"Pogwarki z czasem" to książka utrzymana w stylu groteski. Wiele w niej przerysowań, kpiny, absurdu, szpilek wbijanych w ludzkie słabostki i humorystycznych powiedzeń.
Bohater książki jest osobą samotną. Samotną z wyboru.. Mógłby zamieszkać u córki, lecz tego nie chce. Uważa, że jego fascynacja miastem szybko by wygasła. Miejskie tempo życia zaczęłoby go męczyć i denerwować. To mogłoby popsuć jego relacje z rodziną. A tego nie chce.Woli pozostać na swoim, na ojcowiźnie - z dziedzictwem regionalnych tajemnic, rodzinnych wspomnień oraz grobami najbliższych nieopodal.
Nie kryje, że samotność mu doskwiera. Ale szybko ją oswoił i nauczył się z nią sobie radzić. Robi to w sposób niezwykły - zajmująco, ciekawie. A jakże urzekającą optyką patrzy na życie i przemijanie..." Pogwarki z czasem" mogą być więc interesującą osnową do snucia refleksji wiążących się ze światem doświadczeń i doznań indywidualnych.
Warto podkreślić i to, że książka wzbudza emocje - miejscami śmieszy, bawi i rozwesela. Może kogoś z mniejszym poczuciem humoru nawet lekko dotknie, ale - miejmy nadzieję - że tylko na chwilę.
Książka wprowadza Czytelnika w problemy i możliwości wsparcia edukacji matematycznej uczniów z dysfunkcją wzroku dzięki zastosowaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Autorzy omawiają rozwiązania informatyczne mogące ułatwić pracę zarówno nauczyciela, jak i uczniów na lekcji, w domu i zdalnie przez Internet. Prezentują doświadczenia i stosowane wspomagające narzędzia TIK w Holandii, Irlandii i w Polsce oraz omawiają zakres dostępności narzędzi dla uczniów niewidomych. Opisane ponaddwudziestoletnie holenderskie doświadczenia skutecznego nauczania matematyki bez stosowania brajlowskiej notacji matematycznej mogą być przykładem rozwiązań usprawniających pracę nauczyciela i ucznia. Autorzy i wydawcy elektronicznych podręczników i testów z matematyki oraz nauczyciele tworzący karty pracy ucznia i inne materiały edukacyjne znajdą w niniejszym opracowaniu wiele informacji zachęcających do tworzenia matematycznych multimedialnych zasobów edukacyjnych atrakcyjnych dla wszystkich uczniów, a jednocześnie dostępnych dla uczniów z dysfunkcją wzroku. Publikacja stanowi wartościową lekturę uzupełniającą dla studentów uczelni kształcących nauczycieli przedmiotów ścisłych, pedagogów, tyflopedagogów i nauczycieli wspomagających, wprowadzającą w świat informatycznych technologii pomocnych w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.
" Kultura muzyczna w Szczecinie 1884-2014" to pozycja wielowątkowa, solidna i ciekawa oraz rzetelna od strony warsztatowej i merytorycznej. Pokazuje kulturową różnorodność tego regionu, nie pomijając, co już powinno być naturalne, historii zjawisk innych niż polskie. Odnosi się do tradycji jako takiej i na tej podstawie snuje opowieść o dniu dzisiejszym, w tym także o wielu szansach jakie stwarza ta wciąż trudna historia. (...)
prof. zw.dr.hab. Włodzimierz Zalewski
The plot of Zuzanna Kawa's latest novel revolves around the gamer environment. Annie Wood attempts to solve a mystery behind the disappearance of Max Kolano, one of the most remarkable gamers.
Trudno o bardziej doskwierające niedomogi ludzkich doznań niż te, które wiążą się z okazywaniem swej nieobojętności, z podejmowaniem ryzyka, z panowaniem nad sobą. Ubytki podmiotowości w powyższych zakresach są podstawowym argumentem na rzecz konieczności wprawiania w ruch rozumu, a nie zdobywania się tylko na stawianie znaków swej wolności, a przeto kreowania ""przepowiastek"", sygnujących przypadkowość raczej zaistnienia danego zachowania. Taki argument to siła samego życia, wyraz zaistniałego w nim artyzmu, a przeto jakaś niewielka, ale jednak szansa niedzielenia ludzi od siebie. Warunek pozostawania w zgodzie z realiami w odkrywaniu się tych szans jest nieuleganie aspiracjom (wychodzącym z elit) rozwiązania jakichś kwestii raz na zawsze. Ku takiej oto wykładni artyzmu życia dr Szczepan Kutrowski pokierował się w ślad za mistrzami panowania nad tym, co natura sama wnosi do życia: Lwem Tołstojem, Fiodorem Dostojewskim i innymi poszukiwaczami tego, co stricte ludzkie: Cyprianem Norwidem, Karolem Irzykowskim, Henri Bremondem, Guy de Maupassantem, Rainerem Marią Rilkem, Stanisławem Ignacym Witkiewiczem.
Dr Szczepan Kutrowski (ur. 1941 r.) podąża za szansami na odkrywanie racji tkwiącej w tym, co się zdarza między ludźmi. Mimo że intencje, z jakimi pojawiamy się na tym świecie, bywają rozbieżne, nie zawsze odczuwamy, że dzieli nas od siebie przepaść. Czy jesteśmy w stanie odkrywać mądrość, która kryje się w tej zdarzeniowości? Czy potrafimy odnosić się przemyślnie, czyli z dobrą wolą, do tych naszych odkryć? Czy to, co się zdarza, może być większym potwierdzeniem naszych szans od namiarów teoretycznych na nie? Czy patrząc rzeczywistości prosto w twarz, zyskujemy coś, czy tracimy? Czy zyskujemy wtedy powagę w odnoszeniu się do zdarzających się wszelako kaprysów woli? Czy zdarzające się uznanie Drugiego za równego sobie uzyskuje w naszych ekspresjach, np. w języku plastycznym czy mowie wierszowanej, odniesienia do stanu faktycznego? Nasze odczucia w tym względzie niewątpliwie są zdyskontowaniem danych nam przez naturę umiejętności pozostawania na kilku planach życia jednocześnie.
Książka Pawła Piotrowskiego jest niezwykle cennym opracowaniem naukowym z pogranicza pedagogiki ogólnej (metapedagogiki) i filozofii wychowania. Można je również uznać za opracowanie dotyczące podstaw nauk pedagogicznych i - w ogólności - nauk o wychowaniu. Bo istotnie tych podstaw dotyczy, podobnie jak w nie mniejszym stopniu dotyczy ono podstaw samego wychowania, dla ścisłości dodajmy - ontologicznych podstaw.Z recenzji dr.hab.J.Dębowskiego, prof UWM
W publikacji Tatarskie dziedzictwo kulturowe. Historia, Literatura. Sztuka prezentujemy oryginalne naukowe opracowania, tematycznie związane z wielowiekowym dziedzictwem kulturowym Tatarów Polski, Litwy, Białorusi (dawnego Wielkiego Księstwa Litewskiego), Krymu i Tatarstanu.
Rozważania dotyczące zarówno katalogu kar dyscyplinarnych, w których zmiany od wielu lat w zasadzie mają charakter kosmetyczny, jak i posługiwania się nimi w rzeczywistości więziennej są na gruncie polskiej doktryny niezmiernie cenne. Nie dając gotowych rozwiązań, ale wskazując możliwe, Autorka skłania do refleksji nad sytuacją więziennictwa w ogóle, nad koniecznością zachowania równowagi wobec założonego celu kary wobec więźnia i koniecznością zapewnienia porządku i bezpieczeństwa w samym zakładzie karnym. Cele te bywają niestety przeciwstawne. A zarazem z żadnego z nich nie można po prostu zrezygnować.
Fragment recenzji wydawniczej dr. hab Teresy Gardockiej, prof Uniwersytetu SWPS
[...] Monografia jest udaną próbą przedstawienia wpływu współczesnej informacji i mass mediów na kreowanie rzeczywistości i jej wpływu na zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Autor szczegółowo i precyzyjnie opisuje wpływ i siłę oddziaływania mediów masowych na kształtowanie świadomości o zagrożeniach ze szczególnym uwzględnieniem działań terrorystycznych, wykazując ścisłe i logiczne związki między zachodzącymi zmianami a wykorzystaniem mass mediów. [...] Publikacja stanowi bardzo wartościową pozycję, wypełniającą istniejącą dotychczas lukę w całościowym ujęciu znaczenia informacji w sytuacjach kryzysowych.
profesor AMW wiceadm. w st. sp. dr. hab. Stanisław Zarychta
Zapraszam Cię, drogi Czytelniku, do świata moich słuchowisk, do świata nostalgii i refleksji, do świata ludzkich krajobrazów, dążeń i tęsknot, do świata, który nawet gdy jest zły, to może być lepszy, do świata mojej wyobraźni.
Marcin Troński
Książka Aleksandry Kobylańskiej jest praktyczna i każda pani domu powinna się w nią zaopatrzyć. Przepisy są łatwe, a jedzenie kolorowe i pyszne.Warto również podkreślić, że każdy przepis zawiera informację o produktach znajdujących w nim bądź praktyczne porady. Autorka łączy pospolitość z nowoczesnością. Jej potrawy są niebanalne, a przede wszystkim zadowalające nawet najbardziej wybredne podniebinia.
Z jednej strony słyszymy hasła - "demokracja w odwrocie", "upadek demokracji liberalnej", "wzrasta liczba populistycznych autorytaryzmów", z drugiej - " Chiny rządzą światem", "Państwo Środka nowym supermocarstwem". A gdyby tak połączyć te zjawiska? Wówczas Hongkong staje się ciekawym obiektem rozważań. Niniejsza praca adresowana jest głównie do adeptów nauk o polityce.
Seria wydawnicza Biblioteka Azji i Pacyfiku to niepowtarzalne przedsięwzięcie, które propaguje najważniejsze prace polskich i zagranicznych naukowców poświęcone studiom azjatyckim. Doskonale wpisuje się w strategię Wydawnictwa Adam Marszałek , które stało się w ostatnich latach czołowym promotorem współpracy europejsko-azjatyckiej w Polsce. O sukcesie serii świadczy liczba książek, które co roku ukazują się pod charakterystycznym szyldem Biblioteki Azji i Pacyfiku. Kolekcja przyciąga doświadczonych i cenionych autorów, lecz również młodych naukowców, dla których jest ona formą upowszechnienia wyników swoich badań. To unikalny zbiór książek, które pozwalają Czytelnikom poznać i zrozumieć Azję, odkrywać jej historię i kulturę oraz uczyć się, w jaki sposób tworzyć nowe projekty z azjatyckimi partnerami.
Na pytanie, czy obecny stan edukacji wskazuje na relacje i zależności między czynnościami dydaktycznymi i wychowawczymi, jesteśmy w stanie odpowiedzieć, monitorując losy edukacyjne w czasie, dynamikę pożądanych zmian wśród uczniów. Stąd propozycja monitorowania, śledzenia procesów edukacyjnych w postaci studiów poprzecznych i podłużnych w badaniach panelowych. Panelowy charakter badań pozwoli na monitorowanie dynamiki zachodzących procesów. Badania przekrojowe stanowią w istocie fotografię, są zatrzymane w czasie. Badania panelowe natomiast są w stanie rejestrować prawidłowości kształtowania się postaw związanych np. z orientacją społeczną uczniów. Mogą być użyteczne przy konstruowaniu strategii systemowych w obszarze edukacji. Pozwalają na zbadanie (w kontekście realizowanej podstawy programowej) oddziaływania szkoły na rozwój kompetencji społecznych uczniów. Ponadto umożliwiają lepsze zrozumienie ścieżek edukacyjnych. Reasumując, ukazują dynamikę przemian.
Fragment Wstępu
Lidzbarska fara odegrała też ważną rolę w ukształtowaniu moich zainteresowań zawodowych. Była obok pobliskiego zamku najważniejszym świadectwem historii, które mogłem poznać od najmłodszych lat. Moją uwagę przykuwały epitafia z czasów I Rzeczypospolitej, w tym brata biskupa Maurycego Ferbera i matki biskupa Jana Dantyszka, ołtarz główny i ołtarze boczne, figury patronów świątyni i ewangelistów. [...] Wśród lidzbarskich proboszczów można wskazać wielu ludzi wybitnych, zarówno w czasach dawniejszych, jak i nam współczesnych. [...] Jestem wdzięczny Zbigniewowi Grochowskiemu za napisaną książkę o kolegiacie pw. św. św. Apostołów Piotra i Pawła w Lidzbarku Warmińskim i jej dedykację ks. proboszczowi Romanowi Chudzikowi, wspaniałemu kapłanowi. Czytelnikom życzę pasjonującej lektury i satysfakcji z rozwiązywania zadań związanych z tak bliską mi świątynią, znaną także z relikwiarzy św. Idy i św. Jana Pawła II. Fragment słowa wstępnego prof. dr. hab. Krzysztofa Mikulskiego, Honorowego Obywatela Lidzbarka Warmińskiego, prezesa Polskiego Towarzystwa, Historycznego, prezesa Towarzystwa Miłośników Torunia
Książka ta bardzo dobrze wpisuje się w ciągle aktualny we współczesnej humanistyce nurt badań imagologicznych, sytuuje się w obszarze dociekań imagologii historycznej oraz blisko kulturoznawczej ksenologii, rozumianej zwykle jako teoria różnic kulturowych.
W żmudnym procesie przedstawiania rosyjskiej rzeczywistości widzianej oczami Francuzów autorka uruchamia szereg asocjacji kulturowych, historycznych, socjologicznych, politycznych.
Jest to książka inspirująca do dyskusji, wartościowa, będąca dowodem wieloletniego zainteresowania a sferą kultury i życia społeczno-politycznego.
Z recenzji prof. dr hab. Beaty Waligórskiej-Olejniczak
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?