Czy to Jezus założył Kościół? Kiedy papież się nie myli? Czy niewierzący będą zbawieni? Czy w islamie jest ten sam Bóg? Kto jest heretykiem? Co z tym strasznym klerykalizmem? Co Kościół robi z pieniędzmi? Na czym polega obraza uczuć religijnych? Czy Jan Paweł II miał swoje słabe strony? Jak odróżnić grzech ciężki od lekkiego? Jak się spowiadać? Czy rozpacz jest grzechem? Czy powinniśmy bać się piekła? Jak znaleźć sens życia?
Czym jest miłość?
To pytania teologii i pytania człowieka. Na niektóre można odpowiedzieć – o innych tylko rozmawiać, stawiając kolejne pytania. Rozmawiamy więc: przy rosole, w samochodzie, nad talerzem jajecznicy albo przy telewizyjnej relacji z konkursu skoków narciarskich.
Teologia nie jest nudną teorią. Teologia jest fascynującą podróżą, w której drogi Boga i drogi człowieka nieustannie się spotykają. Obiecujemy, że będzie to podróż bez komunałów, bez pojęć, których nikt nie rozumie, bez wyświechtanych regułek. Prawdopodobnie również bez takich odpowiedzi, których większość czytelników mogłaby się spodziewać…
Gietrzwałd ze względu na niezwykłe wyciszenie jest nieporównywalny z Fatimą, Lourdes, la Salette, czy Guadalupe. To jedyne w Polsce i jedno z 12 na świecie, miejsce Objawień Najświętszej Maryi Panny - oficjalnie uznanych przez władzę kościelną.Objawienia maryjne rozpoczęły się tu 27 czerwca i trwały do 16 września 1877 roku. Był to jedyny taki na świecie wywiad z Maryją, łączący doczesność z wiecznością. Matka Zbawiciela objawiła się wizjonerkom 160 razy. Jako dziennikarz zapragnąłem ruszyć śladem tamtych wydarzeń.To miejsce uzdrowiło mnie, przywróciło na łono Kościoła. Uderzyło swoją mocą i emanacją duchowości. Miałem poważne kłopoty ze zdrowiem. Groziła mi operacja. Postanowiłem oddać się w Gietrzwałdzie pod opiekę Maryi i dokonał się cud ingerencja chirurga nie była potrzebna. Na pamiątkę przechowuję skierowanie na stół operacyjny.Rozpoczęła się moja niezwykła, duchowa przemiana. Sądziłem, że zaczynam odkrywać pieczołowicie skrywaną dzisiaj przed światem tajemnicę cudownych zdarzeń. Okazało się, że odkryłem na nowo siebie, a konkretnie na nowo się narodziłem. Zawierzyłem Niepokalanie Poczętej, a przez nią i jej Synowi.
O sakramentach w Kościele słyszał każdy, ale czy wszyscy zdajemy sobie sprawę, czym one są i dlaczego ich potrzebujemy? Czy znamy ich historyczny rozwój i głębię ich liturgicznej celebracji? Aby ukazać naszym czytelnikom teologiczną i praktyczną pełnię sakramentów Wydawnictwo Świętego Filipa Apostoła w ramach serii wydawniczej Wszystko o opracowało publikacje przedstawiające kolejne sakramenty. Po ukazaniu istoty Eucharystii, chrztu świętego i bierzmowania wydane zostało opracowanie poświęcone sakramentowi pokuty i pojednania. Publikacja Wszystko o spowiedzi autorstwa dra Wacława Stefana Borka wprowadza czytelnika w teologię i praktykę tego sakramentu. Autor poza omówieniem historii i teologii sakramentu przedstawia także praktyczny poradnik penitenta oraz odpowiada na pytania nurtujące niejednego spowiadającego się, jak np. dlaczego całujemy stułę?, czy można się spowiadać w czasie Mszy Świętej?, czym jest absolucja generalna?Walory tej publikacji dostrzegł ks. prof. Piotr Morciniec, stwierdzając po przeczytaniu tekstu: Przyznanie się do zła, które popełniłem, nigdy nie było łatwe i być może dlatego sakrament, w który grzesznik spotyka się z Miłosiernym Bogiem, przechodził przez wieki wiele przemian i niesie ze sobą bagaż niepokoju, lęków oraz nadziei. Książka dra Wacława Stefana Borka Wszystko o spowiedzi jest zarówno skuteczną pomocą dla praktyków sakramentalnej spowiedzi, jak i rzetelnym teologicznie opracowaniem Tajemnicy Miłosierdzia Ojca wobec wracającego syna marnotrawnego. Zaproponowana kolejność przedstawionych treści: od rozwoju teologii sakramentu pokuty po bogate instrumentarium pobożnościowe do przeżywania sakramentalnej spowiedzi czyni z opracowania godną polecenia lekturę duchową, którą można polecić każdemu czytelnikowi. Wartością dodaną jest bogata wiedza biblijna Autora oraz piękny i precyzyjny język tekstu. Sakrament pokuty i pojednania ukazuje się czytelnikowi w całym swoim bogactwie, zapraszając do jego owocnego praktykowania i mądrego przeżywania.
W głowach narzeczonych i młodych małżonków kotłują się wyobrażenia, marzenia, oczekiwania i znaki zapytania. Dopiero co zawarte małżeństwo onieśmiela i ekscytuje jednocześnie. Jak to zrobić, żeby żyć długo i szczęśliwie? Jak uczynić codzienność twórczą i ciągle nową? Autorzy czerpią ze swojego doświadczenia i podpowiadaj, jak nie stracić wiary w potęgę miłości. Jak ją rozpalać Bożym płomieniem i stawać się coraz lepszą wersją siebie.
Płynna nowoczesność. Pośpiech. Pieniądz. Zmęczenie. W dzisiejszym świecie życie duchowe, które kwitnie i wydaje owoce, jest możliwe. Robert Spitzer SJ nie tworzy nowego ani rewolucyjnego systemu – sięga do skarbca Kościoła i wydobywa drogowskazy, które przez wieki nie straciły na aktualności. Eucharystia, modlitwa spontaniczna, błogosławieństwa, współpraca z Duchem Świętym i życie kontemplacyjne to filary, na których opiera się życie duchowe. Wyciągnij po nie rękę, oddychaj pełnią swojej duszy.
Mówi się, że sumienie jest głosem Boga, czasem jednak trudno ten głos usłyszeć i zrozumieć. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że Bóg, który mówi przez sumienie, jest «Bogiem ukrytym». Sumienie to uprzywilejowany sposób, w jaki mamy do Niego dostęp. Dopiero gdy weźmiemy to pod uwagę, zacznie się przed nami rozjaśniać niezwykła tajemniczość tego fenomenu i odkrywać jego prawdziwa wartość. Fragment wprowadzenia
Ślady działania „ukrytego Boga” Miłosz Hołda odnajduje w myśli filozoficznej Martina Heideggera i teologii Karla Rahnera. Ich analizy fenomenu sumienia prowadzą nas do Tajemnicy. Wierność sumieniu jest bowiem ostatecznie wiernością Tajemnicy, a zarazem jedynym wymiarem, w którym spotykają się ludzie szukający prawdy. Nie dzielą się już oni na wierzących i niewierzących, lecz na posłusznych i nieposłusznych sumieniu, wrażliwych i niewrażliwych na obecność Tajemnicy.
ks. dr Miłosz Hołda – filozof i publicysta, adiunkt Wydziału Filozoficznego Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie. W swoich pracach naukowych oprócz filozofii człowieka zajmuje się m.in. teologią filozoficzną i relacją między nauką i wiarą. Za rozprawę doktorską Epistemologiczne argumenty za istnieniem Boga. Próba teistycznego uprawomocnienia poznawczych roszczeń nauki (wydana pt. Teistyczne podstawy nauki, Tarnów 2014) otrzymał Nagrodę Prezesa Rady Ministrów. Prowadzi stronę internetową W drodze do Światła, na której codziennie komentuje Ewangelię.
Czy odkryłaś już, że powierzono ci niewidzialną, niezwyciężoną i niezniszczalną broń? Czy użyjesz jej? OPRÓCZ studiowania, zacznie władać SŁOWEM BOŻYM!
Kobiety na całym świecie są obiektem uprzedzeń, handlu usługami seksualnymi, naduzyć, a nawet zabójstw. Duchowy wróg próbuje rozbroić kobiety na ksżdym poziomie. Lisa Bevere wyjaśnia, jak należy studiować i władać mieczem Słowa Bożego. Nadszedł czas, aby kobiety się uzbroiły.
Poprzez twórcze wyobrażenie miecza, Słowa Bożego i krzyża, autorka Dziewczyn z mieczmi nauczy cię:
jak na ziemi mówić językiem niebios
czym jest wstawiennictwo
czym jest wzięcie swojego krzyża
na czym polega duhowe rozróżnienie
jak rozbroić wroga
dlaczego kobiet są celem ataków wroga - i dlaczego Bóg chce je uczynić bohaterkami
Ta wersja „ewangelii”, która obecnie stała się modna, jest w swej istocie fałszywą nadzieją, gdyż obiecuje ludziom dziedzictwo w odwiecznym i nieskończonym Życiu bez wzywania ich do pokuty i zerwania z nieposłuszeństwem wobec Boga. Główną jej metodą jest zachęcanie ludzi do uznania Jezusa osobistym Zbawicielem, bez głoszenia konieczności poddania się Mu jako PANU. Nowoczesna „ewangelia” obiecuje zbawienie od piekła, jednak nic nie mówi o porzuceniu grzechu i niesprawiedliwości. Oferuje fałszywe bezpieczeństwo ludziom, którzy ciałem i duszą lgną do światowych wzorców, jednocześnie gardząc uświęceniem życia. Ta „ewangelia” oddziela wiarę od wierności i posłuszeństwa PANU. Jej nauczanie sugeruje, że intelektualne „pojednanie się” z Bogiem jest równoważne posłuszeństwu Prawdzie. Jednak nie to jest istotą przesłania Ewangelii głoszonej przez Jezusa.
Jesteś żydem, katolikiem, protestantem, prawosławnym, muzułmaninem, wyznawcą innej religii, niewierzącym? Pozostań nim! Pamiętaj jednak o tym, że jeśli doświadczyłeś jakiegoś cudu dzięki tej książce, to uczynił Ci to Jezus Chrystus. Przewodnik Skuteczna modlitwa zaskoczy nawet niewierzącego; zapewnia psychologiczne wytłumaczenie duchowej nauki, skłania do autorefleksji i w zupełnie nowatorski sposób zachęca do realnego dialogu z Bogiem, jednocześnie znajdując za każdym razem uzasadnienie w źródle Pisma Świętego i nauce Jezusa Chrystusa. Proponuje bezkompromisowe spojrzenie na modlitwę, odzierając ją z otoczki fałszywych przekonań, a co najważniejsze zachęca do zaangażowania się w skuteczną modlitwę, której efekty wprawią Cię w zdumienie.Tekst oparty na psychologii, ale muszę przyznać, że jest bardzo dobry.(o. Józef)Dzięki tej książeczce zrozumiałem, że modlitwa wiele zmienia, od tej pory w mojej rodzinie zagościł spokój.(Marek)Czytając tę książkę, doszedłem do wniosku, że została napisana z natchnienia Ducha Bożego.(Wiktor)Zastosowałam się do wskazówek dotyczących modlitwy w praktyce z tego przewodnika i naprawdę, coś niesamowitego! Odczuwałam niektóre przejawy łączności z Bogiem opisane w tej książce!.(Zofia)Ten przewodnik to jedyna w swoim rodzaju duchowa uczta dla czytającego. Podejmuje on szereg zagadnień teologiczno-egzystencjalnych, udzielając odpowiedzi na pytania nurtujące współczesnego człowieka.(Marianna)
P.C. Almond jest autorem znakomicie przyjętej na Zachodzie biografii diabła. Tym razem prezentuje biografię Boga, czyli historię paradoksu, dramatu transcendentnej, ponad-i bezczasowej istoty, która od początku świata współistnieje w różnych formach z ludźmi – czyli całkowitym jego przeciwieństwem, śmiertelnymi stworzeniami należącymi do upadłego i przejściowego jedynie świata, który On jakoby stworzył. Autor przedstawia Boga w różnych aspektach Jego natury – wewnętrznej oraz zewnętrznej – od najwcześniejszych czasów aż do chwili obecnej, pokazuje, jakiej ewolucji podlegało pojęcie Boga i jakimi środkami posługiwali się ludzie, żeby zbliżyć się do Istoty Najwyższej. W chrześcijaństwie, judaizmie, islamie i innych religiach Bóg postrzegany jest jako ktoś kogo nie można pojąć zwykłym aparatem zmysłów, jednocześnie jednak ów Bóg dąży wszędzie do tego, żeby stać się jednością ze światem i z nami.
Koncepcja bóstwa była według autora czynnikiem spajającym, a jednocześnie twórczym dawnej oraz współczesnej (liczonej od średniowiecza) cywilizacji. Jest to zatem nie tylko biografia Boga, ale i historia ewolucji wiary w Istotę Najwyższą, a także historia negowania samej jej koncepcji. Historia Boga, zdaniem autora, jest jednocześnie, od zarania dziejów świata, historią poszukiwania odpowiedzi na pytanie o zasadniczy sens naszego bytu.
Podążając za wskazówkami zawartymi w niniejszym tomiku, dostrzeżesz, drogi Czytelniku, jak bardzo twoje życie zmieni się, gdy spotkasz Jezusa i doznasz radości płynącej z nawrócenia. Światło Dobrej Nowiny promieniujące z tekstów pomoże ci rozradować się prawdą, jak dobry jest Bóg, i porzucić to, co cię od Niego oddala, odbierając ci szczęście.
Piękne, głębokie refleksje o nawróceniu, modlitwie oraz Bożym miłosierdziu poprowadzą cię, abyś zakosztował pokoju serca, oddalając od siebie niepokoje, przygnębienie oraz smutek. Pomogą ci odnaleźć radość komunii ze Stwórcą. Lektura będzie znakomitą pomocą w otwarciu się na działanie Bożej miłości także dla tych, którzy obawiają się uklęknąć w konfesjonale.
„Idź drogą skruchy, by spotkać miłość, którą Bóg żywi do człowieka. Cherubin strzegący wejścia do raju otworzy ci drzwi; drzewo życia z radością wyciągnie ku tobie gałąź, podając swój owoc; wszyscy radujący się w weselnej komnacie rozradują się, widząc ciebie” (św. Efrem).
Mała Biblia Trzeciego Tysiąclecia – jest książką przedstawiającą i sumującą myśli wielu znakomitości , znawców i specjalistów filozofii, etyki, moralistyki, psychologii oraz teologii. Książka składa się z 63 rozdziałów. Jej jednolitość myśli skłania do stwierdzenia, że staje się określonym wyznacznikiem do promowania i naśladowania ogólnie rozumianego dobra na podstawie określonej , znanej i przyjętej przez większość społeczeństw nauki, wiedzy oraz etyki. Nie jest jednolitym dziełem pod względem stylu przekazu. Analizując Małą Biblię Trzeciego Tysiąclecia napotykamy na szereg problemów związanych z różnorodnością kulturową oraz różnicami pojmowania i rozumienia zasad współżycia. Należy przyjąć, że treść etyczne została przedstawiona jako wyznacznik wielu filozofów i etyków odnosząc się do ujednolicenia interpretowania dobra, miłości na podstawie nauki która staje się w trzecim tysiącleciu elementarną stroną istnienia. Mała Biblia Trzeciego Tysiąclecia stawia pytanie WIERZYĆ CZY WIEDZIEĆ?
Opatrzność Boża nigdy się nie myli w swoich zarządzeniach te słowa zaczerpnięte z modlitwy mszalnej doskonale oddają mądrość Boskiego działania, poprzez które Stwórca przeprowadza człowieka ku doskonałości. Opatrzność nie tylko nie popełnia błędów, ale wszystkim kieruje i wszystko przemienia, aby został wypełniony zamysł zbawienia człowieka.Niniejsza książka zamierza służyć pomocą, aby zaufać Bożej Opatrzności, która wszystko widzi i wszystkim kieruje. Graficzny symbol oka, który umieszcza się w kościołach lub na innych obrazach, jest wyrazem tej Boskiej przenikliwości w stosunku do kosmosu, świata i umieszczonego w nim człowieka.Fragmenty Wstępu
Spis treści
Wprowadzenie/7
ROZDZIAŁ 1. TRYNITARNY PROBLEM /17
I. Objawienie czy spekulacja? /18
II. Dogmat w historii /36
III. Precyzacja terminologiczna /46
ROZDZIAŁ 2. TRÓJCA MONOLOGICZNA /55
I. Ontologia ousia /57
1. Ontologia tego, co wspólne /60
2. Ontologia tego, co łączy /68
3. Ontologia tego, co jest tym samym /72
4. Ontologia jednego podmiotu działania /76
5. Ontologia tego, co ogólne/78
II. Ontologia hypostasis /81
1. Monarchia jako udział w ousia Ojca /83
2. Monarchia jako pochodzenie z ousia Ojca /85
3. Monarchia przez taką samą ousia /88
4. Hipostaza Ojca jako zasada /89
5. Ojciec jedynym Bogiem /92
ROZDZIAŁ 3. TRÓJCA DIALOGICZNA /99
I. Relacja ontologicznym fundamentem osoby /101
1. Relacja domaga się wielości /102
2. Relacja jako odnoszenie się do siebie /104
3. Status ontologiczny relacji /106
II. Osoba jako odniesienie do drugiego /108
1. Być w relacji /108
2. Skierowanie ku drugiemu /111
3. Odnoszenie się do siebie /114
4. Ryszard ze św. Wiktora i jego koncepcja osoby /115
5. Relacyjne podejście do Tomasza z Akwinu /122
6. Osoba jest przez drugiego /127
III. Hipostatyczno-ekstatyczna koncepcja osoby /130
IV. Dialog jako perychoreza /135
1. Relacyjne wychodzenie ku sobie /136
2. Dialog jako przenikanie się /139
3. Perychoreza u Jana z Damaszku i konsekwencje /143
V. Dialog jako communio /149
1. Communio trzech /152
2. Communio jako communicatio /155
Zakończenie. Perspektywy /161
1. Ontologiczny fundament /161
2. Dwa poziomy wzajemnych relacji /165
3. Model Trójcy Świętej /170
Spis literatury /177
Summary. Relation and Dialogue. An Introduction to the TrinitarianOntology /187
Nie ulega wątpliwości, że w całej cywilizacji Zachodu mamy współcześnie do czynienia z narastaniem procesów laicyzacyjnych. Ich następstwem jest systematyczny i – jak się wydaje – ustawiczny spadek liczby praktykujących chrześcijan, kryzys tzw. tradycyjnych Kościołów, proliferacja nowych ruchów religijnych, przede wszystkim zaś wzrost odsetka osób deklarujących religijną obojętność. Procesy te generuje zarówno sposób funkcjonowania społeczeństw (rozpad tradycyjnych wspólnot, od rodziny poczynając; fragmentaryzacja – za sprawą rzeczywistości medialnej (zwłaszcza internetowej) – „opinii publicznej”; postawy indywidualistyczne i konsumpcyjne; relatywizm w sferze poznawczej i aksjologicznej), jak i zorganizowana i dysponująca znacznymi środkami wpływu ideologia laicyzmu, promująca m.in. tzw. świeckość życia publicznego. Bodaj jej najbardziej aktywnym prądem jest nastawiony „misyjnie” ateizm, uzurpujący sobie określenia „naukowy” lub „nowy”. Jego koryfeusze nie ukrywają, że – tak jak ich poprzednicy w wieku XIX i XX – zmierzają do likwidacji religii. Jest ona bowiem, ich zdaniem, nie tylko fałszywa, ale – zwłaszcza chrześcijaństwo – wysoce szkodliwa dla ludzkości i jej rozwoju. Czy wobec takiej sytuacji Kościół (ale także intelektualiści do religii nie uprzedzeni) może pozostać obojętny? Czy nie jest jego obowiązkiem podjąć z tymi poglądami rzeczowy dialog i – opartą na racjonalnych argumentach – polemikę?
Z recenzji ks. prof. dr. hab. Jana Perszona
Niezwykle prosty, niekonwencjonalny i praktyczny styl nauczania Orzecha sprawia, że Słowo Boże za jego pośrednictwem trafia w punkt. Jak pisze św. Paweł w Liście do Hebrajczyków: Słowo Boże jest żywe i skuteczne, ostrzejsze niż wszelki miecz obosieczny, zdolny osądzić zamiary i myśli serca (4,12). Taki też skutek ma lektura książki Orzecha. Jest to doskonały rachunek sumienia osadzony głęboko w realiach współczesnego człowieka, jego codziennych zmagań i rozdarć. Szerokie spojrzenie na przykazania sprawia, że trudno przejść obojętnie obok tej czasem trudnej nauki. Jeśli autentycznie zależy Ci na odwzajemnieniu nieskończonej miłości Stwórcy oraz na doskonaleniu się w Jego naśladowaniu, to ta książka jest dla Ciebie. Będę do niej wracał jeszcze wielokrotnie
To nieprawda, że filozofia i metafizyka jest dla wybranych, że jest niedostępna dla nas, laików pracujących w pocie czoła na chleb codzienny. Każdy z nas może się nauczyć myślenia filozoficznego, bo filozofia opiera się na poznaniu otaczającej nas rzeczywistości, a z tym czasami jest trudno w przestrzeni wirtualnej. W XIII wieku, czyli w średniowieczu, kiedy żył św. Tomasz - genialny dominikanin - nauki nie limitował ideologiczny schemat podważający naukowość takich dociekań, których nie da się poddać zmysłowej weryfikacji.
Nie podważano więc i nie kwestionowano naukowości filozofii, ani teologii z tego tylko powodu, że ich przedmiot nie daje się bezpośrednio ująć zmysłami. Obie dziedziny uważano za nauki mające swój przedmiot, materialny i formalny, swoje metody i swoje cele. Celem podstawowym wszelkiej nauki było poznanie prawdy o jej przedmiocie. Choć więc i filozofia, i teologia były naukami, to różnił je przedmiot i metody. Tomasz uprawiał zarówno filozofię, jak i teologię, ale miał świadomość ich odrębności i autonomii, i strzegł się pomieszania obu dziedzin, redukcji jednej do drugiej.
Dzięki tej książce poznamy Tomasza przede wszystkim jako filozofa, twórczego, wręcz rewolucyjnego kontynuatora filozoficznych dociekań Arystotelesa, jego arabskich i chrześcijańskich komentatorów. Poznamy go jako badacza poszukującego odpowiedzi na pytania o byt, o to, dzięki czemu on jest i czym jest, poznamy go jako badacza struktury bytu. Tomasz pojawi się tu jako genialny odkrywca w bycie pryncypium istnienia, a więc jako ten, który uprawia metafizykę bytu realnego. Dzięki tej książce poznamy więc, a być może opanujemy, podstawy tej metafizyki, nauczymy się filozoficznego myślenia. Poznamy też podstawy antropologii filozoficznej, czyli nauki owocującej wiedzą o człowieku jako specjalnym „rodzaju” bytu, oraz etyki, która stara się ustalić pryncypia ludzkiego działania. Autor przypomina nam także i przybliża zagadnienie cnót, sprawności, których praktykowanie czyni nas szczęśliwymi, a w końcu błogosławionymi, ukazuje też tomistyczną wizję człowieka we wspólnocie rodziny, narodu, wreszcie wspólnocie politycznej.
Książka „Od poezji do teologii. Perija tirumoli Tirumangejjalwara na tle tamilskiej myśli śriwisznuickiej” przedstawia wizję boga i jego relacji z duszami, jaka się wyłania z analizy hymnów Tirumangejjalwara. Tirumangejjalwar to poeta tamilski żyjący w VIII lub IX w., który w swoich utworach sławił boga Wisznu. Za jego najważniejsze dzieło uchodzi Perija tirumoli, zbiór 108 hymnów, które późniejsza tradycja śriwisznuicka uznała za teksty święte, a ich twórcę za świętego-mistyka. Poeta ukazuje w nich ukochanego boga i miejsca, w których się on przejawia. Nawiązuje przy tym do licznych mitów znanych sanskryckiej literaturze epickiej, jak i do konwencji klasycznej poezji tamilskiej. Jego postawa wyraża ideę bhakti – pobożnego oddania się w służbę Wisznu, którego łaskawość gwarantuje wyzwolenie.
Poglądy i przekonania religijne Tirumangejjalwar wyrażone w formie poetyckiej autor omawia się w kontekście doktryny teologicznej śriwisznuizmu, dominującej na Południu Indii hinduskiej tradycji związanej z kultem Wisznu. Interpretacji strof Perija tirumoli, jak i odniesień do myśli śriwisznuickiej autor dokonuje w oparciu o oryginalne teksty źródłowe w języku tamilskim.
Praca skupia się przede wszystkim na aspekcie teologicznym Perija tirumoli, pozostawiając niekiedy wartości literackie tego dzieła na drugim planie. Stąd zamieszczone w niej przekłady z oryginału tamilskiego nie mają charakteru literackiego, a jedynie filologiczny, w miarę możliwości oddający dosłowne znaczenie tekstu.
Dwie kobiety. Dwie opowieści. Jedna podróż.
Anna: lektor języka hiszpańskiego, przedsiębiorca, informatyk, żona Karola, mama trójki dzieci. Agnieszka: nauczyciel akademicki, osoba samotna.
W 2010 roku obie wybrały się do Santiago de Compostela, jako środek transportu wybierając autostop... i własne nogi. Samotnie i w towarzystwie wyszły na spotkanie przygody. Czy polecają taką podróż? Nie. Czy odradzają? Nie. Każdy ma swój czas i swoją historię. Ich historię opowiada ta książka.
FB fanpage
https://www.facebook.com/Stopem-do-Santiago-i-z-powrotem-1976051459175492/
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?