Konkurencyjność przedsiębiorstwa to jego długookresowa zdolność do skutecznego konkurowania, której integralne części stanowią jej źródła, przejawy i efekty. Kształtowanie konkurencyjności jest więc kluczowym zagadnieniem w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, w tym również działającym w środowisku sektora MSP. Współcześnie mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa tworzą najdynamiczniej rozwijający się i w pewnych obszarach dominujący sektor w narodowych gospodarkach zarówno w krajach wysoko-, jak i mniej rozwiniętych. Decydują o tempie ich wzrostu, stanowiąc jedną z głównych sił napędowych oraz odgrywają w nich bardzo ważną i wieloaspektową rolę. Mimo wielu pojawiających się w światowej literaturze koncepcji kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw brakuje skutecznych prób holistycznego ujęcia tego złożonego zagadnienia w celu zapewnienia praktyce gospodarczej konkretnych rozwiązań i wytycznych umożliwiających skuteczne budowanie wysokiej i trwałej przewagi konkurencyjnej.
Przygotowana publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny. W części teoretycznej przeprowadzono wnikliwą analizę podstawowych zagadnień odnoszących się do konkurencyjności przedsiębiorstw, zmierzając do określenia jej wieloaspektowej istoty oraz złożonej struktury, a także wskazania mechanizmu jej kształtowania. Ponadto podejmowane zagadnienie konkurencyjności odniesiono do scharakteryzowanego w tej części monografii sektora MSP, by wreszcie ją zwieńczyć propozycją teoretycznego modelu kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa. Poza tym w części empirycznej monografii zidentyfikowano rynkowe uwarunkowania i stan konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw regionu kujawsko-pomorskiego. Ostatecznie zaproponowano kierunki kształtowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw regionu kujawsko-pomorskiego, co nadaje monografii utylitarnego znaczenia. W szczególności zaproponowano metodyczne podejście do podnoszenia konkurencyjności i sformułowano rekomendacje w zakresie systemowego doskonalenia zdolności do skutecznego konkurowania przez małe i średnie przedsiębiorstwa.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?