W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
W książce PIĘĆ DYSFUNKCJI PRACY ZESPOŁOWEJ Patrick Lencioni opowiada bajkę o przywództwie, niezwykle pouczającą i wciągającą czytelnika. Koncentruje się na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich.
Kathryn Petersen, dyrektor generalny firmy DecisionTech, staje wobec ostrego kryzysu przywództwa: ma pojednać zespół pogrążony w chaosie zagrażającym bytowi całej firmy. Czy odniesie sukces? Czy zostanie zwolniona? Czy firma upadnie? Pasjonujące opowiadanie Lencioniego nieustannie przypomina nam, że przywództwo wymaga tyleż odwagi, co przenikliwości.
W trakcie opowiadania Lencioni odkrywa przed nami pięć dysfunkcji stanowiących samo sedno przyczyn częstych trudności, jakie przeżywają zespoły ludzkie. Autor nakreśla nam model i etapy działań, dzięki którym będziemy mogli pokonać te przeszkody i budować spójne i skuteczne zespoły.
Lencioni stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów.
Zamierzasz wprowadzić zmiany w organizacji i wdrożyć zdrowe normy zespołowe? Szukasz nowych sposobów wspierania pracowników, aby w pełni wykorzystać ich potencjał? Chcesz, by twój zespół był jeszcze skuteczniejszy i silniejszy? Dzięki lekturze tego poradnika szybko znajdziesz rozwiązanie konkretnego problemu i przygotujesz długofalowy plan działania. Różnorodne techniki i narzędzia pomogą stworzyć przyjazną kulturę organizacyjną, w której podstawowymi motywatorami pracowników będą współdziałanie, akceptacja i pokonywanie własnych ograniczeń.
Opracowana przez doświadczone trenerki biznesu książka pomoże menedżerom i liderom wybrać najlepsze metody działania, które będą podstawą budowania dobrych relacji oraz tworzenia silnych zespołów skoncentrowanych na wspólnym celu. Pracownikom dużych firm i organizacji pozwoli zaś lepiej radzić sobie w sytuacjach konfliktowych.
Sprawdź, co zrobić, gdy:
w zespole jest trudny pracownik, który sabotuje wspólne cele pracownicy wciąż potrzebują ekstradoładowania, by realizować swoje zadania grupa wywiera presję na osoby o odmiennej opinii decyzje i działania są odkładane w czasie, aż do ostatniej chwili pracownicy starają się udowodnić, że nie da się wprowadzić koniecznej zmiany O autorkach:
Inga Bielińska – partner zarządzający i założyciel Value Plus, wiceprezes International Coach Federation Polska, certyfikowany coach ICF. Wykładowca poznańskich uczelni. Prowadzi programy rozwojowe z zakresu budowania strategii, zarządzania zespołem, komunikacji w zespołach projektowych i szeroko rozumianych kompetencji miękkich. Pracuje w środowiskach międzynarodowych (w językach polskim i angielskim).
Zofia Jakubczyńska – partner zarządzający i założyciel Value Plus, wykładowca z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Wspiera zarządy i liderów w budowaniu i umacnianiu zespołów. Szkoli menedżerów sił sprzedaży w kierowaniu pracą regionów metodą coaching on the job. Pracuje z liderami przygotowującymi się do awansu wewnętrznego.
Książkę polecają:
Bardzo się cieszę, że powstała ta książka! Wyjaśnia, co wpływa na sukces każdego zespołu oraz na mnie jako lidera. Pobudza do autorefleksji, a przy tym łączy podejście coachingowe do diagnozowania aktualnej sytuacji z budowaniem planu działania. Zaprezentowane w książce narzędzia to obowiązkowy zestaw do wykorzystywania w codziennej pracy menedżerskiej. Efektywny zespół dołączam do listy rekomendowanych przeze mnie książek, które powinien przeczytać każdy menedżer.
Dorota Duszyńska, Dyrektor HR Bonduelle Polska
Na rynku jest wiele poradników, które wskazują problemy, ale nie dają rozwiązań. Ta książka wyróżnia się na tym tle – aż kipi od przykładów, technik, metod i tricków możliwych do natychmiastowego zastosowania zarówno podczas szkoleń, jak i w codziennej pracy. Efektywny zespół to obowiązkowa lektura w bibliotece każdego szefa i szkoleniowca.
Katarzyna Majewska, Kierownik ds. szkoleń wewnętrznych, Intermarché
100% praktyki! Autorki doskonale opracowały zagadnienia, które dla wielu menedżerów stanowią codzienne wyzwanie. Jako lider znalazłam w książce zestaw menedżerskich narzędzi. Jako trener – mnóstwo inspiracji.
Beata Kapcewicz, Prezes Momentum Trainers Group
W latach 70. XX wieku ekonomista Arthur Laffer dowiódł ponad wszelką wątpliwość, że podnoszenie podatków powyżej pewnej granicy przynosi skutek odwrotny do zamierzonego: im wyższe podatki, tym niższe wpływy do budżetu. Lafferowi nie uwierzyła Europa - i mamy skutki: zamiast wzrostu, niemal recesja.
Nie uwierzyła mu także Polska - dlatego ciągle nowe rządy, na wszystkie problemy budżetowe mają tylko jedną odpowiedź - podwyższanie podatków. Tymczasem recepta na gospodarczy cud jest dokładnie odwrotna - obniżanie podatków.
Jak to należy robić? Odpowiedź znajduje się w tej książce.
Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodach z branży budowlanej.
Ta publikacja to wyczerpujące kompendium wiedzy na temat przepisów prawa z zakresu podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej (PDG) w branży budowlanej, zasad działalności budowlanej na rynku oraz różnych form działalności gospodarczej. Autor rzetelnie scharakteryzował dokumenty niezbędne do uruchomienia własnej firmy i jej prowadzenia. Dużym wsparciem dla ucznia będą zamieszczone przykłady formularzy dokumentów typowych dla branży oraz wiadomości na temat zasad zarządzania przedsiębiorstwem budowlanym, branżowego marketingu, przepisów dotyczących prawnej ochrony pracy i różnych form zatrudnienia. Duża liczba pytań kontrolnych pomoże przyszłemu technikowi budownictwa sprawdzić stan swojej wiedzy.
Neoweberyzm jest interesującą propozycją wyjaśnienia i konceptualizacji reguł oraz mechanizmów funkcjonowania administracji publicznej państw, które przynależą do kręgu kulturowego Europy kontynentalnej. Zdaje się także oferować wartościowe i praktyczne podpowiedzi dla osób oraz instytucji inicjujących reformy i procesy modernizacyjne sektora publicznego.
dr hab. Stanisław Mazur, prof. UEK
Ustalenie, czy neoweberyzm zasługuje już na miano nowego paradygmatu w zarządzaniu publicznym, stało się podstawowym wyzwaniem autorów prezentowanej książki, badaczy związanych z Katedrą Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W celu odpowiedzi na tak postawione pytanie omawiają oni m.in. takie zagadnienia, jak: geneza neoweberyzmu, analiza jego społeczno-politycznych oraz gospodarczych uwarunkowań, podstawowe założenia, dyrektywy i reguły – formułowane w ramach tego nurtu, a także wiele przykładów jego zastosowania w praktyce zarządzania. Autorzy ukazali neoweberyzm również w kontekście tzw. nowego zarządzania i współzarządzania publicznego oraz jego wewnętrznych niespójności i innych „paradygmatycznych zagadek”. Książka ta bez wątpienia zapełni wyraźną lukę w dotychczasowej literaturze przedmiotu, a dzięki przystępnemu stylowi z pewnością znajdzie też wielu różnych odbiorców.
dr hab. Andrzej Bukowski
Jest to pierwsza na rynku polskim praca, która w wieloaspektowy sposób przedstawia zagadnienia związane z bezpieczeństwem i jakością żywności. Tematyka ta należy obecnie do jednego z głównych nurtów rozważań w obszarze współczesnych problemów rozwoju gospodarki światowej.
Globalizacja ukształtowała nowe struktury ekonomiczne, włączając w nie także sferę agrobiznesu i wyżywienia. Konsekwencją tego stanu rzeczy są zarówno zjawiska i tendencje pozytywne, jak i groźne procesy negatywne. Do takich należy przede wszystkim wzmożone zjawisko oszustw żywnościowych i w efekcie utrata bezpieczeństwa żywności. Ma to swój wymiar zdrowotny, związany z walorami odżywczymi żywności i ich utratą w wyniku skażenia oraz ekonomiczny, polegający na pozyskaniu nieekwiwalentnej w stosunku do kosztów nabycia wartości użytkowej w następstwie zakupu żywności zafałszowanej.
W książce przedstawiono ważne dla współczesnego wytwórcy oraz konsumenta zagadnienia, jak koncepcje bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia, suwerenność żywnościowa, jakość żywności, jej fałszowanie oraz obrona żywności przed działaniami o charakterze bioterrorystycznym. Praca zawiera unikatowe rozważania na temat systemów bezpieczeństwa żywności na świecie, modeli ryzyka w tym obszarze, skali fałszerstw żywnościowych na świecie, w tym koncepcję tzw. drugiej fali oszustw żywnościowych, sformułowaną na bazie analizy wykazu ponad 700 znaczących incydentów żywnościowych z ostatnich 200 lat. Rozważania te są uzupełnione prezentacją wybranych, znaczących inicjatyw w zakresie bezpieczeństwa na świecie tak w wymiarze międzynarodowych (Codex Alimentarius), jak i regionalnym (System RASFF), wreszcie krajowym. Autor proponuje również działania, jakie powinny być podjęte na szczeblu globalnym i regionalnym, by zapewnić bezpieczeństwo żywności współczesnemu konsumentowi.
„Publikacja oferuje czytelnikowi szczegółowy i wyczerpujący zasób wiadomości na temat prawa żywnościowego Unii Europejskiej i nie jest zwykłym kompendium wiedzy, ale również pokazuje uwarunkowania międzynarodowe, ekonomiczne dotyczące jakości i bezpieczeństwa żywności.”
Prof. dr hab. Mieczysław Obiedziński
Oddajemy do rąk Czytelników najpopularniejszą na świecie książkę dotyczącą negocjacji, w której pokazano prostą i wszędzie możliwą do zastosowania metodę negocjowania sporów prywatnych i zawodowych. Autorzy proponują sprawdzoną metodę dochodzenia do porozumienia możliwego do zaakceptowania przez wszystkie strony i we wszelkich rodzajach konfliktów bez względu na to, czy obejmują one rodziców i dzieci, sąsiadów, współpracowników, klientów firmy. Dzięki opisanej metodzie negocjacji można łatwo nauczyć się, jak skutecznie negocjować z różnymi partnerami.Książka jest przeznaczona dla studentów: psychologii, socjologii, zarządzania, stosunków międzynarodowych, politologii, handlu zagranicznego, administracji, menedżerów, przedsiębiorców, osób chcących doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne.
Dzisiejszy samorząd nie jest tym samym podmiotem działalności, którym był na początku ustrojowej transformacji, Funkcjonuje w nowej rzeczywistości, wynikającej z rozwoju społeczeństwa informacyjnego, coraz bardziej nowoczesnych metod komunikacji, procesów zachodzących w otoczeniu globalnym, konieczności konkurowania i bycia konkurencyjnym. Wszystko to zmusza władze samorządowe do aktywnej postawy, jeżeli chodzi o zarządzanie, starania związane z zahamowaniem odpływu mieszkańców, osiedlaniem się nowych osób, utrzymaniem bądź pozyskiwaniem inwestorów, napływem turystów, czy w przypadku ośrodków akademickich - studentów.Autorzy publikacji szukają odpowiedzi na pytania: jak wygląda wykorzystanie narzędzi marketingu terytorialnego w rzeczywistości lokalnej? Czy przedstawiciele samorządów w Polsce poza deklaratywnym zapotrzebowaniem na poznanie i wdrożenie zasad marketingu realnie korzystają z jego technik i narzędzi? Czy ograniczają się do działań doraźnych, a głównym narzędziem marketingu jest promocja? Czy są w Polsce gminy, których liderzy tkwią w przekonaniu, że nie potrzebują polityki promocyjnej?Z Wprowadzenia
Podręcznik w całości porusza problematykę z zakresu zarządzania innowacjami techniczno-organizacyjnymi. Autor omawia m.in. modele działalności innowacyjnej, strategie innowacyjne przedsiębiorstw, rynek technologii.
Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków: Zarządzanie, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji oraz Inżynieria Produkcji, na których wykładane są przedmioty: Zarządzanie Innowacjami, Zarządzanie Wiedzą i Zarządzanie Technologiami. Stanowi także cenny materiał uzupełniający do przedmiotów: Przygotowanie Produkcji, Zarządzanie i Sterowanie Produkcją oraz Organizacja Obsługi Produkcji.
"By utrzymać się w wyścigu ekonomicznym trzeba wprowadzać nie tylko innowacje w postaci nowych wyrobów i nowych usług, nowych procesów technologicznych, ale też umiejętnie nimi zarządzać. Każda firma musi być dzisiaj zorientowana proinnowacyjnie. Innowacje przenikają obecnie wszystkie fazy biznesu, dlatego edukacja społeczeństwa w tym obszarze jest tak bardzo ważna, aby, jak słusznie Autor zauważa "nie tylko mówić, ale zacząć robić innowacje".
W sposób przejrzysty a zarazem profesjonalny Autor przedstawia podstawowe problemy działalności innowacyjnej, rodzaje innowacji oraz modele procesu innowacyjnego wskazujące na różnice i wspólne elementy działalności innowacyjnej, prac B+R i prac z zakresu Technicznego Przygotowania Produkcji.
Wszystkie rozdziały książki są bardzo ciekawe i zawierają duży ładunek wiedzy. Szczególnym walorem książki jest jej wartość dydaktyczna. Zawiera wiele dobrze ustrukturalizowanych treści. (...) Z pewnością pozwoli łatwiej zrozumieć istotę procesów innowacyjnych. (...) Zawarta w niej wiedza z pewnością może się dobrze przysłużyć szczególnie studentom na kierunkach Zarządzanie, Zarządzanie i Inżyniera Produkcji."
prof. dr hab. Stanisław Ślusarczyk
Najnowsza książka dotycząca Big Data przedstawia zastosowanie tego narzędzia analitycznego w przemyśle. Prezentuje rozwiązania, które coraz szerzej będą stosowane w coraz większej liczbie firm z różnych gałęzi gospodarki, również w przemyśle (np. zgodnie z badaniami firmy Gartner aż 80% procesów biznesowych w firmach będzie oparte na Big Data w 2020 r.)!
W książce skoncentrowano się na tym, jak firmy, używając tej metodologii, mogą wyodrębniać i poddać analizie tylko najważniejsze dla siebie informacje – takie, które pozwolą zbudować lub utrzymać przewagę konkurencyjną. Zawierając w sobie liczne „case studies”, np. z przemysłu stalowego i innych, książka oferuje praktyczny przewodnik, który umożliwi Czytelnikowi zrozumienie w przystępny sposób analizy Big Data.
Nacisk w książce położony jest m.in. na: metodologię analizy sieci – zbierania danych, przetwarzania i ich interpretacji. Przedstawiono wykorzystanie w praktyce programów: UCINET, NetMiner, R, NodeXL, Gephi.
Przewodnik pozwalający osiągać wyniki dzięki skupieniu, zaangażowaniu i odpowiedzialności. Dwunastotygodniowy rok to system, który narodził się w świecie sportu. Był używany przez najlepszych zawodników, a z czasem został zaadaptowany przez Briana P. Morana i Michaela Lenningtona tak, by można go było używać w codziennym życiu i działalności zawodowej.To nie jest książka teoretyzująca. 12-tygodniowy rok został sprawdzony przez tysiące klientów i setki przedsiębiorstw, a oprócz tego bazuje na wieloletnim doświadczeniu autorów. Tym, co odróżnia wspaniałych specjalistów i organizacje od licznego grona przeciętniaków, jest umiejętność skutecznego wykorzystywania posiadanej wiedzy. Większość z nas wie, że powinna podjąć takie czy inne działania, ale pomiędzy wiedzą teoretyczną, a tym, co faktycznie jesteśmy gotowi zrobić, istnieje spory rozdźwięk. To właśnie sprawia, że większość ludzi i firm nie jest w stanie w pełni wykorzystać posiadanego potencjału.12-tygodniowy rok prezentuje sprawdzone sposoby postępowania i zasady skutecznego działania w kontekście dwunastotygodniowych cykli realizacji planów. Z książki dowiesz się, jak wypracować klarowny obraz tego, co naprawdę się liczy i jak wywołać w sobie potrzebę pilnego podjęcia działań. Dzięki niej zrozumiesz, co musisz zrobić, by:- odzyskać kontrolę nad sobą,- zwiększyć własne przychody,- osiągnąć równowagę między różnymi Twoimi priorytetami,- obniżyć poziom odczuwanego stresu,- osiągnąć swoje cele w rekordowo krótkim czasie.12-tygodniowy rok to poradnik przygotowany z myślą o pojedynczych osobach oraz całych organizacjach to tekst dla każdego, kto marzy o tym, by w ciągu dwunastu tygodni przebić roczne dokonania większości ludzi.
Pomagaj innym w ruszaniu z miejsca i osiąganiu upragnionego celu.Coaching jest uznaną i niezwykle skuteczną metodą pomagania ludziom w pokonywaniu kryzysu. Firmy, kościoły, rodziny i indywidualne osoby zwracają się do coachów o pomoc w radzeniu sobie z okresami przejściowymi, przeszkodami, relacjami i innymi aspektami życia. Książka Coaching w ujęciu chrześcijańskim zawiera materiał, dzięki któremu możemy dowiedzieć się o aktualnych trendach i normach coachingowej branży. Dr Collins podaje nam biblijne zasady, metody, praktyczne formy i narzędzia doskonalenia coachingowych umiejętności.Nauczysz się, jak:- rozwinąć umiejętności słuchania i zadawania pytań,- stosować zasady coachingowe w różnych dziedzinach życia,- takich jak kościół, praca i małżeństwo,- wykorzystywać formularze na końcu książki w udoskonalaniu twojego coachingu,- skuteczniej pomagać ludziom w odkrywaniu i wdrażaniu Bożych celów w ich życiu.Oprócz tego, że jest to uznany podręcznik i źródło wiedzy dla chrześcijańskich przywódców, duchownych doradców, może on również stać się najbardziej odprężającą lekturą na temat coachingu. Jest ona pełna życiowej mądrości i intrygujących historii, które ułatwią ci pomoc innym ludziom w ruszaniu z miejsca i docieraniu do upragnionego celu.Coaching w ujęciu chrześcijańskim to pierwsza w Polsce książka uwzględniająca w coachingu personalną relację klienta z Bogiem. Autor nie tylko przekazuje solidną dawkę wiedzy teoretycznej, ale też dzieli się przykładami z własnej praktyki oraz Biblii.Anna Kacprowiczcoach, doradca zawodowy, prowadząca Studium Coachingu w ujęciu Chrześcijańskim (SPCh), współtwórca Akademii Coachów ChrześcijańskichTo kompendium wiedzy, zarówno dla początkujących, jak i bardzo doświadczonych coachów. To także lektura dla każdego, kto pragnie świadomie kształtować swoje życie i wprowadzać trwałe zmiany zarówno w sferze zawodowej, jak i osobistej.Magdalena Matwiejczukcoach, psycholog, psychoterapeuta, trener biznesu,prowadząca Studium Coachingu w ujęciu Chrześcijańskim (SPCh)
Czy jesteś dobrym organizatorem i menedżerem? Czy wybrałeś właściwy styl kierowania? Jaką masz szansę na zrobienie kariery? Czy planowanie jest Twoją mocną stroną? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w Vademecum managera autorstwa Andrzeja Sieradzkiego - praktycznym poradniku skierowanym zarówno do menedżerów działających w dużych, jak i małych firmach, a także do wszystkich potencjalnych kandydatów do tego zawodu. Zamieszczone tu porady mają bezpośrednie odniesienie do nas, do naszych problemów, do konkretnych sytuacji i do cech naszego charakteru. Sugerowane rozwiązania będą pomocne w doskonaleniu metod zarządzania, podejmowaniu decyzji, radzeniu sobie z konfliktami w firmie, opanowaniu stresu w pracy. Atutem tej książki są dodatkowe testy dla menedżera, które mają na celu lepsze poznanie swoich mocnych i słabych stron oraz uświadomienie sobie tego, jak nas postrzegają podwładni, współpracownicy i partnerzy zawodowi. Żywimy nadzieję, iż Vademecum managera pomoże przypomnieć i uporządkować wiadomości niezbędne do skutecznego zarządzania firmą.
Na polskim rynku sporo jest książek dotyczących zarządzania pracownikami, ale z perspektywy rynku amerykańskiego, nie zawsze porady te przystają do polskich realiów.Autorki podczas swojej pracy konsultanckiej i trenerskiej w polskich firmach, od lat gromadzą różnego rodzaju studia przypadków. Dzięki temu książka będzie składała się nie tylko z praktycznych porad i wskazówek jak efektywnie zarządzać zespołem ale również będzie zawierała case`y z polskich firm.Trenerki (szkolą z budowania autorytetu, przywództwa, budowaniai zarządzania zespołami, zarządzania przez coaching, komunikacji w oparciu o metodę nonviolent communication, asertywności, budowania partnerskich relacji w życiu i w biznesie, work-life balance, zarządzania własną efektywnością). Absolwentki CoachWise Essencials, programu akredytowanego przez International Coaching Federation).Prowadzą sesje executive & business coachingu oraz life coachingu. Szkolą menedżerów, w jaki sposób mogą wykorzystywać metody coachingowe do zwiększania efektywności pracy swoich pracowników.Wdrażają projekty HR z zakresu budowania modeli kompetencyjnych, systemów ocen okresowych, projektowania ścieżek karier i wyłaniania Talentów. Pracują z sukcesorami na stanowiska menedżerskie.
Na pracę programisty składa się bardzo wiele zadań. Nawet jeżeli 90% czasu spędzamy na klepaniu w klawiaturę, to w trakcie tych działań wykonujemy całą gamę najróżniejszych czynności.Sprawne sterowanie swoją uwagą, planowanie zadań czy umiejętność ich oszacowania to wiedza, której brakuje większości programistów. Często nie zdajemy sobie nawet sprawy z istnienia problemów spowalniających naszą pracę.W niniejszej książce Autor przedstawia bogaty wachlarz wyzwań stojących przed świadomym programistą. Nie poprzestaje na tym: wysuwa propozycje samodoskonalenia. Opisuje sprawdzone recepty pomagające zrozumieć codzienne problemy, rozbija je na czynniki pierwsze i przygotowuje do walki o lepszą organizację czasu.Maciej Aniserowicz, Programista i szkoleniowiec, twórca bloga devstyle.pl oraz podcasta devtalk.pl
W dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej sytuacje kryzysowe zdarzają się zarówno firmom dużym, jak i niewielkim, tak liderom rynku, jak i przedsiębiorstwom wciąż walczącym o silną pozycję. Public relations, jedna z najbardziej fascynujących dziedzin współczesnych nauk ekonomicznych, łącząca elementy marketingu, zarządzania, sztuk wizualnych, socjologii i psychologii, stanowi w takich sytuacjach nieocenioną pomoc. Dzięki działaniom PR organizacja może uniknąć najbardziej niebezpiecznych skutków sytuacji kryzysowej, utraty reputacji i pozytywnego wizerunku w otoczeniu. Środki trwałe można odpracować i zdobyć na nowo, natomiast wartości niematerialne, takie jak reputacja czy wizerunek, trudno jest odzyskać, kiedy już raz się je straci.
Rozwój stanowi istotę funkcjonowania dzisiejszych gospodarek. Wydaje się więc potrzebne sformułowanie teorii rozwoju, która pozwoliłaby się odnieść do wyzwań współczesnego świata. Autorzy przedstawili więc: istotę i sens pojęcia „rozwój” oraz charakterystykę współczesnych koncepcji rozwoju, definicje „teorii rozwoju” i proponowaną metodologię tej teorii, relacje teorii rozwoju do innych nauk (np. nauk ekonomicznych), perspektywiczne możliwości implementacji teorii rozwoju do praktyki zarządzania współczesnymi gospodarkami i przedsiębiorstwami.
Książka jest przeznaczona dla badaczy z wielu dziedzin, m.in. ekonomii i zarządzania. Może być również przydatna dla studentów kierunków ekonomicznych oraz słuchaczy studiów doktoranckich z makroekonomii, ekonomii rozwoju, ekonomii międzynarodowej, zarządzania.
Książka zawiera psychologiczną charakterystykę zespołu wypalenia zawodowego nauczycieli. Przedstawiono w niej kilka najpopularniejszych koncepcji tego zjawiska oraz modele wyjaśniające jego etiologię i dynamikę. Zaprezentowane w książce badania empiryczne przeprowadzono wśród nauczycieli religii. Zwrócono w nich uwagę na dyspozycje osobowościowe katechetów, posiadane przez nich poczucie kompetencji zawodowych, odczuwany stres w pracy, stosowane strategie zaradcze oraz rodzaj pracy emocjonalnej. Uwzględniono także niektóre zmienne socjodemograficzne. W wyniku dokonanych analiz określony został związek wybranych zmiennych z nasileniem i postacią wypalenia zawodowego.
Pierwsza część książki adresowana jest do wszystkich, którzy chcieliby się zapoznać z aktualnym stanem wiedzy na temat zjawiska wypalenia zawodowego wśród nauczycieli różnych przedmiotów. Ponieważ grupę badanych stanowią katecheci, niniejsze opracowanie porusza kwestie ważne w szczególny sposób dla studentów przygotowujących się do nauczania religii, tych, którzy już wykonują to zadanie oraz osób zaangażowanych w organizację ich pracy, przygotowanie do zawodu i wsparcie. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują na wiele wspólnych zagadnień związanych z pracą także innych nauczycieli.
Dlaczego Unia Europejska i wspólny rynek odniosły sukces i stanowią wielką wartość dla Europy? Dlaczego wspólna waluta jest zagrożeniem dla integracji europejskiej? Czy można „naprawić” strefę euro i spowodować, aby mogła ona bezpiecznie funkcjonować? Czy można rozwiązać strefę euro, zachowując UE i wspólny rynek? Jaką strategię powinna przyjąć Polska wobec euro? Paradoksem jest to, że „projekt euro”, który miał stanowić ukoronowanie procesu integracji europejskiej, rozsadza go od środka. Uporczywa obrona euro prowadzi do poważnych konfliktów i może spowodować dezintegrację UE i rozpad wspólnego rynku. Autorzy stawiają dramatyczną tezę, że jedynie zorganizowane rozwiązanie strefy euro i wprowadzenie nowego systemu koordynacji walutowej w Europie może uratować projekt integracji europejskiej. Przedstawiają propozycję przeprowadzenia tego procesu w taki sposób, aby zachować największe, epokowe osiągnięcia powojennej Europy: Unię Europejską i wspólny rynek.
Stefan Kawalec – ekonomista, były wiceminister finansów, współtwórca „planu Balcerowicza”. Był doradcą Banku Światowego i Międzynarodowego Funduszu Walutowego oraz instytucji rządowych i komercyjnych w kilku krajach. W okresie PRL działacz opozycji demokratycznej i „Solidarności”, internowany w stanie wojennym. Obecnie prezes firmy doradztwa strategicznego Capital Strategy. Ukończył matematykę na Uniwersytecie Warszawskim.
Ernest Pytlarczyk – Główny Ekonomista w mBank S.A. Kieruje zespołem nagradzanym za najlepsze prognozy dotyczące polskiej gospodarki. Pracował na Uniwersytecie w Hamburgu, w Banku Centralnym Niemiec (Deutsche Bundesbank) we Frankfurcie oraz w Banku Handlowym w Warszawie S.A. Uzyskał tytuł doktora ekonomii na Uniwersytecie w Hamburgu.
Temat wypalenia zawodowego, niezwykle aktualny we współczesnym świecie, Autorka przedstawia w sposób wielowymiarowy. Odnosi go jednocześnie do zagadnień stresu zawodowego i radzenia sobie z nim, jak i do zasobów indywidualnych i środowiskowych, stanowiących istotny czynnik, który chroni jednostkę przed jego psychospołecznymi i zdrowotnymi skutkami. W sposób refleksyjny przedstawia ona wypalenie zawodowe w różnych obszarach życia społecznego i zawodowego, patologie w środowisku pracy, możliwości radzenia sobie z nimi i przeciwdziałania im. Istotne miejsce zajmuje praktyczny aspekt przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu w kontekście proponowanej pomocy terapeutycznej, jak i opracowania programów prewencyjnych w tym obszarze. Na szczególną uwagę zasługuje opracowanie autorskiego modelu wypalenia zawodowego, który w sposób nowatorski wprowadza pojęcie antycypacyjnej oceny poznawczej, mającej kluczowe znaczenie w rozwoju syndromu wypalenia zawodowego oraz jego skutków. Całość ujęta została w perspektywie mentalności współczesnego człowieka i problemów, jakie może napotkać w dzisiejszych realiach życia zawodowego.
Publikacja zainteresuje zarówno psychologów, pedagogów, jak i pracodawców. Może także stać się ważną lekturą dla tych wszystkich, którzy stykają się z problemem wypalenia zawodowego i szukają sposobu na poprawę efektywności pracy oraz – co za tym idzie – odnalezienie równowagi, komfortu i zadowolenia w tej dziedzinie życia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?