Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw działających na rynku farmaceutycznym - podejmując się przekazywania na rynek informacji niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie - wymaga szczególnych kompetencji.Na jej specyfikę wpływa głównie różnorodność kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), leków z ograniczoną możliwością zakupu, leków OTC (wydawanych bez recepty) oraz suplementów diety i dermokosmetyków (nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty). Poszczególne kategorie z kolei podlegają regulacjom prawnym, które m.in. ograniczają możliwość stosowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na specyfikę komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym są względy etyczne. Bywa, że powodują one odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesie komunikacji. W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznychuwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznymnarzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptęwyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznejdobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków). Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie - odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.
Książka Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych ma szczególną wartość w związku z przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii informacyjnych. Kluczową rolę w tych przeobrażeniach odgrywa e-konsument. Wiedza o jego zachowaniach staje się głównym czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym firm. Autorka pracy prezentuje w niej bardzo wiele cennych informacji o zachowaniach e-konsumentów i ich procesie decyzyjnym. Informacje te pochodzą z bezpośrednich badań autorki i można je uznać za pionierskie. Dotyczyły one e-konsumentów w ujęciu ogólnym oraz z podziałem na e-konsumentów z tzw. pokolenia X i Y. Rozważania zawarte w książce są udaną próbą połączenia ekonomii, marketingu, socjologii i informatyki. Wyznaczają także dalsze kierunki badań. Polecam lekturę książki środowisku akademickiemu i praktykom gospodarczym. Prof. zw. dr hab. Aniela Styś, fragment recenzji
"Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana". Stwierdzenie to wydawało się nie dotyczyć stworzonej przez McCarthiego ponad pół wieku temu koncepcji narzędzi marketingu mix 4P. Zakres poszczególnych instrumentów, ich liczba oraz sposób realizacji przypisywanych im funkcji ewoluowały w czasie. Niezmiennie jednak produkt, cena, dystrybucja i promocja stanowiły dla przedsiębiorstw fundament wdrażania orientacji marketingowej. Potrzeba aktualizacji dotychczasowego ujęcia koncepcji marketingu mix jest naturalną konsekwencją ewolucji, jaka dokonała się w ostatnich dekadach na świecie. Dynamiczne i jednocześnie bardzo znaczące zmiany zachodzące w otoczeniu technologicznym, a także ich wpływ na środowisko, konsumentów i społeczeństwo ogółem nie mogły zostać zignorowane przez świat biznesu. Znalazły one wyraz w zmianie paradygmatu współczesnego marketingu, koncentracji na holistycznej naturze działań opartych na szerokim ujęciu kompleksowej kompozycji instrumentów marketingowych, obejmującej ludzi, procesy, programy i dokonania. Koncepcja stworzona przez niezaprzeczalne autorytety, Ph. Kotlera i K.L. Kellera, nie jest zapewne ostateczną propozycją systematyzacji narzędzi marketingu mix. Niezależnie jednak od jej trwałości w praktyce i na kartach publikacji naukowych warto poświęcić jej swoją uwagę i zgłębić możliwości, jakie oferuje tak szerokie podejście do marketingu mix. Rozważania podjęte w niniejszej książce stanowią wstęp i, autorzy mają nadzieję, inspirację, do dalszych, pogłębionych dociekań na temat nowej koncepcji marketingu mix. Są efektem doświadczeń wielu lat pracy ze studentami, obserwacji współczesnej rzeczywistości społecznej i gospodarczej zarówno z perspektywy naukowców, dydaktyków, jak i współtworzących ją praktyków marketingu i zarządzania.
Książka ta jest praktycznym podręcznikiem dla każdego, kto bez względu na funkcję i pozycję w firmie zajmuje się prognozowaniem lub planowaniem sprzedaży lub którego działania powiązane są lub uzależnione od prognoz sprzedaży. Jest doskonałym wprowadzeniem dla adeptów prognozowania sprzedaży, którzy odnajdą tu wskazówki, od jakich metod prognozowania rozpocząć oraz jak i kiedy stosować bardziej zaawansowane metody. To także przydatna pozycja dla osób, którym powierzono odpowiedzialność za zbudowanie i zarządzanie zespołem prognozowania i planowania sprzedaży. Natomiast osoby, które są w firmie kompleksowo odpowiedzialne za wdrożenie i zarządzanie procesem prognozowania sprzedaży oraz powiązanie go z kluczowymi obszarami organizacji, będą w stanie szybko i samodzielnie przygotować, a następnie sprawnie wdrożyć taki proces, optymalnie łącząc go z innymi ważnymi obszarami firmy (tj. sprzedaż, marketing, finanse, operacje, zarządzanie strategiczne), dzięki zawartym w książce praktycznym wskazówkom. Publikacja ta jest zbiorem dobrych praktyk, pozbawionym zbędnej teorii, wyniesionych z doświadczenia pracy w międzynarodowych organizacjach, które jako pierwsze dostrzegły i doceniły istotność tego procesu. Autor jest doświadczonym menedżerem, który zdobywał wiedzę i praktykę w obszarach prognozowania i planowania operacyjnego w międzynarodowych koncernach (Reemtsma, Imperial Tobacco, NIVEA Polska, Beiersdorf), biorąc udział we wdrożeniach procesów prognozowania sprzedaży i SOP oraz systemów wspierających te procesy. Obecnie jest konsultantem doradzającym lokalnym firmom.
Upadek jednej z największych w świecie instytucji finansowych w połowie września 2008r. - banku inwestycyjnego z 158-letnią tradycją, "wielkiego" Lehman Brothers, wstrząsnął fundamentami globalnego systemu finansowego, w całej swojej rozciągłości - od Ameryki poprzez Europę aż po najdalsze krańce Azji. Świat pogrążył się w największym od czasów "Wielkiej Depresji" kryzysie finansowym, który siłą dramatycznych wydarzeń zaczął zagrażać całemu, szeroko pojętemu systemowi gospodarczemu. Książka pt. "Globalny kryzys finansowy XXI wieku" w sposób niezwykle przystępny i systematyczny przedstawia istotę najnowszego w historii kryzysu finansowego, wskazuje jego przyczyny, obrazuje przebieg oraz określa jego skutki. Część zasadniczą książki poprzedza wprowadzanie czytelnika w skomplikowany świat finansów w dobie globalizacji oraz zjawiska kryzysowe mu zagrażające. Najnowszy kryzys finansowy ukazany został na tle kryzysów finansowych XX wieku, co pozwoliło na podjęcie wieloaspektowej analizy porównawczej prowadzącej do zdiagnozowania obszarów potencjalnego ryzyka dla globalnego systemu gospodarczego w perspektywie średnio- i długoterminowej. Słowa kluczowe: globalny, kryzys, finansowy, nieruchomości, recesja, subprime Opracowanie stanowi bogate źródło wiedzy dla szerokiego grona uczestników rynku finansowego, w tym w szczególności dla: kierujących instytucjami finansowymi oraz decydujących o ich strategii, asset managerów, analityków na rynku papierów wartościowych, pracowników banków, funduszy inwestycyjnych, funduszy emerytalnych, towarzystw ubezpieczeniowych, a także przedsiębiorców, którzy stanęli przed perspektywą pewnych utrudnień związanych z zahamowaniem wzrostu w gospodarce światowej. Książka ta może być też bardzo przydatna zarówno dla pracowników naukowych i studentów uczelni ekonomicznych, jak również dla osób niezwiązanych z finansami, które chciałyby zrozumieć niezwykle złożone zależności przyczynowo-skutkowe oraz mechanizmy największego od okresu wielkiej depresji globalnego kryzysu finansowego. Prof. dr hab. Krzysztof Opolski, Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Celem publikacji "CZUJESZ? ...czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet. Wstęp do gender marketingu" jest dostarczenie praktycznej wiedzy na temat efektywnej komunikacji i sprzedaży skierowanej do kobiet zgodnej z kobiecymi kodami komunikacji oraz oczekiwaniami i zachowaniami konsumentek. Książka prezentuje aktualne informacje służące budowaniu strategii zwiększenia udziału firm w bardzo szybko rosnącym rynku oraz wspiera Czytelników w procesie wypracowania własnych, efektywnych metod działania. Publikacja pomoże Czytelnikowi w przygotowaniu: - strategii komunikacji z rynkiem oraz koncepcji sprzedaży towarów/usług do wybranej grupy docelowej kobiet poprzez praktyczne wykorzystanie kobiecych kodów komunikacji; - audytu - polegającego na porównaniu aktualnego stanu swojej organizacji w obszarze sprzedaży i obsługi klienta oraz marketingu i komunikacji rynkowej z aktualnymi oczekiwaniami rynku, a także trendami w ramach female economy; - szkolenia - skierowanego do specjalistów z działów sprzedaży, obsługi klienta, marketingu i komunikacji mającego na celu podniesienie efektywności komunikacji z konsumentkami oraz zwiększenia sprzedaży. Nie jest to książka wyłącznie dla marketerów, ale dla wszystkich osób zainteresowanych zmianami ekonomiczno-społecznymi, jakie zachodzą w dzisiejszym świecie. To także zbiór informacji dla tych, którzy są ciekawi rozwiązań realizowanych na podstawie badań naukowych, stanowiących nieocenione źródło informacji i inspiracji oraz umożliwiających sprawne i efektywne operowanie na dynamicznie zmieniającym się globalnym rynku, którego jesteśmy integralną częścią.
"Powiedz mi to po polsku" - często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego, biznesowego języka. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań, z pomocą których będzie mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie przygotować plan własnego przedsięwzięcia. W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, jak również wskazano kryteria formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana także jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów i kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy unijnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
"Zdrowie psychiczne stało się jednym z największych problemów naszych czasów, a dr Kardaras zwraca uwagę na apogeum, które może spowodować nieodwracalne szkody dla naszego zdrowia, jeśli nie podejmiemy szybkich działań. Rosnące ryzyko oraz mnożące się rozpraszacze, tak powszechne w naszym społeczeństwie, nigdy dotychczas nie miały takiej formy jak dziś. Bardzo dziękuję dr. Kardarasowi za te wnikliwe spostrzeżenia, które niewątpliwie doprowadzą do rzeczywistych rozwiązań, dzięki którym będziemy mogli uporać się z największym kryzysem zdrowia psychicznego naszych czasów. Lektura obowiązkowa". Dr Vanila M. Singh, lekarz nauk medycznych, profesor nadzwyczajny, Stanford School of Medicine, była prezes Amerykańskiego Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej "Cyfrowe szaleństwo to książka, której w tej chwili potrzebujemy! Tak wielu z nas chętnie uczestniczy w tworzeniu społeczeństwa uzależnionego od urządzeń cyfrowych i mediów społecznościowych. Ci, którzy zechcą odłożyć swoje urządzenia na wystarczająco długo, aby móc przeczytać tę książkę, nie tylko nauczą się, jak zacząć odłączać się od sieci, ale dowiedzą się również, w jaki sposób możemy zacząć proces odzyskiwania naszego społecznego zdrowia psychicznego". Pedro A. Noguera, Ph.D., dziekan Rossier School of Education, University of Southern California "Kardaras przeprowadza czytelników przez burzliwą eksplorację społecznej choroby spowodowanej przez media społecznościowe. W tym nieustannie galopującym kryzysie kulturowym Cyfrowe szaleństwo - podobnie jak wcześniej Dzieci ekranu powinno być lekturą obowiązkową dla każdego, kto kiedykolwiek kliknął przycisk Lubię to". Jeff Greenberger, Ph.D., Stony Brook University, profesor fi lologii klasycznej, stypendysta Fullbrighta "W Cyfrowym szaleństwie Kardaras ekspercko rozkłada świat Big Tech na czynniki pierwsze, łącząc swoje doświadczenie osobiste oraz zawodowe, tworząc w ten sposób niezbędny przewodnik po relacji pomiędzy technologią a zdrowiem psychicznym. Książka ta jest poruszająca, przekonująca i przyjemna w lekturze". Adam Alter, autor bestsellerów New York Timesa pt. Irresistible oraz Drunk Tank Pink, profesor marketingu i psychologii w NYU Stern School of Business "Cyfrowe szaleństwo to książka równie fascynująca co niepokojąca, ponieważ przypomina nam, że wszechobecność mediów społecznościowych nie oznacza, że powinny one pozostać bez nadzoru kosztem naszego dobrostanu psychicznego. Wzywając jednostki oraz społeczeństwo jako całość, aby zrozumieli istotę problemu i podjęli działania mające na celu jego rozwiązanie, dr Kardaras staje na czele ruchu priorytetyzującego zdrowie publiczne podczas tej wyprawy po nieznanych wodach". Patrick J. Kennedy, były kongresmen, założyciel the Kennedy Forum "Cyfrowe szaleństwo elokwentnie nakreśla naszą niezauważaną sylwetkę więźnia w tej ciemnej jaskini mediów społecznościowych. Dr Kardaras opisuje wpływ technologii na zdrowie psychiczne i nasze próby prowadzenia życia towarzyskiego w nieustannie spolaryzowanym świecie cyfrowym. W tle pandemii COVID-19 ta książka nie tylko odzwierciedla nasze najgłębsze obawy dotyczące życia online, ale również wskazuje wyjście z tego kryzysu zdrowia psychicznego. Ten wybitny wkład we współczesne sprawy związane ze zdrowiem psychicznym jest lekturą obowiązkową". Zoe Rapti, wiceminister ds. zdrowia psychicznego i uzależnień w greckim Ministerstwie Zdrowia
Chcesz dowiedzieć się jak zwiększyć zaangażowanie i lojalność pracowników wobec pracodawcy? Ta książka zdradza sekrety koncepcji i instrumentów motywowania wykorzystywanych w tym celu. Zmiany na rynku pracy spowodowały pojawienie się nowego zjawiska, jakim jest zróżnicowanie pokoleń. Obecnie na rynku pracy znajdują się cztery pokolenia pracowników: BB, X, Y i Z. Różnią się one: podejściem do pracy, postawami i relacjami między najstarszym i najmłodszym pokoleniem i oczekiwaniami względem pracodawcy. W książce Motywowanie pracowników zróżnicowanych pokoleniowo przedstawiono i dogłębnie przenalizowano następujące kwestie: tradycyjne i współczesne rozwiązania stosowane w obszarze motywowania, w tym systemy kafeteryjne, koncepcjework-life balance oraz koncepcję hygge, metody pomiaru zaangażowania i lojalności pracowników oraz możliwości i sposoby ich zwiększenia, postawy i oczekiwania wobec pracy pracowników różnorodnych pokoleniowo, w tym pokolenia BB, X, Y i Z - ich postaw i oczekiwań wobec pracy zawodowej, jak również zidentyfikowanie wyzwań, jakie niesie ich współistnienie w organizacji. Niewątpliwym atutem publikacji są wyniki badań własnych Autorki przeprowadzone na próbie 1100 pracowników. Pracę wieńczą oryginalne, wartościowe i praktyczne rekomendacje skierowane do przedsiębiorców w zakresie motywowania pracowników zróżnicowanych pokoleniowo.
"Książka przedstawia historię największych kobiet sukcesu, które zrobiły oszałamiającą karierę i piastują najwyższe stanowiska w różnych firmach. Na podstawie wielu doświadczeń zarówno kobiet-pionierek, jak też żyjących w obecnym świecie kobiet można stwierdzić, że prowadzenie biznesu przez kobiety nie jest proste, co nie znaczy, że jest niemożliwe. Najważniejsze jest to, aby kobiety () odczuwały poczucie własnej wartości i nie bały się podejmować decyzji (), a także by były przedsiębiorcze. Autorki książki chcą inspirować i zachęcać kobiety do rozwoju zawodowego i osobistego, podejmowania nowych wyzwań w świecie biznesu oraz realizowania się na stanowiskach kierowniczych. Równocześnie Twórczynie wyrażają słuszny pogląd, że to właśnie różnorodność, zwiększanie liczby kobiet w zarządach i zgodna współpraca mężczyzn i kobiet jest najlepszym gwarantem sukcesu i rozwoju polskich firm". dr hab. inż. Paweł Bartoszczuk, prof. SGH, fragment recenzji
Lubimy widzieć świat przez pryzmat pewników, tymczasem większość ważnych decyzji, zarówno osobistych, jak i biznesowych, podejmujemy w warunkach niepewności z zawiązanymi oczami. Poza tym złudnie wydaje nam się, że nagromadzenie wielkiej wiedzy prowadzi do wielkiej mądrości. Tymczasem niekoniecznie. Zarówno przekonanie o posiadaniu wszelkich niezbędnych danych i informacji, jak również nieznajomość ograniczeń i limitów nauki bądź ignorowanie ich może być zgubne w skutkach. Niniejsza książka jest fundamentalną krytyką naiwnego racjonalizmu, jest ostrzem skierowanym przeciw arogancji intelektualnej, przeciw przekonaniu, że dobrze wiemy, jak działa świat i jak się po nim poruszać. Autor podpowiada w niej, jak nie dać się nabrać tym, którzy twierdzą, że potrafi ą otworzyć nam oczy, a także dostarcza szeregu rad pozwalających opanować sztukę chodzenia po lesie bez mapy.
MAPA PRAWIDŁOWEGO I SKUTECZNEGO POZYCJONOWANIA MARKI ISTNIEJE
- ZNAJDZIESZ JĄ W TEJ KSIĄŻCE!
DZIĘKI NIEJ ZNAJOMOŚĆ MARKETINGU STRATEGICZNEGO STANIE SIĘ CZĘŚCIĄ
TAKŻE TWOJEJ WIEDZY ZAWODOWEJ.
? KREATYWNE KONCEPTY - jak powstają, ich związek z rynkiem, zmieniającym się kontekstem oraz dynamiką ekonomicznych i finansowych czynników organizacji.
? ZGODNOŚĆ pomiędzy oferowanymi produktami/usługami, sposobem ich komunikowania oraz wartościami firmy i danej grupy społecznej - jak ją utrzymać.
? DOGŁĘBNE ANALIZY PRZYPADKÓW firm odnoszących sukcesy w budowaniu silnej i znanej marki.
Autorzy na podstawie swojego ponad 15-letniego doświadczenia stworzyli oryginalną, kompletną mapę narzędzi marketingowych, prowadzącą firmy ustrukturyzowaną drogą - od pomysłu na biznes aż do zbudowania własnej marki. Książka jest pełnym i wyczerpującym poradnikiem, jak - od zera - wprowadzić na rynek zwycięski projekt, wyznaczając właściwy kierunek już na starcie.
Czytając tę książkę, wiele razy będziesz przyjmować perspektywę stratega – abyś także Ty nauczył się
myśleć tak jak specjaliści, z których porad prawdopodobnie zdarzało Ci się już korzystać.
Celem niniejszej książki jest przedstawienie wiedzy odnoszącej się do całego procesu pozycjonowania organizacji (od powstania strategicznej idei marki firmy do decyzji strategicznych łączących cele w zakresie konkurencyjności oraz komunikacji). Zaprezentowany model, oparty na praktycznych doświadczeniach, jest gotowy do zastosowania nie tylko dla przedsiębiorstw, instytucji i stowarzyszeń, ale też dla małych projektów bądź oddziałów firm stających przed koniecznością zaprezentowania się po raz pierwszy bądź ponownego wypromowania się.
Dzięki wkładowi wielu znaczących firm, które udostępniły Autorom swoje doświadczenia i specjalistyczny know-how, niniejsza książka nie jest teoretycznym podręcznikiem do studiowania, ale prawdziwym narzędziem do nawigacji, umożliwiającym pozyskanie – krok po kroku – wiedzy dotyczącej marketingu strategicznego. Książka ta jest przeznaczona dla każdego, kto ma zamiar stworzyć lub repozycjonować projekt (firmowy lub nie), samemu lub w zespole, zarządzając dynamicznymi strategiami, jego definicją kulturową i dystrybucją, a zwłaszcza dla chcących robić to w wyjątkowy sposób.
Decyzje dotyczące inwestowania to jedne z trudniejszych, a jednocześnie kluczowych decyzji podejmowanych przez przedsiębiorców. Wyznaczają one kierunek rozwoju, determinują kondycję finansową oraz są wyznacznikiem wartości firmy. Inwestowanie jest zadaniem złożonym wymaga wiedzy i umiejętności oraz gotowości do podjęcia ryzyka towarzyszącego inwestowaniu. Pandemia COVID-19, konflikt militarny w Ukrainie oraz zmiany głównych parametrów makroekonomicznych gospodarki oznaczają dla przedsiębiorców dodatkowe źródła niepewności i ryzyka, które należy w procesie podejmowania decyzji uwzględnić. Z jednej strony ww. czynniki są ograniczeniami, ale z drugiej - stworzyły warunki do rozwoju nowych produktów czy usług. Celem opracowania, kierowanego zarówno do przedsiębiorców, jak i studentów zarządzania i finansów, jest usystematyzowanie, uporządkowanie i pogłębienie wiedzy z zakresu inwestycji przedsiębiorstw w kontekście podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie w ujęciu teoretycznym i praktycznym. Inwestycje rzeczowe przedsiębiorstw, stanowiące oś rozważań, ujęto w pięciu rozdziałach dotyczących: specyfiki, istoty i uwarunkowań podejmowania decyzji inwestycyjnych; oceny efektywności finansowej projektów inwestycyjnych; problematyki finansowania projektów inwestycyjnych; aktualnej problematyki podatkowej w inwestycjach; ryzyka w przedsięwzięciach inwestycyjnych. Opracowanie zamyka opis konkretnego przedsięwzięcia inwestycyjnego i analiza jego opłacalności w dwóch wariantach, ilustrujących ryzyko administracyjne i prawne. Przeprowadzono również analizę wrażliwości projektu na zmianę wybranych założeń, odnoszących się do ryzyka makroekonomicznego.
W świecie sportu coraz bardziej docenia się rolę umysłu w jak najlepszym wykorzystywaniu swojego potencjału i uzyskiwaniu doskonałych wyników. Mimo to rozwój umiejętności mentalnych w środowisku sportu zarówno amatorskiego, jak i zawodowego wciąż często odgrywa rolę drugoplanową względem treningu fizycznego. Książka ta, napisana przez byłego zawodnika i trenera włoskiej olimpijskiej kadry narodowej, dysponującego dużym doświadczeniem w dziedzinie nauczania i kształcenia kadr, zawiera analizę umiejętności mentalnych mistrzów i pokazuje, jak można je trenować i rozwijać z wykorzystaniem usystematyzowanych i sprawdzonych metod. Przeznaczona zarówno dla sportowców, jak i dla specjalistów od przygotowania zawodników prezentuje trening mentalny jako niezbędne uzupełnienie treningu fizycznego i techniczno-taktycznego. Treści o charakterze naukowym są wzbogacone ćwiczeniami praktycznymi i wskazówkami umożliwiającymi przygotowywanie spersonalizowanych programów treningu mentalnego dostosowanych do specyficznych potrzeb każdego zawodnika.
Książka w sposób syntetyczny porządkuje wiedzę związaną z przedsiębiorczością społeczną, gospodarką społeczną i ekonomią społeczną. Autorka przedstawiła w niej:
• definicje i charakterystyki pojęcia przedsiębiorczości społecznej oraz pojęcia przedsiębiorstwa społecznego;
• ujęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorczości w teorii ekonomii (zarządzania i socjologii);
• zagadnienie ekonomii społecznej i gospodarki społecznej w Europie i Stanach Zjednoczonych Ameryki;
• zjawiska przedsiębiorczości społecznej, gospodarki społecznej i ekonomii społecznej w Polsce;
• system i podmioty gospodarki społecznej i ekonomii społecznej w Polsce wraz ze społeczno-ekonomicznym tłem ich funkcjonowania.
Książka została opatrzona komentarzami Autorki na temat kondycji sektora gospodarki społecznej w Polsce oraz potencjału jego rozwoju we współpracy z instytucjami publicznymi, organizacjami III sektora oraz biznesem.
W publikacji poruszono potencjalnie kluczowy aspekt gospodarek państw rozwiniętych na świecie, a zwłaszcza w Unii Europejskiej, dotyczący pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych. Sytuacja społeczno-ekonomiczna oraz wyczerpujące się zasoby naturalne, niewątpliwie wpłynęły na wzrost zainteresowania omawianą tematyką. W książce przedstawiono najnowsze rozwiązania dotyczące napędzania pojazdów zieloną energią w transporcie samochodowym, kolejowym, lotniczym oraz morskim, a także sposoby zasilania taką energią magazynów i infrastruktury logistycznej.
Jeśli pocisz się na samą myśl o spotkaniu na Zoomie, a ulgę przynosi Ci dopiero wyłączenie kamery, Mike Acker przychodzi Ci z pomocą! Ten trener do spraw komunikacji i mówca z dwudziestoletnim doświadczeniem napisał książkę dla wszystkich pracowników zmęczonych wideokonferencjami, a także szefów chcących poprawić jakość prowadzonych meetingów i przenieść swoje umiejętności interpersonalne w przestrzeń internetową, w której często ekran monitora stanowi przeszkodę. W niniejszej publikacji zamiast "lać wodę", Autor daje konkretne rady, w jaki sposób pokonać tę barierę, a nawet wykorzystać ją jako swój atut w pracy zdalnej. Niezależnie, czy tego chcemy, świat zmienia się na naszych oczach i musimy się dostosować do zachodzących zmian. Mike Acker bez wątpienia jest idealnym przewodnikiem po nowej rzeczywistości.
„Ta książka to niesamowite dzieło. Dopóki jej nie przeczytałem, nie zdawałem sobie sprawy, że czekałem na nią od trzydziestu lat. Znajdziesz tu wszystko na temat tego, co chciałbyś wiedzieć, nad czym się zastanawiałeś lub co nawet nigdy nie przeszło ci przez myśl odnośnie do sposobu, w jaki mówimy, słuchamy, wymieniamy informacje, a także do związanej z tymi procesami muzykalności (...) Nie mogłem się oderwać".
DANIEL LEVITIN, autor książki This Is Your Brain on Music
„Zdumiewająca i przekonująca podróż przybliżająca wiedzę na temat strun głosowych, oprowadzająca przy tym Czytelnika po całym ludzkim organizmie, mózgu i otaczającym nas świecie. John Colapinto sprawia wrażenie, jakby na każdej stronie szeptał Czytelnikowi do ucha, opo-wiadając żarty, historie, zdradzając fantastyczne sekrety i śpiewając".
ABIGAIL TUCKER, autorka Lion in the Living Room, bestsellera „New York Timesa"
„Za sprawą tej donośnej niczym dzwon prozy Colapinto wyjaśnia wszelkie niuanse procesu, na skutek którego dźwięk staje się głosem, a głos główną cechą kultury ludzkiej - i sposobem odkrycia tego, kim naprawdę jesteś. Lektura tej książki to czysta przyjemność".
RON ROSENBAUM, autor książki The Shakespeare Wars
„Jak dowodzi Colapinto, żaden atrybut człowieczeństwa nie odegrał tak znaczącej roli w ewolucji naszego gatunku jak nasza umiejętność przekazywania znaczenia za pomocą dźwięku. Książka Colapinto jest pełna humoru, treści merytorycznych, inteligentna oraz szczera. Zdecy-dowanie polecam".
CHRISTOPHER RYAN, współautor książki Sex at Dawn
„Niniejsza książka skazana jest na długotrwały sukces - Czytelnicy będą do niej wracać nie tylko całymi latami, ale przez wiele dekad. W tej fascynującej eksploracji nowej nauki o mowie John Colapinto nie tylko prowadzi lekcję na temat dźwięków, jakie wydajemy, ale też na temat tego, jakimi jesteśmy ludźmi".
DAVID FRUM, The Atlantic
„Ta opowieść o ludzkiej mowie jest wciągająca niczym powieść kryminalna. Historia starożytna, rozwój społeczny, gender, kultura, neander-talczyk - wszystkie te elementy odgrywają istotną rolę w tej fascynującej opowieści ilustrującej drogę, jaką człowiek przeszedł od pochrzą-kiwania do elokwentnego wypowiadania się".
PETER JACKSON, reżyser trylogii Władca Pierścieni
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, opisuje historię dokonań naukowych kobiet. Dokumentując praktyki, osiągnięcia i zmagania uzdrowicielek, zielarek i innych prekursorek wiedzy, Autorzy przedstawiają historię kobiet naukowczyń, które z uporem i determinacją pozyskiwały dla siebie przestrzeń w zamkniętym męskim świecie nauki. Po niektórych z nich pozostał zaledwie dostrzegalny ślad w postaci czasem trudnej do zweryfikowania informacji, dygresji czy legendy. Jednakże niezależnie od tego, czy o ich życiu i działalności wiemy dużo czy też niewiele, wszystkie te kobiety zasłużyły na to, by o nich pamiętać. Ich determinacja, pasja, odwaga i konsekwentne dążenie do realizacji założonych celów mogą być inspiracją dla wszystkich kobiet, zwłaszcza dla reprezentantek pokolenia "Z".
Praca i jej miejsce w systemie wartości pracownika ma niezwykle ważny wpływ na jego postawę - aktywność, przeciętność, bierność lub negację. Kluczowym wyznacznikiem sposobu postrzegania miejsca pracy jest charakterystyczny dla każdej organizacji swoisty klimat organizacyjny. Zrozumienie istoty tego pojęcia wymaga głębokiej eksploracji, dostarczającej wielu pytań inspirujących do podejmowania kolejnych rozważań. Obraz klimatu organizacyjnego kreowany jest przez szereg determinant, wpływających nań zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, niekiedy skutecznie prowadząc do sukcesywnego kostnienia i zmniejszania umiejętności dynamicznego reagowania na zmiany w organizacji. Niniejsza książka jest syntetycznym ujęciem pojęcia klimat organizacyjny - o dużym znaczeniu zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, reprezentujących różnorodne dyscypliny naukowe. Autorki zawarły w książce wyczerpujące odpowiedzi m.in. na poniższe pytania: o Co stanowi istotę klimatu organizacyjnego oraz jakie jego składniki identyfikuje międzynarodowe środowisko badaczy? o Jaka jest różnica między klimatem organizacyjnym a kulturą organizacyjną? o W jaki sposób klimat organizacyjny oddziałuje na poziom efektywności organizacyjnej? o Jak kształtują się zależności między elementami klimatu organizacyjnego i jaki mają one wpływ na praktykę biznesową? o Jakie czynniki zmniejszają poziom efektywności organizacyjnej? o Jaka jest specyfika relacji występującej między klimatem organizacyjnym a poziomem motywacji pracownika? o Wobec jakich wyzwań związanych z kreowaniem klimatu organizacyjnego stoi współczesny menadżer, operujący w świecie VUCA?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?