Turystyka stanowi szeroki przedmiot zainteresowań naukowo-badawczych oraz praktycznych. Przykładem są liczne publikacje poświęcone jej zagadnieniom geograficznym, ekonomicznym, organizacyjnym, marketingowym. Na rynku wydawniczym brakuje jednak zwartego opracowania poświęconego problematyce etyki w turystyce. Przygotowany podręcznik w pewnej mierze lukę tę powinien wypełnić.
W książce wskazujemy na przedmiot zainteresowań współczesnej turystyki, która łączy się z różnymi wartościami i normami etycznymi. W podręczniku m.in.:
• opisujemy podstawowe wartości i normy etyczne, które powinny być respektowane w działalności turystycznej przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz instytucji publicznych kształtujących politykę turystyczną;
• przedstawiamy charakterystykę postaw społecznych i zachowań turystów oraz analizę etycznego oddziaływania instytucji i pracowników turystyki wobec turystów, społeczności lokalnych w kraju i za granicą;
• wskazujemy na etyczny zakres społecznej odpowiedzialności biznesu turystycznego;
• uwzględniamy analizę porównawczą pomiędzy etyką turystyki a etyką biznesu (etyka turystyki preferuje wartości poznawcze i rekreacyjno-zdrowotne, natomiast etyka biznesu przyjmuje wartości użyteczności ekonomicznej);
• wskazujemy na przenikanie się zakresów oddziaływania etyki turystyki z etyką ekologiczną oraz etyką zrównoważonego rozwoju;
• uzasadniamy pogląd, że w turystyce może obowiązywać etyka przekonań, obowiązków i odpowiedzialności.
Monografia przedstawia problematykę związaną z wdrażaniem koncepcji zatrudnienia wspomaganego jako ważnego elementu polityki spójności społecznej ukierunkowanej na inkluzję społeczną osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym osób niepełnosprawnych. Kluczowym elementem zatrudnienia wspomaganego jest funkcja trenera pracy, którego zadaniem jest przygotowanie beneficjenta tej formy aktywności zawodowej do podjęcia zatrudnienia na otwartym rynku pracy, wspieranie go na etapie adaptacji zawodowej oraz współpraca z pracodawcą na rzecz utrzymania zatrudnienia pracownika. Publikacja przedstawia warunki funkcjonowania trenera pracy ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych rekomendacji w zakresie kształtowania środowiska pracy odpowiednio do potrzeb beneficjentów zatrudnienia wspomaganego. Książka jest odpowiedzią na zmieniającą się politykę dotyczącą zatrudnienia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a jej struktura łącząca solidne podstawy merytoryczne z gotowymi rozwiązaniami praktycznymi z pewnością zainteresuje wszystkich zajmujących się tym zagadnieniem.
Publikacja skierowana jest do kreatorów polityki społecznej, pracowników służb zatrudnienia, instytucji dialogu społecznego i partnerstwa lokalnego, pracowników naukowych i studentów kierunków pedagogicznych oraz zarządzania w służbach społecznych oraz do instytucji szkoleniowych.
Turystyka stanowi szeroki przedmiot zainteresowań naukowo-badawczych oraz praktycznych. Przykładem są liczne publikacje poświęcone jej zagadnieniom geograficznym, ekonomicznym, organizacyjnym, marketingowym. Na rynku wydawniczym brakuje jednak zwartego opracowania poświęconego problematyce etyki w turystyce. Przygotowany podręcznik w pewnej mierze lukę tę powinien wypełnić.
W książce wskazujemy na przedmiot zainteresowań współczesnej turystyki, która łączy się z różnymi wartościami i normami etycznymi. W podręczniku m.in.:
• opisujemy podstawowe wartości i normy etyczne, które powinny być respektowane w działalności turystycznej przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz instytucji publicznych kształtujących politykę turystyczną;
• przedstawiamy charakterystykę postaw społecznych i zachowań turystów oraz analizę etycznego oddziaływania instytucji i pracowników turystyki wobec turystów, społeczności lokalnych w kraju i za granicą;
• wskazujemy na etyczny zakres społecznej odpowiedzialności biznesu turystycznego;
• uwzględniamy analizę porównawczą pomiędzy etyką turystyki a etyką biznesu (etyka turystyki preferuje wartości poznawcze i rekreacyjno-zdrowotne, natomiast etyka biznesu przyjmuje wartości użyteczności ekonomicznej);
• wskazujemy na przenikanie się zakresów oddziaływania etyki turystyki z etyką ekologiczną oraz etyką zrównoważonego rozwoju;
• uzasadniamy pogląd, że w turystyce może obowiązywać etyka przekonań, obowiązków i odpowiedzialności.
Zaprezentowana treść książki daje Czytelnikowi - z jednej strony - wyjaśnione zagadnienia teoretyczne turystyki i etyki, z drugiej - wskazuje na szczegółowe projekty etycznych zachowań pracowników turystyki i turystów.
Podręcznik skierowany jest do środowisk akademickich, tj. do studentów kierunków turystycznych i nauczycieli akademickich, słuchaczy studiów podyplomowych oraz szkoleń i kursów z zakresu turystyki. Przydatny może być kadrze menedżerskiej, pracownikom podmiotów turystycznych, organizacjom i stowarzyszeniom turystycznym oraz pracownikom instytucji samorządowych zajmujących się polityką turystyczną.
Agroturystyka w wielofunkcyjnym rozwoju obszarów wiejskich jest nie tylko jedną z form przedsiębiorczości pozarolniczej na wsi, lecz także częścią działań agrobiznesu. Wykorzystując rentę (korzyści) dobrostanu wiejskiego środowiska przyrodniczego, agroturystyka stanowi dodatkowe, pozarolnicze źródło dochodu, zwłaszcza dla małych gospodarstw rolnych.
W książce pokazano agroturystykę we wszystkich wymiarach badań naukowych, począwszy od makroskali (np. globalizacja a agroturystyka, funkcjonowanie agroturystyki w wybranych krajach Unii Europejskiej, ekonomiczno-społeczne uwarunkowania jej rozwoju w Polsce), przez mezoskalę (np. rola przestrzeni krajobrazowo-przyrodniczo-kulturowej w agroturystyce), aż do mikroskali (np. produkty agroturystyczne i ich promocja, zarządzanie gospodarstwem agroturystycznym). Potencjał agroturystyczny obszarów wiejskich w Polsce, zarówno strukturalny, jak i funkcjonalny, stanowi znaczącą bazę i obiecującą perspektywę jej rozwoju.
?Prawdziwa? agroturystyka rozwija się w Polsce od kilkunastu lat. Od samego początku prowadzone są także z tego zakresu badania. Jednak do tej pory nie ukazała się na polskim rynku wydawniczym tak obszerna monografia na ten temat i to na dodatek wykonana przez jednego autora. Można stwierdzić, że jest to prawie kompletne kompendium wiedzy związanej z tym sektorem turystyki (...). Ważnym osiągnięciem tej pracy jest także pokazanie istotnych problemów współczesnej polskiej wsi, które zmuszają rolników do zwiększonej aktywności na rzecz modnego na świecie, wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich.
Prof. dr hab. Aleksander Szwichtenberg
Instytut Ekonomii i Zarządzania Politechnika Koszalińska
Publikacja przygotowana przez prof. Jana Sikorę jest cennym źródłem informacji dla naukowców i praktyków zajmujących się przedsiębiorczością pozarolniczą, w tym agroturystyką. Stanowi interesującą propozycję dla osób pracujących w biznesie turystycznym, organizujących pracę w firmach turystycznych, rolników planujących uruchomienie czy też prowadzących działalność agroturystyczną, doradców ośrodków doradztwa rolniczego i przedstawicieli stowarzyszeń agroturystycznych oraz studentów studiujących na takich kierunkach, jak: turystyka i rekreacja czy zarządzanie turystyką, którzy w przyszłości będą menedżerami pełniącymi funkcje kierownicze.
Prof. dr hab. Krystyna Krzyżanowska
Wydział Nauk Ekonomicznych SGGW w Warszawie
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?