Polecamy całą serię najlepszych książek psychologicznych. Znajdziecie tu najciekawsze i najbardziej popularne poradniki i podręczniki. Setki tytułów, do których chętnie się wraca. Polecamy szczególnie książkę psychiatry Viktora Frankla, która opisuje jego traumatyczne przeżycia z obozów koncentracyjnych podczas II wojny światowej oraz podstawy jego metody leczenia zaburzeń psychicznych. To jedna z najbardziej wpływowych książek w literaturze psychiatrycznej. Ponadto proponujemy również słynną książkę autorstwa Cialdini Robert B.To znakomita książka z dziedziny psychologii społecznej, prezentująca techniki wywierania wpływ na ludzi.
...Partnerką ideową Zenona jest Elżbieta, postać ukryta w cieniu, ale niezmiernie ważna, kondensująca w sobie wszelkie cierpienie, wyobcowana i bezdomna, pozbawiona matczynej miłości, odczuwająca ból każdego stworzenia (pies Fitek), nie mogąca znieść faktu, że już przez to, że żyje, godzi się, przystaje na tych ludzi żyjących pod jej pokojem "jak szczury"...
Augusta, Alice i Angelica to przedstawicielki różnych pokoleń tej samej rodziny. Łączą je nie tylko więzy krwi, lecz także wspólne losy – dwie z nich to matki nieślubnych dzieci, trzecia jest niechcianą córką. Nieświadomie wszystkie popełniają błędy swoich poprzedniczek. Przekazywany z pokolenia na pokolenie dom Augusty, w którym szukają schronienia, staje się świadkiem rozpaczy, radości, poszukiwania prawdziwego uczucia oraz walki o niezależność i samodzielność. To powieść, w której poezja przeplata się z tragedią, a rzeczywistość z magią. Wielowątkowa i wielopłaszczyznowa historia, bogata w emocje, wydarzenia i postaci, barwnie i potoczyście opowiedziana, przywodzi na myśl przekazywane ustnie legendy, których literackim odpowiednikiem jest twórczość Selmy Lagerlöf.
Chata wuja Toma to powieść amerykańskiej pisarki , która jako pierwsza opisała życie niewolników w ówczesnej Ameryce ukazując przemoc i bezwzględność, z jaką ich traktowano. Ta piękna i mądra książka miała wielki wpływ na historię Ameryki. Powieść przyczyniła się do uwypuklenia problemu niewolnictwa w Stanach Zjednoczonych, który był jedną z głównych przyczyn wybuchu wojny secesyjnej.
Abraham Lincoln, kiedy spotkał Harriet Beecher Stowe, podobno powiedział: "To jest ta mała starsza Pani, która rozpoczęła tę nową wielką wojnę."
Czyta: Adam Hutyra
José Saramago, laureat literackiej Nagrody Nobla z 1998 r. i najpopularniejszy na świecie prozaik portugalski, sławę zdobył dopiero w sześćdziesiątym roku życia swoją trzecią powieścią Baltazar i Blimunda, nagrodzoną prestiżową nagrodą portugalskiego PEN Clubu oraz Nagrodą Literacką Miasta Lizbona.
Nakładem Domu Wydawniczego REBIS ukazały się dotychczas: Baltazar i Blimunda, Wszystkie imiona, Rok śmierci Ricarda Reisa, Kamienna tratwa, Historia oblężenia Lizbony oraz Miasto ślepców
W nienazwanym mieście, znanym czytelnikom z Miasta ślepców, obywatele postanawiają w niezwykły sposób skorzystać z prawa wyborczego. 80 procent wyborców wrzuca do urn czyste białe karty do głosowania. Tę manifestacje rząd interpretuje jako podważenie zasad demokracji, jako spisek wymierzony przeciwko prawowitym władzom wybranym w demokratycznych wyborach. Zapada decyzja o wprowadzeniu stanu wyjątkowego, rząd, obrażony na swoich obywateli, opuszcza miasto. Nikt jednak nie jest w stanie przewidzieć, jaki będzie rozwój wydarzeń, rzeczywistość zadaje kłam wszystkim przewidywaniom i zmusza do rewizji utartych poglądów.
Ta niezwykła powieść laureata literackiej Nagrody Nobla jest wstrząsającym studium opresyjności władzy i nieludzkości ludzkiej natury, a także wnikliwym spojrzeniem na społeczną naturę człowieka i jego zdolność do nieustannych zmian
Temat to zaiste romantyczny: zbiegły galernik i złoczyńca, zmuszony do opieki nad osieroconą dziewczynką, doświadcza duchowego przeistoczenia. A dodajmy, że ta malownicza historia rozgrywa się na tle burz i zamętu rewolucji francuskiej i wojen napoleońskich, stanowiąc jedynie pretekst do przedstawienia barwnej panoramy ludzkich losów. Nic dziwnego zatem, że dzieje Kozety i Jeana Valjeana od ponad półtora stulecia pobudzają wyobraźnię czytelników, twórców zaś inspirują do mniej lub bardziej wiernych adaptacji.
Nazistowski literat i jego francuski biograf, który odkrywa prawdę o nikczemnej przeszłości pisarza. Wiedeński złodziej planujący zabójstwo króla dzielnicy. Przybyły w połowie dziewiętnastego wieku do Nowego Jorku irlandzki wieśniak, marzący jedynie o uczciwym życiu. Agent carskiej Ochrany, ucieleśnienie zdrady. Dwanaście opowiadań Moniki Piątkowskiej to dwanaście podróży w głąb ludzkich umysłów. Bohaterowie Nikczemnych historii pochodzą z różnych epok i środowisk, ale pod jednym względem są do siebie podobni ? dopuścili się zbrodni i muszą teraz zmierzyć się z prawdą o samych sobie. Pojęcie zbrodni, którym posługuje się Piątkowska, nie mieści się w definicji zawartej w prawie karnym. Owszem, w Nikczemnych historiach mówi się o przestępstwach kryminalnych, ale także o gwałcie na własnej pamięci i grzechu ślepoty. Zbrodnia, zdaje się mówić autorka, to doświadczenie powszechne, wpisane w każdy ludzki los. Nie, nie wyjawię, co się stało tamtego ranka, niech każdy domyśli się tego sam: to, co nosi w sobie, ukryte pragnienia i prawdziwa natura, podsuną mu jego własną odpowiedź ? tak kończy swoje wyznanie bohater jednego z opowiadań. Zdania te mogą być mottem dla całej książki.
Debiut powieściowy Gazdanowa Wieczór u Claire (1930) to utwór-wspomnienie, gdzie miejscem akcji jest pamięć bohatera-narratora. Rozpoczyna go ów tytułowy wieczór w Paryżu, kiedy dochodzi do zbliżenia miłosnego bohatera z kobietą o imieniu Claire. Zdarzenie to uruchamia w pamięci bohatera ciąg wspomnień, które koncentrują się wokół czterech głównych okresów jego życia: dzieciństwa, nauki w korpusie kadetów, gimnazjum i wojny domowej. Wspomnienia toczą się kapryśnie, z nawrotami, dygresjami, reminiscencjami, przynosząc wiele świetnych portretów psychologicznych, głębokich refleksji nad życiem i śmiercią.
Widmo Aleksandra Wolfa (1947-1948) to utrzymana w konwencji thrillera psychologicznego rzecz o roli przypadku w życiu człowieka, opowieść o śmierci. Bohatera prześladują wspomnienia z wojny domowej w Rosji, kiedy to w obronie własnej zabił człowieka. Wpada mu w ręce to opowiadań niejakiego Aleksandra Wolfa, gdzie owa zdarzenie zostało opisane szczegółowo z perspektywy niedoszłej ofiary. Wytłumaczenie może być jedno – ofiara przeżyła. Bohater postanawia odszukać Wolfa. Ciąg niezwykłych okoliczności doprowadzi do spotkania zabójcy i ofiary. Wówczas to bohater po raz drugi zabije Wolfa…
Wznowienie 2009 rok
Dzięki doświadczeniu Dziewięciu Wtajemniczeń z "Niebiańskiego Proroctwa" - wielkiego przeboju wydawniczego w dziesiątkach krajów świata - miliony ludzi ujrzały nowo powstający obraz świata, który one opisują. Tamta książka pozwoliła ludziom otworzyć się na fenomen zbiegów okoliczności, umożliwiający odmienne pojmowanie osobistego przeznaczenia i życiowej misji. W równie fascynującej części drugiej rozpoczyna się przygoda poszukiwania Dziesiątego Wtajemniczenia. Jest to zarazem podróż zabierająca czytelnika do krainy wspomnień z poprzednich wcieleń i minionych wieków, do zaświatów, gdzie przechowywana jest wiedza o przeznaczeniu ludzkości...
Od autora
Tak jak Niebiańskie Proroctwo jest to pełna przygód przypowieść, próba zilustrowania nieustającej duchowej przemiany, która wydarza się w naszych czasach. Pisząc obie książki, miałem nadzieję, że uda mi się, przekazać coś, co sam nazywam "wspólnym obrazem", żywym portretem nowych doznań, uczuć, percepcji i zjawisk, które zaczynają definiować nasze życie u progu trzeciego tysiąclecia.
W moim przekonaniu naszym największym błędem jest myślenie, iż ludzka duchowość jest czymś już zrozumianym i uformowanym. Jeżeli historia uczy nas czegokolwiek, to właśnie tego, że ludzka kultura i wiedza wciąż się rozwijają. Jedynie indywidualne opinie są ustalone i dogmatyczne. Prawda jest o wiele bardziej dynamiczna, a wielka radość życia polega na byciu otwartym, na znajdowaniu swojej własnej prawdy, którą możemy wyrazić, a potem obserwować, jak w synchroniczny sposób ta prawda się rozwija i przybiera wyraźniejszą postać, właśnie wtedy, gdy zachodzi potrzeba, by wpłynęła na czyjeś życie.
Wszyscy gdzieś razem podążamy, każda generacja buduje na zdobyczach poprzedniej, wszyscy zmierzamy ku końcowi, który zaledwie bardzo mgliście pamiętamy. Wszyscy się znajdujemy w procesie budzenia się i otwierania na to, kim naprawdę jesteśmy i co przybyliśmy dokonać, a często jest to bardzo trudne. Ja jednak mocno wierzę w to, że jeśli będziemy korzystać z najlepszych tradycji, które zastaliśmy, i pamiętać o ciągłym procesie przemiany, to każdą przeszkodę, każdą osobistą porażkę uda nam się pokonać wiarą w przeznaczenie i cud.
Nie mam zamiaru umniejszać ogromu problemów, które wciąż stoją przed ludzkością, chcę tylko zasugerować, że każdy z nas jest zaangażowany w znalezienie ich rozwiązania. Jeśli będziemy świadomi wielkiej tajemnicy, jaką jest życie, zrozumiemy, że zostaliśmy umieszczeni w idealnej sytuacji... by dokonać wszelkich zmian na świecie.
Kup zestaw książek Jamesa Redfielda. Razem taniej!
Zestaw pierwszy: Dziesiąte wtajemniczenie, Niebiańska przepowiednia
Zestaw drugi: Niebiańska przepowiednia, Niebiańska wizja
Zestaw trzeci: Niebiańska wizja, Tajemnica Shambhali
Zestaw czwarty: Tajemnica Shambhali, Niebiańska przepowiednia
Zestaw piąty: Tajemnica Shambhali, Dziesiąte wtajemniczenie
Zestaw szósty: Niebiańska przepowiednia Praktyczny przewodnik, Niebiańska przepowiednia
Dziesiąte wtajemniczenie
Spis treści
James Redfield
Od autora
Myśląc o drodze
Wspominając podróż
Pokonując lęk
Pamiętając
Otwierając się na wiedzę
Historia przebudzenia
Duchowe piekło
Przebaczając
Pamiętając przyszłość
Zatrzymując Wizję
Bohaterowie Miłości morderców mają wiele twarzy, imion, tożsamości. Płatny morderca, umierający aktor, prorok, skażony radioaktywną materią zbieracz złomu, zwykły turysta. Każdy z nich ma swoją historię, która zaczyna się i kończy w tym samym punkcie, newralgicznym punkcie świata - ludzkiej samotności. Każdy z nich, bez względu na miejsce i czas, musi sam zmierzyć się z otaczającą go rzeczywistością i z tym, co jest największym zagrożeniem - z samym sobą.
Siedmioletni Jay mieszka od pięciu lat ze swoją zamożną babką w wytwornym apartamencie na 61 ulicy, Park Avenue. Nie wie, dlaczego wszystko związane z jego rodzicami owiane jest tajemnicą i niedopowiedzeniami. Susan, matka chłopca z powodu działania w wywrotowej nielegalnej organizacji straciła prawa rodzicielskie, gdy Jay miał dwa lata. Teraz przy pomocy Anny - dawnej koleżanki szkolnej - chce odzyskać syna na zawsze. Anna daje się bezwiednie wciągnąć w spisek uprowadzenia chłopca i przekazania go Susan, co zapoczątkowuje serię wypadków przypominających narastający koszmar senny.
Czy możliwe jest napisanie powieści, która trzymałaby się, jak marzył Flaubert, ?sama z siebie, dzięki wewnętrznej sile stylu, tak, jak Ziemia trzyma się w powietrzu bez żadnej podpory?? Czy byłaby to powieść naturalna czyli taka, która nazywa to, co widzialne, samą oczywistość rzeczy?
Młody pisarz, który zmaga się z rozpadem swojego małżeństwa próbuje desperackiej strategii emocjonalnego przetrwania ? daje głos sytuacjom,
wspomnieniom i ideom. Wszystkie one uparcie krążą wokół bolesnego tematu. Budują sieć znaczeń, skojarzeń, przywołują obrazy i nie wahają
się stawiać odważnych hipotez , żeby zrozumieć i skomentować dramat bohatera. Nie ma wątpliwości, że to powieść ? jesteśmy świadkami procesu, który zawładnął naszą uwagą i trzyma nas w napięciu do końca, otwierając przed nami wielowymiarowy świat kontekstów budujących opowieść.
Olga Tokarczuk.
Gnój to wstrząsająca, a chwilami tragikomiczna historia rodzinnego piekła, opowiadana przez dziecko, które jest jednocześnie obiektem przemocy i jej obserwatorem. Narrator opisuje rodzinny rytuał: metodyczne, przypominające tresurę bicie, które jest wyłącznie przyspieszonym kursem buntu i nienawiści. Gnój to studium rodzinnych patologii, przede wszystkim kalekiego ojcostwa – niedojrzałego emocjonalnie, niezdolnego do komunikacji i do wyjścia poza układ słabszy – silniejszy, a także widziana oczami dziecka panorama współczesnego, jak i historycznego Śląska, próba zatrzymania jego niepowtarzalnego kolorytu, ale i ukazania tego, co zwykle wstydliwie skrywane.
Czyta Wojciech Chorąży
W dziesięciu krótkich opowiadaniach autorka zmusza czytelnika do refleksji nad powszednimi przedmiotami, lecz także nad ludzką metafizyką ciekawości, przemijania, miłości i tęsknoty. Wspomina dzieciństwo i młodość, wydobywa z zakamarków pamięci detale, pokazuje w migawkowym ujęciu świat, ludzi i zdarzenia, które budowały osobowość młodej dziewczyny. Niekiedy prosta opowieść prowadzi do przewrotnej puenty; niekiedy piętrzy absurdy i dyskretnie podkpiwa z utartych obyczajów.
Margaret Atwood pisze też o sztuce pisania książek - lecz pod złudnie prostymi wskazówkami doświadczonej autorki kryje się wiele warstw celnych refleksji, zawsze bliskich codziennemu życiu.
Kathy, Ruth i Tommy uczą się w elitarnej szkole z internatem - idyllicznym miejscu w sercu angielskiej prowincji. Nauczyciele kładą tu wielki nacisk na twórczość artystyczną i wszelkiego rodzaju kreatywność. Tym, co odróżnia tę szkołę od innych jest fakt, że żaden z uczniów nie wyjeżdża na ferie do rodziny. Życie w Halisham toczy się pozornie normalnym trybem: nawiązują się młodzieńcze przyjaźnie, pierwsze miłości, dochodzi do konfliktów między uczniami a nauczycielami. Stopniowo w wyniku przypadkowych napomknień i aluzji, wychodzi na jaw ponura, zarazem przerażająca tajemnica...
Czyta Maria Peszek
Zimowa noc, wieś niedaleko Piotrkowa Trybunalskiego. Na skutek gwałtownej śnieżycy ludzie podróżujący trasą krajową numer 8 zostają zmuszeni do postoju. Sztab kryzysowy przygotowuje dla nich nocleg w wiejskiej szkole, a miejscowa ludność dostarcza śpiwory, posiłki i napoje.
Koło kwintowe to w muzyce zbiór wszystkich tonacji durowych i molowych przedstawiony w formie okręgu. Opierając się na tym wzorze, Szymon Bogacz stworzył cykl dwudziesty sześciu opowiadań, z których każde opisuje noc w szkole i wydarzenia, które ją poprzedziły, z innej perspektywy i w innej tonacji. Matka i córka, córka i nieżyjący ojciec, żona i kochanka nieżyjącego mężczyzny ? więzi łączące bohaterów i narratorów Koła kwintowego tworzą gęstą sieć. Niezwykła sytuacja skłania ludzi do wyznań i rozmów, na które w innych okolicznościach by się nie odważyli.
Bogacz pisze o ludzkich uczuciach w sposób niezwykły. W kilku zdaniach wprowadza czytelnika w relacje skomplikowane i intensywne, unika czułostkowości i stereotypu. Udany, dobrze rokujący debiut.
Mężczyzna stoi na chodniku i całuje kobietę. Pozornie bez powodu wybiega na ulicę i zostaje potrącony przez samochód. Kim jest ten mężczyzna? Co nim kierowało? I czy jest ktoś, kto go naprawdę zna?
Lewą ręką przez prawe ramię to wzruszająca i zarazem wstrząsająca opowieść o tym, jak niewiele wiemy o swoich najbliższych i o samotności w tłumie.
Selma Lonning Aaro, ur. 13 lipca 1972, norweska pisarka i felietonistka. Studiowała teatrologię, literaturę oraz media. Zadebiutowała w 1995 roku powieścią Den endelige historien (Ostatnia opowieść), za którą otrzymała nagrodę Wydawnictwa Cappelen dla najlepszej debiutantki. Wydała sześć powieści dla dorosłych i jedną dla młodzieży Fortvilet kreps `72 (Zrozpaczony rak `72). W 2007 ukazała się jej pierwsza książka dla dzieci Reidar og den store magen (Reidar i duży brzuch). Jej powieść Vill ni aka mera? (Jeszcze jedna runda?), którą uznano za przełomową w jej karierze, została nominowana do prestiżowej nagrody Brageprisen.
Jan Sefer, psychoterapeuta mieszkający w Wiedniu. Ekscentryk, miłośnik literatury i muzyki, zainspirowany wspomnieniami wojennymi ojca, rusza do Krakowa, szukać śladów przeszłości. Jego stany psychiczne i skomplikowana osobowość przekładają się na niezwykłą opowieść, którą można czytać jako literacką reminiscencję miejsc, sytuacji, osób, fascynacji, traum, które są związane z samą autorką lub były przez nią podejmowane w jej poezji.
To jednak nie autobiografia, a skrząca się od aluzji, żartów i psychoanalitycznych wariacji literackich proza.
O autorce:
Ewa Lipska - jedna z najwybitniejszych poetek współczesnych należąca do generacji Nowej Fali. Zawsze jednak osobna, tak jak osobna i wyrazista jest jej poetycka dykcja, nieufność do ?zastanego? języka, błyskotliwa metaforyka, gęstość znaczeń, paradoks. Autorka tekstów piosenek, felietonistka. Współzałożycielka, redaktorka i współpracowniczka kilku pism (m.in. miesięczników ?Pismo?, ?Kraków?). Przez wiele lat pracownik polskiej dyplomacji w Austrii. Uhonorowana prestiżowymi nagrodami za twórczość literacką. Uczestniczka międzynarodowych festiwali literackich oraz pobytów stypendialnych (USA, Niemcy). Członek Stowarzyszenia Pisarzy Polskich i wiceprezes polskiego PEN Clubu.
Czwarta ręka to niepoprawna politycznie komedia, satyra i erotyczna farsa - a nade wszystko wzruszająca opowieść o potędze miłości, pozwalającej odkupić dawne winy i zacząć życie od nowa. W bezdusznym świecie końca wieku Irving z właściwym sobie ironicznym humorem poszukuje fundamentalnych wartości, pozwalających nie stracić wiary w człowieka.
Artur Sandauer (1913-1989), krytyk literacki, eseista, tłumacz, z wykształcenia filolog klasyczny. Podczas wojny w rodzinnym Samborze koło Lwowa; po wkroczeniu wojsk niemieckich uwięziony w getcie, skąd uciekł w 1943 roku. Swoje przeżycia z samborskiego getta opisał w zbiorze opowiadań Śmierć liberała (wyd. "Książka" 1946), w której przedstawił także, w sposób groteskowy, portrety ludzi ze środowiska inteligencji żydowskiej, ich losy i postawę w czasach eksterminacji hitlerowskiej. Myśl przewodnia tej książki jest taka, że w tamtych tragicznych czasach zarówno neutralność, jak i próba układania się z okupantem prowadzą do śmierci bądź hańby; jedyna właściwa droga to droga walki. Z podobnych doświadczeń wyrosła jego druga książka prozatorska, Zapiski z martwego miasta (wyd. Czytelnik 1963), która oryginalnie łączy analityczną autobiografię z imaginacyjną parabiografią. Jest to analiza człowieka niejako zawieszonego między polskością i żydowskością, które czasem są całkowitym swoim przeciwieństwem, ale także występują między nimi podobieństwa.
Powieść Jerzego Andrzejewskiego ukazała się w roku 1948. Jej akcja rozgrywa się w dniach ostatecznej kapitualcji Niemiec. Andrzejewski na przykładzie Maćka Chełmickiego przedstawia dramatyczny los generacji Kolumbów, kreśli tragiczny obraz dziejów pokolenia tak boleśnie zranionego przez historię. Pokolenia, które po latach uczciwej, bohaterskiej i bezkompromisowej walki o Polskę, zostaje wplątane w polityczną grę w czasach trudnych przeobrażeń ustrojowych. "Popiół i diament" zapoczątkował w polskiej prozie powojennej nurt literatury zaangażowanej.
Czyta: Piotr Krukowski
Czas odtwarzania: 11 godzin 45 minut
Zawartość: 1 CD w formacie MP3
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?