Struktura i zadania propagandy komunistycznej w Polsce w latach 80. XX w. Wstęp do zagadnienia
-
Autor: Sęczyk Waldemar
- ISBN: 9788381802338
- EAN: 9788381802338
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Adam Marszałek
- Format: 16.0x22.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 486
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
43,32złCena detaliczna: 50,40 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,32 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Przez cały okres PRL partia próbowała zapewnić sobie kontrolę nad przekazem informacji. Stworzone w 1944 r. struktury aparatu propagandowego, choć wielokrotnie modyfikowane, zawsze miały jeden cel upowszechnienie informacji korzystnych dla systemu i ograniczenie informacji niepożądanych. PZPR straciła częściowo kontrolę nad tym przekazem w okresie 19801981. Próbowała to zmienić, podejmując się zmian w strukturze aparatu, modyfikując język przekazu czy też tworząc instytucje, które miały zwiększyć zakres legitymacji systemu. Jego kryzys zmusił władze partii do podjęcia decyzji o rozpoczęciu rozmów z opozycją. Decyzja ta musiała zostać przekazana członkom partii w odpowiedni sposób. Kampania wyborcza, a w konsekwencji porażka PZPR w wyborach czerwcowych uruchomiły szybki proces jej destrukcji.