KATEGORIE [rozwiń]

Bulaszewska Małgorzata

Okładka książki Szczęście i smutek noszą biel

94,00 zł 63,62 zł


SZCZĘŚCIE I SMUTEK NOSZĄ BIEL. Wszystkie barwy kina - jak kolor wpływa na emocje to pierwsza część serii wydawniczej Kolory filmu, w której autorka zajmuje się analizą wybranych produkcji filmowych w kontekście barwy użytej jako swoisty kod znaczeń. Kod ten − choć nie zawsze w pełni przez odbiorcę uświadamiany - pozwala na intuicyjne odczuwanie nastroju filmu oraz rozpoznanie charakteru i sposobu działania bohaterów. Kolejna część serii będzie dotyczyć analizy kolorystycznej współczesnych seriali. Przedmiotem publikacji są: • kolory tęczy oraz czarny i biały − ich znaczenie historyczne oraz współczesne, werbalizowane językiem i obrazem; • emocje, działania i osobowość wyrażane poprzez barwy w kontekście kulturowym i społecznym; • technologiczne możliwości realizowania materiałów kolorowych (krótki zarys); • analiza kolorystyczna twórczości czterech reżyserek i sześciu reżyserów, reprezentujących współczesną kinematografię amerykańską, których twórczość jest nagradzana na festiwalach filmowych (głównie oscarowych); • barwa jako zjawisko komunikacyjne.
Okładka książki Między cyfrowymi tubylcami a imigrantami

81,00 zł 57,83 zł


Blog/vlog o tematyce lifestyle'owej jako jeden z najpopularniejszych e-gatunków wywiera znaczący wpływ na współczesne pokolenia, kreując zachowania, normy i wybory konsumenckie. Książka zawiera szczegółową analizę wyselekcjonowanych blogów i videoblogów. Przedmiotem zainteresowań autorki są opis, analiza oraz kontekstualna interpretacja treści tworzonych przez producentki wywodzące się z dwóch opozycyjnych grup społecznych, nazwanych digital natives i digital immigrants.Analizując aktywność przedstawicielek obu tych grup oraz na podstawie przeprowadzonych wywiadów, Autorka:ustala ich pozycję w Sieci oraz sprawdza, czy istnieją różnice komunikacyjne pomiędzy nimizastanawia się nad swoistością realizowanych przez nie produkcjipodejmuje dyskusję nt. stereotypów w postrzeganiu wyglądu kobietszuka odpowiedzi na pytanie o potrzeby życiowe, jakie próbują zaspokoić swoją działalnością producentki owych treścibada, na ile potencjał aktywności w Sieci przedstawicielek obu grup może być przekuty w kapitał ekonomiczny i symbolicznypodejmuje tematykę potencjału tworzenia wirtualnych wspólnot przez blogerki/vlogerkisprawdza, czy sposoby komunikacyjne blogerek oraz tematyka wpisów uległy zmianie ze względu na pandemię oraz współczesną sytuację społeczno-kulturową.
Okładka książki Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią. Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie wizerunku kobiety

29,00 zł 19,13 zł


Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią to raport z badania nad relacją pomiędzy poziomem kompetencji medialnych a stereotypowością podejścia do wyglądu kobiet. Analiza ilościowa oraz jakościowa reakcji na fotografie modelek w różnym wieku, z których każda występuje w czterech odmiennych stylizacjach, pokazuje schematy myślenia szerokiego spektrum respondentów: mężczyzn i kobiet, młodszych i starszych, mniej i bardziej wykształconych, mieszkających w mieście i na wsi. Pomimo wyraźnego zróżnicowania stosunku do tego, co kobietom wypada, a czego nie wypada w określonym wieku, bez względu na to, czy sądy wyrażone zostały ostro i bezpardonowo, czy też łagodnie — wszystkich respondentów wydaje się łączyć jedno wyraźne oczekiwanie: kobiety mają obowiązek wyglądać ładnie — niezależnie, czy będzie im w danym stroju wygodnie, czy nie! O Autorce Małgorzata Bulaszewska — kulturoznawczyni, filmoznawczyni, medioznawczyni. W pracy naukowej zajmuje się retoryką polskiej blogosfery, cyfrowymi imigrantami i tubylcami, rezydentami i wizytantami. Interesuje ją sztuka filmowa (film fabularny, dokumentalny, animowany) w aspektach historycznych i współczesnych. Bada archetypy i trendy funkcjonujące w popkulturze. Członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami. Nakładem Imprint Media ukazała się także jej książka Rola błazna w kulturze i polityce (2016).
Okładka książki Rola błazna w kulturze i polityce

37,00 zł 20,35 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka pozwala dostrzec cechy typowe dla archetypu błazna w wybranych postaciach współczesnej kultury, polityki i mediów. Prezentacja sylwetki oraz stosunku do rzeczywistości Joanny Rajkowskiej, Arkadiusa, Dody, Szymona Majewskiego, Joanny Senyszyn oraz Janusza Palikota pozwoliła wyodrębnić różne odmiany błazeńskich zachowań - od wioskowego głuptaka, Arlekina, cyrkowego błazna po Stańczyka z duszą trefnisia, sowizdrzała podszytego igrcem, wagabundę i trickstera. Dr Anna Małgorzata Pycka
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj