KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki Transgraniczne łączenie się spółek kapitałowych

49,00 zł 34,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,51 zł

Niniejsza książka omawia zatem szczegółowo zarówno krajowe postępowanie łączeniowe, jak i również procedury transgraniczne. Celem uzyskania większej przejrzystości w odrębnym rozdziale zestawione zostały wzajemne podobieństwa i różnice pomiędzy wskazanymi procesami.
Okładka książki Typologia przedsiębiorstw

39,00 zł 27,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,46 zł

Juliusz Engelhardt, ur. 1 stycznia 1955 roku. Absolwent Politechniki Szczecińskiej. Profesor nauk ekonomicznych. Wykładowca Uniwersytetu Szczecińskiego. Jest specjalistą w dziedzinie ekonomiki transportu kolejowego. W latach 1992-1993 ekspert Sejmowej Komisji Handlu i Usług oraz doradca Dyrektora Generalnego PKP. Od marca 1994 r. do stycznia 1996 r. I zastępca Dyrektora Generalnego PKP. W latach 1996- 1997 ekspert Rady PKP I kadencji ds. ekonomiczno-finansowych. Jest autorem lub współautorem ok. 200 publikacji naukowych, w tym ?Transport kolejowy w Polsce w warunkach transformacji gospodarki?, ?Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego Polski?, ?Transport?, monografii ?Restrukturyzacja przedsiębiorstw transportowych?, podręczników akademickich, w tym ??Transport kolejowy. Organizacja, gospodarowanie, zarządzanie? i skryptów, artykułów w prasie krajowej i zagranicznej, a także licznych prac badawczych i ekspertyz. Uczestnik wielu sympozjów i konferencji międzynarodowych. W pracy zawodowej łączy własne doświadczenie z teorią gospodarczą. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji oraz Komitetu Transportu PAN. Żonaty, dwoje dzieci.
Okładka książki Instrumenty interwencjonizmu lokalnego w stymulowaniu rozwoju gospodarczego

55,00 zł 39,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,36 zł

W książce przedstawiono innowacyjne podejście do kwestii pobudzania rozwoju gospodarczego przez władze samorządowe. Zaprezentowano instrumenty i modele stymulowania rozwoju ekonomicznego na obszarach lokalnych oparte z jednej strony na potrzebach przedsiębiorców, z drugiej zaś na gminnym potencjale ekonomicznym. Problematyka książki koncentruje się wokół takich zagadnień jak rozwój lokalnej przedsiębiorczości, powstawanie nowych firm, przyciąganie inwestorów zewnętrznych. W szczególności zaprezentowano w niej kwestie dotyczące czynników i barier funkcjonowania lokalnej gospodarki, omówiono możliwości wpływu na kształtowanie warunków dla działalności gospodarczej z pozycji gminy (oddziaływanie poprzez podatki lokalne, wydatki budżetowe, pomoc publiczną), dokonano oceny skuteczności działań podejmowanych w gminach na rzecz stymulowania rozwoju przedsiębiorczości. Rozważania i wnioski oparto na szerokich studiach empirycznych i literaturowych, wynikach badań ankietowych oraz własnych obserwacjach autorki. Książkę w szczególności poleca się osobom zainteresowanym problematyką rozwoju lokalnego, samorządu terytorialnego, finansów samorządowych oraz polityki gospodarczej - samorządowcom i pracownikom administracyjnych gmin, powiatów i województw. To kompendium wiedzy powinno stanowić nieodzowny element biblioteki każdego dobrego lokalnego menadżera.
Okładka książki Zarządzanie reklamą w komunikacji medialnej

46,00 zł 34,06 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,00 zł

Co w życiu każdego człowieka może stanowić najwiekszą wartość i dlaczego dąży do jej osiągnięcia? Dlaczego chce zdobyć coś, co może zaspo- koić jego potrzeby, pragnienia, a nawet marzenia? -Tym czymś najczęściej bywają określone produkty, usługi, informacje i idee, które także są treścią komunikatów reklamowych. Reklama w takim rozumie- niu przenosi człowieka ze świata wartości do świata dóbr. Dzieki niej staje sie konsumentem w świecie dóbr. W książce Autor pokazuje, w jaki sposób reklama kieruje uwage konsu- menta na określone produkty i zachęca do zakupu. Odchodzi on jednak od klasycznych metod posługiwania sie apelem reklamy. Przedstawia zupełnie nową metodologie konstruowania reklamy-Nowej Reklamy. Omawia konkretne etapy i fazy budowania takiej reklamy, opierającej się na innej narracji, na tym, co nazywamy stereotypem, archetypem, fobią, a nawet korzystającej z tzw. obsesji, konstruującej swoistą baze danych. Wszystkie potrzebne dane (zasady, definicje, postulaty itp.) zgromadzono w aneksach, by sam tok rozumowania przedstawić w możliwie jasny i przekonujący sposób. Publikacja jest propozycją nowego podejścia do ?starego ? problemu: jak zaprojektować przekaz reklamowy, by był oparty na takich elementach, które stanowią istote życia każdego człowieka. Zarządzanie reklamą to zarządzanie wiedzą. Najlepiej, jeśli tą wiedzą zarządzają zespoły projektujące reklamowe przekazy, czyli -tak naprawde -organizacje uczące się. Do nich należy przyszłość reklamy.
Okładka książki Zarządzanie zmianą. Od strategii do działania

55,00 zł 40,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,64 zł

Kompetencja zarządzania zmianą staje się kluczowa dla sukcesu firm XXI w., a książka Zarządzanie zmianą - Od strategii do działania w kompletny sposób opisuje ten proces i wskazuje, co powinien robić menedżer, żeby zakończył się sukcesem. Opierając się na doświadczeniach praktyków zarządzania pokazuje kolejne obszary zagadnień, jakie należy wziąć pod uwagę, aby nie zejść z przyjętego kursu. Autorzy bardzo pragmatycznie podchodzą do zawodu menedżera, którego codzienność jest często plątaniną wielu wątków i działań, i w której nawet najlepsze pomysły rozbijają się o rafy w trakcie wykonania: bo wiedzieć nie znaczy działać, a działać nie znaczy osiągać pożądane wyniki. Gorąco zachęcam do tej lektury, aby polskie firmy nauczyły się trudnej sztuki strategicznej transformacji i z powodzeniem stawiły czoła globalnej konkurencji. Prof. Krzysztof Opolski Wydział Nauk Ekonomicznych UW Książka ta, pomyślana jako podręcznik, opisuje syntetycznie cały proces zmiany, od koncepcji do wdrożenia. Ilustrowana jest licznymi, konkretnymi przykładami i schematami analizy, zaczerpniętymi z praktyki menedżerskiej, a modułowy układ pozwala ją czytać zarówno w sposób ciągły, jak i wybiórczy. Publikacja powinna zainteresować kierujących przedsiębiorstwem i konsultantów, a także tych wszystkich, którzy pragną pogłębić wiedzę o prowadzeniu zmiany i roli menedżera.
Okładka książki Model systemy społecznego a problemy zarządzania

48,00 zł 33,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,79 zł

Książka Model systemu społecznego a problemy zarządzania zawiera wielostronny obraz rzeczywistości społecznej stanowiący jednak funkcjonalną całość.Prezentuje całkowicie odmienny i ure- alniony obraz rzeczywistości społecznej włączając w nią środowi- sko naturalne,w którym toczy się życie określonego społeczeństwa.W publikacji tej zostały przedstawione m.in.: sformułowania precyzujące istotę aktywności i efektywności, istotę kultury,sztuki zarządzania, podstawowe kierunki aktywności społeczeństwa, główne składniki struktur każdego z kierunków aktywności decydujące o istnieniu określonego rodzaju działania, specyfiki podstawowych kierunków działalności kierowniczej. Opracowanie to jest interesujące i pomocne zarówno dla kadry kierowniczej różnych szczebli zarządzania,jak i dla przedstawicie- li wielu dyscyplin naukowych wspomagających sprawność i sku- teczność działalności kierowniczej. Dr Tadeusz Chudoba, z wykształcenia historyk, pracę doktorską pisaną pod kierunkiem prof.Stanisława Herbsta ukierunkował na badanie ryn- ków w różnych ujęciach:lokalnym,regionalnym i ogólnopolskim. Po uzyskaniu stopnia doktora pracował w Katedrze Turystyki Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie i w Zakładzie Problemów Społecz- nych Instytutu Turystyki.W tym czasie odbył szereg podróży do Holandii, Wielkiej Brytanii,Norwegii i USA połączonych z wykładami gościnnymi, nawiązał liczne kontakty naukowe i zapoznał się z interesującą,niedo- stępną wówczas w Polsce literaturą przedmiotu oraz praktycznym podej- ściem do zarządzania i jego ekonomiczności oraz sprawności. W latach 1984-1996 przebywał w Szwecji gdzie w Skörde m.in.był wy- kładowcą w Högskolan –fili Uniwersytetu w Göteborgu.
Opakowanie Tendencje i uwarunkowania rozwoju finansów przedsiębiorstw i finansów publicznych

49,00 zł 34,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,51 zł

Wstąpienie Polski do Unii Europejskiej zmieniło między innymi warunki funkcjonowania przedsiębiorstw. Korporacje działają w warunkach rosnącej konkurencji i szerszego dostępu do nowoczesnych instrumentów finansowych. Zmieniajqca się rzeczywistość, w tym procesy globalizacji, wymagajq stosowania nowych metod i narzędzi zarządzania finansami przedsiębiorstw. Poznanie nowych rozwiązań, a także ocena skuteczności i efektywności ich stosowania w praktyce stanowią istotny cel badań prowadzonych przez ośrodki naukowe w Polsce. Problematyka publicznego systemu finansowego, zawsze istotna i budząca żywe zainteresowanie zarówno teoretyków, jak i praktyków, zyskuje dodatkowo na swym znaczeniu i wyjątkowej aktualności w warunkach polskich, a to głównie z powodu nienajlepszego stanu finansów publicznych i coraz powszechniej docenianej pilnej potrzeby ich naprawy w kontekście harmonizacji tych finansów z rozwiązaniami unijnymi. Szczególnie ważne są poszukiwania innowacyjnych metod poprawy sytuacji, zwłaszcza w kwestii polityki podatkowej, jak i w kwestii transferów publicznych. Kierunki rozwoju polskich przedsiębiorstw oraz instytucji publicznego systemu finansowego uzależnione są w znacznej mierze od rozwiązań przyjętych przez ustawodawcę zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym - w szczególności w ramach rozwiązań unijnych. W publikacji zaprezentowano nowoczesne rozwiązania w finansach przedsiębiorstw oraz publicznym systemie finansowym. Szczególną uwagę skupiono na zagadnieniach innowacji finansowych w przedsiębiorstwie, aspektach podatkowych, kwestiach transferów publicznych oraz inwestycji zagranicznych.
Okładka książki Marketing bankowy

43,00 zł 30,83 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,77 zł

Książka ukazuje szereg zjawisk z zakresu ewolucji trendów, specyficz- nych narzędzi i technik marketingu bankowego popartych rzeczywistymi, polskimi przykładami. W publikacji poruszono zarówno tematy nowe, jak i te, którym poświęcono znacznie mniej uwagi w literaturze zwartej, co czyni te prace wyjątkową. W książce Czytelnik znajdzie odpowiedzi m.in. na nastepujące pytania: Jakie trendy w zakresie polityki produktu wystepują w polskim sektorze bankowym? Jak obecnie kształtuje sie polityka bankowej dystrybucji oparta o model Ikei z efektem przemieszania sie kanałów? Jak wygląda rozwój bankowości pocztowej w Polsce? Jak kształtuje sie bankowość elektroniczna, a w tym m-banking i i-banking? Jakie narzedzia i techniki stosują banki w swojej działalności promocyjnej, w tym reklamowej? Jak kształtuje się i jakie trendy wykazuje polityka merchandisingu w banku? Jak kształtuje sie marketing wewnetrzny w banku?
Okładka książki Szef firmy w systemie zarządzania przez jakość

44,00 zł 32,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,52 zł

Ponad dziesięcioletnia praktyka wprowadzania w polskich organizacjach systemów zarządzania jakością według wymagań norm ISO serii 9000 i nieco krótsza przy wprowadzaniu zasad TQM, wskazuje, że w wielu przypadkach zaangażowanie najwyższego kierownictwa w działania z tym związane nie spełnia oczekiwań. Jest zdecydowanie niższe niż w krajach Europy Zachodniej, nie wspominając już o Japonii, w której filozofia zarządzania przez jakość opiera się przede wszystkim na głębokim uczestnictwie i zaangażowaniu kierownictwa. Tam gdzie kierownictwo nie angażuje się w projakościowe systemy zarządzania odbija się to od razu negatywnie na postawach pracowników. Jedną z podstawowych przyczyn tego stanu jest zbyt mała wiedza kadry menedżerskiej na temat nowoczesnych systemów zarządzania i korzyści z wdrożenia takich systemów dla organizacji, jej pracowników i wszystkich innych zainteresowanych podmiotów.
Okładka książki Behawioralne aspekty inwestowania

51,00 zł 36,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,49 zł

Książka koncentruje się na opisie i objaśnieniu inklinacji behawioralnych w sferze poznawczej i motywacyjnej inwestorów oraz na wykazaniu na podstawie badań empirycznych, jak skłonności behawioralne oddziałują na proces podejmowania decyzji inwestycyjnych. Spośród pułapek w sferze poznawczej omówiono miedzy innymi: dodatni i ujemny efekt świeżości, heurystykę zakotwiczenia oraz pułapkę dostępności i zakotwiczenia. Wśród skłonności motywacyjnych opisane zostały: efekt utopionych kosztów, status quo oraz efekt dyspozycji. Osobny rozdział poświęcono na teorię perspektywy Kahnemana i Tversky'ego. Czy w obliczu nieracjonalnych działań inwestorów rynek finansowy można uznać za efektywny, a jeśli tak, to w jakim stopniu. Zwolennicy efektywności rynku wskazują na brak możliwości systematycznego osiągania ponadprzeciętnej stopy zwrotu przy użyciu testowanych empirycznie narzędzi inwestycyjnych oraz na nietrwałość niektórych anomalii. Natomiast przeciwnicy efektywności rynku opierają swe sądy na tych spośród anomalii, które mają w miarę stabilny charakter. Bez względu na to, jak będzie przebiegał dyskurs na temat hipotezy efektywności rynku, bezsporne jest, że już teraz przyczynił się on do poszerzenia wiedzy na temat rzeczywistych zachowań uczestników rynku finansowego oraz do opracowania nowych, behawioralnych strategii inwestycyjnych.
Okładka książki Marketing relacji Teoria i praktyka

37,00 zł 26,53 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,48 zł

Pomimo wzrostu popularności koncepcji marketingu relacji, w literaturze przedmiotu występują znaczne luki w zakresie kwestii definicyjnych oraz metodyki badań relacji z konsumentem. Można zauważyć również brak konsensusu specjalistów z zakresu marketingu w zakresie czynników, które warunkują powstanie trwałych relacji pomiędzy przedsiębiorstwem i konsumentem. Książka została zaprojektowana jako swoisty przewodnik dla marketerów w zakresie problematyki kształtowania trwałych relacji z klientem. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział I wprowadza czytelnika w podstawy marketingu relacji jako dynamicznie rozwijającej się koncepcji prowadzenia biznesu. W odniesieniu do tej części o charakterze teoretycznym rozdział II przedstawia wybrane zagadnienia z zakresu zastosowania marketingu relacji w praktyce biznesowej. Rozważania autora ilustrują przypadki zagranicznych i krajowych przedsiębiorstw budujących relacje z klientami. Rozdział III ma charakter metodycznego studium marketingowych badań relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem. Na końcu tego rozdziału zaprezentowany został przykładowy kwestionariusz wywiadu przydatny w badaniach stanu i uwarunkowań relacji z klientem indywidualnym. Z kolei rozdział IV poświęcony został uwarunkowaniom zastosowania marketingu relacji w działalności polskich przedsiębiorstw. Spośród czynników otoczenia szczególną uwagę poświęcono sferom prawnej, technologicznej i kulturowej. Rozdział ten kończy prezentacja wyników badań bezpośrednich, na podstawie których stworzono model sektorowych uwarunkowań rozwoju relacji firma-klient.
Opakowanie Globalizacja a konkurencyjność w gospodarce światowej

49,00 zł 35,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,07 zł

Gospodarka światowa jako kategoria ekonomiczna stała się przedmiotem badań naukowych na pewnym etapie rozwoju gospodarczego.Ekonomistów interesuje jej powstanie i rozwój,czynniki przemian,główne tendencje i kierunki zmian,a także jej struktura.Charakteryzuje się ona brakiem jednorodności,z uwagi na to iż w jej ra- mach możemy wyróżnić wiele grup krajów o podobnych cechach,jednak znacznie różniących się od pozostałych. Ważnym aspektem aktualnego życia gospodarczego jest uczestnictwo państw,re- gionów, przedsiębiorstw i obywateli w procesie globalizacji.Globalizacja dotyka wszystkich,bez wyjątku,a wiąże się ona przede wszystkim z szybkim przepływem to- warów,usług,kapitału,ale również migracją ludności oraz silną ekspansją korporacji transnarodowych.Obserwowalne jest zjawisko wprowadzania w przedsiębiorstwach optymalizacji produkcji w skali globalnej,a także następują przesunięcia produkcji do krajów lub regionów,w których obowiązują niższe koszty wytwarzania. Książkę tę powinien przeczytać ten,kogo interesują zmiany zachodzące w gospo- darce światowej na przestrzeni ostatnich lat,kto zdaje sobie sprawę,iż proces globa- lizacji nie jest już jedynie kategorią ekonomiczną,a faktem który należy rozumieć, zaakceptować lub wykorzystać w swojej działalności.Autorzy artykułów w niniejszej publikacji podjęli próbę odpowiedzi na wiele istotnych pytań,a także zbadali i opisa- li zjawiska,z którymi mamy do czynienia na co dzień.Wśród tematyki wiodącej w ni- niejszej książce wyróżnić możemy: - globalizacja a sytuacja ekonomiczna wybranych państw świata;; - konkurencyjność systemów gospodarczych;; - fuzje i przejęcia ?ekspansja przedsiębiorstw; - integracja finansowa państw europejskich;; - Niemcy,,Ukraina,Republika Czeska,Singapur,Malta,Brazylia,Chiny ?kraje w dobie globalizacji; - rynek pracy w Unii Europejskiej, USA, Japonii
Okładka książki Zarządzanie jakością w usługach publicznych

47,00 zł 33,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,63 zł

Brak jest jak dotychczas wyczerpującej wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej oraz pełnej znajomości mechanizmów zarządzania jakością w instytucjach publicznych. Tę istotną lukę w polskim piśmiennictwie wypełnia ?,, wychodząc naprzeciw pilnemu zapotrzebowaniu ?,, książka autorstwa K. Opolskiego i P. Modzelewskiego pt. ?,,Zarządzanie jakością u usługach publicznych?,,. Jest to pierwsze w Polsce opracowanie w całości poświęcone zarządzaniu jakością w usługach publicznych, ujmujące w sposób kompleksowy różne aspekty teoretyczne związane z jakością usług, jak i ?,, co jest wielką zaletą recenzowanej książki ?,, również praktyczne wskazania wdrożeniowe dla instytucji publicznych w Polsce. Autorzy przy prezentacji powyższych zagadnień oparli się na doświadczeniach wybranych krajów (Wielka Brytania, USA, Kanada, Japonia, a także Polska) w adaptacji różnych systemów i metod zarządzania jakością usług do potrzeb sektora publicznego. Jak się okazuje w wielu krajach dokonano już reform sektora publicznego stawiając ?,, przy nieskuteczności innych koncepcji ?,, na jakość usług. Recenzowana książka, będąca obszernym studium, składa się z pięciu rozdziałów uporządkowanych z logiczną zasadą od ogółu do szczegółu. Zasadnicza odmienność i niejednorodność sektora publicznego wymagała od Autorów zredefiniowania zarówno pojęcia klient, jak i jakość usług. Koniecznym było także określenie struktur organizacyjnych instytucji publicznych umożliwiających wdrażanie w nich systemów jakości.
Okładka książki Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce

49,00 zł 36,27 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,21 zł

Wiesław Żółtkowski jest bankowym ekspertem i menedżerem z dużym doświadczeniem praktycznym. Pracował w Departamencie Polityki Pienieżnej NBP, potem pełnił kierownicze stanowiska w kilku bankach. Był wieloletnim Wiceprezesem Zarządu BOŚ SA, Dyrektorem Departamentu Ryzyka Kredytowego w Banku Handlowym, Prezesem Banku Rozwoju Cukrownictwa SA. Przewodniczył komitetom kredytowym, wdrażał systemy ratingowe i Nową Umowę Kapitałową, tworzył procedury kredytowe. Od 2006 roku zajmuje sie własną działalnością doradczą, prowadzi szkolenia, projekty w bankach angażujac sie w pomoc bankom spółdzielczym i mniejszym bankom komercyjnym.
Okładka książki Zarządzanie ryzykiem pogodowym

59,00 zł 42,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,21 zł

Lista przedsiębiorstw, których zyski są zależne od pogody jest bardzo długa i zawiera m.in. sektor energetyczny, rolniczo-sadowniczy, budownictwa, transportu, turystyczny, roz-rywkowy oraz browarniczy. Szacuje się, że pogoda bezpośrednio lub pośrednio wpływa na przychody trzech z czterech firm. Na przykład producenci energii od dawna zdawali sobie sprawę z wysokiej korelacji pomiędzy popytem na energię a temperaturą w danym czasie. To właśnie przedsiębiorstwa z tego sektora, wskutek deregulacji amerykańskiego rynku energe-tycznego na początku lat 90-tych ubiegłego wieku, dały początek terminowym transakcjom „,na pogodę”,. Zarządzanie ryzykiem pogodowym jest pierwszym w Polsce przewodnikiem, który szczegółowo porusza tematykę wykorzystania derywatów pogodowych w firmie jako narzę-dzi ograniczania ryzyka pogodowego o charakterze niekatastroficznym. Zasadniczym celem niniejszej książki jest wskazanie metod identyfikacji i pomiaru ryzyka pogodowego o charakterze niekatastroficznym, a także szczegółowa analiza pochod-nych instrumentów pogodowych jako instrumentu ograniczania tego ryzyka. Wyniki prze-prowadzonych badań pozwoliły dodatkowo wskazać, w jakich sytuacjach oraz w jakim stop-niu instrumenty te pozwalają skutecznie ograniczać omawiane ryzyko. Książka ta jest adresowana przede wszystkim do kadry średniego i wyższego szczebla wszystkich firm narażonych na ryzyko pogodowe, zwłaszcza sektora energetycznego. Ta książka może być także doskonałym źródłem informacji w pisaniu prac dyplomo-wych, magisterskich czy doktorskich.
Okładka książki Zarządzanie ryzykiem walutowym w przedsiębiorstwie

34,90 zł 26,36 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,31 zł

Zarządzać ryzykownie przedsiębiorstwem czy zarządzać ryzykiem w przedsiębiorstwie? Na to pytanie musi znaleźć odpowiedź wielu przedsiębiorców. Wzrost wymiany międzynarodowej oraz zmienność kursów walut sprawia, że zarządzanie ryzykiem walutowym staje się koniecznością. Różnice kursów walut potrafią zamienić zyskowne przedsięwzięcie w zupełnie nieopłacalne. Zwiększanie wartości tak realizowanych kontraktów może doprowadzić nawet do upadłości firmy, i to mimo pełnego portfela zamówień. Brak strategii zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie jest hazardem. Hazard zaś najlepiej sprawdza się w kasynie, a nie w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Okładka książki Zarządzanie zasobami ludzkimi

59,00 zł 42,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,75 zł

(...) Autorzy podjęli ''benedyktyński'' wysiłek przestudiowania bardzo licznych publikacji, głównie z okresu ostatnich 15 lat, i bardzo rzetelnie w swoim tekście przedstawili najważniejsze refleksje dla tych działów wiedzy o zarządzaniu zasobami ludzkimi, które stanowią podstawowy kanon akademickich programów i podręczników tego przedmiotu w Polsce. (...) Jest to książka dla studentów, którzy pragną zgromadzić wiedzę o tym, jak zarządzać ludźmi. Jest to książka dla praktyków, w której znajdą wyjaśnienia źródeł swoich niepowodzeń w zarządzaniu ludźmi, a także dostrzegą kierunki doskonalenia swej pracy w tej dziedzinie. Jest to książka pomocna dla nauczycieli akdemickich, która im ułatwi przygotowanie zajęć przez wskazanie tych źródeł informacji, których mogą nie znać. Jest to książka dla ludzi poszukujących tematów dla badań nad poszukiwaniem warunków wzrostu gospodarczego w Polsce. Jest to także książka, która pomaga odnawiać i wzbogacać wiedzę specjalistyczną o bardzo trudnym zadaniu, jakim jest zarządzanie ludźmi. Autorzy wskzują reguły, które można i warto stosować w praktyce, a które współprzyczyniają się do osiągania interesów pracodawców i pracowników.
Okładka książki Jak pokonać rekina czyli jak skutecznie współpracować i konkurować z mężczyznami

29,00 zł 21,48 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,44 zł

Każdy powinien wyznaczyć sobie cele w życiu, także zawo- dowym i zastanowia się, jak je zrealizować, co i kto w tym może pomóc, i jak je pogodzić z celami życiowego partnera. Maria Hof-Glatz w przekonywujący i pełen poczucia humo- ru sposób radzi kobietom, jak dojść do tego, by spełniać się także w życiu zawodowym, co jest nie tylko źródłem satysfak- cji osobistej, ale także jest zwyczajnie rozsądne, ponieważ daje kobiecie zabezpieczenie finansowe na trudne czasy w życiu osobistym. Autorka pokazuje, jak tradycyjne wzorce wycho- wania dziewczynek rzutują na ich sposób postępowania w pracy. Lansowane od dzieciństwa typowe cechy kobiece, jak: słabość, skromność, uczuciowość i potrzeba pomocy od innych, w pracy okazują się być nieskuteczne. Maria Hof- Glatz uczy wiąc, jak wejść w świat firm i instytucji ukształto- wanych i rządzonych tradycyjnie przez mężczyzn, i odnieść sukces. Autorka dowodzi, że celem kobiety nie powinno być dostosowywanie się do świata mężczyzn, przejmowanie ich wzorców postępowania, lecz współpraca z mężczyznami przy wykorzystaniu specyficznych dla kobiet cech, takich jak otwar- tość, szczerość, ciekawość świata. Punktem wyjścia jest dobre rozpoznanie reguł gry panujących w świecie mężczyzn i ich re- spektowanie. Ponieważ Autorka opisuje te reguły, książka jest także ciekawą lekturą dla mężczyzn. Nie jest to bynajmniej książka o walce płci, lecz mądry, przy- stępnie i dowcipnie napisany poradnik dla kobiet (i nie tylko) ? zarówno tych rozpoczynających samodzielne życie, jak i tych już pracujących i doświadczonych. Poradnik o tym, jak sobie radzić w trudnych sytuacjach w życiu zawodowym, by osiągnąć sukces i mieć zadowolenie z pracy.
Okładka książki Szklany sufit i ruchome schody kobiety na rynku pracy

34,00 zł 24,38 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,33 zł

Penetrując literaturę z zakresu rynku pracy odnaleźć można wiele publikacji prezentujących zagadnienia dotyczące pozycji kobiet. Jednak dotychczasowe opracowania najczęściej uwzględniają wybrane aspekty prawne, ekonomiczne, socjologiczne i psychologiczne, co oznacza, że nie wyczerpują w pełni zagadnień poświęconych sytuacji kobiet na rynku pracy w Polsce. Szklany sufit, ruchome schody - kobiety na rynku pracy to realia polskiego rynku. Książka stanowi jedno z nielicznych opracowań, które w sposób kompleksowy ujmuje pozycję kobiet na rynku, nie tylko w zakresie ich aktywności zawodowej, możliwości zatrudnienia, czy przedsiębiorczości ale również z uwzględnieniem problemów ich dyskryminacji z punktu widzenia zajmowanych stanowisk, osiąganego poziomu wynagrodzenia, możliwości awansu. Pozycja kobiet w ostatnich latach w Polsce uległa pewnym zmianom, dlatego też warto eliminować stereotypy i wyeksponować rzeczywistą sytuację kobiet występujących w roli pracobiorców i pracodawców.
Okładka książki Marketing miedzynarodowy

39,00 zł 26,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,65 zł

Ilu konsumentów zastanawia się skąd pochodzą eleganckie buty „Gino Rossi ”? Oczywiście z Włoch …Nic bardziej mylnego! Czy znana marka soków „Kubuś” ma szanse zaistnieć na Węgrzech bądź Czechach bez zmiany jej nazwy? W czym tkwi sukces polskich producentów jachtów na rynkach światowych? Dlaczego w reklamie sieci McDonald's w Chinach pojawia się motyw latawców? W ostatnich latach polskie przedsiębiorstwa coraz odważniej patrzą na rynki zagraniczne. Próbują zbudować tam swoją pozycję rynkową i poszukują inspiracji do działań na rynku krajowym.Wiedza na temat zachowań konsumentów na rynkach zagranicznych oraz zasad działania marketingu międzynarodowym staje się więc niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Książka jest ciekawym opracowaniem, mogącym pełnić funkcję przewodnika dla przedsiębiorców. Adresowana jest głównie do specjalistów zajmujących się marketingiem międzynarodowym, menedżerów i przedsiębiorców badających możliwości rozwoju swoich firm za granicą,studentów i pracowników naukowych. Jej głównym walorem jest aktualizacja danych statystycznych oraz bardzo bogaty zestaw aktualnych przykładów strategii międzynarodowych przedsiębiorstw. Przystępność i poruszane zagadnienia czynią tę książkę interesującą także dla Czytelników niezwiązanych profesjonalnie z marketingiem międzynarodowym.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,58 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Okładka książki Misja

47,49 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

13. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,61 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj