O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy.
Światowy bestseller pośród publikacji poświęconych problemom, z jakimi każdego dnia zmagają się rodzice i dzieci. Praktyczne ćwiczenia i wskazówki ułatwiające opanowanie sztuki komunikowania się z dziećmi i... nie tylko z nimi sprawiają, że książka ta nie jest "zarezerwowana" tylko dla profesjonalistów. Jest przeznaczona dla każdego, kto chciałby nie tylko lepiej rozumieć i mądrzej kochać dzieci, ale i być przez dzieci kochanym i rozumianym. Książkę uzupełnia suplement: "Doświadczenia rodziców polskich".
Fragment „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały Jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły”
Pytania, zalecenia i relacje rodziców Odpowiedzi na pytania rodziców
1. Czy to ważne, aby zawsze wczuwać się w przeżycia dziecka?
Nie. Wiele naszych rozmów z dziećmi jest przypadkową wymianą zdań. Jeżeli dziecko mówi: „Mamo, dzisiaj po szkole idę do Davi-da" - nie wydaje się konieczne, aby należało odpowiedzieć: „A więc postanowiłeś, że odwiedzisz przyjaciela dzisiaj po południu". Zwykłe: „Dobrze, że mi to mówisz" - będzie wystarczającą odpowiedzią. Okazją do „wczuwania się" jest moment, kiedy dziecko chce ci powiedzieć, co czuje. Odwzajemnienie jego pozytywnych uczuć nie stanowi większego problemu. Nie jest trudno odpowiedzieć na dziecięcy okrzyk: „Dostałem dzisiaj 97 punktów z testu z matmy!" - z równym entuzjazmem: „97! Musisz być bardzo szczęśliwy!"
Natomiast negatywne emocje dziecka wymagają o wiele większej zręczności. Dlatego musimy pozbyć się naszych starych ciągotek do ignorowania, zaprzeczania, moralizowania itd. Jeden z ojców powiedział, że tym, co pomogło mu stać się bardziej wrażliwym na emocjonalne potrzeby jego syna, było porównanie zmaltretowanych, nie- j szczęśliwych chłopięcych uczuć z fizycznymi ranami. Czasami wyobrażenie sobie skaleczenia pozwoliło mu zdać sobie sprawę, iż jego syn wymaga takiej samej wytężonej uwagi z powodu swych zranionych uczuć, jakiej potrzebowałby, mając zranione kolano.
2. Co jest złego, gdy pytamy dziecko wprost: „Dlaczego tak to odczuwasz?"
Niektóre dzieci potrafią powiedzieć, że się boją, są złe lub nieszczę- j śliwę. Dla wielu jednak pytanie „dlaczego?" tylko powiększa ich problem. Do pierwotnego zmartwienia dochodzi jeszcze to, że dziecko musi teraz analizować przyczynę i dać rozsądne wyjaśnienie. Bardzo często dzieci nie wiedzą, dlaczego tak się czują, jak się czują. Innym razem nie mają chęci odpowiedzieć, ponieważ czują, że w oczach dorosłych to, co powiedzą, może wydać się nie dość przekonujące. („To dlaczego płaczesz"?).Podziękowania
List do Czytelnika polskiego
List do Czytelników
Jak czytać tę książkę i korzystać z niej
1. Jak pomóc dzieciom, by radziły sobie z własnymi uczuciami
2. Zachęcanie do współpracy
3. Zamiast karania
4. Zachęcanie do samodzielności
5. Pochwały
6. Uwalnianie dzieci od grania ról
7. Podsumowanie
A właściwie to o co chodzi?
Aneks
Wiele lat później
I Listy
II Tak, ale... A co, jeśli...Co byś powiedział na...?
III Ich język ojczysty
Trzydziesta rocznica
Następne pokolenie
Żyjemy coraz szybciej, pracujemy na coraz wyższych obrotach, tworzymy i odbieramy coraz więcej informacji. Świat się zmienia. A komunikacja zmienia się wraz z nim.
Stare narzędzia wspomagające wymianę informacji powoli odchodzą do lamusa, a klasyczne sposoby porozumiewania się bezpowrotnie zniknęły już jakiś czas temu. Musimy zmienić nasze przyzwyczajenia, jeśli chcemy dogadać się z innymi. Niewłaściwa komunikacja wciąż pozostaje jedną z głównych przyczyn niepowodzenia wszelkiego typu projektów. Jeśli chcesz złamać ten trend i realizować powierzone Ci zadania z sukcesem, to dobrze trafiłeś.
W środku znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań.
Jakie bariery komunikacyjne przeszkadzają w sprawnym porozumiewaniu się z innymi i jak je skutecznie pokonywać?
Jak komunikacja wizualna może sprawić, że prezentacje czy spotkania będą skupiały uwagę rozmówców i w pełni ich angażowały?
Jak nie utonąć w natłoku e-maili, skoro nikt nie rozlicza nas z liczby wysłanych wiadomości, tylko z efektów działań?
Co zajmuje nawet do 90% czasu pracy kierownika projektu i dlaczego wciąż tak nieudolnie wykonujemy tę tajemniczą czynność?
Jak tworzyć plany komunikacji, aby były prawdziwie użyteczne, a nie stanowiły jedynie iluzji zarządzania projektem?
Autorka pokaże Ci, jak dzięki świadomemu podejściu do komunikacji stać się skuteczniejszym menedżerem i sprawić, by zrealizowane projekty stały się Twoją najlepszą wizytówką. Jej rady są tym cenniejsze, że pisze o wszystkim z perspektywy osoby, która swoje doświadczenie projektowe zdobyła podczas wielu lat pracy zawodowej.
Plan: żyć długo i szczęśliwie to nie jest poradnik. To prawdziwa historia dziennikarki, która postanowiła walczyć o swój związek, gdy z fazy wielkiej miłości przeszedł w fazę stagnacji i niezrozumienia. Postawiła wszystko na jedną kartę i zdecydowała się na ryzykowny eksperyment. Na własnej skórze sprawdziła wszystkie rady terapeutów, poradników i przyjaciółek. Krok po kroku realizowała je w swoim życiu. Niniejsza książka jest szczerym i zabawnym opisem zmagań Alisy – dowiesz się z niej, które rady warto wziąć sobie do serca, a o których lepiej zapomnieć.
Dzięki lekturze tej książki dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać moje doświadczenie przedsiębiorcy i inwestora venture capital, by zapewnić sukces swojemu pomysłowi. Przekazuję Ci tę wiedzę, byś mógł zmieniać świat na lepsze. Dla autora książki nie ma nic piękniejszego od widoku ludzi, którzy z niej korzystają. Bierzmy się więc do roboty, bo nie mogę się już tego doczekać.
Guy Kawasaki
Masz pomysł na świetny biznes i przeczucie, że może on zmienić świat? Oczaruj innych swoją wizją, pokaż wszystkim, ile jesteś wart. Uwzględniając cele i pragnienia innych, wzbudzając sympatię i zaufanie oraz proponując produkt, którym inni się zachwycą, możesz zmieniać ludzkie serca, myśli i zachowania.
Oczarować można podczas dokonywania transakcji handlowej albo ważnych negocjacji w wielkiej korporacji, a także za pomocą Facebooka. A gdy już uda Ci się to zrobić, efekty będą dużo bardziej spektakularne niż te uzyskiwane za pomocą tradycyjnej perswazji, wywierania wpływu czy marketingu.
Ta fascynująca książka opisuje wszystko, co musisz przygotować, by wystartować z kampanią reklamującą Twój produkt, wykorzystać w pełni technologie push i pull oraz oczarować klientów, pracowników, a nawet własnego szefa.
Pan i Pani w jednej firmie.
Dwudziestowieczna rewolucja obyczajowa za nami. Kobiety wyszły ze strefy domowej, wsiadły na traktory, wstąpiły do wojska i poleciały w kosmos. Ręka w rękę z mężczyznami. Mówiąc bardziej prozaicznie, obie płcie spotykają się codziennie na gruncie zawodowym. I pojawił się problem. One mówią z prędkością karabinu maszynowego, oni używają wyłącznie półsłówek. Mężczyźni rozkazują, kobiety sugerują. Gdy szef stosuje konstruktywną krytykę, podwładne się obrażają. Gdy szefowa da się ponieść emocjom, ?to na pewno PMS?. Dwie płcie, dwa plemiona, które niestety często się nie rozumieją. A pracują razem?
Joanna Sajko-Stańczyk napisała swoją książkę i dla kobiet, i dla mężczyzn. Dla wszystkich, którym dogadanie się z płcią przeciwną w pracy sprawia problemy i utrudnia realizację celów. Do tematu podchodzi kompleksowo - definiuje podstawowe pojęcia związane z tzw. genderyzmem, omawia biologiczne i psychologiczne różnice między męskim i damskim mózgiem oraz wskazuje, jakie są ich konsekwencje dla życia zawodowego. Odwołuje się do typowych sytuacji i pokazuje, jak na dany problem reagują mężczyźni, a jak kobiety. Podpowiada panom i paniom, jak mówić i działać w sposób zrozumiały dla drugiej strony. Wreszcie wskazuje zawody, w których bardziej sprawdza się damski lub męski sposób działania.
Twój podręczny tłumacz z marsjańskiego na wenusjański (i z powrotem)!
Dzięki tej książce poznasz sposoby komunikowania się i prowadzenia negocjacji z przedstawicielami różnych narodowości. Znajdziesz w niej wskazówki:
- jak przygotować spotkanie,
- jak posadzić gości przy stole,
- kiedy wręczyć wizytówki, a kiedy prezenty,
- jak zyskać sympatię i zaufanie partnera,
- jak uniknąć gaf towarzyskich,
- jaką przyjąć postawę negocjacyjną i techniki, aby odnieść sukces.
Kluczem do sukcesu jest poznanie świata wielokulturowego. Każdy naród ma swoją kulturę i historię, własny sposób myślenia i styl życia, coś co moglibyśmy nazwać jego duszą. Książka pomaga zajrzeć w myśli Rosjan, Niemców, Anglików, Włochów, Hiszpanów, Szwedów, Francuzów, Arabów, Hindusów. Latynosów, mieszkańców Dalekiego Wschodu, mieszkańców Kaukazu, a także obywateli USA. Temu zagadnieniu poświęcony jest najbardziej obszerny rozdział książki, zatytułowany: ?Portrety narodów. Podpatrywanie zachowań?. Choć książka eksponuje różnice w zachowaniach przedstawicieli różnych kultur, to jednak nie ocenia i nie dokonuje osądów. Żadnej kultury nie stawia wyżej od innej. Celem Autora jest, aby Czytelnik postarał się zrozumieć innych, zanim zasiądzie do stołu negocjacyjnego.
W publikacji podejmowane sa kwestie fundamentalne dla organozacji gospodarczych, autor od podstaw bada tzw. życiowe, elementarne zależności istnienia i rozwoju organizacji uwarunkowane aktywnością i relacjami człowieka w zespole.
Szczególną wartość interpretacyjną mają stawiane kwestie wymagające włączenia do programów kształcenia ekonomicznego, takie jak mechanizm intuicji, motywacji, kreatywności, stresu, konfliktów, patologii, entropii organizacji oraz szereg zagadnień dotyczących kultury, etyki, współdziałania, zaufania itp.
Choroby serca to zabójca numer jeden w Ameryce. Autor udowadnia, że mogą one być połączone z problemami, jakie ludzie miewają z miłością i życiem seksualnym. Dr. Alexander Lowen tłumaczy jak bardzo emocje objawiają się fizycznie, nawet w sposobie, w jakim dojrzewają nasze ciała lub jak ból może zmrozić psychologiczny rozwój, wzbraniając nas przed dawaniem i otrzymywaniem miłości, jak zablokowane emocje mogą zadusić serce, i jak wzrasta przez to ryzyko zachorowania na chorobę wieńcową, jak specjalne techniki terapeutyczne mogą uwolnić powstrzymywane napięcie serca i zmniejszyć je, dlaczego prawdziwe seksualne wypełnienie jest kluczem do emocjonalnej pełni. To nowatorska książka. Poprzez właściwie dobrane historie pacjentów oraz odkrywcze diagramy "Miłość, Sex i Serce" ukazuje jak możemy ochronić nasze serca, i, jednocześnie, jak możemy osiągnąć satysfakcję w życiu pełnym miłości i spokoju.
Niezależnie od posiadanych przez ciebie zdolności, inteligencji czy doświadczenia 85 procent twoich szans na odniesienie sukcesu zależy wyłącznie od umiejętności zjednywania sobie ludzi i przekonywania ich – czyli od twojego uroku osobistego. Jeśli dziś uważasz się za osobę pozbawioną tej cechy, przeczytaj książkę Potęga osobistego uroku, a sam się przekonasz, do czego jesteś zdolny!
Ta książka jest nadzieją dla wszystkich, którzy uważają, że brak im „tego czegoś” w kontaktach z innymi.
W Potędze osobistego uroku przedstawiono sprawdzone, łatwe do opanowania techniki pomagające być bardziej czarującym w każdej sytuacji. Jeśli zastosujesz te wszystkie sekrety w swoim życiu, wkrótce otworzą się przed tobą drzwi, o których uchyleniu nawet nie śniłeś, a ty będziesz dostawał to, czego pragniesz – za każdym razem.
Jaka jest najważniejsza cecha charakteru, której potrzebujemy, gdy chcemy sobie kogoś zjednać, czy to w życiu zawodowym, czy osobistym?
To urok osobisty – umiejętność stworzenia specjalnej więzi z każdą osobą i sprawienia, że poczuje się ona w naszym towarzystwie jak ktoś naprawdę wyjątkowy.
Być może myślisz, że z urokiem osobistym trzeba się „urodzić”, ale jest on czymś, czego można się nauczyć, nawet jeśli niektórzy zostali nim naturalnie obdarzeni.
Brian Tracy i Ron Arden – autorytety w dziedzinie sukcesu osobistego i zawodowego – pomogli tysiącom ludzi osiągnąć rzeczy, o których ci nawet nie śmieli marzyć: bogactwo, karierę, udane związki i jeszcze więcej – wszystko to, co możemy zyskać dzięki urokowi osobistemu. W tym fantastycznym poradniku Tracy i Arden odkrywają przed nami tajemnice uroku osobistego i pokazują, co sami możemy zrobić, żeby stać się bardziej czarujący – w jednej chwili!
Potęga osobistego uroku zmieni twoje życie, bo dzięki tej książce nauczysz się, jak:
- przykuć uwagę i zdobyć zaufanie każdego już w ciągu kilku pierwszych sekund spotkania,
- uzyskać wsparcie ludzi, którzy pomogą ci osiągnąć twój cel,
- udoskonalić mowę ciała oraz techniki słuchania, które dadzą odczuć innym, że jesteś na nich skupiony,
- układać lepsze i ciekawsze przemówienia i prezentacje,
- radykalnie poprawić twoje zdolności negocjacyjne,
- rozkręcić interes i dostać awans w pracy,
- i wiele, wiele więcej!
W Potędze osobistego uroku znajdziesz szczegółowe objaśnienia, jak najbardziej czarujący ludzie udoskonalili swoje umiejętności, od prowadzenia rozmów z klientami po wejście na głębsze poziomy empatii dla swoich przyjaciół i bliskich oraz zrozumienia ich. Znajdziesz tu konkretne metody, które należy zastosować, żeby oczarować i mężczyznę, i kobietę.
O Autorach
BRIAN TRACY jest jednym z najlepszych trenerów sukcesu na świecie. Pracuje jako konsultant, trener i mówca dla ponad tysiąca firm. Ponad milion przedsiębiorców nauczyło się od niego sprzedaży, marketingu, negocjacji i perswazji. Jest autorem wielu bestsellerów na temat sukcesu osobistego i zawodowego, między innymi Focal Point, Eat That Frog! (Zjedz tę żabę!) oraz Goals. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii.
RON ARDEN, były aktor i reżyser, jest dzisiaj czołowym trenerem profesjonalnych mówców. Jego klienci to między innymi wielkie korporacje; urzędy miejskie, stanowe oraz agencje rządowe; politycy; dyrektorzy; postacie medialne oraz wiele innych osób i instytucji. Mieszka w San Diego w Kalifornii.
Opinie
Ta niezwykła książka nauczy cię, jak odkryć „urok”, który jest schowany w twoim wnętrzu (...) oraz jak obrócić go w bogactwo.
Robert G. Allen, autor bestsellera „New York Timesa” Multiple Streams of Income
Tylko Tracy i Arden potrafią tak naładować mocą każde słowo. Udowodnili, że w sukcesie chodzi przede wszystkim o urok osobisty.
Charles T. Jones, autor Life is Tremendous, prezes Executive Books
W dzisiejszym świecie, w którym wszystko zdobywamy błyskawicznie, łatwo zapomnieć o najważniejszych filarach sukcesu. Jednym z nich jest Twoja reputacja. To, co ludzie o Tobie myślą, jest wynikiem Twojego uroku osobistego, który roztaczasz nie tylko wtedy, gdy przebywasz w ich towarzystwie, ale w każdej sytuacji w Twoim życiu. Czytaj i czerp korzyści ze wszystkich lekcji opisanych w tej książce, aby udoskonalić moc swojego uroku osobistego!
Tom Hopkins, mistrz trenerów sprzedaży, autor How to Master the Art of Selling
Robert Muchembled (ur. 1944), jeden z najwybitniejszych francuskich historyków nowożytności, dzieli swój profesorski czas między Paryż i Princeton. Dzięki temu ta kulturowa historia seksu drugiej połowy ubiegłego tysiąclecia nabrała ponadkontynentalnego wymiaru i dała obraz prawdziwie uniwersalny. Francja, Anglia i Ameryka ostatnich stuleci w kwestiach seksualności biegną, jak się okazuje, podobnym tropem. Wbrew dość rozpowszechnionemu wyobrażeniu okres ten nie przysparzał liniowo ludziom coraz więcej wolności. Drakońskie regulacje prawne w odniesieniu do pewnych odchyleń obyczajowych następowały po bardziej liberalnych okresach, życie kobiet w rozumnym, zdawałoby się, XIX wieku dalece nie było lżejsze niż na przykład w oświeceniu. Muchembled śledzi ten dramat ograniczanej na różne sposoby swobody w zaznawaniu erotycznej przyjemności na tle głębszych uwarunkowań obyczajowych, politycznych i religijnych. Happy end w postaci triumfalnego odkrycia przez medycynę orgazmu i ochoczego zastosowania tej znanej wszystkim od zawsze nowości nie przesłoni obyczajowej traumy, którą autor tak dobitnie ewokuje swoją opowieścią. W światłym na pozór XVI wieku Florencja wprowadza karę śmierci za homoseksualizm, a seks analny, nawet hetero, był dawniej i ciężkim grzechem, i zbrodnią. Po takiej lekturze czytelnik, a zwłaszcza czytelniczka, zapewne bardziej polubi swoje czasy.
Słowa, które mają MOC
Czy wierzysz w moc perswazji w komunikacji z ludźmi? Zanim odpowiesz na to pytanie, wykonaj następujące ćwiczenie: zamknij oczy, ustaw w szeregu swojej pamięci osoby, z którymi na co dzień współpracujesz, i wybierz te, których prośby realizujesz w pierwszej kolejności. Czy są to te sympatyczne? Sympatyczny może poczekać, prawda? Nie pogniewa się, zrozumie, zaakceptuje, najwyżej zrobi sam. A może najszybciej załatwiasz sprawy najbardziej namolnych? Tych, którzy będą marudzić, wisieć Ci nad głową, wzdychać, że Twoje opóźnienia zawalą projekt. Jeśli nie masz bardzo przekornej natury, robotę dla nich wykonasz najprędzej ? po to, by mieć ich z głowy. Czy teraz czujesz moc perswazji? Czy wierzysz już, że tak jak marudni wpływają na Twoje działania, tak Ty możesz kierować działaniami innych ludzi?
Jeśli tak jest, sięgnij po książkę Aleksandra Binsztoka. W sposób prosty, dosadny i dowcipny autor podpowie Ci, jakimi metodami możesz wpływać na otoczenie i kształtować je tak, by ułatwić sobie życie zawodowe i prywatne. Z jednym zastrzeżeniem - książka nie ujmuje wszystkich zagadnień komunikacji perswazyjnej. Jest jednak częścią strategii, metod i technik, które wchodzą w skład Modelu Permanentnego Rozwoju Społecznego (Permanent Social Development Model, PSDM), który autor od lat konstruuje wraz ze współpracownikami. Pod tym modelem podpisuje się obiema rękami, jednak pozostawia Czytelnikowi pole do przemyśleń i własnych wniosków.
Dale Carnegie był pionierem w dziedzinie tego, co dziś nazywamy rozwojem ludzkiego potencjału. Jego wykłady i publikacje pomogły ludziom z całego świata stać się pewnymi siebie, atrakcyjnymi i wpływowymi osobami.
W 1912 roku Carnegie poprowadził w Young Men's Christian Association (YMCA) w Nowym Jorku swój pierwszy kurs z zakresu wystąpień publicznych. Na wzór większości ówczesnych szkoleń poświęconych tej tematyce Dale rozpoczął go od wykładu teoretycznego. Szybko jednak zauważył, że słuchacze są znudzeni i zniecierpliwieni. Musiał jakoś temu zaradzić.
Przerwał wykład, ze spokojem wskazał na mężczyznę siedzącego w ostatnim rzędzie i poprosił go, aby opowiedział o sobie w kilku zdaniach. Gdy mężczyzna skończył, Dale poprosił o to samo następną osobę i tak po kolei, dopóki każdy uczestnik nie zabrał głosu. Zachęcani przez kolegów i prowadzeni przez wykładowcę, słuchacze z powodzeniem pokonywali swój lęk przed publicznym wystąpieniem. „Nie zdając sobie z tego sprawy - powiedział później Carnegie - wpadłem na najlepszy sposób przezwyciężenia tremy". Kurs stał się tak popularny, że jego twórca już wkrótce zaczął prowadzić zajęcia także w innych miastach, stopniowo zmieniając i udoskonalając treść poszczególnych lekcji. Przekonał się, że kursantom najbardziej zależy na zwiększeniu pewności siebie, poprawie stosunków z innymi ludźmi, odnoszeniu sukcesów zawodowych oraz na skutecznym pokonywaniu obaw. Carnegie położył więc większy nacisk na kształtowanie praktycznych umiejętności publicznego występowania niż na zagadnienia teoretyczne. Tamte pierwsze mowy uczestników stały się raczej środkiem do celu, a nie celem samym w sobie.
Poza informacjami zebranymi od kursantów Carnegie pogłębiał swoją wiedzę, prowadząc intensywne badania nad postawą życiową osób odnoszących sukcesy. Zgromadzone doświadczenie włączył do programu szkoleń, a także wykorzystał do napisania swojej najbardziej znanej książki Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi1.
Książka natychmiast stała się bestsellerem, a od momentu publikacji w 1936 roku (wraz z wydaniem wznowionym w 1981 roku) sprzedała się w ponad 20 milionach egzemplarzy i przetłumaczono ją na 36 języków. W 2002 roku Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi otrzymała tytuł Najważniejszej Książki Biznesowej XX wieku. Cztery lata później „Fortune Magazine" zaliczył ją do jednej z 7 pozycji, które każdy czytelnik powinien mieć w swojej biblioteczce. Kolejna książka Dale'a, Jak przestać się martwić i zacząć żyć, którą napisał w 1948 roku, również znalazła miliony miłośników i została przetłumaczona na 27 języków.
Od wielu lat Dale Carnegie i jego następcy w założonej przez niego firmie - Dale Carnegie & Associates, Inc. - prowadzą kursy oraz seminaria dla milionów kobiet i mężczyzn z ponad 70 krajów na całym świecie, wpływając tym samym na życie osób ze wszystkich warstw społecznych - począwszy od robotników fabrycznych i urzędników poprzez menedżerów i właścicieli firm aż po przywódców państwowych. Absolwentami tych szkoleń są dyrektorzy naczelni potężnych korporacji, kierownicy i właściciele wszelkiego rodzaju firm oraz organizacji komercyjnych i przemysłowych, przedstawiciele państwowych władz ustawodawczych i wykonawczych, a także osoby prywatne, które chciały zdobyć umiejętności oferowane przez szkolenia Dale Carnegie & Associates, Inc.
Dale Carnegie zmarł l listopada 1955 roku. Nekrolog zamieszczony w jednym z waszyngtońskich dzienników doskonale podsumował jego zasługi dla społeczeństwa: „Dale Carnegie nie rozwiązał żadnej z odwiecznych zagadek wszechświata. Pomógł jednak ludziom, być może bardziej niż ktokolwiek z jego pokolenia, zrozumieć, jak należy nawiązywać wartościowe relacje z innymi - a ta umiejętność wydaje się dziś nam najpotrzebniejsza".
Niniejsza seria została stworzona w celu zapoznania czytelników z nauką Dale'a Carnegie. Książki wchodzące w jej skład opierają się na publikacjach Dale'a oraz na zagadnieniach ze szkoleń oferowanych przez Dale Carnegie & Associates, Inc. Aby współczesny odbiorca jeszcze lepiej zrozumiał proponowane zasady, serię uzupełniono o liczne przykłady i ilustracje odwołujące się do codziennego życia.
- z wprowadzenia do książki
Jak na zaufaniu budować dobre relacje z ludźmi
Spis treści:
Wprowadzenie do serii
Wstęp
Rozdział 1
Tak, ty też masz w sobie charyzmę
Rozdział 2
Zawieraj nowe przyjaźnie i pielęgnuj te dotychczasowe
Rozdział 3
Współpraca, współpraca i jeszcze raz współpraca
Rozdział 4
Budowanie zaufania
Rozdział 5
Poznaj swoich ludzi
Rozdział 6
Przekonywanie innych do swojego sposobu myślenia
Rozdział 7
Radzenie sobie z trudnymi ludźmi
Rozdział 8
Taktowne i kulturalne wyrażanie sprzeciwu
Rozdział 9
Klucz do podniesienia jakości obsługi
Rozdział 10
Panowanie nad emocjami
Załącznik A
O Dale'u Carnegie
Załącznik B
Zasady Dale'a Carnegie
Nienawidzę cię – kochaj mnie!
Tak w skrócie można opisać relacje z osobą cierpiącą na zaburzenie osobowości typu borderline. Skrajne emocje, wykorzystywanie słabości innych, by osiągnąć swoje cele, czułość przeplatana ze złością. Jak odzyskać kontrolę nad swoim życiem, gdy ktoś z bliskich cierpi na borderline? To pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka podejmująca ten trudny temat. Zawiera wiele historii rodzin i partnerów osób z tym zaburzeniem. Autorzy przedstawiają sprawdzone wskazówki i porady, które można wprowadzić w życie praktycznie od zaraz.
Książka ta traktuje o sztuce komunikacji w hospicjum. Poprzez autentyczne historie nadesłane z hospicjów z całego kraju uczy, jak rozmawiać z chorymi u kresu ich życia. Jest to szczególny podręcznik napisany dla wszystkich osób, które zajmują się ciężko i nieuleczalnie chorymi. Wart polecenia dla personelu medycznego podstawowej opieki zdrowotnej, szpitali, a przede wszystkim hospicjów i ośrodków opieki paliatywnej. Studenci medycyny, pielęgniarstwa, teologii, psychologii, pedagogiki i socjologii spotkają się tu z konkretnymi zdarzeniami, z którymi zetkną się niebawem w pracy zawodowej. Rodziny chorych poczują się mniej samotne, czytając o przeżyciach innych osób, znajdujących się w podobnej sytuacji. Doświadczeni pracownicy pomagający ludziom nieuleczalnie chorym znajdą tu odbicie swoich dylematów, wątpliwości i radości z wykonywanej pracy.
Autor o. Józef Augustyn SJ doświadczony kierownik duchowy w prosty sposób odpowiada na konkretne pytania dotyczące: przebaczenia, pojednania, różnego typu zranień, sakramentu pojednania. Książka jest praktycznym poradnikiem duchowym, który może skutecznie pomóc nam i naszym bliskim w rozwiązywaniu istotnych problemów życiowych.
Czy wszystkie pary przez to przechodzą?
Czy mój partner naprawdę może się zmienić?
Kiedy podjąć decyzję o rozstaniu?
Tego rodzaju pytania często zadają sobie kobiety, które są nieszczęśliwe w związku.
Jeśli partner rozmyślnie cię rani, ma poważne problemy – jest uzależniony, cierpi na zaburzenia psychiczne lub osobowości, ma skłonność do przemocy – możesz czuć się zdezorientowana i uwięziona w pułapce toksycznej relacji. Ten napisany przystępnym językiem poradnik pokaże ci, jak realistycznie podsumować swój związek i ruszyć dalej. Dzięki zawartym tu radom i ćwiczeniom dowiesz się m.in., jak:
- rozpoznać sygnały świadczące o tym, że twój mężczyzna ma poważny problem;
- opracować jasny plan działania dla siebie i partnera;
- przygotować się do życia w pojedynkę, nawet jeśli starasz się utrzymać związek.
Autorzy, specjalizujący się w sprawach przemocy domowej i niesieniu pomocy jej ofiarom, oferują tu wsparcie oraz praktyczne zalecenia, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.
Lundy Bancroft zawodowo zajmuje się kwestiami przemocy domowej i zachowaniami mężczyzn znęcających się nad kobietami. Prowadzi szkolenia z zakresu radzenia sobie z przemocą domową dla pracowników instytucji państwowych, sądowniczych i organizacji non profit. Jest autorem książek Why Does He Do That, The Batterer as Parent i When Dad Hurts Mum.
Jac Patrissi specjalizuje się w doradztwie dla ofiar przemocy. Jest założycielką Vermont Victim Assistance Academy i organizuje cykliczne spotkania Growing a New Heart dla kobiet, które dochodzą do siebie po toksycznych związkach.
Autor - doświadczony rekolekcjonista i kierownik duchowy - w bardzo przystępny sposób odpowiada na pytania dotyczące emocjonalnego życia człowieka, m.in. jak leczyć się z zazdrości, gniewu, lęku, jak przeżywać negatywne uczucia, wyjaśnia na czym polega prawdziwa szczerość, a także czy Bóg przemawia przez nasza sny.
Do książki dołączona jest płyta mp3 z nagranymi konferencjami autora poświęconymi tematyce ludzkich uczuć.
Tematyka książki obejmuje zagadnienia istotne dla prawidłowego funkcjonowania każdej organizacji. W szpitalach, podobnie jak w innych organizacjach, dochodzi do niepożądanych zjawisk w relacjach międzyludzkich i do zaburzeń w systemie komunikacji. Książka ta jest próbą znalezienia rozwiązania tych nieprawidłowości i powinna zainteresować w równym stopniu kadrę zarządzającą, jak i pracowników oraz organy właścicielskie szpitali. Na szczególną uwagę zasługuje prezentacja wyników rozległych badań empirycznych przeprowadzonych w szpitalach naszego województwa.
Z przedmowy Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego Jerzego Łużniaka
Światowy bestseller pośród publikacji poświęconych problemom, z jakimi każdego dnia zmagają się rodzice i dzieci. Praktyczne ćwiczenia i wskazówki ułatwiające opanowanie sztuki komunikowania się z dziećmi i... nie tylko z nimi sprawiają, że książka ta nie jest "zarezerwowana" tylko dla profesjonalistów. Jest przeznaczona dla każdego, kto chciałby nie tylko lepiej rozumieć i mądrzej kochać dzieci, ale i być przez dzieci kochanym i rozumianym. Książkę uzupełnia suplement: "Doświadczenia rodziców polskich".
Fragment „Jak mówić żeby dzieci nas słuchały Jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły”
Pytania, zalecenia i relacje rodziców Odpowiedzi na pytania rodziców
1. Czy to ważne, aby zawsze wczuwać się w przeżycia dziecka?
Nie. Wiele naszych rozmów z dziećmi jest przypadkową wymianą zdań. Jeżeli dziecko mówi: „Mamo, dzisiaj po szkole idę do Davi-da" - nie wydaje się konieczne, aby należało odpowiedzieć: „A więc postanowiłeś, że odwiedzisz przyjaciela dzisiaj po południu". Zwykłe: „Dobrze, że mi to mówisz" - będzie wystarczającą odpowiedzią. Okazją do „wczuwania się" jest moment, kiedy dziecko chce ci powiedzieć, co czuje. Odwzajemnienie jego pozytywnych uczuć nie stanowi większego problemu. Nie jest trudno odpowiedzieć na dziecięcy okrzyk: „Dostałem dzisiaj 97 punktów z testu z matmy!" - z równym entuzjazmem: „97! Musisz być bardzo szczęśliwy!"
Natomiast negatywne emocje dziecka wymagają o wiele większej zręczności. Dlatego musimy pozbyć się naszych starych ciągotek do ignorowania, zaprzeczania, moralizowania itd. Jeden z ojców powiedział, że tym, co pomogło mu stać się bardziej wrażliwym na emocjonalne potrzeby jego syna, było porównanie zmaltretowanych, nie- j szczęśliwych chłopięcych uczuć z fizycznymi ranami. Czasami wyobrażenie sobie skaleczenia pozwoliło mu zdać sobie sprawę, iż jego syn wymaga takiej samej wytężonej uwagi z powodu swych zranionych uczuć, jakiej potrzebowałby, mając zranione kolano.
2. Co jest złego, gdy pytamy dziecko wprost: „Dlaczego tak to odczuwasz?"
Niektóre dzieci potrafią powiedzieć, że się boją, są złe lub nieszczę- j śliwę. Dla wielu jednak pytanie „dlaczego?" tylko powiększa ich problem. Do pierwotnego zmartwienia dochodzi jeszcze to, że dziecko musi teraz analizować przyczynę i dać rozsądne wyjaśnienie. Bardzo często dzieci nie wiedzą, dlaczego tak się czują, jak się czują. Innym razem nie mają chęci odpowiedzieć, ponieważ czują, że w oczach dorosłych to, co powiedzą, może wydać się nie dość przekonujące. („To dlaczego płaczesz"?).
Podziękowania
List do Czytelnika polskiego
List do Czytelników
Jak czytać tę książkę i korzystać z niej
1. Jak pomóc dzieciom, by radziły sobie z własnymi uczuciami
2. Zachęcanie do współpracy
3. Zamiast karania
4. Zachęcanie do samodzielności
5. Pochwały
6. Uwalnianie dzieci od grania ról
7. Podsumowanie
A właściwie to o co chodzi?
Aneks
Wiele lat później
I Listy
II Tak, ale... A co, jeśli...Co byś powiedział na...?
III Ich język ojczysty
Trzydziesta rocznica
Następne pokolenie
Książkę tę napisałam, zainspirowana poradnikiem Jak jeść — przewodnik konsumenta Michaela Pollana. Autor pomaga czytelnikowi wprowadzić w życie proste reguły dotyczące odżywiania się. „Nie spożywaj płatków śniadaniowych, które zmieniają kolor mleka". „Nie jedz tego, czego twoja prababcia nie uznałaby za jadalne". Jego zasady wystarczają, by zacząć jadać dobrze i zdrowo. Pollan udowadnia, że właściwe odżywianie się nie musi być trudne.
„Tak samo jest w przypadku małżeństwa" — pomyślałam, kartkując jego książkę. Dlaczego nie miałabym napisać książki o małżeństwie (zdefiniowanym ogólnie jako stały związek) dla osób, które chcą tylko poznać zasady praktyczne, a nie interesuje ich teoria? Oczywiście bycie parą to o wiele bardziej złożona sprawa niż jedzenie. Uznałam jednak, że bez trudu zdołam spisać sto zwięzłych zasad, dzięki którym związek może się rozwijać albo przynajmniej zyskać szansę na przetrwanie.
Jestem wdzięczna Michaelowi Pollanowi, ponieważ przypomniał mi, że prostota to najlepszy sposób na rozwiązanie skomplikowanych problemów.
"On nie chce ze mną rozmawiać.
Ona nie chce się ze mną kochać.
Poznaj nowe rozwiązania
odwiecznych problemów!"
Ta książka to zdumiewające połączenie życiowej mądrości i naukowej wiedzy. Nie wyobrażam sobie lepszego poradnika dla współczesnych par, zarówno małżeńskich, jak i innych związków uczuciowych. Skorzystaj z niego!
William Doherty, terapeuta
100 zasad udanego związku
Spis treści:
Od autorki Wstęp
1. Bądź serdeczny
2. Zrezygnuj z krytykanctwa
3. Naucz się słuchać
4. Odwołaj pościg:
Jak komunikować się z partnerem, który się od ciebie oddala
5. Walcz uczciwie!
6. Zapomnij o łóżkowych schematach
7. Szok po urodzeniu dzieci:
Nie trać głowy, gdy rodzina się powiększa
8. Uświadom sobie, kiedy powiedzieć: „Dość!"
9. Jak sobie radzić z przybranymi dziećmi
10 Twój dom rodzinny - droga ku cudownemu małżeństwu
Epilog
Obiecuję wam jedno
Podziękowania
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?