W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Książka omawia problemy związane z systemem opieki zdrowotnej w Polsce, Estonii, na Litwie i Łotwie, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony zdrowia kobiet. Przedstawia wyniki monitoringu zmian i poprawek do reformy służby zdrowia w Polsce z przełomu lat 2000 i 2001. Są one ujęte w perspektywie porównawczej z reformami przeprowadzonymi w Republice Czeskiej i w Niemczech. Niestabilna sytuacja w systemie opieki zdrowotnej, pojawiające się pomysły likwidacji kas chorych wskazują na potrzebę dalszego namysłu nad kierunkami przekształceń. Redaktorka tomu profesor Bożena Chołuj ma nadzieję, że przedłożony w książce materiał przyczyni się do tego, aby realizacja zmian przyniosła jak najlepsze efekty w tak newralgicznym obszarze, jakim wciąż jest opieka zdrowotna kobiet w Polsce.
Praca stanowi kompendium wiedzy o przedsiębiorczości krajowej w ujęciu międzynarodowym. Jako taka jest pokaźnym zbiorem głównie literatury zagranicznej, odnoszącej się do zaprezentowanej tematyki. Jest także dobrze wykonaną pracą badawczą, pokazującą na tle badań światowych osiągnięcia własne Autorki () Badania przedstawione w monografii () są efektem drobiazgowej, wręcz mrówczej pracy. Autorka powołuje się na liczne prace najważniejszych badaczy tematu, wykorzystując je jako podstawę swoich własnych dociekań. Z recenzji dr hab. Tomasza Bernata, prof.. US
Produktywność, efektywność, skuteczność … to słowa odmieniane w firmach przez wszystkie przypadki. Żyjemy w czasach dynamicznych zmian. Ich konsekwencje dotykają każdego sektora i każdej firmy na świecie. Jak odpowiedzialnie zarządzać biznesem w XXI wieku, gdy trzeba konkurować relacjami i innowacjami, a ciągły rozwój otoczenia wymusza na firmach fundamentalne w swoich zasadach transformacje? Książka Marii Magdaleny Gulewicz „Jak odzyskać utraconą skuteczność”, identyfikuje te złożone problemy i pokazuje, jak je adekwatnie oraz odpowiedzialnie rozwiązać.
Zmiana paradygmatu w biznesie. Globalizacja i postęp technologiczny przyczyniły się do ogromnego rozwoju przedsiębiorstw w zakresie sposobów organizacji i metod zarządzania. Przeobrażenia te pociągnęły za sobą ewolucję znaczenia pracy oraz innych aspektów w życiu człowieka. Jednak wraz z nastaniem ery 24/7, dotychczasowe prorozwojowe podejście oraz modele biznesowe - budowane na wydajności, maksymalizacji zysku, optymalizacji kosztów, utrzymaniu przewagi konkurencyjnej - utraciły swoją efektywność. Firmy, aby przywrócić swój kurs, zaczęły zwracać się ku takim działaniom, które niegdyś stanowiły o ich sukcesie. Intensyfikacja stosowanych przez lata metod doprowadziła do sytuacji, gdy tradycyjne modele biznesowe stały się wręcz niebezpieczne dla biznesu, a przy braku umiaru i odpowiedzialności również dla samego społeczeństwa. Przeciążeni, zmęczeni i zestresowani presją na wyniki pracownicy są tak wydrenowani z energii życiowej, że ich produktywność i jakość pracy spadają, a brak czasu na rodzinę, zaspokajanie swoich potrzeb czy realizowanie aspiracji potęgują frustrację.
Wyznawania, przed którymi dzisiaj stanęły zarządy firm, są konsekwencją splotu kilku istotnych nieprawidłowości w funkcjonowaniu zarówno biznesu, jak i ludzi. Możemy mówić o paradoksie efektywności pracy, kiedy firmy chcąc budować zaangażowanie pracownika doprowadzają do szybkiego wypalenia zawodowego – mówi Maria Magdalena Gulewicz, autorka książki „Jak odzyskać utraconą skuteczność”. Wysoką jakość życia uzyskujemy dzięki równoważeniu aktywności pomiędzy kilkoma obszarami życia: pracując, realizując się jako rodzic, poświęcając czas swojej rodzinie oraz przyjaciołom, a także wspierając innych. Musimy jednak przede wszystkim znaleźć czas dla siebie: na odpoczynek, dbałość o zdrowie, hobby, rozwój osobisty i duchowy. Idea zachowania równowagi między pracą a życiem jest zorientowana na integrację obszaru zawodowego i pozazawodowego, a nie - jak to się zwykło uważać - na podtrzymywaniu tradycyjnego modelu, w którym oba obszary są odseparowane. Celem jest wsparcie ludzi w realizowaniu się w każdej ze sfer życia, dając im pełnię satysfakcji oraz wpływając na ich rozwój w ujęciu holistycznym.
Zaspokajanie wielowymiarowych potrzeb pracowników warunkiem rozwoju firm. Publikacja Marii Magdaleny Gulewicz koncentruje się na wnikliwej analizie sytuacji rynkowej oraz przyczynach, które doprowadziły firmy do utracenia efektywności. Opisuje czym jest wydajność i przywraca należne miejsce w skali biznesowych priorytetów potrzebom pracowników. Ich zaspakajanie ma kluczowe znaczenie dla jakości życia oraz osiąganych rezultatów tych jednostkowych, a co za tym idzie również i firmowych. Książka koncentruje się wreszcie na obszarach odpowiedzialności i jej kluczowej roli dla współczesnego biznesu. Prezentując podstawy funkcjonowania zdrowych firm, wskazuje na konieczność zmiany kierunku rozwoju biznesu na bardziej zrównoważony.
Publikacja stanowi interesujące uzupełnienie opracowań dotyczących marketingu politycznego na polskim rynku wydawniczym, chociażby ze względu na koncentrację Autorów na kwestii kreowania wizerunku kandydatów na prezydenta.
Walorem opracowania jest próba połączenia teorii kreowania wizerunku politycznego z praktyką marketingową poprzez indentyfikację technik i narzędzi promocyjnych stosowanych w kampaniach wyborczych poszczególnych kandydatów na prezydenta RP.
Lektura recenzowanej monografii wskazuje, że może być ona przydatna dla studentów politologii, socjologii, zarządzania. To pozycja, która może zainteresować również specjalistów zajmujących się marketingiem politycznym, reklamą wyborczą, jak i samych polityków.
Prof. nadzw. dr hab. Ewa Glińska
Politechnika Białostocka
Podręcznik do nauki zawodu technik ekonomista zawiera treści z zakresu kwalifikacji EKA.04 (Prowadzenie dokumentacji w jednostce organizacyjnej). Prezentuje obszerny materiał dotyczący gospodarowania zasobami rzeczowymi i dokumentowania zdarzeń gospodarczych. Porusza zagadnienia związane z gospodarką magazynową, a także dostarcza informacji o sporządzeniu biznesplanu, takich jak: organizacja procesu planowania, analiza strategiczna jednostki, sporządzanie planu marketingowego i technicznego przedsiębiorstwa, sporządzanie planu zatrudnienia i płac oraz planu finansowania działalności. Są to treści, o które poszerzono podręcznik ze względu na wprowadzone zmiany w projekcie nowej podstawy programowej (2019). Publikacja zawiera również rozdziały dotyczące organizacji pracy małych zespołów oraz kompetencji personalnych i społecznych.Treści teoretyczne wsparto licznymi przykładami i ćwiczeniami. Podręcznik dostosowano językowo i merytorycznie do wieku odbiorcy. Zawiera kluczową terminologię stosowaną w zawodzie technik ekonomista.Na końcu książki zamieszczono słowniczek pojęć i terminów branżowych oraz wykaz podstawowych pojęć w językach polskim, angielskim i niemieckim.Obowiązkowa pozycja w przygotowaniach do egzaminu zawodowego! Wiadomości teoretyczne wsparte licznymi przykładami, ćwiczeniami i ilustracjami przybliżającymi praktyczne zastosowanie wiedzy.
Przywództwo to proces, czyli nigdy nie możesz przestać się kształcić i rozwijać!
Wędrówki z Gandalfem. Przywództwo to książka z gatunku business fiction, inspirująca i motywująca historia, napisana przez coacha i trenera Roberta Kozaka. Na podstawie perypetii głównego bohatera autor opowiada o wszystkich aspektach pracy menedżera.
Niniejsze, drugie, poprawione wydanie książki to praktyczne porady od charyzmatycznego Gandalfa, mentora, wspierającego głównego bohatera opowieści na jego drodze lidera zespołu. Publikacja zawiera także ciekawy zestaw ćwiczeń do samodzielnego wykonania, oparty na najnowszej wiedzy z zakresu zarządzania zespołem.
Podróż trwa… Bohater historii, Tom Spencer, którego poznajemy w pierwszej książce z serii Wędrówki z Gandalfem, tym razem nieoczekiwanie dostaje awans.
Przeżywając z bohaterem jego porażki i sukcesy, wzloty i upadki, niejednokrotnie odnajdziesz w tych sytuacjach siebie. Pozwoli ci to dużo efektywniej zastosować w praktyce zawarte tutaj porady dotyczące sposobów osiągania wyjątkowych rezultatów w przywództwie.
Aby szybko przypomnieć sobie najważniejsze wskazówki, wystarczy zajrzeć do lekcji, które zostały umieszczone w przejrzysty sposób w każdym rozdziale, oraz do materiałów, które Gandalf przekazuje swojemu uczniowi, niczym czarodziej tajemną wiedzę.
***
Z dumą patrzyłem na swoją kolorową mapę. Już kiedy ją rysowałem, kiedy musiałem się zastanowić, jaka jest mocna i słaba strona każdego z moich ludzi, kiedy musiałem określić rodzaj relacji, wyniki, motywację i kompetencje, przyszło mi do głowy mnóstwo wniosków dotyczących tego, jak pracować z tym zespołem. Nie przypuszczałem, że takie proste ćwiczenie może doprowadzić do tak wielu ważnych wniosków. Sfotografowałem mapę, żeby pokazać ją Gandalfowi i usłyszeć, co on o tym sądzi.
Otworzyłem załącznik, z którego wcześniej przeczytałem jedynie fragment o przekazywaniu trudnych decyzji, i zacząłem czytać o przekazywaniu negatywnej informacji zwrotnej. Przerwałem czytanie i zacząłem się zastanawiać, jak zgodnie z tym, co przeczytałem, powinienem był przekazywać wiele miesięcy temu Stephenowi informację o tym, że pisze rozwlekłe, skomplikowane, trudne do zrozumienia raporty i oferty dla klientów. Do jakich wartości powinienem się odwołać?
[fragment]
***
Robert Kozak – coach, trener, konsultant, wykładowca akademicki. Jest założycielem i partnerem zarządzającym w Business Development Consulting zajmującym się systemowym wsparciem organizacji. Prowadzi procesy coachingowe z członkami zarządów i wysoką kadrą menedżerską. Wspiera firmy w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi (group coaching, reflecting team).
Był także headhunterem w jednej z firm executive search, tzw. Wielkiej Piątki, gdzie rekrutował członków zarządów do globalnych firm na poziomie Europy. Pełnił rolę prezesa i był udziałowcem firmy Brian Tracy International w Polsce.
Dużą część życia zawodowego spędził w mediach jako dziennikarz i menedżer. Piętnaście lat spędził w BBC, gdzie zaczynał jako korespondent, a potem stworzył i prowadził oddział BBC w Polsce. Tworzył Radio TOK FM. Pracował w TVP, gdzie kierował redakcją „Wiadomości” i „Teleexpressu”.
Co jest największym wyzwaniem w dzisiejszym świecie dla aktywnych zawodowo Polaków? Jak kobiety, a jak mężczyźni odnajdują się w środowisku pracy, czego potrzebują, co ich motywuje? Czy więcej nas łączy, czy dzieli? Czy duet szef – pracownik mogą żyć w zgodzie? Porozumienie w zespole – czy to możliwe i czy w ogóle to się firmie opłaca? Jak znaleźć złoty środek między potrzebami pracownika, swoim stylem współpracy i możliwościami, które daje firma?
Anna Sarnacka-Smith analizuje, co się dzieje między ludźmi, z ludźmi i wśród ludzi w miejscu pracy. Wskazuje, co pozytywnie wpływa na efektywność zespołu, ale też co prowadzi do frustracji i wypalenia. Pokazuje nie tylko, jak pogodzić szefa z pracownikami, ale jak w myśleniu o pracy i swoim życiu czują się kobiety i mężczyźni oraz jak w tej kwestii znaleźć porozumienie. Książka nie jest manifestem przeciwko którejś ze stron, ale próbą znalezienia rozwiązania dobrego dla obu stron. A do tego potrzebne jest lepsze zrozumienie siebie nawzajem.
Co ważne, książka nie jest zbiorem subiektywnych przemyśleń autorki, lecz bazuje na wynikach badania opinii, przeprowadzonego na grupie pracujących kobiet i mężczyzn w Polsce. Omawia zagadnienia, które respondenci wskazali jako te, które mają dla nich największe znaczenie na drodze do zawodowego, ale i życiowego spełnienia, gdyż praca jest kluczowym czynnikiem wpływającym na nasze poczucie szczęścia (46,5% ankietowanych). Dzięki wynikom tego badania autorka nie tylko wskazuje błędne powszechne przekonania na temat budowania zespołów, ale także podejmuje tematy, które – choć wcale do przyjemnych nie należą, bo mowa jest nie tylko o motywacji, komunikacji, zaufaniu, ale i o różnicach w wynagrodzeniu czy przemocy fizycznej i werbalnej w pracy – rzeczywiście mają znaczenie dla budowania efektywnego środowiska pracy.
Anna Sarnacka-Smith daje czytelnikowi trzynaście kluczy do tego, aby powoli otwierać kolejne drzwi w drodze do porozumienia, zaangażowania i efektywnej współpracy. Dzieli się tym, czego na co dzień sama doświadcza, prowadząc zespół, i z czym mierzą się zespoły, z którymi pracuje jako coach i konsultant HR. Pokazuje, jaki wpływ na jakość współpracy może mieć płeć, osobowość, ale jeszcze mocniej skupia się na tym, jak zrobić z tego dobry użytek, by móc ramię w ramię iść w kierunku wyznaczonych celów. Bo jeśli jest porozumienie, to jest i siła.
***
Anna Sarnacka-Smith – konsultant HR z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim; wspiera szefów w doborze pracowników i takim ułożeniu pracy, aby każdy miał możliwość wykorzystania swoich mocnych stron, oraz w kształtowaniu postawy liderskiej. Wprowadziła do Polski badanie kompetencji DISC D3 i 360 Indicator; autorka książki Everest lidera oraz bloga disc.com.pl. Zespół EFFECTIVENESS prowadzi zdalnie, na co dzień mieszkając w USA.
Książka zawiera informacje odnoszące się do doradztwa personalnego i zawodowego w świetle aktualnych trendów obejmujących rynek pracy. Składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy dotyczy definicji i istoty kompetencji oraz wskazuje na kompetencje przyszłości, co stanowi podstawę uruchamiania odpowiedniej ścieżki edukacyjnej dla młodych osób.Drugi przedstawia doradztwo personalne rozumiane przez autorkę jako wsparcie HR w organizacjach, firmach konsultingowych. Pokazuje metody stosowane obecnie w doradztwie personalnym oraz opisuje nowe stanowiska pracy, które zostały powołane do wykonywania tych zadań. W rozdziale tym znajdują się trzy wywiady, które obrazują różnorodność doradztwa personalnego pierwszy dotyczy badania kompetencji za pomocą metody Hogana, drugi przedstawia doradztwo personalne z punktu widzenia firmy konsultingowej, a trzeci wskazuje ścieżkę edukacyjną dla objęcia stanowiska HR Business Partnera.Trzeci rozdział poświęcony jest doradztwu zawodowemu i pokazuje poziomy jego realizacji szkoła podstawowa, uczelnia i urzędy pracy. Omówiono także metody stosowane w doradztwie zawodowym. Na końcu rozdziału znajdują się wywiady pierwszy dotyczy doradztwa zawodowego realizowanego w szkole podatkowej, a drugi przedstawia funkcję doradczą na uczelni w ramach funkcjonowania Biura Karier.W ostatnim rozdziale przedstawione są postawy studentów wobec rynku pracy. Wskazane zostały trendy zmian w ciągu siedmiu ostatnich lat, ponieważ pierwsze badania zostały zrealizowane w 2012 r., następne zaś w 2019 r. Dlatego też zaistniała możliwość wskazania trendów wśród studentów dotycząca informacji i poruszania się po rynku pracy.Publikacja jest skierowana do szerokiego grona odbiorców: dyrektorów personalnych, HR Business Partnerów, doradców personalnych, doradców zawodowych w różnych strukturach funkcjonowania, studentów kierunków, na których prowadzony jest przedmiot doradztwo personalne i doradztwo zawodowe, czy kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Stanowi ona również źródło wiedzy dla osób, które zamierzają podjąć zatrudnienie lub zmienić obecne miejsce pracy.
Książka zainteresuje studentów i doskonalących się menedżerów w polskich warunkach i z uwzględnieniem wieloletnich doświadczeń dydaktycznych autora. Jej zawartość ograniczono do pojęć i zagadnień podstawowych, niezbędnych w procesie uczenia się, ale zgodnych z wymaganiami programowymi dla przedmiotu zarządzanie dla studiów licencjackich na kierunkach: zarządzanie, ekonomia, administracja, bankowość i finanse, turystyka i rekreacja, bezpieczeństwo wewnętrzne itp.
Drugie wydanie zostało znacznie zmienione i uaktualnione w stosunku do pierwszego wydania z 2011 roku, a także rozszerzone o nowy rozdział Biznesplan.
Job crafting jest metodą zwiększania zaangażowania pracowników i wspierania ich w budowaniu poczucia sensu pracy. Ta potwierdzona naukowo koncepcja zyskała w ostatnich czasach popularność wśród psychologów pracy i praktyków HR w krajach zachodnich, USA i Skandynawii. Autorki pokazują w książce, jak można adaptować sprawdzone już narzędzia job crafting do polskiej kultury i z sukcesem je wdrażać w firmach. W publikacji zaprezentowano m.in.: - zalecane działania sprzyjające tworzeniu kultury przekształcania pracy w organizacji, - wyniki badań prowadzonych przez uznanych na świecie ekspertów w dziedzinie zaangażowania, - przewodnik, jak krok po kroku przeprowadzić warsztaty job craftingowe, - przykłady praktycznego zastosowania narzędzi job crafting w polskich firmach.
Aktualny i kompleksowy podręcznik, w którym omówiona jest cała sfera finansów agrobiznesu. Autorzy uwzględnili w szczególności wspólną politykę rolną UE, ubezpieczenia społeczne i majątkowe w rolnictwie, finanse przedsiębiorstw agrobiznesu, finanse samorządów wiejskich, banki spółdzielcze i komercyjne w obsłudze rolnictwa i agrobiznesu oraz przedsiębiorstwa agrobiznesu na rynkach finansowych.
Podręcznik jest niezbędnym źródłem wiedzy dla studentów kierunków:
Finanse i Rachunkowość (Ekonomika gospodarki żywnościowej, Ubezpieczenia),
Ekonomia (Ekonomika gospodarki żywnościowej, Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw rolniczych, Polityka agrarna),
Zarządzanie (Ekonomika gospodarki żywnościowej, Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw rolniczych).
"Treść książki powinna zainteresować zarówno badaczy problematyki gospodarczej i finansowej, jak i praktyków funkcjonujących głównie w przedsiębiorstwach agrobiznesu oraz w instytucjach obsługujących ten sektor gospodarki. Dla wielu, w tym dla studentów ekonomii oraz finansów i rachunkowości, ważne są zarówno analizowane zagadnienia i wyniki tych analiz, jak i obszerna literatura przedmiotu ułatwiająca pogłębione studia w obszarze agrobiznesu."
Z recenzji prof. zw. dr hab. Alfreda Janca
"Oceniam bardzo wysoko stronę metodologiczną i merytoryczną opracowania. Jednocześnie wyrażam przekonanie, że książka ta będzie przydatna dla studentów, jak i pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych, którzy pragną poszerzenia swej wiedzy z zakresu finansów agrobiznesu. "
Z recenzji prof. zw. dr hab. Janusza Żmii
Co robić, aby kształtować odważniejszych, śmielszych liderów i jak zaszczepić odwagę w kulturze organizacji? Jak budować środowiska pracy, które sprzyjają poczuciu przynależności i twórczej swobody wśród pracowników?
Brené Brown, autorka pięciu bestsellerów „New York Timesa”, od ponad dwudziestu lat bada emocje i doświadczenia nadające sens naszemu życiu, a przez ostatnich siedem lat poświęciła wiele czasu na pracę z wpływowymi liderami i zespołami z całego świata. W niniejszej książce, w typowy dla siebie i uwielbiany przez czytelników sposób, udziela odpowiedzi na powyższe pytania, powołując się na wyniki swoich badań, a przy okazji przywołując liczne anegdoty i przykłady.
Na odważne przywództwo składają się cztery kompetencje, których można się nauczyć, które mają konkretne przejawy w praktyce i które można mierzyć. Aby jednak się pewnych rzeczy nauczyć, a innych oduczyć, potrzeba śmielszej pracy, trudnych rozmów i wielkoduszności. Czy to jest proste? Nie! Ponieważ nie zawsze odruchowo przedkładamy odwagę nad wygodę. Czy jednak warto się wysilać? Zdecydowanie tak! Chcemy się przecież wykazywać odwagą w życiu i w pracy. W jaki więc sposób możemy realizować koncepcję odważnego przywództwa?
Odważny lider to ktoś, kto bierze na siebie odpowiedzialność za poszukiwanie potencjału w pomysłach i innych ludziach, a potem z odwagą ten potencjał rozwija.
Odważny lider nie udaje, że zna odpowiedź na każde pytanie, tylko niezmiennie wykazuje się ciekawością i stara się zadawać właściwe pytania.
Odważny lider wie, że władza nie jest skończonym zasobem, który należy w jak największym stopniu zachowywać dla siebie. Wie, że władzy można mieć więcej, jeśli się nią dzieli z innymi.
Odważny lider nie unika trudnych rozmów ani trudnych sytuacji, a kiedy trzeba, potrafi się wykazać wrażliwością.
Liderzy najróżniejszych organizacji – począwszy od małych start-upów, przez firmy rodzinne, organizacje non profit i organizacje społeczne, a na firmach z listy Fortune 50 skończywszy – mogą stać się lepszymi przywódcami, o ile nauczą się właściwie korzystać ze swoich zasobów empatii, zdolności do budowania więzi czy odwagi. Ta książka daje liderom praktyczne narzędzia, które pozwolą im uniknąć marnowania czasu na próby nieefektywnego i nieproduktywnego zarządzania zachowaniem własnym i innych.
***
Brené Brown – prowadzi badania na University of Houston, gdzie kieruje katedrą ufundowaną specjalnie dla niej przez Huffington Foundation w ramach Graduate College of Social Work. Od dwudziestu lat zajmuje się zagadnieniami odwagi, wrażliwości, wstydu i empatii. Jest autorką pięciu bestsellerów „New York Timesa” zatytułowanych: Odwaga lidera, Z odwagą w nieznane, Rosnąc w siłę, Z wielką odwagą oraz Dary niedoskonałości. Jej wystąpienie z konferencji TED, zatytułowane The Power of Vulnerability, znajduje się w pierwszej piątce najpopularniejszych nagrań z TED na świecie i ma ponad 35 milionów wyświetleń. Stworzyła także dla platformy Netflix film pt. Brené Brown: Odwagi, w którym z humorem i empatią wyjaśnia, jak znaleźć odwagę w kulturze zdominowanej przez niedostatek, strach i niepewność.
# 1 Wall Street Journal Bestseller
Czas przestać kłamać, spamować i mieć poczucie winy z powodu tego, co robimy.
Czas przestać mylić liczbę obserwatorów w mediach społecznościowych z prawdziwymi relacjami.
Czas przestać tracić pieniądze na kradzież uwagi, bo w dłuższej perspektywie to się nie opłaca.
Czas zostać zauważonym, ale najpierw nauczyć się widzieć.
Przez ostatnie dwadzieścia pięć lat Seth Godin nauczał i inspirował miliony przedsiębiorców, marketingowców, liderów i fanów ze wszystkich środowisk, poprzez swój blog, kursy online, wykłady i bestsellery. Jest autorem niezliczonych pomysłów, które znalazły się w głównym nurcie języka marketingowego. Teraz, po raz pierwszy, Godin oferuje clue swojej mądrości i doświadczenia w jednym, kompaktowym, dostępnym, ponadczasowym pakiecie, zebranym w książce To jest marketing!.
Istotą jego podejścia jest wielka idea: Wybitni marketingowcy nie wykorzystują konsumentów do rozwiązywania problemów swojej firmy, lecz wykorzystują marketing do rozwiązywania problemów innych ludzi. Ich taktyka polega na empatii, budowaniu więzi i pracy emocjonalnej, a nie na kradzieży uwagi i na spamowych ścieżkach e-mailowych.
Seth wykorzystuje swoją autorską mieszankę wglądu, obserwacji i zapadających w pamięć przykładów, aby nauczyć cię:
- identyfikować najmniejszą opłacalną grupę odbiorców,
- zdobywać zaufanie i przyzwolenie swojego rynku,
- przyjmować narrację już stosowaną przez twoich fanów,
- jak znaleźć w sobie odwagę, by wytwarzać i rozładowywać napięcie,
- a przede wszystkim – jak dać ludziom narzędzia i przedstawić narracje, które będą mogli wykorzystać dla osiągnięcia swoich celów.
Niezależnie od tego, czy jesteś twórcą technologii, właścicielem małej firmy, czy częścią dużej korporacji, ani od tego, jaki produkt lub usługę sprzedajesz, ta książka pomoże ci zmienić sposób, w jaki są one prezentowane światu, aby w znaczący sposób nawiązać kontakt z osobami, które tego chcą.
To, co robisz, ma znaczenie. Zrób wokół tego szum.
***
Seth Godin jest autorem 18 międzynarodowych bestsellerów, które zmieniły sposób, w jaki ludzie myślą o marketingu, m.in. Marketing za przyzwoleniem, Fioletowa krowa, Najmocniejsze ogniwo i Potrząśnij pudełkiem. Książki te zostały przetłumaczone na 38 języków.
Jego codzienne wpisy na seths.blog są czytane przez miliony, a jego warsztaty pomagają ludziom z całego świata. Jest założycielem altMBA, założycielem i byłym dyrektorem generalnym Squidoo.com, byłym wiceprezesem Yahoo!, a także założycielem pionierskiego startupu internetowego Yoyodyne. Znalazł się też w Marketingowej Galerii Sław (Marketing Hall of Fame).
Więcej informacji na sethgodin.com.
Masz pomysł na firmę i zastanawiasz się, w jaki sposób przejść przez kolejne etapy jej rozwoju, omijając po drodze liczne przeszkody? Jak myśleć strategicznie i jednocześnie działać operacyjnie? Jak pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż? Jak skutecznie reklamować swoje produkty lub usługi? Jak delegować zadania, rozliczać i motywować pracowników? Jak kontrolować finanse i budżet? Pomoże ci w tym książka Grzegorza Krzemienia, przedsiębiorcy, który od lat z sukcesami działa w branżach internetowej i reklamowej.
Cenne lekcje z prowadzenia własnego biznesu w Polsce
Autor jest menedżerem z dwudziestoletnim doświadczeniem, które zdobył, rozwijając jedną z najlepszych na rynku agencji interaktywnych – od pomysłu do stabilnej i zyskownej organizacji z uporządkowaną strukturą. W książce dzieli się doświadczeniami, przywołując liczne przykłady i proponując konkretne rozwiązania. Adresuje je nie tylko do tych, którzy zaczynają w biznesie, lecz także do działających w nim od lat i nieustannie mierzących się z rynkowymi wyzwaniami i dylematami.
O wyjątkowości tej książki stanowią liczne praktyczne wskazówki, a także mocne osadzenie jej w polskich realiach rynkowych. Poza wszystkim zaś Grzegorz Krzemień nie mówi o rozwoju biznesu w kategoriach rychłego sukcesu. Wręcz przeciwnie, zwraca uwagę na mnóstwo problemów oraz na fakt, że nie wszystkim się udaje, a w każdym razie – że sukces niekoniecznie nadchodzi szybko bądź za pierwszym razem.
Wszystko, co z perspektywy osoby zarządzającej jest istotne w rozwoju ?rmy
Linearna struktura książki oraz podział na poszczególne etapy rozwoju biznesu ułatwiają nawigację i odnalezienie się we właściwym momencie. Autor szczegółowo omawia najważniejsze obszary rozwoju firmy w podziale na takie płaszczyzny jak Biznes i organizacja, Ludzie, Klienci, Ty (jako właściciel i zarządzający), Marketing oraz Branża. Można książkę czytać od wybranego fragmentu, który czytelnika interesuje np. ze względu na etap rozwoju firmy czy też konkretny problem zarządczy lub sprzedażowy.
Dowiesz się z niej, które i w jakim stopniu czynniki wpływające na firmę decydują o jej sukcesie. Jak rozwijać ofertę, uwzględniając trendy oraz zmienne potrzeby klientów, i jak budować z nimi trwałe relacje. Autor podpowiada, jak budować sprawną strukturę, zarządzać ludźmi i motywować ich, a także jak rozwijać kompetencje marketingowe firmy. Co najważniejsze zaś, wyjaśnia, w jaki sposób w miarę rozwoju własnego biznesu mierzyć się z problemami oraz odnajdywać w coraz bardziej złożonych warunkach działania na drodze do budowy stabilnej i zyskownej firmy.
***
Grzegorz Krzemień - Od 1996 roku związany jest z branżą digitalową, jeden z jej pionierów w Polsce. Twórca i szef agencji GoldenSubmarine, jednej z największych spośród niezależnych agencji na rynku. Absolwent AGH Krakowie i SGH w Warszawie (studia doktoranckie).
Firma, którą stworzył i którą kieruje, trzykrotnie uzyskała tytuł Agencji Interaktywnej Roku – w tym, jako jedyna w Polsce, dwa razy z rzędu (2017 i 2018) – przyznawany na podstawie wyników finansowych oraz badań satysfakcji klientów. GoldenSubmarine ma na koncie także wyróżnienia „Zaufanie Roku” („Press”, 2016), „Wynik roku” („Press”, 2017), i „Partner na Lata” („M&MP”, 2016). W 2018 roku Grzegorz Krzemień otrzymał tytuł Człowieka roku za całokształt dotychczasowych dokonań, przyznany przez IAB Polska. Wcześniej, w roku 2017, otrzymał wyróżnienie AdMan redakcji magazynu „Press”.
Jest przewodniczącym Branżowej Rady ds. Kompetencji certyfikatu Dimaq. Współautor podręcznika „E-marketing” (2018) oraz autor poradnika menedżera „Serwis firmowy” (Warszawa 2009). Jest wykładowcą Akademii im. Leona Koźmińskiego, a także jurorem konkursów reklamowych w Polsce. Twórca firmowego bloga: blog.goldensubmarine.com, który rozwija od lat.
"() sądzę, że powinniśmy zrównać dotychczasowy model z ziemią i zażądać całkowicie nowego sposobu myślenia o menedżmencie, biznesie i rynkach. Jeśli chcemy, by decydenci stali się bardziej odpowiedzialni, musimy przestać uczyć studentów, że bohaterscy liderzy transformacyjni są odpowiedzią na każdy problem. Albo że celem uczenia się prawa podatkowego jest unikanie ich płacenia, a koszty środowiskowe są zewnętrzne względem łańcucha dostaw. Lub też, że celem marketingu jest tworzenie nowych pragnień i potrzeb, i tak dalej. () Jak mógłby wyglądać odmienny program badań i nauczania? () Moją odpowiedzią jest propozycja "szkoły organizowania" jako naukowej dyscypliny i praktyki politycznej, której celem byłoby odkrywanie innego świata, a nie jedynie powielania tego, który już mamy."Z przedmowy"Książka Martina Parkera nie jest lekturą łatwą dla kogoś, kto studiował zarządzanie lub pracuje w nowoczesnych korporacjach. Jest bezczelna, prowokacyjna. Lekceważy autorytety. Prowokuje do dyskusji. Dla wielu odbiorców będzie też reprezentowała trudny dla nich do zaakceptowania światopogląd. W Polsce panuje pewien sentyment dla tradycji neoliberalnej, podkreślającej znaczenie pracy, sukcesu, dobrobytu. Książka Martina Parkera spogląda na druga stronę medalu: na wykluczenie, segregację, koszty ekologiczne, rywalizację, czyli "białe plamy" (a raczej "czarne dziury") współczesnej gospodarki. Krytyka () skierowana jest () raczej ku roli jaką zarządzanie odgrywa we współczesnej kulturze, oraz ideologii, która nazbyt często - zdaniem Autora - jest przypisywana zarządzaniu. Parker nie jest przeciwnikiem szkół biznesowych w ogóle (proponuje je zamienić w studia poświęcone organizacji i organizowaniu) ale właśnie ideologii sukcesu, rywalizacji, zwycięstwa za każdą cenę, bogactwa, indywidualizmu jaka w nich często panuje. () Dla uważnego czytelnika książka ta będzie ciekawą lekturą, może pozwolić mu skonfrontować wiedzę i doświadczenie z pytaniami Autora, może pomóc w odkrywaniu właśnie tych wszystkich niewygodnych obszarów i problemów, które klasyczna edukacja menedżerska pomija."dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego
Recenzowana monografia, zatytułowana: „Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym. Studia przypadków”, stanowi interesujące i ważne dzieło naukowe, zawierające obszerne a zarazem oryginalne badania teoretyczno-empiryczne nad aktualnymi i ważnymi problemami przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku kapitałowym. Te zasadnicze cechy uwidaczniają się zarówno w warstwie ciekawych, interdyscyplinarnych studiów oraz badań teoretycznych, jak również twórczych analizach empirycznych w postaci studiów lub studium przypadków, świadczących o dużej wartości naukowej i praktycznej monografii. Są one pochodną odpowiedzialnego warsztatu naukowego młodych naukowców, będących autorami tej monografii, w którym znajdujemy różne techniki i sposoby prezentacji rozważań z krytycznym wykorzystaniem oraz oceną zróżnicowanych treści literatury przedmiotu, podejść do metodycznych i koncepcji przedsiębiorstw na rynku kapitałowym.
dr Artur Sajnóg
Aktualny i nowoczesny podręcznik, którego lektura przybliży temat skutecznego wykorzystywania statystyk, modeli i big data w analityce marketingowej.Książka przedstawia - niezbędne marketerom oraz analitykom - techniki i narzędzia wykorzystywane do mierzenia, a także poprawy wyników marketingowych. Pokazuje, jak stosować modele analityczne w rożnych sytuacjach - tworzenia list, segmentacji danych, testowania skuteczności kampanii, struktur cenowych, czy też prognozowania popytu.Publikacja powstała przede wszystkim z myślą o praktykach. Grupę docelową tej książki tworzą analitycy biznesowi, których zadaniem jest sporządzanie list klientów na potrzeby targetowania, oraz menedżerowie kierujący kampanią marketingową, którzy muszą wiedzieć, która promocja była najskuteczniejsza. Jest to także cenna lektura dla marketerów, których jednym z obowiązków jest spisanie na straty wybranego segmentu klientów, w celu uzyskania efektywności. Po książkę powinny sięgnąć także osoby odpowiedzialne za badanie rynku, które muszą zaprojektować i przeprowadzić ankietowe badanie satysfakcji oraz analitycy cenowi, którzy odpowiadają za ustalanie optymalnej ceny produktu."Książka zawiera bezcenny zbiór narzędzi służących do realizacji skupionych na konsumencie inicjatyw analitycznych w działach marketingu. Wykracza poza aspekt teoretyczny, pomaga praktykom wykorzystywać analitykę marketingową do lepszego poznania zachowań konsumentów oraz identyfikowania nowych możliwości biznesowych."Anna Andrusova, starsza analityk danych, JCPenney"W czasach, w których marketing staje się coraz bardziej skomplikowany, ta książka oferuje zbiór narzędzi i niezbędne do ich stosowania podstawy matematyczne."Elizabeth Johnson, dyrektor generalna, PathFormance"Na podstawie prostych i klarownych przykładów Grigsby pokazuje, w jaki sposób prowadzić analizę danych i na czym polega jej rola w osiąganiu celów działu marketingu i całej organizacji."Craig Armstrong, dyrektor ds. strategicznych analiz biznesowych, Targetbase
"Bloom i Rhodes () proponują spojrzenie na znane problemy pod nowym kątem - popularności szefów wielkich firm. () Książka ukazuje związki między zjawiskami i osobami, które na pozór nie mają ze sobą wiele wspólnego: między Donaldem Trumpem i Stevem Jobsem, między popularnością prezesów i mafiosów, między sukcesami politycznych demagogów i kultem indywidualizmu. Zaletą Świata według prezesów jest również to, że jest atrakcyjną lekturą dla osób, które zazwyczaj nie interesują się ekonomiczną oraz polityczną krytyką neoliberalizmu. Między innymi dlatego, że punktem wyjścia są tytułowi prezesi, celebryci naszych czasów, ludzie znani z telewizji i internetu. W książce nie brak też odniesień do kultury popularnej, które z pewnością ubarwiają przedstawiane w niej tezy. Jednocześnie autorom udaje się przez cały czas utrzymać poziom analizy na wysokim poziomie. Umiejętnie łączą oni łatwość w odbiorze z pogłębioną refleksją na temat współczesnych społeczeństw."dr Tomasz S. Markiewka, Uniwersytet Mikołaja Kopernika"Ta książka jest prowokacją wymierzoną w fundamentalizm kierowniczy. Jest wezwaniem do oporu. To nie tylko apel o ograniczenie fanatyzmu korporacyjnego do sfery biznesu i rynku, lecz także próba uderzenia w same podstawy ogólnoświatowego zachwytu nad postacią prezesa i wszystkim, co ona symbolizuje. () książka jest ostrzeżeniem przed tym, że społeczeństwo prezesów zagraża stworzeniu demokratycznej, stabilniej oraz sprawiedliwej teraźniejszości i przyszłości. To także wezwanie do krytycznego przemyślenia, jak bardzo wartości prezesowskie kolonizują nie tylko nasz świat, ale też nas samych."Z posłowia
Koniec ery calvadosu to książka o polskich biurach, będąca w miarę kompletnym kompendium wiedzy na temat problemów z przestrzenią, dostępnych sposobów ich rozwiązywania oraz tego, jak są one stosowane w praktyce. Planowanie i aranżowanie wiążą się dziś z koniecznością uporania się z trzema źródłami niepewności: kłopotami z nadmiarem, tożsamością i wiedzą. Wykorzystywane dotychczas modele przestrzeni biurowej przestają się sprawdzać. Dlatego wraz z końcem ery calvadosu polscy projektanci i menedżerowie zaczynają poszukiwać innych rozwiązań i tworzyć biura w nowy sposób, który ma odpowiadać na wyzwania współczesności. Czerpią przy tym zarówno z najnowszych katalogów rozwiązań, jak i z dawnych pomysłów, o których zdążono już zapomnieć. W ten sposób z tego, co stare, i z tego, co nowe, powstaje współczesne polskie biuro. Z realizacją każdego projektu związana jest unikalna historia, ale jednocześnie dają się wyodrębnić powtarzalne etapy tego procesu.
"Książka powinna być, jeżeli nie obowiązującą, to przynajmniej polecaną lekturą dla studentów architektury, architektury wnętrz i zarządzania. Jestem przekonany, że uważna jej lektura może zaoszczędzić projektantom wielu kłopotów, a inwestorom – wiele pieniędzy". (prof. Jarosław Szymański)
Na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci wzrost znaczenia projektów w organizacji i gospodarce stał się faktem. Zjawisko to, w pewnym uproszczeniu polegające na przejściu od powtarzalnych do nierutynowych procesów, doprowadziło do istotnych zmian w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstw oraz do wyodrębnienia dziedziny wiedzy, jaką jest zarządzanie projektami. Rośnie liczba interakcji projektów z otoczeniem i z różnymi podmiotami występującymi w nim. Projekt zatem nierozerwalnie związany jest z zachowaniami interesariuszy. Koncepcja interesariuszy zdobywa coraz większą popularność wśród specjalistów zarządzania ze względu na jej pragmatyczny, bliski praktycznym problemom i rozwiązaniom, charakter. Koncepcja ta traktuje bowiem zarządzanie jako wypadkową aspiracji, celów i działań różnych grup interesów, co jest zgodne z obserwacjami i doświadczeniami praktycznymi. Szczególne znaczenie zjawisko to ma w zarządzaniu projektami.Przedmiotem monografii jest zarządzanie interesariuszami projektu. Koncepcja zarządzania interesariuszami projektów jest koncepcją pragmatyczną, co oznacza, że ma ona służyć nie tylko wyjaśnianiu problemów zarządzania ale także ich rozwiązywaniu. Istotnym elementem tej koncepcji jest proces zarządzania interesariuszami. Obejmuje on zazwyczaj co najmniej trzy fazy: fazę analizy, fazę planowania i fazę wdrożenia; są one powiązane z poszczególnymi procesami zarządzania projektem. Autor stworzył propozycję ośmioetapowego modelu procesu angażowania interesariuszy projektu, obejmującego: identyfikację interesariuszy, ich charakterystykę, ocenę znaczenia, analizę stanowisk, analizę potencjalnych koalicji, wybór strategii wobec interesariuszy, określenie i podjęcie działań angażujących oraz monitorowanie i cykl przeglądu interesariuszy. Rozwiązanie ma charakter aplikacyjny, koncentrując się również na etapach wdrożeniowych określeniu i podjęciu działań angażujących wynikających z przyjętej wcześniej strategii oraz zapewnieniu monitorowania i cyklu przeglądu, a zatem tworząc odpowiednie ramy dla ciągłego doskonalenia zarządzania interesariuszami.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?