O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy.
W książce przedstawione zostały elementarne oraz najistotniejsze zagadnienia i ujęcia procesów emocjonalnych, a w szczególności ich udział w procesach percepcji, myślenia, uwagi i pamięci. Należy pamiętać, że procesy poznawcze oraz ich determinanta emocjonalna mają decydujący wpływ na kształtowanie się kultury organizacyjnej, w niej na aksjologię organizacji, procesy interpersonalne, a w tym na komunikację międzyludzką, system norm oraz reguł, jakie w niej obowiązują, panujący w niej klimat i układy baryczne emocji, motywacji oraz postaw pracowniczych, wraz z wymiarem materialnym kultury i strukturą fizyczną organizacji.
Nowa książka autorki bestsellerowych książek psychologicznych, które przeczytało już ponad 2 miliony ludzi Wydaje ci się, że jasno mówisz, o co ci chodzi, a mimo to nie jesteś w stanie dogadać się z innymi? Masz wrażenie, że gadasz do ściany? Wiedz, że są proste sposoby na to, by uzdrowić komunikację, unikać niepotrzebnych sprzeczek i dzięki temu wspólnie osiągać cele. Jesteśmy sobie bardzo potrzebni i podobnie skonstruowani, jednak zrozumienie drugiego człowieka nie jest rzeczą prostą. Stefanie Stahl, najlepsza niemiecka psychoterapeutka i autorka bestsellerów, wyróżnia aż 16 typów osobowości i stworzyła "instrukcję obsługi" każdego z nich. Dzięki tej książce komunikacja w pracy, w związku i w rodzinie będzie dziecinnie prosta. Razem z autorką przyjrzysz się mechanizmom, które wpływają na twoje zachowanie, myślenie, odczuwanie czy życiowe wybory. Zrozumiesz, dlaczego jesteś taki, a nie inny, i czemu ciągnie cię do niektórych osób, a z innymi nie potrafisz się dogadać. Praktyczne wskazówki pozwolą ci skutecznie ominąć przeszkody na drodze do skutecznej komunikacji z osobami o innym typie osobowości niż twój. Dogaduj się z innymi mimo różnic!
Życie ma zbyt wiele aspektów, aby je policzyć. Niniejsza książka jest częścią serii „100 sposobów”, która obejmuje kilka bardzo ważnych dziedzin życia. Każda książka skupia się na jednym aspekcie i sugeruje szereg wskazówek, jak go ulepszyć. Seria jest przydatna zarówno dla dzieci, jak i osób starszych, ponieważ wszyscy mogą skorzystać dzięki tym książkom.
Tytuły z serii:
- 100 sposobów na Jak przyciągać ludzi
- 100 sposobów na Jak zachować się dobrze
- 100 sposobów na Jak uwolnić się od stresu
- 100 sposobów na Jak złagodzić gniew
- 100 sposobów na Jak zdobyć przyjaciół
Przestań łamać sobie głowę nad tym, co chciałbyś robić w życiu (i co ci się należy od świata) – zacznij tworzyć rzeczy wartościowe i podaruj je światu. Cal właśnie pokazał, jak to się robi.
Seth Godin, autor Linchpin
Przedsiębiorczy profesjonaliści zdobywają przewagę nad konkurencją, rozwijając cenne umiejętności. Z tej książki dowiecie się, jak inwestować w siebie, żeby wyróżnić się spośród tłumu. I są to wskazówki oparte na badaniach naukowych i doświadczeniu, a nie puste frazesy. Cenny poradnik dla każdego, kto zaczyna karierę zawodową.
Reid Hoffman, współzałożyciel i prezes LinkedIn oraz współautor bestsellera The Start-Up of You: Adapt to the Future, Invest in Yourself, and Transform Your Career
Po przeczytaniu tej książki zmieniłem dewizę życiową – ze „znajdź swoją pasję, abyś mógł być przydatny” na „bądź przydatny, abyś mógł znaleźć swoją pasję”. To wielka zmiana, ale takie postawienie sprawy jest bardziej uczciwe i dlatego każdemu ze swych dorosłych dzieci podaruję egzemplarz tego niekonwencjonalnego poradnika.
Kevin Kelly, redaktor pisma „Wired”
„Rób to, co kochasz, a pieniądze same przyjdą” – to wygląda na wspaniałą radę, dopóki nie zaczniesz pracować i nie spotka cię nieuchronne rozczarowanie. Cal Newport zręcznie dowodzi, że poszukiwanie „pasji” może prowadzić do ciągłego niezadowolenia z pracy. Gdyby w tej książce udało mu się tylko wykazać, że obiegową opinię trzeba obrócić o 180 stopni, to już byłaby ona interesująca. Ale Newport na tym nie poprzestaje – proponuje wskazówki i przykłady, które pomogą ci wyzbyć się niezadowolenia i rozwijać umiejętności istotne dla kariery zawodowej.
Daniel H. Pink, autor bestsellera Drive: kompletnie nowe spojrzenie na motywację
Pierwsza książka od wielu lat, którą przeczytałem dwa razy, by mieć pewność, że wszystko dobrze zrozumiałem. Są tu odkrywcze, sprzeczne z intuicją spostrzeżenia dotyczące kariery zawodowej. Są ważne nowe koncepcje, które już zmieniły mój sposób myślenia o pracy, i są rady, które daję odtąd innym.
Derek Sivers, założyciel CD Baby
omasz ŁączekCelem publikacji było poznanie świadomości młodzieży akademickiej dotyczącej sukcesu życiowego w przestrzeni dystansu społecznego w czasie panującej pandemii choroby COVID-19 w Polsce, przy czym utrzymywanie dystansu społecznego było skutkiem wymogów epidemiologicznych związanych z pandemią tej choroby.Współcześnie przestrzeganie dystansu społecznego nie tyle wynika z barier psychologicznych, ale jest prawnie zaleconym obostrzeniem, które może oddziaływać na jakość kontaktów społecznych, na przeżycie codzienności i postrzeganie rzeczywistości. Taka sytuacja jest całkiem nowa. Podobno okoliczności nigdy nie miały w Polsce miejsca. Można stwierdzić, że w tym przypadku wektor oddziaływania został zmieniony. Czynnikiem warunkującym pojawienie się dystansu społecznego i stanowiącym o jego rozmiarach nie są, tak jak dotychczas bariery psychologiczne, ale to narzucony dystans społeczny może wyzwolić i szeroko uaktywnić pewne bariery psychologiczne w kontaktach interpersonalnych. Skutków oddziaływania na jednostkę tego ""nowego"" dystansu społecznego, jak również jego rozmiarów nikt nie jest w stanie do końca przewidzieć.
Masz dobrą pracę i udane życie osobiste, ale czujesz, że dalej czegoś ci brakuje? Uważasz, że potrzebujesz zmiany w życiu zawodowym lub uczuciowym? A może chciałbyś robić w życiu to, co kochasz, ale obawiasz się porażki? Jeżeli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco – ta książka jest właśnie dla ciebie! To historia o tym, jak nauczyć się być sobą, kreować swoje życie według własnych zasad, wbrew konwencjom czy oczekiwaniom innych. Autorka na własnym przykładzie pokazuje, jak wsłuchać się w swój wewnętrzny głos oraz znaleźć odwagę i siłę, aby za nim podążać. Jak odnaleźć swoje życiowe powołanie. Bo przecież wszystkie odpowiedzi są w nas. Sama przeszła długą drogę, aby stać się świadomym siebie człowiekiem –uporządkowała swoje życie, odzyskała poczucie sensu i... błysk w oku. Dziś jako dyplomowany life coach wskazuje ludziom ich unikatową drogę do osiągnięcia szczęścia – pojmowanego jako stan stały, a nie tylko chwilowa emocja.
Wszystko zaczyna się od... rozmowy Wyobraź sobie dwoje ludzi. Co sprawi, że z obcych staną się znajomymi? Co pozwoli im się przedstawić i czegoś nawzajem o sobie dowiedzieć? Rozmowa. Oczywiście, że wstępem do nowej znajomości jest rozmowa. To ona pomaga rozwinąć relację, ale często też przyczynia się do jej zakończenia. Wypowiedziane w zdenerwowaniu albo bez przemyślenia ostre słowa mogą zranić i zniszczyć to, co latami wypracowywano za pomocą innych słów - życzliwych i dobrych. Szczególnie w pracy, w relacji szef - podwładny, trzeba na nie uważać. Warto nauczyć się rozmawiać w sposób, który informuje, ale nie rani. Krytykuje, lecz nie obraża. Przekazuje wiedzę, ale nie poucza. I motywuje - szczerze, skutecznie i bez pseudopsychologicznej nowomowy. Szefie! A czy Ty wiesz, jak rozmawiać ze swoimi pracownikami? Odważnie Mądrze Życzliwie Odpowiedzialnie O autorze Łada Drozda - psycholog z wieloletnim doświadczeniem w pracy jako szkoleniowiec i coach. Zawodowo słucha ludzi i z nimi rozmawia; dba, aby kontakt, który nawiązuje, był autentycznym spotkaniem. Pomaga też swoim klientom prawdziwie rozmawiać w miejscu pracy. Zachęca do odkrywania własnych emocji i odwagi bycia w kontakcie z emocjami innych ludzi. Uczy, jak chwalić oraz jak mówić rzeczy trudne i nie niszczyć przy tym relacji.
Oliver Sacks zastanawia się, co czyni nas ludźmi oraz dzieli się swoim zachwytem nad pięknem świata przyrody i treścią życia w XXI stuleciu.
W ostatnim zbiorze esejów Olivera Sacksa możemy zobaczyć, jak wielu pasjom się poświęcał, jak wielostronną i rozbudowaną miał wiedzę naukową – a zarazem że był właściwie monotematyczny, gdyż zachwycała go i olśniewała ludzka egzystencja w jej najróżniejszych postaciach.
Wszystko na swoim miejscu przynosi teksty poświęcone ogromnie różnorodnym tematom. Na co ludziom ogrody? Jak i kiedy lekarz ma oznajmić pacjentowi, iż ten cierpi na Alzheimera? Jak media społecznościowe oddziałują na nasze umysły? W niektórych z zamieszczonych w tomie tekstów autor po raz pierwszy podejmuje takie tematy jak depresja, psychoza czy schizofrenia, w innych powraca do kwestii, które od dawna go interesowały: zespół Tourette’a, starość, demencja czy halucynacje.
„Życie Olivera Sacksa zawsze pełne było zachwytu, pasji i wdzięczności… Przez ponad czterdzieści pięć lat swej aktywności pisarskiej Oliver Sacks tłumaczył nam, jak myślimy, spostrzegamy i pamiętamy, jak kształtujemy swój obraz świata i samych siebie. I dokładnie tak samo jest w jego ostatniej, fascynującej książce”.
Nicole Krauss, autorka Historii miłości
Każdy dzień to okazja, żeby pokochać na nowoJedną z najtrafniejszych definicji miłości wypowiedział ktoś, kto miał za sobą wiele lat małżeństwa: Miłość jest tym wszystkim, przez co się razem przeszło.John i Betty Drescherowie przeżyli ze sobą ponad sześćdziesiąt lat. Swoją wiedzą na temat małżeństwa dzielili się podczas licznych rekolekcji i seminariów. Pomogli wyjść z kryzysu dziesiątkom par, które stwierdziły, że w ich związku coś się bezpowrotnie wypaliło, a miłość wygasła.W tej książce, będącej owocem ich wspólnego życia, pomagają odkryć uniwersalne i praktyczne działania, które zawsze sprawdzają się przy budowaniu dobrych relacji. Korzystając z wieloletniego doświadczenia, mówią, co zrobiliby, gdyby mieli budować swoje małżeństwo od nowa i raz jeszcze wychować swoje dzieci.Autorzy przedstawiają ciekawe pomysły na mierzenie się z problemami typowo małżeńskimi: seks, finanse, wychowywanie dzieci. To książka dla każdego, kto chce przyglądnąć się swojemu funkcjonowaniu w rodzinie. Zawiera ważne przesłanie, że każdy z nas każdego dnia zaczyna od nowa i warto wykorzystać jak najlepiej tę kolejną szansę.Marta i Marek Babik
Autor bestsellera “Jak czytać ludzi radzi agent FBI“ tym razem o sprawdzonych (nie tylko w FBI) sposobach na zjednywanie sobie ludzi!
Wiesz, że można nauczyć się doskonałej komunikacji z otoczeniem? Opanować umiejętności, które pozwolą przekonać każdego, by powierzył ci najskrytsze sekrety, tajemnice bankowe albo szczegóły działań sprzecznych z twoimi interesami? I to bez przymusu? Ludzie potrafiący tego dokonać wcale nie są obdarzeni nadzwyczajnymi zdolnościami, których brakuje tobie. Podobne umiejętności wykorzystujesz codziennie i nawet o tym nie wiesz. Różnica polega tylko na tym, że oni znają pewne techniki i wiedzą, jak ich używać.
To wyjątkowa książka opisująca konkretne działania i pokazująca, że trzeba traktować innych w sposób, w jaki sami chcielibyśmy być traktowani. Czyli jak? Autor, bazując na własnych doświadczeniach oficera marines, agenta FBI i szefa specjalnego Programu Analizy Behawioralnej FBI, dzieli się metodami, które pozwalają najskuteczniej radzić sobie w życiu zawodowym i prywatnym. Poczynając od tego, jak sprawić, by ludzie dobrze się czuli w twoim towarzystwie i chcieli spędzać z tobą czas, po wpływanie na innych, by robili to, co ci odpowiada.
Niezależnie jednak od celu, jaki sobie postawisz, klucz tkwi w skupianiu się NA INNYCH. Dziesięć prostych metod agenta FBI, zastosowanych razem lub wybiórczo, podniesie nie tylko jakość twojego życia, ale również poprawi relacje w twoim domu, pracy, podczas zabawy czy w kontaktach z nieznajomymi.
Autorzy bestsellerowych książek „Oswoić narkomana” i „Pułapki przyjemności” skupiają się na problemie trudnej relacji z matką. Starają się odpowiedzieć na pytania: Jaka jest toksyczna matka? Jakie mechanizmy stosuje? Jak się zachowuje i jaki ma to wpływ na nas i nasze funkcjonowanie w dorosłym życiu? Jak z nią postępować? Jak się bronić przed jej wpływem i ustalać granice? Czy wreszcie – w jaki sposób można uwolnić się od niesprzyjającej nam relacji i poczucia winy?
Studium wybranych problemów.Programowanie przyszłości odbywa się z udziałem ekstrapolowania dotychczasowych trendów, monitorowania i analizowania przesłanek nowych wyzwań, zwłaszcza wydarzeń wyjątkowych związanych z rywalizacją mocarstw, protekcjonizmem, nacjonalizmami i populizmami, postępującą nierównością społeczną, konfliktami pojawiającymi się nigdy out of the blue (jak grom z nieba), kryzysem klimatyczno-energetycznym, lękami i niepewnością towarzyszącym pandemiom (np. SARS-CoV2[1]) oraz obecnością fałszywych wiadomości czy fact-checking (składowych kampanii dezinformacyjnych)[2]. Jednocześnie jednostka ludzka w życiu codziennym coraz bardziej odczuwa skutki funkcjonowania w dwóch światach, fizycznym - kluczowym, zwłaszcza ze względu na konieczność korzystania z żywności, energii i bezpieczeństwa (wydobywanie, przetwarzanie, wytwarzanie i operowanie gigatonami materii złożonej z atomów, nie z bitów) i cyberprzestrzeni. Jakkolwiek zachęcająco przedstawia się sztuczna inteligencja i zdolności operacyjne pamięci w chmurze, świat jeszcze jest na początku drogi do prawdziwie użytecznego, powszechnie dostępnego oprogramowania, które mogłoby być zastosowane w maszynach materialnego świata. Wtłoczenie do maszyn oprogramowania, tak by było niewidoczne i godne zaufania, jest trudne.[1] SARS - Severe Acute Respiratory Syndrome (Ciężki Ostry Zespół Oddechowy). Lawinowo rosnąca skala ofiar SARS-CoV2 na świecie (w styczniu 2021 r. ponad 93 mln zakażonych, prawie 2 mln zmarłych) potwierdza obecność adiaforyzacji świadomości w okresie wstrząsów i niepewności, kiedy ludzie tracą wrażliwości i są mniej skłonni są przykładać etyczne miary do występujących zagrożeń. Liczba zgonów z powodu zarazy w USA, w styczniu 2021 r. osiągnęła ponad 160 tys. i niemal trzykrotnie przekroczyła ilość zabitych i zaginionych żołnierzy U.S. Army podczas kampanii wietnamskiej (1962-1973), przyjmowaną w społeczeństwie za największą traumę amerykańską.[2] Zjawisko manipulowania prawdą w celach politycznych osiągnęło w latach 2016-2020 niespotykaną skalę, nie tylko odporną na kontrargumenty, ale wręcz tężejącą proporcjonalnie do ich siły. Populistyczni decydenci przeszli do wyznaczania granic prawdy, przekonując m.in., że: prawda to nie prawda, lecz tylko czyjaś wersja wydarzeń, ośrodek decyzyjny ma prawo prezentować alternatywne fakty czy to, co czytacie nie jest tym, co się dzieje.
Innowacyjna metoda negocjacji.Wyższa forma negocjacji win-win.Jak w pięciu krokach dojść do porozumienia z każdym.Happyhappy to metoda osiągania porozumienia, którą może zastosować każdy z nas w dowolnych okolicznościach: w pracy, w negocjacjach biznesowych, w relacjach z przyjaciółmi i członkami rodziny. Ta udoskonalona wersja strategii winwin (wygranawygrana) to uczciwy, pełen szacunku, nierywalizacyjny, sposób komunikowania się, który pozostawia wszystkich z poczuciem głębokiej satysfakcji. Skupia się bowiem na długofalowej dobrej relacji i współpracy w przyszłości.Lars-Johan Age, czerpiąc z badań i eksperymentów naukowych, psychologii behawioralnej oraz ekonomii, opracował tę prostą koncepcję i zilustrował ją przykładami które każdy z łatwością może odnieść do własnych doświadczeń. Dzięki temu pięć kroków happyhappy można szybko opanować i od razu wykorzystać w codziennym życiu.Happyhappy to nie tylko koncepcja, lecz przede wszystkim sposób życia.
Idealny poradnik dla kolejnego pokolenia kobiet, które będą rządzić światem czy to z własnego biura w redakcji, z sali konferencyjnej czy rządowych gabinetów.Valerie Jarrett, była urzędniczka rządowa na stanowisku: starszy doradca prezydenta ObamyW morzu rozmów o sile kobiet Mika Brzezinski wyróżnia się bezpośredniością, asertywnością oraz praktycznością. W książce Osiągnij to! wskazuje kobietom skuteczne sposoby zdobywania pracy. To niezastąpiony poradnik.Laura Brown, redaktor naczelna magazynu InStyleTen szczery, bezpośredni poradnik pozwoli ci zaoszczędzić masę czasu! Mika i Daniela dzielą się sekretami, które przydadzą się każdej młodej kobiecie rozpoczynającej ścieżkę kariery. Dzięki nim dowiesz się, jak osiągnąć sukces.Barbara Corcoran, potentatka handlu nieruchomościami oraz współprowadząca programu Shark Tank w stacji ABCTworzenie idealnego CV, rozmowy kwalifikacyjne i budowanie sieci kontaktów to dopiero początek. Jak jednak masz postępować, gdy zdobędziesz już wymarzoną pracę? I co zrobić, jeśli po pewnym czasie okaże się, że marzyłaś o czymś innym? Autorka bestsellerów z list New York Timesa Mika Brzezinski oraz producentka programu Morning Joe Daniela Pierre-Bravo napisały idealny poradnik dla kobiet, które chcą nadać dynamikę swojej karierze.Książka Osiągnij to! zawiera wnikliwe wywiady z gwiazdami branży medialnej, modowej oraz biznesowej. To praktyczny przewodnik po zawiłych ścieżkach kariery, który nie tylko pozwoli ci otrzymać upragnione stanowisko, ale również pokaże, jak negocjować wypłatę, walczyć o awans czy upewnić się, że naprawdę robisz to, co kochasz.O autorkach:MIKA BRZEZINSKI współprowadząca programu Morning Joe, prezenterka stacji MSNBC i autorka takich bestsellerów New York Timesa, jak Znaj swoją wartość, All Things at Once oraz Obsessed. Jest również stypendystką naukową na Harvard Institute of Politics oraz matką dwóch córek.DANIELA PIERRE-BRAVO producentka programu Morning Joe w stacji MSNBC oraz współautorka NBC News Digital Know Your Value.
Był sobie raz chłopiec. Pewnego dnia do jego drzwi zapukał… smutny pingwin. Skąd on się wziął? Żeby pomóc pingwinowi wrócić do domu, chłopiec zaplanuje dla nich podróż aż na skuty lodem biegun południowy. I znajdą tam wielki skarb.
„Chłopiec i pingwin” to krótka, ale niezwykle bogata w treść opowieść o poszukiwaniu i odnajdywaniu przyjaźni. Opublikowana jako „Lost and Found” w Wielkiej Brytanii w 2005 roku, zdobyła wiele nagród i przyniosła autorowi Oliverowi Jeffersowi ogólnoświatową sławę. Książka została przetłumaczona na 28 języków, do tej pory sprzedano prawie milion egzemplarzy. Na jej podstawie powstał także film, uhonorowany Nagrodą Brytyjskiej Akademii Filmowej.
Książka Socjoterapia młodzieży. Studium psychologiczno-pedagogiczne to kompendium wiedzy na temat tej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowanej do młodzieży z grup ryzyka. Autorki rozumieją socjoterapię jako grupową pomoc polegającą na intencjonalnym uruchamianiu czynników pomocowych, które występują między członkami grupy, w relacji z socjoterapeutą i w procesie grupowym. Celem tego oddziaływania jest uaktywnienie potencjału rozwojowego, zapobieganie kształtowaniu się zaburzeń i problemów zdrowotnych oraz zmiana trajektorii rozwoju i wzmocnienie mechanizmów zdrowia i/lub osłabienie patomechanizmu utrzymującego problemy psychospołeczne.Czytelnik znajdzie tu:Charakterystykę adolescencji jako okresu przejścia między dzieciństwem a dorosłością oraz określenie zadań rozwojowych młodzieży.Opis socjoterapii jako szczególnej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, lokującej się między modelami zdrowia i zaburzeń.Informacje na temat diagnozowania w socjoterapii jako wieloaspektowego i celowego procesu zbierania informacji, stawiania hipotez diagnostycznych oraz ich weryfikacji.Analizę socjoterapii jako sposobu pomagania w drodze uruchamiania procesu grupowego i aktywowania czynników pomocowych.Wiedzę na temat pożądanych cech socjoterapeuty: kompetencji psychologiczno-pedagogicznych, diagnostycznych, pomocy grupowej, pracy pomocowej z młodzieżą, autoedukacyjnych i moralnych, a także tożsamości zawodowej socjoterapeuty.Uznajemy doniosłe znaczenie okresu adolescencji jako czasu obdarzonego silnym potencjałem rozwojowym, podczas którego istnieją niepowtarzalne możliwości wsparcia rozwoju i pomocy dla nastolatków. Młodzież uczestniczącą w socjoterapii postrzegamy jako jednostki, które dysponują osobistym potencjałem umożliwiającym im coraz bardziej niezależne i podmiotowe życie, dokonywanie samodzielnych wyborów oraz kształtowanie własnej biografii, ale także jako osoby, które lokują się w grupach zwiększonego ryzyka, ponieważ borykają się z różnego typu problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym.Z tekstu
Wspaniałe zespoły powstają dzięki wspaniałym członkom.Zainspiruj swój zespół, aby:- służyć sobie nawzajem- stawiać zespół i jego członków na pierwszym miejscu- zawsze mówić prawdę i zachowywać transparentność- dotrzymywać zobowiązań- prowadzić dyskusje w szczery i bezpośredni sposób- brać na siebie odpowiedzialność- wyciągać wnioski z błędów- pytać inne osoby w zespole o ich szczere opinie zwrotne- rozwijać osobistą wdzięczność- powstrzymywać się od negatywnych komentarzy i plotek- częściej komplementować współpracowników- świętować sukcesy innych członków zespołu- okazywać większą życzliwość- dążyć do tego, by najpierw zrozumieć, a potem reagować- przejawiać większą empatię wobec koleżanek i kolegów- podejmować dodatkowe wysiłki- przejawiać większe indywidualne skupienie na celach- prezentować rozwiązania, a nie problemy- skupiać się na rozwoju osobistym- stawać się dla innych wzorem do naśladowania i podejmować się przywództwa.Michael G. Rogers jest prezesem Teamwork and Leadership, firmy wspierającej rozwój zespołów oraz liderek i liderów. Jako prelegent, instruktor i konsultant współpracował z setkami osób na stanowiskach kierowniczych, promując skuteczniejszą pracę zespołową i bardziej efektywne przywództwo. Był dyrektorem do spraw przekazywania wiedzy, zarządzania wydajnością oraz kontroli jakości w jednej z firm z listy Fortune 50, a obecnie jest wykładowcą kontraktowym na wydziale biznesu Southern Utah University.
Świat potrzebuje zmiany jak nigdy dotąd. Zewsząd otaczają nas problemy: podziały, gniew, przemoc, korupcja, ubóstwo, bezdomność i rozpad rodzin. Bardzo często czujemy się zbyt słabi, by coś z tym zrobić. Dlaczego nikt nic z tym nie robi? – zastanawiamy się. Dobra wiadomość jest taka, że ktoś może to zrobić. Tym kimś, kto zmieni świat wokół siebie, możesz być TY. John C. Maxwell i Rob Hoskins przez całe swoje życie byli katalizatorami zmiany. Teraz po raz pierwszy tych dwóch szanowanych globalnych liderów zmiany dzieli się z czytelnikami własnymi doświadczeniami w transformowaniu społeczności, firm i życia milionów ludzi na całym świecie. Gdy zaczynali pomagać ludziom, nie wiedzieli, że zmienią swój świat. Zaczynali od małych rzeczy, po prostu pomagali innym w swoim otoczeniu, ponieważ chcieli dodawać ludziom wartość. Po kilkudziesięciu latach zaangażowania w czynienie różnicy stworzyli prosty plan wywoływania pozytywnej zmiany. Teraz chcą podzielić się swoimi historiami zmiany i nauczyć ciebie, jak czynić różnicę. Ich książka nie tylko zachęci cię do wprowadzania pozytywnych zmian w odpowiedzi na potrzeby, jakie dostrzegasz w swoim otoczeniu, ale również wyposaży cię w konkretne narzędzia, abyś już dziś mógł podjąć działania i zacząć wywierać wpływ. Niezależnie od tego, czy przewodzisz wielkiej organizacji, czy prowadzisz małą firmę, chodzisz do szkoły, w wolnym czasie pracujesz jako wolontariusz, czy utrzymujesz rodzinę, Maxwell i Hoskins pokażą ci, jak zmieniać swój świat na lepsze. Nie musisz być bogaty. Nie musisz być sławny. Nie musisz wyjeżdżać do innego kraju. Nie musisz być bardziej wykształcony. Niepotrzebna ci organizacja. I na pewno niepotrzebna ci niczyja zgoda. Możesz być zmianą, którą chcesz widzieć w świecie. Bądź kimś, kto coś robi. Zmieniaj swój świat. *** JOHN C. MAXWELL zajmuje pierwszą pozycję na liście bestsellerowych autorów „New York Timesa”. Jest pisarzem, mówcą, coachem i liderem, który sprzedał ponad 33 miliony książek w pięćdziesięciu językach. Został uznany za numer 1 wśród liderów biznesu i za najbardziej wpływowego na świecie eksperta w dziedzinie przywództwa. Jest laureatem nagrody Horatio Algera i nagrody Matki Teresy za Pokój Globalny i Przywództwo, którą otrzymał od Luminary Leadership Network. Jego organizacje – John Maxwell Company, John Maxwell Team, EQUIP i John Maxwell Leadership Foundation – przetłumaczyły swoje lekcje na siedemdziesiąt języków i wykorzystały je do przeszkolenia milionów liderów ze wszystkich krajów na świecie. Więcej informacji na jego temat można znaleźć na JohnMaxwell.com. Nazwany przez Johna Maxwella „liderem liderów” ROB HOSKINS poświęcił swoje życie na kształtowanie młodych liderów i służbę wielkim liderom. Realizuje to przez opiekę nad startupami czy doradztwo i kierowanie modernizacją istniejących przedsiębiorstw. Jest również konsultantem dla korporacji i pomaga im w ożywianiu ich misji i wizji oraz stymulowaniu wzrostu. Hoskins znany jest również z niestrudzonego wykorzystywania badań, danych i miar do przyśpieszania osiągnięcia pożądanych wyników. Był pionierem innowacyjnego procesu pomiaru konkretnych efektów, a nie wyników. Od 2004 roku jest Prezydentem organizacji OneHope, Inc. Dowiedz się więcej na RobHoskins.net.
Dale Carnegie był prawdziwym pionierem. Przyszedł na świat w ubogiej rodzinie, jednak dzięki pracowitości, mądrości i niezwykłej przenikliwości stał się jednym z najbardziej wpływowych ludzi swoich czasów. Był przywódcą. Wypracował własne zasady i według nich postępował. Zmieniał siebie, podnosił jakość swojego życia, a następnie zaczął przemieniać życie milionów innych ludzi. Udowodnił, że można stać się lepszym człowiekiem, szczęśliwszym, bardziej świadomym i bogatszym, i równocześnie sprawiać, aby ludzie dookoła również stawali się bogatsi i szczęśliwsi. A wszystko zaczyna się od słuchania. Jednak aby prawdziwie zmienić swoje życie na lepsze, nie wystarczy tylko słuchać. Trzeba dotrzeć do istoty słuchania.
Dzięki tej książce zrozumiesz zasady komunikowania się. Dowiesz się, jakie przeszkody po stronie nadawcy i odbiorcy utrudniają odpowiednie zrozumienie siebie nawzajem. Prędko się zorientujesz, że kluczowe znaczenie ma opanowanie sztuki słuchania i że można się jej nauczyć. Tylko dzięki niej zaczniesz rozumieć, co druga osoba naprawdę stara się powiedzieć, a nie tylko słowa, które wypowiada. Będziesz korzystać z informacji wynikających z kontekstu rozmowy. Nauczysz się kontrolować złość i inne emocje podczas rozmowy i w ten sposób unikać eskalacji konfliktu. Dowiesz się, jak słuchać, aby druga osoba czuła się wysłuchana. Weź sobie do serca mądrość zawartą w tej książce - a zdołasz poprawić wszystkie swoje relacje z innymi ludźmi.
Dowiedz się, co o skutecznej komunikacji mówił Dale Carnegie:
co wpływa na jakość komunikowania się
filtry i ramy - zniekształcanie komunikacji po stronie nadawcy i odbiorcy
zakłócenia komunikacji, czyli jak radzić sobie z konfliktami
uważna obserwacja i komunikacja niewerbalna
jak zmienia się oblicze komunikacji w obecnych czasach
O autorze
Dale Carnegie (1888 – 1955) był amerykańskim pisarzem, pionierem w dziedzinie samorozwoju i umiejętności interpersonalnych. Urodził się w biednej farmerskiej rodzinie. Stał się sławny po opublikowaniu w 1936 roku swojej pierwszej książki, kultowej dziś pozycji Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi. W wielu krajach jest uważany za jednego z najważniejszych twórców książek ułatwiających rozwój osobisty i świadome budowanie kariery.
W ciągu dwóch miesięcy można pozyskać więcej klientów, po prostu interesując się innymi ludźmi, niż w ciągu dwóch lat próbując zainteresować innych sobą!
Dale Carnegie
Wyjątkowa wrażliwość. Dar czy przekleństwo? Czujesz się przytłoczona własnymi emocjami? Bardzo łatwo cię zranić? Fatalnie radzisz sobie w tłumie ludzi? Masz wrażenie, że nie pasujesz do współczesnej rzeczywistości? Nadmiernie przejmujesz się krytyką i zdaniem innych? Czasami chciałabyś po prostu schować się przed całym światem? Jeśli odpowiedziałaś na choćby jedno z powyższych pytań twierdząco, Kobiety, które czują za bardzo to książka dla ciebie. Dowiesz się z niej m.in.: czym jest wysoka wrażliwość, skąd się bierze i jak się przejawia w życiu codziennym dlaczego niektóre kobiety czują za bardzo jak zaakceptować swoją wrażliwą naturę i odetchnąć pełną piersią czy wrażliwość może być twoim sprzymierzeńcem w jaki sposób pokierować swoją karierą, będąc kobietą wysoko wrażliwą jak znaleźć miłość, czując za bardzo. Psycholożka i psychoterapeutka Katarzyna Kucewicz zagadnienie wysokiej wrażliwości zna od podszewki. Od lat pracuje z osobami czującymi za bardzo. W swojej książce doradza wysoko wrażliwym kobietom, jak mogą o siebie zadbać, i uczy, jak czerpać siłę z posiadania tej wyjątkowej cechy osobowości. Pokazuje, co zrobić, by odnaleźć się w ekstrawertycznym, pełnym bodźców świecie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?