Wyzwól się z lęku, który cię paraliżuje!
Skoro określone sytuacje mogą wywołać fobie, to inne doświadczenia, a nawet już same procesy myślowe, mogą je uleczyć. To od nas zależy, na czym chcemy się koncentrować. Praktyka jest kluczowa.
Czy masz czasem wrażenie, że stres pozbawia cię sił witalnych i radości życia? Uważasz, że nie dasz rady, albo co gorsza – skompromitujesz się na oczach wszystkich?
Anna Dziurdzia jest z wykształcenia biotechnologiem, instruktorem i choreografem tańca. Od ponad dziesięciu lat pracuje w dziedzinie badań klinicznych. Zajmuje się również rozwojem osobistym. Przez lata zmagała się z lękiem, który utrudniał realizacje pasji artystycznych na scenie. Występy publiczne, zarówno pokazy taneczne jak i przemówienia, budziły przerażenie, a stres stopniowo wyniszczał jej zdrowie. Na podstawie własnych doświadczeń, wnikliwej obserwacji oraz dogłębnej wiedzy, opracowała sposoby pokonywania lęku i stresu. Opisała je w tej książce.
Konkretna, życiowa pomoc, która krok po kroku prowadzi do wolności
Życie jest zbyt krótkie, by stać z boku i przyglądać się, jak kolejne szanse przechodzą koło nosa. Jak inni odważnie realizują swoje cele i marzenia. Jak walczą o siebie. Jest zbyt krótkie na: nie dam rady albo to nie dla mnie.Żyjesz, więc jest dla Ciebie. Dasz radę, jeśli tylko zmotywujesz się do walki ze słabościami, które zaprzątają Ci głowę.Każdego dnia masz wpływ na to, by zmienić swój świat i żyć tak pięknie jak nigdy dotąd. Zawalczyć o swoje szczęście, jeśli tylko chcesz.
W swojej książce Michał Narożniak opisuje tradycyjne i nowoczesne systemy pracy, dialogu społecznego czy mentalności, które przenikają ze sobą do takiego stopnia, że ich rozgraniczenie staje się niemal niemożliwe. Swoje rozważania podpiera konkretnymi przykładami z XIX-wiecznych osad górniczych na Kielecczyźnie. Dla autora kluczowe stają się związki między nowoczesnością a tradycyjnymi systemami społecznymi feudalizm współistniejący z kapitalizmem, praca pańszczyźniana z najemną, gospodarka naturalna z pieniężną. Ponadto w książce nie zabraknie analizy zachowań ludzi, ich biologicznych warunków życia i kształtujących się w nich mechanizmów oporu i przetrwania.
Polskie wydanie "CBT TOOLBOX" - najpopularniejszej na świecie książki terapeutycznej dla dzieci i młodzieży pojawia się wreszcie w Polsce w kolorowej, udoskonalonej odsłonie i przytulnym stylu hygge. Potrzeba jest matką wynalazku. Podręcznik ten jest źródłem wiarygodnych i rzetelnych ćwiczeń psychologicznych - owocem wieloletniego doświadczenia psychologów, pedagogów i terapeutów. Udało im się stworzyć wspaniałe narzędzie, które odpowiada na setki problemów młodego człowieka. Opracowali proste strategie łagodzące symptomy kojarzone z traumą, adhd, autyzmem, depresją, złością, zaburzeniami nastroju, depresją i zaburzeniami lękowymi. Zebrali klasyczne ćwiczenia zaczerpnięte z psychoterapii poznawczo-behawioralnej, jak i mniej konwencjonalne podejścia bazujące na arteterapii i uczeniu polisensorycznym (nasze mózgi lubią to najbardziej!). Angielskie wydanie uważa się za kreatywną biblię praktycznej psychologii dla całej rodziny - od lat króluje na listach najlepiej sprzedających się książek psychologicznych. Polskie wydanie powstawało podczas pandemii, kiedy nasze życie przeniosło się do domu i internetu. Karty pracy zamieniły się w inspirujące plansze terapeutyczne - wypełnione łagodnymi kolorami, porami roku, dekoracjami w stylu hygge, bo Apteczka Psychologiczna to również inspiracja ku czerpaniu radości z drobiazgów, rozwijaniu uważności, budowaniu wspierających relacji i po prostu zadbania o siebie w najprostszy sposób, w każdej sytuacji. Skorzystaj z tego narzędzia, gdy potrzebujesz wsparcia albo znajdź przytulny kącik i zaprojektuj swoje własne wnętrze od nowa. Każdy znajdzie coś dla siebie! Patronują: Małe Charaktery, Emocje dziecka, Edukowisko, Wellbee.
Książka rzuca światło na aktualne dyskusje dotyczące procesów kształtowania się klas społecznych w Polsce, tego, czy i na ile pozycja społeczna wiąże się ze sposobem, w jaki żyjemy: Co lubimy, gdzie bywamy, co nas interesuje? Kto słucha muzyki poważnej, a kto disco-polo? Kto łączy skrajne upodobania? Czy awans społeczny wywołuje zmianę preferencji i nawyków? Czy pochodzenie społeczne ma znaczenie dla tego, co nam się podoba, a może ważniejsza jest szkoła? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdzie czytelnik w tej książce. Lektura adresowana jest do przedstawicieli nauk społecznych z takich dyscyplin jak socjologia, antropologia, kulturoznawstwo, psychologia czy pedagogika i do wszystkich zainteresowanych społecznym życiem muzyki. (…)
Mocne strony książki to: solidny warsztat metodologiczny, wszechstronność analiz (od preferencji do praktyk), podejmowanie nowych wątków, takich jak przenikanie się kultur klasowych na skutek ruchliwości społecznej czy wzorów zawierania małżeństw, swoboda w korzystaniu z najnowszych badań z obszaru stratyfikacji kulturowej.
dr Michał Cebula, Uniwersytet Wrocławski
Autorzy operują kategoriami pojęciowymi dobrze osadzonymi w zebranym materiale badawczym. Wskaźniki operacyjne i ich wykorzystanie są znakomicie statystycznie weryfikowane a wyprowadzane tezy nie budzą zastrzeżeń na poziomie spójności i rzetelności analizy. (…) Zaletą zebranego materiału empirycznego jest losowa reprezentatywność danych zgromadzonych na próbie 2007 osób w wieku od 15 roku życia.
dr hab. Adam Bartoszek, prof. Uniwersytetu Śląskiego
Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi niechcianych uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu.Z czasem zrodził się w Autorce pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych, które miałyby uświadamiać dzieciom, że przykre emocje, które czasem odczuwają, nie są złe, ale stanowią wyraz nieuświadomionych i niezaspokojonych potrzeb. Dla dorosłego byłaby to okazja do refleksji nad tym, jak reaguje na przeżywane przez dziecko uczucia.Ćwiczenia zawarte w tym opracowaniu są przeznaczone dla dzieci w wieku 79 lat, choć można je wykorzystywać do pracy z dziećmi młodszymi i starszymi, zależnie od ich indywidualnej dojrzałości emocjonalnej.W codziennej pracy jako psycholog i psychoterapeuta oraz w życiu Autorka często spotyka się z podziałem emocji na pozytywne i negatywne. Uczucia dobre miałyby się wiązać z przyjemnymi stanami i być może dlatego nagminnie bywają wartościowane jako słuszne moralnie, natomiast emocje negatywne kojarzą się z niemiłymi przeżyciami i wiążą się z ujemnym osądem moralnym.Marshall B. Rosenberg, autor programu Porozumienia bez Przemocy, tłumaczy to następująco:Zaczęło się bardzo dawno temu od mitów dotyczących natury ludzkiej, według których ludzie są źli i samolubni. Według tej destrukcyjnej mitologii heroiczne siły dobra walczą w życiu z siłami zła. Żyjemy w niej od dłuższego czasu, a jej częścią jest język, który odhumanizowuje ludzi i zmienia ich w przedmioty.Do każdej baśni Autorka opracowała propozycję scenariusza zajęć, który może być modyfikowany przez prowadzącego w zależności od czasu trwania warsztatu oraz specyficznych potrzeb danego dziecka czy grupy dzieci, a także wykorzystywany do indywidualnej pracy terapeutycznej. Książka może być także narzędziem dla rodziców do budowania z dzieckiem dialogu dotyczącego przeżywanych emocji i odkrywania oraz nazywania ukrytych w nich potrzeb.W ćwiczeniach znajdujących się w części dydaktycznej wykorzystała model czterech części Porozumienia bez Przemocy, który służy zarówno refleksji nad własnym doświadczeniem, jak i empatycznemu wczuciu się w doświadczenie innej osoby. Następnie jest on werbalizowany przez uczestników komunikacji.Emocje to trudny temat. Chętniej podejmowany, gdy mowa o zadowoleniu, dumie, radości. Niezbyt ochoczo, gdy przychodzi się bać, wstydzić czy złościć. Bo czyż ktoś, składając życzenia, pokusiłby się o sformułowanie: aby twoja złość dawała ci siłę? lub byś potrafił wyjść naprzeciw lękom? Życzymy raczej szczęścia, pomyślności, sukcesów
Autorzy podejmują próbę antropocentrycznego ujęcia bezpieczeństwa kulturowego człowieka w kontekście kryzysu jego tożsamości. Prezentowana praca zawiera wiele ważnych i interesujących analiz tego zagadnienia w ujęciu systemowym. Jednym z problemów podejmowanych w publikacji jest człowiek funkcjonujący w procesie zmiany społecznej. Główna płaszczyzną rozważań są procesy wpisane w ponowoczesność, takie jak: modernizacja społeczna, kultura masowa czy cyberkultura. Procesy globalizacji uwypuklają narcystyczną (egoistyczną) naturę człowieka, objawiającą się odrzuceniem dotychczasowych reguł, wartości i sposobów zachowania.Jest to praca o przejrzystej strukturze, napisana komunikatywnym językiem, wskazującym na dogłębną znajomość omawianych zagadnień. Treści zostały przedstawione z zachowaniem logiki wywodu. Publikacja prezentuje wysokie walory epistemologiczne i stanowi logicznie ułożoną oraz spójną całość. Z pewnością uzupełni deficyt analizy istotnych problemów dotyczących bezpieczeństwa kulturowego człowieka, jego tożsamości i egzystencji.
PROGRAM TRENINGOWY DLA NASTOLATKÓW Być może uważasz, że niektórzy ludzie po prostu rodzą się spokojni, podczas gdy pozostali są skazani na zmaganie się z lękiem przez całe życie. Może sądzisz, że nie jesteś w stanie przezwyciężyć zamartwiania się, niepewności siebie czy samokrytyki. Na szczęście dla ciebie to nieprawda! Dzięki specjalnym ćwiczeniom umysłowym możesz zwiększyć opanowanie, osiągnąć spokój i wzmocnić wiarę w siebie. Niniejsza książka jest czymś więcej niż zwykłym poradnikiem – to kompleksowy plan treningowy dla twojego mózgu, siłownia dla twojego umysłu. Pozwoli ci przeprogramować mózg tak, by odczuwać większy spokój, przestać wciąż się zamartwiać i rzadziej działać w trybie lęku. Autorki książki opracowały niezwykle przyjazny i przystępny program, który wytrenuje twój umysł i wzmocni nowe połączenia nerwowe w twoim mózgu. Obejmuje on dziesięć podstawowych umiejętności potrzebnych do przeprogramowania mózgu, tak aby: • przezwyciężyć lęk, • przestać krytykować siebie, • być tu i teraz, • uwolnić się od bólu emocjonalnego, • zwiększyć odporność psychiczną, • zmieniać perspektywę, • ostudzić silne emocje, • przestać odkładać działanie na później, • być człowiekiem pewnym siebie, • utrzymać wypracowane rezultaty
Jan Jakub Rousseau (1712-78) - urodzony w Genewie, ale jednak bardziej pasuje do niego określenie zarówno francuski jak i szwajcarski, pisarz i filozof. Autor koncepcji którą można nazwać naturalizmem i to we wszelkich dziedzinach życia *(również społecznego). Przywrócił także znaczenie uczuciom stawiając je w kontrze do intelektualnego czysto rozumowego pojmowania świata. Ważne miejsce w jego filozofii zajmowała etyka, w której ponad wszystkie inne dobra stawiał dobro moralne. W filozofii społecznej (głównie w dziele ""Umowa społeczna) opowiadał się za równością i wolnością i zbliżeniem do natury. ""Wyznania"" to jego bardzo osobista książkaodzwierciedlająca w znacznej mierze charakter Autora - to nie są metodyczne rozważania, ale pełne pasji rozważania, wynikające z jego osobistych marzeń, porywów serca, fantazji.
Książkę Kamila Moroza uważam za wybitną. Zestawienie fenomenologii z psychoanalizą poprzez odniesienie ich koncepcji intencjonalności do transcendentalizmu Kanta uważam za pomysł niezmiernie oryginalny, otwierający pole możliwych dalszych badań. Kamil Moroz jawi się w książce jako myśliciel samodzielny, dostrzegający pewne intuicje tam, gdzie innym one umykają.Prof. Tadeusz GadaczMoja ogólna ocena ksiazki pozostaje zdecydowanie pozytywna. Tak wybór problemu, jak zaplanowana strategia opracowania go dowodza głebokiego zrozumienia przez autora ksiazki istoty waznych sporów filozoficznych, a sposób prowadzenia wywodu jest swiadectwem dojrzałej umiejętności korzystania z najważniejszych rozstrzygnięć, które pojawiły sie w historii filozofii, połaczonej ze znajomoscia najnowszych dyskusji toczacych sie wokół nich.Prof. Andrzej LederKsiążka Kamila Moroza Intencjonalnośi trauma wpisuje się w trwającą już ponad 120 lat historię dwóch ważnych nurtów współczesnej myśli: fenomenologii i psychoanalizy. Badania logiczne Husserla i Objaśnianie marzeń sennych Freuda ukazały się niemalże jednocześnie, dając od samego początku pretekst do wzajemnych porównań, krytyk oraz prób zbliżenia. W swoim ciekawym studium Kamil Moroz przedstawia perypetie wzajemnych relacji między psychoanalizą a fenomenologią, skupiając się na pojęciu podmiotowości. Osadzając swoje rozważania tak w historycznym, jak i współczesnym kontekście, otwiera on jednocześnie przed nami nowe perspektywy rozumienia podmiotowości dane nam za sprawą fenomenologii i psychoanalizy.Prof. Marek Drwięga
Książki Seagera i Wilsona to szczere, refleksyjne i porywające relacje doświadczeń z terapii prowadzonych w szpitalach psychiatrycznych i więzieniach o zaostrzonym ryzyku. Autorzy pozwalają nam zajrzeć do przerażającego świata zamieszkanego przez najgorszych psychopatów i morderców, do którego tylko nieliczni mają wstęp.To miejsca, w których panuje niewyobrażalna przemoc.
W trzecim tomie pracy zbiorowej Paryż, Londyn, Monachium, Nowy Jork. Powrześniowa emigracja na mapie kultury nie tylko polskiej autorzy skupili się na indywidualnej (artystycznej, pisarskiej, naukowej) oraz instytucjonalnej działalności kobiet reprezentujących powrześniowe wychodźstwo, podjęli także interesujący wątek kobiet, które funkcjonowały jako osoby twórcze w cieniu wybitnych czy uznanych mężczyzn (mężów, życiowych partnerów), nierzadko również realizowały się w męskim środowisku zawodowym. Podjęcie tematu udziału kobiet w życiu emigracyjnym i wpływu na kształt tego życia wypełni istotną lukę w badaniach nad dziedzictwem Polaków i Polek żyjących zarówno w diasporze, jak i poza nią – po drugiej stronie żelaznej kurtyny.
Czy mózg czeka przyśpieszony kurs technologiiJak korzystać z najnowszych aplikacji, by służyły naszemu dobru i nie były źródłem frustracji ani lęku? Książka szwedzkiego psychiatry i autora wieloletnich badań nad internetem odkrywa tajemnice działania mózgu w zderzeniu z nowymi technologiami i daje konkretne wskazówki.Wyłącz telefon komórkowy na jedną lub dwie godziny w ciągu dnia. Nawet kilka minut ruchu dziennie pozwoli ci zredukować stres i poprawić koncentrację, Wieczorem zmień obraz w telefonie na czarno-biały, ograniczy to wyzwalanie dopaminy i chęć przewijania wiadomości. Nie sprawdzaj służbowego maila tuż przed pójściem spać. W mediach społecznościowych staraj się obserwować tylko te osoby, z którymi naprawdę chcesz wchodzić w interakcję. To tylko przykłady skutecznych porad zawartych w tej książce.Dlaczego korzystanie z Instagrama uruchamia w mózgu te same obszary co niegdyś polowanie na dzikie zwierzęta? Co się dzieje z naszą pamięcią, kiedy podczas jazdy samochodem zdajemy się wyłącznie na GPS-a? Na czym polega cyfrowa zazdrość i czy internet może pozbawić nas empatii? Każdego dnia musimy wytrzymać informacyjne tsunami, a nasze neurony lustrzane w kontakcie z mediami społecznościowymi pobudzają mózg do ciągłego porównywania się z innymi.Poznaj ostatnie odkrycia naukowe i zadbaj o zdrowie swojego mózgu!Szwedzki bestseller nagrodzony prestiżową nagrodą The Health Award of the Year.Anders Hansen szwedzki lekarz, specjalista w dziedzinie psychiatrii w Instytucie Karolinska. W swojej najnowszej książce w zrozumiały sposób tłumaczy najnowsze odkrycia neurobiologii i wyjaśnia, jak możemy je wykorzystać w codziennym życiu.
Książka Jak sobie radzić z napadami złości i załamaniem nerwowym/psychicznym u dzieci z autyzmem przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci w wieku 2-9 lat (oraz potencjalnie starszych, w zależności od ich poziomu rozwoju), którzy szukają wskazówek i proaktywnych strategii behawioralnych w radzeniu sobie z napadami złości i załamaniami nerwowymi/ kryzysami psychicznymi. Opanowanie tej umiejętności jest szczególnie ważne w przypadku osób mających do czynienia z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pragniemy wzmocnić Twoją pozycję poprzez zapewnienie Ci praktycznych strategii i narzędzi w sytuacji, gdy czujesz się zagubiony i nie wiesz, czego jeszcze spróbować
Logos ergon ukazuje różnorodność i złożoność psychicznego wchodzenia w relacje z językiem na styku świadomości i nieświadomego. W wielu okolicznościach zachodzi szansa lub iluzja terapii, choć jak zaświadczają przygody tu opisane, nie wszystkie dysocjacje, charakterystyczne dla schizofrenii, mogą zostać uleczone mocą zaawansowanej hermeneutyki.z recenzji dr hab., prof. UWr Marii KostyszakRozmyślnie zestawiając w tytule autora jednej z najsławniejszych autobiografii medykalizowanego obłędu z postacią jednego z najwybitniejszych matematyków XX wieku chciałem przekształcić jak temat muzyczny formułę Michela Foucault: szaleństwo nieobecność dzieła, a dokładniej: pokazać drogę, na której myślenie materializuje się w postaci dających się interpretować znaczeń, jednocześnie zrywając związki z obowiązującymi regułami dyskursu, jakkolwiek droga ta bardziej naśladować ma dystans eleackiego paradoksu, na mocy którego przestrzeń jest nieciągła, niż chronologiczny przebieg. Złowrogie terytorium pęknięć i rozszczepień, podbijane od niepamiętnych czasów pracą egzegezy i komentarzy, zamienia się przeto w strefę litoralną, w której figura konceptualna uzyskuje status mapy.Ze WstępuMichał Gusin filozof, historyk idei i osobliwości, tłumacz, pracownik Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Publikował m.in. w Kronosie, Praktyce Teoretycznej oraz Via Communicandi. Autor monografii poświęconej koncepcji Jacques'a Lacana (Symptomy psychoanalizy. Jacques Lacan: od filozofii do antyfilozofii, Universitas 2018) oraz tłumaczeń prac G. Deleuze'a, J.-L. Nancy'ego, F. Guattariego, J.C. Milnera, C. Castoriadisa.
W prezentowanej książce przedstawiono podstawowe informacje związane z diagnozą i badaniami otyłości dziecięcej, ze szczególnym skupieniem się na aspektach związanych z funkcjonowaniem psychologicznym. Zaprezentowano także badania własne w tym zakresie, które uwzględniają diadyczną perspektywę (dziecko – rodzic) postrzegania problemu otyłości dziecięcej. Ostatni rozdział poświęcony został wybranym strategiom prewencyjnym i interwencyjnym u dzieci i młodzieży z nadmierną masą ciała w Polsce i na świecie.
DRUGIE WYDANIE BESTSELLEROWEGO PODRĘCZNIKA OPRACOWANE ZGODNIE Z NOWYM MODELEM DM Wydany kilka lat temu podręcznik Rozwijanie umiejętności w dialogu motywującym Davida B. Rosengrena pomógł wielu specjalistom zdobyć i doskonalić umiejętność skutecznego posługiwania się narzędziami DM, ale zmieniający się świat oraz postępy w obrębie samej metody skłoniły autora do zweryfikowania treści zawartych w tej bestsellerowej książce. W rezultacie powstało drugie wydanie, uwzględniające aktualny stan wiedzy.
Klarowny opis podstawowych pojęć i technik, uzupełniony o starannie opracowane przykładowe dialogi, ćwiczenia i praktyczne zadania, pomoże zrozumieć istotę DM. Arkusze ćwiczeń pozwolą uzyskać biegłość w przechodzeniu przez kolejne procesy dialogu motywującego: angażowanie, ukierunkowanie, wywoływanie i planowanie.
Podręcznik stanowi kompleksowe źródło wiedzy na temat zasad i narzędzi dialogu motywującego, które sprawdzi się jako wprowadzenie do tematu, a także jako pomoc w rozwijaniu posiadanych już umiejętności. Książka zawiera:
ćwiczenia i praktyczne zadania utrwalające podstawowe umiejętności opracowane z uwzględnieniem nowego modelu DM opartego na czterech procesach;
rozdziały poświęcone badaniu wartości i celów oraz „znajdowaniu horyzontu"; • instrukcje dostosowywania umiejętności OARS do każdego procesu DM.
„Książka ta jest prosta i praktyczna, a jednocześnie wyrafinowana i dobrze podbudowana teoretycznie. Jej prawdziwą zaletą są przejrzyste wyjaśnienia i starannie dobrane przykłady dobrego DM, które należą do najlepszych w tej dziedzinie". Guy Undrill, PhD, MRCPsych., psychiatra, konsultant w 2gether NHS Foundation Trust i członek Motivational Interviewing Network of Trainers (MINT) David B. Rosengren, PhD, jest przewodniczącym i dyrektorem generalnym Prevention Research Institute (prywatnej organizacji non profit z siedzibą w Lexington w stanie Kentucky) oraz psychologiem klinicznym z dużym doświadczeniem w dziedzinie terapii, badań, szkoleń i administracji. Wcześniej pracował jako badacz i konsultant w Alcohol and Drug Abuse Institute przy Uniwersytecie Waszyngtońskim, a także jako konsultant i trener dialogu motywującego. Doktor Rosengren pomógł w założeniu Motivational Interviewing Network of Trainers, międzynarodowego stowarzyszenia reprezentującego ponad tysiąc trenerów DM działających w 35 krajach. Przedmiotem jego zainteresowań badawczych są mechanizmy zmiany u klientów i klinicystów oraz metody szkoleniowe.
Introduction1. Memory and recognition in biographical and narrative research orientation2. The recognition deficit as an enduring identity experience. Road narrative.3. Memory and oblivion in working on one's own identity. Ida's narrative4. Memory and time versus ontological (in)security of contemporary manEnding. The pedagogy of recognition as a practice that integrates the narrative of our community.The content of the presented book is a fight for memory and recognition. It is therefore a book about these human activities, those social practices that are today often treated as fundamental to the existence of society, as essential for its development and change. The fight for recognition is therefore today the way in which our freedom, our individual and community autonomy is revealed. It is our chance for emancipation. It is for these reasons that it has become the subject of this book. It has been described and interpreted on the basis of the narratives I have listened to and recalled in the book. These are two kinds of narratives. Due to the relationship that exists between the category of recognition and the concept of identity, I have made the notions proposed by Alasdair MacIntyre: individual narrative and community narrative, an important context for my research. Based on these categories, I try to show how important and why so important for us today is identity, working on it, and the effort to constantly biographically construct it. I also try to describe the place of narration among identity consolidation practices, i.e. those activities which, in the changing contemporary reality, provide (or try to provide) the individual with a subjective sense of continuity and duration.
Nie ma bardziej traumatycznego przeżycia, niż śmierć współmałżonka. Psychologia traktuje tę sytuacją jako najwyższą miarę możliwego stresu.Wiara chrześcijańska pociesza: ""Kto wraca do Boga, pozostaje we wspólnocie Bożej rodziny, tyle tylko, że jest tam wcześniej od nas"". (św. Hieronim).""Wdowieństwo"", czy ""stan wdowi"" oznacza sytuację emocjonalną i prawną pozostałego przy życiu małżonka po śmierci drugiego małżonka.W samej Polsce wdowy stanowią ogromną grupę społeczną liczącą 2,5 mln kobiet (na 430 tys. wdowców). Najczęściej są to kobiety w wieku senioralnym, ale około 30% z nich, to kobiety mające mniej niż 60 lat. Poszukują swego nowego miejsca w życiu, niosąc w sobie ogromną samotność.
Dziewczynka z dyplomem to druga książka Stelli Veritas-Amare, stanowiąca kontynuację losów bohaterki przedstawionych w Dziewczynce zza zasłony. W piękny literacko-poetycki sposób opisano w niej doświadczenia najpierw dziecka, potem dorastającej dziewczyny, dotyczące przede wszystkim świata wewnętrznego.
To bardzo mądra książka. Wiele osób może się z niej uczyć na temat istoty funkcjonowania psychicznego osób z trudnymi doświadczeniami relacyjnymi w okresie dzieciństwa. W pełni podzielam myśl Małgorzaty Anny Gruszki, autorki Przedmowy do pierwszej książki z cyklu Dziewczynka, że jest to lektura, którą można polecić różnym osobom – ofiarom przemocy w rodzinie (w szczególności ukrytej), rodzicom, specjalistom pracującym z dziećmi, z młodymi dorosłymi z trudną historią rodzinną oraz studentom kierunków humanistycznych.
prof. dr hab. Katarzyna Schier
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?