współobywateli w jesieni życia oraz coraz więcej lat do zagospodarowania - lat starości i emerytury. Z tego powodu zagadnienia związane ze starością przestają być problemem tej jednej grupy wiekowej, a stają się problemem globalnym. Jednakże zjawisko to ma nie tylko wymiar demograficzny. Współcześnie dominacja techniki, a zwłaszcza nowoczesnych technologii, w życiu gospodarczym, przemyśle, rozrywce oraz nauce, mnogość narzędzi informatycznych w każdej niemal dziedzinie gospodarki i życia zawodowego powoduje, że seniorzy są grupą najłatwiej i przez to najpowszechniej pomijaną oraz wykluczoną z działalności społecznej. Stąd stereotyp osoby starszej jako zacofanej, biernej i pełnej lęku o przyszłość jest nieustannie rozwijany ze względu na jej stopień jej niedopasowania" do wymogów współczesności. W procesie stereotypizacji powstaje wizerunek starości, który możemy uznawać za efekt przekazu kulturowego. Stereotyp bywa traktowany jako struktura poznawcza składająca się z wiedzy, przekonań i oczekiwań obserwatora na temat stereotypizowanej grupy. Medialny przekaz wspiera stereotyp osób starszych jako łatwych ofiar - bezbronnych, niezorientowanych, naiwnych. Społeczny odbiór starości bazuje na stereotypie nie uwzględniając zróżnicowania wśród osób starszych. Dzisiejsi emeryci to ludzie bardzo często w pełni sił, coraz lepiej wykształceni, mający swoje pasje, zainteresowania, aktywności. Mają wiele do zaoferowania społeczeństwu, dysponują potencjałem, którego nie można zmarnować, zwłaszcza że to grupa stanowiąca jedną piątą społeczeństwa. Książka porusza problemy i zagadnienia wynikające ze zwiększającej się nieustannie liczby osób starszych we wszystkich społeczeństwach świata, w tym Polski. Prezentowana problematyka, ujęta w ramy zagrożeń oraz wyzwań, stanowi podstawowy zakres tematyczny dla studentów kierunków humanistycznych oraz osób zainteresowanych zagadnieniami starzenia się i starości jako zjawiska jednostkowego i społecznego. Publikacja obejmuje między innymi zagadnienia:stereotypizacji starości i osób starszych,marginalizacji, dyskryminacji i wykluczenia społecznego seniorów,samotności i sieroctwa seniorów,aktywności społecznej i edukacyjnej osób starszych,profilaktyki starości.
Niniejszy podręcznik zawiera wiedzę niezbędną do sprawnego i efektywnego funkcjonowania we współczesnych organizacjach. Kompleksowość tematyczna podręcznika czyni go doskonałym przewodnikiem w dzisiejszych niespokojnych, ale i ciekawych czasach, w których nieodzowne jest nowoczesne zarządzanie w oparciu o znajomość najnowszych trendów, koncepcji i metod. Pośród czterech głównych obszarów tematycznych zarządzania w podręczniku omówiono m.in. następujące zagadnienia: • zarządzanie organizacją w ujęciu strategicznym – strategia, główne koncepcje zarządzania, zarządzanie procesami, zasobami ludzkimi oraz finansami • wyzwania w zarządzaniu marketingowym i mediami • zarządzanie w sektorach gospodarki i przestrzeni społecznej • zarządzanie w sektorach gospodarki i przestrzeni społecznej - zarządzanie instytucjami kredytowymi, zarządzanie logistyką, public affairs, public relations, lobbing. Ponadto do każdej z części dołączono: • studium przypadku • pytania kontrolne • pytania testowe.
Turystyka stanowi szeroki przedmiot zainteresowań naukowo-badawczych oraz praktycznych. Przykładem są liczne publikacje poświęcone jej zagadnieniom geograficznym, ekonomicznym, organizacyjnym, marketingowym. Na rynku wydawniczym brakuje jednak zwartego opracowania poświęconego problematyce etyki w turystyce. Przygotowany podręcznik w pewnej mierze lukę tę powinien wypełnić.
W książce wskazujemy na przedmiot zainteresowań współczesnej turystyki, która łączy się z różnymi wartościami i normami etycznymi. W podręczniku m.in.:
• opisujemy podstawowe wartości i normy etyczne, które powinny być respektowane w działalności turystycznej przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz instytucji publicznych kształtujących politykę turystyczną;
• przedstawiamy charakterystykę postaw społecznych i zachowań turystów oraz analizę etycznego oddziaływania instytucji i pracowników turystyki wobec turystów, społeczności lokalnych w kraju i za granicą;
• wskazujemy na etyczny zakres społecznej odpowiedzialności biznesu turystycznego;
• uwzględniamy analizę porównawczą pomiędzy etyką turystyki a etyką biznesu (etyka turystyki preferuje wartości poznawcze i rekreacyjno-zdrowotne, natomiast etyka biznesu przyjmuje wartości użyteczności ekonomicznej);
• wskazujemy na przenikanie się zakresów oddziaływania etyki turystyki z etyką ekologiczną oraz etyką zrównoważonego rozwoju;
• uzasadniamy pogląd, że w turystyce może obowiązywać etyka przekonań, obowiązków i odpowiedzialności.
Kryzys jest pojęciem, które kojarzy się zarówno z problemami osobistymi, jak i organizacyjnymi, państwowymi czy nawet globalnymi. Współczesna rzeczywistość sprzyja powstawaniu kryzysów, a zagrożenie nimi dotyczy wszystkich. Zasadniczym celem publikacji jest analiza zarządzania w warunkach, jakie wywołane są przez sytuacje kryzysowe, zarówno w skali makro, jak i mikro. Zakres opracowania obejmuje zagadnienia, z którymi można spotkać się w różnych sferach życia: w sytuacjach prywatnych, w organizacji, w społeczeństwie, w państwie, dlatego też znajomość tej problematyki wydaje się niezbędna w funkcjonowaniu we współczesnym świecie.
W książce przedstawiono zawody medyczne w obliczu zmian związanych z przyjęciem modelu opieki skoncentrowanej na pacjencie. Obecnie w polskim systemie opieki zdrowotnej obserwujemy zjawisko rozszerzania kompetencji i samodzielności zawodowej. Dobrym przykładem jest zastępowanie czynności zawodowych do tej pory przynależnych wyłącznie lekarzom przez inne zawody (np. pielęgniarki i położne uzyskują prawo do ordynacji leków i wypisywania recept, fizjoterapeuci prowadzą diagnozę funkcjonalną, farmaceuci sprawują opiekę farmaceutyczną). Wiąże się to ściśle z osobistym podejmowaniem decyzji i ponoszeniem odpowiedzialności za swoje działania. Obok odpowiedzialności karnej i cywilnej kluczowa jest odpowiedzialność zawodowa. Dodatkowo w obliczu tych zmian posiadanie samorządu zawodowego pozwala na zachowanie tożsamości zawodowej.
Od kilku lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Wiele dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy decyzje podejmowane przez lekarzy, jaki preparat przepisać pacjentowi, są zupełnie niezależne. W książce zaprezentowano metody, jakich używają firmy farmaceutyczne by skutecznie wpłynąć na to, jakie leki są przepisywane przez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, zanalizowane na podstawie uregulowań prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta skierowana do lekarzy. Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest surowe i dlatego jest często łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji "coś za coś". W Polsce dotąd nie przeprowadzano badań naukowych dotyczących relacji medyków i przedstawicieli firm farmaceutycznych, dlatego informacje zawarte w tej publikacji wydają się niezwykle cenne. Książka stanowi też źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego - pokazując, jak pracujący "w terenie" reprezentanci postrzegają swe zajęcie oraz, jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę, publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesują się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych.
Utworzenie e-administracji to trudne i złożone przedsięwzięcie, jednak jak pokazują doświadczenia ostatnich lat jest możliwe do realizacji. Wymaga powiązania problemów organizacyjnych, prawnych, informacyjnych i technologicznych. Przed administracją publiczną stoi nie lada zadanie dostosowania sposobu funkcjonowania do stale zmieniającej się rzeczywistości, aby w pełni zaspokajać potrzeby obywateli i podmiotów, które korzystają z jej usług. Administracja musi się zmieniać w sposób ciągły, dynamicznie dopasowując się do nowych sytuacji, warunków, przemian społecznych. Zdolność do szybkiego reagowania na przeobrażającą się błyskawicznie rzeczywistość jest wyznacznikiem na drodze ku sprawnej, efektywnej i przyjaznej obywatelom administracji publicznej. W książce przybliżono problematykę adekwatności aktualnych rozwiązań prawnych w zakresie informatyzacji administracji publicznej oraz dokonano analizy skuteczności przyjętych dotychczas rozwiązań w tym względzie. Publikacja jest skierowana do osób zajmujących się tworzeniem przepisów prawnych, przedstawicieli administracji publicznej, obywateli, przedsiębiorców, a także studentów kierunków: prawo, administracja i zarządzanie.
Monografia podejmuje ważne i aktualne zagadnienia dotyczące pomiaru oraz oceny stopnia realizacji nadrzędnych celów działalności przedsiębiorstwa funkcjonującego w gospodarce rynkowej. Przybliża istotę i znaczenie kluczowych mierników działalności przedsiębiorstwa, jakimi są: rentowność, płynność finansowa oraz wypłacalność. Pokazuje wzajemne powiązania i zależności między nimi, a także omawia metodykę ich badania. W opracowaniu w szczególności przedstawiono:
• teoretyczne aspekty oceny działalności przedsiębiorstw;
• sprawozdanie finansowe jako źródło informacyjne analizy rentowności, płynności finansowej oraz wypłacalności;
• analizę finansową jako narzędzie badania sytuacji finansowej i dokonań finansowych przedsiębiorstw;
• metodykę badania rentowności, płynności finansowej oraz wypłacalności przedsiębiorstw;
• modele wypłacalności przedsiębiorstw bazujące na analizie dyskryminacyjnej oraz analizie logitowej.
Wydana książka może stać się lekturą nie tylko dla środowisk naukowych, akademickich, ale także dla praktyków: analityków finansowych, menedżerów, właścicieli przedsiębiorstw oraz potencjalnych inwestorów.
Minęło prawie 30 lat od powstania pojęcia idei i ruchu społecznego o nazwie promocja zdrowia, idei - która z początkiem lat 90. szybko przekształciła się w nową dziedzinę nauki o tej samej nazwie. W publikacji położono nacisk na zagadnienia praktyczne i dlatego książka stanowić doskonałą uzupełniającą lekturę dla studentów, a także stanowi zasób wskazówek i wiedzy przy opracowywaniu programów zdrowotnych przez pracowników administracji samorządowej różnych szczebli oraz organizacje pozarządowe zainteresowane poprawą sytuacji zdrowotnej w środowisku ich działania
W książce "Finanse przedsiębiorstw" Autorzy wskazują, w jaki sposób: - przeprowadzić analizę progów rentowności - zarządzać zapasami, rozrachunkami i gotówką - określić wartość pieniądza w czasie - analizować koszt kapitału własnego i obcego - oceniać projekty inwestycyjne - wyceniać przedsiębiorstwo - mierzyć wartość przedsiębiorstwa. Każdy rozdział książki zawiera część wprowadzającą, teoretyczną, w której przedstawiono najważniejsze informacje umożliwiające przeprowadzenie analizy poszczególnych zagadnień. Atutem opracowania są szczegółowo rozwiązane i zinterpretowane przykłady. Książka zawiera także zadania do rozwiązania, których wyniki umieszczono w ostatniej części podręcznika. "Książka "Finanse przedsiębiorstw" (...) jest wartościową pozycją, która powinna być szeroko wykorzystywana przez studentów kierunków: ekonomia, zarządzanie, finanse i rachunkowość oraz słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów, tam gdzie wykładane są: finanse przedsiębiorstw lub zarządzanie finansami przedsiębiorstw. (...) Można polecić ją także jako literaturę do zajęć (...) na studiach podyplomowych dla osób zatrudnionych w instytucjach finansowych, takich jak: banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy doradcze czy też zarządzających własnym przedsiębiorstwem. Może stanowić interesującą pozycję literaturową wykorzystywaną przez studentów, ale także praktyków chcących w sposób profesjonalny poznać wiedzę z zakresu finansów przedsiębiorstwa, oceny projektów inwestycyjnych, czy też oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa". dr hab. Bożena Kołosowska, prof. UMK
Do osiągnięcia sukcesu w biznesie potrzebny jest zarówno dobry pomysł, jak i skuteczny plan jego realizacji. Biznesplan dostarcza strategii, którą kierują się firmy w swojej działalności. Jest on dla przedsiębiorcy tym, czym dla pilota samolotu jest mapa lotu. Napisanie biznesplanu nie jest rzeczą łatwą i prostą, gdyż wymaga znajomości wielu dziedzin wchodzących w skład nauk ekonomicznych, ale również dużych umiejętności analitycznych, wiedzy i intuicji dotyczącej funkcjonowania przedsiębiorstwa w przyszłości. Biznesplan jest zestawem dokumentów, analiz i programów, w których na podstawie aktualnej sytuacji finansowej i danych historycznych oraz przewidywanych zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa zawarta jest projekcja celów firmy i sposobów ich osiągania przy wszelkich istniejących uwarunkowaniach natury finansowej, rynkowej, marketingowej, organizacyjnej, prawnej, kadrowej, technologicznej, ekologicznej, a czasem również geograficznej i politycznej. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, m.in. przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych. Biznesplan jest konkretyzacją zamierzeń, bazującą na realistycznej ocenie dotychczasowych wyników, potencjału przedsiębiorstwa, warunków konkurencji oraz tendencji rozwojowych rynku i postępu techniczno-organizacyjnego, mającą przyczynić się do realizacji zamierzonych celów, a w konsekwencji do wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa. Głównym celem książki jest przedstawienie metodologii sporządzania profesjonalnego biznesplanu, a także przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, oraz wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana przez wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie, prawidłowo opracować biznesplan.
Książka jest poświęcona problematyce controllingu w przedsiębiorstwie i prezentuje nowoczesne ujęcie zagadnień, które interesują menedżerów różnych szczebli zarządzania. Po przestudiowaniu książki Czytelnik zdobędzie wiedzę o tym: - jaka jest rola i miejsce controllingu w systemie zarządzania przedsiębiorstwem, - jakie są organizacyjne uwarunkowania controllingu, - jakie są koncepcje i ukierunkowania współczesnego controllingu, - jakie instrumenty stosuje się w controllingu na poziomie strategicznym i operacyjnym, - w jaki sposób controlling wspomaga osiąganie założonych celów działalności przedsiębiorstwa, - jaka jest baza informacyjna controllingu wspomaganego komputerowo. Książka jest adresowana do: - menedżerów na różnych poziomach zarządzania, - specjalistów ds. controllingu i rachunkowości zarządczej, - doradców i analityków biznesowych, - dyrektorów finansowych i głównych księgowych, - prezesów zarządu i dyrektorów przedsiębiorstw, - studentów kierunków ekonomicznych, - słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników szkoleń.
Rozwijający się rynek badań klinicznych w Polsce oraz ustawa o badaniach klinicznych produktów leczniczych stosowanych u ludzi z 2023 r. powodują stały wzrost zainteresowania tą ważną tematyką. Zarządzanie projektami badań klinicznych wymaga kompetencji zarządczych, a analizy wskazują na brak odpowiednio wykształconej kadry w dziedzinie zarządzania w ośrodkach naukowych prowadzących takie badania.
Uzasadnione jest wprowadzanie zwinnych metodyk zarządzania projektami badań klinicznych, w przypadku których konieczne jest poszukiwanie rozwiązań przeznaczonych dla projektów o znacznej innowacyjności, złożoności i niepewności dotyczącej uzyskiwanych wielowymiarowych rezultatów. Dzięki nim możliwe jest doskonalenie sprawności funkcjonowania zespołów projektowych oraz adaptacyjne dostosowywanie się do zmieniających się okoliczności w turbulentnym otoczeniu. Zaprezentowane badania dotyczą głównie zagadnień planowania i zarządzania niekomercyjnymi badaniami klinicznymi produktów leczniczych oraz możliwości rozwijania podejścia adaptacyjnego.
Autorzy rekomendują stosowanie zwinnego podejścia do zarządzania projektami badań klinicznych z uwagi na ich:
• znaczną innowacyjność i naukowo-badawczy charakter,
• duży poziom złożoności,
• interdyscyplinarność,
• duże zróżnicowanie członków zespołów projektowych,
• zwiększoną niepewność i dynamiczne otoczenie organizacji farmaceutycznych.
Tradycyjne i uniwersalne podejścia metodyczne do zarządzania projektami są przydatne w przypadku projektów o ściśle określonych celach i sztywnych zasadach metodycznych. Zwinne podejście może oznaczać większą skuteczność realizacji podejmowanych działań, szybsze i łatwiejsze wprowadzanie zmian, elastyczność we współpracy w małych jednostkach działania i przede wszystkim znaczne zdolności adaptacyjne.
Książka skierowana jest do praktyków gospodarczych, koordynatorów badań klinicznych, kierowników projektów oraz osób z ośrodków badawczych i instytucji naukowych zainteresowanych problematyką zarządzania projektami. Rekomendowana jest także pracownikom instytucji zarządzających środkami publicznymi, konsultantom oraz studentom, a także uczestnikom studiów podyplomowych i szkoleń z zakresu zarządzania projektami badań klinicznych
Książka podejmuje aktualną i istotną zarówno dla teorii finansów, jak i praktyki życia gospodarczego problematykę zarządzania płynnością finansową, która stanowi jedną z najważniejszych dziedzin zarządzania przedsiębiorstwem. Utrzymanie płynności finansowej decyduje o sytuacji finansowej przedsiębiorstwa, jego stabilności, a tym samym przetrwaniu. Główne obszary tematyczne poruszane w opracowaniu to: - istota i znaczenie płynności finansowej, - instrumenty zarządzania płynnością, - czynniki wpływające na poziom bezpieczeństwa transakcji z odroczonym terminem zapłaty. Treść książki nawiązuje do praktyki gospodarczej. Może być zatem wykorzystywana przez studentów kierunków ekonomicznych i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów, jak również praktyków zajmujących się finansami przedsiębiorstwa oraz osoby pragnące pogłębić wiedzę z zakresu zapewnienia bezpieczeństwa prowadzonej działalności poprzez zachowywanie przez przedsiębiorstwa płynności finansowej.
Książka ma charakter monografii poświęconej analizie kosztów przedsiębiorstwa i jej wykorzystaniu w ocenie efektywności prowadzonej działalności.Po jej przestudiowaniu czytelnik zdobędzie wiedzę o tym:- jaka jest istota i rola analizy kosztów w ocenie działalności przedsiębiorstwa,- jakie źródła informacji wykorzystuje się w analizie kosztów,- jakie znaczenie mają koszty w osiąganiu przez przedsiębiorstwo sukcesu w biznesie,- w jaki sposób przeprowadzać analizę dynamiki i struktury kosztów,- jak badać wpływ różnych czynników na poziom kosztów. Książka jest adresowana do:- kadry kierowniczej różnych szczebli zarządzania,- menedżerów i specjalistów ds. controllingu,- doradców i analityków biznesowych,- pracowników służb finansowo-księgowych,- prowadzących własną działalność gospodarczą,- słuchaczy studiów podyplomowych,- studentów kierunków ekonomicznych.
Książka obejmuje praktyczne przykłady z zakresu analizy i zarządzania ryzykiem w finansach korporacyjnych z zastosowaniem arkusza kalkulacyjnego Excel. Autor omawia:zagadnienia związane z analizą i zarządzaniem ryzykiem finansowym krajowych oraz zagranicznych korporacji na przykładach sprawozdań finansowych, a także danych giełdowych takich korporacji, jak: Microsoft, Novartis, Boeing, Asseco i inne;wybrane metody analizy wskaźnikowej sprawozdań finansowych, źródła finansowania korporacji poprzez reinwestowanie zysków i określone instrumenty finansowe, takie jak: akcje, obligacje, papiery komercyjne, kredyt bankowy;zastosowania praktyczne metody prognozowania z zastosowaniem modeli ekonometrycznych liniowych i nieliniowych w odniesieniu do sprawozdań finansowych;formuły oceny inwestycyjnej wraz z możliwościami symulacji opartej na metodzie Monte Carlo, np. NPV. W kolejnych rozdziałach książki zostały przedstawione praktyczne metody analizy i zarządzania ryzykiem z zastosowaniem wartości zagrożonej, finansowych instrumentów pochodnych, ekonometrycznych modeli szeregów czasowych, teorii gier, drzew decyzyjnych, opcji realnych oraz kredytowych pochodnych. Książka jest pierwszą w Polsce publikacją, w której analiza i zarządzanie ryzykiem skoncentrowane jest na finansach korporacyjnych. Atutem książki jest prezentacja metod analizy ryzyka wraz z zastosowaniem arkusza kalkulacyjnego Excel z elementami programowania w VBA (Visual Basic Aplication).
Dezinformację kojarzymy głównie z mediami i polityką. Im bardziej myślimy, że nas ona nie dotyczy, tym szybciej wpadamy w sidła fake newsów, półprawd i przeinaczeń. Dlatego tak ważne jest, aby zrozumieć, czym jest, a czym nie jest dezinformacja, gdzie występuje i jak ją rozpoznać, jakie wywołuje skutki oraz co robić, żeby jej przeciwdziałać. Katarzyna Bąkowicz nie banalizuje i nie upraszcza tematu, wykładając zawiłości dezinformacji w sposób czytelny, nie tracąc przy tym nic z głębokości wywodu. (...) Interesujące studia przypadków, odsłanianie rozmaitych smaczków i kulis wojny informacyjnej, w której przychodzi nam uczestniczyć - wszystko to sprawia, że monografię tę czyta się z zainteresowaniem, a momentami jak dobrą powieść sensacyjną, choć temat raczej skłania do smutnej refleksji niż poszukiwania sensacji. prof. dr hab. Magdalena Szpunar, fragment recenzji
Książka "Inwestycje w zrównoważonym rozwoju miast" pokazuje nieuchronność procesu urbanizacji, dokonującego się poprzez inwestycje, stwarzającego zagrożenia, które wiążą się z dynamicznym rozwojem populacji ludzkiej, miast i zaspokajaniem w nieograniczony sposób coraz to nowych ludzkich potrzeb, a przede wszystkim oddziaływanie tych procesów na jakość środowiska. Cała problematyka zrównoważonego rozwoju podnoszona w książce odnosi się do obszarów zurbanizowanych, których wielkość systematycznie rośnie, w aspekcie realizowanych inwestycji miejskich. Obszary zurbanizowane (miejskie) stanowią i stanowić będą coraz większą część naszej planety, skutecznie wypierając inne ekosystemy, w tym także wpływając na ograniczenie ziem uprawnych, lasów itd., co także pośrednio przyczyniać się będzie do pogarszania jakości życia na Ziemi. Należy podkreślić, że książka ta ma charakter oryginalny. Decyduje o tym przede wszystkim jej treść i układ, a zwłaszcza odniesienie problematyki zrównoważonego rozwoju do miast, jako obszarów zamieszkałych przez większą część populacji ludzkiej i to zamieszkałych w bardzo zróżnicowanych warunkach. Na oryginalność pracy wpływa także dobór autorów, reprezentujących różne środowiska, których jednak łączy wspólne przekonanie, iż na skutek inwestycji i napływu ludności do miast będą się one systematycznie rozwijać, a ten proces wywołuje potrzebę działań na rzecz poprawy warunków życia w mieście, konieczność ochrony walorów naszego ekosystemu, jak również oczekiwanie większej aktywności w tym zakresie zarówno od władz (lokalnych i centralnych), jak i społeczeństw - zwłaszcza miejskich. Książka nasączona jest, w sposób logiczny i uporządkowany, dużą ilością danych oraz istotnych treści, ważnych dokumentów przekazujących troskę ludzkości o zrównoważony rozwój. Jest pod tym względem niezwykle aktualna, co raczej stanowi rzadkość w tego typu opracowaniach i warte jest podkreślenia. Ze względu na walory poznawcze może być ona wykorzystana jako podręcznik akademicki, ale biorąc pod uwagę jej zrozumiały język, może być także zalecana jako lektura dla uczniów szkół średnich. prof. zw. dr hab. Marek Bryx, fragment recenzji
Coraz szersza grupa lekarzy praktykujących prywatnie zdaje sobie sprawę, że w warunkach konkurencji same umiejętności medyczne - nawet najlepsze - mogą być niewystarczające, by pozyskać i utrzymać pacjentów, dlatego szuka możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Książka ta nie wchodzi w obszar medycznego sacrum, zajmuje się problematyką funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej w obszarze profanum, tj. szeroko pojętej komunikacji z pacjentem - nabywcą usługi zdrowotnej. Jej celem jest wskazanie lekarzom sposobów budowania pozytywnego wizerunku placówki, którą zarządzają, czy w której pracują, w oczach aktualnych i potencjalnych nabywców. Nie stanowi jednak zbioru gotowych rozwiązań - na pewno gwarantujących rynkowy sukces placówki, a jest to raczej "marketingowy kierunkowskaz" możliwych do podjęcia działań. Biorąc pod uwagę polskie realia, głównym adresatem tej książki są lekarze prywatnie praktykujący, dostrzegający zależność między satysfakcją pacjenta a wynikiem ekonomicznym prowadzonej przez siebie placówki. Jednak lekarze pracujący w państwowej służbie zdrowia, studenci ostatnich lat studiów medycznych czy personel pomocniczy powinni również w niej znaleźć narzędzia do budowania pozytywnych relacji z pacjentami, a tym samym budowania lepszego wizerunku prowadzonej praktyki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?