Wpływ lokalnej kultury na małe i średnie przedsiębiorstwa
Analiza empiryczna dla różnych faz rozwoju przedsiębiorstw
-
Autor: Kozłowski Łukasz
- ISBN: 978-83-8175-693-8
- EAN: 9788381756938
- Oprawa: miękka ze skrzydełkami
- Wydawca: POLTEXT /MT BIZNES/
- Format: 235x165mm
- Język: polski
- Liczba stron: 344
- Rok wydania: 2024
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
60,68złCena detaliczna: 79,91 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,68 zł
x
BIZNES ? KULTURA SPOŁECZEŃSTWA Monografia porusza kwestie zróżnicowania kulturowego pomiędzy poszczególnymi powiatami Polski, a dokładniej sposobu, w jaki przekłada się ono na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw. Autor wyznaczył dla poszczególnych powiatów wartości sześciu wymiarów kultury: dystansu władzy, indywidualizmu, skłonności do unikania niepewności, męskości versus kobiecości, orientacji długoterminowej i pobłażliwości. Następnie poddał analizie empirycznej wpływ skonstruowanych wymiarów kultury na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw – na częstość ich powstawania, pozyskiwanie przez nie kapitału, inwestowanie i rozwój, a także ryzyko i zdolność do utrzymania się na rynku. Z analizy tej wynika m.in., że nie ma takiej kultury, którą można uznać za wzorcową ze względu na stymulowanie działalności przedsiębiorstw. Przydatność określonych postaw kulturowych oceniać należy bowiem z perspektywy fazy i obszaru działalności przedsiębiorstwa.