“We present a book entitled Project Management in Public Administration. The Case of Metropolis GZM. The monograph concerns an important task which is project management as an element of organization management system and a factor that will ensure an efficiency increase of an organization as a whole. Efficiency is a criterion that is increasingly more frequently used for the evaluation of a public organization's operativity. Efficient and effective functioning of such an organization is very significant for economic and social development. Not only private but also public entrepreneurships should keep focus on improving policies that will enhance their own activities. (...)
We hope that our book will be a source of precious knowledge both for independent experts on self-governments and practitioners: local and regional authorities, self-governmental and independent officials, all being interested in the topic of project management in self-government administration. We have prepared this monograph with an intention that readers will find it useful and will appreciate knowledge that may facilitate the implementation of new solutions to the practice of managing public organizations and self-governmental communities”.
Assoc. Prof. Krzysztof Zamasz, Editor
Monografia ""Zdrowie i choroba przewlekła w kontekście interdyscyplinarnym"" stanowi uzupełnienie aktualnych pozycji na rynku wydawniczym, prezentując wieloaspektowe podejście do złożonych aspektów zdrowia i problemów pacjentów chorujących przewlekle.Publikacja składa się z 3 części. Pierwsza z nich koncentruje się na interdyscyplinarnych aspektach opieki nad seniorami. Druga część nawiązuje do interdyscyplinarnego ujęcia zdrowia i choroby przewlekłej. Ostatnia część dotyczy aspektów etycznych, prawnych, kształcenia przed- i podyplomowego w organizacji opieki nad chorym przewlekle.Monografia adresowana jest do szerokiego grona odbiorców-pracowników systemu ochrony zdrowia-pielęgniarek, lekarzy, w ramach doskonalenia zawodowego a także nauczycieli akademickich i studentów kierunków studiów w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
Regiony usytuowane przy granicach państowych, czyli pogranicza, jak magnes przyciągają pisarzy, poetów, fotografów, dziennikarzy, ale przede wszystkim badaczy z różnych dziedzin nauki. Każdy z nich socjolog, antropolog, etnograf, pedagog, folklorysta, muzykolog, językoznawca itd. zawsze znajdzie tu dla siebie interesujące pole badawcze, pogranicze wszak to przestrzeń mieszania się kultur, ludzi i ich interesów.
Seria wydawnicza Komunikacja Społeczna w Edukacji pojawiła się na rynku wydawniczym w 2006 roku. Jest swoistym pokłosiem, ale i przyczynkiem debat wielu środowisk akademickich i szkół różnorodnego szczebla związanych z cyklicznymi międzynarodowymi konferencjami naukowymi odbywającymi się w Lądku Zdroju i Zakopanem.
Opracowania zamieszczone w tym tomie poświęcone są praktycznym działaniom nauczycieli w warunakch wielokulturowości. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, wyniki badań i studiów oraz propozycje dotyczące różnych obszarów przygotowania zawodowego nauczycieli oraz przykłady praktycznych poczynań w zakresie edukacji wielokulturowej i międzykulturowej.
O wartościach tkwiących w komunikacji zdajemy sobie sprawę chyba wszyscy choć rzadko o tym mówimy. Dzięki językowi komunikacji mamy szansę zrozumienia innych i świat a także wyrażenia siebie samych. Poprzez to co mówimy i jak się zachowujemy dajemy znać kim jesteśmy i za czym się opowiadamy. Zachowania komunikacyjne są wyrazem naszych wartości.Fragment Wstępu
Teoria i praktyka edukacji międzykulturowej pozostają w wielu relacjach ze zjawiskami i procesami dokonującymi się w życiu społęcznym. Sprawia to, że rozmaite fakty, wydarzenia, zjawiska zachodzące w dziedzinie polityki, w funkcjonowaniu różnych instytucji (m.in. szkół), grup społecznych (np. rodzin, społeczności lokalnych, grup zawodowych itp.) zmuszają do krytycznej analizy i ponownego rozważenia propozycji teoretycznych i poczynań praktycznych dotyczących tej edukacji.
The Peculiarity of Man to seria wydawnicza, której celem jest ukazywanie specyfiki natury ludzkiej w aspekcie osobniczym, społecznym i gatunkowym przez pryzmat istotnych dla człowieka problemów. Zadanie to wymaga więc bardzo szerokiego podejścia do omawianych zagadnień, toteż łamy tej serii muszą być otwarte dla przedstawicieli najróżnorodniejszych dziedzin wiedzy, od najszerzej pojętej humanistyki aż po nauki ścisłe. Ambicją jej pomysłodawców jest, aby w multi- i interdyscyplinarnym języku dochodziło do komunikacji pomiędzy różnymi dziedzinami, gdyż, naszym zdaniem, tylko w taki sposób można ogarnąć zakres działalności ludzkiej i istotę człowieczeństwa, Sucha analiza prowadzi do alienacji coraz węższych dziedzin, wprowadzając więcej szumu informacyjnego niż tego, o co nam chodzi - wiedzy o nas samych. Dlatego należy wrócić do umiejętności dokonywania syntezy, gdyż tylko wtedy możemy dostrzec w rozwoju jakikolwiek sens.
Wielorakie możliwości i perspektywy porozumiewania się nauczyciela akademickiego ze studentami, jego działania komunikacyjne w rzeczywistych interakcjach edukacyjnych to tematyka tej książki. Książki bardzo potrzebnej, bogatej treściowo. Zaliczam ją do tych prac, które mogą pomóc profesorom, adiunktom i asystentom wydatnie wzbogacić i doskonalić swe umiejętności przekazu wiedzy i porozumiewania się ze studentami. A także zachęcać do dalszej dyskusji na temat komunikacji w coraz bardziej złożonych i zróżnicowanych interakcjach najważniejszych podmiotów społeczności akademickiej.
Książka składa się z dwóch części. W pierwszej umieszczone zostały teksty, które dotyczą szeroko pojętej edukacji i wychowania (wraz z podmiotami tych procesów uczniami, nauczycielami; odbywającego się z udziałem mediów, za ich pośrednictwem czy też w nich. W drugiej części zawarte zostały artykuły dotyczące poradnictwa w mediach, edukacji nieformalnej, wpływu spolecznego, a także roli, jaką media odgrywają w życiu współczesnego człowieka.
W opracowaniu podjęto próbę opisu i analizy aspiracji życiowych i edukacyjnych studentów Politechniki Śląskiej. Mimo że większość badanych stanowili studenci I roku, których marzenia i plany u progu dorosłości ograniczać mogłaby jedynie ich własna wyobraźnia, zadeklarowane przez nich aspiracje życiowe ogniskują się de facto wokół klasycznej, tradycyjnej triady: rodzina-praca-stabilizacja finansowa. Nikt spośród badanych nie nakreślił bardziej odważnej wizji swojej przyszłości, np. spędzenia życia na dalekich podróżach, tak aktualnej dzisiaj walce o czystość klimatu, kreowaniu projektów zmieniających świat czy pracy na rzecz rozwiązywania globalnych problemów społecznych. Ten zachowawczy i bardzo praktyczny wymiar deklarowanych aspiracji u tak młodych ludzi skłania do zastanowienia się, na ile źródła takiego zjawiska tkwią w wyniesionej z rodzinnego domu hierarchii wartości, a na ile wypływają np. z preferowanego przez system edukacji modelu pragmatycznego przystosowania do wymagań środowiska społecznego. Na to i inne, równie interesujące pytania próbują znaleźć odpowiedź autorzy prezentowanego opracowania.
Kraina smaku w pojemniku-wersja wege"" jest wegetariańską kontynuacją książki ""Kraina smaku w pojemniku"" (2017). Zawiera 11 pysznych i łatwych do wykonania potraw. Każdy przepis obfituje w smak, witaminy, minerały, a także błonnik. Posiłki można spożywać zarówno na ciepło, jak i na zimno. Akcja ""pojemnik"" została stworzona przez autorkę w 2017 roku z myślą o zapracowanym społeczeństwie, które niejednokrotnie nie znajduje czasu na codzienne przyrządzanie pięciu urozmaiconych posiłków, a któremu wciąż zależy na utrzymaniu zdrowia i kondycji. Z tą książką jesteśmy w stanie wyczarować smaczne i niebanalne dania, które możemy zabierać ze sobą na wynos. Warto przygotować sobie w domu pojemnik pełen smaków, zamiast konsumować na mieście niezdrowe fast foody.
W pracy znajdujemy informacje zarówno o funkcjach tatuaży, sposobach ich wykonywania, jak i usuwania. Interesująco wypadły rozważania nad społeczną funkcją tatuażu oraz jego historią. Autor umiejętnie wykazał zmianę podejścia do tatuażu i związanych z nim stereotypów.
Wydawnictwo Adam Marszałek ukończyło prace redakcyjne nad książką pt. „Inteligent niepokorny w kraju realnego socjalizmu” autorstwa Andrzeja Titkowa – poety, reżysera, scenarzysty, producenta filmowego i wykładowcy akademickiego. Ukazująca się naszym nakładem publikacja jest zbiorem esejów i artykułów eksplorujących filmowe i literackie kręgi, ale przede wszystkim swoistym świadectwem zmagań wybitnego twórcy kultury z przeciwnościami systemu politycznego. Na jej kartach pojawiają się takie postaci jak: Bursa, Konwicki, Hłasko czy Bunuel, ale między nimi jest jeszcze cały osobny i bardzo szczególny świat. Książka będzie dostępna w sprzedaży we wrześniu.
Trzeba odwagi poznawczej i determinacji organizacyjnej, by podjąć się zadania tak trudnego i ambitnego jak opis mediów w czasach pandemii COVID-19. Profesor Marek Sokołowski, socjolog i medioznawca, inicjator i redaktor naukowy przedsięwzięcia, wraz z Zespołem w bardzo krótkim czasie stworzył dzieło ukazujące media i społeczeństwo w dynamicznym stanie „nowej normalności”, nacechowanej „tymczasowością, zmiennością, niepewnością”.
Uderzającą cechą analiz i przedstawień zawartych w przedłożonym tomie jest ich różnorodność tematyczna i metodologiczna – mozaika ujęć, wizerunków, przedmiotów i perspektyw tworząca wszelako spójną całość, wielowymiarowy obraz zjawisk i procesów składających się na nieobecny dotąd w naszych doświadczeniach fenomen pandemii.
Podjęty dyskurs jest nie tylko ciekawy i aktualny, ale też społecznie doniosły (...). Sfera informacji w czasach niebezpieczeństw i kryzysów nabiera szczególnej wagi, ponieważ w istotny sposób oddziałuje na emocje, postawy, poglądy, wyobrażenia ludzi, a w konsekwencji na ich samopoczucie i zdolność do podejmowania działań zapobiegawczych i obronnych.
Monografia istotnie wzbogaca wiedzę o funkcjonowaniu środków przekazu, komunikacji społecznej i sferze publicznej w sytuacjach powszechnego zagrożenia. Ma przy tym nie tylko wysokie walory badawcze, ale może być też praktycznie użyteczna, poszerzając nasz horyzont poznawczy poprzez ogląd nieznanych dotąd, aktualnie zachodzących zjawisk i procesów.
Fragment recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Jerzego Jastrzębskiego
W klasycznym ujęciu funkcji zarządzania nie występuje decydowanie. Analiza czynności menedżera pozwala stwierdzić, że dokonywanie rozstrzygnięć jest zasadniczą częścią jego poczynań. To przekonanie stało się podstawą opracowania monografii. Zbigniew Ścibiorek, autor wielu opracowań z zakresu zarządzania, wieloletni nauczyciel akademicki, zawarł w swojej książce najistotniejsze kwestie dotyczące pracy menedżera oraz współczesnych i przyszłych uwarunkowań procesu decyzyjnego. W bardzo skondensowanej formie przedstawił zasadnicze kwestie tego procesu. Godny podkreślenia jest fakt mocniejszego zaakcentowania znaczenia informacji, którą autor określił jako podstawę decydowania. Przez całe opracowanie przewijają się kwestie dotyczące personelu, co należy uznać za słuszne chociażby dlatego, że decyzje podejmują i realizują ludzie, a ich skutki z reguły wpływają na personel organizacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?