W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Dzięki tej książce porozumienie między lekarzem a pacjentem stanie się łatwiejsze.
Książka dotyczy relacji lekarz – pacjent i pacjent – lekarz. Relacja ta jest szczególna, ponieważ uruchamia mnóstwo projekcji, przeniesień, uczuć. Warto o nich wiedzieć, gdyż wtedy łatwiej sobie z nimi radzić. Obie strony mogą z książki dowiedzieć się, na co w tym trudnym kontakcie zwracać uwagę, by przebiegał w miarę bez zakłóceń i służył leczeniu. Bo na wynik leczenia ma wpływ zarówno lekarz, jak i pacjent – to wspólna odpowiedzialność. Dlatego relacja między nimi musi być uświadamiana i w sposób mądry, celowy podporządkowana leczeniu.
Z książki skorzystają zarówno lekarze, personel medyczny, studenci medycyny i nauk pokrewnych, jak i pacjenci.
Wybrany fragment książki
PRZEDMOWA
Profesora Cezarego Szczylika
Pierwsze wrażenie - wreszcie ktoś to opisał! Opisał dwa światy funkcjonujące obok siebie. Świat chorego i świat lekarza. Światy, którym w polskiej rzeczywistości nie dane jest się spotkać, gdyż oba nie są nauczone sztuki porozumienia. Pacjent boi się choroby i wszystkiego co się z nią wiąże -szpitala, inwazyjnej diagnostyki, lekarzy, pielęgniarek i salowych. A lekarz?
Współczesna Polska po odzyskaniu niepodległości, uwolnieniu się z tyranii nakazowego myślenia burzy dotychczasowe stereotypy. Stereotyp darmowej opieki medycznej, nieomylności lekarzy, wyglądu pacjentów „opakowanych" we wszechobecne szaro-niebieskie szpitalne piżamy, identyczne z tymi w więzieniach i wojsku. Ale nie tylko to wspominam z tej już zamierzchłej przeszłości. Pamiętam moje akademickie podręczniki - wiele z nich przypominało treścią książki telefoniczne; zakuwanie tysięcy terminów, nazw organów, niezliczonych przyczepów mięśni i więzadeł. Rozszerzone i skrócone zalecenia badania lekarskiego, podmiotowego, przedmiotowego. Wszystkiego się nauczyłem, dostałem wybitnie dobre oceny i... Gdy po raz pierwszy stanąłem przy *óżku chorego, zdałem sobie sprawę, że całe to akademickie wyposażenie jest niekompletne. Brak mi języka porozumie-nią, brak mi wiedzy o drugim świecie, o świecie chorego i cierpiącego pacjenta. Dziś wiem też, że to ja powinienem być profesjonalnie przygotowany do rozmowy z moim p cjentem, że to dla mnie - studenta, a później lekarza - powinny istnieć podręczniki przygotowujące do pracy z chorym.
Podręczników dla chorych o tym, jak się przygotować do rozmowy z lekarzem, nie ma.
To po mojej stronie, po naszej lekarskiej stronie, jest przygotowanie się do pracy z pacjentem, do rozmów o bólu, stra-j chu, wstydzie, samotności. Może też Państwo nie uwierzycie, ale po przeczytaniu spisu treści stanęło mi przed oczami moje całe zawodowe życie, blisko czterdzieści lat pracy. Czterdzieści lat i świadomość że nikt takiego podręcznika dotychczas nie napisał. Przecież ten podręcznik powinienem dostać właśnie czterdzieści lat temu. Z pewnością byłbym lepszym lekarzem. I uczucie ulgi, katharsis. Wojciech Eichelberger z Ireną Stanisławską opisują wspomniane dwa światy - ze zrozumieniem, empatią i delikatnością. Jest w tej książce mądrość i szacunek. Jest ta książka swoistym memento, zachętą do zastanowienia, refleksji. Dla mnie jest też bardzo osobista, bo wiem, że wszystko, co opisali, jest we mnie gotowe.
Polecam tę książkę rektorom i dziekanom wszystkich uczelni medycznych. Od tej książki, od tego podręcznika powinniśmy zaczynać swą przygodę z medycyną.
prof. dr hab. n. med. Cezary Szczylik
Kierownik Kliniki Onkologii
Wojskowego Instytutu MedycznegoPRZEDMOWA Profesora Jerzego Woy-Wojciechowskiego 7
PRZEDMOWA Profesora Cezarego Szczylika 11
1. LĘK, BÓL, CIERPIENIE 13
2. WSTYD 25
3. DOTYK 37
4. SŁOWA, DIAGNOZA, PRAWDA 49
5. TRUDNY PACJENT 65
6. PACJENT W SZPITALU 79
7. MŁODY PACJENT 87
8. ODDANIE BLISKIEJ OSOBY 97
9. CHOROBY PRZEWLEKŁE I TERMINALNE 105
10. NARODZINY I UMIERANIE 121
11. WSPÓŁODCZUWANIE 133
12. ODPOWIEDZIALNOŚĆ, WYPALENIE 143
"W kwietniu 1983 roku musiałem przestać pić. Niedługo później trafiłem na pierwszy mityng Anonimowych Alkoholików. Po pół roku abstynencji pojechałem na czterotygodniową kurację odwykową. Tam pozbyłem się wszelkich złudzeń. Przekonałem się, że jestem alkoholikiem i że muszę zrezygnować z alkoholu pod każdą postacią. Dowiedziałem się, że alkoholizm wiązał się z niedojrzałością emocjonalną i brakiem podstawowych umiejętności życiowych, choćby takich jak rozpoznawanie i wyrażanie własnych uczuć, bezpieczne radzenie sobie z lękiem, złością i samotnością, nawiązywanie i utrzymywanie nieegoistycznych relacji z innymi ludźmi oraz wyznaczanie granic i umiejętność powiedzenia "nie". I że bez tych zdolności trudno będzie mi zachować trzeźwość."
(ze wstępu)
Książka „Siły, które pokonają raka” jest znakomitym przewodnikiem dla osób, które szukają dla siebie źródeł wsparcia w chorobie nowotworowej i procesie jej leczenia. Wiele cennych wskazówek znajdą w niej również ich bliscy, terapeuci i lekarze.
Publikacja prowadzi Czytelników od diagnozy, poprzez medyczne aspekty terapii nowotworów, do wspomagających terapii psychologicznych. Prezentuje szeroki wachlarz dostępnych terapii psychoonkologicznych, a wśród nich terapię poznawczo-behawioralną, terapię akceptacji i zaangażowania oraz interwencje psychologii pozytywnej skoncentrowane na nadziei i wzroście osobowym. Przy każdym z tekstów zamieszczono propozycje ćwiczeń i technik terapeutycznych - praktyczne porady, pomocne na każdym etapie choroby.
Doświadczeni terapeuci wyjaśniają jak radzić sobie z chorobą i wspomagać leczenie. Dr Ewa Wojtyna podpowiada, w jaki sposób zmniejszać lęk i kształtować zdrowe przekonania. Joanna Dudek-Głąbicka opisuje nowatorską terapię, która uczy jak mimo choroby żyć zgodnie z tym, co dla nas najważniejsze. Dr Mariusz Zięba przybliża fenomen pozytywnych konsekwencji trudnych wydarzeń życiowych, zaś dr Kinga Tucholska pokazuje jak rozwijać prawdziwą nadzieję.
Od śmierci Daniela Paula Schrebera minęło niemal równo sto lat, trudno więc o lepszą okazję, by przyjrzeć się bliżej „najczęściej opisywanemu przypadkowi w historii psychiatrii, człowiekowi cierpiącemu na – jak sam twierdzi – chorobę nerwów, o którym Freud orzekł, że byłby doskonałym dyrektorem zakładu psychiatrycznego, Lacan zaś – że wykazuje się talentem i pasją teologa. „Przypadek Schrebera” to nie tylko fascynujący swoją złożonością system urojeń byłego sędziego, ale również wyzwanie rzucone rodzącej się tradycji psychoanalitycznej. Co więcej, wyzwanie to towarzyszy psychoanalizie w całej dotychczasowej historii jej rozwoju, za każdym razem zmuszając ją do zrewidowania własnych założeń, zakwestionowania dogmatów i przemyślenia na nowo fundamentalnych pojęć.
Krzysztof Wolański – filozof, w roku 2012 obronił doktorat w Szkole Nauk Społecznych PAN. Głównymi obszarami jego zainteresowań są psychoanaliza i współczesna myśl krytyczna. Uczy literatury w jednym z warszawskich liceów.
Zeszyt ćwiczeń stanowi uzupełnienie podręcznika do programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14–17 lat. To doskonałe narzędzie do pracy, które wzmacnia zaangażowanie młodego człowieka w terapię. Nastolatki uczestniczące w terapii dowiadują się, na czym ona polega, jakie są jej zasady i kolejne etapy. Uczą się rozpoznawać uczucia i panować nad nimi oraz poznają techniki relaksacyjne. Zdobyte w programie doświadczenia pomogą im stawiać czoła niepokojącym sytuacjom, zamiast ich unikać, a opanowane umiejętności będą procentować w życiu codziennym.
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u nastolatków. Podręcznik zawiera opis programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14–17 lat. Autorzy krok po kroku omawiają składających się nań 16 sesji terapeutycznych: ich cele, kolejne etapy i stosowane strategie. Poszczególne sesje poświęcone są takim zagadnieniom, jak: rozpoznawanie objawów lęku, myślenie osoby odczuwającej lęk i jego skutki, plan radzenia sobie czy wykorzystanie nabytych umiejętności w sytuacjach budzących lęk. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest zeszyt ćwiczeń dla pacjenta. Całość składa się na program terapeutyczny „Lęk”.
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u dzieci.
Zeszyt ćwiczeń stanowi uzupełnienie podręcznika do programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u dzieci w wieku 8–13 lat. To doskonałe narzędzie do pracy, które wzmacnia zaangażowanie dziecka w terapię. Postać kotka, który ze Strachusia przemienia się w Zaradnego Kota, przemawia do dziecięcej wyobraźni, a przyjazna szata graficzna sprawia, że terapia staje się dobrą zabawą. Dzieci uczestniczące w terapii dowiadują się, na czym ona polega, jakie są jej zasady i kolejne etapy. Uczą się rozpoznawać uczucia i panować nad nimi, poznają techniki relaksacyjne oraz skuteczne strategie rozwiązywania problemów i rozluźniania się w sytuacjach stresowych. Zeszyt ćwiczeń i podręcznik składają się na program terapeutyczny „Zaradny Kot”.
Philip C. Kendall – profesor psychologii oraz kierownik Kliniki Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży Temple University. Autor ponad 400 publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów. Jego zainteresowania obejmują terapię poznawczo-behawioralną, psychoterapię dzieci, poznawcze czynniki psychopatologii, impulsywność, a także zaburzenia lękowe. Wraz ze współpracownikami stworzył kilkanaście programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wielokrotnie nagradzanych i publikowanych w wielu krajach. Jest znany ze swojej zawodowej wrażliwości, oddania, profesjonalizmu oraz kreatywnego i złożonego podejścia do klienta.
Kristina A. Hedtke (Bertzos) – doktor psychologii na Temple University. Zajmuje się metodami wdrażania nowych, eksperymentalnych badań klinicznych w różnych obszarach nauki.
Philip C. Kendall – profesor psychologii oraz kierownik Kliniki Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży Temple University. Autor ponad 400 publikacji naukowych, w tym podręczników dla psychoterapeutów. Jego zainteresowania obejmują terapię poznawczo-behawioralną, psychoterapię dzieci, poznawcze czynniki psychopatologii, impulsywność, a także zaburzenia lękowe. Wraz ze współpracownikami stworzył kilkanaście programów terapeutycznych uznawanych za wiodące i najskuteczniejsze w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, wielokrotnie nagradzanych i publikowanych w wielu krajach. Jest znany ze swojej zawodowej wrażliwości, oddania, profesjonalizmu oraz kreatywnego i złożonego podejścia do klienta.
Kristina A. Hedtke (Bertzos) – doktor psychologii na Temple University. Zajmuje się metodami wdrażania nowych, eksperymentalnych badań klinicznych w różnych obszarach nauki.
Pierwsze polskie opracowanie metody przedłużonej ekspozycji w terapii PTSD! Doskonały przewodnik dla klinicystów pracujących z osobami wykazującymi objawy stresu pourazowego. Terapia przedłużonej ekspozycji jest uznawana za jedną z najskuteczniejszych metod leczenia skutków traumy - jej efektywność została wielokrotnie potwierdzona w badaniach naukowych i praktyce klinicznej. Autorki, uznane autorytety w tej dziedzinie, opisują zasady i założenia swojej autorskiej metody, dokładny plan terapii, jej cele i strategie, a także kwestionariusze diagnostyczne. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik dla klienta.
Pierwsze polskie opracowanie metody przedłużonej ekspozycji w terapii PTSD nastolatków! Doskonały przewodnik dla klinicystów pracujących z nastolatkami, którzy doświadczyli traumy. Zawiera wprowadzenie teoretyczne do terapii metodą przedłużonej ekspozycji, jednej z najskuteczniejszych technik leczenia skutków traumy. Krok po kroku opisuje program terapeutyczny – jego poszczególne etapy i moduły, cele, narzędzia i strategie pracy, a także praktyczne wskazówki, jak postępować w sytuacjach bardziej i mniej typowych. Wszystko jest dostosowane do specyficznej grupy klientów, jaką są nastolatki. Całość uzupełniają kwestionariusze niezbędne przy realizowaniu poszczególnych modułów.
Niniejsza książka to poradnik dla osoby, która doświadczyła traumy i zmaga się z jej skutkami psychologicznymi. Autorki, uznane autorytety w tej dziedzinie, w przystępny sposób objaśniają kolejne etapy terapii. Wyjaśniają, czym jest zespół stresu pourazowego, prezentują opisy przypadków, narzędzia samooceny i zadania domowe ? kompletny program terapeutyczny. Czytelnik nauczy się stosować techniki przedłużonej ekspozycji, jednej z najskuteczniejszych metod leczenia skutków traumy. Poszczególne ćwiczenia pomogą mu zredukować stres i lęk, skonfrontować się ze wspomnieniami dotyczącymi traumatycznego zdarzenia i przetworzyć związane z nim emocje. To bezcenny przewodnik na drodze do wyzdrowienia.
Gdy oczyścisz się z negatywnej energii pochodzącej z lęku i zmartwień, twoje naturalne duchowe moce obudzą się. Ta wrodzona siła pozwoli Ci znać przyszłość, swobodnie komunikować się z Bogiem i aniołami, uzdrowić siebie, innych i naszą planetę. W „Oczyszczaniu Czakr” Doreen Virtue poprowadzi Cię poprzez medytacje i wizualizacje, byś oczyścił swoje czakry, co uruchomi twoje naturalne zdolności uzdrowicielskie i duchowe.
Ta książka pomoże ci lepiej zrozumieć funkcjonowanie głównych czakr i ezoterycznych metod na ich oczyszczanie. Twój naturalny stan to jedność z wysoką energią, intuicją i kreatywnością. Nie ma potrzeby, byś wzbogacał siebie o cokolwiek – wszystkie te cechy już posiadasz. Tak jak rzeźbiarz musi odłupać kawałki posągu, które nie są częścią ostatecznego dzieła, tak Ty potrzebujesz jedynie oczyścić się ze strachu, by ukazały się twoje wrodzone przymioty.
Niniejsza książka stanowi próbę opisania tożsamości psychoanalizy. Autor pokrótce przedstawia historię psychoanalizy na świecie i w Polsce, a także środki, jakimi dysponuje psychoanalityk w trakcie swojej pracy, opierając się przy tym na konkretnych przypadkach. Porusza między innymi takie zagadnienia, jak objaśnianie marzeń sennych, relacje rodzinne, anoreksja u mężczyzn czy wpływ procesu starzenia się na różne aspekty życia pacjentów. Opisuje też trudne sytuacje impasu w terapii. Dodatkowej wartości książce przydają odwołania do bohaterów literackich i filmowych, które również stanowią swoiste studia przypadku. Autor doskonale pokazuje, jak z pozornego bezładu skojarzeń, snów i opowieści pacjentów wydobyć ukryty w nich sens i porządek.
MODLITWA ŻABY
Gdy brat Bruno modlił się pewnej nocy, w modlitwie przeszkodziło mu rechotanie żaby. Wszystkie próby zignorowania tego dźwięku zawiodły, krzyknął więc głośno przez okno:
— Spokój! Właśnie się modlę.
Ponieważ brat Bruno był święty, jego rozkaz został natychmiast wypełniony. Każde żywe stworzenie zamilkło, aby zapanowała cisza odpowiednia dla modlitewnego skupienia.
Ale wtedy inny dźwięk przeszkodził modłom Brunona — wewnętrzny głos, który rzekł:
— Może Bóg jest tak samo zadowolony z rechotu żaby, jak z psalmów śpiewanych przez ciebie.
— Co może się Bogu podobać w rechotaniu żaby? — pogardliwie odparł Bruno.
Lecz głos nie poddawał się:
— A jak myślisz, dlaczego Bóg wymyślił ten dźwięk? Bruno postanowił się tego dowiedzieć. Wychylił się więc
przez okno i rozkazał:
— Śpiewaj!
Rytmiczne rechotanie żaby wypełniło powietrze wraz ze śmiesznym akompaniamentem wszystkich żab wokół. I kiedy Bruno słuchał ich dźwięku, ich głosy przestały go razić; odkrył, że kiedy już się im nie opierał, to tak naprawdę wzbogaciły one ciszę nocy.
To odkrycie napełniło serce Brunona poczuciem harmonii ze wszechświatem i po raz pierwszy w życiu zrozumiał, co to znaczy modlić się.
GDZIE BĘDZIE MIESZKAŁA MAŁPKA
Żona Nasruddina chciała mieć zwierzątko, przyniosła więc małpkę. Nasruddin nie był zadowolony.
— Co ona będzie jadła? — zapytał.
— To samo co myjemy — odpowiedziała żona.
— A gdzie będzie spała?
— Razem z nami w łóżku.
— Z nami? A co z zapachem?
— Jeśli ja potrafię go wytrzymać, to małpka chyba też wytrzyma.
Wielcy nauczyciele duchowi ludzkości, jak Budda i Jezus, wiedzieli, że chociaż serce ludzkie tęskni za prawdą, pierwszą reakcją na prawdę jest wrogość i strach. Stworzyli więc narzędzie, żeby przechytrzyć opór swoich słuchaczy: opowiadanie. Vyasa, autor Mahabharaty, powiada, że jeżeli posłuchasz uważnie jakiegoś opowiadania, nigdy już nie będziesz taki sam. Opowieść ta wkradnie się do twego serca i obali wzniesione w nim bariery.
Modlitwa żaby jest pożegnalnym podarunkiem autora dla nas, przygotowanym do druku tuż przed opuszczeniem Indii. Opowiadania w niej zebrane pochodzą z różnych krajów, kultur i religii. Czerpią z duchowego dziedzictwa - i popularnego humoru - rasy ludzkiej. Skłaniają do zadawania pytań, do poszukiwań, do wyzbycia się utartych schematów myślenia i zachowania, ośmielają do bycia naprawdę sobą i szukania coraz większej autentyczności.
Anthony de Mello (1931-1987), jezuita i psychoterapeuta urodzony w Bombaju, ukończył studia filozoficzne, teologiczne i psychologiczne. W swych licznych pracach łączył tradycyjną mistykę europejską z filozofią i mistyką Wschodu. Ponad ortodoksją stawiał prawdziwie pojmowaną religijność i miłość bliźniego.
UWAGA!!!
Nowe wydanie. Zawiera oba wcześniejsze tomy:Modlitwa żaby t. 1 i Modlitwa żaby t. 2.
FRAGMENT SPISU TREŚCI
Przedmowa
Ostrzeżenie
Instrukcja
CZĘŚĆ I
MODLITWA
Modlitwa żaby
Tańczący rabin
Modlitwa — balet
Stopy skierowane ku Mekce
Modlitwa czciciela Wisznu
Wynalazca
Zmieniony w ogień
Modlitwa łatacza obuwia
Modlitewny alfabet
Zajęciem Boga jest przebaczanie
Narada nosi naczynie z mlekiem
Pomoc dla wioski
Czy modlitwa może wpływać na pogodę?
Spóźniona odpowiedź Lakszmi
Modlitwa dzieci
Potworny nudziarz
O modlitwie i modlących się
W czym mogę ci pomóc?
Obaj słuchają, żaden nie mówi
Sztuka modlitwy
Akbar w czasie namazu
Zły byk
Modlitwa — akceptacja życia
W zimowy dzień marznę
Zaprzyjaźniając się ze smokiem
[Sąsiedzi namówili muzułmańskiego mistyka
Bóg jest tam, na zewnątrz
[Mówiono o pewnym świętym
Mnich i ptak
Zdejmując z oczu opaskę
Nogi na biurku
Leśny kościół
ŚWIADOMOŚĆ
Filary religii
Trzej mędrcy
Lot myśliwych
Mój wujek Jerzy?
Głód spowodowany pogłoską
Papieska pantomima
Wniosek starej Żydówki
Cena pomidorów
Hippis w jednym bucie
Indianin słuchający ziemi
Pechowa ostryga
Rozpoznając matkę
Pies, który chodził po wodzie
Pies, który grał w karty
Upór babci
Poszukujący i szatan
Pęcherze na uszach pijaka
Test wiedeńskiego chirurga
Proboszcz poznaje swoją kucharkę
Zabierz go sprzed moich oczu
Jeden z was jest Mesjaszem
Więzień i mrówka
Niewidomy rabin
Odwaga to nie brak strachu - mówi OSHO
Książka tłumaczy jak krok po kroku pokonać strach, który towarzyszy naszemu życiu.
Ukazuje źródło naszych obaw, pomaga je zrozumieć i znaleźć odwagę by stawić im czoła.
Niepewność i obawy to wg. OSHO powód do świętowania i pogłębiania wiedzy o nas samych i otaczającym świecie. OSHO koncentruje się na rozwijaniu wewnętrznej odwagi, która pozwala żyć autentycznie i z satysfakcją.
W tej książce znajdziesz techniki medytacyjne, które pomogą radzić sobie z lękami.
ODKRYJ NIESKOŃCZONE MOCE ODDYCHANIA DZIĘKI ŚPIEWACZCE OPEROWEJ NANCY ZI.
Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce zoptymalizować wyniki w sporcie, sztuce czy medytacji – lub po prostu cieszyć się lepszym zdrowiem, energią i witalnością.
WYKORZYSTYWANIE NIESKOŃCZONYCH MOCY ODDYCHANIA!
Ta klasyczna już pozycja pokaże ci, jak przekształcić oddech w energię życiową, aby osiągnąć idealną równowagę ciała, umysłu i ducha. Śpiewaczka klasyczna i ekspertka z dziedziny chi kung, Nancy Zi, poprowadzi cię przez sztukę oddychania w sześciu prostych lekcjach. Używając dwudziestu czterech progresywnych ćwiczeń i umysłowych wyobrażeń, Zi pokazuje, jak wykorzystywać oddychanie, aby:
• patrzeć, czuć i być zdrowszym
• minimalizować efekty starzenia
• zwiększać odporność i koordynację
• pracować nad bólem i pomagać w leczeniu
• poprawić umiejętności w mowie, śpiewie, sporcie, medytacji – i o wiele więcej!
O AUTORCE
NANCY ZI jest znaną na całym świecie śpiewaczką klasyczną i nauczycielką emisji głosu. Dysponując dwukulturowym wykształceniem – ponieważ urodziła się w Ameryce, a została wychowana w Chinach – Zi splata ze sobą to, co najlepsze w starożytnych wschodnich dyscyplinach i współczesnych zachodnich technikach.
OPINIE
Niniejsza książka stanowi regularny podręcznik do pracy z oddechem i ćwiczenia oddechu poprzez dyscyplinę, którą autorka nazywa chi yi: sztuką oddychania. Oczywiście nikt nie potrzebuje specjalnych instrukcji, aby nauczyć się oddychania, jednak cielesne, psychologiczne, sportowe, estetyczne, duchowe i leczące procesy, dla których jest ono czynnikiem kluczowym, mogą być w ogromnym stopniu poprawione poprzez rozwijanie świadomego oddechu i uczenie się, jak kierować energiami, które stają się dostępne dzięki odpowiedniemu i umiejętnemu oddychaniu.
z przedmowy Charlesa Steina, autora Being = Space × Action, The Secret of The Black Chrysanthemum i innych książek
Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce poczuć się lepiej, złagodzić codzienne stresy i zyskać energię do radzenia sobie z nimi przez cały dzień.
Jack Canfield, współautor Balsamu dla duszy
My w branży rozrywkowej zajmujemy się biznesem tworzenia iluzji. Ale bardzo realne korzyści, jakie można czerpać ze Sztuki oddychania, nie są iluzją. Z całego serca polecam ją dla aktorów, śpiewaków, pisarzy i każdego, kto szuka spokoju, koncentracji i odnowionej energii.
Robert Wise, reżyser West Side Story, The Sound of Music, zdobywca Oscarów
Ważna książka w nauczaniu technik właściwego oddychania.
dr Earl Mindell, autor The Vitamin Bible, The Anti-Aging Bible
Po raz pierwszy od miesięcy poczułem głębokie odprężenie – w kontakcie z moim zapomnianym „oddechem życia”.
Ray Sahelian, autor Melatonin: Nature’s Sleeping Pill
Książka ta jest unikalną, pierwszą w naszym kraju publikacją zawierającą autentyczne historie, spisane przez absolwentów kursów podstawowych Samokontroli Umysłu Metodą Silvy. Takich opisów jest bardzo wiele, więc trzeba było dokonać trudnej selekcji i wybrać najciekawsze, najbardziej przemawiające do wyobraźni historie. W niektóre z nich trudno uwierzyć, ale wszystkie są prawdziwe, oparte na autentycznych przeżyciach absolwentów, którzy ukończyli kursy Metody Silvy w Polsce lub za granicą u różnych wykładowców w okresie 1992–2012.
W tej chwili liczba osób przeszkolonych w technikach Metody Silvy w Polsce przekracza 60 tysięcy, a absolwenci reprezentują praktycznie wszystkie dziedziny życia. Są to lekarze, psychologowie, nauczyciele, biznesmeni, ekonomiści, księża, artyści, sportowcy, młodzież szkolna i studenci, robotnicy, ludzie bardzo bogaci, średnio zamożni i bardzo biedni.
Wielu absolwentów czytając te opisy, może pomyśleć: „Przecież moja historia jest ciekawsza!”. Faktem jest, że każdy, kto ukończył kurs, prawdopodobnie ma interesującą historię do opisania.
`Profesjonalizm w psychiatrii` to pozycja wydawnicza, która powinna być ozdobą każdego gabinetu psychiatrycznego - nie tylko jako jedna z wielu książek na bibliotecznej półce, ale także jako codzienne przypomnienie dla psychiatry: czy wszystko, co dzisiaj zrobiłem, było w pełni profesjonalne? Gdzie mogłem popełnić błąd? Jak powinienem był się zachować? Z ogromną satysfakcją mam przyjemność polecić Szanownym Czytelnikom tę książkę będącą dowodem troski o prawdziwy, pozytywny, uczciwy i spolegliwy wizerunek psychiatry, którego profesjonalizm nie jest dowodem wyuczonej lekcji, lecz rzeczywistej postawy wobec innych i wobec samego siebie. Dr hab.n.med Janusz Heitzman, prof. Instytut Psychiatrii i Neurologii, Prezes Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego
W pełnych uroku i dowcipu esejach G.K. Chesterton poddaje krytycznej analizie rozmaite opinie, postawy i światopoglądy, szeroko rozpowszechnione w literaturze i prasie. Lektura dla ludzi inteligentnych, lekka, ale dająca wiele do myślenia.
Geniusz tkwi w TobieWyobraź sobie, że otrzymujesz przepustkę uprawniającą do przyjrzenia się pracy najwybitniejszych osobistości ze świata rzeczywistego oraz literatury. Możesz obserwować ich niebanalny tok rozumowania i uczestniczyć w narodzinach wielkich dzieł.Bohaterami tego tomu są Arystoteles, Sherlock Holmes, Walt Disney i Wolfgang Amadeusz Mozart. Choć interesowały ich zupełnie różne dziedziny życia, dzielą ich całe epoki, a na dodatek jeden z nich jest postacią literacką, wszyscy czterej mają jednak coś wspólnego. Wszyscy wypracowali sobie wyjątkowo skuteczne metody analizowania i rozwiązywania problemów oraz strategie tworzenia, które nie przestają intrygować i fascynować do dziś.Istotą serii książek ""Strategie geniuszy"" jest ukazanie, jak narzędzia proponowane przez NLP mogą być wykorzystywane do analizy sylwetek ważnych postaci historycznych i literackich w celu pielęgnowania Twojej kreatywności oraz doskonalenia umiejętności rozwiązywania problemów. Dzięki programowaniu neurolingwistycznemu nauczysz się uaktywniać własne pokłady genialności i wykorzystywać je w sferze osobistej oraz zawodowej.Robert Dilts jest jednym z najbardziej znanych i wciąż tworzących trenerów neurolingwistycznego programowania (NLP). Jego osobisty wkład w rozwój tej dziedziny obejmuje wiele podstawowych technik odnoszących się do strategii poznawczych i zmiany przekonań, modelowania zachowań, strategii działań, uczenia się i komunikacji. Do stworzonych przez niego technik i modeli należą integracja skonfliktowanych przekonań, wzorce ""zręcznego języka"" i poziomów ""neuro-logicznych"".Bohaterami kolejnych tomów serii są: Albert Einstein, Zygmunt Freud, Leonardo da Vinci - i wiele innych osób, których działania wywarły ważny wpływ na kształt współczesnego świata.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?