Lubimy widzieć świat przez pryzmat pewników, tymczasem większość ważnych decyzji, zarówno osobistych, jak i biznesowych, podejmujemy w warunkach niepewności z zawiązanymi oczami. Poza tym złudnie wydaje nam się, że nagromadzenie wielkiej wiedzy prowadzi do wielkiej mądrości. Tymczasem niekoniecznie. Zarówno przekonanie o posiadaniu wszelkich niezbędnych danych i informacji, jak również nieznajomość ograniczeń i limitów nauki bądź ignorowanie ich może być zgubne w skutkach. Niniejsza książka jest fundamentalną krytyką naiwnego racjonalizmu, jest ostrzem skierowanym przeciw arogancji intelektualnej, przeciw przekonaniu, że dobrze wiemy, jak działa świat i jak się po nim poruszać. Autor podpowiada w niej, jak nie dać się nabrać tym, którzy twierdzą, że potrafi ą otworzyć nam oczy, a także dostarcza szeregu rad pozwalających opanować sztukę chodzenia po lesie bez mapy.
MAPA PRAWIDŁOWEGO I SKUTECZNEGO POZYCJONOWANIA MARKI ISTNIEJE
- ZNAJDZIESZ JĄ W TEJ KSIĄŻCE!
DZIĘKI NIEJ ZNAJOMOŚĆ MARKETINGU STRATEGICZNEGO STANIE SIĘ CZĘŚCIĄ
TAKŻE TWOJEJ WIEDZY ZAWODOWEJ.
? KREATYWNE KONCEPTY - jak powstają, ich związek z rynkiem, zmieniającym się kontekstem oraz dynamiką ekonomicznych i finansowych czynników organizacji.
? ZGODNOŚĆ pomiędzy oferowanymi produktami/usługami, sposobem ich komunikowania oraz wartościami firmy i danej grupy społecznej - jak ją utrzymać.
? DOGŁĘBNE ANALIZY PRZYPADKÓW firm odnoszących sukcesy w budowaniu silnej i znanej marki.
Autorzy na podstawie swojego ponad 15-letniego doświadczenia stworzyli oryginalną, kompletną mapę narzędzi marketingowych, prowadzącą firmy ustrukturyzowaną drogą - od pomysłu na biznes aż do zbudowania własnej marki. Książka jest pełnym i wyczerpującym poradnikiem, jak - od zera - wprowadzić na rynek zwycięski projekt, wyznaczając właściwy kierunek już na starcie.
Czytając tę książkę, wiele razy będziesz przyjmować perspektywę stratega – abyś także Ty nauczył się
myśleć tak jak specjaliści, z których porad prawdopodobnie zdarzało Ci się już korzystać.
Celem niniejszej książki jest przedstawienie wiedzy odnoszącej się do całego procesu pozycjonowania organizacji (od powstania strategicznej idei marki firmy do decyzji strategicznych łączących cele w zakresie konkurencyjności oraz komunikacji). Zaprezentowany model, oparty na praktycznych doświadczeniach, jest gotowy do zastosowania nie tylko dla przedsiębiorstw, instytucji i stowarzyszeń, ale też dla małych projektów bądź oddziałów firm stających przed koniecznością zaprezentowania się po raz pierwszy bądź ponownego wypromowania się.
Dzięki wkładowi wielu znaczących firm, które udostępniły Autorom swoje doświadczenia i specjalistyczny know-how, niniejsza książka nie jest teoretycznym podręcznikiem do studiowania, ale prawdziwym narzędziem do nawigacji, umożliwiającym pozyskanie – krok po kroku – wiedzy dotyczącej marketingu strategicznego. Książka ta jest przeznaczona dla każdego, kto ma zamiar stworzyć lub repozycjonować projekt (firmowy lub nie), samemu lub w zespole, zarządzając dynamicznymi strategiami, jego definicją kulturową i dystrybucją, a zwłaszcza dla chcących robić to w wyjątkowy sposób.
Autor, wieloletni praktyk z doświadczeniem w biznesie, a także wykładowca akademicki, w opracowaniu przybliżył tematykę związaną z zarządzaniem źródłami finansowania działalności w przedsiębiorstwach przechodzących kryzysy.
Książka składa się z trzech zasadniczych części:
• przegląd światowej literatury dotyczącej teorii struktur i kosztu kapitału funkcjonujących obecnie na świecie;
• wyniki badań nad zależnością pomiędzy rentownością działania przedsiębiorstwa a jego strukturą pasywów, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych badań europejskich;
• wyniki badań nad zależnościami określającymi możliwości finansowania działalności krajowych spółek giełdowych, które przechodziły problemy finansowe i z nich wyszły.
Monografia skierowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków. Czytelnik wraz z lekturą otrzyma nie tylko wynikającą z badań wiedzę o strukturze kapitału, ale też podsumowanie działań przedsiębiorstw, którym udało się wyjść z kryzysu finansowego. Opracowanie to może być pomocne podczas budowania właściwych form finansowania w sytuacji przedsiębiorstw wchodzących w kryzys.
Decyzje dotyczące inwestowania to jedne z trudniejszych, a jednocześnie kluczowych decyzji podejmowanych przez przedsiębiorców. Wyznaczają one kierunek rozwoju, determinują kondycję finansową oraz są wyznacznikiem wartości firmy. Inwestowanie jest zadaniem złożonym wymaga wiedzy i umiejętności oraz gotowości do podjęcia ryzyka towarzyszącego inwestowaniu. Pandemia COVID-19, konflikt militarny w Ukrainie oraz zmiany głównych parametrów makroekonomicznych gospodarki oznaczają dla przedsiębiorców dodatkowe źródła niepewności i ryzyka, które należy w procesie podejmowania decyzji uwzględnić. Z jednej strony ww. czynniki są ograniczeniami, ale z drugiej - stworzyły warunki do rozwoju nowych produktów czy usług. Celem opracowania, kierowanego zarówno do przedsiębiorców, jak i studentów zarządzania i finansów, jest usystematyzowanie, uporządkowanie i pogłębienie wiedzy z zakresu inwestycji przedsiębiorstw w kontekście podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie w ujęciu teoretycznym i praktycznym. Inwestycje rzeczowe przedsiębiorstw, stanowiące oś rozważań, ujęto w pięciu rozdziałach dotyczących: specyfiki, istoty i uwarunkowań podejmowania decyzji inwestycyjnych; oceny efektywności finansowej projektów inwestycyjnych; problematyki finansowania projektów inwestycyjnych; aktualnej problematyki podatkowej w inwestycjach; ryzyka w przedsięwzięciach inwestycyjnych. Opracowanie zamyka opis konkretnego przedsięwzięcia inwestycyjnego i analiza jego opłacalności w dwóch wariantach, ilustrujących ryzyko administracyjne i prawne. Przeprowadzono również analizę wrażliwości projektu na zmianę wybranych założeń, odnoszących się do ryzyka makroekonomicznego.
W świecie sportu coraz bardziej docenia się rolę umysłu w jak najlepszym wykorzystywaniu swojego potencjału i uzyskiwaniu doskonałych wyników. Mimo to rozwój umiejętności mentalnych w środowisku sportu zarówno amatorskiego, jak i zawodowego wciąż często odgrywa rolę drugoplanową względem treningu fizycznego. Książka ta, napisana przez byłego zawodnika i trenera włoskiej olimpijskiej kadry narodowej, dysponującego dużym doświadczeniem w dziedzinie nauczania i kształcenia kadr, zawiera analizę umiejętności mentalnych mistrzów i pokazuje, jak można je trenować i rozwijać z wykorzystaniem usystematyzowanych i sprawdzonych metod. Przeznaczona zarówno dla sportowców, jak i dla specjalistów od przygotowania zawodników prezentuje trening mentalny jako niezbędne uzupełnienie treningu fizycznego i techniczno-taktycznego. Treści o charakterze naukowym są wzbogacone ćwiczeniami praktycznymi i wskazówkami umożliwiającymi przygotowywanie spersonalizowanych programów treningu mentalnego dostosowanych do specyficznych potrzeb każdego zawodnika.
Książka w sposób syntetyczny porządkuje wiedzę związaną z przedsiębiorczością społeczną, gospodarką społeczną i ekonomią społeczną. Autorka przedstawiła w niej:
• definicje i charakterystyki pojęcia przedsiębiorczości społecznej oraz pojęcia przedsiębiorstwa społecznego;
• ujęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorczości w teorii ekonomii (zarządzania i socjologii);
• zagadnienie ekonomii społecznej i gospodarki społecznej w Europie i Stanach Zjednoczonych Ameryki;
• zjawiska przedsiębiorczości społecznej, gospodarki społecznej i ekonomii społecznej w Polsce;
• system i podmioty gospodarki społecznej i ekonomii społecznej w Polsce wraz ze społeczno-ekonomicznym tłem ich funkcjonowania.
Książka została opatrzona komentarzami Autorki na temat kondycji sektora gospodarki społecznej w Polsce oraz potencjału jego rozwoju we współpracy z instytucjami publicznymi, organizacjami III sektora oraz biznesem.
W publikacji poruszono potencjalnie kluczowy aspekt gospodarek państw rozwiniętych na świecie, a zwłaszcza w Unii Europejskiej, dotyczący pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych. Sytuacja społeczno-ekonomiczna oraz wyczerpujące się zasoby naturalne, niewątpliwie wpłynęły na wzrost zainteresowania omawianą tematyką. W książce przedstawiono najnowsze rozwiązania dotyczące napędzania pojazdów zieloną energią w transporcie samochodowym, kolejowym, lotniczym oraz morskim, a także sposoby zasilania taką energią magazynów i infrastruktury logistycznej.
Jeśli pocisz się na samą myśl o spotkaniu na Zoomie, a ulgę przynosi Ci dopiero wyłączenie kamery, Mike Acker przychodzi Ci z pomocą! Ten trener do spraw komunikacji i mówca z dwudziestoletnim doświadczeniem napisał książkę dla wszystkich pracowników zmęczonych wideokonferencjami, a także szefów chcących poprawić jakość prowadzonych meetingów i przenieść swoje umiejętności interpersonalne w przestrzeń internetową, w której często ekran monitora stanowi przeszkodę. W niniejszej publikacji zamiast "lać wodę", Autor daje konkretne rady, w jaki sposób pokonać tę barierę, a nawet wykorzystać ją jako swój atut w pracy zdalnej. Niezależnie, czy tego chcemy, świat zmienia się na naszych oczach i musimy się dostosować do zachodzących zmian. Mike Acker bez wątpienia jest idealnym przewodnikiem po nowej rzeczywistości.
„Ta książka to niesamowite dzieło. Dopóki jej nie przeczytałem, nie zdawałem sobie sprawy, że czekałem na nią od trzydziestu lat. Znajdziesz tu wszystko na temat tego, co chciałbyś wiedzieć, nad czym się zastanawiałeś lub co nawet nigdy nie przeszło ci przez myśl odnośnie do sposobu, w jaki mówimy, słuchamy, wymieniamy informacje, a także do związanej z tymi procesami muzykalności (...) Nie mogłem się oderwać".
DANIEL LEVITIN, autor książki This Is Your Brain on Music
„Zdumiewająca i przekonująca podróż przybliżająca wiedzę na temat strun głosowych, oprowadzająca przy tym Czytelnika po całym ludzkim organizmie, mózgu i otaczającym nas świecie. John Colapinto sprawia wrażenie, jakby na każdej stronie szeptał Czytelnikowi do ucha, opo-wiadając żarty, historie, zdradzając fantastyczne sekrety i śpiewając".
ABIGAIL TUCKER, autorka Lion in the Living Room, bestsellera „New York Timesa"
„Za sprawą tej donośnej niczym dzwon prozy Colapinto wyjaśnia wszelkie niuanse procesu, na skutek którego dźwięk staje się głosem, a głos główną cechą kultury ludzkiej - i sposobem odkrycia tego, kim naprawdę jesteś. Lektura tej książki to czysta przyjemność".
RON ROSENBAUM, autor książki The Shakespeare Wars
„Jak dowodzi Colapinto, żaden atrybut człowieczeństwa nie odegrał tak znaczącej roli w ewolucji naszego gatunku jak nasza umiejętność przekazywania znaczenia za pomocą dźwięku. Książka Colapinto jest pełna humoru, treści merytorycznych, inteligentna oraz szczera. Zdecy-dowanie polecam".
CHRISTOPHER RYAN, współautor książki Sex at Dawn
„Niniejsza książka skazana jest na długotrwały sukces - Czytelnicy będą do niej wracać nie tylko całymi latami, ale przez wiele dekad. W tej fascynującej eksploracji nowej nauki o mowie John Colapinto nie tylko prowadzi lekcję na temat dźwięków, jakie wydajemy, ale też na temat tego, jakimi jesteśmy ludźmi".
DAVID FRUM, The Atlantic
„Ta opowieść o ludzkiej mowie jest wciągająca niczym powieść kryminalna. Historia starożytna, rozwój społeczny, gender, kultura, neander-talczyk - wszystkie te elementy odgrywają istotną rolę w tej fascynującej opowieści ilustrującej drogę, jaką człowiek przeszedł od pochrzą-kiwania do elokwentnego wypowiadania się".
PETER JACKSON, reżyser trylogii Władca Pierścieni
Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, opisuje historię dokonań naukowych kobiet. Dokumentując praktyki, osiągnięcia i zmagania uzdrowicielek, zielarek i innych prekursorek wiedzy, Autorzy przedstawiają historię kobiet naukowczyń, które z uporem i determinacją pozyskiwały dla siebie przestrzeń w zamkniętym męskim świecie nauki. Po niektórych z nich pozostał zaledwie dostrzegalny ślad w postaci czasem trudnej do zweryfikowania informacji, dygresji czy legendy. Jednakże niezależnie od tego, czy o ich życiu i działalności wiemy dużo czy też niewiele, wszystkie te kobiety zasłużyły na to, by o nich pamiętać. Ich determinacja, pasja, odwaga i konsekwentne dążenie do realizacji założonych celów mogą być inspiracją dla wszystkich kobiet, zwłaszcza dla reprezentantek pokolenia "Z".
Praca i jej miejsce w systemie wartości pracownika ma niezwykle ważny wpływ na jego postawę - aktywność, przeciętność, bierność lub negację. Kluczowym wyznacznikiem sposobu postrzegania miejsca pracy jest charakterystyczny dla każdej organizacji swoisty klimat organizacyjny. Zrozumienie istoty tego pojęcia wymaga głębokiej eksploracji, dostarczającej wielu pytań inspirujących do podejmowania kolejnych rozważań. Obraz klimatu organizacyjnego kreowany jest przez szereg determinant, wpływających nań zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, niekiedy skutecznie prowadząc do sukcesywnego kostnienia i zmniejszania umiejętności dynamicznego reagowania na zmiany w organizacji. Niniejsza książka jest syntetycznym ujęciem pojęcia klimat organizacyjny - o dużym znaczeniu zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, reprezentujących różnorodne dyscypliny naukowe. Autorki zawarły w książce wyczerpujące odpowiedzi m.in. na poniższe pytania: o Co stanowi istotę klimatu organizacyjnego oraz jakie jego składniki identyfikuje międzynarodowe środowisko badaczy? o Jaka jest różnica między klimatem organizacyjnym a kulturą organizacyjną? o W jaki sposób klimat organizacyjny oddziałuje na poziom efektywności organizacyjnej? o Jak kształtują się zależności między elementami klimatu organizacyjnego i jaki mają one wpływ na praktykę biznesową? o Jakie czynniki zmniejszają poziom efektywności organizacyjnej? o Jaka jest specyfika relacji występującej między klimatem organizacyjnym a poziomem motywacji pracownika? o Wobec jakich wyzwań związanych z kreowaniem klimatu organizacyjnego stoi współczesny menadżer, operujący w świecie VUCA?
Gdy u progu dorosłości wybuch wojny nieodwracalnie zmienia wszystko... Poruszające losy młodych ludzi uwikłanych w splot wojennych zdarzeń. Trudne decyzje i ich konsekwencje. Młodzieńcze emocje gaszone cierpieniem. Międzywojenna Polska, różnorodna majątkowo i narodowościowo, nieświadoma zbliżającego się okrucieństwa. "Córka szpiega" to opowieść wciągająca, wzruszająca i skłaniająca do refleksji. Jej fabuła osadzona jest w czasie nazistowskiej agresji na Polskę, a główne wątki skupione są wokół zagmatwanych losów młodych ludzi, których przynależność narodowościowa staje się przyczyną podziałów. Czy można ufać przyjacielowi, który zakłada wrogi, niemiecki mundur? Jak pomóc bliskim pochodzenia żydowskiego, których okrutna ideologia skazuje na śmierć? Czy dziecko może wybaczyć rodzicowi zdradę swojego kraju, a tym samym bliskich i przyjaciół? Coraz mniej wśród nas ostatnich świadków tamtych wydarzeń, niebawem zabraknie ich całkowicie. Doceńmy więc każdy przekaz, w tym ten na kartach niniejszej książki. Czytajmy, słuchajmy, wyciągajmy wnioski. I nie oceniajmy - bohaterowie tamtych lat to ludzie jak my, niepozbawieni trosk, wad, zmartwień i pokus, ale też pełni empatii i chęci pomocy drugiemu człowiekowi. To niezwykle ważne w dzisiejszych, niespokojnych czasach. Lekturę książki poleca się szczególnie młodzieży szkolnej - nie tylko jako wciągającą i wzruszającą opowieść o młodości w okrutnym momencie dziejowym, ale także jako inspirację do rozmów podczas lekcji języka polskiego, historii oraz godzin wychowawczych.
Efektywność ekonomiczna jest kluczowym wyznacznikiem procesu gospodarowania, a jej badanie stanowi fundament dla podejmowania decyzji zarządczych sprzyjających realizacji oczekiwań różnych grup interesariuszy przedsiębiorstwa przy uwzględnieniu integralności lub dezintegralności tych oczekiwań. Zarobkowy charakter zdecydowanej większości przedsiębiorstw nadaje istotnego znaczenia analizie rentowności, jako podstawie badania ich efektywności wraz z postrzeganiem rentowności nie tylko jako księgowego względnego miernika efektywności przedsiębiorstwa, lecz również jako jednego z parametrów uwzględnianych w obrębie rynkowych mierników efektywności i nośnika wartości przedsiębiorstwa. Głównym celem monografii jest prezentacja i egzemplifikacja istoty oraz zakresu wykorzystania analizy rentowności dla potrzeb badania efektywności przedsiębiorstwa. Ramową strukturę książki wytyczają następujące zagadnienia cząstkowe: o prezentacja istoty oraz zakresów badania efektywności przedsiębiorstwa; o pokazanie istoty, znaczenia oraz narzędzi analizy rentowności przedsiębiorstwa; o wykorzystanie analizy rentowności w procesie badania efektywności spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie; o wykorzystanie analizy przyczynowej w celu identyfikacji i kwantyfikacji determinant rentowności badanych spółek. Badaniami empirycznymi objęto 146 spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, należących do siedmiu niefinansowych makrosektorów wyróżnionych zgodnie z Rocznikiem Giełdowym 2020. Horyzont czasowy badań obejmował lata 2007-2019, a kluczową perspektywą, z punktu widzenia której prowadzono analizę i formułowano wnioski, była perspektywa sektorowa zorientowana na identyfikację i egzemplifikację sektorowych uwarunkowań kształtowania się rentowności przedsiębiorstw. Przekazując Czytelnikom niniejszą monografię, wyrażamy przekonanie, że będzie ona twórczym wkładem w rozwój badań dotyczących złożonych mechanizmów zarządzania efektywnością przedsiębiorstw. Tym samym publikacja ta wzbogaci dorobek nauk o zarządzaniu i jakości w wymiarach teoriopoznawczym i aplikacyjnym.
Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "dobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania. Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji. "Autorki, decydując się na przyjęcie pragmatycznego podejścia do problematyki jakościowych badań marketingowych, stworzyły spójną pracę o charakterze podręcznika, ukazującą zagadnienia skomplikowane w sposób przejrzysty i prosty. Są to z pewnością walory recenzowanego opracowania. (...) Do atutów pracy należą prezentowane w niej liczne przykłady pochodzące z praktyki gospodarczej, zwłaszcza z własnych doświadczeń Autorek, zaangażowanych w wiele przedsięwzięć projektowych dedykowanych przedsiębiorcom. (...) Praca stanowi interesującą propozycję wydawniczą, która może wejść do kanonu lektur obowiązkowych dla młodych badaczy, przedsiębiorców zainteresowanych tematem jakościowych badań marketingowych i studentów kierunków ekonomicznych". Z recenzji prof. UG dr hab. Anny Marii Nikodemskiej-Wołowik
Treści prezentowane w publikacji są swoistą próbą integracji problematyki zarządzania ryzykiem i kształtowania innowacyjności współczesnych organizacji. Powszechnie dostępne są różne rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem, których stosowanie w obszarze kształtowania innowacyjności zależy m.in. od możliwości, potrzeb, kultury i wymagań organizacji oraz jej interesariuszy, np. dostawców, podwykonawców, pracowników itd. Wartym uwagi rozwiązaniem jest mapa ryzyka, będąca narzędziem: o prostym (z metodycznego punktu widzenia), o elastycznym i uniwersalnym, o holistycznie wspierającym procesy zarządzania. W monografii eksponowany jest praktyczny aspekt konstrukcji i analizy mapy ryzyka. Treści prezentowane Czytelnikowi przybierają przede wszystkim formę: o szczegółowych studiów przypadku, wskazujących, w jaki sposób można rozwiązywać różne problemy zarządcze w zakresie wspierania innowacyjności organizacji, o wykazu dobrych praktyk, m.in. w zakresie tego, jak poprawnie opracować mapę ryzyka i "przekuć" ją na konstruktywne wnioski i działania praktyczne, o wykazu pytań problemowych, na które Czytelnik powinien udzielić odpowiedzi, aby lepiej zrozumieć i przyswoić wiedzę zdobytą w trakcie lektury monografii, o ćwiczeń praktycznych, dających Czytelnikowi możliwość nabycia umiejętności samodzielnego konstruowania i analizy mapy ryzyka. Publikacja jest dedykowana zarówno studentom, jak i środowiskom naukowym oraz praktykom, zajmującym się zarządzaniem ryzykiem i innowacjami w różnych typach organizacji.
"Przywództwo bez strachu" to pełen praktycznych kroków przewodnik dla wszystkich, którzy szukają nowego startu, chcą zmienić swoją karierę lub rozpoczynają swoją przywódczą podróż. Steve Gutzler i Mike Acker, wykorzystując inspirujące historie osobiste i zadania konsultingowe z prawdziwego świata, wskazują właściwy kierunek, aby pomóc Ci przyspieszyć na tej ścieżce! Praktyczne wskazówki, jak zacząć codziennie dokonywać dobrych wyborów, jeszcze bardziej zwiększą Twoją skuteczność i pewność siebie. Książka przeprowadzi Cię przez siedem zmian, jakich musisz w sobie dokonać, aby przejść: o od przegranego do lidera, o od braku świadomości do samoświadomości, o od czarno-białego obrazu do wysokiej rozdzielczości, o od niepewności do pewności siebie, o od działania do osiągnięcia, o od mądrości do mądrości i zdrowia, o od szybkiego do finalizującego. Jeśli potrzebujesz zastrzyku pewności siebie i pomysłów na zmianę perspektywy, ta pozycja jest dla Ciebie.
Skala oraz negatywne skutki gospodarcze i społeczne zjawiska upadłości skłaniają do wnikliwej analizy jego przyczyn i mechanizmów oraz zmuszają do podejmowania z odpowiednim wyprzedzeniem działań zapobiegawczych. Precyzyjna analiza upadłości stała się kluczowym zagadnieniem we współczesnych warunkach prowadzenia działalności. Niniejsza pozycja jako pierwsza na polskim rynku prezentuje aspekty prognozowania upadłości polskich przedsiębiorstw na przestrzeni ostatnich 10 lat, koncentrując swoją uwagę na doborze metod, ich modyfikacji, doborze odpowiedniej próby uczącej i testującej, identyfikacji kluczowych wskaźników oraz testowaniu skuteczności proponowanych metod z uwzględnieniem różnych wersji modeli.Analiza tematu została przeprowadzona na postawie trzech nurtów rozważań:- teoretycznego, opartego na najnowszej literaturze z zakresu omawianego problemu;- metodycznego, prezentowanego w postaci modelu dyskryminacyjnego i sztucznych sieci neuronowych;- aplikacyjnego, wyrażającego się próbą wdrożenia modelu w warunkach polskich.Ważnym walorem książki jest jej interdyscyplinarność przejawiająca się umiejętnym łączeniem wiedzy Autorów z zakresu przedmiotów ilościowych, takich jak informatyka, statystyka i ekonometria z wiedzą z zakresu prawa i analizy finansowej.
Przestępczość farmaceutyczna w XXI w. zmienia swoje oblicze, szczególnie w czasie trwającej pandemii. Rozkwita działalność związana z fałszowaniem leków, suplementów diety oraz szczepionek, co stanowi realne zagrożenie dla zdrowia i życia nie tylko pacjentów, ale również tych, którzy przyjmują różnego rodzaju środki do celów pozaleczniczych. Prezentowana publikacja jest kompleksową analizą przybliżającą kolejno zarówno pojęcie, skalę, jak i zakres przestępczości farmaceutycznej, a także inicjatywy podejmowane na arenie międzynarodowej na rzecz jej przeciwdziałania i zwalczania.Monografia ma charakter interdyscyplinarny i wypełnia istniejącą niszę w literaturze przedmiotu. W pracy przybliżono szereg istotnych wątków o charakterze kryminologicznym i z zakresu medycyny sądowej. Nie pominięto także rynku produktów leczniczych weterynaryjnych, który dotychczas w dorobku doktryny odgrywał marginalną rolę.Niniejsza książka jest warta polecenia zarówno prawnikom, kryminologom, lekarzom, farmaceutom, jak również innym zainteresowanym problemem fałszowania leków.
Kultura jakości, bezpieczeństwa oraz doskonałości to ważne kategorie zasobów każdej organizacji, decydujące o jej niepowtarzalności. Kształtują one nie tylko tożsamość danej organizacji, ale także mają wpływ na jej zdolność do spełniania potrzeb różnych grup interesariuszy oraz na szeroko rozumianą reputację na rynku. Każda z tych kultur wyraża się poprzez swoiste założenia, normy, wartości oraz artefakty. Stanowią one fundament skutecznego i efektywnego wdrożenia koncepcji zarządzania jakością, modeli doskonałości oraz określonych podejść projakościowych, służących rozwojowi organizacji oraz zarządzaniu wielowymiarowym ryzykiem jej funkcjonowania.Treści zawarte w niniejszej książce umożliwiają Czytelnikowi zapoznanie się z istotą:zjawiska jakości, bezpieczeństwa, doskonałości oraz ryzyka w organizacji,podstawowych koncepcji zarządzania wspierających jakość, bezpieczeństwo oraz doskonałość, ze szczególnym uwzględnieniem podejść o charakterze normatywnym,kultury i klimatu jakości, bezpieczeństwa oraz doskonałości,kultury sprawiedliwego traktowania - just culture,narzędzi służących diagnozie kultury jakości, bezpieczeństwa, doskonałości, just culture oraz metod wykorzystywanych w zarządzaniu ryzykiem.
Czy jesteś zainteresowany lepszą komunikacją w grupie, podczas spotkań lub wystąpień? Czy w najbliższym czasie czeka Cię przemówienie, prezentacja lub ważna rozmowa? Czy zastanawiasz się, o czym będziesz opowiadał lub jak mógłbyś zrobić to lepiej?Ta książka jest krótkim przewodnikiem, który pomoże ci stworzyć przemowę, lub inne wystąpienie publiczne. Autor przeprowadzi Cię przez proces od początku do końca, umiejętnie opisując, czego potrzeba, aby wygłosić mocne przemówienie. Proces ten zapewnia solidną strukturę, która jest powtarzalna i obejmuje przygotowanie, generowanie pomysłów i podkreślanie kluczowych punktów. Rezultatem jest zwiększona pewność siebie mówcy i pozytywny wynik.Dzięki książce dowiesz się, jak:być pewnym siebie już przed rozpoczęciem pracy,wpadać na pomysły,wymyślać treść,organizować ją wokół punktów,pisać intrygujące wstępy i przekonujące zakończenia,robić to lepiej,skutecznie stosować przedstawioną metodę podczas każdego procesu tworzenia treści.NIE CZEKAJ. Przeczytaj tę książkę i ciesz się korzyściami wynikającymi z posiadania lepszych umiejętności pisania przemówień.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?