O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy.
Podręcznik akademicki, zawierający pełny zakres wiedzy związanej z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Omawiane problemy przedstawione są na tle makrootoczenia, z uwzględnieniem nowoczesnych koncepcji i specyfiki małych, średnich i dużych firm.
Oprócz zagadnień typowych dla innych podręczników, książka zawiera pogłębione ujęcia współczesnych i przyszłościowo bardzo ważnych kwestii, np. metod pomiaru kapitału ludzkiego, organizacji zarządzania zasobami ludzkimi oraz kultury organizacyjnej. Uzupełnieniem treści jest aneks omawiający praktykę zarządzania zasobami ludzkimi w różnych organizacjach i w różnego typu branżach. Co ważne, przykłady z praktyki oparte są na doświadczeniu polskich firm.
Każda część książki poprzedzona jest zestawem ważniejszych terminów, zaś każdy rozdział zakończono pytaniami i zalecaną lekturą.
Atrakcyjny podręcznik z psychologii kłamstwa napisany przez najwybitniejszego na świecie badacza tej problematyki! dostarcza rzetelnej, zweryfikowanej w badaniach eksperymentalnych wiedzy o tym, kiedy i dlaczego słowa, głos, ciało i twarz mogą zdradzać kłamstwo, uczy, jak wykrywać kłamstwa i jak w tym celu umiejętnie obserwować zachowanie się mówiącego m.in. jego mimikę i ruchy ciała, dokonuje analizy motywów, z powodu których ludzie kłamią, próbuje odpowiedzieć na pytanie: dlaczego większość ludzi nie potrafi wychwycić kłamców na podstawie ich zachowań niewerbalnych, zawiera najnowsze wyniki badań na temat możliwości wykrywania kłamstw przy użyciu Systemu Kodowania Ruchów Twarzy (FACS), może stanowić podstawę do zajęć z psychologii ekspresji emocji, podaje interesujące przykłady z życia codziennego, polityki i niedawnej historii.
Henry Cloud, John Townsend, amerykańscy psychologowie kliniczni, od ponad dwudziestu lat prowadzą Cloud-Townsed Resources, pomagając ludziom uzdrowić relacje z bliskimi, zmierzyć się z problemami małżeńskimi, rodzicielskimi, związanymi z wzrastaniem do pełnej dojrzałości, także duchowej.
Są autorami i współautorami wielu książek, z których kilka osiągnęło ponadmilionowe nakłady. Bardzo popularne osobowości telewizyjne i radiowe. Mieszkają i pracują w Kalifornii.
Książka dotyczy problemu więzi matka - dorosłe dziecko. Choć autorzy przedstawiają krótko proces kształtowania się tej relacji w dzieciństwie, główna ich uwaga skupia się na uzdrowieniu więzi dorosłych osób z ich matkami.
Autorzy omawiają sześć typów relacji, nazywając je kolejno: Mama Manekin, Mama Porcelanowa Figurka, Mama Kontroler, Mama Puchar Zwycięstwa, Mama Zawsze Szef, Mama Master Card. Zajmują się też opisem druzgocących dla ludzkiej psychiki skutków nieprawidłowej więzi z najważniejszą osobą w naszym życiu, wskazują drogi radzenia sobie z tym problemem w oparciu o wspólnotę, która umożliwia proces "powtórnego matkowania".
Jak uwolnić się od ciężaru przeszłości?
Jak powiedzieć mamie „nie” bez poczucia winy?
Jak zbudować zdrowe relacje z mamą?
Jak uzdrowić relacje z innymi ludźmi?
Książka ta nie jest krytyką naszych mam, ale wyjściem naprzeciw jednej z największych potrzeb współczesności: pojednaniu.
Książka sprzedana w łącznym ponad 20 milionowym nakładzie, przetłumaczona na wszystkie niemal języki świata.
Książka „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” od momentu pojawienia się w 1937 r. poruszała swą niezwykłą treścią coraz to większe rzesze czytelników, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom. Ciągła sprzedaż i wciąż nowe wydania dowodzą, że popularność ta nie była tylko przejściową modą. Dzieło Carnegie’go okazała się być bestsellerem wszechczasów.
Narrator: Tomasz Kućma
Książka przeczy powszechnemu przekonaniu, że w wokół nas mamy coraz mniej osób skłonnych do poświęceń. Krzysztofowi Ziemcowi udało się zgromadzić grupę rozmówców, którzy konsekwentnie udowadniają, że dobro staje się wielką siłą, zmieniającą każdego człowieka.
Autor przedstawia mocną ekipę „ludzi serca” skorych nie tylko do jednorazowych poświęceń, ale codziennie dających siebie innym. Bohaterowie tych historii są gorący w swoich działaniach i nie chcą dla siebie nic w zamian. Może ich historie zapalą nas do takiej samej hojności?
Nowe technologie, urządzenia mobilne i media społecznościowe zmieniają, udoskonalają, ale i komplikują nasze życie w każdym niemal aspekcie – od kontaktów z przyjaciółmi po sposób, w jaki wybieramy prezydentów. Od tego, jak kierujemy naszym życiem zawodowym, jak wspieramy ważne kwestie i wydarzenia, znajdujemy miłość po sposób wychowywania dzieci.
Rewolucja technologiczna nigdzie się nie wybiera. Nie możemy się przed nią ukryć czy udawać, że nie zmienia naszego życia na tysiące różnych sposobów. Jak więc mamy sobie z tym poradzić? Randi Zuckerberg mierzy się z tym tematem w swojej książce Dot.s(com)plikowane. Operując przykładami ze swojej pracy w Facebooku i doświadczeniami nabytymi później, Zuckerberg zwraca uwagę na możliwości i przeszkody, problemy, ich sposoby rozwiązania w tej nowej internetowej rzeczywistości. Formuuje zasady, konieczne do ogarnięcia i uporządkowania chaosu w naszym połączonym, skomplikowanym, ulegającym ciągłym zawirowaniom życiu w sieci.
„Internet, portale społecznościowe i smartfony – pisze Zuckerberg – dały nam niezwykłe, nowe narzędzia i sposoby komunikowania się, współpracy i współżycia z innymi. Możemy wykorzystywać nowe technologie, by zrozumieć i rozwiązywać stare problemy, które napotykali ludzie i całe społeczności na całym świecie, na długo przed powstaniem Facebooka.”
Dot.s(com)plikowane to bardzo aktualna, nieoceniona i zajmująca książka, która ujawnia, jak przetrwać w jednym kawałku życie w sieci – od usuwania z kulturą z listy byłych znajomych i potęgi crowdsourcingu po zagrożenia wynikające z oznaczania znajomych na zdjęciach. A także jak istotnym jest, uczyć nasze dzieci bezpiecznego korzystania z nowych technologii.
Książka opisuje najczęściej występujące obecnie błędy w rozumieniu miłości. Polegają one na myleniu miłości ze współżyciem seksualnym, z zakochaniem i uczuciami, z tolerancją, akceptacją, “wolnymi związkami” lub z naiwnością. Autor przywaca słowu "miłość" pierwotne znaczenie.
Zastanawiasz się, jak skutecznie zachęcić klienta do zakupu twojego produktu, jak namówić dziecko do wykonywania obowiązków domowych albo przekonać szefa, że należy ci się podwyżka? Możesz użyć znanych ci sposobów, ale po co ryzykować, skoro właśnie trzymasz w ręku pełen arsenał strategii, które zadziałają na każdego?
Skorzystaj ze zdobyczy psychologii oraz nauki o mózgu, aby zachęcić innych by zrobili właśnie to, co chcesz. A może nawet – by sami zaczęli tego pragnąć! Poznaj 7 najważniejszych bodźców motywacyjnych, które kierują ludzkimi pragnieniami i wykorzystaj je jako narzędzia perswazji. Dowiedz się, jak wykorzystać potrzebę więzi, rywalizację, nawyki, instynkty i nagrody, by zmotywować innych do działania. Przekonaj się, co możesz osiągnąć, dzięki wiedzy o złudzeniach poznawczych i opowieściach, jakie każdy z nas tworzy o sobie. Bądź przekonujący już od dziś!
Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
- odkrywa 7 podstawowych czynników, które motywują ludzi do działania
- prezentuje niezliczone strategie opracowane na podstawie najważniejszych bodźców, które sprawdzą się w pracy i w domu
- zawiera proste przykłady i konkretne, krótko sformułowane techniki, które można stosować od razu
- podpowiada jak wykorzystać nawyki, mowę ciała, chęć rywalizacji czy złudzenia poznawcze do motywowania i przekonania innych
- radzi, kiedy warto prowokować, a kiedy lepiej się wycofać
O autorze:
Susan Weinschenk – doktor psychologii behawioralnej. Założyła Weinschenk Institute, którym także kieruje. Swoją wiedzę psychologiczną i neurobiologiczną przystosowuje do wykorzystania w biznesie. Jest konsultantką placówek edukacyjnych, rządu amerykańskiego i organizacji pozarządowych.
Demony są w nas. To nasze lęki, zazdrość, uzależnienia. Prowadzimy z nimi ciągłą walkę, a one nie znikają. W miejsce odciętej głowy smoka wyrasta nowa. A gdyby tak karmić demony, zamiast z nimi walczyć? Autorka przekonująco pokazuje, że współczucie i rozumienie to lepsza droga rozwiązywania konfliktów. Tych wewnętrznych i tych zewnętrznych. Gdyby przyjąć tę nową strategię w stosunkach społecznych, świat miałby szansę na pokój. Nie musimy na to biernie czekać. Możemy zacząć od siebie. Hanna Samson - pisarka, psycholożka
Książka w zwięzły sposób prezentuje rozwijający się intensywnie na świecie, a w Polsce jeszcze stosunkowo mało znany nurt badawczy i praktyczny, będący współczesną wersją behawioryzmu. Analiza zachowania zajmuje się badaniem zachowań ludzi i zwierząt z perspektywy wpływu, jaki wywierają na nie różnorodne czynniki środowiskowe. Ponieważ jest to najskuteczniejsza w tej chwili metoda terapii autyzmu na świecie, należy oczekiwać dalszego, intensywnego rozwoju tej dziedziny psychologii stosowanej także w naszym kraju. Z powodzeniem jest stosowana w terapii wszelkich zaburzeń rozwojowych. Publikacja ma formę przewodnika, łącząc w sobie cechy wprowadzenia do dziedziny oraz słownika pojęć. Skierowana jest do studentów psychologii oraz pedagogiki, terapeutów, lekarzy, pedagogów i psychologów szkolnych, rodziców i nauczycieli dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz psychologów prowadzący badania z zakresu analizy zachowania.
Według mistrzów opowiadania, jakimi są Richard Maxwell i Robert Dickman, opowiadanie bardzo przypomina bieganie. Każdy wie, jak to robić, lecz mało kto przebiegł milę w czasie krótszym niż cztery minuty. Co różni znakomitych biegaczy od całej reszty? Ci wielcy nie tylko wiedzą, jak odbić się w każdym kroku, ale również — jak w każdym kroku dopasować do siebie pracę wszystkich mięśni, aby nie zmarnować żadnego wysiłku i osiągnąć cel. Najlepsi na świecie biegacze znają bieganie na wylot. Najlepsi na świecie przywódcy znają na wylot opowiadanie.
Maxwell i Dickman uczą czytelnika Elementów perswazji, jak należy opowiadać. Pokazują, że umiejętność opowiadania jest istotna w każdej branży i że każdy może wykorzystać jego siłę.
Aby stworzyć — w każdej sytuacji — doskonałe opowiadanie, potrzeba:
- pasji, aby słuchacze byli zainteresowani zakończeniem
- bohatera, który jest siłą napędową akcji
- antagonisty, który przeciwstawia się bohaterowi
- chwili świadomości, w której bohater odkrywa sposób na pokonanie przeszkód
- transformacji — osiągnięcia przez bohatera jego upragnionego celu
Dzięki temu prostemu przepisowi nasze opowiadania pozwolą nam sprzedawać produkty, inspirować pracowników do rozwiązywania problemów i innowacji — oraz z pewnością przyniosą nam więcej pieniędzy.
Maxwell i Dickman korzystają ze swych doświadczeń zawodowych (w branży rozrywki i w dziedzinie doradztwa dla przedsiębiorstw), aby przedstawić przepis na skuteczne powiadanie. Każde z nich musi obejmować pięć podstawowych elementów: PASJĘ, z jaką się je powiada, BOHATERA, który prowadzi nas przez akcję opowiadania i pozwala nam spoglądać na nie jego oczami, ANTAGONISTĘ lub przeszkodę, których pokonanie jest zadaniem bohatera, chwilę ŚWIADOMOŚCI, która pozwala bohaterowi odnieść zwycięstwo, oraz naturalny wynik — TRANSFORMACJĘ bohatera i świata.
Zgódźmy się: przewodzenie jest o wiele zabawniejsze od podążania w czyjeś ślady. Nawet jeśli ktoś nie chce zostać dyrektorem generalnym ani zmieniać świata, z pewnością chce mieć wpływ na swoją własną pracę i swoje własne idee. A to właśnie uzyskujemy w ostatecznym rachunku dzięki umiejętności opowiadania.
Richard Maxwell udostępnia klientom FirstVoice swoje umiejętności rozwijane w ciągu 25 lat kariery autora tekstów i producenta w branży filmowej i telewizyjnej. Był producentem takich filmów fabularnych jak /Wyzwanie/, /Wąż i tęcza/ oraz /W cieniu Chin/; ponadto jako redaktor scenariuszy współpracował ze wszystkimi głównymi wytwórniami Hollywood i
wieloma producentami niezależnymi. Mieszka w Pacific Palisades w Kalifornii z żoną Christine.
Robert Dickman zajmuje się coachingiem dla menedżerów z wyższych szczebli zarządzania, specjalizując się w strategiach narracyjnych w kontekście komunikacji w przedsiębiorstwie, projektowania produktu i kształtowania marki. Działalność swoją prowadzi w FirstVoice, agencji doradczej wyspecjalizowanej w wykonywanych na zlecenie firm szkoleniach w zakresie świadomości mediów. Robert był mnichem w japońskim klasztorze zen Ryutaku-ji w Mishimie, potem aktorem i specjalistą od coachingu, współpracującym z najwybitniejszymi aktorami w sprawach gry i komunikacji. Mieszka w Santa Monica w Kalifornii z żoną Aimee
i córką Rylie.
Elementy perswazji to dobrze, nawet błyskotliwie napisana książka, która przekonująco dokumentuje zasadniczą rolę opowiadań w naszym codziennym życiu zawodowym i osobistym.
— Jim Kouzes, współautor bestsellerów The Leadership Challenge oraz A Leader’s Legacy
Opowiadanie jest kluczem do każdej niemal komunikacji w działalności gospodarczej. Książka ta pokazuje, czego potrzeba, aby dobrze opowiadać. Kto chce, by jego opowiadanie miało szczęśliwe zakończenie, niech ją przeczyta!
— Marshall Goldsmith, specjalista od coachingu i autor bestsellera What Got You Here Won’t Get You There
Zbiór lokuje się na przecięciu kilku perspektyw - perspektywy antropologii i socjologii obyczajów, socjologii moralności oraz gender studies. Autorzy, podejmując w sposób naukowy dyskusję nad kontrowersyjnymi, niejednokrotnie nowymi zjawiskami w kulturze współczesnej (nie zawsze są to zjawiska historycznie nowe, lecz raczej dotąd w nauce nie analizowane), pozwalają także praktykom społecznym lepiej zrozumieć często kłopotliwą i zaskakującą rzeczywistość. Każdy z tych tekstów mógłby być opublikowany osobno, ale wówczas nie byłoby wyraźne to, co jest wyraźne w zbiorze - mianowicie że omawiane w nich zjawiska są objawem pewnej ogólnej tendencji, jaką jest eksponowanie w ostatnich dziesięcioleciach cielesności i, jak zwraca na to
uwagę redaktor tomu Jacek Kurczewski, pozornego wyzwolenia prywatnego ciała, które wystawione we wszystkich swoich, nawet najbardziej intymnych przejawach na widok publiczny, podlega społecznemu ukształtowaniu i społecznej interpretacji.
prof. Małgorzata Fuszara
Książka stanowi pierwszy w Polsce podręcznik systematyzujący podstawy wiedzy z socjotechniki, objaśniający podstawowe pojęcia i zależności. W odróżnieniu od nastawienia dominującego w publikacjach z zakresu teorii polityki, socjologii polityki oraz socjotechniki politycznej w książce Autor wyraźnie podkreśla, że realistyczne i praktycznie użyteczne badanie, nauczanie oraz wdrażanie socjotechniki w oddziaływaniach politycznych nie może ograniczać się do uprawnień i narzędzi działania formalnych lub nawet nieformalnych ośrodków władzy, organów kierowniczo-decyzyjnych. Co więcej, że nawet nie powinno się od tego zaczynać. Dowodzi, że kluczowym dla zrozumienia i dla praktycznego współtworzenia oraz przekształcania życia politycznego jest pojęcie wpływu, a nie władzy. Zaś wpływ wywierają w życiu politycznym siły społeczne i podmioty o bardzo różnym statusie i potencjale.
Książka adresowana jest do rzesz pracowników biznesu stale komunikujących się zawodowo. Zbudowanie wizerunku osoby eleganckiej i kulturalnej może stanowić przewagę konkurencyjną wobec innych uczestników rynku. Z drugiej strony, zmorą wielu ludzi jest obawa przed popełnieniem błędu, gafy, lapsusu. Książka zwiększa szanse ich uniknięcia i nabrania pewności w trudnych sytuacjach towarzysko-zawodowych, uroczystościach, spotkaniach biznesowych. Rankingi kompetencji przydatnych na rynku w ocenie pracodawców i badanych studentów wskazują, że wśród najwyżej cenionych jest umiejętność przestrzegania wysokich standardów zachowania.
Książka Ireny Kamińskiej-Radomskiej porusza różnorodne zagadnienia związane z prowadzeniem biznesu, traktujące m.in. o nawiązywaniu kontaktów, profesjonalnym wyglądzie czy radzeniu sobie podczas trudnych negocjacji. Nie ulega bowiem wątpliwości, że w dzisiejszym świecie znajomość zasad etykiety bardzo się przydaje i pomaga w rozwoju zawodowych karier, w budowaniu prestiżu firmy i własnego autorytetu. Jej książka jest napisana kompetentnie w oparciu o własne doświadczenia i bogatą literaturę przedmiotu.
Czy wiesz, że znajomość komunikacji niewerbalnej pomoże ci rozszyfrować zamiary, ukryte intencje, a nawet kłamstwo rozmówcy? Jeśli chcesz skutecznie komunikować się z szefem cholerykiem albo poderwać atrakcyjną melancholiczkę, koniecznie przeczytaj tę książkę!
Poznaj pozytywne przykłady, a także wpadki wizerunkowe polskich i zagranicznych polityków, profesjonalnie przygotuj się do wywiadu bądź spotkania biznesowego. Wykreuj własny wizerunek z wykorzystaniem skutecznych technik autoprezentacji. Zacznij zauważać więcej niż inni! Przekonaj się, że twoje umiejętności komunikacyjne wzrosną i staną się konkurencyjne na rynku pracy.
Dzięki lekturze tej książki:
- pozyskasz cenne, choć ukryte informacje o swoim rozmówcy (m.in. za pomocą analizy jego mowy ciała, tonu głosu, ubioru, sposobu zarządzania przestrzenią)
- dzięki specjalnemu testowi dowiesz się, jaki masz typ temperamentu i rozpoznasz temperament innych
- dostosujesz sposób komunikacji werbalnej i niewerbalnej do temperamentu rozmówcy
- nauczysz się właściwie interpretować gesty rozmówcy dzięki licznym przykładom i zdjęciom omawianym w książce
- rozwiniesz i przećwiczysz swoje umiejętności w obszarach polityki, biznesu, na rozmowie kwalifikacyjnej i w życiu prywatnym
Niemal codziennie każdy ma do czynienia z negocjacjami i/lub mediacjami. Dotyczą one życia prywatnego, spraw zawodowych, kontaktów biznesowych (zarówno krajowych, jak i zagranicznych), stosunków międzynarodowych. Wprawdzie za każdym razem negocjacje czy mediacje mają swoje szczególne cechy, to jednak można też wskazać wiele wspólnych elementów. Znajomość przedstawionych w książce zasad negocjacji i mediacji pozwala zwiększyć skuteczność w osiąganiu przyjętych celów, a pokazane praktyczne sposoby stosowania tych zasad mogą być wykorzystane na co dzień. Książka jest przeznaczona dla studentów: psychologii, socjologii, zarządzania, stosunków międzynarodowych, politologii, handlu zagranicznego, administracji. Może też być przydatna dla menedżerów i przedsiębiorców, a także osób chcących doskonalić swoje umiejętności jako negocjatora czy mediatora.
Książka dotyczy niektórych problemów altruizmu jako jednego z podstawowych celów wychowania i możliwości jego realizowania w procesie wychowawcym. W dwóch pierwszych rozdziałach najpierw określa się altruizm jako świadoma, bezinteresowną i dobrowolną troskę o innych ludzi, a następnie omawia się m.in. jego genezę, typologię i związane z nim badania psychologiczne oraz charakteryzuje się altruizm jako istotnie ważny problem pedagogiczny. Uzasadnia się też potrzebę wychowania do altruizmy w świecie współczesnym i ukazuje granice bezinteresowności w postępowaniu altruistyczynym. W kolejnych dwóch rozdziałach ukazano podobieństwa i różnice międy alruizmem a miłością bliźniego w ujęciu chrześcijańskim i opiekunem spolegliwym zgodnie z założnieniami etyki niezależnej T. Kotarbińskiego. Z kolei mowa jest o metodach uczenia się altruizmu (rozdział V) i psychospołecznych uwarunkowaniach skutecznego wychowania do altruizmu (rozdział VI) oraz dokonuje się przeglądu przykładnych zachowań altruistycznych w życiu ludzi wielkiego serca i umysłu (rozdział VII).
Kontynuacja bestsellerowej pozycji Zmanipuluję cię, kochanie. Autor pogłębia tematy związane z duchowymi zagrożeniami współczesnego człowieka (magia, cudowne uzdrawianie, wróżby, kontrola umysłu, feng shui) i zachęca do krytycznego spojrzenia na "przejawy nowoczesności".
Właściwa komunikacja jest jedną z podstawowych potrzeb i oczekiwań chorego i jego opiekunów nieformalnych oraz dopełnieniem leczenia, opieki pielęgnacyjnej, pracy socjalnej i innych czynności podejmowanych przez zespół pracowników i wolontariuszy. Podnoszenie umiejętności komunikacyjnych przez osoby profesjonalnie zajmujące się chorym może wpływać na ich stosunek do własnej aktywności zawodowej, ułatwiając współpracę z chorymi i motywując do respektowania zaleceń lekarskich i pielęgniarskich.?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?