O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy.
Opanuj strategie Sun Tzu. Zobacz to, czego nie widzą inni, i usłysz to, czego oni nie słyszą...
Odnieś sukces bez łamania swojego kodeksu etycznego
Opanuj bezcenną sztukę strategicznego myślenia
Stań się bardziej innowacyjna i kreatywna
Przejmij pełną kontrolę nad swoim życiem osobistym i zawodowym
Nadszedł czas rządów kobiet -- Sztuka wojny dla kobiet pokazuje nam, jak się za nie zabrać
dr Lois Frankel
Wiem dokładnie, jak to jest żyć i pracować w męskim świecie... Książka ta pokazuje, w jaki sposób zmienić swoje marzenia w rzeczywistość, niezależnie od tego, z jakim trudnościami przyjdzie się nam zmierzyć.
Chaka Khan
Bądź kobietą i po kobiecemu sięgaj szczytów w życiu osobistym i zawodowym Sztuka wojny Sun Tzu to niewątpliwie najwybitniejsza książka o strategii, jaką kiedykolwiek opublikowano. Jest przy tym dziełem uniwersalnym, docenianym w każdej kulturze i na całym świecie. Do tej pory korzystali z niej głównie mężczyźni, a jednak to lektura wprost idealna dla kobiety takiej jak Ty.
Rady Sun Tzu prowadzą do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów przy jak najmniejszej liczbie konfliktów. A to przecież kobieca specjalność -- dążyć do rozwiązywania problemów na drodze kompromisu, tak by obie strony na tym zyskiwały. Ponadto każda ze strategii opisywanych przez tego filozofa opiera się na głębokim zrozumieniu ludzi, z którymi na co dzień mamy do czynienia. Szczególny nacisk kładzie również na Twoją wyjątkową osobowość i talenty, które są niezbędnym elementem na drodze do realizacji marzeń.
Możesz zostać mistrzynią strategii, niezależnie od tego, czy Twoim pragnieniem jest awansować na stanowisko dyrektora generalnego, prowadzić własną firmę, czy też być nauczycielką, maklerem, specjalistką ds. marketingu, astronautką, dobrą matką albo szczęśliwą osobą. Sztuka wojny pomoże Ci przemienić własne wady w zalety i wytłumić niepotrzebne lęki. Pokaże także, jak wygrywać bez walki i osiągać cele, które sobie wyznaczyłaś.Sztuka wojny dla kobiet
Spis treści
Przedmowa (7)
Wstęp (11)
Rozdział 1. Ji (Planowanie): Elementy strategii (19)
1.1. Tao (Słuszność). Jak podejmować trafne decyzje (22)
1.2. Tien (Synchronizacja). Od uniwersalnej do osobistej (29)
1.3. Di (Zaradność). Przekształć swoje wady w zalety (31)
1.4. Jiang (Przywództwo). Stan umysłu (38)
1.5. Fa (Zarządzanie). Liczy się jakość wykonania (41)
1.6. Podstęp: Sprawiaj wrażenie słabej, kiedy jesteś silna (42)
Rozdział 2. Bitwa: Szybkie zwycięstwo (45)
2.1. Zjedz to, co zabijesz (46)
2.2. Jak najszybciej zawrzyj umowę (50)
Rozdział 3. Strategia: Poznaj siebie i innych (55)
3.1. Pięć kroków do poznania siebie i innych (57)
3.2. Stwórz oryginalny życiorys, żeby dobrze się sprzedać (65)
3.3. Pięć podstaw zwycięstwa (69)
Rozdział 4. Dyspozycja: Najpierw wygraj, potem walcz (73)
4.1. Wygraj, zanim staniesz do walki (75)
4.2. Wygraj w szklanych pantofelkach albo w wojskowych butach (79)
Rozdział 5. Impet: Użyj synchronizacji, żeby zaatakować z impetem (89)
5.1. Dwudziesty pierwszy wiek wiekiem kobiet (90)
5.2. Sześć sposobów na polepszenie własnej synchronizacji (94)
Rozdział 6. Prawda i fałsz: Iluzja jest drugą stroną rzeczywistości (101)
6.1. Przejęcie władzy przez kobiety (102)
6.2. Przejęcie władzy przez Ciebie: Pozwól, żeby Twój styl wspierał Twoją karierę (110)
Rozdział 7. Konflikt: Nie pokazuj ręki (117)
7.1. Strategie zapobiegania biurowej zazdrości (118)
7.2. "Skop mu tyłek": Walka z molestowaniem (125)
Rozdział 8. Wyobraźnia: Zobacz rzeczy, których nikt inny nie widział (133)
8.1. Twoja muza (134)
8.2. Kobiety są z Wenus... Marsa, Księżyca i Ziemi (141)
Rozdział 9. Zarządzanie oddziałami: Podstawy zarządzania grupą (151)
9.1. Podstawy zarządzania organizacją (152)
9.2. Umiejętności potrzebne w życiu rodzinnym i w pracy wzajemnie się uzupełniają (154)
Rozdział 10. Teren: Zachowuj się tak, jak ludzie z Twojego otoczenia (161)
10.1. Jak bez większego wysiłku zdobyć awans (162)
10.2. Sześć sposobów, żeby być złym kierownikiem (169)
Rozdział 11. Dziewięć pól walki: Bądź bardziej konkurencyjna, robiąc mniej (175)
11.1. Dziewięć pól walki o awans osobisty bądź marketing firmy (176)
11.2. Zaadaptuj najlepsze męskie i żeńskie cechy (186)
Rozdział 12. Atakuj i chroń siebie (191)
12.1. Odradzanie z popiołu (192)
12.2. Wytrwałość: Chroń siebie siłą wody (197)
Rozdział 13. Szpiegostwo (205)
13.1. Szpiegostwo: Wstęp (206)
13.2. Oszuści i ich ofiary (210)
Podsumowanie (217)
Podziękowania (219)
Twój cel to skutecznie przekazać wiedzę:
Jak inspirować i dzielić się ze słuchaczami swoim przesłaniem?
Kiedy unikać stosowania słowa "nie"?
Dlaczego "wirus idei" może uzdrowić Twoją prezentację?
Czy notatki to pomoc, czy sposób na położenie wystąpienia?
Jak zamieniać stres w pozytywną energię?
Prezentacja z prawdziwego zdarzenia
Prowadzenie prezentacji to wyższa szkoła jazdy w zakresie komunikacji międzyludzkiej. Umiejętnie rozegrane wystąpienie publiczne jest milowym krokiem do sukcesu w sprzedaży i zarządzaniu zespołem, a także podczas negocjacji i rozmów z klientami. To nie wszystko — świetnie przeprowadzona prezentacja może okazać się przyczynkiem do zwycięstwa przy egzaminach maturalnych i podczas zdobywania kolejnych tytułów naukowych. Od umiejętności jej przygotowania często zależą i nasza kariera, i powodzenie realizowanego zadania. Nie pozwól, by strach oraz brak wiedzy przeszkodziły Ci w swobodnym i skutecznym prezentowaniu treści szerokiemu audytorium.
Myślisz sobie: "To nie dla mnie. Nie nadaję się do wystąpień publicznych"? Zastanów się nad tym raz jeszcze. Ludzie różnią się między sobą usposobieniem, cechami charakteru czy temperamentem. Każdy prezenter jest inny. Po odpowiednim treningu i nabraniu właściwych nawyków Ty także znajdziesz własny styl prezentacji, w którym będziesz się czuł komfortowo. Nauczysz się wykorzystywać swoje atuty, a słabsze punkty zamieniać w zalety.
Zacznij trening z Pawłem Lenarem. Sięgnij po książkę i wśród ciekawych przykładów, pomocnych rad, mnóstwa ilustracji, ćwiczeń, formularzy i diagramów znajdź własną drogę prowadzenia prezentacji:
naucz się przykuwać uwagę słuchaczy i trafiać do ich umysłów;
przygotuj się do występów przed męskim lub żeńskim audytorium;
poznaj najczęstsze błędy i nigdy więcej ich nie popełniaj;
zaskakuj "efektem Zeigarnik";
zaprzyjaźnij się ze swoim sprzętem komputerowym i twórz atrakcyjne wizualnie prezentacje.
Grupa innowatorów - Twoja prywatna enklawa wsparcia!
Zbiorowy geniusz, czyli co kilka głów, to nie jedna!
Odniesienie sukcesu w pracy i życiu osobistym nie jest łatwym zadaniem. Nie sposób znać się na wszystkim, posiadać kontaktów w każdej instytucji, a powiedzenie: "Człowiek człowiekowi wilkiem" bywa aż nazbyt prawdziwe. Wydaje Ci się, że cały świat jest przeciw Tobie? A jak by to było, gdybyś posiadał własną - prywatną - instytucję wspierającą, której członkowie mogliby Ci doradzać, zachęcać i inspirować? Czy pomogłoby Ci to w skupieniu się na wytyczonych celach i szybszym ich osiągnięciu? Oczywiście, że tak! Skąd to wiem? Ponieważ od lat, podświadomie, tworzysz takie związki. Sięgnij teraz po pierwszą książkę w historii, która krok po kroku wyjaśni Ci, jak stworzyć sieć pozytywnych powiązań. Zacznij to wreszcie robić, jak należy!
Grupę innowatorów tworzą ludzie, którzy wpierają się wzajemnie i kibicują sobie na drodze do realizacji marzeń - bez względu na to, czy będą to cele biznesowe, finansowe, dotyczące kompetencji i zainteresowań, czy też związane z relacjami międzyludzkimi. Od zebranych wokół kuchennego stołu osób, zajmujących się rozwiązywaniem problemów, po telefoniczne czy internetowe spotkania umysłów - możliwości stworzenia i wykorzystania grupy innowatorów ogranicza jedynie Twoja wyobraźnia!
Zorganizuj, zarządzaj i podtrzymuj działanie grupy.
Wykorzystaj wsparcie jako punkt wyjścia do osiągnięcia założonego celu.
Pójdź w ślady wielkich przedsiębiorców - Napoleona Hilla i Andrew Carnegie.
Używaj grup do osiągnięcia całkowitego sukcesu.
Poznaj sugestie i sposoby postępowania pochodzące od ekspertów -- odkryj mnóstwo działających grup wokół siebie.
Dwoje do zawodowego tanga:
Najczęstsze błędy, które popełniasz oceniając zachowania swojego przełożonego
Typy wrednych szefów i sposoby na doprowadzenie ich do wściekłości
Strategie łagodzenia sytuacji kryzysowych
Niezawodne wskazówki ulepszania relacji panujących w zespole
"Niczego nie krytykuje się tak chętnie i wyczerpująco, jak szefa i stołówkowego jedzenia"
Heiko Mell, doradca personalny
Szef idealny, to szef ... ... nie, nie martwy. Szef idealny, to szef wychowany!
Spędzasz w pracy przynajmniej jedną trzecią doby. Na pewno zawsze marzyło Ci się, że będzie to zajęcie, które Cię interesuje i sprawia Ci satysfakcję, a w dodatku wykonywane jest w gronie przyjaznych, kompetentnych i skorych do pomocy ludzi. Niestety. Jeśli nie wykonałeś heroicznego skoku w nurty własnej działalności gospodarczej, albo na nazwisko nie masz Gates, Kulczyk, czy też Bochniarz (Uwaga: imię także ma znaczenie), to z dużym prawdopodobieństwem mogę stwierdzić - masz szefa! Niewiele mniejsza jest szansa na to, że nie prezentuje on (ona) sobą wszystkich tych najbardziej uciążliwych, irytujących, załamujących, demotywujących, żenujących cech osobowości, których nienawidzisz od zawsze. Jeśli do tego jesteś zwolennikiem poglądu, że krwawy mord to nie rozwiązanie, jakie masz możliwości na sielankowe 8 godzin spędzone w ulubionym miejscu pracy z potulnym przełożonym za ścianą?
Ta książka to krótki trening współistnienia. Zestaw ćwiczeń przysposabiających do życia w firmie. Być może nie od razu zaakceptujesz kontrowersyjny pogląd, że szef to też człowiek, ale wyobraź go sobie jako krnąbrnego nastolatka. Dziecko, które jest Ci bliskie i za którego wychowanie jesteś odpowiedzialny. Bez względu na to, czy miewa humory, ciągle się spóźnia i zapomina o istotnych sprawach, jest wybuchowe albo kłamie i kręci - musisz starać się uczynić z niego lepszą osobę. Nie jest to instrukcja jak "przechytrzyć" zwierzchnika, czy jak nim "manipulować". Tu mowa głównie o lojalnym i otwartym postępowaniu w życiu zawodowym, a nie o wspinaniu się po drabinie kariery. Ale, przecież, jedno nie wyklucza drugiego.
Szanuj szefa swego, bo możesz mieć gorszego!
sposoby pobudzania własnej aktywności w zakresie kształtowania atmosfery w pracy
rozpoznawanie nieporozumień na płaszczyźnie relacji formalno-służbowych i indywidualnych
"wychowanie" szefa w duchu lojalności i sprawiedliwości w życiu zawodowym
zdobywanie wyższej pozycji w firmie dzięki Twojemu zaangażowaniu, kompetencjom i odrobinie zmysłu dyplomatycznego.
" - Przepraszam szefie, nie dostałem w tym miesiącu premii. - Wybaczam panu. "
Nowa psychologia handlowania
Zdobądź czarny pas w sprzedawaniu
Jak przewidywać zachowania ludzkie z dużą dokładnością?
Co konkretnie trzeba zrobić, żeby wywołać popyt na swoje produkty lub usługi?
Jak zmienić swoją ofertę, aby ludzie pragnęli kupować od Ciebie JUŻ TERAZ?
Jak geny wpływają na zachowanie Twoich klientów?
Czy istnieją klucze do napisania świetnego tekstu sprzedażowego?
Czym jest nieograniczony potencjał nieświadomej komunikacji?
Jeżeli istnieje DNA sprzedaży, ta książka odkrywa kod genetycznyJeffrey Gitomer
Czułem ciarki na plecach, gdy zacząłem przeglądać Twoją nową książkę. Boję się, że albo będę musiał odkupić od Ciebie wszystkie prawa do niej i usunąć ją z księgarni, albo wykupić wszystkie egzemplarze, żeby powstrzymać Cię przed ich sprzedaniem. Ta książka to najbardziej przełomowy tekst dotyczący sprzedawania, przekonywania i motywowania, jaki kiedykolwiek przeczytałem. To coś naprawdę wspaniałego. Odbiłeś piłkę wysoko ponad trybuny i daleko za boiskoJoe Vitale, autor książki Hipnotyczny marketing
Sales appeal to Twoja broń handlowca...
Sprzedawanie jest potężne. Jest pasjonujące. Jest też zajęciem intratnym i dającym dużo przyjemności. Sprzedawanie jest po prostu sexy. A ta książka to sama esencja sprzedaży. Nie ma tu ani grama zbędnych informacji. Kiedy nauczysz się, jak odczytywać i rozumieć główne pragnienia swoich klientów, zmienisz ich w chętnych, otwartych i zadowolonych wyznawców.
Ludzie dzielą się na tych, którzy generują zyski, oraz tych, którzy te zyski wydają. Ta książka jest skierowana do pierwszej grupy. Do osób, które sprzedają. Do Ciebie. Bez Ciebie gospodarka by zginęła. Bez Ciebie rząd by splajtował. Bez Ciebie rynek giełdowy by padł. Bez Ciebie wszystkie korporacje na świecie by zbankrutowały. Ta książka pokaże Ci, jak zbić kapitał na sztuce wpływania na ludzi. Bez względu na to, ile teraz zarabiasz, zasługujesz na więcej. Płacisz rachunki wszystkich ludzi. To takie proste.
Ten przełomowy poradnik Hogana i Hortona jest jednocześnie krokiem w tył i skokiem naprzód. Łączy koncepcje z przeszłości z odważnymi, postępowymi teoriami, tworząc tym samym nowy model sprzedaży XXI wieku. Poznaj cztery główne pragnienia (i szesnaście pobocznych), które odczuwa Twój odbiorca, i naucz się odwoływać do tych potrzeb. Dowiedz się, jak wykorzystywać prawo perspektywy czasu, a także dziewięć innych praw perswazji, które pomogą Ci przekształcić zwykłych "oglądaczy" w prawdziwych klientów.
Wybitni sprzedawcy są ekspertami w dwóch rzeczach. Jedną jest branża, w której prowadzą swoją działalność. Drugą jest komunikowanie się na poziomie nieświadomości.
Ta książka to mapa umysłu w każdym rozumieniu tego słowa.
Ta książka pomaga zrozumieć psychologię sprzedaży, odwołując się do biologii. Jeżeli istnieje DNA sprzedaży, odkrywa kod genetyczny.
Ta książka prezentuje uniwersalny model sprzedaży, który każdy może dostosować do własnych potrzeb i wykorzystać w swojej pracy.
Ta książka omawia mnóstwo kwestii związanych ze sprzedażą, od uściśnięcia dłoni po ściskanie w żołądku ze strachu; od hipnotycznego języka po sekretne słowa. Pokazuje zasady, które możesz zastosować, i strategie, które z chęcią wykorzystasz.
Ta książka pomaga czytelnikowi zrozumieć, dlaczego ludzie kupują i w jaki sposób można wpłynąć na ich decyzje.
Ta książka ma głos. Mówi w języku sprzedaży, pokazując Ci, jak wygrać w dowolnym środowisku i warunkach.
Sprzedaż prowokacyjna to bardzo niebezpieczne narzędzie, które w rękach niewprawnego użytkownika może stać się bronią obosieczną. Jednak we władaniu wytrawnego zawodnika staje się fascynującą, podstępną i wciągającą pułapką. Masz odwagę wznieść się ponad przeciętność i wprowadzić do swojego podręcznego zestawu technik nowoczesne, agresywne metody sprzedaży? Ośmielisz się stosować zaawansowane instrumenty socjopsychologiczne i metody uwodzenia rozmową? Tym, czego poszukujesz, są śmiałe wzory działań, przebojowe style wypowiedzi oraz nieszablonowe sposoby myślenia. Pozwolą Ci one na swobodne i skuteczne kierowanie rozmowami sprzedażowymi, które w sposób prowokujący wyprowadzą rozmówcę z równowagi, zbiją go z tropu i pozwolą Ci owinąć go sobie wokół palca. Drobny wstrząs jeszcze nikomu nie zaszkodził.
Zabójcze działania sprzedażowe i komunikaty niszczące wizerunek.
Budowanie trwałego zaufania w prowokacyjno-aktorski sposób.
Kierowanie rozmową przez stosowanie odpowiednich sformułowań.
Stosowanie magii pytań służących do pozyskiwania informacji.
Warte rozważenia psychologiczne schematy uwodzenia rozmową.
Na perswazję natykasz się niemal na każdym kroku. Reklamy gwarantują, że szczęście osiągniesz wyłącznie dzięki kupieniu określonego produktu, a inny musisz mieć, bo jesteś tego wart. Hipermarkety odpowiednio dobraną muzyką zachęcają Cię do zakupów. Nawet teksty na okładkach książek mają przekonywać, że stoisz przed niepowtarzalną okazją dokonania wyboru, który odmieni Twoje życie. Umiejętność subtelnego forsowania swojego zdania to sztuka, dzięki której... Czy rozumiesz już, na czym polega jej siła?
Wyobraź sobie, że nie musisz zgadzać się na żadne kompromisy ani z niczego rezygnować. Pomyśl, że możesz zdobyć wszystko, czego pragniesz, poprzez subtelne, niemal niezauważalne przekonanie drugiej osoby do własnego zdania. Nie musisz być rycerzem Jedi, żeby patrząc swojemu rozmówcy prosto w oczy, wpływać na jego decyzje. Wystarczy Ci tylko znajomość kilku dość prostych technik, takich jak umiejętność wpływania na emocje, zadawania właściwych pytań i formułowania wypowiedzi twardych jak skała. Diabeł tkwi w łagodnej perswazji...
Komunikacja perswazyjna - kreuj swój pozytywny wizerunek w życiu osobistym i zawodowym.
Techniki komunikacji perswazyjnej - poznaj fascynujące sztuczki i sposoby mentalnego zwodzenia.
Uwypuklenie tych technik - odróżniaj się od innych i zapadnij w pamięć swojemu rozmówcy.
Praktyka - delikatnie i skutecznie forsuj swoje zdanie, poglądy, decyzje, stając się panem sytuacji.
"Gratuluję postępów w pracy nad książką. Nie mogę się doczekać jej publikacji. Przesyłam Ci wprowadzenie, które możesz zamieścić. Powodzenia w pisaniu."
Bob Cialdini
"Marek -- TA KSIĄŻKA TO WSPANIAŁA IDEA -- i dziękuję, że umieściłeś mnie w tak wspaniałym towarzystwie."
Kevin Hogan
"W zarządzaniu ludźmi najważniejsze jest motywowanie -- do lepszej pracy, rozwoju, zmiany. I wszystko to jest w tej książce. Dobra idea -- techniki z najwyższej półki -- podane są prosto, do zastosowania od zaraz. Osobisty udział największych światowych autorytetów biznesu -- Cialdiniego, Hogana, Ury’ego - obok znakomitych komentarzy Andrzeja Mleczki daje tej książce dodatkowe atuty. Chce się ją czytać, dobrze się czyta i warto ją czytać."
Katarzyna Niezgoda
"Żywy język, przystępna forma, liczne praktyczne przykłady. Do tego dowcipne, niekonwencjonalne puenty. To idealna lektura dla osób, które pragną być skuteczne oraz odnosić sukcesy zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym."
Igor Chalupec
"Książka ta jest nowym zjawiskiem w naszej literaturze biznesowej z dwóch co najmniej powodów. Pierwszy to znakomita równowaga między słowem i obrazem -- ożywiająca pozycja, która uczy, bawiąc. Drugi to równowaga między mnóstwem sugestii dla praktyków i sporą dawką rzetelnej, pogłębionej refleksji o relacjach między ludźmi. Autor upraszcza, nie spłycając, daje trafne przykłady, wyjaśniając jednoznacznie opisywane idee, reguły i zasady. Lektura dla wszystkich! Książka świetnie smakuje dzięki osobistemu podejściu autora, bezpretensjonalnej opowieści o spotkaniach z wieloma znakomitymi osobistościami świata społecznego, ludźmi pokazywanymi w ujmujący, bezpośredni sposób. Przybliżając autorów, przybliża ich idee."
prof. dr hab. Zbigniew Nęcki Psychologia zmiany
Spis treści
Rozdział 1. Robert Cialdini. Numer 1 na świecie (11)
Moje spotkania z Bobem (13)
Wywieranie wpływu na ludzi - list od Roberta Cialdiniego (15)
Etyka manipulacji - szmugler, partacz i detektyw (17)
Siła MY (19)
CHWILE MOCY numer jeden i dwa (21)
Metazasada samowyzwalacza (23)
Zasada 1. Wzajemność (25)
Zasada 2. Zaangażowanie i konsekwencja (27)
Zasada 3. Społeczny dowód słuszności (29)
Zasada 4. Lubienie i sympatia (31)
Zasada 5. Autorytet (33)
Zasada 6. Niedostępność (35)
Klucz decyzyjny odpowiedzi na prośbę w wybranych kulturach (37)
Etyczny przewodnik wpływu. Dekalog Roberta Cialdiniego (39)
Rozdział 2. Kilka sprytnych chwytów na samego siebie (41)
Energia podąża za myślą, myśl... (43)
Chcę? - Skąd! Ja muszę!!! (45)
BETIS, ale nie Sewilla... (47)
Tywonkowanie (49)
Myśli/myślało/okazało się (51)
A przejdź sobie po desce... (53)
Afirmacje Piwniczne i nie tylko... (55)
Wizualizuj! - Ale co??? (57)
A gdybym był młotkowym (59)
Z żab w szczury - techniki zwierzęcych guru (61)
Michael Schumacher w bolidzie dysocjacji (63)
Rozdział 3. Stephen R. Covey. Proaktywność i efektywność (65)
Spotkanie ze Stephenem (67)
7 nawyków - idea (69)
Nawyk 1. Bądź proaktywny (71)
Nawyk 2. Zaczynaj z wizją końca (73)
Nawyk 3. Rób najpierw to, co najważniejsze (75)
Nawyk 4. Myśl w kategoriach wygrana-wygrana (77)
Nawyk 5. Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumianym (79)
Nawyk 6. Twórz synergię (81)
Nawyk 7. Ostrz piłę (83)
Nawyk 8. Toż to cała nowa i gruba książka! (85)
Rozdział 4. Pokaż mi swego GURU, a powiem Ci... (87)
Wściec się to nie wszystko - szukaj GURU! (89)
Każdy swego GURU ma lub powinien mieć! (91)
Philip Kotler - GURU szczególny (93)
Kevin Hogan - Matko Boska?! Tak tanio?! (95)
Russell Crowe - What you give out, you'll get back (97)
Chris Daffy - Ucz się od misia Henry'ego (99)
Tom Peters - Obserwuj świat i myśl! (101)
Brian Tracy - Cztery miliony ludzi!!! (103)
Renée Mauborgne i W. Chan Kim - Twórcy i żeglarze Blue Ocean (105)
William L. Ury - Pomiędzy TAK i NIE (107)
Rudolph W. Giuliani - Na wesela możesz chodzić, na pogrzeby musisz! (109)
Rozdział 5. Rozglądaj się - GURU są wśród nas (111)
Wojciech Eichelberger - Dobry Opiekun, ból egzystencji (113)
Barbara Skała, Magda Skała, Ewelina Skała - 3 Skały różne - ucz się od dzieci (115)
Małgorzata Tomankiewicz - Komandosi dadzą radę! (117)
Tomasz Kammel - Nie kucaj! - rzecz o tremie - I nie tykaj! (119)
Robert Krool - Jedni szukają powodu, inni sposobu (121)
Piotr Stós - Napieramy, nalegamy (123)
Marek Rożalski - Pierwsza i Druga Metafora Rożala (125)
Grzegorz Turniak - Odpuść sobie, przyjacielu (127)
Rozdział 6. To niedobre NLP (129)
Neurolingwistyczne programowanie straszy i wciąga (131)
Pozycje, ale nie te ;-) - teoria (132)
Pozycje, ale nie te ;-) - schemat praktyczny (133)
Tylko mi NIE PRÓBUJ... (135)
...ale, bo... (137)
Na wszystkich poziomach - Dilts (138)
Na wszystkich poziomach - Dilts - Kim jestem? (139)
Na wszystkich poziomach - Dilts - Co jest możliwe?! (141)
Małpowanie, czyli technika modelowania (143)
Metaprogramy - ile razy? (145)
Metaprogramy - kilka innych do wyboru? (147)
Zamów nowe ramki (149)
Rozdział 7. Między Marsem i Wenus (151)
Sikanie obok jaskini i grupa wsparcia (153)
Dlaczego facet ogląda się za kobietami? (155)
Nie słuchaj, jak mówię (157)
Jestem twoim mężem, nie przyjaciółką, czyli o emocjach (159)
Męska intuicja (161)
Jak sekretarek z monterką, czyli synchroniczność/sekwencyjność (163)
Kobieta zmienną jest (165)
Odwieczna walka płci - chyba męskiej! (167)
A może ... - rzecz o winie i scenariuszach (169)
Kobieta na górze, mężczyzna na dole, czyli o punktowaniu (171)
Jednak i z Marsa, i z Wenus - podsumujmy (173)
Megalityczny dekalog (175)
MEGALITyczny DEKALOG BIZNESOWY AUTORA (177)
Jeszcze nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale już za chwilę dowiesz się, w jaki sposób codziennie, wiele razy dziennie, poddają Cię manipulacji. Po przeczytaniu tej książki zwykłe słowa i zdania już nigdy nie będą brzmiały tak niewinnie jak dotychczas. Opisane przeze mnie techniki mogą dać Ci ogromną władzę nad umysłami, uczuciami i zachowaniem innych ludzi.
Słowa mogą być bronią,
działać jak narkotyk,
przynieść bogactwo
"Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji" to unikatowy podręcznik, odsłaniający kulisy manipulacji, której jesteśmy poddawani przez polityków, prawników i speców od marketingu. Retoryka to sztuka znana i stosowana od dawna, ale dopiero teraz, w dobie ogromnej konkurencji na rynku, jej atuty są coraz częściej wykorzystywane w roli narzędzia służącego do wpływania na opinie innych.
Ci, którzy znają sekrety języka podświadomości, są w stanie przekonać innych niemal do wszystkiego, sprzedać każdy towar i skutecznie wynegocjować warunki każdego kontraktu. Powszechne twierdzenie mówiące o tym, że umiejętność skutecznego przekonywania innych jest darem, z którym trzeba się urodzić, jest nieprawdziwe. Skuteczna komunikacja i perswazja jest nauką i sztuką, którą może opanować każdy.
Książka opisuje instrumenty wpływu, czyniąc je dostępnymi dla każdego, kto chce je poznać. Dzięki niej każdy będzie w stanie stosować je w codziennym życiu -- podczas rozmów o podwyżce, zakupów i spotkań z klientami lub kontrahentami. Opisane w książce techniki mogą dać Ci ogromną władzę nad umysłami, uczuciami i zachowaniem innych ludzi. Czytając ją, dowiesz się, jak bardzo istotny jest dobór słów i formułowanie zdań. Przekonasz się, że istnieje drugi nieznany język, którego używa twoja podświadomość oraz ci, którzy do niej przemawiają. Nauczysz się nie tylko skutecznie robić to samo, lecz również zaczniesz zauważać manipulacje innych.
"Mimo, że sama od lat zajmuję się tą tematyką, za każdym razem, kiedy czytam teksty Andrzeja Batki, oczy mi się otwierają na coś nowego, co pozwala mi się lepiej komunikować. Jestem zafascynowana wszystkim, co wychodzi spod pióra Andrzeja Batki, i ogromnie się cieszę, że ktoś takiego kalibru pisze po polsku i tak mądrze i przystępnie radzi, jak odnieść sukces. Każdy, kto zajmuje się biznesem w Polsce, powinien przeczytać tę książkę."
Wanda Loskot, Saratoga, Floryda.
www.sukcesTwojejFirmy.com
Sztuka perswazji czyli język wpływu i manipulacji
Spis treści
O Autorze (7)
Dlaczego niektórzy handlowcy prawie zawsze zarabiają ogromne pieniądze? (23)
Czy wiesz, jak często jesteś poddawany hipnozie? (29)
Część I: Język perswazji (37)
1. Magia słowa (45)
2. Jak naprawdę działają słowa? (49)
3. W jaki sposób łączniki wpływają na doświadczenie? (73)
4. Tajemnicza moc implikacji (79)
5. Odkryj potęgę presupozycji (97)
6. Metafory (123)
7. Metaprogramy (141)
Część II: Taktyki perswazji (161)
8. Techniki i strategie perswazji (165)
9. Kotwiczenie (187)
10. Między etyką a manipulacją (203)
11. Zarządzanie sobą (215)
Zakończenie (225)
A: Tandeta perswazyjna (229)
B: Jak wpływać na ludzi, którzy się opierają, w taki sposób, że nawet tego nie zauważą? (237)
Jak się dogadać i stworzyć doskonałe relacje prywatne i zawodowe
Dla własnego dobra przestrzegaj prawa — Prawa Więzi!
Wskazówki tworzenia pozytywnej więzi we wszystkich sytuacjach
Tworzenie pełniejszych, bogatszych i wolnych od konfliktów relacji
Narzędzia, scenariusze i ćwiczenia doskonalące komunikację
Specjalna sekcja dla trenerów, nauczycieli oraz każdego, kto pracuje z grupami
Jak tworzyć więzi bez wiązania pętli?
Czy istnieją w Twoim otoczeniu osobistym lub zawodowym osoby, z którymi mimo usilnych starań nie potrafisz się dogadać? Nie chodzi tutaj o zakłócenia telefoniczne, brak zasięgu czy problemy ze skrzynką mailową. Znasz takich ludzi, z którymi za nic nie umiesz znaleźć wspólnego języka? Kiedy mówisz jedną rzecz, oni słyszą coś zupełnie innego. Nie możecie się porozumieć, a Ty nie masz pojęcia, dlaczego tak się dzieje. A przecież wiadomo, że brak kontaktu prowadzi do rozczarowania, frustracji i konfliktu.
Na blokady językowe trafiasz nie tylko podczas wycieczek zagranicznych. Możesz je spotkać w swoim własnym domu, pracy czy najbliższym sąsiedztwie. Ta książka stanowi świetny słownik międzyludzki, w którym Michael J. Losier zdradza Ci klucz do sukcesu w komunikacji. Korzystając z zasad programowania neurolingwistycznego (NLP), będziesz w stanie szybko opanować kilka prostych umiejętności, niezbędnych do lepszego porozumiewania się w każdej sferze Twojego życia.
Poznaj:
trzy warunki nawiązania kontaktu: tworzenie więzi, kalibrację, zrozumienie stylów komunikacji;
techniki kalibrowania rozmów;
odmienne style komunikacyjne: wzrokowca, słuchowca, kinestetyka oraz cyfrowca;
cztery proste metody skutecznej komunikacji: przeramowanie, rzutowanie w przyszłość, instalowanie i pozytywną presupozycję.
Prawo WięziSpis treści
Dlaczego napisałem tę książkę? (7)
Dlaczego prawo więzi nazywa się prawem? (13)
Część I. Trzy warunki kontaktu
Więź - warunek 1. (17)
Kalibracja - warunek 2. (18)
Zrozumienie stylów komunikacji - warunek 3. (21)
Część II. Formularz stylów komunikacyjnych nlp
Formularz stylu (25)
Klucz do formularza oceny stylu (28)
Punktowanie stylu (29)
Wyjaśnienie wyników (30)
Zrozumienie własnych relacji z innymi (31)
Co robić, gdy znasz już swoje wyniki? (32)
Część III. Cztery style komunikacyjne nlp
Dlaczego rozpoznawanie stylu komunikacji jest takie ważne? (35)
Wzrokowiec (38)
Słuchowiec (47)
Kinestetyk (57)
Cyfrowiec (67)
Część IV. Kalibrowanie rozmowy
Kalibracja niezbędna dla kontaktu (79)
Stefan Słuchowy zrywa więź ze swoją dziewczyną (84)
Kasia Kinestetyczna kontaktuje się z koleżanką (88)
Czesław Cyfrowy pomaga córce odrobić zadanie domowe (92)
Część V. Cztery proste metody pomagające w poprawieniu komunikacji
Przeramowanie, rzutowanie w przyszłość,
instalowanie i pozytywna presupozycja (99)
Przeramowanie (100)
Rzutowanie w przyszłość (102)
Instalowanie (104)
Pozytywna presupozycja (106)
Część VI. Nawiązywanie kontaktu
w każdej dziedzinie życia
Nawiązywanie pozytywnych kontaktów (111)
Małżonkowie i partnerzy (113)
Dzieci i rodzice (116)
Trenerzy, doradcy i ich klienci (120)
Nauczyciele i uczniowie (124)
Szefowie i pracownicy (128)
Sprzedawcy i klienci (132)
Właściciele stron internetowych i ludzie je odwiedzający (135)
Część VII. Dziesięć specjalnych technik, które mogą zostać wykorzystane przez nauczycieli i trenerów w celu nawiązywania kontaktu i lepszego nauczania
Opis technik oraz ich działania (141)
Zadawanie pytań zachęcających (142)
Szybkie uzyskiwanie odpowiedzi (144)
Naleganie na odpowiedź (146)
Powtarzajcie za mną... (147)
Wstawianie brakujących słów (149)
"To jest ważne. Zapiszcie to sobie" (151)
Zmiana energii pomieszczenia (152)
Praca z sąsiadem (153)
Praca w małych grupach (155)
Grupowe powtarzanie (157)
Stosowanie tej książki w TWOIM życiu (159)
O autorze (160)
Szef na miarę naszych czasów
Zarządzanie konfliktem
Prowadzenie negocjacji
Wywieranie wpływu
Mentoring
A jak Ty wyobrażasz sobie skutecznego SZEFA?
A/ Taki szef to ponury ekonom z nieodłącznym batogiem w dłoni.
B/ Taki szef to bezwzględny robot, zmuszający do pracy po godzinach.
C/ Taki szef to fachowiec, mentor, trener, negocjator, przywódca.
Jeśli wybrałeś odpowiedź A — z żalem informujemy, że te czasy już nie wrócą. Jeśli wybrałeś odpowiedź B — te czasy właśnie odchodzą w siną dal. Przyszłość biznesu stoi otworem przed ludźmi, którzy posiadają przede wszystkim doskonałe umiejętności interpersonalne. Skoro czytasz ten tekst, z pewnością również aspirujesz do tego elitarnego grona. Jesteśmy tu po to, aby zebrać wszystkie Twoje najlepsze cechy, talenty oraz kwalifikacje i oszlifować je niczym cenny diament. Niech wizja szefa doskonałego stanie się ciałem!
Ta książka to praktyczny zeszyt ćwiczeń, dopełniony niezbędną dawką teorii i przykładów wziętych prosto z życia. Pozwoli Ci doskonalić Twoje umiejętności i wypracowywać nowe wzory zachowań.
Poznaj zatem:
dobroczynne skutki wpływu i perswazji,
sprawdzone sposoby wpływania na otoczenie,
narzędzia radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi,
zasady prowadzenia prezentacji publicznych,
arkana motywacyjnych odpraw i narad.
Zastanawiasz się, czy są jakieś podobieństwa między prowadzeniem działalności mafijnej a zarządzaniem legalną firmą. Co w podejściu mafiosa do biznesu może okazać się korzystne w normalnej pracy?
Poznaj kilka prawd, które mogą ocalić Ci życie (zawodowe i nie tylko):
O wartości posiadania dobrego zespołu i rzetelnego consigliere
O tym, że długi język może Cię pogrążyć (oraz zagrozić Twojej firmie)
O lekcjach, które powinieneś wynosić z porażek
O naginaniu reguł, które jest niebezpieczne dla Ciebie i Twojej firmy
O tym, czego możesz nauczyć się od klasyków, takich jak Machiavelli i Salomon
Biznes to NIE JEST miejsce dla cykorów. Jeśli obawiasz się podjęcia ryzyka czy poniesienia porażki, nawet nie myśl o zakładaniu własnej firmy. Chcąc odnieść sukces, musisz odłożyć na bok sentymenty, a także uzbroić się w ogniotrwały pancerz stalowych nerwów.
Przygotuj się na lawinę kłód rzucanych Ci pod nogi, okazjonalny zestaw łajdactw, które szykuje Ci konkurencja, oraz draństw i manipulacji autorstwa kontrahentów. Nadstawianie drugiego policzka to piękna, idealistyczna koncepcja, jednak chcąc przetrwać, musisz znać kluczowe zasady i małe sztuczki, dzięki którym ograniczysz ryzyko do minimum i utrzymasz niezagrożoną pozycję na rynku. Uwolnij w sobie twardziela i nie pozwól, by ktokolwiek zniszczył Twój genialny plan!
Najlepsza rada? Zapomnij o jakiejkolwiek magicznej recepcie gwarantującej sukces. Wszelkie reklamy, które obiecują Ci dziesięć sekretnych kroków prowadzących do bogactwa, o jakim Ci się nie śniło, po prostu kłamią. Zejdź na ziemię. Życie wnosi do takich recept zbyt wiele zmiennych, aby były one warte więcej niż królewskie czeki dla autorów poradników biznesowych. Nie ma w tym nic złego, ale nie bądź frajerem. Po raz pierwszy dostajesz do ręki książkę, która jest tak bezpośrednia, szczera i bezkompromisowa. Franzese nie mydli oczu i nie owija w bawełnę, dlatego też po skończonej lekturze spojrzysz na świat biznesu zupełnie innym wzrokiem.
Nauka mówienia dla dorosłych
Pokonanie stresu, zrozumienie emocji, przepędzenie nudy
Główne zasady wystąpień publicznych
Wpływ na odbiorców Twoich słów
Denerwujesz się przed prezentacją dla wymagającego klienta? Przygotowujesz wypowiedź na obronę pracy magisterskiej? Jesteś moderatorem dyskusji z kolegami w pracy i obawiasz się nadmiernego rozprężenia? A może planujesz wygłosić mowę podczas zaprzysiężenia na prezydenta? Bez względu na to, czy Twój głos będzie niósł się po sali konferencyjnej, czy zabrzmi w amerykańskim Kongresie, musisz zdobyć uwagę audytorium. Zyskać jego szacunek. Podbić serca. Skłonić do myślenia. Wciągnąć w rozmowę. I to wszystko w ciągu dziesięciu, piętnastu minut. Minut, które dla amatora ciągną się niemiłosiernie, ale dla wprawnego oratora są chwilą, gdy rozwija skrzydła i pokazuje swoją klasę.
Nikt nie rodzi się mówcą. Można mieć jedynie większe lub mniejsze predyspozycje do przemawiania. Na szczęście wszystko jest kwestią treningu. Sztukę krasomówstwa jesteś w stanie doprowadzić do perfekcji ćwiczeniami. Przeanalizuj swoje osobiste możliwości w zakresie wystąpień publicznych. Poznaj podstawowe zasady prowadzenia prezentacji. Dowiedz się, co możesz zrobić, by stać się lepszym, bardziej skutecznym prelegentem.
Dobrego mówcę poznaje się po tym, jak zaczyna i kończy
Poznaj swoich słuchaczy i dostosuj do nich tekst wypowiedzi.
Sam pisz swoje przemówienia i przygotowuj się do prezentacji.
Zadbaj o to, by prezentacja odpowiadała Twojej osobowości, temperamentowi, doświadczeniu i wiedzy.
Trzymaj się konkretnych punktów wystąpienia.
Przyciągaj uwagę i wybudzaj zainteresowanie.
Pamiętaj, by skończyć w odpowiednim momencie.
Co Ty wiesz o: zbieraniu istotnych informacji, które dadzą Ci władzę najskuteczniejszych technikach sprzedaży niewiarygodnej sile zadawania pytań bezbłędnych metodach negocjowania sztuce realizowania wszystkich Twoich planów Sprawdź i zostań mistrzem obezwładniającej perswazji Jeśli chcesz przekonać kogokolwiek do czegokolwiek, nie możesz nie przeczytać tej niesamowitej książki. Moim zdaniem Geoff Burch jest mistrzem perswazji. Allan Pease, autor międzynarodowego bestsellera Dlaczego mężczyźni nie słuchają, a kobiety nie potrafią czytać map Jak perswazja zmienia przyszłość Ten, kto powiedział, że nie zawsze możesz mieć wszystko, czego pragniesz, nie czytał tej książki! Nic nie powinno Cię powstrzymywać przed realizacją najśmielszych celów. Na początek zaplanuj sobie dokładnie, co chcesz osiągnąć. Twoim orężem w nierównej walce z rzeczywistością będzie perswazja - umiejętność niezbyt trudna do opanowania, a oferująca rezultaty przekraczające najśmielsze oczekiwania, zarówno na gruncie towarzyskim, jak i zawodowym. Poznaj klasyczne oraz nowoczesne metody perswazji. Zbierz fakty i narzędzia, których będziesz potrzebował, by stać się bardziej przekonujący we wszystkim, co robisz. Dowiedz się, jak działa ludzki mózg i jak można go skłonić, by pracował na Twoją korzyść. Umiejętność perswadowania może zmienić Twoją firmę i Twoje życie - od zaraz.
Twój osobisty regulamin pracy
Przede wszystkim stosuj nowoczesne techniki
Następnie zdobywaj klientów niewielkim kosztem
I wreszcie, opracuj jasną wizję sukcesu
Reguły -- strona po stronie
Wygrana w wojnie decyzyjnej
Na Twoich barkach spoczywa codzienny ciężar podejmowania decyzji. Czasem musisz zrobić to samodzielnie, innym razem konieczna jest szersza konsultacja albo nawet podział odpowiedzialności. Od tego, jak się zachowasz, zależeć będzie Twoja reputacja, wypracowany autorytet, a nawet przyszła kariera. Jeśli masz wątpliwości lub nie wiesz, jakie narzędzia zastosować podczas określonego procesu decyzyjnego, sięgnij po niezawodny zestaw reguł, które doprowadzą Cię do dokonania trafnego wyboru.
Jakość Twojej pracy i działań Twojego zespołu określana jest również poprzez odpowiednie delegowanie kompetencji. To, ile zadań będziesz prowadzić osobiście, a ile razem z kredytem zaufania przekażesz swoim pracownikom, zależy od Twoich umiejętności. Musisz cenić swój czas, znać możliwości i kompetencje podwładnych oraz nauczyć się rozpoznawać obowiązki, które mogą zostać delegowane. Aby proces ten uczynić łatwiejszym, skorzystaj z praktycznych wskazówek stworzonych w oparciu o wieloletnie doświadczenia.
Metody działania w sytuacji, gdy:
podejmujesz szybką decyzję lub opracowujesz stosowną strategię,
potrzebna jest burza mózgów albo zdanie się na własny osąd,
trzeba kogoś przekonać lub odwieść od jakiegoś wyboru,
obawiasz się oddać część władzy albo boisz się konsekwencji,
pragniesz większego zaangażowania zespołu albo zdobycia zaufania.
Astronomia ludzkich potrzeb
Fakty ukryte pod obrazem
Oko w oko z consumer insight
Poznawanie odbiorcy z bliska
"Każdy klient dokładnie wie, czego nie chce" (prawo Murphy’ego). Jeśli jednak mówimy o tym, czego klient naprawdę chce, sprawa nie jest już tak prosta. Klient chce czuć się dobrze, wygodnie, wyjątkowo — i nie chce się bać. Wywołanie u niego takiego stanu ducha jest, Szanowny Sprzedawco, Twoim zadaniem. Chcąc osiągnąć cel, musisz najpierw poznać odpowiedź na pytanie: "Dlaczego ludzie kupują rzeczy, których nie potrzebują, i w dodatku są z tego zadowoleni?".
Książka ta powstała z połączenia dwóch sprzecznych na co dzień perspektyw: sprzedawcy i klienta. Pomoże Ci rozpoznać potrzeby klienta i dotrzeć do tych, które przekładają się na największy zysk. Zrozumiesz też, dlaczego Ty sam zachowujesz się tak, a nie inaczej w sytuacjach zakupowych. Zaczniesz manewrować między kaprysami odbiorców, zmiennymi megatrendami i faktycznymi potrzebami nabywców Twoich produktów. To bieg z przeszkodami, więc czas na rozgrzewkę:
Dlaczego consumer insight robi tak oszałamiającą karierę?
Czy pomagać klientowi w podejmowaniu nieracjonalnych decyzji?
Jak sprzedawać wspaniałe samopoczucie?
Do którego momentu rozszerzać swoje portfolio produktowe?
Znany psycholog społeczny, Robert Levine, stworzył zaskakujący i nieco przewrotny podręcznik samoobrony przed manipulantami, którzy doskonale wiedzą, jak wyzwolić naszą wewnętrzną naiwność. Książka napisana ciętym i dowcipnym językiem uczy nas, jak nie dać się kupić i sprzedać. Opisuje ludzkie słabości, na których żerują tabuny nieuczciwych sprzedawców i wszelkiej maści naciągaczy. Wskazuje mechanizmy kontrolowania naszej własnej woli. Miej oczy szeroko otwarte i nigdy więcej nie daj się nabrać. Nikomu.
Manipulacja to doskonała zabawa. Szczególnie dla tego, kto manipuluje. Wystarczy sięgnąć po takie książki, jak Ukryta perswazja czy Zakazana retoryka, by dowiedzieć się więcej o tym, jak skłonić ludzi do określonych zachowań. Manipulacja jest bronią i -- jak każda broń -- może okazać się obosieczna. Czy przyszło Ci do głowy, że ktoś może wpływać na Twoje zachowanie, podczas gdy Ty nawet tego nie zauważasz i dajesz się wkręcać z przekonaniem, że podejmujesz decyzje zgodnie z własną wolą?
Wiedzieć znaczy przeżyć
Czy warto ufać ekspertom i specjalistom?
Jak obezwładniają nas serdeczność i życzliwość?
W jaki sposób unikać idiotycznej arytmetyki mentalnej?
Do czego jest Ci potrzebne krytyczne myślenie?
Czy można uprawiać uczciwą perswazję?
Charyzma to poczucie pewności siebie, które nie przytłacza ludzi, ale staje się budulcem Twojej wiarygodności i umożliwia nawiązywanie dobrych stosunków z innymi. Charyzma to przekazywanie innym pełni Twojej pasji i namiętności. Wystarczy, że zdobędziesz określone umiejętności i zyskasz odpowiednie cechy, by Twoje życie zmieniło się diametralnie. W tej książce opisano trzydzieści takich cech. W im większym stopniu opanujesz umiejętność posługiwania się tymi narzędziami, tym bardziej staniesz się charyzmatyczny i wpływowy.
Opanuj umiejętności nawiązywania kontaktu wzrokowego i aktywnego słuchania, które umożliwią Ci skuteczną komunikację bez słów.
Naucz się wykorzystywać samodyscyplinę i siłę woli do łatwego osiągania swoich celów oraz okazywania innym życzliwości.
Dowiedz się, jak zdobyć zaufanie słuchaczy, opowiadając im historie, które wywołają w ich wyobraźni sugestywne obrazy.
Sprawdź, w jaki sposób pozyskać do ochoczej współpracy nawet te osoby, których byś o to nie podejrzewał.
Książka jest wznowionym wydaniem ""Naucz ich, jak mają Cię traktować! Praktyczny podręcznik asertywności"" Wspaniale jest znaleźć oparcie w sobie Zwiększaj osobistą skuteczność przy minimalnym wysiłku Efektywnie współpracuj z innymi ludźmi i realizuj swoje cele Poznaj zasady asertywnego dobrego wychowania Asertywnie - czyli jak? Czy potrafisz bez lęku i zażenowania wyrażać własne zdanie? Umiesz sprawić, by zarówno partner, szef, jak i podwładny traktowali Cię w taki sposób, jakiego zawsze oczekiwałeś? Trzymasz emocje na wodzy, czy na najmniejsze słowo krytyki wybuchasz niczym wulkan? A może masz wrażenie, że inni wchodzą Ci na głowę, a Ty bezsilnie znosisz ten ciężar? Czy - niezależnie od znajomości podręcznikowej definicji - naprawdę wiesz, co oznacza asertywność w Twoim życiu? Zachowanie asertywne to wyraz najwyższego szacunku - do siebie i innych. Na bycie asertywnym stać jedynie człowieka w pełni dojrzałego: kogoś, kto świadom jest własnych wad i zalet. Asertywna postawa życiowa pozwala w pełni korzystać z własnych praw, bez naruszania praw innych ludzi. ""I znów ta teoria"" - pomyślisz. Jednak ""Naucz ich, jak mają Cię traktować! Praktyczny podręcznik asertywności"" różni się od innych tym, że nauczy Cię praktycznych zachowań asertywnych. Zaczniesz swobodnie wyrażać swoje myśli w życiu prywatnym i zawodowym. Z czasem przestaniesz się bać i wstydzić uczuć powstałych w odpowiedzi na kontrowersyjne zachowania innych osób. Będziesz umiał powiedzieć ""nie"" i udźwigniesz ciężar bycia w centrum zainteresowania. Przyjdą nawet takie momenty, kiedy zupełnie świadomie pozwolisz sobie na bycie nieasertywnym! Asertywność jest prawem do: wyrażania własnych myśli i opinii oraz brania za nie odpowiedzialności; mówienia ""tak"" i ""nie"" bez poczucia winy; popełniania błędów i ponoszenia za nie odpowiedzialności; proszenia o to, czego się chce; szanowania i otrzymywania szacunku od innych ludzi; wysłuchania i poważnego potraktowania; odmówienia sobie i innym asertywnego zachowania. ""Kiedy pierwszy raz usłyszałem o asertywności (lata temu, jako początkujący student), wyrobiłem sobie o tym zjawisku jasną opinię: kurs chamstwa dla nieśmiałych, kurs rozpychania się łokciami i mówienia zawsze ""nie"", w dodatku na jakichś amerykańskich przykładach. Długo myślałem, że to prawda. Może Ty też masz takie zdanie? Bartek Stolarczyk otworzył mi oczy na to, czym naprawdę jest asertywność - szacunkiem dla siebie i innych, świadomością swoich poglądów i wartości, uczeniem innych, jak mają Cię traktować, odzyskiwaniem przez Ciebie Twojej wolności. Właśnie tego nauczy Cię Bartek. To pierwsza książka, która nie jest ani amerykańskim przedrukiem, ani poradnikiem psychologicznym typu ""jak skutecznie wpaść w depresję - kurs dla opornych"". To coś kompletnie innego, książka oparta na polskich przykładach i polskiej praktyce. Ta książka może zmienić Twoje życie, tak jak zmieniają życie szkolenia Bartka Stolarczyka. Widziałem to na własne oczy, ale i sam odczułem na własnej skórze. Polecam Ci tę książkę z całego serca."" Jerzy Rzędowski, trener wystąpień publicznych, www.viaagendi.pl
Kilka naprawdę prostych prawd o tym:
ile jesteś wart i dla kogo
co znaczą zdrowe relacje w grupie
dlaczego należy się rozwijać
jak osiągać zamierzone cele i zwyciężać
jak nie dać sobą manipulować
Największym odkryciem mojego pokolenia jest to, że istoty ludzkie mogą odmieniać swoje życie przez zmianę postawy życiowej.
W. James
Włosi szczycą się tym, że pracują po to, by żyć, podczas gdy większa część Europy żyje po to, by pracować. A czego Ty oczekujesz od swojego życia zawodowego? Jeśli uważasz, że praca powinna być czymś więcej niż tylko przystankiem na drodze do kolejnych wakacji, jeśli chcesz wykonywać swoje obowiązki z satysfakcją, nieustannie się rozwijać, a przy tym stworzyć sobie zdrową i pozytywną atmosferę w środowisku zawodowym, możesz to osiągnąć. Ta książka powstała po to, by udowodnić, że nic nie jest w stanie przeszkodzić Ci w realizowaniu Twoich planów — nawet w niekorzystnych warunkach rynkowych.
Kluczem do sukcesu jest znajomość kilku prostych zasad — choć, jak wiadomo, na najprostsze rozwiązania zwykle najtrudniej wpaść. Zacznij od odpowiedniego rozplanowania organizacji pracy, dbaj o pozytywne relacje z kolegami, unikaj prób zdominowania Cię czy zmanipulowania, a nie dopuścisz do wypalenia zawodowego. Warto też poznać swoje prawa, od tych najbardziej oczywistych — praw człowieka — po te szczegółowe, zapisane w kodeksie pracy. Gdy stworzysz własne zasady, stawiaj sobie śmiałe cele i nie bój się do nich dążyć!
Bądź świadom własnych możliwości i ograniczeń.
Poznaj sztukę skutecznej komunikacji i zasady zachowania w zespole.
Pracuj nad własnym rozwojem, ucz się i próbuj nowych rzeczy.
Poszukaj pozytywnego wsparcia i poznaj potęgę automotywacji.
Naucz się radzić sobie w sytuacjach konfliktu.
Przeciwdziałaj przejawom molestowania oraz mobbingu.
Nie daj się zwolnić.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?