Tematyka innowacji społecznych zyskuje ostatnio coraz większą popularność. Wykorzystując specyfikę tych działań, szukamy odpowiedzi na złożone wyzwania społeczne, takie jak: ubóstwo, wykluczenie, zmiany klimatyczne. Upatruje się w nich również szansy na integrację przedstawicieli akademii, organizacji pozarządowych oraz sektora publicznego i prywatnego. Współczesne podejście do innowacji społecznych obejmuje szeroki wachlarz działań i koncepcji, zróżnicowanych pod względem charakteru i zasięgu. Także różne dziedziny nauki – od psychologii, nauk o zarządzaniu i jakości, po socjologię – próbują analizować innowacje społeczne pod kątem ich wpływu na jednostki, grupy i społeczeństwa. Równocześnie realizowane są liczne projekty, które przynoszą realne korzyści ich interesariuszom.
Monografia jest próbą ukazania od strony teoretycznej i praktycznej innowacji społecznych. Składa się z ośmiu rozdziałów podzielonych na dwie części. Pierwsza część zawiera trzy rozdziały, w których autorzy ujęli innowacje społeczne z perspektywy ogólnej. W drugiej znalazło się z kolei pięć rozdziałów poświęconych konkretnym rozwiązaniom z tego obszaru.
Publikacja ta jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. Z pewnością będzie cennym źródłem wiedzy dla osób zainteresowanych współczesnymi koncepcjami zarządzania, socjologią czy ekonomią. Może także stanowić inspirację dla wszystkich, którzy prowadzą badania naukowe w obszarze nauk społecznych.
Zaprezentowana w książce koncepcja EZOP stanowi autorską propozycję opisu i wyjaśnienia elastyczności zachowań organizacyjnych pracowników. Umożliwia ona śledzenie kierunku i tempa dokonujących się przeobrażeń, a także może być punktem wyjścia do dalszych analiz, np. związku wdrażanych zmian organizacyjnych z zachowaniami pracowników czy oceny ich kosztów psychologicznych, ekonomicznych, społecznych i zawodowych.
Oprócz walorów poznawczych publikacja posiada też wartość aplikacyjną. Opracowany na podstawie koncepcji kwestionariusz EZOP służy do badania poziomu elastyczności zachowań organizacyjnych pracowników i stanowi narzędzie diagnozy zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i organizacyjnym. Ma on charakter uniwersalny i przy zachowaniu zasad określonych przy jego konstrukcji może być stosowany w badaniach naukowych, w tym także o charakterze interdyscyplinarnym.
Książka Zmiany zachowań ludzi w organizacji. Uwarunkowania i kierunki ewolucji jest wynikiem prac zespołu badawczego działającego w Katedrze Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Autorki w trakcie cyklicznych spotkań o charakterze seminariów naukowych poddawały analizie wybrane aspekty funkcjonowania jednostki w ramach organizacji. Zróżnicowane doświadczenie, odrębne obszary zainteresowań naukowych i zawodowych sprawiają, że zawarte w książce rozważania mają charakter diagnozy identyfikacyjnej łączącej różne perspektywy oraz wskazującej kierunki dalszych badań.
Recenzowana książka porusza bardzo aktualną problematykę, cieszącą się zainteresowaniem zarówno środowisk naukowych, jak i praktyków. Jej zaletą jest to, że porządkuje złożoną problematykę zachowań ludzi rozpatrywaną przez pryzmat wielu nauk. Jest udaną próbą przedstawienia różnych podejść dotyczących zachowania człowieka w zmieniającej się organizacji. (...) Jest to dojrzała praca, która skłania do refleksji nad wieloaspektowym charakterem zarządzania ludźmi w organizacji.
Książka może stanowić wartościową lekturę dla studentów zarządzania i nauk pokrewnych, dla kadry menedżerskiej (różnych szczebli) oraz dla tych, którzy chcą lepiej zrozumieć i poznać ludzkie zachowania i dzięki temu udoskonalić swoje umiejętności postępowania z ludźmi.
Z recenzji wydawniczej
dr hab. Elżbiety Jędrych, prof. PŁ
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?