Omawiając działalność szczecińskich salonów muzycznych, należy przede wszystkim odróżnić rodzinne muzykowanie domowe od reprezentacyjnych koncertów salonowych. Pierwsze z nich ? muzykowanie domowe ? było znane na długo przed ukształtowaniem się mieszczańskiej kultury muzycznej i miało bogate tradycje, dla drugiej formy, bardziej otwartej, najbardziej reprezentacyjnym obrazem stał się salon muzyczny. Zamiarem autorki jest ukazanie realizacji idei towarzyskości na gruncie pomorskim w XIX wieku, a także jej interpretacja na kanwie tożsamości historycznej i społecznej Szczecina. Równie istotnym aspektem jest także możliwość przypomnienia postaci istotnych dla rozwoju kultury Szczecina, szczególnie przez omówienie prowadzonej przez nich korespondencji, w większości rozproszonej bądź bezpowrotnie utraconej dla współczesnego pokolenia.
Historia powstania i działalności Stadttheater Stettin przy dostojnym Königsplatz 13 została gwałtownie zakończona w czasie nalotów dywanowych w 1944 roku. Z zachowanej dokumentacji wynika, że uszkodzone zostały jedynie górne partie teatru, który pierwotnie przeznaczono do odbudowy. Ostatecznie w wyniku licznych dyskusji i współcześnie trudnej do zrozumienia argumentacji podjęto decyzję o jego wyburzeniu. […] miasto pozbawiono nie tylko cennego architektonicznego dziedzictwa, ale także samodzielnego budynku opery, mogącego spełniać funkcje artystyczne, społeczne, kulturotwórcze i reprezentacyjne na poziomie porównywalnym z możliwościami teatru zaprojektowanego przez Carla Ferdinanda Langhansa.
Fragment Podsumowania
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?