Książka dotyczy problematyki wzorców kobiecości i męskości kreowanych przez popkulturę w kontekście ich wizualnej i tożsamościowej atrakcyjności dla badanych młodych dorosłych. Odniesiono się do zjawiska seksualizacji, rozumianego jako intensywne rozprzestrzenianie się dyskursów o seksualności w mediach oraz jako erotyczna prezentacja ciał kobiet i mężczyzn w przestrzeni publicznej. W pracy przedstawiono dane zebrane w toku wywiadów indywidualnych z młodymi dorosłymi. Zaprezentowane wnioski stanowią próbę zdiagnozowania preferencji wzorców kobiecości i męskości oraz różnic w zakresie konsekwencji emocjonalno-poznawczych i behawioralnych wynikających z identyfikacji badanych z określonymi wzorcami.
Czy pandemię COVID-19 możemy porównać do hiszpanki? W jaki sposób możemy definiować dystans społeczny? Jak zmieniła się przestrzeń domu? Jaką rolę odegrały i jak zmieniły się nowe media? I w końcu: jak zmienił się nasz dzień dzisiejszy, nasze rytuały, praca i moda? Kulturowe i społeczne konteksty pandemii COVID-19 narodziły się w wyniku zainteresowania zmianami, które przyniosła nowa rzeczywistość. Autorka zanalizowała najważniejsze dziedziny codzienności, w których zakorzeniły się nowe zachowania związane z koniecznością przystosowania się do tej niecodziennej sytuacji.
Przedmiotem rozważań teoretycznych oraz analizy empirycznej niniejszej dysertacji uczyniono czynniki środowiskowe i podmiotowe mające udział w podejmowaniu zachowań naruszających normy prawne i społeczne przez młodzież w okresie adolescencji. Ujawniona skłonność do zachowań agresywnych pełni kluczową rolę w diagnozowaniu zależności między odczuwanym napięciem, reprezentowanym poziomem lęku i agresji a zachowaniem przestępczym. Jako podstawę teoretyczną podjętych badań przyjęto założenia ogólnej teorii napięcia Roberta Agnew (1992). Głównym celem pracy jest zbadanie istniejącego związku między zmiennymi z zakresu poczucia napięcia (jego rodzajów), czynników ograniczających (kontroli społecznej, kontaktów w środowisku przestępczym) oraz zmiennych podmiotowych (agresywność i lęk) a podejmowaniem zachowań naruszających normy prawne i społeczne przez badaną młodzież z zakładów resocjalizacyjnych oraz zachowań naruszających normy społeczne wśród uczniów ze szkół ogólnokształcących.
Podstawowym problemem badawczym niniejszej publikacji jest weryfikacja poznawczych i temperamentalnych korelatów demoralizacji nieletnich. Autorka próbuje przybliżyć wzorce wchodzenia w interakcje społeczne młodzieży oraz nakreślić obraz ich przekonań osobistych, który odzwierciedla sposób postrzegania przez nich świata, relacji międzyludzkich oraz postawę wobec własnej osoby. Nieletnich cechuje specyficzny sposób przetwarzania informacji społecznych, który sprzyja uruchamianiu i podtrzymywaniu zachowań przestępczych. Przetwarzanie informacji społecznych przez nieletnich zostanie uchwycone pod względem uruchamianych stylów myślenia przestępczego i skonfrontowane z potencjalnymi temperamentalnymi i intelektualnymi czynnikami ryzyka.
Praca wpisuje się w żywy w ostatnich latach nurt badań humanistycznych masculinity studies. W rozdziale teoretycznym autor przybliża i mapuje najnowsze światowe badania z tego obszaru. W kolejnych rozdziałach analitycznych demonstruje możliwość wykorzystania tych metodologii w kręgu rodzimego literaturoznawstwa. Aplikowanie omówionych we wstępie nowych konceptów do analizy tekstów literackich pozwala pokazać nieświadome i często trudno wyrażalne napięcie, jakie w interpretowanych tekstach wprowadzają niestabilne limitacje kategorii genderowych niekoniecznie związane z naszym tu i teraz, lecz, jak się okazuje, dość powszechne i transhistoryczne. Przykładowe analizy wydobywają z tekstów literackich napięcia na pierwszy rzut oka niewidoczne, nienazywane, ale fundamentalne, tym samym otwierając pole dalszych dociekań kolejnych badaczek i badaczy. Wszystkie omawiane fabuły pokazują, jak zmiany warunków politycznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych modyfikowały definiowanie tego, co jest męskie bądź niemęskie, i jak bohaterowie do tych zmian się odnosili, czasem próbując adaptacji, kiedy indziej zaś kontestacji. Między wierszami tych tekstów odnaleźć można niepewność, niepokój i pragnienie ustanowienia (wyobrażonego) ontologicznego fundamentu męskiego gender, którego jednak brak w sekularyzującej się płynnej rzeczywistości. Co więcej, każda niemal z tych zmian rezonuje w męskich ciałach.
"Niezbędnik dla współczesnych cichych wojowników".Susan Cain, autorka bestsellera "New York Timesa" Ciszej, proszęCzy niepozorni introwertycy mogą zostać liderami w świecie, w którym rządzą pewni siebie i zdecydowani ekstrawertycy? Jill Chang, bizneswoman z Tajwanu udowadnia, że tak. Nieśmiałe i wrażliwe osoby mają ogromny i niewykorzystany potencjał, a najlepszym case study jest jej osobista historia. Chociaż w teście osobowości Meyersa-Briggsa wskaźnik introwertyzmu Chang wyniósł 96%, odniosła ona międzynarodowy sukces. Była agentką w Major League Baseball, menedżerką w ponad dwudziestu krajach i zajmowała się filantropią na światową skalę.Chang nauczyła się akceptować własną introwersję, zamieniając ją z wady w powód, dla którego była w stanie osiągać ambitne cele i przodować w zadaniach, w których jej ekstrawertyczni koledzy zostawali daleko w tyle. Jak się okazuje, introwertycy mają szczególne zdolności przywódcze i również mogą błyszczeć na imprezach towarzyskich oraz podczas biznesowych prezentacji. Należysz do tej grupy? Dzięki wskazówkom i narzędziom zawartym w tej książce nauczysz się pokonywać bariery językowe i kulturowe, nawiązywać dobre relacje, robić postępy na ścieżce kariery i poruszać się w ekstrawertycznym środowisku bez uszczerbku dla własnego komfortu czy osobowości.
Ludzkość poczyniła wielkie postępy, ale wciąż niewiele osób żyje z poczuciem pewnego, trwałego szczęścia. Tego celu nie można osiągnąć dzięki nauce czy technologii. Również bogactwo nie jest źródłem spełnienia. Okazuje się, że aby życie sprawiało więcej radości, wystarczy dokonać niewielkich zmian: wprowadzić kilka zasad, konsekwentnie ich przestrzegać, nauczyć się koncentracji i robić to, co się lubi. W ten sposób od pierwszego, małego kroku można zacząć wielką, fantastyczną podróż do własnego szczęścia.Ta książka jest zbiorem znakomitych artykułów o tym, jak stać się szczęśliwszym człowiekiem. Zawarte w niej teksty opublikowano pierwotnie na blogu Zen Habits. Jego filozofia opiera się na upraszczaniu życia, nabieraniu dobrych nawyków i zwiększaniu własnej produktywności przy mniejszym stresie. Dzięki temu można wiele osiągnąć: poprawić stan zdrowia, podnieść przychody, nawiązać wspaniałe relacje z innymi ludźmi, a także spełniać marzenia. W książce znajdziesz proste, praktyczne wskazówki dotyczące porządkowania swojego otoczenia, osiągania prostoty, eliminowania rzeczy nieistotnych, planowania dnia, pielęgnowania współczucia czy zwiększania pewności siebie. Zobaczysz, jak pięknie jest żyć w pełni świadomie i odczuwać cudowność świata w każdej minucie życia!W tej książce między innymi: strategie osiągania prostoty w życiu techniki nicnierobienia i oczyszczania umysłu sposoby osiągania lepszej wydajności sztuka odchodzenia od materializmu jak uwierzyć w siebie, w ludzkość i potęgę życzliwościŻyj świadomie: prosto i szczęśliwie!
Motywacja wewnętrzna to zbiór 5 gier, których głównym zadaniem jest uświadomienie nastolatkom, jak ważne jest posiadanie celu oraz dążenie do jego realizacji. Każda z gier w prosty sposób pokazuje, czym jest motywacja i w jakim stopniu jest zależna od nas samych. Gry można wykorzystywać w pracy z grupą, ale także w ramach pracy indywidualnej: podczas spotkań z pedagogiem, na zajęciach terapeutycznych itp.Prezentowane gry powstały z myślą o uczniach z niską motywacją do pracy zarówno w szkole, jak i poza nią. W prosty i bezpośredni sposób pokazują, czym jest motywacja, w jaki sposób możemy ją rozwijać, a co wpływa na nią negatywnie. Gry na konkretnych przykładach ukazują, jak włożona praca skutkuje osiągnięciem zamierzonego celu.
Dlaczego Twoja ukochana ciągle okazuje uczucia? Masz trudności ze zrozumieniem jej zachowania? Dlaczego kobiety i mężczyźni są tak różni w okazywaniu uczuć?
Dzięki książce Jacka Pulikowskiego poznasz naturę kobiety. Dowiesz się, dlaczego kobiety okazują uczucia i jak ważne jest dostrzeganie uczuć ukochanej. Dowiesz się, jak poruszać się po świecie uczuć. Zrozumiesz różnicę w okazywaniu uczuć pomiędzy kobietami a mężczyznami. Znajdziesz tu praktyczne rady, jak zbudować trwały związek.
Znajdź odpowiednie słowa w trudnych momentach Każdy z nas w ciągu swojego życia staje wobec konieczności odbycia rozmowy, której wolałby uniknąć. Musimy wyjawić bolesną prawdę, przekazać złe wiadomości lub wesprzeć kogoś po stracie. W jaki sposób prowadzić dialog, by powiedzieć wszystko i nie zranić? Jak mądrze towarzyszyć osobie przeżywającej intensywne emocje? Kathryn Mannix, pracując na oddziale opieki paliatywnej, uczestniczyła w setkach niełatwych rozmów. Bazując na swoim doświadczeniu, podkreśla, że podejmowanie niewygodnych tematów daje więcej wolności niż ich unikanie. Na konkretnych przykładach tłumaczy, jak zapewnić odpowiednie warunki do komfortowej wymiany zdań, uważnie słuchać i tworzyć przestrzeń do swobodnej wypowiedzi. Pokazuje, że da się wykorzystać milczenie, dotyk czy na pozór błahy gest, by okazać zrozumienie i zachęcić do mówienia. Słucham cię to poradnik, dzięki któremu nauczysz się prowadzić wrażliwe rozmowy, budować bliskość i oferować wsparcie bez narzucania własnych rozwiązań. Zawarte w książce praktyczne wskazówki pomogą nie tylko pracownikom służby zdrowia, opieki społecznej i pedagogom, lecz także wszystkim osobom pragnącym lepiej komunikować się z innymi. Dzięki tej książce: wyrobisz nawyki ułatwiające prowadzenie wrażliwej rozmowy; zdobędziesz umiejętność aktywnego słuchania; dowiesz się, jak okazać wsparcie w kryzysowych sytuacjach. Książka Kathryn Mannix to prawdziwy skarb. Jednocześnie uczy, jak empatycznie rozmawiać, i napawa spokojem płynącym ze świadomości, że jesteśmy w stanie się dogadać i zrozumieć. A także stworzyć – w dzisiejszym zabieganym i pełnym konfliktów świecie – sprzyjającą współczuciu przestrzeń dialogu. Joanna Olekszyk, redaktorka naczelna „Zwierciadła” Na rozmowach opiera się moja codzienność – zarówno ta prywatna, jak i zawodowa. Wartość rozmowy trzeba zauważyć i docenić. Ta książka jest opowieścią o budowaniu przestrzeni sprzyjającej wymianie myśli, o jego owocach i o tym, co możemy ofiarować drugiej osobie. O tym, jak być blisko, a równocześnie nie przekraczać granic. Zawarty tu przepis na rozmowę można potraktować jako fundament dobrego życia. Katarzyna Pruchnicka, Radio 357 To intymna i wciągająca książka, pełna mądrości i współczucia. Każdy powinien ją przeczytać. Nigella Lawson Kathryn Mannix – lekarka specjalizująca się w medycynie paliatywnej i terapeutka poznawczo-behawioralna. Pracowała w hospicjach, szpitalach i domach opieki, dbając o jakość życia pacjentów. Założyła pierwszą w Wielkiej Brytanii klinikę CBT dla osób terminalnie chorych i opracowała metody szkoleniowe pomagające pracownikom opieki paliatywnej zyskać kompetencje psychologiczne. Autorka książki Ostatnie chwile. Bardzo ludzkie historie (2017).
Kim są antyszczepionkowcy?Czy szczepionki rzeczywiście są groźne?Jakie znaczenie mają dla bezpieczeństwa ludzkości?Jonathan M. Berman ukazuje całe spektrum prawd, półprawd i mitów, jakimi posługują się ludzie, którzy nie chcą szczepić siebie i swoich dzieci. Bada korzenie ruchu antyszczepionkowego, analizując jego historię - od początku XIX wieku aż do czasów współczesnych. Omawia główne hasła i strategie antyszczepionkowców, a także ukazuje różne modele przeciwdziałania ich ruchom.Antyszczepionkowcy są niezwykle wnikliwą analizą ruchów antyszczepionkowych, a także stanowią źródło rzetelnych informacji na ich temat. To książka zarówno dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę, jak i dla tych, które nie potrafią zająć jasnego stanowiska w dyskusji na temat szczepień. Antyszczepionkowcy to publikacja, która bardzo szeroko omawia ten skomplikowany i dla niektórych kontrowersyjny problem.
Dzisiaj jest dzień, by być szczęśliwym. Podejmij to wyzwanie! Sięgnij po sprawdzone witaminy serca i rozpocznij niewiarygodną kurację. Uwolnij się od tego, co sprawia ci ból, co przeszkadza cieszyć się życiem i wywołuje smutek. Otwórz swój umysł i serce. Zacznij żyć tu i teraz. Ta książka będzie twoją receptą. Delektuj się, smakuj, zadziwiaj, ciesz się i przestrzegaj zaleceń. Pozytywny skutek gwarantowany. Ojciec Phil Bosmans (1922-2012) - belgijski kapłan i zakonnik ze Zgromadzenia Misjonarzy z Montfort. Pisarz i społecznik otwarty na łudzi, wrażliwy na ich ból i cierpienie. Jego niezwykłe książki, dotykające cierpienia, samotności i odczuwania, zostały wydane w nakładzie 10 milionów egzemplarzy i przetłumaczone na 24 języki. Autorzy ilustracji - Kasia Zimnoch i Paweł Kleszczewski to duet artystów wizualnych i twórców filmów animowanych. Absolwenci Wydziału Sztuk Pięknych UMK w Toruniu. Uczestnicy ponad pięćdziesięciu międzynarodowych festiwali filmowych i wystaw sztuki Zdobywcy licznych nagród i wyróżnień.
W książce podjęto problematykę zasobów osobistych i społecznych wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych i ustalenia ich związku z dobro-stanem psychicznym. Autorka omawia znaczenie zasobów psychospołecznych w życiu człowieka oraz przybliża ich resocjalizacyjny potencjał. Wskazuje także na sytuacji, w której wtórna socjalizacja osób dorastających odbywa się w separacji od zewnętrznych, naturalnych środowisk życia. Odwołując się do literatury przedmiotu, ukazuje niekorzystny wpływ izolacji instytucjonalnej na zdrowie psychiczne adolescentów. Na tej podstawie i z uwzględnieniem wyników badań własnych przedstawia nowe rozwiązania w pracy z młodzieżą przebywającą w placówkach resocjalizacyjnych. Proponuje kierunki zmian koncentrujące się na rozwoju dobrostanu psychicznego oraz rekomenduje adekwatne programy, które z powodzeniem stosowane są w wielu krajach świata.Publikacja skierowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków. Będzie szczególnie przydatna dla studentów kierunków pedagogicznych i pracy socjalnej, pedagogów szkolnych, kuratorów sądowych oraz kadry pedagogicznej instytucji wychowawczych i resocjalizacyjnych. "Autorka, sięgając zwłaszcza do podstaw współczesnej psychologii pozytywnej oraz do pedagogiki resocjalizacyjnej - w jej wymiarze teoretycznym i praktycznym - skonstruowała projekt badawczy koncentrujący się na poszukiwaniu u wykolejających się wychowanków nie deficytów socjalizacyjnych, a tkwiących w nich zasobów psychospołecznych stanowiących punkt wyjścia podejmowanych odpowiednich działań opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. Dzięki takiemu właśnie ujęciu praca ta jest swoistym novum wśród licznych dzisiaj opracowań powstających w obszarze pedagogiki resocjalizacyjnej".Z recenzji prof. dr. hab. Wiesława AmbrozikaAnna Dąbrowska - doktor nauk humanistycznych w dziedzinie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego; psychoterapeutka. Autorka oraz redaktorka monografii, prac zbiorowych, artykułów w czasopismach polskich i zagranicznych, a także kierowniczka i realizatorka projektów badawczych i badawczo-wdrożeniowych, których rezultaty można wykorzystać w praktyce pedagogicznej skoncentrowanej na wsparciu psychospołecznego funkcjonowania adolescentów w ich środowiskach życia (rodzinach dysfunkcjonalnych, rodzinach patologicznych, instytucjach resocjalizacyjnych). W jej aktywności naukowo-badawczej ważne miejsce zajmuje udoskonalanie efektywności procesu resocjalizacji młodzieży niedostosowanej społecznie poddanej wychowaniu instytucjonalnemu.
Poradnik o emocjach dla pedagogów oraz rodziców i opiekunów dzieci, a także dla wszystkich zainteresowanych wiedzą na temat emocji, napisany w bardzo przejrzysty i komunikatywny sposób.
„To od nas nasze dzieci uczą się wielu zachowań tych właściwych oraz niepożądanych. My dorośli nie zawsze wiemy, jak reagować i higienizować własne emocje i uczucia. Często niewłaściwie interpretujemy i zbyt „gorąco” reagujemy na zachowania naszych dzieci. Może warto popularyzować wśród rodziców i nauczycieli postawę otwarcia. Powinniśmy w takich sytuacjach zrozumieć, że nie ma złych i dobrych emocji, albowiem wszystkie emocje są nasze i mamy prawo je odczuwać. Treści zawarte w „Plecaku emocji” są takim drogowskazem, jak rozmawiać, jak interpretować oraz jak szanować marzenia, plany i emocje drugiego człowieka oraz jakie zastosować praktyki uważności do odnalezienia dobrych rozwiązań pedagogiczno-terapeutycznych.
[…] poradnik wpisuje się w aktualne potrzeby pedagogiczno-społeczne i może stanowić atrakcyjną i merytorycznie poprawną propozycję nie tylko dla wymienionych adresatów, ale także sugerowałabym, by rozpowszechnić go wśród szerszego grona odbiorców. […] treści […] zredagowane są w sposób logicznie spójny, przejrzysty i komunikatywny. […] z tej wiedzy mogą z dużym zyskiem dla siebie skorzystać wszyscy, których zainteresuje problematyka emocji i budowania dobrych relacji”.
(z recenzji dr Małgorzaty Karwowskiej – wykładowcy akademickiego, pedagoga specjalnego, logopedy, terapeuty)
Joanna Laszczkowska – absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, dyplomowany nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, socjoterapeuta. Jej pasją i celem jest zdobywanie wiedzy na temat emocji i budowania głębokich więzi międzyludzkich.
Joanna Gutman – absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego, dyplomowany nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej z terapią dziecka. Od kilku lat pracuje z uczniami, opierając się na programach profilaktyczno-wychowawczych i promocji zdrowia psychicznego.
Czerpiąc obficie z odkryć fizyki, psychologii, wierzeń rdzennych mieszkańców i szamanizmu, ten przewodnik definiuje, bada i stosuje zarówno psychologię ziemi, jak i związaną z nią ideę świadomości ścieżki - wrodzonej zdolności wyczuwania dokąd zmierzać. Książka pokazuje jak stosować nowe metody określania najlepszego kierunku, kiedy doświadczamy wewnętrznego zamieszania, problemów w relacjach, problemów w grupach czy w świecie. Zarówno teoria, jak i ćwiczenia empiryczne są przedstawione w prosty, pomysłowy sposób, z diagramami i ilustracjami, aby ułatwić czytelnikowi odbiór.
Przełomowa terapia zaburzeń nadmiernej kontroliStworzona przez Thomasa R. Lyncha radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (RO DBT) to przełomowe, transdiagnostyczne podejście skupione na pomocy pacjentom cierpiącym z powodu zaburzeń charakteryzujących się nadmierną kontrolą (OC). Należą do nich obsesyjno-kompulsyjne zaburzenie osobowości, anoreksja czy chroniczna depresja, które są wyjątkowo oporne na terapię. Często wiążą się z izolacją społeczną, sztywnością poznawczą, niechęcią do podejmowania ryzyka, kompulsywną potrzebą organizacji czy hiperperfekcjonizmem. RO DBT pomaga przezwyciężyć te trudności i daje szansę na odnalezienie równowagi.Lynch w swojej rewolucyjnej terapii opiera się na założeniu, że dobrostan psychiczny wynika z połączenia otwartości, elastyczności i więzi społecznych. Analizując poszczególne elementy, pokazuje, jak modyfikować zakorzenione przekonania i schematy działań. Podkreśla znaczenie sygnalizacji społecznej i komunikacji niewerbalnej jako podstawowych mechanizmów zmiany. RO DBT przekłada osiągnięcia neuronauki na praktykę terapeutyczną i łączy je z elementami terapii dialektyczno-behawioralnej, dialogu motywującego, teorii emocji, osobowości i rozwoju.Podręcznik ten pomoże zrozumieć RO DBT i włączyć ją do terapii indywidualnej. Znalazły się w nim: szczegółowo opisana teoria, wyniki badań, konkretne protokoły leczenia, przykłady kliniczne oraz kierunki rozwoju. To niezastąpione narzędzie pracy dla terapeutów zajmujących się zaburzeniami wynikającymi z nadmiernej kontroli.RO DBT to innowacyjna, całościowa koncepcja łącząca współczesną dbałość o sprecyzowanie zestawu kluczowych procesów transdiagnostycznych z nowymi technikami oceny i interwencji. Kładzie nacisk na elastyczność, otwartość, więź i sygnalizację społeczną, jednocześnie uwzględniając wszelkie szczegóły (nawet ustawienie mebli w gabinecie), które mogą okazać się znaczące. RO DBT wydaje się stworzona, by stać się ważnym podejściem w ramach terapii terapii opartej na dowodach w wielu obszarach pracy klinicznej. Gorąco polecam.Steven C. Hayes, PhD, współtwórca terapii akceptacji i zaangażowania (ACT); profesor założyciel wydziału psychologii na University of Nevada w Reno, współautor książki Terapia akceptacji i zaangażowania (WUJ, 2013)
Innowacyjna terapia oparta na pracy z ciałem, umysłem i emocjamiHistoria zapisana w ciele może przekazać znacznie więcej niż słowa. Trafne odczytanie gestów, postawy, mimiki i spojrzenia pozwala ujawnić trudne doświadczenia i przeżywane emocje. Pat Ogden i Janina Fisher wskazują, jak właściwie interpretować narrację somatyczną i wykorzystywać ją w terapii traumy i zaburzeń przywiązania.Psychoterapia sensomotoryczna to podręcznik prezentujący zasady nowatorskiej metody łączącej tradycyjną psychoterapię z praktykami somatycznymi. Autorki wyjaśniają, w jaki sposób odczytywać komunikaty niewerbalne i rozumieć reakcje somatyczne na traumatyzujące wydarzenia. Uczą, jak aktywizować ciało, zmieniać schematy ruchu i kształtować nawyki, by poprawić jakość życia.Książka została napisana z myślą o pacjentach i psychoterapeutach, by wspólnie mogli dostosować zawarty w niej materiał do indywidualnych potrzeb i pogłębić relację terapeutyczną. Każdy rozdział zawiera przewodnik, który pomoże terapeutom wykorzystać techniki sensomotoryczne w praktyce klinicznej, oraz arkusze ćwiczeń dla pacjentów. Nowe podejście opracowane przez Pat Ogden i Janinę Fisher wesprze terapeutów traumy i zaburzeń przywiązania. Zainteresuje też osoby zajmujące się psychologią somatyczną i komunikacją niewerbalną.Psychoterapia sensomotoryczna jest przełomową książką stanowiącą pomost między tradycyjną psychoterapią a terapiami zorientowanymi na ciało. Wyposaża czytelnika, zarówno klinicystę, jak i klienta, w narzędzia niezbędne do powiązania intuicji ciała i słów osobistej narracji.Stephen Porges, PhD, profesor University of North Carolina, twórca teorii poliwagalnejPsychoterapia sensomotoryczna opiera się na wiedzy z zakresu neurobiologii, neuronauki oraz badań nad traumą i przywiązaniem. Łączy teorie i techniki terapii kognitywnej, afektywnej oraz psychodynamicznej z bezpośrednimi interwencjami somatycznymi. Należą do nich: budowanie świadomości ciała, rozpoznawanie i nazywanie odczuć somatycznych, a także ćwiczenia fizyczne sprzyjające poczuciu wzmocnienia i kompetencji. Psychoterapia sensomotoryczna skupia się na tym, jak ciało przechowuje spuściznę traumy i nieprawidłowości przywiązaniowych. Daje narzędzia do obserwacji, interpretacji i zmiany utrwalonych w ciele wzorców, by usprawnić proces terapeutyczny.
Prawdziwym wyzwaniem współczesnej psychiatrii jest odpowiedzenie na egzystencjalną pustkę. Coraz więcej pacjentów uskarża się bowiem na poczucie bezsensu i życiowej próżni.Logoterapia uczy, że nawet tragiczne i negatywne aspekty życia, jak na przykład nieuniknione cierpienie, mogą zamienić się w triumf ludzkiego ducha pod warunkiem, że przyjmiemy odpowiedni stosunek do sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy. W epoce, w jakiej przyszło nam żyć - epoce umierających tradycji - podstawowym zadaniem psychiatrii musi być wyposażenie człowieka w umiejętność odnajdywania w życiu sensu. W czasach, gdy przykazania dekalogu utraciły w oczach wielu swą niepodważalną wartość, każdego dnia musimy przestrzegać dziesięciu tysięcy przykazań wynikających z dziesiątków tysięcy życiowych sytuacji.W tym sensie można śmiało powiedzieć, że logoterapia to odpowiedź na duchowe potrzeby współczesnego człowieka.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?