Przedstawiamy całkiem nowy, niestandardowy podręcznik do ekonomiki ochrony zdrowia.Jest on mocno osadzony w dziedzinie ekonomii,a jednocześnie zawiera precyzyjne omówienie dystrybu- cyjnych konsekwencji wyboru różnych modeli ekonomicznych oraz uzasadnienie konieczności udziału systemu publicznego w rynku opieki zdrowotnej.
Z jednej strony,Autorzy używają argumentów odnoszących się do efektywności,a z drugiej ? argumentów mówiących o równości,, opartych na przekonaniu,iż opieka zdrowotna powinna być dys- trybuowana bardziej ze względu na potrzeby zdrowotne niż w za- leżności od możliwości płacenia.
W książce przedstawiono dystrybucyjne aspekty przepływów pieniężnych w finansowaniu i realizacji świadczeń opieki zdrowot- nej oraz wskazano ?wygranych ? i ?przegranych ? w różnych syste-- mach finansowania.Zostały w niej omówione techniki,które są coraz powszechniej wykorzystywane do wspomagania w procesie podejmowania decyzji o dystrybucji opieki zdrowotnej.Oprócz pa- rametrów,zawartych w technikach ekonomicznej ewaluacji,takich jak analiza kosztu-korzyści i analiza kosztu-efektywności,przed- stawiono kluczowe zagadnienia etyczne,mające znaczenie dla de- cydentów,którzy wyznaczają priorytety w opiece zdrowotnej.
Niniejsza książka prezentuje wybrane aspekty koncepcji marketingu relacji zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Pozwala to czytelnikowi przekonać się o możliwościach i zakresie aplikacji koncepcji marketing relacji w realnych działaniach podejmowanych przez przedsiębiorstwa na rynku. Poruszone zagadnienia są rezultatem badań polskich specjalistów z zakresu rynku business to business. Monografia powstała w związku z ogólnopolską konferencją naukowo-biznesową pn.: Budowanie związków z klientami na rynku business to business, która miała miejsce we Wrocławiu. Przedmiotem zainteresowania autorów niniejszej publikacji są zagadnienia związane z budowaniem związków pomiędzy podmiotami rynku B2B. Autorzy, w przeważającej większości przypadków, skoncentrowali się na kwestiach związanych z kształtowaniem przez przedsiębiorstwo związków z klientami. Stąd szczególnego znaczenia nabiera marketing relacji, jako stosunkowo nowa filozofia prowadzenia działalności marketingowej przez funkcjonujące w Polsce firmy. Należy jednak dodać, iż marketing relacji w warstwie teoretycznej charakteryzuje się już na tyle bogatym dorobkiem, iż niniejsza publikacja prezentuje tylko wybór z szerokiej problematyki budowania związków na płaszczyźnie przedsiębiorstwo - klient.
Zadowalanie lekarzy i budowanie relacji opartych na wzajemnym zaufaniu pomiędzy firmą produkującą leki a środowiskiem medycznym jest obecnie niezwykle istotnym celem działań marketingowych firm farmaceutycznych. W powyższym aspekcie pomiar poziomu satysfakcji lekarzy z marki produktu leczniczego i ich lojalności wobec niej powinien odgrywać istotną rolę.
W książce zaprezentowano badanie empiryczne dotyczące pomiaru zadowolenia i lojalności klienta (lekarza) na rynku farmaceutycznym. Podkreślić należy, iż ma ono charakter pionierski, a zas- tosowana metodologia badawcza oraz sposób analizy, interpretacji i prezentacji wyników stanowiły podstawę do sformułowania modelu pomiaru i analizy satysfakcji i lojalności lekarzy wobec marki produktu leczniczego. Badania przeprowadzane zgodnie z modelem mogą stanowić ważne źródło informacji o obszarach doskonalenia firmy w aspekcie zarządzania określoną marką medykamentu, jak również dostarczą cennych informacji o charakterze współpracy konkretnej firmy farmaceutycznej ze środowiskiem medycznym.
Książka powinna zainteresować osoby profesjonalnie zajmujące się marketingiem produktu leczniczego, pracownicków firm farmaceutycznych sprzedających swoje produkty na rynku polskim, środowisko medyczne, studentów marketingu i zdrowia publicznego. Ze względu na aktualną tematykę jest godna polecenia również wszystkim osobom, które zainteresowane są odpowiedzią na pytanie: dlaczego lekarz wypisał receptę na lek X skoro istnieje jego tańszy odpowiednik?
Aleksandra Czerw jest adiunktem w Zakładzie Zdrowia Publicznego Akademii Medycznej w Warszawie. Od kilku lat zajmuje się problemami związanymi z marketingiem farmaceutycznym, w szczególności marketingiem produktów leczniczych wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza. Współpracuje ze środowiskiem biznesu farmaceutycznego, przez lata pracownik firmy produkującej i sprzedającej leki w Polsce.
Samorząd lokalny jest pojęciem oraz instytucją, z którą styka się każdy - jako obywatel, przedsiębiorca, członek bliższej czy dalszej wspólnoty. Stąd też jest on przedmiotem zainteresowania różnych dyscyplin naukowych: ekonomii, polityki regionalnej, prawa czy socjologii. Każda z tych dyscyplin na swój sposób opisuje samorząd lokalny.
Książka Samorząd lokalny - dobro publiczne ma specyficzny wyznacznik o podwójnym charakterze - samorząd lokalny rozpatrywany jest interdyscyplinarnie, jak również ujmowany jest jako dobro publiczne. Jest to podejście w jakimś stopniu unikatowe, bowiem większość dyscyplin naukowych przypisuje samorządowi lokalnemu pewne, konkretne zadania. Te zadania nie umknęły z naszej analizy, jednakże nacisk został położony na samorząd lokalny, jako dobro publiczne, którego żaden obywatel danego terytorium nie może być pozbawiony ani z niego wykluczony.
Samorząd lokalny nie staje się dobrem publicznym wraz z pojawieniem się rozwiązań prawnych, czy kształtu organizacyjno-administracyjnego. Musi bowiem spełnić kilka innych ważnych funkcji, związanych z podażą dóbr publicznych, a przede wszystkim z instytucjami demokratycznymi oraz wspólnotowymi. Próbujemy ukazać liczne pułapki, jakie wiążą się z samorządem lokalnym, również wówczas, kiedy spełnia wszystkie formalne wymogi konstytucyjne. Główny wniosek, jaki nasuwa się z różnorodnych analiz jest następujący: bez samorządu lokalnego nie może mieć miejsca rzeczywista demokracja, a środki publiczne z reguły są efektywniej wykorzystane, aniżeli poprzez decyzje centralne.
Czym jest konkurencujność? Rozpoczynając od odpowiedzi na to pytanie jak i również na inne Autorka w sposób przestępny i obrazowy przeprowadza wnikliwą analizę konkurencyjności polskiego eksportu na unijne rynki....
Dzisiejsze szybko zmieniające się miejsca pracy są tyglem emocji w stopniu, w jakim nigdy dotąd nie były. W tak stresującym środowisku nawet drobne zmiany mogą wywoływać silne pod względem emocjonalnym reakcje. Duże zmiany, jak zwiększanie obciążenia zespołu pracującego nad danym projektem lub zmniejszenie świadczen dla personelu, mogą jeszcze bardziej wpłynąć na to, co pracownicy sądzą o swojej pracy, oraz mieć bezpośrednie przełożenie na ich osiagnicia zawodowe.
W książce „Toksyczne emocje w pracy i jak można sobie z nimi radzić” Peter Frost bada, jak emocje oddziałują na miejsce pracy. W normalnych warunkach prowadzenia biznesu każda organizacja generuje pewną ilość bólu emocjonalnego – lub pewien poziom toksyczności – który dotyka wszystkich jej członków. Jednak Frost dowodzi, że menedżerowie i dyrektorzy mogą nauczyć się skutecznie (także poprzez okazanie współczucia) radzić sobie z toksycznymi emocjami, zanim pracownicy się wypalą i zaczna popadać w zniechęcenie.. Frost odnajduje źródła bólu emocjonalnego i bada sposoby jego łagodzenia w miejscu pracy. Mimo że zajmowanie się emocjonalnymi toksynami może być tak samo groźne jak praca z fizycznymi toksynami, Frost odkrywa, że pilne ćwiczenia mogą pomóc menedzerom i dyrektorom lepiej zrozumieć emocjonalne podstawy dynamiki w biurach oraz lepiej na nie zareagować.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?