W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Autorka ma na koncie dwa zbiory bajek terapeutycznych oraz pozycję teoretyczną pt. Bajkoterapia. Tym razem napisała pracę jeszcze bardziej wyczerpującą, w której zebrała dotychczasowe swoje doświadczenia - wynik wieloletniej pracy naukowej i terapeutycznej.Książka Biblioterapia i bajkoterapia omawia rolę, jaką odgrywa literatura w rozumieniu funkcjonowania świata społecznego, zachowań innych ludzi. Ale nie tylko — wskazuje też na jej rolę w odkrywaniu i kreowaniu własnej tożsamości. Literatura to kompendium informacji o potrzebach, motywach, zachowaniach innych, ilustruje treść ich myślenia, zaś kontekst sytuacyjny fabuły przedstawia wartości i zasady funkcjonowania grup społecznych. Zatem rola literatury w rozumieniu innych, poznawaniu wartości, zasad, którymi kierują się w życiu, jest tak oczywista, że nikogo nie trzeba o tym przekonywać. Natomiast wskazanie roli literatury w aspekcie jej wpływu na tożsamość jednostki jest zadaniem bardzo trudnym i wymaga przede wszystkim określenia pojęcia tożsamości. We współczesnej psychologii, szczególnie w koncepcji poznawczej, jest to kluczowe zagadnienie i budzi duże zainteresowanie. Książka ta nie aspiruje do wyjaśnienia wszelkich zagadnień funkcjonowania tożsamości, jest jedynie próbą przybliżenia tego, co każdy samodzielnie buduje, a także jak ta struktura zarządza myśleniem, uczuciami i zachowaniem. Zaproponowane w książce rozumienie tożsamości i mechanizmów jej funkcjonowania opiera się na dociekaniach wielu badaczy.
Wiedza o sobie jest integralnym składnikiem tożsamości, gromadzi się stopniowo, z wolna jednostka odkrywa własne preferencje, zdolności, potrzeby, lęki, konflikty... Nazywając to, co do tej pory było nienazwane (czyli nieuświadomione bądź nie w pełni uświadomione), nadaje mu status istnienia, stwarzając tym samym możliwość zmiany, zatem także modyfikacji lub korekcji. Jednostka w rozwoju nie tylko stopniowo odkrywa własne „Ja", ale i konstruuje siebie, przy czym nie tylko własny wizerunek, ale i cele, programy działania, wartos'ci, normy, które realizuje w postaci podejmowanych decyzji, działań... W s'wiadomy sposób buduje siebie według wzoru — jaki chcę być w stosunku do tego, jaki jestem, co pragnę zmienić w sobie itp. Wiedza o sobie, czyli odkrywanie i konstruowanie siebie kształtuje się na skutek porównań z innymi, pod wpływem opinii innych, ale przede wszystkim tworzy się na skutek refleksji w procesie introspekcji, myślenia o innych i o sobie. Literatura zawiera w swoich zasobach nieskończenie wiele informacji służących do stymulacji w tym zakresie (do odkrywania i konstruowania), pobudza do refleksji pod wpływem bohaterów, ich wyborów, postaw, uczuć, motywów, zmuszając do zastanowienia się, dokonywania wyborów w wyobrażonym świecie, co równocześnie sprzyja poznawaniu i określaniu siebie.
Nie do przecenienia jest zatem rola literatury we współczesnym świecie, ponieważ człowiek permanentnie doświadcza nadmiaru wręcz atakujących go informacji, żyje pod presją czasu i poprzez to doznaje chaosu, który utrudnia rozumienie społecznego świata i siebie. Świat książki jawi się jako miejsce spokoju, spotkania ze sobą, bez wszechogarniającej presji czasu, szumu informacyjnego, chaosu, ponieważ bycie w świecie książki to nie tylko przeżywanie zaskakujących wydarzeń, ale przede wszystkim czas inspiracji, który pozwala zinterpretować świat innych ludzi i siebie. Przy czym spotkanie w świecie literatury jest inne niż w rzeczywistym, bo jest to przede wszystkim spotkanie z własnymi myślami i uczuciami. W realnym życiu zbyt wiele się dzieje, relacje z innymi są niejasne, mają zbyt wiele uwarunkowań, implikacji, często też towarzyszą im silne emocje. Inaczej niż w świecie książki, tam łatwiej zrozumieć innych, a także odnaleźć siebie, czyli odkryć, zinterpretować i konstruować. Tam bez pośpiechu można znaleźć to, czego od wieków poszukują ludzie, czyli sensu wydarzeń, życia, także, a może przede wszystkim, własnego. Inaczej ujmując, postaci świata książkowego pomagają odpowiedzieć na pytania, kim chcę być, dokąd zmierzam, jakim chcę być człowiekiem.
W świecie realnym wzorami, lub niestety, coraz częściej anty-wzorami, stają się postacie lansowane w środkach masowego przekazu. Bohaterowie opowiadań literackich fascynują niezwykłością losów, dokonywanych wyborów czy własną tożsamością, tworząc zaczyn charakteryzujący się różnorodnością, która umożliwia porównania i dokonywanie pierwszych wyborów, preferencji w procesie konstruowania siebie. Tacy bohaterowie niezbędni są właśnie dzisiaj, gdy znikają narracje rodzinne i te, które były powtarzane w środowisku lokalnym. Obserwowane przemiany rodziny z wielopokoleniowej, bogatej w złożone relacje w małą, składającą się z rodziców i dzieci, czy coraz częściej z jednego rodzica i dziecka, z pewnością temu nie sprzyjają. Niewielkie społeczności nie obfitują już w narracje o życiu ich członków, o różnorodnych doświadczeniach, zarówno indywidualnych jak i zbiorowych. Ich rola zmarginalizowała się, powstają wielkie, anonimowe aglomeracje miejskie, w których nie ma miejsca dla rodzimych narracji. Środki masowego przekazu lansują globalne wzory, które promowane są na rynku, by się dobrze sprzedawały, są one papierowe, nietrwałe i nieprawdziwe, mają zadziwić, skupić na chwilę uwagę i skłonić globalnych konsumentów do określonych zachowań.
Świat mass mediów głównie posługuje się obrazem, w ten sposób przede wszystkim oddziałuje na emocje, które są ulotne, chwilowe i nie pomagają w nadawaniu sensu. Narracje filmowe, niejako ze swej natury, narzucając obrazy, w znacznie mniejszym stopniu stymulują wyobraźnię i wyzwalają refleksję. Potęga narracji słownej jest nieskończenie bardziej inspirująca dla odbiorcy, oddziałuje na jego wyobraźnię i pozwala na odnajdywanie coraz to nowych treści, zmuszając do samodzielnej refleksji, do wewnętrznego dialogu, do penetrowania własnych doświadczeń, wcześniejszych interpretacji, uczuć... Wymusza niejako i uruchamia różne poziomy rozumienia, literalne i abstrakcyjne, przy czym oddziaływa inaczej niż przekaz obrazowy, bo buduje bazę dla przepracowywania własnych, a nie cudzych wyobrażeń. Towarzyszy temu proces nazywania, czyli świadomego konstruowania różnych bytów, co szczególnie sprzyja budowaniu asocjacji, metafor, refleksji. Przekaz filmowy czy rysunkowy wprawdzie również to umożliwia, ale narracja słowna jest daleko bardziej w tym zakresie komunikatywna; łatwiej odczytać przesłanie czy znaczenie.
Literatura poprzez to, że stymuluje samoświadomość, jest szczególnie ważna dla autokreacji. Potrzebna jest i dużym, i małym czytelnikom. W świecie literatury pięknej każdy może znaleźć bohatera dla siebie, do którego może się upodobnić, bo tożsamość początkowo tworzy się na bazie pierwszych wyborów, a dopiero później staje się świadomym budowaniem siebie. Literatura wcześnie wprowadza w świat wartości, reguł, norm obowiązujących w danej społeczności, ukazuje sens życia i umożliwia przyjęcie ich za własne, odrzucenie bądź twórcze przeformułowanie. Potrzebna jest też dużym, by tego, co cenne, co ważne, w pośpiechu i w prozie życia nie zgubili, a wciąż na nowo odkrywali piękno, dobro i prawdę...
Czy temporalnym znakiem współczesności jest to, że literatura piękna pełni w coraz większym stopniu rolę terapeutyczną? To z jednej strony oznaczałoby, że docenia się jej niezwykle ważną rolę w stymulacji do odkrywania siebie i kreacji umożliwiającej również terapię, jednak z drugiej wskazywałoby na to, że z wolna staje się wyłącznie remedium na dolegliwości, cierpienia, zagubienie „Ja" we współczesnym świecie. Technologiczny świat coraz skuteczniej wypiera literaturę, niestety, w większości oferując w zamian tylko łatwą rozrywkę.
Wiadomo dzisiaj, że takie wytwory kultury, jak wiersze, baśnie czy bajki są niezbędne w rozwoju dziecka, a film czy obraz ich nie zastąpi. A dorośli? Oni też potrzebują książek, by na chwilę zatrzymać się w tym pędzie życia i pomyśleć... Właśnie o tym i o wielu innych sprawach związanych z literaturą jest ta książka. Czytana od deski do deski zapewni dialog z autorem i z sobą. Zatem zapraszam do lektury.
Maria Molicka
Biblioterapia i bajkoterapia
Spis Treści
ZAMIAST WSTĘPU
I. Myślenie narracyjne i paradygmatyczne w procesie konstruowania wiedzy
1.1. Język odzwierciedleniem relacji między kulturą a naturą
l .2. Myślenie narracyjne i paradygmatyczne
II. Rola narracji w rozumieniu świata społecznego i w konstruowaniu tożsamości
2.1. Narracja w stymulacji myślenia narracyjnego o innych i o sobie
2.2. Struktura „Ja" — realizowane zadania, mechanizmy funkcjonowania i elementy składowe
2.3. Zagrożenia epoki antynarracyjnej
III. Biblioterapia w paradygmacie narracyjnym
3.1. Psychologiczne uwarunkowania oddziaływania literatury na strukturę „Ja"
3.2. Główne zadania biblioterapii
3.3. Skuteczność biblioterapii w badaniach empirycznych
3.4. Biblioterapia jako metoda budująca zasoby osobiste
IV. Znaczenie baśni w rozwoju dziecka
4.1. Mity i ich znaczenie
4.2. Rozwój i transformacja baśni
4.3. Rola baśni w stymulacji procesów poznawczych dziecka, głównie myślenia narracyjnego
4.4. Baśń w terapii
V. Bajkoterapia jako metoda budująca zasoby osobiste dotyczące sytuacji trudnych emocjonalnie
5.1. Bajki terapeutyczne
5.2. Rodzaje bajek terapeutycznych
5.3. Uzasadnienie potrzeby stosowania bajek terapeutycznych
VI. Metodologiczne podstawy badań własnych
6. l. Założenia teoretyczne i cel badań
6.2. Problemy badawcze
6.3. Zmienne i wskaźniki
6.4. Metoda, techniki i narzędzia badawcze
6.4. l. Czynnik eksperymentalny
6.4.2. Procedura badań
6.5. Próba badawcza i miejsce eksploracji
VII. Rola literatury w procesie zmiany; rozumienie siebie i świata — w świetle badań własnych
7. l. Ustalenia wyjściowe
7.2. Prezentacja danych empirycznych w podziale na poszczególne teksty analizowane z dziećmi
7.3. Werbalizowane przez dzieci strategie i zachowania względem innych
VIII. Podsumowanie i interpretacja danych empirycznych
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
ANEKS
Joel Goldsmith, jeden z wielkich mistyków XX w. poświęcił swe życie nauczaniu innych „Drogi do Nieskończoności” - wypracowanych przez siebie zasad rozwoju duchowego. Sztuka Medytacji jest fascynującym wprowadzeniem do regularnego programu codziennych medytacji, które stwarzają jednię z Bogiem powodując zrozumienie Twego miejsca w świecie. Goldsmith nie zajmuje się teoriami, ani teologią, lecz potrzebą modlitwy. Poczynając od powszechnego przekonania ludzkości, że nie jesteśmy sami – i że jest wyższa siła – ten praktyczny przewodnik pomoże czytelnikom stać się autentycznie wolnymi od pułapek dnia codziennego, które stwarza świat.
Sztuka słuchania wewnętrznego głosu jest zaawansowaną formą modlitwy praktykowaną przez mistyków wszystkich czasów, niezależnie od przyjętej tradycji religijnej. Praktykowanie procedur przedstawionych w Sztuce Medytacji połączy czytelników szukających duchowego umocnienia ze Stwórcą i otworzy ich świadomość na wiedzę, kim naprawdę są.Sztuka medytacjiSpis treści
Część I
MEDYTACJA: PRAKTYKA
1. Droga
2. Cel
3. Praktyka
4. Nierozwiązywalna unia
5. Trudności
Część II
MEDYTACJA: DOŚWIADCZENIE
6. Ziemia jest Pana
7. Bo Bóg ukochał tak świat
8. Jesteś świątynią
9. Do Mnie należy srebro
10. Miejsce, na którym stoisz
11. Bo miłość jest od Boga
12. Bo On jest twoim życiem
13. Nie lękaj się
14. Przybytek Boga
15. Święte szaty
Część III
MEDYTACJA: OWOCE
16. Owoce Ducha
17. Iluminacja, komunia i unia
18. Krąg Świadomości Chrystusowej
W tym praktycznym poradniku przedstawiono skuteczne, naturalne metody samoleczenia wielu powszechnych dolegliwości, w oparciu o medycynę chińską. Książka zawiera przejrzyste opisy prostych ćwiczeń, które nie wymagają żadnego oprzyrządowania i opierają się na regulowaniu oraz stymulowaniu przepływu energii witalnej w systemie kanałów energetycznych w ciele człowieka. Ćwiczenia te nie tylko sprzyjają zachowaniu zdrowia, ale pomagają też w przypadku chorób krążenia, zaburzeń trawienia, chorób dróg oddechowych, zaburzeń wzroku i słuchu, osłabienia zdolności intelektualnej, napięcia emocjonalnego, ogólnego spadku witalności i wielu innych schorzeń. Skuteczność opisywanych ćwiczeń, zarówno w profilaktyce jak i leczeniu, została potwierdzona w ciągu stuleci ich stosowania. Ich niewątpliwą zaletą jest fakt, że można je wykonywać samodzielnie.
Książka jest pierwszą w Polsce monografią alternatywnego podejścia do resocjalizacji, wyrastającego z humanistycznego paradygmatu w psychologii i pedagogice. Autor prezentuje w niej m.in. dotychczasowy dorobek polskiej resocjalizacji, teoretyczne rozważania dotyczące metodyki resocjalizacji z wykorzystaniem zajęć artystycznych (zwłaszcza teatralnych) i sportowych, konkretne zastosowania i scenariusze praktyk z nieletnimi przestępcami. Łącząc prezentację aktualnych nurtów i tendencji występujących w kryminologii humanistycznej z badaniami empirycznymi i zweryfikowaną praktyką, książka ta będzie pomocna nie tylko studentom pedagogiki i resocjalizacji, ale również niezbędnym materiałem metodycznym dla praktyków.
W jaki sposób odnaleźć prawdę dotyczącą prawdziwej natury własnej egzystencji? Jak zauważyć to, czego nie można dostrzec gołym okiem? W jaki sposób rozpoznać otaczającą nas iluzję? Ta książka jest wspaniałą pozycją dla osób szukających dogłębnej wiedzy dotyczącej korzyści, jakie medytacja oferuje i dla tych, których zwyczajnie interesuje medytacja. Ta książka została napisana dla osób zaglądających na co dzień do własnego wnętrza w celu odnalezienia swojej prawdziwej natury. Otwórz ją, a ogarnie Cię wewnętrzny spokój.
Autor, Wojciech Filaber, mieszka obecnie w Londynie. Po raz pierwszy wyjechał w podróż do Tajlandii w 2004 roku i zainteresował się Buddyzmem. Od tego czasu jego życie poświęcone było pracy nad własnym rozwojem wewnętrznym i duchowym. Wojciech ukończył studia z psychologii na Middlesex University w północnej części Londynu i w trakcie studiów zainteresował się zdrowiem umysłowym i medytacją. Ponieważ miał on możliwość obserwacji, jak również czerpał nauki od największych mistrzów medytacji, nabył cenne doświadczenie dotyczące tego, w jaki sposób pozostać w łączności z własnym wnętrzem. Wojciech ma nadzieję, że czytając tę książkę zachęcisz siebie do głębszego zapoznania się z naukami, które Ci wielcy mistrzowie oferują i przy okazji zachęcisz siebie do stosowania medytacji w codziennym życiu.
Anna Jędrzejczyk jest Autorką książki: „Dalekie podróże z zamkniętymi oczyma.” Jest to zestaw 35 wizualizacji – podróży odbytych w czasie przepięknie prowadzonych warsztatów terapeutycznych w studio JuriMo w Krakowie. Jeśli nigdy nie byłeś kroplą wody, nie widziałeś głębin oceanu, ławicy ryb, nierówności dna morskiego, potężnego żółwia, skarbów w zatopionym wraku to ta książka jest dla ciebie. Możesz również poczuć się członkiem zespołu artystów uczestniczących w koncercie przy użyciu gongów i mis tybetańskich lub poczuć się jak jedna z nutek, która wędruje wraz z melodią od ziemi aż po bezkres Uniwersum. Możesz usłyszeć dźwięki kosmosu i odczuć wszystkie żywioły wszechświata manifestujące swą niezwykłą siłę. Tematyka utworów niezwykle atrakcyjna: lasy, góry, morze, piaski, rośliny, zwierzęta – cały nasz świat tu i teraz oraz jego bogaty i silny wpływ na ludzi. Bogactwo wiedzy przekazanej językiem prostym, zrozumiałym, lecz również plastycznym, mnóstwo epitetów, metafor, porównań, animizacji.
PASJE Zygmunta Freuda to krytyczna, a jednak pełna uznania i szacunku analiza sposobu myślenia Freuda, analiza przeprowadzona z punktu widzenia psychoanalizy. Można wręcz stwierdzić PASJE Zygmunta Freuda to psychoanalityczna teoria osobowości twórcy psychoanalizy. Jak pisze M. Chałubiński Frommowska recepcja twórczości Freuda ma nader specyficzny charakter. Nie znam żadnego innego myśliciela, w którego twórczości Freud byłby obecny w tak wielkim stopniu, jak w pracach Fromma i który zarazem we wszystkich ważniejszych kwestiach (...) dochodził do wniosków tak diametralnie od niego odmiennych.
Książka dotyczy dramy jako metody edukacyjnej polegającej na odgrywaniu ważnych z pedagogicznego punktu widzenia sytuacji, których uczestnicy zachowują się, jakby przebywali w innych okolicznościach i uczestniczyli w innych interakcjach międzyludzkich. Drama rozgrywa się zatem na styku świata realnego i umownego, fikcyjnego, ale jej znaczenie przenosi się na prawdziwe doświadczenie odgrywającego, w czym właśnie leży jej wartość edukacyjna.
W niniejszym opracowaniu drama jest rozpatrywana w szerszych kontekstach interdyscyplinarnych. Sięgnięcie po współczesną wielodziedzinową myśl teoretyczną jest o tyle istotne, że nie tylko nadaje inny status dramie jako metodzie edukacyjnej, ale przede wszystkim ujawnia jej nieznane czy nieuświadamiane do tej pory możliwości. O wiele szerzej definiuje też dramę: jako formę naturalnej aktywności człowieka, stanowiącą podstawę jego spontanicznych zachowań w autentycznych sytuacjach życiowych, oraz jako sposób naturalnego przyswajania wiedzy. Na tej właśnie podstawie została zbudowana drama edukacyjna wykorzystywana w sposób zamierzony, świadomy w różnych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. Autorka zwraca zatem uwagę, że znane techniki wykorzystywane w trakcie sesji dramowych powstały dzięki zauważeniu i przeniesieniu mechanizmów pierwotnych procesów edukacyjnych.
Z rozważań tych korzystać będą z pewnością grupy modlitewne, wspólnoty żeńskie. Osią jest zawsze krótki cytat z Pisma Świętego, odpowiednio przez autorkę skomentowany i objaśniony. Autorka stara się przekonać swoje czytelniczki o tym, że jak już zatroszczą się o swoją rodzinę czy wspólnotę, winny pomyśleć o sobie - pokochać siebie.
Artur Sołtys – dyplomowany hipnoterapeuta kliniczny, absolwent Institute of Clinical Hypnosis w Londynie, energoterapeuta i nauczyciel medytacji. W swojej pracy łączy podejście naukowe z elementami medycyny niekonwencjonalnej. Od lat praktykuje i uczy się u uzdrowicieli z całego świata, głównie z Ameryki Południowej, co pozwala mu przekazywać dalej mądrość i starożytną wiedzę, pochodzącą z różnych tradycji.
Człowiek funkcjonuje na poziomie fizycznym, mentalnym i emocjonalnym. Praca z umysłem, który wpływa na każdy z tych poziomów, pomaga zrozumieć siebie, zwalczyć stres, odnaleźć harmonię i poprawić stan naszego zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Dzięki tej książce dowiesz się, w jaki sposób samodzielnie praktykować autohipnozę. Poznasz także metody łączenia się z podświadomością, nadświadomością, formułowania sugestii, ustanawiania celów i zamiany negatywnych programów i emocji na pozytywne, a także sposoby na odkrycie swojej życiowej drogi (tzw. ścieżki serca). Wszystko to jest osiągalne dzięki praktycznym wskazówkom i ćwiczeniom.
Do książki dołączona jest wyjątkowa płyta CD, zawierająca profesjonalne nagrania prowadzone przez autora, dzięki którym będziesz mógł przećwiczyć pracę ze swoim umysłem.
Wykorzystaj uzdrawiającą moc Twojego umysłu!
Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem wieloletniej pracy reedukacyjno-terapeutycznej w szkole integracyjnej. Został on skonstruowany w taki sposób, by możliwie jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia wpływające na niepowodzenia szkolne. W trakcie badania uwzględnia się rodzaj zaburzenia oraz wiek rozwojowy dziecka. Kwestionariusz został skonstruowany w taki sposób, aby można było wykorzystywać jeden egzemplarz zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i porównawczych. Tak zestawione informacje są czytelne i przejrzyste. Wgląd w nie daje szybkie rozeznanie w potrzebach i możliwościach dziecka. Aby ułatwić pracę z kwestionariuszem, dołączono do niego narzędzia badawcze, które można wykorzystywać w całości, bądź tylko wybiórczo.Kwestionariusz diagnozy jest podzielony na 9 części, związanych z konkretnymi zaburzeniami. Każda składa się z podpunktów, które umożliwiają dokładne rozpoznanie problemu. Części kwestionariusza dotyczą najistotniejszych zagadnień koniecznych do właściwego zdiagnozowania zaburzenia przed rozpoczęciem pracy terapeutyczno-reedukacyjnej. Do każdej części zamieszczono szczegółowy instruktaż i odpowiednie narzędzia badawcze.Poszczególne części kwestionariusza dotyczą: charakterystyki ucznia (zachowanie, koncentracja uwagi, uczciwość, stosunek do pracy i grupy), charakterystyka czynności komunikowania się (aktywność, sposób porozumiewania się, poprawność stylistyczo-gramatyczna, wady wymowy, rozumienie), słuch fonematyczny (analiza i synteza słuchowa + testy fonetyczne), czytanie (znajomość liter, analiza i synteza wzrokowa, technika i tempo czytania, rozumienie czytanego tekstu, błędy), pisanie (znajomość liter, technika, grafia, błędy i sposób pisania), sfera ruchowa (sprawność manualna, lateralizacja), percepcja wzrokowa (analiza rysunków, różnicowanie figur geometrycznych i kolorów, układanie obrazka z części, spostrzeganie podobieństw i różnic na podstawie dwóch obrazków), orientacja (schemat ciała, nazywanie kierunków i stosunków przestrzennych, ciągi zautomatyzowane), procesy myślowe (kojarzenie i pamięć).
Uświęcająca siła milczenia w jej potrójnym znaczeniu, opisanym w tej książce, w obecnych pełnych niepokoju, pośpiechu, lekceważenia podstawowych norm i wartości czasach, jest jak najbardziej potrzebna. Jeszcze nigdy ludzkość nie cierpiała z powodu braku spokoju, dysharmonii, wewnętrznych rozterek oraz nerwowości – tak, jak to dzieje się obecnie. Stąd wynika wielka potrzeba zmiany tego stanu i poszukiwanie środków zaradczych ku temu wiodących. Strudzeni wędrowcy poszukujący wewnętrznego spokoju i harmonii nie znają wszakże drogi wiodącej do wymarzonego celu. Dlatego też szukają oni jej w zewnętrznym świecie – w jego materialnych dobrach – a ona znajduje się tak blisko – w ich własnym, wewnętrznym świecie. Niemożność znalezienia drogi powoduje, iż ciągle popadają we frustracje, ulegają coraz to innym złudzeniom, nawiedzają ich coraz to nowe wątpliwości. W tej książce znajduje się wskazówka, tak niezwykle pożyteczna dla każdego poszukującego, dla każdej szukającej i przebudzonej duszy, pokazująca najkrótszą, ale nie najłatwiejszą drogę prowadzącą do Wewnętrznej Świątyni Wyzwolenia, pokoju i harmonii.
W książce tej autor przedstawia ścieżkę duchową z punktu widzenia nauk dzogczen. Omawia podstawę, ścieżkę i owoc praktyki dzogczen. Opisuje również, jak sam zdobywał wykształcenie i jak spotkał się ze swoim głównym nauczycielem, który ukazał mu prawdziwe znaczenie "bezpośredniego wprowadzenia do dzogczen".
Kontynuacja bestsellerowej książki "Mała księga uścisków". W podzielonym wieloma językami świecie, w którym żyjemy, tylko bezsłowna mowa dotyku i uścisku nie zna granic. W zabawny sposób opisuje ogromna moc uścisków, zachęcając czytelnika do wyrażania swoich uczuć właśnie tą drogą. Książka zawiera opisy różnych typów uścisków: taliołap, uścisk czołowy, uścisk za kostkę, uścisk "zgadnij, kto to?". Dodatkowo każdy uścisk jest zabawnie zilustrowany.
Jedna z najważniejszych książek Ericha Fromma (1900-80) amerykańskiego psychologa i filozofa pochodzenia niemieckiego, uznawanego za jednego z najwybitniejszych humanistów XX wieku, twórcy psychoanalizy humanistycznej. Jak pisze M. Chałubiński Fromm cele swojej humanistyki nazywa „leczeniem duszy” wpisując tym samym własną twórczość tradycje uprawiania filozofii społecznej. Od poglądów wyznawanych przez większość naukowców odróżnia Fromma nie tylko pojmowanie celów humanistyki, ale także przekonanie o istnieniu wyższych instancji poznawczych niż nauka. Czyż przecież mit, baśń, sen mogą być analizowane wyłącznie w kategoriach naukowych, behawioralnych? Nie mogą odpowiada Fromm, ale pozostaje przy tym naukowcem, którego tez nie sposób ignorować...
Szkoła efektywnego nauczania
Wyrafinowane przekazywanie wiedzy.
Rozwijanie zdolności i metod wpływania na innych.
Administrowanie spersonalizowanych emocji i uczuć.
Wyznaczanie celu i osiąganie pozytywnych wyników.
Rozszerzanie zakresu używanych metod pedagogicznych.
Podręcznik dla nauczycieli, wykładowców, pedagogów i trenerów.
NLP z klasą
Zdobyłeś świetne przygotowanie akademickie i dużą wiedzę, ale masz złudzenie, że uczniowie na Twoich lekcjach bujają w obłokach? Pragniesz przekazywać wiadomości ze swojego przedmiotu w metodę ciekawy i skuteczny? Nie wiesz, jak dostać zainteresowanie słuchaczy i sprawić, żeby informacje na stałe zagnieździły się w ich umysłach? NLP to odpowiedź na Twoje kłopoty!
Ogromny wpływ na uczniów ma nastrój, z jakim wchodzisz do klasy; Twoja motywacja, dzięki której nadajesz odpowiednie tempo lekcji, , a oprócz tego zdolność do rozładowywania napięcia w krytycznej sytuacji, ażeby wyprodukować przyjazną atmosferę. Zaawansowane nauczanie zaczyna się i kończy na kwalifikacji kierowania własnymi wewnętrznymi reakcjami i zachowaniami. Ażeby edukować innych, należy urodzić się z darem przekazywania edukacji, albo po prostu się tego nauczyć. Ten podręcznik pozwoli Wszyscy poprawić swój pedagogiczny kunszt pracy.
NLP (programowanie neurolingwistyczne) pozwoli Inni ludzie zrozumieć, jak działają ludzkie umysły. Jest to bardzo efektywne narzędzie, za radą którego rozwiniesz personalne umiejętności komunikacyjne, zaczniesz kontrolować emocje Oraz ubogacisz życie osobiste i zawodowe. Zostań nauczycielem na szóstkę i dowiedz się, jak:
zmieniać swój język, ażeby dostać określone rezultaty i reakcje;
komunikować się w metodę, którego wcześniej nie próbowałeś, w klasie i oprócz nią;
tworzyć wzajemne porozumienie i wpływać na innych;
utrzymać wysoką motywację;
patrzeć na określone problemy z różnej perspektywy;
wykorzystać swoją wiedzę i kwalifikacji, ażeby zaplanować dzień ćwiczeń NLP.
Gamma to najwyższa częstotliwość fal mózgowych, a oparta na niej metoda uzdrawiania, stanowi przełom w nauce osobistych przemian. Autor od wielu lat pomaga wybitnym sportowcom pozbyć się własnych ograniczeń i osiągnąć sukces. System Uzdrawiania Gamma, z powodzeniem stosowany przez tysiące osób, pozwoli również Tobie w łatwy sposób odkryć nowe możliwości w sobie i wykorzystać je. Zdołasz uzdrowić swoje ciało i uporządkujesz emocje. Wystarczy, że będziesz wykonywać proste ćwiczenia przez zaledwie 5 minut dziennie. Pomogą Ci one całkowicie zmienić nastawienie do otoczenia i wyeliminować stres, blokując powstawanie chorób. Stosując techniki równowagi emocjonalnej, w ciągu kilku sekund pozbędziesz się negatywnych emocji. W ten sposób wzmocnisz swoją energię psychiczną, emocjonalną i fizyczną. Zmieniając swoje przekonania będziesz cieszył się zdrowiem, odkryjesz nowe pasje, przyciągniesz miłość i bogactwo. Zmień przekonania i osiągnij sukces.
Hatha joga służy w pierwszym rzędzie utrzymaniu zdrowia organicznego. Oddziaływania poszczególnych ćwiczeń uzupełniają się nawzajem. Dzięki temu możemy przez całe życie zachować dobre zdrowie i cieszyć się długowiecznością. Wcale nie musimy niedołężnieć z wiekiem i biernie przyglądać się stopniowemu pogarszaniu się funkcji ciała. Regularne ćwiczenie jogi wzmacnia cały organizm. Dzięki poszczególnym ćwiczeniom strumień krwi kierowany jest do określonych narządów, które dzięki temu wzmacniają się i regenerują. Wiadomo, że dobre ukrwienie ma zasadniczy wpływ na zdrowie i samopoczucie. Dzięki pobudzeniu krążenia i przemiany materii dochodzi do stopniowej poprawy, a wreszcie do całkowitego zaniku zaburzeń trawiennych. Organizmowi łatwiej wtedy wypłukać wszelkie złogi i toksyny. Zwiększa to sprawność systemu immunologicznego, czyli odporność na wszelkie choroby, organizm staje się silniejszy i bardziej witalny. Wiele ćwiczeń jogi ma niezwykle pozytywne oddziaływanie na kręgosłup. Jest to czynnik niezwykle istotny, ponieważ prosty i elastyczny kręgosłup jest podstawowym warunkiem koncentracji i zdolności świadomego odprężania się. Regularne ćwiczenia przyczyniają się do złagodzenia i całkowitego zniwelowania szeroko rozpowszechnionych wad postawy. Jeśli podczas wykonywania ćwiczeń będziemy prawidłowo oddychać i uda nam się całkowicie odprężyć, szybko zaobserwujemy, że joga pomaga nam nie tylko utrzymać zdrowie fizyczne, ale również daje organizmowi energię. Jednak joga to nie tylko energia. Joga to harmonia i radość życia.Joga dla każdego
Spis Treści:
Joga, co to właściwie jest?
Po co uprawiać jogę?
Odżywianie się
Jak ćwiczyć jogę?
Czas
Miejsce
Higiena
Jedzenie
Uwaga dla pań
Nadciśnienie, zawroty gtowy i odklejanie się siatkówki
Joga - asana (pozycje)
Asany jogi - co robić, czego nie?
Kontrolowanie oddechu
Asany jogi
Unoszenie ramion
Rozciąganie ramion i nóg (virabhadrasana)
Kołyska
Wciąganie brzucha (uddiyana bandha)
Drzewo (vrksasana
Rozciąganie miednicy (supta virasana)
Krokodyl (jatara parivartanasana)
Góra (parvatasana)
Łuk (dhanurasana)
Fontanna (virabhadrasana)
Rozciąganie klatki piersiowej (parsvottanasana)
Trójkąt (trikonasana)
Ryba (matsyasana)
Rozciąganie nóg (prasarita padotanasana)
Chwyt za plecami (odmiana mukhasana)
Ręce na ścianie
Szarańcza (salabhasana)
Siad japoński (odmiana virasana)
Wielbłąd (ustrasana)
Kot
Świeca (sarvangasana)
Ostrze
Rozciąganie kolan i ud (baddha konasana)
Skłon w kostkach
Kobra (bhuyangasana)
Stanie na głowie (salamba shirshasana)
Rozciąganie głowa do kolana (janu shirshasana)
Lew (simhasana)
Obrót głowy
Wahadło
Kwiat lotosu (siddhasana)
Pług (halasana)
Pompa (urdhua prasarita padasana)
Poprzeczka (paraighasana)
Rock and Roli
Skłony tułowia siedząc (paschimottanasana)
Skłony tułowia stojąc (uttanasana)
Gąbka (savasana)
Siedzący bohater (virasana)
Masaż głowy
Twist (ardha matsyendrasana)
Balansowanie
Twist na paluszkach
Zwinięty liść (odmiana virasana)
Ćwiczenia oddechowe
Przemienny oddech nozdrzami (surya bhedana pranayama)
Oddech oczyszczający (kapalabhati)
Oddychanie głębokie (sama ortti pranayama)
Oddech chłodzący (sitali pranayama)
Ćwiczenia dla poszczególnych części ciała
Ćwiczenia przy określonych dolegliwościach
Programy ćwiczeń
Program podstawowy
Dwanaście najważniejszych ćwiczeń
Program piętnastominutowy
Program dla odchudzających się
Joga w godzinach pracy
Joga dla przyszłych matek
Joga dla dzieci
Joga przy rzucaniu palenia
Joga na co dzień
Joga po czterdziestce
Bóle pleców- lepiej zapobiegać niż leczyć
Zestawy ćwiczeń
Najważniejsze dzieło przystępnie prezentujące dialog motywujący (DM) – efektywną metodę wspomagania zmiany. Obecne wydanie przedstawia nowy model DM oparty na czterech procesach: angażowania, ukierunkowywania, wywoływania i planowania. Jego twórcy – William R. Miller i Stephen Rollnick – pokazują, jak procesy te wyglądają w praktyce, opisują liczne zastosowania oraz rzetelnie dowodzą ich skuteczności. Książka rozpoczyna się od gruntownego omówienia ducha i metody DM. Kolejne rozdziały zawierają szczegółowe wskazówki dotyczące ustanowienia silnej relacji roboczej, określenia przedmiotu uwagi i kierunku, wywołania i wzmocnienia u klienta motywacji do zmiany oraz sformułowania konkretnego planu działania. Autorzy opisują podstawowe umiejętności komunikacyjne wykorzystywane w DM, a zamieszczone przez nich przykłady dobitnie ilustrują, co należy robić, a czego unikać w trakcie skutecznego wdrażania DM w rozmaitych kontekstach. Przedstawiają także sposoby rozwijania biegłości w DM, integrowania go z innymi metodami oraz oceniania wierności wdrożenia interwencji. Podręcznik wzbogacają rozszerzona bibliografia oraz słowniczek terminów. Książka stanowi obowiązkową lekturę dla specjalistów reprezentujących różne dziedziny opieki zdrowotnej, m.in. terapeutów uzależnień, psychologów klinicznych, psychiatrów, pracowników socjalnych, terapeutów rodzinnych, doradców, pielęgniarek, lekarzy i edukatorów medycznych.
Monografia Romans Freuda i Gradivy ukazuje dorobek Sigmunda Freuda jako formę działalności literackiej, za którą twórca psychoanalizy otrzymał w 1930 roku Nagrodę im. Johanna Wolfganga Goethego. Książka zawiera charakterystykę jego tekstów poświęconych sztuce, definiuje rozumienie roli pisarza i artysty przez psychoanalizę. Autor opisuje metodologię badawczą Freuda, który zapożyczył od literatury istotną część swojego aparatu pojęciowego, pisząc tzw. romans psychoanalityczny. Rozważania na temat mitopoezji we wskazanej twórczości wykraczają poza granice literatury i nawiązują do wątków filozoficznych, estetycznych oraz autobiograficznych obecnych w dziele „ojca psychoanalizy”.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?