Lista przedsiębiorstw, których zyski są zależne od pogody jest bardzo długa i zawiera m.in. sektor energetyczny, rolniczo-sadowniczy, budownictwa, transportu, turystyczny, roz-rywkowy oraz browarniczy. Szacuje się, że pogoda bezpośrednio lub pośrednio wpływa na przychody trzech z czterech firm. Na przykład producenci energii od dawna zdawali sobie sprawę z wysokiej korelacji pomiędzy popytem na energię a temperaturą w danym czasie. To właśnie przedsiębiorstwa z tego sektora, wskutek deregulacji amerykańskiego rynku energe-tycznego na początku lat 90-tych ubiegłego wieku, dały początek terminowym transakcjom „,na pogodę”,.
Zarządzanie ryzykiem pogodowym jest pierwszym w Polsce przewodnikiem, który szczegółowo porusza tematykę wykorzystania derywatów pogodowych w firmie jako narzę-dzi ograniczania ryzyka pogodowego o charakterze niekatastroficznym.
Zasadniczym celem niniejszej książki jest wskazanie metod identyfikacji i pomiaru ryzyka pogodowego o charakterze niekatastroficznym, a także szczegółowa analiza pochod-nych instrumentów pogodowych jako instrumentu ograniczania tego ryzyka. Wyniki prze-prowadzonych badań pozwoliły dodatkowo wskazać, w jakich sytuacjach oraz w jakim stop-niu instrumenty te pozwalają skutecznie ograniczać omawiane ryzyko.
Książka ta jest adresowana przede wszystkim do kadry średniego i wyższego szczebla wszystkich firm narażonych na ryzyko pogodowe, zwłaszcza sektora energetycznego.
Ta książka może być także doskonałym źródłem informacji w pisaniu prac dyplomo-wych, magisterskich czy doktorskich.
Zarządzać ryzykownie przedsiębiorstwem czy zarządzać ryzykiem w przedsiębiorstwie? Na to pytanie musi znaleźć odpowiedź wielu przedsiębiorców. Wzrost wymiany międzynarodowej oraz zmienność kursów walut sprawia, że zarządzanie ryzykiem walutowym staje się koniecznością. Różnice kursów walut potrafią zamienić zyskowne przedsięwzięcie w zupełnie nieopłacalne. Zwiększanie wartości tak realizowanych kontraktów może doprowadzić nawet do upadłości firmy, i to mimo pełnego portfela zamówień. Brak strategii zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie jest hazardem. Hazard zaś najlepiej sprawdza się w kasynie, a nie w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
(...) Autorzy podjęli ''benedyktyński'' wysiłek przestudiowania bardzo licznych publikacji, głównie z okresu ostatnich 15 lat, i bardzo rzetelnie w swoim tekście przedstawili najważniejsze refleksje dla tych działów wiedzy o zarządzaniu zasobami ludzkimi, które stanowią podstawowy kanon akademickich programów i podręczników tego przedmiotu w Polsce. (...) Jest to książka dla studentów, którzy pragną zgromadzić wiedzę o tym, jak zarządzać ludźmi. Jest to książka dla praktyków, w której znajdą wyjaśnienia źródeł swoich niepowodzeń w zarządzaniu ludźmi, a także dostrzegą kierunki doskonalenia swej pracy w tej dziedzinie. Jest to książka pomocna dla nauczycieli akdemickich, która im ułatwi przygotowanie zajęć przez wskazanie tych źródeł informacji, których mogą nie znać. Jest to książka dla ludzi poszukujących tematów dla badań nad poszukiwaniem warunków wzrostu gospodarczego w Polsce. Jest to także książka, która pomaga odnawiać i wzbogacać wiedzę specjalistyczną o bardzo trudnym zadaniu, jakim jest zarządzanie ludźmi. Autorzy wskzują reguły, które można i warto stosować w praktyce, a które współprzyczyniają się do osiągania interesów pracodawców i pracowników.
Każdy powinien wyznaczyć sobie cele w życiu, także zawo- dowym i zastanowia się, jak je zrealizować, co i kto w tym może pomóc, i jak je pogodzić z celami życiowego partnera. Maria Hof-Glatz w przekonywujący i pełen poczucia humo- ru sposób radzi kobietom, jak dojść do tego, by spełniać się także w życiu zawodowym, co jest nie tylko źródłem satysfak- cji osobistej, ale także jest zwyczajnie rozsądne, ponieważ daje kobiecie zabezpieczenie finansowe na trudne czasy w życiu osobistym. Autorka pokazuje, jak tradycyjne wzorce wycho- wania dziewczynek rzutują na ich sposób postępowania w pracy. Lansowane od dzieciństwa typowe cechy kobiece, jak: słabość, skromność, uczuciowość i potrzeba pomocy od innych, w pracy okazują się być nieskuteczne. Maria Hof- Glatz uczy wiąc, jak wejść w świat firm i instytucji ukształto- wanych i rządzonych tradycyjnie przez mężczyzn, i odnieść sukces. Autorka dowodzi, że celem kobiety nie powinno być dostosowywanie się do świata mężczyzn, przejmowanie ich wzorców postępowania, lecz współpraca z mężczyznami przy wykorzystaniu specyficznych dla kobiet cech, takich jak otwar- tość, szczerość, ciekawość świata. Punktem wyjścia jest dobre rozpoznanie reguł gry panujących w świecie mężczyzn i ich re- spektowanie. Ponieważ Autorka opisuje te reguły, książka jest także ciekawą lekturą dla mężczyzn. Nie jest to bynajmniej książka o walce płci, lecz mądry, przy- stępnie i dowcipnie napisany poradnik dla kobiet (i nie tylko) ? zarówno tych rozpoczynających samodzielne życie, jak i tych już pracujących i doświadczonych. Poradnik o tym, jak sobie radzić w trudnych sytuacjach w życiu zawodowym, by osiągnąć sukces i mieć zadowolenie z pracy.
Penetrując literaturę z zakresu rynku pracy odnaleźć można wiele publikacji prezentujących zagadnienia dotyczące pozycji kobiet. Jednak dotychczasowe opracowania najczęściej uwzględniają wybrane aspekty prawne, ekonomiczne, socjologiczne i psychologiczne, co oznacza, że nie wyczerpują w pełni zagadnień poświęconych sytuacji kobiet na rynku pracy w Polsce. Szklany sufit, ruchome schody - kobiety na rynku pracy to realia polskiego rynku. Książka stanowi jedno z nielicznych opracowań, które w sposób kompleksowy ujmuje pozycję kobiet na rynku, nie tylko w zakresie ich aktywności zawodowej, możliwości zatrudnienia, czy przedsiębiorczości ale również z uwzględnieniem problemów ich dyskryminacji z punktu widzenia zajmowanych stanowisk, osiąganego poziomu wynagrodzenia, możliwości awansu. Pozycja kobiet w ostatnich latach w Polsce uległa pewnym zmianom, dlatego też warto eliminować stereotypy i wyeksponować rzeczywistą sytuację kobiet występujących w roli pracobiorców i pracodawców.
Ilu konsumentów zastanawia się skąd pochodzą eleganckie buty „Gino Rossi ”? Oczywiście z Włoch …Nic bardziej mylnego! Czy znana marka soków „Kubuś” ma szanse zaistnieć na Węgrzech bądź Czechach bez zmiany jej nazwy? W czym tkwi sukces polskich producentów jachtów na rynkach światowych? Dlaczego w reklamie sieci McDonald's w Chinach pojawia się motyw latawców?
W ostatnich latach polskie przedsiębiorstwa coraz odważniej patrzą na rynki zagraniczne. Próbują zbudować tam swoją pozycję rynkową i poszukują inspiracji do działań na rynku krajowym.Wiedza na temat zachowań konsumentów na rynkach zagranicznych oraz zasad działania marketingu międzynarodowym staje się więc niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Książka jest ciekawym opracowaniem, mogącym pełnić funkcję przewodnika dla przedsiębiorców. Adresowana jest głównie do specjalistów zajmujących się marketingiem międzynarodowym, menedżerów i przedsiębiorców badających możliwości rozwoju swoich firm za granicą,studentów i pracowników naukowych. Jej głównym walorem jest aktualizacja danych statystycznych oraz bardzo bogaty zestaw aktualnych przykładów strategii międzynarodowych przedsiębiorstw.
Przystępność i poruszane zagadnienia czynią tę książkę interesującą także dla Czytelników niezwiązanych profesjonalnie z marketingiem międzynarodowym.
Przedstawiamy całkiem nowy, niestandardowy podręcznik do ekonomiki ochrony zdrowia.Jest on mocno osadzony w dziedzinie ekonomii,a jednocześnie zawiera precyzyjne omówienie dystrybu- cyjnych konsekwencji wyboru różnych modeli ekonomicznych oraz uzasadnienie konieczności udziału systemu publicznego w rynku opieki zdrowotnej.
Z jednej strony,Autorzy używają argumentów odnoszących się do efektywności,a z drugiej ? argumentów mówiących o równości,, opartych na przekonaniu,iż opieka zdrowotna powinna być dys- trybuowana bardziej ze względu na potrzeby zdrowotne niż w za- leżności od możliwości płacenia.
W książce przedstawiono dystrybucyjne aspekty przepływów pieniężnych w finansowaniu i realizacji świadczeń opieki zdrowot- nej oraz wskazano ?wygranych ? i ?przegranych ? w różnych syste-- mach finansowania.Zostały w niej omówione techniki,które są coraz powszechniej wykorzystywane do wspomagania w procesie podejmowania decyzji o dystrybucji opieki zdrowotnej.Oprócz pa- rametrów,zawartych w technikach ekonomicznej ewaluacji,takich jak analiza kosztu-korzyści i analiza kosztu-efektywności,przed- stawiono kluczowe zagadnienia etyczne,mające znaczenie dla de- cydentów,którzy wyznaczają priorytety w opiece zdrowotnej.
Niniejsza książka prezentuje wybrane aspekty koncepcji marketingu relacji zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Pozwala to czytelnikowi przekonać się o możliwościach i zakresie aplikacji koncepcji marketing relacji w realnych działaniach podejmowanych przez przedsiębiorstwa na rynku. Poruszone zagadnienia są rezultatem badań polskich specjalistów z zakresu rynku business to business. Monografia powstała w związku z ogólnopolską konferencją naukowo-biznesową pn.: Budowanie związków z klientami na rynku business to business, która miała miejsce we Wrocławiu. Przedmiotem zainteresowania autorów niniejszej publikacji są zagadnienia związane z budowaniem związków pomiędzy podmiotami rynku B2B. Autorzy, w przeważającej większości przypadków, skoncentrowali się na kwestiach związanych z kształtowaniem przez przedsiębiorstwo związków z klientami. Stąd szczególnego znaczenia nabiera marketing relacji, jako stosunkowo nowa filozofia prowadzenia działalności marketingowej przez funkcjonujące w Polsce firmy. Należy jednak dodać, iż marketing relacji w warstwie teoretycznej charakteryzuje się już na tyle bogatym dorobkiem, iż niniejsza publikacja prezentuje tylko wybór z szerokiej problematyki budowania związków na płaszczyźnie przedsiębiorstwo - klient.
Zadowalanie lekarzy i budowanie relacji opartych na wzajemnym zaufaniu pomiędzy firmą produkującą leki a środowiskiem medycznym jest obecnie niezwykle istotnym celem działań marketingowych firm farmaceutycznych. W powyższym aspekcie pomiar poziomu satysfakcji lekarzy z marki produktu leczniczego i ich lojalności wobec niej powinien odgrywać istotną rolę.
W książce zaprezentowano badanie empiryczne dotyczące pomiaru zadowolenia i lojalności klienta (lekarza) na rynku farmaceutycznym. Podkreślić należy, iż ma ono charakter pionierski, a zas- tosowana metodologia badawcza oraz sposób analizy, interpretacji i prezentacji wyników stanowiły podstawę do sformułowania modelu pomiaru i analizy satysfakcji i lojalności lekarzy wobec marki produktu leczniczego. Badania przeprowadzane zgodnie z modelem mogą stanowić ważne źródło informacji o obszarach doskonalenia firmy w aspekcie zarządzania określoną marką medykamentu, jak również dostarczą cennych informacji o charakterze współpracy konkretnej firmy farmaceutycznej ze środowiskiem medycznym.
Książka powinna zainteresować osoby profesjonalnie zajmujące się marketingiem produktu leczniczego, pracownicków firm farmaceutycznych sprzedających swoje produkty na rynku polskim, środowisko medyczne, studentów marketingu i zdrowia publicznego. Ze względu na aktualną tematykę jest godna polecenia również wszystkim osobom, które zainteresowane są odpowiedzią na pytanie: dlaczego lekarz wypisał receptę na lek X skoro istnieje jego tańszy odpowiednik?
Aleksandra Czerw jest adiunktem w Zakładzie Zdrowia Publicznego Akademii Medycznej w Warszawie. Od kilku lat zajmuje się problemami związanymi z marketingiem farmaceutycznym, w szczególności marketingiem produktów leczniczych wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza. Współpracuje ze środowiskiem biznesu farmaceutycznego, przez lata pracownik firmy produkującej i sprzedającej leki w Polsce.
Samorząd lokalny jest pojęciem oraz instytucją, z którą styka się każdy - jako obywatel, przedsiębiorca, członek bliższej czy dalszej wspólnoty. Stąd też jest on przedmiotem zainteresowania różnych dyscyplin naukowych: ekonomii, polityki regionalnej, prawa czy socjologii. Każda z tych dyscyplin na swój sposób opisuje samorząd lokalny.
Książka Samorząd lokalny - dobro publiczne ma specyficzny wyznacznik o podwójnym charakterze - samorząd lokalny rozpatrywany jest interdyscyplinarnie, jak również ujmowany jest jako dobro publiczne. Jest to podejście w jakimś stopniu unikatowe, bowiem większość dyscyplin naukowych przypisuje samorządowi lokalnemu pewne, konkretne zadania. Te zadania nie umknęły z naszej analizy, jednakże nacisk został położony na samorząd lokalny, jako dobro publiczne, którego żaden obywatel danego terytorium nie może być pozbawiony ani z niego wykluczony.
Samorząd lokalny nie staje się dobrem publicznym wraz z pojawieniem się rozwiązań prawnych, czy kształtu organizacyjno-administracyjnego. Musi bowiem spełnić kilka innych ważnych funkcji, związanych z podażą dóbr publicznych, a przede wszystkim z instytucjami demokratycznymi oraz wspólnotowymi. Próbujemy ukazać liczne pułapki, jakie wiążą się z samorządem lokalnym, również wówczas, kiedy spełnia wszystkie formalne wymogi konstytucyjne. Główny wniosek, jaki nasuwa się z różnorodnych analiz jest następujący: bez samorządu lokalnego nie może mieć miejsca rzeczywista demokracja, a środki publiczne z reguły są efektywniej wykorzystane, aniżeli poprzez decyzje centralne.
Czym jest konkurencujność? Rozpoczynając od odpowiedzi na to pytanie jak i również na inne Autorka w sposób przestępny i obrazowy przeprowadza wnikliwą analizę konkurencyjności polskiego eksportu na unijne rynki....
Dzisiejsze szybko zmieniające się miejsca pracy są tyglem emocji w stopniu, w jakim nigdy dotąd nie były. W tak stresującym środowisku nawet drobne zmiany mogą wywoływać silne pod względem emocjonalnym reakcje. Duże zmiany, jak zwiększanie obciążenia zespołu pracującego nad danym projektem lub zmniejszenie świadczen dla personelu, mogą jeszcze bardziej wpłynąć na to, co pracownicy sądzą o swojej pracy, oraz mieć bezpośrednie przełożenie na ich osiagnicia zawodowe.
W książce „Toksyczne emocje w pracy i jak można sobie z nimi radzić” Peter Frost bada, jak emocje oddziałują na miejsce pracy. W normalnych warunkach prowadzenia biznesu każda organizacja generuje pewną ilość bólu emocjonalnego – lub pewien poziom toksyczności – który dotyka wszystkich jej członków. Jednak Frost dowodzi, że menedżerowie i dyrektorzy mogą nauczyć się skutecznie (także poprzez okazanie współczucia) radzić sobie z toksycznymi emocjami, zanim pracownicy się wypalą i zaczna popadać w zniechęcenie.. Frost odnajduje źródła bólu emocjonalnego i bada sposoby jego łagodzenia w miejscu pracy. Mimo że zajmowanie się emocjonalnymi toksynami może być tak samo groźne jak praca z fizycznymi toksynami, Frost odkrywa, że pilne ćwiczenia mogą pomóc menedzerom i dyrektorom lepiej zrozumieć emocjonalne podstawy dynamiki w biurach oraz lepiej na nie zareagować.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?