KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

45,36 zł
65,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,61 zł

45,36 zł
65,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,67 zł

47,67 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,66 zł

42,36 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,14 zł

55,07 zł
69,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,67 zł

55,07 zł
69,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,67 zł

47,20 zł
59,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,01 zł

31,44 zł
39,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,64 zł

32,63 zł
59,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,47 zł

41,45 zł
64,01 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,45 zł
Okładka książki Wizerunek - jak go zmierzyć... w.2020

68,00 zł 47,97 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,75 zł

Książka zawiera nowatorskie i oryginalne podejście do zarządzania wizerunkiem firmy. Dotyczy istoty oraz sposobu kształtowania, percepcji i pomiaru wizerunku. Uwzględnia złożoność relacji w sieci interakcji rynkowych i społecznych. Przedstawia prawa i zależności teoretyczno-empiryczne między elementami systemu rynkowego, w ramach którego powstaje rozbieżność między aspiracjami (wizerunek pożądany) a rzeczywistością (wizerunek rzeczywisty). Ustalenie zakresu rozbieżności między pożądanym a rzeczywistym wizerunkiem stanowi punkt wyjścia do formułowania strategii, celów i działań naprawczych, zmierzających do minimalizacji luki między nimi. Rozważania osadzone zostały w nowej koncepcji marketingowej, określonej mianem „logika dominacji usługi" (Service Dominant Logic - SDL), zaproponowanej przez R.F. Luscha i S.L. Vargo w 2004 roku. Skonstruowany, autorski model teoretyczny odwołuje się również do innych współczesnych teorii, takich jak: jakość usług, marketing relacji, marketing sieciowy, orientacja rynkowa czy teoria przewag konkurencyjnych. Praca stanowi usystematyzowaną koncepcję pomiaru wizerunku, która może być zaadaptowana w różnych sferach działalności gospodarczej. Wskazuje także potencjalne kierunki działań ułatwiających walkę konkurencyjną i budowanie przewagi na rynku. Książka skierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorców, menedżerów, kadry zarządczej oraz osób powiązanych zawodowo z marketingiem, sprzedażą i Public Relations. Stanowi również cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych (zarządzanie, marketing, finanse, bankowość) oraz literaturę uzupełniającą dla studentów psychologii, statystyki czy ekonometrii. Postawiony problem badawczy jest nader interesujący, szczególnie, że Autorka „nie ucieka" od jego umiejscowienia w realnych uwarunkowaniach sektora bankowego znajdującego się w czasie szybko zmieniających się trendów i tendencji na rynku finansowym. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Brzozowskiej
Okładka książki Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa. Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza w jednostkach zhierarchizo

46,65 zł 34,71 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,71 zł

Wiodącą rolą audytu jest wspieranie organizacji w osiągnięciu wytyczonych celów, dlatego też powinien on wskazywać możliwości wygenerowania większego lub osiągnięcia tego samego efektu przy niższych nakładach. Jest działalnością niezależną i obiektywną we wspieraniu kierownictwa w realizacji zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze.Książka powstała w wyniku pracy zespołu autorów pod kierownictwem naukowym prof. dr. hab. Lecha Kościeleckiego, prodziekana ds. naukowych Wydziału Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania WAT, i dr. Mieczysława Magierskiego, kierownika studiów podyplomowych Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza w jednostkach zhierarchizowanych i administracji publicznej w WAT, członka The Institute for Internal Controls.
Okładka książki Partnerstwo publiczno-prywatne i projekty...

49,90 zł


Od wielu lat toczy się międzynarodowa debata publiczna na temat współpracy międzysektorowej w zakresie realizacji projektów infrastrukturalnych w ramach szeroko rozumianego partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Zagadnienia PPP doczekały się już znaczącej literatury. Jednak debata nad tym zagadnieniem nie doprowadziła ani do ujednolicenia definicji partnerstwa, ani też ogólnych ocen efektywności modeli PPP. Ze względu na swe rozmiary, dynamikę zmian i istotne kontrowersje tematyka ta staje się nieprzejrzysta i coraz trudniejsza do analizy. Prezentowana książka wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu na syntetyczne opracowania monograficzne, które stanowią punkt wyjścia badań i analiz szczegółowych, mogą stanowić wsparcie w kształceniu menedżerów publicznych i prywatnych, a także praktyków poszukujących źródeł ramowej, kontekstualnej wiedzy do podejmowania decyzji operacyjnych. Książka prezentuje elementy toczącej się międzynarodowej debaty na temat PPP i projektów infrastrukturalnych w pięciu rozdziałach dotyczących: • problematyki definicyjnej i klasyfikowania modeli PPP w ramach różnych nomenklatur kontraktowych, • charakterystyki PPP jako jednej z form polityki i praktyki tzw. outsourcingu administracyjnego, • kontekstu teoretycznego i doktrynalnego debaty publicznej na temat PPP, • ocen efektywności modeli PPP, • niektórych formułowanych w debacie publicznej sugestii odnośnie do warunków efektywności modelu PPP.
Okładka książki Płaca za pracę

64,01 zł 51,71 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,18 zł

Dlaczego praca i zarabianie są tak cenne? Jak to możliwe, że po dwóch stuleciach postępu ekonomicznego rozpowszechnione jest ubóstwo i że ubóstwa jest więcej niż półwieku temu? Jaką szkodę wyrządza reszcie społeczeństwa sytuacja pracowników o niskiej zdolności zarobkowej? Jaka jest pewność, że plan dotacji, ukierunkowany na najmniej zarabiających, poprawi ich szanse ekonomiczne? Czy dotacje wspierające zatrudnienie nie zmniejszyłyby motywacji pracowników do dalszej edukacji? Poszczególne rozdziały tej książki poświęcone są odpowiedziom na te i inne pytania.""Z prologu
Okładka książki Kultura biznesu. Normy i formy

84,00 zł 67,86 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,18 zł

Od pierwszego wydania Kultury biznesu minęło prawie 10 lat. Choć podstawowe zasady zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych nie uległy zmianie, to jednak konieczna jest aktualizacja uwzględniająca współczesne zachowania w świecie biznesu. W nowym wydaniu omówione zostały m.in. najczęściej popełniane błędy w oficjalnej korespondencji mailowej, zagadnienia związane z komunikowaniem się w mediach społecznościowych, różnice kulturowe w których trzeba pamiętać, szczególnie w kontaktach międzynarodowych.Przykłady zawarte w książce dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych. Odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się jednak wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.Publikacja ma charakter normatywny, choć niektóre zagadnienia o większym znaczeniu kulturowym niepozbawione są podejścia opisowego, co pozostawia Czytelnika z własnymi wyborami odpowiednich zachowań w zależności od sytuacji, w której się znajdzie.
Okładka książki CYFROWY MINIMALIZM JAK ZACHOWAĆ SKUPIENIE W HAŁAŚLIWYM ŚWIECIE

54,90 zł 36,07 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,07 zł

"Cyfrowy minimalizm" to najlepsza książka o naszym trudnym związku z technologią, jaką przeczytałem w ostatnim czasie. Jeżeli szukacie przewodnika, który pomoże wam wyzwolić się z okowów e-maili, sieci społecznościowych, smartfonów i ekranów, to jest nim właśnie niezrównany Cal Newport. Adam Alter, autor Uzależnienia 2.0 Nie jesteś użytkownikiem, jesteś produktem. Przerwij połączenie, wyloguj się i dostrój się do innego rodzaju interakcji ze światem. Brawo, Cal. Mądre rady dla dobrych ludzi. Seth Godin, autor To jest marketing! Mam nadzieję, że każdy użytkownik smartfona, który zastanawiał się, gdzie mu się podziewa czas, będzie miał okazję przyswoić sobie koncepcje zawarte w tej książce. Zdumiewające, jak ta sama strategia może pomagać w osiągnięciu zarówno finansowego sukcesu, jak i psychicznej równowagi. Włóżcie więcej energii w to, co daje wam szczęście, i pozbądźcie się bezwzględnie wszystkiego, co go nie daje. Pete Adeney, czyli Mr. Money Mustache Minimalizm polega na tym, że wiemy, co jest niezbędne. Cyfrowy minimalizm przenosi tę koncepcję do świata zdominowanego przez technologię. Jest to klucz do życia w skupieniu w coraz bardziej rozproszonym otoczeniu. W swojej szczególnej, aktualnej i pobudzającej do myślenia książce autor Pracy głębokiej przedstawia oryginalną filozofię korzystania z nowych technologii. Cyfrowi minimaliści są wokół nas. To ci spokojni, szczęśliwi ludzie, którzy potrafią prowadzić długie rozmowy bez ukradkowego zerkania na telefon. Zatopić się w lekturze ciekawej książki albo majsterkowaniu czy relaksującym porannym bieganiu. Umieją bawić się z przyjaciółmi i rodziną bez obsesyjnej potrzeby dokumentowania tego faktu. Potrafią zasięgnąć informacji o najważniejszych wydarzeniach, ale nie czują się przez nie przytłoczeni. Nie obawiają się, że coś ich omija, bo wiedzą, które zajęcia mają sens i zapewniają im satysfakcję. Newport proponuje nazwę dla tego świadomego ruchu i przekonująco argumentuje, że jest on potrzebny w naszym nasyconym technologią świecie. Zdroworozsądkowe rozwiązania już nie wystarczają do odzyskania kontroli nad naszym technologicznym życiem. Próby całkowitego odłączenia wtyczki uniemożliwiane są przez oczekiwania rodziny, przyjaciół i pracodawców. Zamiast tego potrzebujemy starannie przemyślanej metody, by potrafić zadecydować, z jakich narzędzi korzystać, w jakich celach i na jakich warunkach. Przytaczając szeroki wybór przykładów wziętych prosto z życia, począwszy od amiszy rolników, przez zabieganych rodziców, po programistów z Doliny Krzemowej, Newport opisuje wspólne praktyki cyfrowych minimalistów oraz stojące za nimi koncepcje. Pokazuje, jak na nowo układali swój stosunek do mediów społecznościowych, ponownie odkrywali przyjemności kryjące się w świecie offline i nawiązywali kontakt ze swoim wewnętrznym „ja”. Proponuje też strategie pozwalające włączyć te praktyki do codziennego życia, zaczynając od trzydziestodniowego procesu „cyfrowego odgracania”, który już pomógł tysiącom ludzi poradzić sobie z opanowaniem uczucia przytłoczenia i z odzyskaniem kontroli. Technologia sama w sobie nie jest ani dobra, ani zła. Kluczem do korzystania z niej jest wspomaganie poprzez nią własnych celów i wartości, nie przyzwalając, by to ona wykorzystywała nas. Ta książka jest o tym, jak do tego dojść.
Okładka książki Czego nie zdradzą ci najlepsi windykatorzy

69,00 zł 46,89 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,89 zł

Jeżeli zastanawiałeś się kiedykolwiekco mówią i jak mówią windykatorzy osiągający najwyższe wyniki,jakich konkretnie słów używają częściej niż inni,dlaczego klienci przerywają im rzadziej niż pozostałym windykatorom,jak rozpoczynają i jak kończą rozmowy,dlaczego niektórych technik używają tylko na jednym konkretnym etapie rozmowy,jakich pytań pod żadnym pozorem nie zadają,dlaczego gdy najlepsi zapowiadają sankcje, to są bardziej przekonujący,czy mają jakiś plan na rozmowę,jakie techniki neutralizacji wymówek mają opracowane do perfekcji,jakich zasad negocjacji przestrzegająlub jeśli poszukiwałeś odpowiedzi na jakiekolwiek inne pytanie związane z efektywnością na stanowisku windykatora, by zwiększyć swoją skuteczność i komfort pracy, to ta książka powstała właśnie dla ciebie.
Okładka książki Przywództwo Złote zasady

49,90 zł 39,31 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,31 zł

Mądrzy liderzy uczą się na własnych błędach. Najmądrzejsi liderzy uczą się nie tylko na błędach innych, lecz i na ich sukcesach. John Maxwell, doświadczony lider, jeden z 25 najlepszych autorów Amazon.com, którego bestsellerowe książki sprzedano w 13 milionach egzemplarzy, dzieli się z czytelnikami swoim 40-letnim doświadczeniem w zarządzaniu. Chce pomóc ci w pełnym wykorzystaniu twojego potencjału, dzieląc się z tobą swoimi złotymi myślami dotyczącymi przywództwa. W każdym z 26 rozdziałów ukryta jest bryłka szlachetnego kruszcu – ponadczasowe lekcje przywódcze. Razem składają się one na sześciomiesięczny program mentoringu, przeprowadzany przez prawdziwego eksperta od spraw przywództwa. Skorzystaj z wiedzy Maxwella, który daje odpowiedzi na trudne pytania, jakich nie może zignorować żaden menedżer: dlaczego najtrudniejsze w przywództwie jest zarządzanie samym sobą jak najlepsi liderzy radzą sobie z krytyką i niezadowoleniem otoczenia jak rozwijać kompetencje i talenty ludzi w zespole jak, będąc liderem, oddzielać złudzenia od rzeczywistości na ile lider jest w stanie kształtować swoich ludzi Przywództwo. Złote zasady to – jak do tej pory – najbardziej osobista książka Maxwella. Znalazło się w niej wiele historii opisujących porażki i sukcesy; są w niej też „złote bryłki” mądrości, które autor zdobył w ciągu swojego życia. Maxwell porusza w niej między innymi takie oto tematy: Nie wysyłaj kaczek do szkoły dla orłów Ludzie porzucają ludzi, a nie firmy Wsparcie możesz wypożyczać, lecz nigdy go nie dawaj Gdy trafi cię kopniak w tyłek, wiesz, że jesteś na przedzie Ludzie podsumują twoje życie jednym zdaniem — zdecyduj teraz, jakie ono będzie Na końcu każdego rozdziału znajdziesz szczegółowe ćwiczenia oraz „Czas mentoringu” – część przeznaczoną dla tych, którzy chcą pomagać innym w rozwoju z wykorzystaniem tej książki. *** John C. Maxwell jest znanym na świecie ekspertem w dziedzinie przywództwa, mówcą i autorem książek, które sprzedały się w ponad 13 milionach egzemplarzy. Jego organizacje przeszkoliły ponad dwa miliony liderów w wielu różnych krajach. Dr Maxwell jest założycielem EQUIP i INJOY Stewardship Services. Każdego roku wygłasza przemówienia skierowane do ludzi w firmach z listy Fortune 500, przywódców rządowych, ambasadorów Narodów Zjednoczonych. Zapraszają go organizacje tak różne, jak United States Military Academy w West Point czy National Football League. Jego książki zostały uznane za bestsellery przez „New York Times”, „Wall Street Journal” i „Business Week”.
Okładka książki Zarządzanie kryzysowe

45,00 zł 34,52 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,52 zł

W publikacji przedstawiono kompleksowo całokształt zagadnień dotyczących systemu zarządzania kryzysowego, ujmując poszczególne obszary jako elementy modelu dobrych praktyk. Na uwagę zasługuje uwzględnienie takich zagadnień jak standardowe procedury operacyjne, świadomość czy kwantyfikacja pojęć stosowanych w zarządzaniu kryzysowym, które do tej pory nie były w szerszym zakresie ujmowane w polskich wydawnictwach. Przedstawione rozwiązania są uniwersalne i mogą być stosowane i wykorzystywane, bez względu na zmiany prawne czy organizacyjne, gdyż podstawowe zasady są niezmienne. Drugie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i uzupełnione informacjami, dotyczącymi m.in. ewakuacji osób niepełnosprawnych czy zwierząt podczas sytuacji zagrożenia.
Okładka książki System zarządzania kryzysowego w Polsce w kontekście członkostwa w Unii Europejskiej

56,00 zł 41,67 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,67 zł

Zarządzanie kryzysowe w Polsce reguluje Ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym. Przedstawia ona nie tylko organy, zadania i procedury działania w obszarze zarządzania kryzysowego, ale także zasady finansowania zadań z tego zakresu oraz konieczne do opracowania dokumenty planistyczne. Ten akt prawny został wprowadzony w celu zapewnienia ciągłości realizowania zadań z zakresu zarządzania kryzowego na terytorium państwa. Należy podkreślić, że zarządzanie kryzysowe to nie tylko opanowanie sytuacji kryzysowej w razie jej pojawienia się poprzez właściwe postępowanie, ale także przygotowanie na wypadek jej zaistnienia. Ze wstępu
Okładka książki Psychologia dla liderów

49,00 zł 29,67 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,67 zł

Świat opanowany przez technologie potrzebuje liderów, menedżerów, ekspertów, którzy potrafią słuchać, obserwować, myśleć i uczyć się odpowiedzi na nowe wyzwania. Potrzebuje liderów z intuicją oraz z empatią, podstawowym składnikiem inteligencji emocjonalnej. I tym zajmuje się psychologia, czyli „nauka o duszy”. Jej rosnącą rolę wyraża teza: „Czas na psychologię lidera w biznesie!”. Rozmowy ukazują niekiedy biznes, a zwłaszcza korporacje i ambicje liderów, w krzywym zwierciadle. Jest to obraz krytyczny, ale poszukujący optymistycznych rozwiązań. Biznes staje się ważną częścią kultury, a psychologia ma pomóc przedsiębiorcom stworzyć lepszą wersję kultury biznesowej, na miarę ambicji i na miarę możliwości, jakie się przed nami otwierają. Z Wprowadzenia  Autor książki, dr Zenon Waldemar Dudek, jest czołowym znawcą filozofii i psychologii Carla Gustava Junga, wielkiego myśliciela XX wieku. Podstawę teoretyczną wywiadów stanowi oryginalne wykorzystanie teorii Junga w analizie problemów współczesnych liderów. Po mistrzowsku przedstawiono głębszy sens tej teorii w rozumieniu istoty trudności, z którymi spotykają się liderzy. A jest to teoria charakteryzująca rozwój osobowości w szerokiej perspektywie czasu.Prof. dr hab. Czesław S. Nosal SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny Wydział Psychologii we Wrocławiu
Okładka książki Zarabiaj na nieruchomościach Praktyczny poradnik jak kupić wyremontować i wynająć mieszkanie

57,00 zł 43,14 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,14 zł

Grunt to własność. Tylko co zrobić, by przynosiła zysk?Statystyki pokazują, że Polacy systematycznie - choć powoli i nie bez problemów - bogacą się i zaczynają gromadzić konkretne oszczędności. Sympatyczna suma na koncie w banku to świetna sprawa, tyle że przy aktualnych, niskich stopach procentowych ta forma oszczędzania, mówiąc najdelikatniej, nie przynosi zysku. A stałe zagrożenie inflacją i kolejnymi ""podatkami od"" - to już całkiem wyraźna wizja strat. Poza tym: to, co na koncie, to na koncie. Wirtualny majątek... Zatem nie ma jak realna własność, materialna, najlepiej taka, która będzie przynosiła stałe dochody. Może zacząć inwestować w mieszkania na wynajem?Jeśli sądzić po ruchu, jaki panuje na rynku nieruchomości, taka myśl przeszła przez głowę wielu osobom. Gdziekolwiek spojrzeć, budują się nowe domy, apartamentowce, powstają całe osiedla. Wiele z tych lokali zostanie kupionych w celu inwestycyjnym, zwykle na wynajem. Skoro tak dużo się buduje, to czy ich nabywanie wciąż się opłaca? Jak kupić, by na tym zarobić? Ile i w co zainwestować, by nie przepłacić? Kupić mieszkanie na rynku pierwotnym czy może lepiej na wtórnym? W centrum czy na obrzeżach miasta? Do remontu czy pod klucz? Z nastawieniem na studenta, rodzinę z dziećmi, a może firmę, która udostępni wynajęty lokal swoim pracownikom? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w książce Agaty i Bartosza Danowskich, ekspertów w tej dziedzinie, którzy od dobrych kilku lat z sukcesem inwestują w mieszkania na wynajem.Bo dobrych praktyk rynku nieruchomości najlepiej uczyć się od... praktyków!
Okładka książki Analityka i wskaźniki efektywności procesów HR

49,00 zł 37,02 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,02 zł

Analityka HR to analiza i przetwarzanie danych w obszarze zasobów ludzkich i wyciąganie wniosków na przyszłość. Autorzy, na podstawie przeprowadzonych badań, opisali najważniejsze obszary procesów ZZL i stworzyli reprezentatywny bank mierników ich efektywności. Czytelnicy dowiedzą się, w jaki sposób mierzyć m.in.: - średnioroczną fluktuację w organizacji; - poziom strat, jakie ponosi firma w związku z rotacją kadry; - odsetek pracowników, którzy prawdopodobnie odejdą z firmy w ciągu najbliższego roku. Mając takie informacje, można zmieniać procedury i decyzje w zakresie rekrutacji i selekcji na te właściwe – bardziej efektywne. Analityka HR pozwala na: podejmowanie lepszych decyzji przy użyciu danych, sprawdzanie skuteczności podejmowanych działań, przeniesienie ciężaru działań HR z operacyjnych na taktyczne i o strategicznym znaczeniu dla firmy.
Opakowanie Package Design Book

91,00 zł 68,97 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,04 zł

Packaging is a highly underrated art form. As the first thing a consumer sees when looking at a product, it can make or break a sale. Every year, the Pentawards celebrate the art of the package by recognizing the world's most groundbreaking and influential designs. Designers compete in five main categories - beverages, food, body, luxury, and other markets - and no fewer than 50 sub-categories. Featuring a selection of hundreds of works, this book brings together Pentawards winners from 2008 to 2016, providing a vivid demonstration of creativity in every form of packaging. Readers will discover, through product descriptions and plenty of images, what drives design industry leaders and agencies behind these creations, which permeate all aspects of our everyday lives. This well of inspiration will not just serve design and marketing professionals, but anyone with an interest in the creative process of packaging.
Okładka książki STRATEGICZNA LOGIKA FIRM RODZINNYCH MODEL BELIEFS

94,00 zł 75,94 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 74,06 zł

"Istota firmy rodzinnej polega na połączeniu dwóch systemów - rodziny i biznesu. Spoiwem tych elementów jest nie tylko kapitał, lecz wiez osób należących do jednej rodziny w układzie pokoleniowym. Wyznacza to sposób funkcjonowania podmiotu gospodarczego, determinuje cele, wpływa na kulturę organizacyjna i strategie działaniaRównocześnie nakładanie się systemów rodzinnego i firmowego prowadzi do wzajemnego nasilania relacji pomiędzy tymi systemami. Badania potwierdzają, że efektywność firmy rodzinnej nie może być analizowana i oceniana bez analizy systemu rodzinnego. Firmy rodzinne są skłonne do wielkich ofiar, nawet do przetrwania długookresowego załamania, aby tylko oszczędzić firmę i społeczność wokół niej. Potwierdza to istnienie innej logiki niż tylko w wymiarze ekonomicznym.Firma rodzinna stała się modelem dla wszystkich firm. Powodem tego zainteresowania jest fakt, że dzisiejsza firma, bardziej niż kiedykolwiek (), zbudowana jest w oparciu o budulec, z którego zbudowane są również same rodziny. Podejście to uwypukliło się w obliczu kryzysu gospodarczego ostatnich lat, który pokazał, że przedsiębiorstwa rodzinne mają wysokie kompetencje do przetrwania w trudnych warunkach gospodarczych i radzą sobie lepiej niż firmy nierodzinne. "Ze wstępu"Teza główna publikacji dotyczy potrzeby, możliwości i konsekwencji wynikających z harmonizacji kodów wartości, które autorka przedstawia w modelu BELIEFS, będącym syntezą wartości wywodzących się z systemu rodzinnego i firmowego. Im większa harmonizacja, tym większa szansa na sukces. Główne wnioski, które autorka na podstawie tych badań wyprowadza są takie, że decyzje, jakie zapadają w firmach rodzinnych na różnych etapach tego procesu, nie mają swojego uzasadnienia w analizie strategicznej, ani też częstokroć - jak pokazują strategie funkcjonalne - w racjonalności ekonomicznej. Za decyzjami strategicznych firm rodzinnych stoją również inne zmienne niż logika biznesowa. Różnice te najwyraźniejsze są w obszarze analizy zasobów, stawiania celów, funkcjonalnych strategii HR, oraz strategii finansowych. Zestawione w ramach procesu strategicznego dały pierwszy obraz na proces porównawczy: zarządzania strategicznego w firmach rodzinnych i nierodzinnych."Z recenzji dra hab. Jana Klimka, prof. SGH
Okładka książki Globalne zarządzanie gospodarcze

29,40 zł 21,10 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,10 zł

Celem książki jest analiza zmian zachodzących w handlowym wymiarze globalnego zarządzania gospodarczego.Autorzy odnieśli się do wybranych aspektów funkcjonowania światowego systemu handlu, dokonując oceny ich funkcjonalności oraz odnosząc się do związanych z nimi wyzwań. W kolejnych częściach opracowania omówiono m.in.: kwestię kryzysu idei globalnego zarządzania gospodarczego, problematykę postępującej dysfunkcjonalności Światowej Organizacji Handlu oraz zagrożeń dla wielostronnego systemu handlowego, wybrane aspekty regulacji handlu rolnego i przeszkody dla rozwoju handlu światowego, a także zagadnienia zależności między handlem międzynarodowym a rozwojem społeczno-gospodarczym na przykładzie inicjatywy Aid for Trade i specyfikę handlu produktami wiedzy. Prezentowana książka jest niewątpliwie cennym wkładem do dorobku polskich badaczy stosunków międzynarodowych. Na rynku krajowym brakowało bowiem dotychczas opracowania przedstawiającego wielowątkowy aspekt globalnego zarządzania w odniesieniu do handlu. Z uwagi na to, że jest to problem kluczowy dla współczesnego świata, na ustaleniach autorów skorzystają wszyscy zainteresowani współczesnymi zjawiskami globalnymi oraz stosunkami międzynarodowymi we współzależnych obszarach – gospodarczym, politycznym i społecznym. Klarowny język i przejrzysta struktura poszczególnych rozdziałów sprawiają, że lektura będzie przystępna nie tylko dla osób zajmujących się naukowo i zawodowo wymienionymi zagadnieniami, lecz także dla szerszego grona czytelników. z recenzji dr hab. Pauliny Matery, prof. UŁ Celowość podjętej przez autorów problematyki badawczej – zarówno w wymiarze poznawczym, jak i praktycznym, a także biorąc pod uwagę stan i kierunki rozwoju gospodarki światowej oraz zarządzania nią – należy ocenić bardzo wysoko. Autorzy nie ograniczyli się wyłącznie do wąsko postrzeganego, „technicznego” opisu problemu (podejścia deskryptywnego), lecz skonstruowali ciekawe i przydatne do przemyśleń i dyskusji wnioski, oceny oraz prognozy. Udało im się połączyć sferę rozważań teoretycznych ze sferą empiryczną, co uznać należy za zabieg udany i zasługujący na aprobatę. Książka stanowi solidną analizę naukową, świadczącą o dużej wiedzy, doświadczeniu zawodowym i rzetelnym warsztacie badawczym jej autorów. z recenzji dr. hab. Macieja Walkowskiego, prof. UAM
Okładka książki Teoretyczne i praktyczne konteksty funkcjon. OSP 2

50,00 zł 38,34 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,34 zł

W monografii przedstawiono w ujęciu przekrojowym problematykę funkcjonowania OSP i KSRG, w szczególności zaś zagadnień dotyczących gotowości operacyjnej tych jednostek, stanowiącej kluczową determinantę w osiągnięciu oczekiwanej sprawności całego systemu.W części 1 pt. Teoretyczne i praktyczne konteksty funkcjonowania ochotniczych straży pożarnych w krajowym systemie ratowniczo-gaśniczym. Aspekty prawno-organizacyjne i geograficzno-przestrzenne w szczególności skoncentrowano się na analizie uwarunkowań prawnych, organizacyjnych oraz wpływie warunków geograficznych na funkcjonowanie OSP i KSRG.W prezentowanej części 2 skupiono się na problematyce jakości i sprawności funkcjonowania tych podmiotów oraz przedstawiono propozycje wieloaspektowych rozwiązań doskonalących. Podkreślić należy, że przedstawione w monografii rozważania odnoszą się do mało rozpoznanego i niedocenianego problemu zapewniania gotowości do działań ratowniczych jednostek OSP, wskazują także słabe ogniwa w organizacji ratownictwa w ramach KSRG.Opracowanie może być przydatne zarówno teoretykom, jak i praktykom zajmującym się bezpieczeństwem czy zarządzaniem kryzysowym oraz dziedzinami z nimi powiązanymi, jak administracja, organizacja i zarządzanie, prawo czy ekonomia, a także innymi dziedzinami nauki i gospodarki, które są zaangażowane w działania na rzecz zapewniania bezpieczeństwa powszechnego.
Okładka książki Controlling personalny w sieciach handlu detalicznego

39,90 zł 35,68 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,68 zł

Praca szeroko omawia zagadnienia związane z controllingiem personalnym jako narzędziem zarządzania w sieciach handlowych. Wyróżnia się wśród dotychczasowych opracowań o tej tematyce, ponieważ dotyczyły one raczej przedsiębiorstw produkcyjnych. W książce zostały zebrane kompleksowo mierniki jakościowe i wartościowe controllingu personalnego, a także metody oraz narzędzia analizy wykorzystywane w controllingu, zaadaptowane z innych dziedzin zarządzania. „Według mojego przekonania Controlling personalny w sieciach handlu detalicznego stanowi wartościowe opracowanie dostarczające wielu argumentów na rzecz przypisania wysokiej rangi i znaczenia wykorzystaniu controllingu personalnego w przedsiębiorstwach handlowych funkcjonujących w organizacyjnych układach sieciowych. Może ono być z powodzeniem skierowane do różnych kręgów czytelników: menedżerów oraz pracowników działów personalnych przedsiębiorstw handlowych, doradców zawodowych, studentów oraz wszystkich innych osób zainteresowanych poruszaną w nim problematyką”. Z recenzji prof. dra hab. Czesława Zająca, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Dr Aneta Kuźniarska jest pracownikiem Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. W swoich publikacjach zajmuje się problematyką związaną z zarządzaniem personelem w sieciach handlowych (w tym controllingiem personalnym), dodatkowo poszerzając jego zakres o elementy zrównoważonego rozwoju.
Okładka książki It's Not How Good You Are, It's How Good You Want to Be

53,00 zł 27,56 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,49 zł

It's Not How Good You Are, It's How Good You Want to Be is a handbook of how to succeed in the world: a pocket bible for the talented and timid alike to help make the unthinkable thinkable and the impossible possible. The world's top advertising guru, Paul Arden, offers up his wisdom on issues as diverse as problem solving, responding to a brief, communicating, playing your cards right, making mistakes, and creativity - all endeavours that can be applied to aspects of modern life. This uplifting and humorous little book provides a unique insight into the world of advertising and is a quirky compilation of quotes, facts, pictures, wit and wisdom - all packed into easy-to-digest, bite-sized spreads. If you want to succeed in life or business, this book is a must.
Okładka książki Patologie i dysfunkcje w organizacji

59,00 zł 45,25 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,25 zł

Publikacja ma charakter przeglądowy. Autorzy referują wyniki analizy naukowej najważniejszych badań i koncepcji ostatniego ćwierćwiecza dotyczących patologii i dysfunkcji organizacji poruszając zagadnienia, które w literaturze z obszaru nauk o zarządzaniu pojawią się stosunkowo rzadko (na przykład nepotyzm, zaburzenia osobowości liderów, ageizm). Treść została podzielona na trzy części. W części pierwszej skupiono uwagę na problematyce nepotyzmu, kronizmu i paternalizmu. Przeanalizowano uwarunkowania, przyczyny i skutki mobbingu organizacyjnego. Ważnym elementem tej części pracy jest podrozdziałów dotyczących wpływu stereotypów na proces dyskryminacji w środowisku pracy. Część druga ma charakter psychologiczny. Obejmuje zagadnienia patologicznych zachowań i postaw uwarunkowane osobowościowo i kulturowo. Obok problematyki wypalenia zawodowego i nadmiernego zaangażowania w pracę ujęto tu zagadnienia „ciemnej strony osobowości” oraz patologicznych kultur organizacyjnych, na przykład kultury sekty i kultury narcyzmu. Część trzecia dotyczy zachowań kontrproduktywnych i anomijnych, takich jak kradzieże, sabotaż, zachowania anomijne. W książce wykorzystano bardzo bogaty zbiór materiałów źródłowych, w ogromnej części obcojęzycznych.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 5,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,63 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,69 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,40 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 120,73 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,02 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,18 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj