O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy.
Książka opisuje najczęściej występujące obecnie błędy w rozumieniu miłości. Polegają one na myleniu miłości ze współżyciem seksualnym, z zakochaniem i uczuciami, z tolerancją, akceptacją, “wolnymi związkami” lub z naiwnością. Autor przywaca słowu "miłość" pierwotne znaczenie.
Zastanawiasz się, jak skutecznie zachęcić klienta do zakupu twojego produktu, jak namówić dziecko do wykonywania obowiązków domowych albo przekonać szefa, że należy ci się podwyżka? Możesz użyć znanych ci sposobów, ale po co ryzykować, skoro właśnie trzymasz w ręku pełen arsenał strategii, które zadziałają na każdego?
Skorzystaj ze zdobyczy psychologii oraz nauki o mózgu, aby zachęcić innych by zrobili właśnie to, co chcesz. A może nawet – by sami zaczęli tego pragnąć! Poznaj 7 najważniejszych bodźców motywacyjnych, które kierują ludzkimi pragnieniami i wykorzystaj je jako narzędzia perswazji. Dowiedz się, jak wykorzystać potrzebę więzi, rywalizację, nawyki, instynkty i nagrody, by zmotywować innych do działania. Przekonaj się, co możesz osiągnąć, dzięki wiedzy o złudzeniach poznawczych i opowieściach, jakie każdy z nas tworzy o sobie. Bądź przekonujący już od dziś!
Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
- odkrywa 7 podstawowych czynników, które motywują ludzi do działania
- prezentuje niezliczone strategie opracowane na podstawie najważniejszych bodźców, które sprawdzą się w pracy i w domu
- zawiera proste przykłady i konkretne, krótko sformułowane techniki, które można stosować od razu
- podpowiada jak wykorzystać nawyki, mowę ciała, chęć rywalizacji czy złudzenia poznawcze do motywowania i przekonania innych
- radzi, kiedy warto prowokować, a kiedy lepiej się wycofać
O autorze:
Susan Weinschenk – doktor psychologii behawioralnej. Założyła Weinschenk Institute, którym także kieruje. Swoją wiedzę psychologiczną i neurobiologiczną przystosowuje do wykorzystania w biznesie. Jest konsultantką placówek edukacyjnych, rządu amerykańskiego i organizacji pozarządowych.
Demony są w nas. To nasze lęki, zazdrość, uzależnienia. Prowadzimy z nimi ciągłą walkę, a one nie znikają. W miejsce odciętej głowy smoka wyrasta nowa. A gdyby tak karmić demony, zamiast z nimi walczyć? Autorka przekonująco pokazuje, że współczucie i rozumienie to lepsza droga rozwiązywania konfliktów. Tych wewnętrznych i tych zewnętrznych. Gdyby przyjąć tę nową strategię w stosunkach społecznych, świat miałby szansę na pokój. Nie musimy na to biernie czekać. Możemy zacząć od siebie. Hanna Samson - pisarka, psycholożka
Książka w zwięzły sposób prezentuje rozwijający się intensywnie na świecie, a w Polsce jeszcze stosunkowo mało znany nurt badawczy i praktyczny, będący współczesną wersją behawioryzmu. Analiza zachowania zajmuje się badaniem zachowań ludzi i zwierząt z perspektywy wpływu, jaki wywierają na nie różnorodne czynniki środowiskowe. Ponieważ jest to najskuteczniejsza w tej chwili metoda terapii autyzmu na świecie, należy oczekiwać dalszego, intensywnego rozwoju tej dziedziny psychologii stosowanej także w naszym kraju. Z powodzeniem jest stosowana w terapii wszelkich zaburzeń rozwojowych. Publikacja ma formę przewodnika, łącząc w sobie cechy wprowadzenia do dziedziny oraz słownika pojęć. Skierowana jest do studentów psychologii oraz pedagogiki, terapeutów, lekarzy, pedagogów i psychologów szkolnych, rodziców i nauczycieli dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz psychologów prowadzący badania z zakresu analizy zachowania.
Według mistrzów opowiadania, jakimi są Richard Maxwell i Robert Dickman, opowiadanie bardzo przypomina bieganie. Każdy wie, jak to robić, lecz mało kto przebiegł milę w czasie krótszym niż cztery minuty. Co różni znakomitych biegaczy od całej reszty? Ci wielcy nie tylko wiedzą, jak odbić się w każdym kroku, ale również — jak w każdym kroku dopasować do siebie pracę wszystkich mięśni, aby nie zmarnować żadnego wysiłku i osiągnąć cel. Najlepsi na świecie biegacze znają bieganie na wylot. Najlepsi na świecie przywódcy znają na wylot opowiadanie.
Maxwell i Dickman uczą czytelnika Elementów perswazji, jak należy opowiadać. Pokazują, że umiejętność opowiadania jest istotna w każdej branży i że każdy może wykorzystać jego siłę.
Aby stworzyć — w każdej sytuacji — doskonałe opowiadanie, potrzeba:
- pasji, aby słuchacze byli zainteresowani zakończeniem
- bohatera, który jest siłą napędową akcji
- antagonisty, który przeciwstawia się bohaterowi
- chwili świadomości, w której bohater odkrywa sposób na pokonanie przeszkód
- transformacji — osiągnięcia przez bohatera jego upragnionego celu
Dzięki temu prostemu przepisowi nasze opowiadania pozwolą nam sprzedawać produkty, inspirować pracowników do rozwiązywania problemów i innowacji — oraz z pewnością przyniosą nam więcej pieniędzy.
Maxwell i Dickman korzystają ze swych doświadczeń zawodowych (w branży rozrywki i w dziedzinie doradztwa dla przedsiębiorstw), aby przedstawić przepis na skuteczne powiadanie. Każde z nich musi obejmować pięć podstawowych elementów: PASJĘ, z jaką się je powiada, BOHATERA, który prowadzi nas przez akcję opowiadania i pozwala nam spoglądać na nie jego oczami, ANTAGONISTĘ lub przeszkodę, których pokonanie jest zadaniem bohatera, chwilę ŚWIADOMOŚCI, która pozwala bohaterowi odnieść zwycięstwo, oraz naturalny wynik — TRANSFORMACJĘ bohatera i świata.
Zgódźmy się: przewodzenie jest o wiele zabawniejsze od podążania w czyjeś ślady. Nawet jeśli ktoś nie chce zostać dyrektorem generalnym ani zmieniać świata, z pewnością chce mieć wpływ na swoją własną pracę i swoje własne idee. A to właśnie uzyskujemy w ostatecznym rachunku dzięki umiejętności opowiadania.
Richard Maxwell udostępnia klientom FirstVoice swoje umiejętności rozwijane w ciągu 25 lat kariery autora tekstów i producenta w branży filmowej i telewizyjnej. Był producentem takich filmów fabularnych jak /Wyzwanie/, /Wąż i tęcza/ oraz /W cieniu Chin/; ponadto jako redaktor scenariuszy współpracował ze wszystkimi głównymi wytwórniami Hollywood i
wieloma producentami niezależnymi. Mieszka w Pacific Palisades w Kalifornii z żoną Christine.
Robert Dickman zajmuje się coachingiem dla menedżerów z wyższych szczebli zarządzania, specjalizując się w strategiach narracyjnych w kontekście komunikacji w przedsiębiorstwie, projektowania produktu i kształtowania marki. Działalność swoją prowadzi w FirstVoice, agencji doradczej wyspecjalizowanej w wykonywanych na zlecenie firm szkoleniach w zakresie świadomości mediów. Robert był mnichem w japońskim klasztorze zen Ryutaku-ji w Mishimie, potem aktorem i specjalistą od coachingu, współpracującym z najwybitniejszymi aktorami w sprawach gry i komunikacji. Mieszka w Santa Monica w Kalifornii z żoną Aimee
i córką Rylie.
Elementy perswazji to dobrze, nawet błyskotliwie napisana książka, która przekonująco dokumentuje zasadniczą rolę opowiadań w naszym codziennym życiu zawodowym i osobistym.
— Jim Kouzes, współautor bestsellerów The Leadership Challenge oraz A Leader’s Legacy
Opowiadanie jest kluczem do każdej niemal komunikacji w działalności gospodarczej. Książka ta pokazuje, czego potrzeba, aby dobrze opowiadać. Kto chce, by jego opowiadanie miało szczęśliwe zakończenie, niech ją przeczyta!
— Marshall Goldsmith, specjalista od coachingu i autor bestsellera What Got You Here Won’t Get You There
Zbiór lokuje się na przecięciu kilku perspektyw - perspektywy antropologii i socjologii obyczajów, socjologii moralności oraz gender studies. Autorzy, podejmując w sposób naukowy dyskusję nad kontrowersyjnymi, niejednokrotnie nowymi zjawiskami w kulturze współczesnej (nie zawsze są to zjawiska historycznie nowe, lecz raczej dotąd w nauce nie analizowane), pozwalają także praktykom społecznym lepiej zrozumieć często kłopotliwą i zaskakującą rzeczywistość. Każdy z tych tekstów mógłby być opublikowany osobno, ale wówczas nie byłoby wyraźne to, co jest wyraźne w zbiorze - mianowicie że omawiane w nich zjawiska są objawem pewnej ogólnej tendencji, jaką jest eksponowanie w ostatnich dziesięcioleciach cielesności i, jak zwraca na to
uwagę redaktor tomu Jacek Kurczewski, pozornego wyzwolenia prywatnego ciała, które wystawione we wszystkich swoich, nawet najbardziej intymnych przejawach na widok publiczny, podlega społecznemu ukształtowaniu i społecznej interpretacji.
prof. Małgorzata Fuszara
Książka stanowi pierwszy w Polsce podręcznik systematyzujący podstawy wiedzy z socjotechniki, objaśniający podstawowe pojęcia i zależności. W odróżnieniu od nastawienia dominującego w publikacjach z zakresu teorii polityki, socjologii polityki oraz socjotechniki politycznej w książce Autor wyraźnie podkreśla, że realistyczne i praktycznie użyteczne badanie, nauczanie oraz wdrażanie socjotechniki w oddziaływaniach politycznych nie może ograniczać się do uprawnień i narzędzi działania formalnych lub nawet nieformalnych ośrodków władzy, organów kierowniczo-decyzyjnych. Co więcej, że nawet nie powinno się od tego zaczynać. Dowodzi, że kluczowym dla zrozumienia i dla praktycznego współtworzenia oraz przekształcania życia politycznego jest pojęcie wpływu, a nie władzy. Zaś wpływ wywierają w życiu politycznym siły społeczne i podmioty o bardzo różnym statusie i potencjale.
Książka adresowana jest do rzesz pracowników biznesu stale komunikujących się zawodowo. Zbudowanie wizerunku osoby eleganckiej i kulturalnej może stanowić przewagę konkurencyjną wobec innych uczestników rynku. Z drugiej strony, zmorą wielu ludzi jest obawa przed popełnieniem błędu, gafy, lapsusu. Książka zwiększa szanse ich uniknięcia i nabrania pewności w trudnych sytuacjach towarzysko-zawodowych, uroczystościach, spotkaniach biznesowych. Rankingi kompetencji przydatnych na rynku w ocenie pracodawców i badanych studentów wskazują, że wśród najwyżej cenionych jest umiejętność przestrzegania wysokich standardów zachowania.
Książka Ireny Kamińskiej-Radomskiej porusza różnorodne zagadnienia związane z prowadzeniem biznesu, traktujące m.in. o nawiązywaniu kontaktów, profesjonalnym wyglądzie czy radzeniu sobie podczas trudnych negocjacji. Nie ulega bowiem wątpliwości, że w dzisiejszym świecie znajomość zasad etykiety bardzo się przydaje i pomaga w rozwoju zawodowych karier, w budowaniu prestiżu firmy i własnego autorytetu. Jej książka jest napisana kompetentnie w oparciu o własne doświadczenia i bogatą literaturę przedmiotu.
Czy wiesz, że znajomość komunikacji niewerbalnej pomoże ci rozszyfrować zamiary, ukryte intencje, a nawet kłamstwo rozmówcy? Jeśli chcesz skutecznie komunikować się z szefem cholerykiem albo poderwać atrakcyjną melancholiczkę, koniecznie przeczytaj tę książkę!
Poznaj pozytywne przykłady, a także wpadki wizerunkowe polskich i zagranicznych polityków, profesjonalnie przygotuj się do wywiadu bądź spotkania biznesowego. Wykreuj własny wizerunek z wykorzystaniem skutecznych technik autoprezentacji. Zacznij zauważać więcej niż inni! Przekonaj się, że twoje umiejętności komunikacyjne wzrosną i staną się konkurencyjne na rynku pracy.
Dzięki lekturze tej książki:
- pozyskasz cenne, choć ukryte informacje o swoim rozmówcy (m.in. za pomocą analizy jego mowy ciała, tonu głosu, ubioru, sposobu zarządzania przestrzenią)
- dzięki specjalnemu testowi dowiesz się, jaki masz typ temperamentu i rozpoznasz temperament innych
- dostosujesz sposób komunikacji werbalnej i niewerbalnej do temperamentu rozmówcy
- nauczysz się właściwie interpretować gesty rozmówcy dzięki licznym przykładom i zdjęciom omawianym w książce
- rozwiniesz i przećwiczysz swoje umiejętności w obszarach polityki, biznesu, na rozmowie kwalifikacyjnej i w życiu prywatnym
Niemal codziennie każdy ma do czynienia z negocjacjami i/lub mediacjami. Dotyczą one życia prywatnego, spraw zawodowych, kontaktów biznesowych (zarówno krajowych, jak i zagranicznych), stosunków międzynarodowych. Wprawdzie za każdym razem negocjacje czy mediacje mają swoje szczególne cechy, to jednak można też wskazać wiele wspólnych elementów. Znajomość przedstawionych w książce zasad negocjacji i mediacji pozwala zwiększyć skuteczność w osiąganiu przyjętych celów, a pokazane praktyczne sposoby stosowania tych zasad mogą być wykorzystane na co dzień. Książka jest przeznaczona dla studentów: psychologii, socjologii, zarządzania, stosunków międzynarodowych, politologii, handlu zagranicznego, administracji. Może też być przydatna dla menedżerów i przedsiębiorców, a także osób chcących doskonalić swoje umiejętności jako negocjatora czy mediatora.
Książka dotyczy niektórych problemów altruizmu jako jednego z podstawowych celów wychowania i możliwości jego realizowania w procesie wychowawcym. W dwóch pierwszych rozdziałach najpierw określa się altruizm jako świadoma, bezinteresowną i dobrowolną troskę o innych ludzi, a następnie omawia się m.in. jego genezę, typologię i związane z nim badania psychologiczne oraz charakteryzuje się altruizm jako istotnie ważny problem pedagogiczny. Uzasadnia się też potrzebę wychowania do altruizmy w świecie współczesnym i ukazuje granice bezinteresowności w postępowaniu altruistyczynym. W kolejnych dwóch rozdziałach ukazano podobieństwa i różnice międy alruizmem a miłością bliźniego w ujęciu chrześcijańskim i opiekunem spolegliwym zgodnie z założnieniami etyki niezależnej T. Kotarbińskiego. Z kolei mowa jest o metodach uczenia się altruizmu (rozdział V) i psychospołecznych uwarunkowaniach skutecznego wychowania do altruizmu (rozdział VI) oraz dokonuje się przeglądu przykładnych zachowań altruistycznych w życiu ludzi wielkiego serca i umysłu (rozdział VII).
Kontynuacja bestsellerowej pozycji Zmanipuluję cię, kochanie. Autor pogłębia tematy związane z duchowymi zagrożeniami współczesnego człowieka (magia, cudowne uzdrawianie, wróżby, kontrola umysłu, feng shui) i zachęca do krytycznego spojrzenia na "przejawy nowoczesności".
Właściwa komunikacja jest jedną z podstawowych potrzeb i oczekiwań chorego i jego opiekunów nieformalnych oraz dopełnieniem leczenia, opieki pielęgnacyjnej, pracy socjalnej i innych czynności podejmowanych przez zespół pracowników i wolontariuszy. Podnoszenie umiejętności komunikacyjnych przez osoby profesjonalnie zajmujące się chorym może wpływać na ich stosunek do własnej aktywności zawodowej, ułatwiając współpracę z chorymi i motywując do respektowania zaleceń lekarskich i pielęgniarskich.?
Największym kapitałem firmy są jej pracownicy. Nie środki trwałe, nie zgromadzona gotówka, ale właśnie ludzie. To oni wytwarzają dochód przedsiębiorstwa, komunikują się z klientami, wdrażają zaprojektowane wcześniej innowacje, odpowiadają na zmieniające się warunki otoczenia. Kto tego nie rozumie, szybko znika z rynku. W świecie idealnym zespół pracowników działa jak jeden sprawny umysł - samouczący się komputer, elastyczny i gotowy do coraz wydajniejszej pracy. W praktyce ludzie potrzebują pomocy. Rolą menedżera jest im tę pomoc zapewnić.
Hasło „rozwój zasobów ludzkich” jest odmieniane w literaturze i prasie biznesowej przez wszystkie przypadki. Większość mądrych zarządzających zdaje sobie sprawę z wagi zagadnienia i stara się dbać o to, by pracownicy mieli zapewniony pakiet szkoleń, znali ścieżkę swojej kariery w danej firmie i doskonalili umiejętność pracy w grupie. Jednak ciągle w wielu organizacjach brakuje kompleksowego podejścia do tematu. Żadnej firmy nie stać na to, aby rozwijać zasoby ludzkie bez wcześniejszego określenia rezultatów, które chce osiągnąć. Aby je sprecyzować, konieczna jest analiza biznesowa, a jej wynikiem powinny być decyzje związane z rozwojem pracowników. Tylko takie podejście daje gwarancję priorytetowego podejścia do zasobów ludzkich każdej firmy. I właśnie takie ujęcie tematu przedstawia Autorka.
Łatwa sztuka manipulowania mediami
Media są w stanie wynieść ludzi na piedestał w jednej chwili, po czym bez wahania ich z niego strącają. Złośliwa plotka może kosztować firmę miliony, polityczny skandal zmusza kandydata na urząd państwowy do wycofania się z wyborów, zaś nikomu nieznana osoba z dnia na dzień zostaje celebrytą. Mało które media są dziś niezależne, dlatego takie rzeczy nie dzieją się przypadkiem. To doskonale zorganizowane akcje, za którymi stoją specjaliści kontrolujący media. Chcesz się dowiedzieć, jak to się robi? Zaczerpnij informacji z samego źródła.
Manipulowanie mediami to mój zawód. W świecie, gdzie blogi kształtują i wypaczają treść newsów, moje zadanie polega na kontrolowaniu tych blogów — to samo robić może w zasadzie każdy. Dlaczego ujawniam te wszystkie sekrety? Ponieważ jestem zmęczony światem, gdzie blogerzy przyjmują łapówki, marketerzy pomagają pisać newsy, lekkomyślni dziennikarze rozpowszechniają kłamstwa — i wszystkim to uchodzi na sucho. Zabieram Was za kulisy, ponieważ nie chcę, aby ktoś jeszcze dał się niemile zaskoczyć. Przeczytaj tę szokującą książkę i podziel przez dwa wszystko, o czym czytasz.
Jak rozpoznać psychopatę? Ma błędny wzrok, rozwiany włos, podąża lekko chwiejnym krokiem… Nic bardziej mylnego. Bardzo często jest to człowiek w idealnie skrojonym garniturze i z uśmiechem na twarzy. Jest o tyle niebezpieczny, że wydaje się niepozorny i nastawiony przyjacielsko, a w chwili nieuwagi wbija nam nóż w plecy. Jak zatem chronić się przed takimi osobnikami? Paul Babiak i Robert Hare podpowiadają, jak nie dać się zwieść manipulatorom, którzy w trakcie rozmowy zachwycają elokwencją i pewnością siebie, wydają się sympatyczni, a okazują się ludźmi, którym nie można ufać. Autorzy pokazują, jak często intuicja może nas zawieść w kontakcie z osobami o nieprzewidywalnym charakterze, które wiedzą, jak zrobić dobre wrażenie i zyskać przychylność szefa, a jednocześnie układają sobie w głowie niebezpieczny plan. Babiak i Hare wprost nazywają je psychopatami. Są to podstępne jednostki, którym nie zależy na sukcesie całej firmy, tylko własnym. Aby go osiągnąć, nie cofną się przed niczym, są gotowe manipulować innymi, przekraczać granice etyczne, oszukiwać. Bardzo często są to ludzie o zaburzonej osobowości. Takie osoby świetnie się odnajdują w korporacyjnym środowisku. Książka „Węże w garniturach” to nie tylko przestroga, ale przede wszystkim zbiór porad podpowiadających, jak wyczuwać takich ludzi, jak sobie z nimi radzić i jak nie dać się przez nich zdominować. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: • rozpoznawać w swoim otoczeniu manipulatorów psychopatów, • reagować w kontaktach z tymi niebezpiecznymi osobami, • nie dać się zwieść stosowanym przez nie trikom.
Mawia się, że czyny znaczą więcej niż słowa. Kolejnym mądrym powiedzeniem jest to twierdzące, że słowa mogą co prawda kłamać, ale gesty zawsze powiedzą całą prawdę. Choć możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, często padamy ofiarą manipulacji. Jak we współczesnym świecie rozszyfrować prawdziwe intencje innych ludzi? Teraz jest to możliwe dzięki tej bogato ilustrowanej i napisanej prostym językiem książce, która pozwala posiąść umiejętność odczytywania mowy ciała.
Odkryj sekretny kod podświadomej komunikacji, o której istnieniu większość ludzi nie ma pojęcia. Wykorzystaj wiedzę dotyczącą mechanizmów rządzących mową ciała do rozszyfrowania sekretnych motywacji innych ludzi, wzmocnienia własnej pewności siebie oraz osiągnięcia sukcesu na dowolnym polu. Korzystając z wiedzy Autora poprawisz relacje w związku, rozbudzisz pewność siebie, zrozumiesz przyjaciół i znajomych, a nawet nauczysz się odkrywać, kiedy ktoś kłamie.
Dzięki tej publikacji z łatwością rozszyfrujesz emocje wypisane w oczach rozmówcy. Bez problemu rozpoznasz zainteresowany wyraz twarzy, szczery uśmiech i zachęcające spojrzenie. Dowiesz się, co oznaczają skrzyżowane ręce, obnażone zęby i rozszerzone źrenice. Autor przekona Cię, że wywieranie dobrego pierwszego wrażenia i nawiązywanie nowych kontaktów jest proste pod warunkiem, że wiesz w jaki sposób zaangażować w to swoje ciało.
Zanim zaczniesz czytać w innych jak w otwartej księdze musisz zadać sobie tylko jedno pytanie. Czy jesteś gotów poznać całą prawdę?
Czego pragnie kobieta, a czego mężczyzna? Czy monogamia może być podniecająca? Czy nimfomankę kiedykolwiek boli głowa? I po co ludziom wierność? Jak kocha się ginekolog?
Autorów tej książki pewnie nie trzeba nikomu przedstawiać. Jeden jest wybitnym seksuologiem, drugi autorem wielu bestsellerowych powieści i jednocześnie naukowcem, który chemię miłości potrafi rozłożyć na czynniki pierwsze.
Zbigniew Izdebski i Janusz L. Wiśniewski spotkali się, by porozmawiać o najważniejszych sprawach w życiu człowieka: o miłości i o tym, co z tą miłością jest nierozerwalnie związane - o seksualności, intymności, bliskości i czułości.
Ich rozmowa wciąga, skłania do refleksji, czasami zaskakuje. Nie ma w niej tematów tabu, ani niewygodnych pytań; jest wiedza, są konkretne porady i obrazowe przykłady, a także bardzo intymne wyznania.
A co więcej - obok należnej tematowi naukowej powagi - znajdziecie w tej książce także bardzo dużo humoru.
Wyczerpujący poradnik, uczący tego, jak wpływać na innych, by zapewnić sobie realizację własnych celów. Praca oparta jest na wiedzy i doświadczeniu Hartleya, oficera armii amerykańskiej zawodowo zajmującego się przesłuchiwaniem jeńców i mającego za sobą m.in. służbę podczas wojny w Zatoce Perskiej. Autorzy przedstawiają całą gamę środków skutecznego oddziaływania na inne osoby. Pierwsza część książki zawiera opis funkcjonowania człowieka w grupie; potem ukazane zostają interakcyjne mechanizmy wewnątrzgrupowe w odniesieniu do zbiorowości. Druga, najobszerniejsza część książki, jest prezentacją środków pozwalających oddziaływać na innych. Czyta: Tomasz Knapik
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?