Po 18 latach od ukazania się encykliki Jana Pawła II Centesimus annus z 1991 r. papież Benedykt XVI opublikował swą trzecią a pierwszą społeczną encyklikę poświęconą aktualnym problemom współczesności. Ukazuje się ona, podobnie jak poprzednie encykliki społeczne, w ważnej dla dzisiejszego świata chwili, w czasie groźnego dla jego przyszłości kryzysu, nie tylko co wydaje się, iż nie wszyscy dostrzegają ekonomicznego, ale także kulturowego i moralnego. Ojciec św. mówi o rozwoju ludzkim w miłości i prawdzie, czyli w relacji bezinteresownego otwarcia na potrzeby innych. Tak miłość, jak prawda są najlepszą drogą do pokonywania trudności na drodze życia.Obok tekstu encykliki czytelnika zapewne zainteresują komentarze do encykliki autorstwa ks. prof. Jana Kruciny i ks. prof. Piotra Niteckiego.
Krótkie refleksje z przemówień i homilii Benedykta XVI mogą towarzyszyć nam codziennie. Skarbiec myśli Papieża przepełniony jest teologiczną głębią. Zawiera jego spostrzeżenia o współczesnym świecie, historii i kulturze europejskiej. Papież pochyla się nad zagadnieniem wiary, zwłaszcza tej wspólnej, w życiu Kościoła. Wyjaśnia, czym jest pobożność maryjna i dlaczego klękamy przed Najświętszym Sakramentem. Nie zabrakło wypowiedzi o istocie celibatu, byciu kapłanem, a także o nierozerwalności małżeństwa. Znajdziemy tam także przemyślenia o odnowie liturgii i muzyce kościelnej.
Papież Benedykt XVI wyraził wolę, by ta książka została opublikowana dopiero po jego śmierci. Odkryj głębię jego prorockiego nauczania! To bardzo osobista książka Benedykta XVI, który u kresu życia zaczął porządkować liczne swoje wypowiedzi i pisma z czasu, kiedy był już papieżem emerytem. Czytelnik znajdzie tu, oprócz szeregu niepublikowanych jeszcze tekstów papieża Benedykta, również te znane, jednak poszerzone i duchowo pogłębione przez samego autora. Stanowią one jego prawdziwy testament duchowy. Nie chcę już niczego wydawać za życia. Wściekłość wrogich mi środowisk w Niemczech jest tak silna, że pojawienie się w druku jakiegokolwiek mojego słowa wywołuje natychmiast z ich strony morderczą wrzawę. Chcę oszczędzić tego sobie i chrześcijaństwu. BENEDYKT XVI Ta książka jest głosem świadka prawdziwej wiary, który do końca pozostał wierny Prawdzie, a jego ostatnim życzeniem było, aby każdy chrześcijan potrafił o tę Prawdę zawalczyć na nowo. Oto wielkość Benedykta XVI, który może nie „wyjął z zawiasów” kolejnego po Hunach „straszliwego tyrana”, ale swoim genialnym nauczaniem poważnie naruszył zawiasy liberalnej „dyktatury relatywizmu” – jak tyrana tego zwykł nazywać. Papież emeryt pisze, że Jan Paweł II żył długo po to, by móc obiektywne centrum wiary także subiektywnie przyjąć za swoje i uzdalniać innych do jego przyjęcia. Myślę, że dokładnie z tych powodów Benedykt XVI żył jeszcze dłużej. KS. JERZY SZYMIK
Doskonałe opracowanie autorstwa wybitnego biblisty i znawcy tematyki judaistycznej na temat nauczania Ojca Świętego Benedykta XVI o stosunku chrześcijaństwa i wiary katolickiej do Żydów i judaizmu. Ks. prof. Waldemar Chrostowski zebrał wszystkie oficjalne wypowiedzi Benedykta XVI na temat Żydów i judaizmu z okresu jego pontyfikatu, czyli lat 2005-2013. Dorobek papieża wyjaśnia, na czym polega natura i jakie są cele dialogu Kościoła katolickiego z Żydami i judaizmem. Nauczanie Benedykta XVI uwzględnia wielorakie trudności i uwarunkowania tego dialogu, a z drugiej strony uzasadnia i umożliwia współpracę.
Każdy z nas jest wezwany do tego, by zrozumieć, że gdy prosimy Pana o coś w modlitwie, nie powinniśmy oczekiwać, że spełni się natychmiast nasza wola, lecz powinniśmy raczej zdać się na wolę Ojca i odczytywać każde wydarzenie w perspektywie Jego chwały, Jego zamysłu miłości, który w naszych oczach często jest tajemniczy.Zbliżyć się do Boga dzięki głębokiej i zażyłej modlitwieUfny i stały dialog z Ojcem przenikał całe życie Jezusa, promieniując na Jego relacje, gesty i słowa. W swoich katechezach papież Benedykt XVI przywołuje liczne sceny z Ewangelii - między innymi chrztu czy Ostatniej Wieczerzy - aby na konkretnych przykładach pokazać, jak Pan modlił się i jaki wzór modlitwy pozostawił.Jeśli dzisiaj, w czasach niepokoju, pragniemy stawiać pewniejsze kroki na drogach modlitwy i wielbić Ojca z oddaniem i ufnością, powinniśmy wstąpić do szkoły Jezusa.Sposób w jaki Benedykt XVI pisze o Jezusie, promieniuje gorącą miłością i żywą wiarą. Katechezy są zapisem pragnienia modlitwy. Gdy czytelnik "konsumuje" kolejne strony tej książki, rośnie w nim pragnienie modlitwy, pragnienie głębokiej więzi z Bogiem, który jest naszym Ojcem i celem naszego życia.o. Szymon Hiżycki OSB
Jako pamiątka majowych "rekolekcji z Ojcem Świętym" w naszej Ojczyźnie ukazuje się autoryzowana, uzupełniona o spontaniczne i niezaplanowane wypowiedzi pełna dokumentacja tekstowa i fotograficzna Pielgrzymki Benedykta XVI do Polski. 133 kolorowe fotografie ukazujące atmosferę spotkań we wszystkich miejscach pobytu Benedykta XVI: od deszczowej Warszawy po symboliczną tęczę w Oświęcimiu Brzezince - to wszystko znaleźć można w tym symbolicznym, albumowym wydaniu. Dodatowo publikacja zawiera "Telegram Benedykta XVI do Prymasa Polski" i "List Biskupów polskich dziękujących za pielgrzymkę Ojca Świętego". Publikacja przypomina nam te wszystkie wydania, które tak niedawno poświęcaliśmy Janowi Pawłowi II. Pallottinum, jako wydawnictwo papieskie, nadal kroczy dla Państwa tą sprawdzoną drogą... Pamiętajmy słowa Ojca Świętego, skierowane do nas: "Również i ja, Benedykt XVI, następca Papieża Jana Pawła II, proszę was: byście stojąc na ziemi, wpatrywali się w niebo.(...) Proszę was, trwajcie mocni w wierze! Trwajcie mocni w nadziei! Trwajcie mocni w miłości!" BENEDYKT XVI DO POLAKÓW NA BŁONIACH KRAKOWSKICH... Również i ja, Benedykt XVI, następca Papieża Jana Pawła II, proszę was: byście stojąc na ziemi, wpatrywali się w niebo w Tego, za którym od dwóch tysięcy lat podążają kolejne pokolenia żyjące na naszej ziemi, odnajdując w Nim ostateczny sens istnienia; proszę was, byście umocnieni wiarą w Boga, angażowali się żarliwie w umacnianie Jego Królestwa na ziemi, Królestwa dobra, sprawiedliwości, solidarności i miłosierdzia; proszę was, byście odważnie składali świadectwo Ewangelii przed dzisiejszym światem, niosąc nadzieję ubogim, cierpiącym, opuszczonym, zrozpaczonym, łaknącym wolności, prawdy i pokoju; proszę was, byście czyniąc dobro bliźniemu i troszcząc się o dobro wspólne, świadczyli, że Bóg jest miłością; proszę was w końcu, byście skarbem wiary dzielili się z innymi narodami Europy i świata, również przez pamięć o waszym Rodaku, który jako Następca św. Piotra czynił to z niezwykłą mocą i skutecznością; proszę was także, byście pamiętali o mnie w waszych modlitwach i ofiarach, tak jak pamiętaliście o moim wielkim Poprzedniku, bym wypełnił misję powierzoną mi przez Chrystusa. Proszę was, trwajcie mocni w wierze! Trwajcie mocni w nadziei! Trwajcie mocni w miłości!
Miłość w prawdzie caritas in veritate to wielkie wyzwanie dla Kościoła w świecie postępującej i szerzącej się globalizacji. Ryzyko naszych czasów polega na tym, że faktycznej wzajemnej zależności między ludźmi i narodami nie odpowiada etyczne współdziałanie sumień i umysłów, którego wynikiem mógłby być rozwój naprawdę ludzki. Jedynie dzięki miłości, oświeconej światłem rozumu i wiary, możliwe jest osiągnięcie celów rozwoju bardziej ludzkich i humanizujących. Dzielenia się dobrami i zasobami, będącymi źródłem autentycznego rozwoju, nie zapewnia jedynie postęp techniczny i czysto interesowne relacje, lecz potencjał miłości zwyciężający zło dobrem (por. Rz 12, 21) i otwierający na wzajemność sumień i wolności. Kościół nie ma do zaofiarowania technicznych rozwiązań i jest jak najdalszy od mieszania się do rządów państw. Ma jednak misję prawdy do spełnienia, w każdym czasie i okolicznościach, dla społeczeństwa na miarę człowieka, jego godności i powołania. Bez prawdy człowiek skazuje się na empiryczną i sceptyczną wizję życia, niezdolną wznieść się ponad praxis, ponieważ nie interesuje jej dostrzeżenie wartości a czasem nawet znaczeń dzięki którym mogłaby ją osądzać i ukierunkować. Wierność człowiekowi wymaga wierności prawdzie, która jako jedyna gwarantuje wolność (por. J 8, 32) i możliwość integralnego rozwoju ludzkiego. Dlatego Kościół jej poszukuje, niezmordowanie głosi i uznaje ją, gdziekolwiek się ujawnia. Tej misji prawdy Kościół nie może się wyrzec. Jego nauka społeczna stanowi szczególny element tego głoszenia: jest ona służbą prawdzie, która wyzwala. Otwarta na prawdę, pochodzącą z jakiegokolwiek źródła wiedzy, nauka społeczna Kościoła przyjmuje ją, scala w jedno fragmenty, w jakich często ją odnajduje i staje się jej mediatorem w nowym zawsze życiu społeczności ludzi i narodów.
Ukazująca się w Roku Świętego Pawła publikacja jest zaproszeniem, by wraz z Benedyktem XVI odpowiedzieć na postawione przez niego u progu tego wydarzenia duszpasterskiego pytanie: "Kim jest Paweł? Co mówi do mnie?". Pomocą w tym może służyć wybór tekstów Ojca Świętego, w których zapowiedział on i otworzył Rok Pawłowy, w których przedstawił postać Apostoła oraz tych, przybliżających te zagadnienia teologii pawłowej, które wydają się dziś najbardziej aktualne. Zaproponowane teksty uzupełniono o aktualne komentarze wybitnych teologów.
Najważniejszą rzeczą jest postawienie w centrum własnego życia Jezusa Chrystusa, tak by naszą tożsamość określało zasadniczo spotkanie, więź z Chrystusem i z Jego słowem.Jak znaleźć miejsce we wspólnocie Kościoła?W obliczu rozmaitych problemów, z którymi zmaga się Kościół, coraz częściej można usłyszeć pytania zadawane przez wielu chrześcijan: jaki jest sens trwania w takiej wspólnocie? Jak świeccy mogą wpłynąć na to, aby rzeczywistość Kościoła była bardziej Chrystusowa? I jak powinna na ich postulaty odpowiedzieć hierarchia?Papież Benedykt XVI w swoim cyklu katechez wraca do korzeni chrześcijaństwa. Przypatrując się Pawłowi, Szczepanowi, Barnabie, Pryscylli i Akwili oraz innym postaciom, wskazuje, jakie zadania może pełnić we wspólnocie każdy wierzący. Szuka odpowiedzi na najbardziej palące pytania: o niezasłużone cierpienie, wartość rodziny i małżeństwa oraz rolę kobiet w Kościele.Kościół nie jest korporacją ani państwem, ani jakąkolwiek organizacją, ale organizmem (ciałem, według Listów św. Pawła), którego prąd życia bierze się z adoracji. Kościół nie dzieli się na lewicę i prawicę, na hierarchów i charyzmatyków, na intelektualistów i proroków, na fundamentalistów i postępowców. () Kościół nie jest bowiem nasz, lecz Pana.ks. prof. Jerzy Szymik, autor książki Theologia Benedicta
Publikacja zawiera trzy encykliki napisane przez Benedykta XVI oraz encyklikę Lumen fidei, którą opracował Benedykt XVI, a dokończył i podpisał jego następca papież Franciszek. Zamieszczono tu również teksty czterech adhortacji Benedykta XVI. Całość uzupełniono indeksem najważniejszych terminów i wydano w pięknej szacie graficznej.
List autorstwa Benedykta XVI O przyczynach kryzysu Kościoła, w którym obszernie przedstawia on podstawy kryzysu, jaki dotknął Kościół w ostatnich dziesięcioleciach, szczególnie w sferze seksualnej.Poszukując przyczyn tego kryzysu Ojciec Święty wskazuje na częsty brak wiary w rzeczywistą obecność Boga w Kościele i świecie (także wśród wysokich rangą duchownych!) oraz na faktyczne odrzucenie odwiecznych, Boskich praw moralnych. Zdaniem papieża emeryta, do przyczyn obecnych skandali zaliczyć należy m.in. odrzucenie tradycji na rzecz nowocześnie pojmowanego Kościoła czy idee seksualnej rewolucji lat '60, które przeniknęły w struktury Kościoła.Benedykt XVI ujawnia także problem homoseksualnych sieci, które zawiązały się w części seminariów duchownych. List Benedykta XVI, pierwotnie opublikowany w bawarskim katolickim piśmie Klerusblatt, wywołał wielkie poruszenie na całym świecie i stał się fundamentalnym drogowskazem dla tych katolików, którzy wśród panującego zamętu dochowują wierności tradycyjnemu nauczaniu Kościoła.
W Eucharystii Chrystus daje nam samego siebie, "objawiając nieskończoną miłość Boga wobec każdego człowieka". Tym stwierdzeniem rozpoczyna się "Sacramentum Caritatis", posynodalna adhortacja apostolska Benedykta XVI o Eucharystii jako źródle i szczycie życia i misji Kościoła.
W świecie, w którym Bóg stał się Wielkim Nieobecnym, słowa Benedykta XVI są jak światło w ciemności, jak pokarm dla zgłodniałej duszy. To nie tylko nauczanie, ale i świadectwo człowieka, który genialnie łączy wiedzę kilku profesorów z prostą wiarą wyniesioną z rodzinnego domu. KS. TOMASZ JAKLEWICZ TEOLOG, DZIENNIKARZ, DUSZPASTERZ Jaka jest wiara papieża Benedykta XVI? Jakie prorocze intuicje towarzyszyły mu na drodze kapłańskiej służby? Jak wypatrywać Bożego światła w mrokach dzisiejszych czasów? Moja wiara to wyjątkowy zbiór tekstów Josepha Ratzingera na tematy niezwykle istotne i bliskie jego sercu. Składają się one na osobiste Credo papieża emeryta. Dzięki zebranym przemówieniom, jesteśmy w stanie na nowo rozkochać się w Kościele, odkryć prawdziwą wartość ofiary czy cierpienia oraz ponownie zachwycić się Słowem Bożym i Liturgią. Książka ta jest hołdem dla papieża, który bardziej niż ktokolwiek inny podkreśla wartość i znaczenie ciągłości Tradycji w czasach, w których Chrystus jest niemal nieobecny, a dla wielu ludzi najważniejszym celem jest całkowite zniszczenie Kościoła.
Poruszające rozważania Benedykta XVI Odkryj bogactwo myśli i wiary Josepha Ratzingera. Poznaj poruszające refleksje i wnikliwe diagnozy jednego z najwybitniejszych teologów naszych czasów. W tym unikalnym zbiorze papież odpowiada na pytania nurtujące każdego wierzącego i dotyka tematów fundamentalnych, między innymi: Jaka jest rola rozumu w życiu wiary? Na czym polega misja Kościoła w dzisiejszym świecie? Jaka jest prawda o przeznaczeniu człowieka? Jak pojąć fakt, że Bóg stanął przed człowiekiem jako bezbronne Dziecko? Dlaczego zmartwychwstanie Jezusa przeobraziło cały wszechświat? Czym są wolność, kościelna wspólnota i jak zaspokajać w sobie głód Boga? W jaki sposób osiągnąć wewnętrzną integralność? Jakie są relacje między prawdą, wiarą a tolerancją? Seria książek Benedykta XVI przybliża nas do zrozumienia tajemnic wiary i kondycji współczesnego świata. Ratzinger mocno stąpa po ziemi, a jego myśl jest zakorzeniona w konkrecie chwili. Ujawnia się on jako prawdziwy teolog, którego zadaniem jest nie tylko kontemplacja rzeczywistości wiecznej, ale też mądre i głębokie widzenie obecnego stanu rzeczy.Ks. prof. Robert J. Woźniak
Limitowane wydanie specjalne Encykliki z komentarzami znanych duszpasterzy młodzieży Specjalny upominek książkowy - w pakiecie dwie publikacje: Encyklika i Refleksje duszpasterzy. Polecamy i przypominamy Państwu wyjątkowy ELEMENTARZ ZAKOCHANYCH.. Młodość to czas, w którym odmieniamy słowo miłość przez wszystkie przypadki. Razem z nami jest też Ojciec Święty Benedykt XVI, wraz z nim przypominamy dziś jego pierwszą Encyklikę "Deus Caritas est". W fascynujący i bezpośredni sposób Papież zwraca się do każdej i każdego, zapraszając do misterium miłości. Wszystkim, którzy kochają: "młodym, średnim i starym" - jak to żartobliwie ujął niezapomniany Ksiądz Jan Twardowski dedykujemy coś specjalnego! Poeta wzywając lirycznie Patrona Zakochanych: "Święty Walenty, co ustawiasz ludzi do pary..." zachęca i Ciebie: podaruj swojej Miłości przepiękne słowa Benedykta XVI wraz z rozważaniami znanych i lubianych duszpasterzy młodzieżowych. Poczytajcie razem - zdają się wołać wraz z Ojcem Świętym m.in.: o. Jan Góra, ks. Paweł Gwiazda, ks. Krystian Grabijas, ks. Janusz Królikowski, ks. Piotr Pawlukiewicz, bp Henryk Tomasik i oczywiście Pallottinum! Każdy, kto kocha, kto pragnie kochać, znajdzie tu coś dla siebie, a z pewnością porwie Was wspaniały i przystępny język duszpasterzy, którzy otwierają swoje serca przed Młodzieżą i wszystkimi Zakochanymi. W specjalnym upominku wydawniczym Zakochani otrzymają tekst Encykliki, który stał się niejako pisanym na gorąco "ELEMENTARZEM ZAKOCHANYCH"! Ojciec Święty Benedykt XVI tak pisze do nas: Wiara, nadzieja i miłość są nierozdzielne. Nadzieja w praktyce wyraża się w cnocie cierpliwości, która nie słabnie w czynieniu dobra nawet w obliczu pozornej porażki, i w pokorze, która akceptuje misterium Boga i ufa Mu nawet w ciemności. Wiara ukazuje nam Boga, który dał swojego Syna za nas i budzi w nas zwycięską pewność, że to prawda: Bóg jest miłością! W ten sposób przemienia w nas niecierpliwość i nasze wątpliwości w pewną nadzieję, że Bóg trzyma w swoich rękach świat, i że mimo wszelkich ciemności On zwycięża, jak to we wstrząsających obrazach ilustruje w sposób radosny Apokalipsa. Wiara, która jest świadoma miłości Boga objawionej w przebitym sercu Jezusa na krzyżu, ze swej strony prowokuje miłość. Jest ona światłem w gruncie rzeczy jedynym które zawsze na nowo rozprasza mroki ciemnego świata i daje nam odwagę do życia i działania. Miłość jest możliwa i możemy ją realizować, bo jesteśmy stworzeni na obraz Boga. Żyć miłością i w ten sposób sprawić, aby Boże światło dotarło do świata do tego właśnie chciałbym zachęcić w tej Encyklice. Maryja, Dziewica, Matka, ukazuje nam, czym jest miłość i skąd pochodzi, skąd czerpie swoją odnawianą wciąż na nowo siłę. Jej zawierzamy Kościół, jego misję w służbie miłości: Święta Maryjo, Matko Boża, Ty wydałaś na świat prawdziwe światło, Jezusa, Twojego Syna Bożego Syna. Na wezwanie Boga oddałaś się cała i tak stałaś się źródłem dobroci, które z Niego wytryska. Pokaż nam Jezusa. Prowadź nas ku Niemu. Naucz nas, jak Go poznawać i kochać, abyśmy my również mogli stać się zdolni do prawdziwej miłości i być źródłami wody żywej w spragnionym świecie." Niech lektura encykliki "Bóg jest Miłością" umocni Waszą wiarę, pomaga bardziej miłować Boga i pełnić czyny miłości bliźniego - powiedział po polsku Benedykt XVI.
Chrześcijańska nadzieja - to temat encykliki "Spe salvi" Ojca Świętego Benedykta XVI. Kluczem chrześcijańskiej nadziei jest miłość, szczególnie ta "miłość bezwarunkowa", której jedynym źródłem jest Bóg. Współcześnie przeżywany kryzys wiary - zdaniem papieża - jest przede wszystkim kryzysem chrześcijańskiej nadziei. Najnowsza papieska encyklika jest częścią tryptyku, poświęconego trzem cnotom teologicznym: miłości, nadziei i wierze. Rozpoczęła go pierwsza encyklika Benedykta XVI "Deus caritas est", ogłoszona w styczniu 2006 r. Sięgając w adwentowe dni po tę wyjątkową lekturę warto zauważyć, że papież - w dość paradoksalny sposób - jako jedno ze źródeł nadziei dla współczesnych ukazuje obraz Sądu Ostatecznego. Benedykt XVI piszę, że "w chwili Sądu Ostatecznego doświadczamy i przyjmujemy, że Jego miłość przewyższa całe zło świata i zło w nas. Ból miłości staje się naszym zbawieniem i naszą radością. Jest jasne, że nie możemy mierzyć trwania , tego przemieniającego wypalania, miarami czasu naszego świata. Przemieniający moment tego spotkania wymyka się ziemskim miarom czasu - jest czasem serca, czasem przejścia w komunii z Bogiem do Ciała Chrystusa. Sąd Boży jest nadzieją, zarówno dlatego, że jest sprawiedliwością, jak i dlatego, że jest łaską" - dodaje. Benedykt XVI ukazuje wszystkim wierzącym Matkę Bożą, Maryję jako "gwiazdę nadziei". Przypomina, że "Ona, która przez swoje tak otwarła Bogu samemu drzwi naszego świata; Ona, która stała się żyjącą Arką Przymierza, w której Bóg przyjął ciało, stał się jednym z nas, pośrodku nas rozbił swój namiot . Benedykt XVI powracając do korzeni chrześcijaństwa ukazuje jak wielką rewolucją było w ówczesnym świecie świadectwo nadziei, jakie niosło chrześcijaństwo. Stwierdza, że w starożytnym Rzymie w czasach Chrystusa mit utracił swoją wiarygodność a skostniała religia państwowa zredukowała się do pustej ceremonii. "Racjonalizm filozoficzny zepchnął bogów na margines nierealności. Boskość na różne sposoby była widziana jako moc kosmiczna, natomiast Bóg, do którego można by się modlić, nie istniał" - pisze Ojciec Święty. Chrześcijaństwo przynosi zupełnie nową rzeczywistość: "To nie elementy kosmosu, prawa materii rządzą ostatecznie światem i człowiekiem, ale osobowy Bóg rządzi gwiazdami, czyli wszechświatem; prawa materii i ewolucji nie są ostateczną instancją, ale rozum, wola, miłość - Osoba. (...) Niebo nie jest puste. Życie nie jest zwyczajnym wytworem praw i przypadkowości materii, ale we wszystkim i równocześnie ponad wszystkim jest osobowa wola, jest Duch, który w Jezusie objawił się jako Miłość". Tworzy się zatem zupełnie nowa przestrzeń wolności. "Z nadziei tych osób, dotkniętych przez Chrystusa, wypłynęła nadzieja dla innych, którzy żyli w ciemnościach i bez nadziei. Przejawiła się ona - zauważa Ojciec Święty - przede wszystkim w wielkich wyrzeczeniach, jakie począwszy od starożytnych mnichów, do Franciszka z Asyżu i naszych czasów podejmują ludzie, którzy wstępując do zgromadzeń zakonnych i ruchów religijnych, z miłości do Chrystusa pozostawiają wszystko, aby nieść innym wiarę i miłość Chrystusa, aby pomagać cierpiącym na ciele i na duszy". Zatem "prawdziwą, wielką nadzieją człowieka, która przetrwa wszelkie zawody, może być tylko Bóg - Bóg, który nas umiłował i wciąż nas miłuje aż do końca, do ostatecznego wykonało się!" - kontynuuje papież. Przyznaje, że miłość nadaje zupełnie nowy smak i nowy sens życiu człowieka. "Kogo dotyka miłość, ten zaczyna mieć intuicję, czym właściwie jest życie. Zaczyna przeczuwać, co znaczy słowo nadziei, na jakie natrafiliśmy w obrzędzie Chrztu: od wiary oczekuję życia wiecznego - prawdziwego życia, które całkowicie i bez zastrzeżeń, w całej pełni, po prostu jest życiem" - czytamy w encyklice. Papież wyjaśnia, że bez relacji z Bogiem trudno jest mówić o pełni życia.
Verbum Domini to tytuł posynodalnej adhortacji Ojca Świętego Benedykta XVI, którą zaprezentowano 11.11.2010 w Watykanie. Podsumowuje ona XII Synod Biskupów, który obradował w Watykanie w dniach 5-26 października 2008 r. na temat Słowo Boże w życiu i misji Kościoła. Posynodalny dokument składa się z trzech części zatytułowanych: Verbum Dei (Słowo Boże), Verbum in Ecclesia (Słowo w Kościele) i Verbum mundo (Słowo dla świata) oraz z wprowadzenia i zakończenia. Ojciec Święty w 124 punktach (numerach) nawiązuje do propozycji ojców synodalnych, dając zarazem wytyczne do odkrywania na nowo w życiu Kościoła słowa Bożego, będącego źródłem nieustannej odnowy i wyrażając życzenie, by stawało się ono coraz bardziej sercem wszelkiej działalności kościelnej. Słowo Boże jest skałą, na której wznosimy budowlę naszego życia indywidualnego i społecznego. Ono nas wzywa do zmiany naszej dotychczasowej koncepcji realizmu: Realistą jest ten, kto w Słowie Bożym rozpoznaje fundament wszystkiego. Potrzebujemy tego szczególnie w naszych czasach, w których uwidocznia się nietrwałość wielu rzeczy, na których się opieramy, budując życie, w których jesteśmy skłonni pokładać nadzieję. Prędzej czy później okazuje się, że posiadanie, przyjemność i władza nie są zdolne zaspokoić najgłębszych pragnień serca człowieka. On bowiem do budowy własnego życia potrzebuje solidnych fundamentów, które trwają również wtedy, gdy zabraknie ludzkich pewników (n. 10).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?