W drugim wydaniu Zarządzania motywacją pracowników"" przedstawione zostały najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania pracowników, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników.Zaprezentowane w książce narzędzia analizy motywacji stanowią próbę odpowiedzi na dwa podstawowe pytania:- Co motywuje ludzi do działania?- Dlaczego ludzie wybierają takie, a nie inne zachowania, np. wydajniej pracują, wykazują większe zaangażowanie, tworzą przyjazną atmosferę, poprawia się praca w zespołach itp.?Motywacja pracowników ma znaczne przełożenie na sprawność i efektywność organizacji. Istotnym wyzwaniem w organizacji jest nadążanie za wzrostem wymagań i oczekiwań pracowników z jednoczesnym zachowaniem efektywności ekonomicznej organizacji.Oprócz aspektów behawioralnych ważną kwestią jest przełożenie motywacji na wskaźniki ekonomiczne, takie jak: wydajność, produktywność, fluktuacja, poprawa jakości obsługi klienta itp.Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR, studentów nauk ekonomicznych i wszystkich chcących zrozumieć istotę motywacji.
Controlling personalny jest stosunkowo nową koncepcją, jego rola jest jednak w polskich przedsiębiorstwach coraz bardziej doceniana, a zastosowanie coraz szersze. Wykorzystanie controllingu zasobów ludzkich może przy tym mieć na celu zarówno poprawę zarządzania kadrami, jak i efektywności ekonomicznej przedsiębiorstwa poprzez optymalizację kosztów.Niniejsza publikacja wzbogaci zainteresowanych controllingiem zasobów ludzkich Czytelników o:znajomość różnych koncepcji controllingu personalnego,wiedzę na temat jego różnorodnych narzędzi - zarówno tych prostych, możliwych do zastosowania w każdej firmie, jak i złożonych, przeznaczonych dla podmiotów większych,kontekst i warunki zastosowania controllingu personalnego,znajomość praktyki polskich przedsiębiorstw różnych branż i wielkości w zakresie wykorzystania controllingu personalnego oraz użycia w tym celu narzędzi informatycznych.Książka może zainteresować szerokie spektrum czytelników, w tym:przedsiębiorców - pracodawców,controllerów,osoby zarządzające zespołami ludzkimi,środowisko naukowe, w tym badaczy zajmujących się controllingiem, zarządzaniem przedsiębiorstwami, zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz rachunkowością,studentów kierunków biznesowych, studiów podyplomowych oraz MBA, ze szczególnym uwzględnieniem osób kształcących się w zakresie controllingu, zarządzania zasobami ludzkimi i rachunkowości.
Potrzeby współczesnego społeczeństwa są coraz bardziej złożone i wymagają wyrafinowanych metod i instrumentów wsparcia. Organizacje pozarządowe, podejmując starania by sprostać tym wyzwaniom, poszukują takiego modelu rozwoju organizacji, który z jednej strony pozwoli im na optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów, z drugiej zaś zagwarantuje im niezależność i skuteczność w realizacji przyjętej misji.Niniejsza monografia jest efektem badań Zespołu Badawczego ds. Zarządzania Organizacjami Non Profit działającego w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Stanowi odpowiedź na szereg współczesnych dylematów związanych z działalnością organizacji pozarządowych we współczesnych realiach trzeciego sektora, wskazując jednocześnie kierunki ich rozwoju w Polsce.Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla praktyków zaangażowanych w działalność organizacji pozarządowych, a także wykładowców i studentów uczelni ekonomicznych, w szczególności słuchaczy zainteresowanych działalnością organizacji non profit. Książka może również stanowić interesującą lekturę dla wszystkich osób poszukujących informacji na temat funkcjonowania organizacji pozarządowych i perspektyw ich rozwoju.
Historia relacji tanzańskich kobiecych NGO z rządem jest pełna trudnych momentów, ale też wydarzeń przełomowych, które przyczyniły się do wzmocnienia statusu kobiet w tym państwie oraz upowszechnienia agendy na rzecz równouprawnienia.
Rozwój sektora organizacji pozarządowych w Tanzanii jest przykładem owocnej walki o miejsce w przestrzeni publicznej. Dokumentuje wysiłek na rzecz dialogu z tymi, od których zależała społeczna zmiana - z władzą i zagranicznymi donatorami.
I choć nie sposób zakwestionować znaczenia dokonanych reform, to obecna sytuacja polityczna skłania ku postawieniu pytań o przyszłość NGO oraz trwałość sukcesów wywalczonych przez nie w poprzednich dekadach.
W książce przedstawiono, jak określone ujęcia wartości Prawdy, Dobra i Piękna, pojawiające się w historii myśli społeczeństw, reprezentujących kulturę euroatlantycką, ukonstytuowały różne sposoby kategoryzowania ironii w filozofii oraz jej wykorzystanie jako formy działania komunikacyjnego.Czy wskazane wartości, ujmowane jako najważniejsze regulatory określonych sektorów praktyki społecznej, tworzą trzy odrębne oblicza"" ironii? Czy interpretacje ironii, dokonane przez filozofów, da się potraktować jako wyrazy pewnych przedefiniowań zachodzących w obrębie tych wartości? Czy ironia jest specyficznym komunikacyjnie sposobem odnoszenia się do wartości?Zaproponowane wyróżnienie obliczy"" ironii (sokratejskiej, romantycznej, postmodernistycznej) w kontekście wskazanych jako jej aksjologiczne zaplecze wartości (Prawda, Dobro i Piękno) potraktowane zostały jako wyraz: po pierwsze - obowiązującego w kulturze euroatlantyckiej fenomenu triady platońskiej, po drugie - pewnych przedefiniowań zachodzących w obrębie tych wartości. Ironia traktowana jest więc tu jako specyficzny komunikacyjnie sposób odnoszenia się do wartości, pozwalający na pokazanie mocy ich obowiązywania, podzielania (respektowania, akceptowania) przez daną wspólnotę światopoglądową.Tekst jest wartościowym, bardzo interesującym oraz znakomicie zrealizowanym projektem badawczym, który niewątpliwie zasługuje na opublikowanie i udostępnienie szerszej społeczności filozofów i filozofek, reprezentantek i reprezentantów studiów literackich oraz badaczy i badaczek dyscyplin społecznych. Jest to praca oryginalna w warstwie koncepcyjnej i stanowiąca znaczący wkład w badania nad specyfiką światopoglądotwórczej sfery kultury Zachodu. Metodologiczna rzetelność i warsztatowa poprawność tekstu niewątpliwie sprzyja uznaniu sformułowanej przez Autorkę tezy o trwałej (aczkolwiek w zmiennej historycznie postaci) obecności triady wartości Prawdy, Dobra i Piękna - za uzasadnioną""Z recenzji prof. dr hab. Barbary Pogonowskiej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
W książce Autor porusza problematykę wpływu, jaki wywiera system Business Intelligence na organizację. Na podstawie badań przeprowadzonych w bankach komercyjnych zaprezentowano w publikacji próbę znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy systemy Business Intelligence wpływają na kondycję finansową banków.
W ramach poszukiwań rozwiązania podjętego problemu badawczego sformułowano pozytywną hipotezę, zakładającą, że wykorzystanie systemu zarządzania klasy Business Intelligence wpływa na poprawę kondycji finansowej banków komercyjnych. Do oceny tego wpływu zastosowywano dwie metody. Pierwsza, opierała się na wykorzystaniu dynamicznych modeli panelowych, które zostały zastosowane do zweryfikowania wpływu wykorzystania systemów Business Inteligence na wybrane wskaźniki kondycji finansowej. Drugą metodę, posiadającą charakter autorski, oparto na porównaniach wybranych wskaźników finansowych. Badanie przeprowadzano dla lat 2001-2016, z wyłączeniem lat 2008-2009, tj. okresu apogeum kryzysu finansowego, uwzględniając 12 największych banków komercyjnych notowanych na GPW w Warszawie, których aktywa obejmowały w tym okresie 75% aktywów sektora bankowego w Polsce.
Publikacja skierowana jest przede wszystkim do osób wykorzystujących system Business Intelligence w praktyce, jak również tych, które decydującą się dopiero na wdrożenie tego typu systemów. Informacje oraz wyniki badań zawarte w książce mają na celu uświadomienie potencjalnych korzyści z inwestycji w system tej klasy.
Projekt to tymczasowe przedsięwzięcie mające przynieść korzyści organizacji powołującej go do życia. Efektami realizacji projektu mogą być nowe produkty, nowe zakłady lub linie produkcyjne, nowe technologie lub nowa wiedza. Sam projekt warto zrealizować w wyznaczonym terminie, po ustalonych wcześniej kosztach oraz z uwzględnieniem zakresu i jakości zaplanowanych prac.A co, jeśli ukończenie projektu się opóźni? Co jeśli budżet zostanie przekroczony? Czy deprecjonuje to cały projekt? Czy jeśli osiągniemy to, co chcieliśmy, ale później lub po wyższych kosztach, to automatycznie oznacza to porażkę projektu? Czy projekt, który został ukończony zgodnie z planem, ale jego efekty są już nikomu niepotrzebne to dobry czy zły projekt? Jak planować projekt, żeby zakończył się sukcesem? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w książce Sukces projektu"", w której usystematyzowano wiedzę dotyczącą przedmiotowej tematyki na podstawie przeglądu światowej literatury.W publikacji przedstawiono różne definicje pojęć projekt"" i sukces projektu"", omówiono ryzyko i niepewność prowadzenia przedsięwzięć z punktu widzenia osiągnięcia sukcesu, jak również przybliżono zasady zarządzania interesariuszami.Książka przeznaczona jest dla osób zajmujących się zarządzaniem projektami, m.in. dla kierowników projektów oraz kierownictwa i członków organizacji realizujących projekty, a także dla kadry akademickiej i studentów oraz dla wszystkich osób zainteresowanych zarządzaniem przedsięwzięciami.
Wpływ na gospodarkę administracji publicznej (instytucji publicznych) jest odczuwalny dla każdego obywatela. Współczesna administracja publiczna stała się przede wszystkim publiczną służbą, powinna realizować zadania władz, zaspakajać potrzeby społeczeństwa oraz działać w jego interesie.
Sposób zarządzania administracją celną wpływa na funkcjonowanie polskiego handlu zagranicznego. Ekonomia instytucjonalna ukazuje ważne wskazówki, jak należy zarządzać sektorem publicznym.
Cła stanowią jeden z najważniejszych instrumentów polityki gospodarczej państwa. Wpływają one na strukturę importu i jego efektywność oraz stanowią źródło dochodów budżetowych. Ta kategoria ekonomiczna znana jest od wielu stuleci, zawód celnika odnajdujemy już w przypowieściach biblijnych. Największa rolę odegrały w czasie wielkiego kryzysu 1929-1933 i bezpośrednio po nim. Obecnie można obserwować politykę prezydenta Donalda Trumpa, który postanowił przerwać liberalizację handlu międzynarodowego i wywołać „wojnę celną" z Chinami i Unią Europejską.
Coraz ważniejsze stają się zadania stawiane przed służbą celną, poruszana problematyka jest szczególnie ważna dla krajów członkowskich Unii Europejskiej, gdzie sprawność procedur administracyjnych w obszarze ceł jest powszechnie uznana za jeden z kluczowych wyzwań rozwoju handlu międzynarodowego.
Usprawnienie i polepszenie całego łańcucha dostaw towarów wpłynie również na przedsiębiorców. Polscy przedsiębiorcy mają ogromny potencjał, stąd przedstawione rekomendacje powinny zachęcić firmy do wchodzenia na nowe zagraniczne rynki, co przyniosłoby korzyści dla gospodarki krajowej.
Swoją ogromną popularność venture capital zawdzięcza bezprecedensowej ekspansji technologicznych start-upów w ciągu kilku poprzednich lat, w tym także w Polsce.Podobnie jak wszystkie inne instytucjonalne formy finansowania przedsięwzięć gospodarczych VC podlega cykliczności. Poprzedni pełen cykl zakończył się wybuchem bańki internetowej w pierwszych latach poprzedniej dekady.Obecnie różnicę względem poprzedniego cyklu stanowi zdecydowanie mniejsza, niż w latach 90. i latach poprzedniej dekady, popularność rynku publicznego, przemawiająca na korzyść rynku prywatnego jako docelowego sposobu dezinwestycji. Coraz większa transparentność rynku prywatnego będzie sprzyjać utrwaleniu instytucji VC w instytucjonalnym krajobrazie rynku kapitałowego, niezależnie od czynników cyklicznych, przemieniając ją w coraz bardziej mainstreamową instytucję. Dodatkowo, mechanizm tokenizacji, opartej o blockchain, może radykalnie poprawić sytuację płynnościową tej klasy aktywów i to już w ciągu najbliższych lat.Skoro VC ma szanse pozostać trwałą częścią infrastruktury rynku kapitałowego, warto poznać najważniejsze mechanizmy jego działania, takie jak klauzule umowne stanowiące tło transakcji ze start-upami oraz sposoby wycen przedsięwzięć praktykowane przez fundusze. VC jest przydatnym źródłem kapitału wyłącznie dla tych twórców start-upów, którzy postrzegają swój biznes jako ciągłe wyzwanie rozwojowe.Czy będąc założycielem, założycielką start-upu, bo w coraz większym stopniu pytanie to dotyczy kobiet, powinienem (powinnam) rozważyć fundusze VC jako źródło kapitału? A jeśli tak - to jakie będzie to rodzić wyzwania? W znalezieniu kompleksowej odpowiedzi powinna pomóc lektura niniejszej książki.
Monografia poświęcona jest współczesnym przeobrażeniom na rynku pracy. Zawiera interesujące spektrum różnorodnych zagadnień ekonomii pracy w zakresie niedoskonałości funkcjonowania rynków pracy, związanych z problemami dotyczącymi aktywności zawodowej kobiet wychowujących dzieci, pracy nieopłaconej w gospodarstwach domowych, jak również zjawisk emigracji zagranicznej. Publikacja została przygotowana przez zespół badawczy składający się z siedemnastu Autorów pochodzących z ośrodków naukowych trzech państw: Polski, Słowacji i Ukrainy.
Autorzy wskazali na konieczne kierunki zmian podejścia ekonomistów w zakresie postrzegania i traktowania nieodpłatnej pracy w gospodarstwie domowym, na ograniczenia i możliwości rozwiązań w zakresie gromadzenia danych w systemach statystycznych oraz na potrzebę zmian w makroekonomicznym systemie pomiaru dochodu narodowego.
Przedstawiono także ważne argumenty na rzecz tworzenia elastycznych form zatrudnienia, z których mogą korzystać zwłaszcza kobiety wychowujące dzieci. Formy te sprzyjają z jednej strony wypełnianiu przez kobietę jej roli w rodzinie, z drugiej zaś wspierają samorealizację zawodową kobiety, jej potrzebę rozwoju i spełnienia zawodowego.
Kolejny istotny problem podjęty w monografii dotyczy imigracji pracowników z Ukrainy do Polski. Autorzy zjawisko imigracji postrzegają pozytywnie, zarówno z perspektywy Ukrainy, jak i Polski, bowiem imigranci z Ukrainy przyczyniają się do zwiększenia podaży siły roboczej na polskim rynku pracy oraz wzrostu udziału czynnika pracy w tworzeniu produktu narodowego. Procesy migracji przyspieszają dynamizację procesów cywilizacyjnych, jak również generują możliwości uzyskania większej swobody i bezpieczeństwa socjalnego, wolności politycznej oraz sprzyjają procesom samorealizacji jednostek i grup społecznych. Ponadto wskazano na wątek o charakterze ponadnarodowym, dotyczący wypalenia zawodowego pracowników, stres oraz zmęczenie związane ze zjawiskiem sezonowości w turystyce.
Ostatnia część monografii poświęcona jest kompetencjom zawodowym. Przy wykorzystaniu mapy kompetencji zaprezentowano grupy cech preferowanych przez pracodawców. Jest to ważny tekst dla środowiska akademickiego ze względu na obowiązujące ramy kwalifikacji zawodowych związane z efektami kształcenia, wiedzy i umiejętności.
Autorzy mają nadzieję, że monografia stanowić będzie ważny impuls edukacyjny w procesie budowania świadomego społeczeństwa.
Książka pt. „Ryzyko (zagrożenia i szanse) zatrudnienia Milenialsów. HRM „po nowemu"", autorstwa Anny Lipki (z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach):
• udowadnia, iż Milenialsów charakteryzuje (w porównaniu do Tradycjonalistów, Baby Boomers oraz Generacji X) najwyższa dynamika pokoleniowa (mierzona liczbą zmian/transgresji postaw i wartości) oraz najwyższa oryginalność transgresyjna (mierzona postawami i wartościami o charakterze dyskontynuacyjnym (a nie kontynuacyjnym bądź wahadłowym)), wymuszająca zmiany m.in. w Human Resources Management;
• pokazuje dlaczego i przedstawia w jaki sposób należy mierzyć inteligencję generacyjną oraz zaufanie generacyjne w organizacji;
• charakteryzuje strategie personalne, które są adekwatne oraz nieadekwatne przy pozyskiwaniu i zatrzymywaniu najmłodszych pracowników;
• identyfikuje narzędzia personalne (dotyczące doboru pracowników, ich rozwoju, wynagradzania, kształtowania lojalności, kształtowania czasu i przestrzeni pracy, zarządzania konfliktami), które stosowane wobec Milenialsów zoptymalizują ryzyko personalne związane z ich zatrudnianiem;
• prezentuje w szczegółach, w jaki sposób stosować controlling personalny zorientowany na Milenialsów.
Kiedy można powiedzieć, że kobieta jest dobrą matką? Intuicyjnie jest to możliwe do określenia, ale czy obiektywnie również? Nie-pewność, co do standardów skłania do ich poszukiwania, często w niezbyt właściwym miejscu. I tu na scenie pojawiają się Instamat-ki; boginie jakości opieki nad dzieckiem, które nie tylko ustalają standardy, ale też identyfikują i kształtują kryteria oceny. A w efekcie kreślą linie oddzielające dobre matki od złych. Wobec niemożności określenia jasnych, absolutnych i obiektywnych kryteriów oceny, perfekcyjne kobiety z idyllicznych obrazków, nierzadko stanowią ważny punkt odniesienia w dokonywaniu samooceny. Instamatki są zawsze cierpliwe, wyrozumiałe, łagodne dla swoich dzieci. Gdy maluch nie chce czegoś zrobić, stosują wymyślne strategie przekony-wania, zamiast po prostu je przekupić lub im zagrozić. Swoje dzieci karmią tylko naturalnymi produktami, żadnych fastfoodów, tłusz-czów nasyconych i glutenu. Nie trzeba dodawać, że każdego dnia gotują obiad w domu, który serwują w bajecznie rozświetlonej słoń-cem jadalni. Zawsze mają zrobione pranie. Wyprasowane i poskładane ubrania leżą karnie na półkach, podłoga jest lśniąca, łóżka zaścielone. A wszystko to wygląda tak prosto i naturalnie, a przy tym jest osiągane z łatwością.
(fragment rozdziału: Zazdrość. Porównania)
Książka Piotra Michonia wypełnia pewną istotną lukę na polskim rynku wydawniczym, omawia bowiem kwestie związane z opieką, powołując się głównie na literaturę naukową z zakresu psychologii, filozofii, ekonomii czy socjologii, ale napisana jest z myślą o szerszym odbiorcy.
Lektura obowiązkowa (...) dla osób zajmujących się rozważaniami nad opieką, ale również dla (...) rodziców. Książka ta pozwala bowiem na zweryfikowanie swojej roli, jako opiekuna/opiekunki, ale i na refleksję nad swoimi zachowaniami.
Z recenzji dr hab. Anny Zachorowskiej-Mazurkiewicz, Uniwersytet Jagielloński
Analiza funkcjonowania rynku transportu samochodowego nie dotyczy tylko gromadzenia i przetwarzania danych statystycznych dotyczących stanu liczbowego tego transportu, wielkości przewozów, a także kosztów w przedsiębiorstwach transportu samochodowego wykonującego przewozy ładunków. Autorzy w niniejszej monografii zaprezentowali między innymi także nowe wyzwania badawcze, takie jak: prognozowanie tendencji rozwojowych transportu samochodowego, koncepcje organizacyjne zagadnień recyklingu pojazdów samochodowych, kształtu obsługi transportowej współczesnych miast czy zagadnienia ekologii w transporcie.Te wszystkie problemy są niezmiernie ważne przy konstruowaniu strategii rozwoju gospodarczego Polski w dynamicznie rozwijających się warunkach zarówno wewnątrzkrajowych, jak i otoczenia międzynarodowego. Jak napisał recenzent prof. A. Kuriata: niniejsza monografia jest unikalnym opracowaniem dotyczącym całościowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem współczesnego rynku transportu samochodowego, a jej wysoki poziom teoretycznych rozważań ukazuje złożoność w aktualnych warunkach funkcjonowania gospodarki Polski"". Recenzent uważa także, iż zaprezentowany materiał w niniejszej monografii winien być systematycznie uaktualniany i poszerzany w zależności od założeń polityki transportowej państwa, powinien być materiałem wyjściowym dla tej polityki, a także być materiałem źródłowym dla teoretyków, jak i praktyków.
Gospodarstwa domowe coraz częściej prowadzone są przez jedną osobę i prognozowany jest dalszy wzrost liczby i udziału tych gospodarstw. Wzrost liczby jednoosobowych gospodarstw jest wynikiem zmian demograficznych, które tworzą nową strukturę każdej populacji, w tym polskiej. Główne czynniki zmian to ewolucja modelu rodziny oraz starzenie się ludności. Zwiększająca się liczba jednoosobowych gospodarstw domowych wiąże się z wieloma wyzwaniami dla polityki społecznej i gospodarczej, w tym dla oferentów towarów i usług konsumpcyjnych adresowanych do tych gospodarstw.
W niniejszej monografii podjęto się charakterystyki jednoosobowych gospodarstw domowych w Polsce według takich kryteriów typologicznych, jak: wiek, płeć i wykształcenie badanych, grupa społeczno-ekonomiczna oraz miejsce zamieszkania. Ustalono zmiany i zróżnicowanie rozkładu dochodów, wydatków, poziomu wyposażenia w dobra trwałego użytku, spożycia żywności oraz zadowolenia z sytuacji mieszkaniowej i zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych. Materiał źródłowy stanowiły indywidualne dane z badania budżetów gospodarstw domowych Głównego Urzędu Statystycznego, które uszczegółowiono wynikami własnego badania, przeprowadzonego wśród mieszkańców Płocka i powiatu płockiego.
Publikacja adresowana jest do wielu środowisk, głównie do naukowców zainteresowanych problematyką funkcjonowania różnych typów gospodarstw domowych, studentów, praktyków gospodarczych oraz wszystkich innych osób zainteresowanych tymi zagadnieniami.
„Pracę należy uznać za ważną w literaturze przedmiotu. Podjęty temat pracy, obszar badawczy, badanie własne obok właściwie dobranego źródła wtórnego oraz wykorzystanie właściwych metod analizy statystycznej kształtuje pozytywnie moją opinię, że praca ma charakter naukowy".
Z recenzji prof. dr hab. Teresy Słaby
„Praca przedstawia wyczerpującą i ciekawą analizę sytuacji społeczno-ekonomicznej gospodarstw jednoosobowych w Polsce. (...) Analiza ankiet mieszkańców Płocka pozwala na skonfrontowanie prawidłowości w skali - w przestrzennym sensie - mikro".
Z recenzji prof. dra hab. Andrzeja Sokołowskiego
Celem książki jest ocena wpływu zarządzania ryzykiem w procesach innowacyjnych na efekty osiągane przez przedsiębiorstwa projektowe (jako podmioty innowacyjne) z sektorów kreatywnych w Polsce. Ujęte w książce rozważania teoretyczne oraz badania empiryczne odwołują się głównie do działalności podmiotów z podsektora usług kreatywnych zajmujących się:
• oprogramowaniem,
• specjalistycznym projektowaniem,
• architekturą,
• reklamą.
Treści zawarte w publikacji są ujęte w pięciu rozdziałach, które kolejno dotyczą:
• specyfiki oraz ewolucji podstawowych koncepcji zarządzania ryzykiem,
• istoty i uwarunkowań kształtowania innowacyjności przedsiębiorstw,
• determinant zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwach z sektorów kreatywnych,
• specyfikacji koncepcji badania wpływu zarządzania ryzykiem na efektywność przedsiębiorstw projektowych,
• opisu wyników badania wpływu zarządzania ryzykiem na efektywność przedsiębiorstw projektowych.
W książce duży nacisk położony jest na aspekty praktyczne prowadzenia i usprawniania innowacyjnej działalności projektowej. Istotnym uzupełnieniem wyników badań - które mogą być cenną wskazówką dla właścicieli, menedżerów i pracowników przedsiębiorstw z sektorów kreatywnych w Polsce - są rekomendacje dla opracowywania i/lub usprawniania systemu zarządzania ryzykiem w celu podnoszenia efektywności działań projektowych.
Monografia stanowi naukowe opracowanie, będące zwieńczeniem badań Autora nad rolą marki jako czynnika determinującego wartość przedsiębiorstwa. Przedstawia nieprezentowane wcześniej w polskiej literaturze przedmiotu uporządkowane, interdyscyplinarne i kompleksowe podejście do roli marki w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa. Unikatowość zaprezentowanego w książce podejścia wynika z tego, że w przeciwieństwie do większości publikacji książkowych z obszaru brandingu, które koncentrują się na odpowiedzi na pytanie: „Jak zbudować markę?", niniejsza monografia koncentruje się na odpowiedzi na pytanie: „W jaki sposób marka buduje wartość przedsiębiorstwa i jak ją można wycenić?".
Marka stanowi złożoną i wielowymiarową koncepcję, której pełne zrozumienie oraz wykorzystanie na rzecz efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem wymaga wiedzy i kompetencji z różnych obszarów, m.in.: ekonomii, marketingu, zarządzania strategicznego, rachunkowości, finansów i prawa.
Prezentowana monografia przedstawia markę z punktu widzenia jej roli w budowaniu wartości przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem pełnionych przez nią różnych funkcji komercyjnych i społecznych. Lektura książki przynosi odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
• Jaka jest istota marki i co się na nią składa?
• Jak marka postrzegana jest z perspektywy marketingowej, sprawozdawczej, finansowej, prawnej i strategicznej przedsiębiorstwa?
• Jak można wycenić markę i jak rozumieć wynik wyceny w kontekście jej celów?
• Jak ustalić właściwą stawkę licencyjną dla marki?
• Jak będzie ewoluowała rola i znaczenie marek w przyszłości?
Książka prezentuje unikatowe spojrzenie na markę oczami właściciela firmy, akcjonariuszy oraz top managementu, którzy chcą przede wszystkim zrozumieć relację wykreowanego kapitału marki z wartością przedsiębiorstwa, a także umieć określić wartość finansową marki. Jest to zatem pozycja przede wszystkim dla osób pracujących w finansach, a także dla właścicieli przedsiębiorstw czy przedstawicieli najwyższych szczebli zarządzania. Po tę książkę mogą też sięgnąć osoby pracujące w marketingu, aby uświadomić sobie konsekwencje budowania silnej marki dla wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Osoby, które na co dzień nie zajmują się tymi zagadnieniami, również znajdą w książce wiele wątków wyjaśniających mechanizm oddziaływania marki, co pomoże im lepiej odnaleźć się w świecie, w którym marki są wszechobecne i wpływają wielokierunkowo na ich życie.
Dla wielu współczesnych dziewczyn dążenie do sukcesu jest napędzane przez brutalną samokrytykę i ostry lęk przed porażką. Chociaż młode kobiety nigdy przedtem nie odnosiły większych sukcesów - osiągając lepsze wyniki w nauce w liceum i na studiach - nigdy też nie zmagały się z tak wieloma trudnościami. Na pierwszy rzut oka dziewczyny mogą wydawać się wyjątkowe, ale w rzeczywistości są niespokojne i przytłoczone, czując, że bez względu na to, jak bardzo się starają, nigdy nie będą wystarczająco dobre, wystarczająco mądre, wystarczająco ładne, wystarczająco szczupłe, wystarczająco popularne ani wystarczająco seksowne.Rachel Simmons prowadziła badania wśród młodych kobiet przez dwie dekady, a wyniki jej badań dowodzą, że kompetencje dziewczyny nie są równe jej poziomowi pewności siebie - nie oznaczają również, że jest szczęśliwa, odporna, ani że ma wysokie poczucie własnej wartości. Opierając się na obrazowych studiach przypadku, R. Simmons ostrzega, że wychowaliśmy pokolenie młodych kobiet, które są tak skoncentrowane na osiągnięciu celu, że unikają podejmowania zdrowego ryzyka, zbyt dużo myślą o niepowodzeniach i cierpią na syndrom oszusta, uważając, że nie są autentyczne. Spędzając coraz więcej czasu na tworzeniu obrazu doskonałej siebie w mediach społecznościowych, dziewczyny te mają tendencję do wycofywania się z tak istotnych bliskich relacji, które oferują ukojenie i wsparcie oraz wzmacniają poczucie własnej wartości.Genialne i pełne pasji wezwanie do działania, które ujawnia, jak dziewczyny i młode kobiety cierpią w naszej toksycznej kulturze nieustającej rywalizacji i porównań. Jest to książka, której potrzebują rodzice, by móc zmienić życie swoich córek i pomóc im stać się zdrowymi, szczęśliwymi i wpływowymi dorosłymi kobietami"".Rosalind Wiseman, autorka Queen Bees and Wannabes
Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie związków zachodzących między gospodarką a środowiskiem, a więc odpowiedź na pytanie: jaki wpływ ma gospodarka człowieka na środowisko przyrodnicze i odwrotnie, chociaż oddziaływanie środowiska na systemy społeczno-gospodarcze było zawsze wyraźne i rzadko kwestionowane.Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie związków zachodzących między gospodarką a środowiskiem, a więc odpowiedź na pytanie: jaki wpływ ma gospodarka człowieka na środowisko przyrodnicze i odwrotnie, chociaż oddziaływanie środowiska na systemy społeczno-gospodarcze było zawsze wyraźne i rzadko kwestionowane.Książka ta przedstawia istotę ścisłych powiązań gospodarki ze środowiskiem, jej wpływ na stan i za grożenie przyrody oraz formy ochrony i racjonalnego kształtowania środowiska. Praca zwraca uwagę na ekorozwój, czyli prowadzenie wszelkiej działalności gospodarczej w harmonii z przyrodą.Publikacja przeznaczona jest głównie dla studentów wszystkich kierunków ekonomicznych i pokrewnych realizujących przedmioty: Gospodarka a środowisko"", Ochrona środowiska"" i Ochrona środowiska z gospodarką przestrzenną"". Będzie również przydatna studiującym ochronę środowiska lub jej elementy, biologię i geografię w uniwersytetach oraz innych uczelniach. Z pracy tej mogą z całą pewnością korzystać uczniowie szkół średnich w ramach biologii, geografii i ochrony środowiska.
Kultura jakości, bezpieczeństwa oraz doskonałości to ważne kategorie zasobów każdej organizacji, decydujące o jej niepowtarzalności. Kształtują one nie tylko tożsamość danej organizacji, ale także mają wpływ na jej zdolność do spełniania potrzeb różnych grup interesariuszy oraz na szeroko rozumianą reputację na rynku. Każda z tych kultur wyraża się poprzez swoiste założenia, normy, wartości oraz artefakty. Stanowią one fundament skutecznego i efektywnego wdrożenia koncepcji zarządzania jakością, modeli doskonałości oraz określonych podejść projakościowych, służących rozwojowi organizacji oraz zarządzaniu wielowymiarowym ryzykiem jej funkcjonowania.
Treści zawarte w niniejszej książce umożliwiają Czytelnikowi zapoznanie się z istotą:
• zjawiska jakości, bezpieczeństwa, doskonałości oraz ryzyka w organizacji,
• podstawowych koncepcji zarządzania wspierających jakość, bezpieczeństwo oraz doskonałość, ze szczególnym uwzględnieniem podejść o charakterze normatywnym,
• kultury i klimatu jakości, bezpieczeństwa oraz doskonałości,
• kultury sprawiedliwego traktowania - just culture,
• narzędzi służących diagnozie kultury jakości, bezpieczeństwa, doskonałości, just culture oraz metod wykorzystywanych w zarządzaniu ryzykiem.
Powiedz mi to po polsku"" często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego, biznesowego języka. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań, z pomocą których będzie mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie przygotować plan własnego przedsięwzięcia.W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, jak również wskazano kryteria formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu.Publikacja ta może być wykorzystana także jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów i kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy unijnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?