W tej strefie zapraszamy do nabycia książek z szeroko pojętej dziedziny jaką jest psychologia. Posiadamy podręczniki i poradniki kierowane do specjalistów psychiatrii i psychologii, a także uczniów i studentów. Poprzez poradniki z zakresu problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży czy okresu dojrzewania. Proponujemy poradniki dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli, dzieci i modzieży. Garść rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą otworzyć drzwi umysłu. Polecamy dobre książki psychologiczne. W ofercie psychologia społeczna, kliniczna, biznesu, rozwoju, zdrowia, sportu, psychologia umysłu, relacje międzyludzkie i wiele innych poradników.
Zawarte w tej publikacji ćwiczenia mają na celu uświadomienie nastolatkom w spektrum autyzmu występowania szerokiego wachlarza emocji i cech charakteru, doskonalenie umiejętności ich nazywania i rozmawiania o nich, a także naukę samokontroli i regulacji emocji oraz uczuć. Materiał ćwiczeniowy umożliwia pracę z przekonaniami i myślami na temat różnych trudnych stanów emocjonalnych oraz proponuje sposoby ich oswajania i wyciszania (np. poprzez relaksację czy afirmacje). Praca z emocjami nastolatków jest bardzo istotna, gdyż bez niej są oni narażeni na frustrację potrzeb i ryzyko uciekania w niebezpieczne zachowania, takie jak samookaleczanie, stosowanie używek, zamykanie się w sobie i odcinanie od świata. Niewystarczająca praca z emocjami u nastolatków lub jej całkowity brak mogą także skutkować kryzysami psychicznymi i chorobami, np. depresją.
Pierwsza książka z serii To NIE jest praca domowa pt. Liczenie w zakresie 10 zawiera różnorodne ćwiczenia, których celem jest doskonalenie umiejętności liczenia wśród dzieci w wieku przedszkolnym, a także wczesnoszkolnym (klasy 1-3). Zadania te mogą się okazać szczególnym wsparciem dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - w ramach zarówno pracy indywidualnej, jak również grupowej. Publikacja ta w łączności z czynnościowym nauczaniem matematyki i rozwijaniem zainteresowań matematycznych w konkretnym działaniu może stać się dodatkowym wsparciem dla wszystkich osób, których zadaniem jest edukacja i wspomaganie rozwoju dzieci: nauczycieli, opiekunów, pedagogów i psychologów z poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak również rodziców.
Fascynująca panorama świata i epoki, która dała początek europejskiej kulturzeOna: Pauline Viardot, megagwiazda opery, śpiewaczka znana i kochana w każdym z europejskich krajów.On: Iwan Turgieniew, wybitny rosyjski pisarz, ślepo i oddanie zakochany w Pauline.On numer 2: Louis Viardot, mąż Pauline, krytyk, dziennikarz, od którego oceny zależały kariery wielu wybitnych twórców.A w tle XIX wiek pełen przemian politycznych, społecznych i kulturalnych.Jak doszło do tego, że około 1900 roku na całym kontynencie obowiązywały te same lektury, reprodukowano te same obrazy, tę samą muzyką grano w domach i tej samej muzyki słuchano w salach koncertowych, a we wszystkich znaczących europejskich operach wystawiano te same dzieła? W jaki sposób wytworzył się europejski kanon, który dziś stanowi fundament kultury wysokiej nie tylko w Europie, ale wszędzie tam, gdzie Europejczycy się osiedli?Ten szczególnego rodzaju kosmopolityzm - wspólnota dzieł sztuki, myśli i rozwoju - sprawił, że wybitne talenty mogły jeszcze jaśniej zabłysnąć na międzynarodowej scenie. Orlando Figes pokazuje to na przykładzie burzliwych losów trójki artystów, których dziś nazwalibyśmy bohaterami kultury masowej. Ich kariery bowiem rozwijały się bez względu na jakiekolwiek granice. Pauline Viardot, która pochodziła z hiszpańskiej rodziny Garcia, znana była jako francuska mezzosopranistka, śpiewała włoskie opery, przyjaźniła się z rosyjskimi pisarzami, a przy tym przez wiele lat mieszkała w Niemczech. Doświadczyła też problemów pojawiających się na styku kultury iekonomii. Bo kultura, aby się utrzymać, musi działać jak biznes, a artyści nieraz muszą funkcjonować jak biznesmeni. I to nadal się nie zmieniło.Europejczycy z jednej strony pokazują, jak daleko zaszliśmy w rozwoju jako ludzkość, a z drugiej uprzytamniają, że pewne dylematy są stare jak świat, a mimo tego wciąż nie tracą na aktualności.
Beata Lewandowska-Kaftan z charyzmą i niezwykłym wyczuciem oprowadza nas po najciekawszych zakątkach Afryki i w bardzo osobisty sposób opowiada historie ludzi i miejsc. Każdy odwiedzany region to osobny świat z odmienną kulturą, wierzeniami, obyczajami. By go poznać, warto być blisko ludzi. Dlatego wybierzemy się na gwarne targowiska, do warsztatów mistrzów rękodzieła, na tradycyjne tańce i do domów afrykańskich przyjaciół, gdzie skosztujemy miejscowych potraw i wspólnie pomuzykujemy. Maleńką cessną polecimy nad niedostępnymi rejonami i dane nam będzie zobaczyć Ziemię oczami Adama i Ewy. Pokołyszemy się w rytm saharyjskiego bluesa, posłuchamy dźwięków malijskiego bębna djembe i popróbujemy mocnej masajskiej tabaki zrobionej z tytoniu i krowiego łajna.Podróże po tym kontynencie są jak wędrówki przez odmienne światy. Wielość Afryk jest fascynująca, a tradycja w zaskakujący sposób miesza się z nowoczesnością. Podróżnik przybywający tu po raz pierwszy może mieć wrażenie, że dotarł na koniec znanego mu świata. Najlepszymi przewodnikami są napotkani w drodze ludzie. Opowiedziane przez nich historie, wspólnie przeżyte chwile i emocje uchylą drzwi i choć na moment pozwolą odrzucić nasz europejski punkt widzenia. Wtedy zaczniemy widzieć i rozumieć.Afrykańskie lekcje są bezcenne, choć bywają gorzkie. Przypomną o dawno zapomnianym życiu tu i teraz, o potrzebie drugiego człowieka i konieczności dzielenia się, o pokorze wobec losu. A jeśli będziemy otwarci i uważni, pokażą, jak bardzo my ludzie - mimo pozornych różnic - jesteśmy do siebie podobni. I że najpiękniej podróżuje się nie z punktu do punktu, ale od człowieka do człowieka.
Architektura nowoczesna to fascynująca sztuka, która przyczynia się do kreowania otaczającej nas rzeczywistości. Dzięki genialnym pomysłom współczesnych projektantów powstają budynki nie tylko funkcjonalne, ale także i piękne. Zakrzywione wieże, powyginane dachy i pofałdowane elewacje sprawiają wrażenie, jakby niektóre obiekty przeczyły prawom grawitacji. Budowle te stanowią niezbity dowód na to, że wyobraźnia człowieka jest niczym nieograniczona. Ta książka to świetny przewodnik po niezwykłych obiektach z całego świata. Znajdziecie tu najwspanialsze drapacze chmur, największe mosty, ekskluzywne hotele, muzea, teatry, opery, sale koncertowe, a także wielkie stadiony. Dzięki tej publikacji poznacie historię tych wspaniałych budowli, a także nacieszycie oczy pięknymi fotografiami.
Rzeźnik Jedna z najwybitniejszych amerykańskich autorek, od lat typowana do Literackiej Nagrody Nobla, nie zwalnia tempa i dobiegając dziewięćdziesiątki jest w znakomitej pisarskiej formie. "Rzeźnik" Joyce Carol Oates opowiada wstrząsającą historię eksperymentów medycznych na kobietach, jakich dopuszczał się w przytułku dla nerwowo chorych doktor Silas Aloysius Weir; postać wzorowana na kilku rzeczywiście istniejących lekarzach, w tym Silasie Weirze Mitchellu, tak zwanym ojcu ginekopsychiatrii. Wymyślona przez Mitchella pseudonauka miała udowodnić, że zaburzenia psychiczne da się wyleczyć przez wyeliminowanie schorzeń części intymnych. Mitchell okaleczył wiele kobiet, jednak przez lata pozostawał bezkarny, gdyż bestialskich zabiegów dokonywał przede wszystkim na obłąkanych, robotnicach kontraktowych i dziewczynkach - obywatelkach pozbawionych głosu. Choć wśród jego pacjentek były również postaci tak światłe i prominentne jak Virginia Woolf czy Jane Addams, Mitchell uchodził bowiem za geniusza. "Rzeźnik" to niezwykle potrzebna w dzisiejszych czasach literacka analiza źródeł nienawiści do kobiet oraz nadużyć systemu władzy, który zalegalizował niewolnictwo, a pacjentów szpitali psychiatrycznych pozwalał traktować nieludzko. Zarazem jest to imponujące dzieło pisarskiej wyobraźni, czerpiące pełnymi garściami z tak popularnych gatunków, jak gotycka powieść grozy, "dark romance" czy "body horror" po to, by w sposób radykalny odsłonić naturę zła. "Oates jest geniuszką w ścisłym tego słowa znaczeniu". Rebecca Makkai "Rzeźnik to wstrząsający page-turner oparty na faktach". Stephen King
Książka prezentuje biografię oraz najważniejsze wystąpienia biskupa Roberta Francisa Prevosta, ukazujące poglądy i postawę nowo wybranego papieża Leona XIV. Jak sam powiedział w wywiadzie dla oficjalnego portalu Watykanu: „Biskup nie powinien być małym księciem w swoim królestwie – mówił. Jest powołany, by być blisko ludzi, chodzić z nimi, cierpieć z nimi… Obowiązkiem duszpasterskim biskupa jest być pasterzem, który chodzi za ludem Bożym”.
Lektura tej książki pozwoli nie tylko lepiej poznać i zrozumieć osobę Leona XIV, ale także przyjrzeć się wyzwaniom, jakie stoją obecnie przez Kościołem i jego Pasterzem.
ZADANNIK to zestaw ćwiczeń przygotowanych do osobistej pracy z własnymi zasobami i trudnościami. Jego zadaniem jest uczynienie życia łatwiejszym, przyjemniejszym i bardziej przyjaznym. Ponieważ jednak nic nie przychodzi bez osobistego zaangażowania, więc ćwiczenia zostały opracowane po to, by lepiej poznać siebie i w ten sposób rozpocząć drogę ku sobie żyjącemu w zgodzie z otaczającym światem. Książka złożona jest z 3 części:- "Zadannika" - czyli zestawu ćwiczeń do przerobienia,- "Tłumacznika" - wyjaśniającego proces poznawania siebie,- "Przerywnika" - gry terapeutyczno-towarzyskiej.ZADANNIK został tak skonstruowany, by można było z niego korzystać w różnych miejscach - w podróży, w domu, w poczekalni wszędzie, gdzie tylko znajdziesz chwilę dla siebie. Autorka wykorzystuje techniki mindfulness i CBT. Polecany jest między innymi osobom z ADHD. Zarówno książka, jak i dołączona do niej gra mogą być wykorzystane w pracy indywidualnej oraz w zajęciach prowadzonych przez pedagogów, psychologów, terapeutów czy edukatorów.Danuta Sadownik - pedagog kultury, trenerka biznesu, edukatorka i terapeutka; nauczycielka szkolna i akademicka. Wykładała w Międzynarodowej Akademii Nauk w San Marino, Kolegium Karkonoskim w Jeleniej Górze, Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu i Wyższej Szkole Przedsiębiorczości w Wałbrzychu. Swoje doświadczenie przekuła w pakiet ćwiczeń pt. ZADANNIK, który ma za zadanie ułatwić czytelnikowi pracę z własnymi cechami osobowości w drodze ku lepszemu życiu. Dotychczas ukazały się jej autorstwa: "Szkolne tango", "A ty dokąd?", "Gdzie jesteś?", "A teraz co?", "Muszki owocówki", "Pośrodku mapy".
Bali Pocket (Lonely Planet)Zwiedzaj szybciej. Zobacz więcej.Wakacje w sercu BaliŁap fale w CangguPodziwiaj widoki ze szczytu klifu i pokaz tańca Kecak w świątyni Pura Luhur UluwatuOdnajdź swój wewnętrzny spokój, praktykując jogę w UluwatuZanurz się w nocnym życiu Seminyak"Sączenie lokalnego piwa o zachodzie słońca w kawiarni w Canggu podczas hipnotyzującego pokazu tańca w Ubud i obserwowania surferów ujarzmiających fale w Ulus - balijskie przeżycia zostają z tobą na długo."
Mediolan Pocket (Lonely Planet)Zwiedzaj szybciej. Zobacz więcej.Wakacje w sercu MediolanuPodziwiaj DuomoPoluj na modne stroje w Quadrilatero d'OroZachwycaj się Ostatnią wieczerzą Leonarda da VinciPozwól ponieść się operze w kultowej La Scali"Architektura racjonalistyczna czy Duomo skąpane w różowym świetle słońca: piękno Mediolanu jest mniej oczywiste niż Rzymu czy Wenecji, ale przez to jeszcze bardziej urzekające."
Lizbona Pocket (Lonely Planet)Zwiedzaj szybciej. Zobacz więcej.Wakacje w sercu LizbonyPodziwiaj architekturę za dnia i zwiedzaj kluby nocne w Bairro AltoImprezuj z miejscowymi na ulicach AlfamyWybierz się na spacer pośrod dzieł sztuki w Parque das NaesOdkryj mauretański zamek w Sintrze"Zachody słońca zamieniają Rio Tejo w płynne złoto, potrawy nasycone są smakiem oliwy i ziół, a brukowane uliczki wiją się w górę do miradouros między fasadami ozdobionymi azulejos."
Czego potrzeba artystce - poza talentem oczywiście? Virginia Woolf w słynnym eseju Własny pokój odpowiadała bez wahania: przestrzeni do pracy, stabilności finansowej i wolności dysponowania swoim czasem. O ile jednak pisarce zwykle wystarczały biurko, papier i atrament, o tyle malarka czy rzeźbiarka potrzebowała miejsca, światła, narzędzi. Własnej pracowni.Na przełomie XIX i XX wieku nie dało się być poważną artystką bez odpowiedniego atelier. To tam powstawały dzieła, to tam zaglądali klienci, kolekcjonerzy czy dziennikarze. A gdy brakowało pieniędzy na opłacanie dwóch czynszów, miejsce pracy zamieniało się również w mieszkanie. Karolina Dzimira-Zarzycka opowiada o pracowniach trzynastu polskich artystek - między innymi Anny Bilińskiej, Olgi Boznańskiej czy Marii Dulębianki - a obok ich historii szkicuje szerszy portret epoki i opowiada o różnych aspektach pracy twórczej. Dzieli się także anegdotami i mało znanymi historiami - od zwierzyńca w pracowni Rosy Bonheur pod Paryżem, przez urocze atelier rzeźbiarskie Harriet Hosmer w Rzymie, aż po pełne przepychu siedziby Vilmy Lwoff-Parlaghy w Berlinie i Nowym Jorku.To opowieść o trudnościach, z jakimi w patriarchalnym świecie borykały się kobiety, które chciały tworzyć, ale także o emancypacji i sile artystycznej niezależności.Lubię patrzeć na fotografie artystek w ich pracowniach. Te zdjęcia wiele mówią o możliwościach i warunkach pracy twórczej, o sytuacji ekonomicznej, o gorsecie obyczajowym, o estetyce i upodobaniach. Karolina Dzimira-Zarzycka jest wspaniałą przewodniczką po pracowniach przełomu XIX i XX wieku. Poznajemy warsztat pracy malarek, rzeźbiarek, kopistek. Ich potrzeby i marzenia skonfrontowane z realiami epoki. Portret artystki w pracowni to zawsze opowieść o emancypacji.Małgorzata CzyńskaAleż to trudne: oderwać się od tej książki. Wyjść z pracowni artystek, kiedy przed chwilą siedziało się wśród sztalug, blejtramów i pędzli. Czuło zapach terpentyny. Bo tak Karolina Dzimira-Zarzycka pisze. Ze szczegółów tka losy swoich bohaterek. Jest skrupulatna, cierpliwa. Pełna pasji. Trzeba jej podziękować: w końcu możemy zajrzeć tam, gdzie każde dzieło się zaczyna.Angelika KuźniakKtóż by nie chciał odwiedzić artystycznego atelier z przełomu XIX i XX wieku i doświadczyć romantycznego spotkania z miejscem pełnym sztuki? Właśnie w taką wyjątkową podróż zabiera nas Karolina Dzimira-Zarzycka, dobitnie pokazując, że dla artystek zdobycie wymarzonej przestrzeni stanowiło duże wyzwanie, a warunki ich ciężkiej pracy były na ogół dalekie od ideału. To barwna, bogata w źródła i anegdoty opowieść o konkretnych pracowniach, ale przede wszystkim o świetnych twórczyniach - zdeterminowanych i odważnych, które za realizację marzeń płaciły często wysoką, niesprawiedliwą cenę.Justyna Stasiek-Harabin
Czy Swojość pozwoli nam zrozumieć miejsce, w którym żyjemy? I to, Kim jesteśmy, Kim stajemy się właśnie dzięki temu miejscu? A na koniec, gdy już wiemy… co nam daje takie zrozumienie? Jaka więź wytwarza się między nami a tym od niedawna „naszym” miejscem? Jakie tworzą się tutaj relacje? Od zawsze tęsknię za domem, a dom mój jest właśnie w Sudetach. To absolutnie moja Ojczyzna. Miejsca i ich historię tworzą ludzie, często Ci, którzy stawiają opór zewnętrznemu niezrozumieniu. Jestem stąd. Jak Zbyszek, który tak pięknie tę zależność zauważył i ujął w słowa. Polecam.
Rafał Fronia
Myśli Człowiek wyraźnie stworzony jest do myślenia, to cała jego godność: cała zaś jego zasługa i cały obowiązek to myśleć jak się należy Blaise Pascal W 1653 roku Blaise Pascal postanowił porzucić studiowanie fizyki i matematyki, aby całą swoją energię poświęcić na stworzenie dzieła życia: wielkiej apologii chrześcijaństwa, która stanowiłaby jego kompletną analizę i obronę. Przygotowując się do tego zadania, spisywał swoje myśli w postaci krótkich, rozproszonych notatek. W 1658 roku zaczął porządkować zebrany materiał, jednak pracę nad traktatem przerwały choroba i śmierć. Kilka lat później przyjaciele filozofa wydali Myśli - skomponowane na podstawie zachowanych zapisków, w formie zgrupowanych tematycznie uwag, maksym i aforyzmów. Myśli są wybitnym dziełem teologicznym, a przy tym kamieniem milowym francuskiej prozy. Pascal podjął w nim wiele zagadnień, które nurtują nas do dziś: nieskończoność i nicość, wiara i rozum, duch i materia, sens i próżność. W słowach wielkiego myśliciela, przekonującego, że wiara w Boga nie jest ograniczeniem wolności, możemy odnaleźć głęboki sens i pociechę. W czasach rozdarcia i niepokoju Myśli przypominają o poszukiwaniu Boga jako źródła czystego dobra. W ich lekturze znajdziemy inspirację do podjęcia decyzji o tym, jak pokierować swoim życiem, aby żyć godnie i szlachetnie. Z niej bowiem wynika prawdziwie rozsądna etyka człowieka, który choć jest tylko trzciną, najwątlejszą w przyrodzie, to jest trzciną myślącą. Największy wysiłek rozumu - to uznać, że istnieje nieskończona mnogość rzeczy, które go przerastają Blaise Pascal
Boży plan dla Ciebie
W jaki sposób radzić sobie z różnymi, często trudnymi doświadczeniami? Co zrobić, gdy życie nie układa się po naszej myśli? Dlaczego powinnyśmy przyjąć jedyny w swoim rodzaju Boży plan dla nas? Ta książka jest dla ciebie, niezależnie od tego, czy dopiero się nawróciłaś, czy od dawna jesteś osobą praktykującą, czy może sceptycznie podchodzisz do Boga!
Radość życia
Autorki, Kristen Clark i Bethany Beal, siostry z Teksasu, zapraszają w podróż, autentyczną i nieoczywistą, podczas której dzielą się najważniejszymi wydarzeniami ze swojego życia i pokazują, czego dokonał w nim Bóg. Dzięki tej lekturze masz szansę odkryć, czym jest czerpanie radości z życia, bez względu na to, dokąd nas ono prowadzi.
Kolejna publikacja
Boski plan to czwarta publikacja autorek w Edycji Świętego Pawła, po bestsellerowych tytułach: Boska kobieta w cudownym planie Stwórcy (2019), Boska miłość. Od zakochania do małżeństwa (2022) oraz Boski dar. Odkrywanie zamysłu Boga wobec seksualności (2023).
Publikacja stanowi pełne opracowanie kolekcji graficznej Jana Ponętowskiego. Jej dogłębna analiza zarówno jako całości, jak i poszczególnych części daje wgląd w ogólniejsze, a wciąż niedostatecznie zbadane procesy tworzenia, porządkowania i rozumienia kolekcji grafiki w Europie schyłku XVI wieku.Autorka przybliża biografię Jana Ponętowskiego, która nie doczekała się dotąd kompleksowego opracowania, oraz analizuje jego kolekcję, będącą cennym źródłem do poznania ówczesnych praktyk kolekcjonerskich. Dwuczęściowy katalog wprowadza zaś do obiegu naukowego informacje o wielu rzadkich lub dotąd nieznanych kompozycjach oraz stanach dzieł graficznych słynnych rytowników i wydawców, takich jak Philips Galle, Hendrick Goltzius, Antonio Lafreri, Gerard de Jode, Hieronymus Cock i Volcxken Diericx czy przedstawiciele rodzin Sadelerów, Collaertów i Wierixów.Publikacja w 3 woluminach.******Jan Ponętowskis Collection of Prints in the Jagiellonian Library in CracowThe publication is a full study of Jan Ponętowskis graphic collection. Its in-depth analysis both as a whole and its particular parts provides insight into more general, and still under-researched, processes of creating, organizing and understanding the collection of graphics in Europe at the end of the 16th century.The author presents the biography of Jan Ponętowski, which has not yet been comprehensively developed, and analyses his collection - a valuable source to learn about the collectible practices of that time. The two-part catalogue introduces into the scientific circulation information about many rare or so far unknown compositions and the state of graphic works of famous engravers and editors such as Philips Galle, Hendrick Goltzius, Antonio Lafreri, Gerard de Jode, Hieronymus Cock and Volcxken Diericx, or the representatives of the Sadeler, Collaert and Wierix families.
Objawienia ks. Jerzego Popiełuszki, doświadczane od kilkunastu lat przez Francescę Sgobbi z Fiumicello we Włoszech, to unikatowy fenomen na skalę światową. Błogosławiony kapłan przekazuje jej duchowe przesłania, także o swojej męczeńskiej śmierci. Ks. prof. Józef Naumowicz i dr Milena Kindziuk odwiedzili wizjonerkę i opisali jej życie oraz objawienia w swojej najnowszej książce. Co chce nam dziś powiedzieć ks. Popiełuszko? I dlaczego właśnie teraz?
W 5 rocznicę śmierci krakowskiego kardynała prezentujemy monografię pełną unikalnych wspomnień, archiwalnych fotografii i refleksji, książkę, która odsłania na nowo postać kard. Franciszka Macharskiego.
W książce znalazły się teksty autorów:
abp. Wojciech Polak , Jacek Majchrowski, Stanisław kard. Dziwisz, Andrzej Zoll, Tomasz Boroń, Kazimierz Barczyk , Wojciech Nowak, Jacek Purchla, Andrzej Kopicz, Adam Bachleda-Curuś, Tadeusz Jakubowicz, Robert Tyrała ,Władysław Gasidło Robert Włodarczyk Piotr Adamek Filip Musiał Andrzej Draguła Jerzy Sadecki Kazimierz Pityński Zbigniew Samitowski Renata Gąsior Olga Maślanka Wojciech Misztal Olimpia Górska Tomasz Krzyżak Jarosław Gugała Wojciech Olszowski Bolesław Karcz Robert Nęcek Joanna Sobczyk-Pająk
W czasach, gdy wielu hierarchom kościoła zarzuca się brak cnót i sięganie po coraz nowsze przywileje, postać pokornego, mądrego i wrażliwego na człowieka Franciszka Macharskiego zasługuje na tę wielobarwną publikację złożoną z okruchów wspomnień, faktów biograficznych, anegdot i reminiscencji. Przedstawiona do recenzji książka stanowi naprawdę ważne ogniwo łączące wspomnienia żyjących ludzi nauki, kultury, sztuki i mediów ze spersonalizowaną przestrzenią religii i wiary.
Prof. ucz. dr hab. Anita Frankowiak
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski
Serdecznie polecam publikację wielu specjalistom ds. mediów, edukacji medialnej, teologom, dziennikarzom, badaczom ze wszystkich tych dyscyplin. Jest to piękny portret Człowieka wyjątkowego i niezwykłego, ale także pokazuje wszechstronność Kardynała i jego zaangażowania.
Prof. ucz. dr hab. Monika Przybysz
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato). Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne.
Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej.Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato).Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?