Żyjemy w czasach ciągłego pośpiechu i stresu, który stał się już chorobą cywilizacyjną . Przewlekły stres, którego doświadcza człowiek współczesny, życie w warunkach stresogennych sprawia, że nie potrafimy nawiązać bliższych relacji, odsuwamy się od rodziny, znajomych przez co czujemy się osamotnieni. Aby złagodzić stres i przeciwdziałać jego negatywnym skutkom polecamy szereg pulbikacji, które znajdziesz w tym sektorze. Programy walki z kryzysami życiowymi i radzenia sobie z przewlekłym stresem, odpowiedzi ciała na czynniki stresujące oraz jak reaguje na nią mózg, jak słabsza kondycja mentalna wpływa na zdrowie fizyczne: przewlekły ból, obniżone libido czy spięcia mięśni.
Opowieści te stanowią kontynuację książki „Dzieci psychiatryka. Historie z ich życia”. Opowiadają o trudnym starcie po wyjściu z oddziału psychiatrycznego w Bolanowie. Znajdziemy tu dramatyczne przeżycia, powroty do nałogów, walkę o przetrwanie i poszukiwanie własnej tożsamości, a także marzenia o miłości, tolerancji i akceptacji, które w zetknięciu z okrutną rzeczywistością i kruchością charakterów prowadzą do porażek, ale i oczekiwanego szczęścia. Przeczytamy o społecznych sierotach i problemach adopcyjnych rodziców, którymi niejednokrotnie stają się babcie i dziadkowie. Dowiemy się, na co zwrócić uwagę, by ustrzec dziecko przed zagrożeniami płynącymi z sieci i w realnym świecie, oraz jak rozprawiano się z pedofilią w PRL-u, czytając relacje ich ofiar na temat traumatycznych przeżyć (wciąż bolesnych mimo upływu czasu).
Czesława Joanna Drałus, mieszkanka Brzegu Dolnego, aktywna zawodowo pielęgniarka. Debiut literacki: „Dzieci psychiatryka. Historie z ich życia”. Wrażliwa, empatyczna, poruszona losami skrzywdzonych dzieci udzieliła im głosu. To na ich prośbę stworzyła kontynuację. Obecnie pracuje z dorosłymi, a w wolnych chwilach wspiera dzieci.
Z tym poradnikiem z łatwością pokonasz stres.
Natychmiastowa pomoc – zostaw stres za sobą!
Całkiem zwyczajny dzień i niezliczone obowiązki, kłótnie, nieprzyjemne wiadomości, bardzo ważne terminy, będące jego częścią... Jeśli padasz ofiarą stresu, pierwszą rzeczą, którą trzeba zrobić, jest pozbycie się go najszybciej, jak to tylko możliwe.
Dzięki naszym wskazówkom, z których możesz natychmiast skorzystać, ćwiczeniom oddechowym i umysłowym będziesz w stanie poradzić sobie z nim w zaledwie kilka minut!
Książka Przedszkolaki a agresja w programach telewizyjnych dla dzieci podejmuje problematykę dotyczącą czynników społecznych warunkujących przejmowanie przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym agresywnych zachowań prezentowanych w dedykowanych im programach telewizyjnych.
Wśród dużej grupy mediów elektronicznych szczególne miejsce zajmuje telewizja. Jej dostępność i liczba odbiorców sprawiają, że stanowi ona medium dominujące w codziennym życiu i wywierające duży wpływ na dorosłych i dzieci. Kontakt dziecka z telewizją zaczyna się bardzo wcześnie, a czas poświęcony na jej oglądanie coraz bardziej się wydłuża. Z jednej strony jest on pozytywny – telewizja jest ważnym źródłem wiedzy z różnych dziedzin, poszerza zakres pojęć, wzbogaca język. Z drugiej może wpływać destrukcyjnie na zachowanie i emocje dzieci (powodując wzrost agresji czy inne zachowania nieakceptowane społecznie).
Dziecko w wieku przedszkolnym nie potrafi jeszcze oddzielać świata fikcyjnego od realnego. Wierzy, że świat jest taki, jaki ogląda w telewizji. A ponieważ małe dzieci uczą się przez naśladownictwo, mogą brać przykład z oglądanych bohaterów. Może to prowadzić nie tylko do wzrostu agresji u dziecka, ale też do usprawiedliwiania własnych agresywnych zachowań.
Stąd zasadne wydaje się poszukanie odpowiedzi na pytania: Jakie czynniki społeczne warunkują przejmowanie przez dzieci agresywnych zachowań prezentowanych w programach telewizyjnych dla dzieci? Na ile czynniki rodzinne, czynniki związane ze środowiskiem rówieśniczym czy miejscem zamieszkania warunkują przejmowanie takich zachowań przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym?
Pragnę zaprosić do lektury rozważań, które mają jeden cel: poruszyć serca, by nikt nie przechodził obojętnie wobec problemu ludzi wykorzystanych. Chcę też wyznać, że nigdy by mi do głowy nie przyszło, że to właśnie ja, „prosty człowiek” odważę się upominać o ich prawa. Nie wierzyłem też, że znajdę w sobie siłę i wystąpię w czyjejś obronie, narażając „swój święty spokój”. W chwili, gdy postanowiłem z niego zrezygnować i przekonałem się, że moje życie zależy tylko i wyłącznie od Pana, zacząłem pozbywać się niepotrzebnych skrupułów. Dzięki temu mam teraz odwagę, by przekazać w ręce Czytelnika książkę, która jest dyskretnym świadectwem posługi wśród boleśnie skrzywdzonych na duszy i ciele.
Spotykając się z różną reakcją ludzi wobec problemu osób wykorzystanych, poczułem się przynaglony, aby w przystępny sposób przybliżyć jego istotę. Chcę uwrażliwić tych, którzy nie rozumieją, a przez to nie zdają sobie sprawy z tego, co mogą przeżywać osoby skrzywdzone: psychicznie, emocjonalnie, fizycznie i duchowo. Nie będzie to wykład naukowy, lecz tylko próba zarysowania problemu w celu uświadomienia go i pobudzenia Czytelnika do osobistej refleksji. Zależy mi na tym, by osoby, które mają prawo nie znać kwestii wykorzystywania, mogły chociaż trochę wejść w świat przeżyć ludzi skrzywdzonych, by przejąć się ich trudną sytuacją życiową. Wierzę, że dzięki temu wiele osób w naturalny sposób przestanie się dziwić i zacznie inaczej patrzeć na historie ludzi dotkniętych tą traumą.
Mam cichą nadzieję, że niniejsze opracowanie chociaż w minimalnym stopniu uwrażliwi ludzi na realnie istniejący problem, a może też dotrze do serc i sumień sprawców oraz obojętnych świadków. Z głębi serca proszę Pana, aby nikt nigdy nie przechodził obojętnie wobec tego ogromnego cierpienia, jakie powoduje wykorzystanie.
Ks. Jacek Kołak
Książka ta mówi dokładnie o tym, co zapowiada tytuł: wyjaśnia, jak radzić sobie z osobami, których nie lubimy, ale z którymi przyszło nam pracować. Autorzy są w tej kwestii prawdziwymi ekspertami, wiedzę swą czerpiąc z doświadczeń zawodowych, naukowych i życiowych. Świadczą o tym m.in. wplecione w tekst dialogi oraz anegdotki, i chociaż na pierwszy rzut oka mogą się one wydawać przesadzone bądź nierealne, zawsze są to przypadki autentyczne.
OSHO charyzmatyczny mistrz duchowy pochodzący z Indii. Znakomity mówca swobodnie posługujący się zarówno wschodnimi tradycjami mistycznymi, jak i zachodnią psychoterapią. Jego nauki dotyczą nie tylko indywidualnego poszukiwania sensu, lecz także najbardziej palących spraw społecznych i politycznych.W jaki sposób możemy pogodzić potrzebę wyrażania emocji z pragnieniem poszanowania innych? Bardzo często stajemy przed dylematem: wyrażać je czy tłumić? Boimy się, że wyrażając prawdziwe uczucia, zranimy lub urazimy bliskie nam osoby. Jeżeli jednak tłumimy emocje, zwiększamy ryzyko zranienia samych siebie. Osho pomaga skutecznie rozwiązać ten konflikt.Książka ta umożliwia zrozumienie podłoża, na którym rodzą się emocje, uczy konstruktywnych zachowań, a także utrzymania pewności siebie i równowagi w obliczu nieuniknionych życiowych wzlotów i upadków. Szczególnie zaś pomaga odkryć, jaki wpływ na nasze życie wywiera lęk, złość oraz zazdrość i jak możemy przekształcić te destrukcyjne emocje w twórczą energięUnikalne podejście do ludzkiego umysłu i serca, jakim posługuje się Osho, wykracza daleko poza konwencjonalną psychologię.Kiedy jesteś szczęśliwy, nagle dopływa do ciebie energia z całego świata. Cały świat śmieje się razem z tobą.Osho
Nigdy więcej gniewu i zerwanych relacji!
„Weź głęboki oddech i policz do dziesięciu. Medytuj. Wizualizuj sobie spokojne, ciche miejsce”. Każdy z nas z pewnością słyszał takie rady. Jednak w zapalnych sytuacjach bardzo trudno się do nich stosować. David J. Lieberman przyjmuje holistyczne spojrzenie na podłoże gniewu oraz przedstawia proste techniki behawioralne, które sprawdzą się w każdych okolicznościach. Pomogą one zapobiegać wybuchom negatywnych emocji oraz poprawić relacje osobiste i zawodowe.
Nie wpadaj w złość to nie tylko prosty i skuteczny instruktaż zarządzania gniewem, ale też praktyczne wskazówki, jak postępować z ludźmi.- „Library Journal”
Stres jest odpowiedzialny za wypalenie zawodowe, choroby serca i układu krążenia, depresje, nerwice, choroby autoimmunologiczne, otyłość i wiele innych, poważnych dolegliwości. Jak wyjść mu naprzeciw i raz na zawsze wyeliminować ze swojego życia? Poznasz wyjątkowe strategie i ćwiczenia do walki ze stresem, stworzone przez coacha Petera Beera. Dowiesz się czym jest rezyliencja, w jaki sposób radzić sobie z własnymi uczuciami, konfliktami i porażkami. Nauczysz się efektywnie korzystać z wolnych dni, spać tak, aby czuć się wypoczętym i świadomie czerpać przyjemność z życia. Zwiększysz swoją odporność na stres i będziesz cieszyć się zrównoważonym i szczęśliwym życiem. Stres? Nigdy więcej!
Twój związek zamienił się w pole walki? Sarkazm, drażliwość i wrogie nastawienie partnera sprawiają, że zachodzisz w głowę, co się stało z waszą bliskością i zaufaniem? Ciekawe, ile jeszcze potraficie znieść. Jeżeli gniew zatruwa twój związek, ta książka zawiera odtrutkę. W. Robert Nay proponuje ci proste i praktyczne techniki, dzięki którym skutecznie opanujesz gniew. Dowiesz się, jak gniew rodzi się w relacjach między partnerami, dlaczego możesz bezwiednie powodować negatywne reakcje i jak postępować, by trwale coś zmienić. Testy i sugestie pomagające stopniowo radzić sobie z różnymi rodzajami złości poparte są przykładami zaczerpniętymi z życia. Oparte na psychologii strategie, które znajdziesz w tej książce, są proste, lecz zaskakująco skuteczne. Wykorzystaj je dla siebie i dla osoby, którą kochasz.
„Jedna z najlepszych książek na temat przezwyciężania destruktywnych wzorców komunikacji w związkach partnerskich. Praktyczne rady doktora Naya wcielane w życie krok po kroku zapewniają stabilne wsparcie osobom, które chcą uchronić przed zgubnym wpływem konfliktów swoje uczucia i zaangażowanie. Książka ta wywarła na mnie wielkie wrażenie”.
Dr Pepper Schwartz, autorka Love Between Equals
„Oto mądry i praktyczny przewodnik traktujący o jednym z najbardziej bolesnych problemów, z jakimi borykają się związki. Doktor Nay pokazuje, jak zmienić własne reakcje na gniew partnera i poczuć się lepiej z samym sobą”.
Dr William J. Doherty, autor Take Back Your Marriage
Dr W. Robert Nay jest psychologiem klinicznym oraz wykładowcą w katedrze medycyny uniwersytetu w Georgetown. Wyszkolił tysiące specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego, przygotowując ich do pracy z pacjentami, którzy w swoich związkach mają problem z opanowaniem gniewu. Jest autorem książki Taking Charge of Anger (Poskramianie gniewu).
Odkryj proste, naukowe sposoby na pokonanie stresuStres jest nieodłączną częścią naszego życia. Ale co robić, kiedy jest go za dużo? Badania naukowe wskazują, że przedłużający się stres prowadzi do ogólnoustrojowego przeciążenia, a w konsekwencji do stanów zapalnych i innych przewlekłych zaburzeń, a także stanów lękowych, depresji.Wolni od stresu to praktyczny przewodnik przedstawiający siedem ścieżek do stresoodporności. Opracowana przez dr Mithu Storini strategia walki ze stresem wzmocni twój układ odpornościowy w taki sposób, by umysł pozostał ostry jak brzytwa, a organizm stał się wytrzymały na stres.W każdym rozdziale znajdziesz omówienie poszczególnych czynników stresu, a także proste sposoby zminimalizowania efektów napięcia za pomocą zmian w diecie, codziennych nawykach oraz dzięki ćwiczeniom fizycznym oraz zaskakującym trikom z wykorzystaniem muzyki, ruchu gałek ocznych, temperatury ciała i codziennych czynności.Dr Mithu Storoni przekłada język przełomowych odkryć naukowych na łatwe do zastosowania porady i podaje konkretne odpowiedzi na pytania:Kiedy najlepiej ćwiczyć?Co jeść?Czy głodówki polepszają pracę mózgu?Czy warto grać w gry komputerowe, gdy się stresujemy?Czy lepiej pytać jak czy dlaczego?Który owoc warto wąchać, by obniżyć tętno i ciśnienie krwi?Czy w walce ze stresem pomoże nam zimna czy ciepła temperatura?
Szokująca historia czternastoletniej Polki sprzedanej do domu publicznego w Wielkiej Brytanii
Bez domu, bez rodziców, w obcym kraju. Nie miała dokąd pójść, nie miała dokąd uciec przed przemocą…
Adrianna nie zna angielskiego, nie ma żadnych rzeczy osobistych, sama zgłosiła się do opieki społecznej. Co się działo z nią wcześniej – nie wiadomo. Wiadomo tylko, że jest Polką i ma czternaście lat. I że przez jakiś czas zostanie u Casey.
Casey Watson prowadzi dom zastępczy dla dzieci z największymi problemami psychologicznymi i wychowawczymi. Ratuje dzieci, z którymi nikt już nie mógł sobie poradzić, narażając spokój, zdrowie i życie swoje i swojej rodziny.
Adrianna zachowuje się inaczej, niż dzieci, którymi Casey opiekowała się wcześniej. Jest cicha, grzeczna. I przerażona…
Casey niepokoi coś jeszcze. Dziewczyna wygląda na chorą. Kiedy jednak Casey wzywa lekarza, Adrianna reaguje histerią. Nie pozwala się zbadać. I wciąż nie mówi nic o swojej przeszłości.
Co spotkało to dziecko? Dlaczego tak przeraża ją czyjś dotyk? Czego tak bardzo się boi?
Miną tygodnie, zanim Casey pozna szokującą odpowiedź. I postanowi walczyć o dziewczynkę, która tyle razy musiała uciekać przed molestowaniem i przemocą, że nie ma już dokąd uciec. Lecz wtedy Adrianna znika…
„Mówił, że nie potrafi beze mnie żyć. A potem oszpecił mnie tak, żeby każdy odwracał ode mnie wzrok…”
Ta tragedia wstrząsnęła Wielką Brytanią. Pisały o niej wszystkie media: od „The Guardian”, przez „Mirror” „The Sun”, „Standard”, po „Marie Claire”.
„Trudno wyobrazić sobie bardziej dzielną kobietę”. „THE GUARDIAN”
„Nieustanna kontrola, odizolowanie od ludzi, zastraszanie, wyzwiska, przemoc - oto czym była miłość mojego życia”.
Adele miała szesnaście lat, gdy poznała Anthony’ego Rileya. Był czuły, opiekuńczy i zakochany do szaleństwa. Kiedy powiedział: „Nie chcę, żebyś rozmawiała z innymi chłopakami”, była pewna, że to dowód wielkiej miłości.
Potem zabronił jej widywać się z rodzicami i przyjaciółmi. Zmusił, by skasowała swoje konto na Facebooku. Zadręczał telefonami. Zamykał w domu. Wyzywał. Straszył. Bił.
Gdy wreszcie odważyła się z nim zerwać, wynajął bandytę, który oblał ją kwasem.
Adele pozostanie okaleczona na zawsze...
Oto szokująca historia przemocy domowej, ale i hartu ducha i siły woli dzielnej kobiety, która stoczyła niezwykłą walkę o to, żeby podnieść się i dalej żyć: prawie niewidoma na jedno oko, po stracie ucha i części włosów, z ranami, które zostaną na całe życie.
W swojej autobiografii ADELE BELLIS ostrzega inne kobiety, jak rozpoznać wczesne sygnały przemocy w związku. Współpracuje z fundacją Katie Piper, brytyjskiej modelki, tak jak Adele okaleczonej ofiary zazdrości byłego chłopaka.
Wstrząsająca opowieść dwudziestopięcioletniej Francuzki o dramatycznej walce o córeczkę uprowadzoną przez jej męża do syryjskiego obozu dżihadystów.
Uratowała swoje dziecko porwane przez ojca dżihadystę…
„Wolę, żeby moja córka zginęła jak męczennica Allaha, niż wróciła do Francji…”
Meriam i jej mąż urodzili się i wychowali we Francji. Byli szczęśliwi – dopóki on nie został zwerbowany przez syryjskich dżihadystów. Meriam patrzyła z przerażeniem, jak zmienia się w fanatycznego wroga „niewiernych”. Kazał jej zakrywać twarz, zabronił pracować, słuchać muzyki, wychodzić z domu. Rozstała się z nim w 2012 roku.
Klika miesięcy później porwał ich roczną córeczkę Assię i wywiózł do Syrii. „Ona do ciebie nie wróci. Musisz zapomnieć”. – powiedział Meriam przez telefon. W tle słyszała płacz swojego dziecka…
Wiedziała, w jakim niebezpieczeństwie jest Assia. Poruszyła niebo i ziemię. Dotarła nawet do prezydenta. Wreszcie wbrew ostrzeżeniom francuskich władz, ryzykując życie, wyruszyła do Turcji, do rozdartego wojną rejonu przy syryjskiej granicy, by ratować córkę…
Uzależnienia to program z serii Eduterapeutica pozwalający w sposób spójny i planowy wdrożyć działania zwiększające bezpieczeństwo psychologiczne i społeczne uczniów szkół podstawowych.
Program pomaga w uświadomieniu mechanizmu powstawania uzależnienia, rozpoznawaniu symptomów oraz właściwego reagowania na zdarzenia. Przeznaczony jest dla szkoły jako placówki edukacyjnej, a jego poszczególne części i materiały są adresowane do:
1. dyrektorów placówek, którzy wdrażają odpowiednie procedury w szkole;
2. pedagogów i psychologów, którzy poza kluczową rolą w wypadku zaistnienia problemów związanych z uzależnieniami wspierają i przygotowują nauczycieli m.in. prowadząc wewnętrzne szkolenia;
3. nauczycieli-wychowawców, którzy zawsze stanowią pierwszą, kluczową linię profilaktyki, rozpoznawania i reagowania na symptomy uzależnień;
4. wszystkich nauczycieli w szkole, którzy podobnie do wychowawców powinni potrafić rozpoznawać problemy z zakresu uzależnień, odpowiednio na nie reagować, a także, przez tworzenie przyjaznego środowiska nauczania zapobiegać ich występowaniu.
Przeciwdziałanie i rozwiązanie problemu uzależnień wymaga w pierwszej kolejności przygotowania do działań profilaktycznych wszystkich nauczycieli a szczególnie wychowawców.
Z materiałów szkoleniowych nauczyciele dowiedzą się:
• na czym polega uzależnienie,
• jakie są fazy uzależnienia,
• po czym można poznać, że uczeń jest uzależniony,
• jakie są czynniki ryzyka wejścia w uzależnienie,
• jak media i otoczenie przyczyniają się do uzależnień,
• jak pomóc uczniowi i jego rodzicom poradzić sobie z uzależnieniem,
• jak budować zdrową, silną i odporna na uzależnienia osobowość młodych ludzi.
Zakres tematyczny modułu obejmuje nie tylko „klasyczne” uzależnienia od alkoholu, nikotyny i substancji psychoaktywnych, ale też inne formy i źródła uzależnień takie jak:
• gry komputerowe,
• Internet,
• zakupy,
• ryzykowne zachowania.
Uzależnienia zawierają komplet materiałów potrzebnych szkole do zapobiegania i reagowania na uzależnienia:
• opis obowiązków prawnych oraz propozycje tworzenia programu zapobiegania uzależnieniom w szkole, graficzne schematy procedur;
• poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne i kompletne materiały na wewnętrzne szkolenia nauczycieli prowadzone przez pedagogów i psychologów;
• narzędzia ułatwiające rozpoznanie uzależnień – formularze diagnostyczne
• scenariusze i materiały na lekcje wychowawcze – prezentacje multimedialne, karty pracy
• scenariusze i materiały na spotkania z rodzicami – m.in. ulotki informacyjne dla rodziców.
Zestaw zawiera:
1. płytę CD z 40 elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku,
2. poradnik metodyczny,
3. gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów:
• 6 większych kół z symbolami różnych sfer naszego życia z białymi polami do umieszczania mniejszych kół (rodzina, rówieśnicy, szkoła, plan dnia, emocje w ciągu dnia, życie bez tego co nas może uzależniać),
• 12 mniejszych kół symbolizujących potencjalne źródła uzależnień – celowo wybrano obszary, które nie są w oczywisty sposób negatywne, a jednak mogą powodować uzależnienia,
• 12 dwustronnych kół z różnymi ocenami sytuacji, służących do wyrażania opinii przez uczniów.
Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów
„Problemy wychowawcze” to zbiór kilkuset dokumentów, konspektów i pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej, który kompleksowo wspiera szkołę (dyrektora, nauczycieli, wychowawców i specjalistów) oraz rodziców w obszarach problemami rozwojowymi w zakresie psychologicznym i społecznym uczniów w rożnym wieku. Dokumenty ze względu na swoją obszerność oraz łatwość dostępu dla całej kadry pedagogicznej, zostały zamieszczone w programie komputerowym gwarantując wygodę w ich użytkowaniu. Dokumenty można wydrukować i w łatwy sposób przeszukiwać. Zestaw „Problemy wychowawcze” pozwala przygotować szkołę podstawową do skutecznego przeciwdziałania przemocy, agresji i uzależnieniom, a także wspierania rodziców i dzieci z problemami emocjonalnymi. Zestaw obejmuje szkolenia, propozycje działań i gotowe materiały dla psychologów i pedagogów, wychowawców, nauczycieli przedmiotowych, rodziców i dzieci. Materiały podzielono na trzy grupy wiekowe odpowiadające klasom 1-3, 4-6 i 7-8 szkoły podstawowej. Zestaw zawiera scenariusze szkoleń i szkoleń dla nauczycieli, scenariusze lekcji wychowawczych, spotkań z rodzicami, gier społecznych dla dzieci i kompletne programy profilaktyczne, diagnostyczne i terapeutyczne. Kompleksowe materiały, które przygotowaliśmy pomogą nauczycielom realizować działania wychowawcze a zajęcia z uczniami staną się atrakcyjne i wartościowe. Materiały dla nauczycieli: • poradniki metodyczne podzielone na moduły tematyczne i grupy wiekowe uczniów, • scenariusze zajęć wychowawczych oraz materiały do ich prowadzenia, • prezentacje tematyczne (w tym na wywiadówki dla rodziców) oraz poradniki, • ulotki informacyjne dla rodziców (wydrukowane z możliwość ich dodruku z programu) Zestaw zawiera zebrane materiały trzech osobnych publikacji: • Przemoc i agresja, • Problemy emocjonalne, • Uzależnienia, oraz • bardzo obszerny moduł terapeutyczny. Moduł terapeutyczny oparty jest na rozwijaniu 6 kompetencji niezbędnych do prawidłowego wypełniania ról społecznych: • funkcjonowania w grupie społecznej, • komunikacji interpersonalnej, • empatii, • radzenia sobie z emocjami, • samooceny. Scenariusze zajęć uzupełnione są materiałami szkoleniowymi i informacyjnymi dla nauczycieli i rodziców w tym szkoleniami online przeznaczone dla użytkowników programu. Zestaw zawiera: 1. płytę CD ze zbiorem różnorodnych materiałów (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku, 2. poradnik metodyczny, 3. NOWOŚĆ ! Gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów: Przemoc i agresja: • 6 większych kół symbolizujących typowe reakcje na przemoc lub agresję wokół nas • 24 mniejszych kół służące do oceniania przedstawianych sytuacji i reakcji. Problemy emocjonalne: • 6 większych kół z „emotikonami” symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne), • 24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji. Uzależnienia: • 6 większych kół z symbolami różnych sfer naszego życia z białymi polami do umieszczania mniejszych kół (rodzina, rówieśnicy, szkoła, plan dnia, emocje w ciągu dnia, życie bez tego co nas może uzależniać), • 12 mniejszych kół symbolizujących potencjalne źródła uzależnień – celowo wybrano obszary, które nie są w oczywisty sposób negatywne, a jednak mogą powodować uzależnienia, • 12 dwustronnych kół z różnymi ocenami sytuacji, służących do wyrażania opinii przez uczniów. Te proste pomoce ułatwiają zaangażowanie całej klasy lub grupy uczniów w zajęcia wychowawcze. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.
Problemy emocjonalne objawiają się nadmierną nieśmiałością, wycofaniem, autoagresją, wyuczoną bezradnością, a nawet zaburzeniami jedzenia. Pakiet Problemy wychowawcze: problemy emocjonalne pomoże określić:jakie reakcje emocjonalne mieszczą się w normie rozwojowej, a jakie wymagają już korekty,co to jest inteligencja emocjonalna, jakie jest jej znaczenie i jak ją rozwijać u uczniów,jaka jest natura emocji i dlaczego trzeba uczyć dzieci radzenia sobie z emocjami, zamiast ich tłumienia,jakie mogą być negatywne skutki tłumienia emocji,jak rozpoznawać problemy emocjonalne u uczniów. Program opiera się na założeniu, że rozwój emocjonalny, jest jednym z najważniejszych obszarów funkcjonowania człowieka, ponieważ zaburzenia w na tej płaszczyźnie nie pozwalają na rozwinięcie swojego potencjału w innych dziedzinach. W skrajnych przypadkach np.: autoagresji, prowadzą wręcz do destrukcji i śmierci. Zestaw zawiera: 1. płytę CD z elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku, 2. poradnik metodyczny, 3. gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów:6 większych kół z emotikonami symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne),24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji. Kartonowe koła służą młodszym dzieciom do poznawania emocji, ich nazywania i kojarzenia, a dla starszych uczniów są doskonałym materiałem wprowadzającym do klasowej lub grupowej dyskusji o emocjach. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.
`Prawdziwa historia namiętności i zbrodni`Szokująca relacja byłej miss nastolatek z kulisów konkursów piękności i świata modelingu, którymi od lat interesują się gangsterzy. Dla niektórych dziewcząt ta przygoda kończyła się w domach publicznych. Gdyż są tylko towarem w rękach handlarzy ludźmi, działających na zlecenie gangów. Anna miała nieco więcej szczęścia, z konkursu Miss Polski trafiła do gangu mokotowskiego. Była dziewczyna mafii, poznała życie jej bossów i żołnierzy. Seks, zbrodnie, wynaturzenia, duże pieniądze.To także historia gangu obcinaczy palców najbardziej bezwzględnej i najlepiej zorganizowanej grupy przestępczej w dziejach polskiej kryminalistyki. Na jej czele miał stać Wojciech S. zwany Kierownikiem, uznawany też za szefa komanda śmierci Mokotowa. To autorytet i żywa legenda świata przestępczego. Kierownik mówi w tej książce o mitach powstających na jego temat, nielojalnych kolegach, upadłych kobietach, przekupnych policjantach oraz zbrodniach, która mu się zarzuca.Dziennikarskie śledztwo Janusza Szostaka ukazuje jak łączyły się świat pięknych kobiet i bezwzględnych gangsterów. Nic nie jest tu czarno-białe ani nawet szare. Jest czerwone od krwi.
Skąd się bierze niechęć do nauki i stres egzaminacyjny? Przede wszystkim ze sposobu „motywowania”, polegającego na obarczaniu młodzieży lękami rodziców i nauczycieli: „będziesz rowy kopać”, „przyniesiesz wstyd rodzinie”, „zniszczysz sobie przyszłość”. Drugim powodem jest brak wiary uczniów we własne możliwości. Prezentują oni zwykle typ inteligencji niedoceniany i niepotrzebny w szkole, za to niezbędny w późniejszym życiu zawodowym. Dlatego gwiazdy klasowe pracują często u trójkowiczów. Książka pomaga uczniom rozpoznać własną indywidualność, znaleźć odpowiedni styl nauki, powody, by się zaangażować i buduje w młodym człowieku zaufanie do siebie. Zmienia nastawienie do powtórek, uczy odnajdować w nich przyjemność. Instruuje także, jak pod lękami wyrażanymi przez rodziców i nauczycieli rozpoznać prawdziwe, wspierające intencje. W rozdziale adresowanym do dorosłych zachęca, by przekazywali młodzieży to, w co wierzą i na co mają nadzieję, a nie to, czego się boją. Książka jest rodzajem psychologicznego poradnika motywującego na całe życie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?