W tej strefie zapraszamy do nabycia książek z szeroko pojętej dziedziny jaką jest psychologia. Posiadamy podręczniki i poradniki kierowane do specjalistów psychiatrii i psychologii, a także uczniów i studentów. Poprzez poradniki z zakresu problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży czy okresu dojrzewania. Proponujemy poradniki dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli, dzieci i modzieży. Garść rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą otworzyć drzwi umysłu. Polecamy dobre książki psychologiczne. W ofercie psychologia społeczna, kliniczna, biznesu, rozwoju, zdrowia, sportu, psychologia umysłu, relacje międzyludzkie i wiele innych poradników.
There are moments throughout our lives when our confidence and creativity can make all the difference. Discover how to transform your career and grow your network by finding success In The Moment.
Every meeting, presentation and conversation is an opportunity to embrace your confidence and show your creative flair. With insights on collaboration, risk-taking and organization, this book arms you with a complete repertoire of powerful communication tricks and strategies.
As both a communication expert and a renowned comedian, Neil Mullarkey is uniquely qualified to demonstrate how you can develop your creativity, communication and confidence in your professional life. With incisive case studies and witty observations, In the Moment is an engaging and illuminating guide to success.
You know him as the founder of Microsoft; the philanthropic, kind-hearted billionaire who has donated endless funds to good causes around the world. But there’s another side to Bill Gates.
In this fearless, groundbreaking investigation, Tim Schwab offers readers a counter-narrative, one where Gates has used his monopolistic approach in business to amass a stunning level of control over public policy, scientific research and the news media. Whether he is pushing new educational standards in America, health reforms in India or industrialized agriculture in Africa, Gates’s unbridled social experimentation has shown itself to be not only undemocratic, but also ineffective.
All of which begs the question: why should the super rich be able to transform their wealth into political power, and just how far can they go?
Jesteś rodzicem? To zapewne zdarza ci się krzyczeć na swoje dziecko. Z bezsilności, zdenerwowania, z miłości. „Jak nie krzyczeć na swoje dziecko” Carli Naumburg to pełen praktycznych rad i wskazówek przewodnik, który pomoże ci zostać spokojniejszym, szczęśliwszym rodzicem spokojniejszych, szczęśliwszych dzieci. Polecane w książce nawyki i strategie nie tylko pomagają zostać cierpliwym i bardziej wyluzowanym rodzicem, sprawiają również, że poczujesz się ogólnie szczęśliwszy, bardziej produktywny, i skuteczniej zapanujesz nad innymi dziedzinami życia.
"Leśnictwo w Polsce" to okazałe okolicznościowe wydawnictwo z okazji 100-lecia powstania Lasów Państwowych, prezentujące ich historię oraz bogactwo zarządzanych przez nie polskich lasów. W książce omówiono historię Lasów Państwowych od ich powołania w 1924 roku, aż do dziś, a także dzieje leśnictwa i użytkowania lasów na terenach Polski przed 1924 rokiem, od czasów najdawniejszych. Najważniejsze, najcenniejsze i najpiękniejsze polskie lasy, bory i puszcze przedstawiono w rozdziale "Atlas lasów Polski", którego uzupełnieniem jest rozdział "Drzewa ojczyste" poświęcony rekordowym polskim drzewom: najstarszym, najwyższym i najgrubszym. W rozdziale "Las w literaturze" zaprezentowano wybór fragmentów utworów polskich pisarzy, którzy sporo uwagi poświęcili lasom i ich związkom z kondycją człowieka. W rozdziale "Dary lasu w kuchni" zebrano kulinarne przepisy na wykorzystania leśnych skarbów: dziczyzny, grzybów i miodu. Całość ubarwiają liczne reprodukcje dzieł malarzy i grafików, których głównym tematem są las i drzewa.
Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu to zbiór praktycznych porad dla specjalistów, przede wszystkim terapeutów i lekarzy. Autor, Paddy-Joe Moran, dzieli się własnymi doświadczeniami oraz odczuciami – opisuje, co sprawiało mu trudność podczas terapii, wskazuje, jakie sformułowania mogą być źle odbierane przez osoby z ASD, a także podpowiada rozwiązania, dzięki którym komunikacja może stać się skuteczniejsza i pełna szacunku.
Od momentu, kiedy jako ludzkość spojrzeliśmy w niebo, zadawaliśmy sobie pytanie, czy życie na Ziemi jest jedynym, jakie istnieje. Pytanie to znalazło się w centrum naszych doświadczeń, napędzając debaty naukowe i odkrycia, kształtując wierzenia i skłaniając do rozważań egzystencjalnych nieograniczonych granicami państw ani czasem. Choć to jedno z ulubionych zagadnień naszej kultury, myśl o pozaziemskiej inteligencji została w dużej mierze sprowadzona do rangi fantazji i teorii spiskowych.To porywająca opowieść o nauce, zimnej wojnie, nazistowskich badaniach, niepokojach atomowych, tajnych samolotach szpiegowskich i wyścigu kosmicznym. UFO przedstawia prawdziwą historię polowania rządu USA na "niezidentyfikowane zjawiska powietrzne" tutaj na Ziemi, od Roswell po Rendlesham Forest, a także historię małej grupy myślących przyszłościowo naukowców - astronomów takich jak J. Allen Hynek, Frank Drake, Carl Sagan i Jill Tarter - którzy rozpoczęli poszukiwania pozaziemskiej inteligencji z dala od naszej planety. Opierając się na oryginalnych badaniach archiwalnych, odtajnionych dokumentach i wywiadach z wysokimi rangą urzędnikami wywiadu i wojska, Garrett M. Graff śledzi nasze długotrwałe usiłowania, by odpowiedzieć na jedno z najgłębszych i najpopularniejszych pytań wszech czasów: czy jesteśmy sami?Garrett M. Graff to uznany historyk, finalista Nagrody Pulitzera, dziennikarz "The Washington Post", a także autor kilku książek, w tym wydanego przez Wydawnictwo SQN reportażu o zamachach z 11 września Jedyny samolot na niebie.***Zapewnia rozrywkę, a jednocześnie jest mocno osadzona w faktach.The Wall Street JournalInteresująca wycieczka po świecie latających spodków, kosmitów i pogranicza nauki.Kirkus ReviewsBIOGRAM:Garrett M. GraffPisze o polityce, technologii i bezpieczeństwie narodowym od blisko 20 lat. W przeszłości pełnił funkcję redaktora w magazynie "POLITICO", a także regularnie współpracował z "WIRED" i CNN. Jego teksty ukazywały się w licznych periodykach, od "Esquire" przez "Rolling Stone'a" po "New York Timesa". Obecnie jest dyrektorem inicjatyw cyfrowych w Aspen Institute. Graff ma na swoim koncie wiele książek, w tym The Threat Matrix poświęconą historii FBI, Raven Rock opisującą plany Stanów Zjednoczonych na wypadek zagłady nuklearnej w czasach zimnej wojny oraz bestsellery "New York Timesa": nominowaną do Pulitzera Watergate i wreszcie, wydany w Polsce nakładem Wydawnictwa SQN, Jedyny samolot na niebie.
Jak mądrze gospodarować pieniędzmi? W jaki sposób przygotować się do podróży? Jak bezpiecznie korzystać z Internetu? To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam – sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy. Seria „Poradzę sobie sam” powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji w usamodzielnieniu się.Ćwiczenia w części drugiej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne:Finanse i bankowośćSprzęt elektronicznyPodróże małe i dużeW sklepie.Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań, m.in.:czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniemobliczenia pieniężnekrzyżówkiszukanie różnicpuzzlewykreślankićwiczenia typu prawda–fałsz.Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować.Oliwia Szulc – oligofrenopedagog, logopeda, nauczyciel z dwudziestoletnim doświadczeniem.Od wielu lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z zaburzeniami mowy.Szczególny nacisk kładzie na komunikację jako punkt wyjścia do nawiązywania relacji interpersonalnych, co przekłada się na prawidłowy przebieg rozwoju dziecka. Stosuje alternatywne metody komunikacyjne wspierające lub kształtujące umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną.Monika Rajca – pedagog opiekuńczo-wychowawczy, oligofrenopedagog, logopeda. Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi i dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną, a od kilku lat – jako logopeda – także z osobami po udarach i wylewach. Swoim doświadczeniem i umiejętnościami dzieliła się na zajęciach ze studentami logopedii i neurologopedii Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prywatnie i zawodowo pasjonuje się komunikacją z drugim człowiekiem – bez względu na bariery, które trzeba pokonać, aby uzyskać porozumienie
Jak dbać o zdrowie, higienę i wygląd?Na czym polega przyjaźń? Co zrobić, jeśli ktoś się źle poczuje? To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam – sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy. Seria „Poradzę sobie sam” powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji w usamodzielnieniu się.Ćwiczenia w części pierwszej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne:Ja i moja rodzinaJa i inniU fryzjera, u barberaZdrowie i higiena.Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań, m.in.:czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniemobliczenia pieniężnekończenie zdańszukanie różnicpuzzlegryćwiczenia typu prawda–fałsz.Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować.Oliwia Szulc – oligofrenopedagog, logopeda, nauczyciel z dwudziestoletnim doświadczeniem. Od wielu lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z zaburzeniami mowy. Szczególny nacisk kładzie na komunikację jako punkt wyjścia do nawiązywania relacji interpersonalnych, co przekłada się na prawidłowy przebieg rozwoju dziecka. Stosuje alternatywne metody komunikacyjne wspierające lub kształtujące umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną.Monika Rajca – pedagog opiekuńczo-wychowawczy, oligofrenopedagog, logopeda. Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi i dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną, a od kilku lat – jako logopeda – także z osobami po udarach i wylewach. Swoim doświadczeniem i umiejętnościami dzieliła się na zajęciach ze studentami logopedii i neurologopedii Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prywatnie i zawodowo pasjonuje się komunikacją z drugim człowiekiem – bez względu na bariery, które trzeba pokonać, aby uzyskać porozumienie.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato).Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych.Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato).Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych.Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato).Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych.Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato).Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych.Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych.Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Lato” uwzględniono m.in. następujące tematy:prawa dzieckacechy latarodzaje i obsługa termometrówletnie zbioryśrodki transportubezpieczne wakacje.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniemodczytywanie temperatur z termometrówhistoryjki obrazkowekrzyżówkirebusyi wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń – oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych „Aktywni zawodowo” z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej – oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych „Aktywni zawodowo” z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych.Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”).W części „Zima” uwzględniono m.in. następujące tematy:odpowiedni ubiór zimąBoże Narodzeniesylwester i karnawałliczebnikizakupyobjawy choroby.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniemteksty z lukami do uzupełnieniahistoryjki obrazkowekodowankipuzzle oraz krzyżówki matematycznei wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń – oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych „Aktywni zawodowo” z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej – oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych „Aktywni zawodowo” z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”).W części „Jesień” uwzględniono m.in. następujące tematy:wspomnienia z wakacjibezpieczeństwo w szkolezwroty grzecznościowecechy charakterujesienne święta i aktywnościcechy jesieni.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniemzadania tekstowekrzyżówkiwykreślankirebusyi wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń – oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych „Aktywni zawodowo” z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej – oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych „Aktywni zawodowo” z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Wiosna” uwzględniono m.in. następujące tematy:pierwsze oznaki wiosnyobliczenia kalendarzowe i zegaroweśrodowisko naturalne i źródła jego zanieczyszczeńzachowania proekologiczneinstytucje kulturalnezasady zachowania w miejscach publicznych.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:• czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem• zadania z obliczeniami zegarowymi• tworzenie prostych infografik• kodowanki• zagadki• i wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń – oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych „Aktywni zawodowo” z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej – oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych „Aktywni zawodowo” z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
Publikacja jest owocem udanej współpracy wydawniczej z Książnicą Beskidzką i miastem Bielsko-Biała.Nie tylko dla dzieci. Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej 19472021 to publikacja o charakterze monograficznym prezentująca historię i dorobek tytułowej wytwórni. To rozbudowane przedstawienie kilku kluczowych, ściśle współistniejących wątków, przede wszystkim: rozwoju stylistyki bielskich filmów animowanych; rozwoju technik animacji i bazy produkcyjnej; zmienności podejmowanych w filmach tematów; zmienności recepcji odbiorców. W całościowym ujęciu i w kontekście zmiennych realiów społeczno-politycznych powyższe wątki składają się na możliwie pełne przedstawienie specyfiki bielskiej wytwórni w odniesieniu do animacji krajowej i zagranicznej.
W książce zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych za pomocą wywiadów pogłębionych z osadzonymi z zakładów karnych, którzy dawniej byli już podsądnymi sądów dla nieletnich. Są to zatem osoby, które z prawnokarnego punktu widzenia dowodzą porażki w polu prowadzonej wobec nich w przeszłości resocjalizacji. Założono jednak, co finalnie okazało się słusznym przypuszczeniem, że osoby takie mogą dostarczyć ważnych informacji o skutecznej resocjalizacji, ponieważ mają zarówno pozytywne, jak i negatywne doświadczenia z resocjalizacją w okresie, gdy były nieletnie. Jako osoby osadzone dysponują unikatową wiedzą na temat tego, z czego nie udało im się skorzystać w zakresie oferowanej im resocjalizacji i dlaczego doszło w ich życiu do przestępczości powrotnej.
Trzeci tom Pism Romana Palestra - Dzieła i problemy - zawiera ponad sto dwadzieścia szkiców, poświęconych zarówno dziełom dawnym, jak i XX-wiecznym, których problematyka wiąże się z zagadnieniami szeroko pojmowanej kultury i z wybitnymi postaciami jej twórców - kompozytorów i wykonawców, malarzy, pisarzy. Są to w większości po raz pierwszy ogłoszone drukiem radiowe felietony Palestra emitowane na falach Radia Wolna Europa w latach 1952-1972. Ponadto w tomie znalazły się także nieopublikowane obszerne studia poświęcone trzem dekadom muzyki polskiej i edycjom listów Chopina oraz zamykający autorski korpus obszerny wywiad, którego Palester udzielił u schyłku życia Jagodzie Jędrychowskiej. Lektura tego tomu, tak jak dwóch poprzednich, umożliwia czytelnikom obcowanie z twórczością autora szkiców krytycznych i felietonów, który z niezwykłym znawstwem i rozmachem omawia kwestie nurtujące nie tylko muzyków i muzykologów, ale i teoretyków sztuki oraz twórców literatury, intrygując oryginalnością sądów, atrakcyjnością wywodu i ostrością krytyki.
Nowe, dwujęzyczne wydanie znanej publikacji Widzimy się w Polsce! Teraz w wersji angielsko-polskiej dla wszystkich zainteresowanych kulturą naszego kraju, a nieznających języka polskiego. Jest to świetna propozycja dla rodziny i przyjaciół mieszkających za granicą, którzy chcą odwiedzić i lepiej poznać nasz kraj. Z dwujęzycznej publikacji mogą skorzystać także polskie dzieci mieszkające za granicą i te, które przyjeżdżają do Polski lub w niej mieszkają, a nie znają języka polskiego. Książka została opracowana w ten sposób, że pod każdym fragmentem tekstu w języku angielskim znajduje się tekst w wersji polskiej.
Dziedzictwo, kultura i historia Polski ukazane są z wyjątkowym zwróceniem uwagi na dorobek artystyczny, etnograficzny, folklorystyczny i kulturotwórczy poszczególnych regionów. Książka jest skarbnicą wiedzy, ciekawą towarzyszką podróży i wycieczek po Polsce.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?