Książka zawiera informacje odnoszące się do doradztwa personalnego i zawodowego w świetle aktualnych trendów obejmujących rynek pracy. Składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy dotyczy definicji i istoty kompetencji oraz wskazuje na kompetencje przyszłości, co stanowi podstawę uruchamiania odpowiedniej ścieżki edukacyjnej dla młodych osób.
Drugi przedstawia doradztwo personalne rozumiane przez autorkę jako wsparcie HR w organizacjach, firmach konsultingowych. Pokazuje metody stosowane obecnie w doradztwie personalnym oraz opisuje nowe stanowiska pracy, które zostały powołane do wykonywania tych zadań. W rozdziale tym znajdują się trzy wywiady, które obrazują różnorodność doradztwa personalnego – pierwszy dotyczy badania kompetencji za pomocą metody Hogana, drugi przedstawia doradztwo personalne z punktu widzenia firmy konsultingowej, a trzeci wskazuje ścieżkę edukacyjną dla objęcia stanowiska HR Business Partnera.
Trzeci rozdział poświęcony jest doradztwu zawodowemu i pokazuje poziomy jego realizacji – szkoła podstawowa, uczelnia i urzędy pracy. Omówiono także metody stosowane w doradztwie zawodowym. Na końcu rozdziału znajdują się wywiady – pierwszy dotyczy doradztwa zawodowego realizowanego w szkole podatkowej, a drugi przedstawia funkcję doradczą na uczelni w ramach funkcjonowania Biura Karier.
W ostatnim rozdziale przedstawione są postawy studentów wobec rynku pracy. Wskazane zostały trendy zmian w ciągu siedmiu ostatnich lat, ponieważ pierwsze badania zostały zrealizowane w 2012 r., następne zaś w 2019 r. Dlatego też zaistniała możliwość wskazania trendów wśród studentów dotycząca informacji i poruszania się po rynku pracy.
Publikacja jest skierowana do szerokiego grona odbiorców: dyrektorów personalnych, HR Business Partnerów, doradców personalnych, doradców zawodowych w różnych strukturach funkcjonowania, studentów kierunków, na których prowadzony jest przedmiot doradztwo personalne i doradztwo zawodowe, czy kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Stanowi ona również źródło wiedzy dla osób, które zamierzają podjąć zatrudnienie lub zmienić obecne miejsce pracy.
Środowisko pracy, istniejące systemy zarządzania, często oparte na nowoczesnych technologiach, czy współpraca w zespole tworzą zbiór współistniejących czynników funkcjonowania organizacji, w tym również aktywności człowieka w organizacji. Aktywność ta zależy od takich czynników, jak wymagane kompetencje czy specyfika pracy, która współcześnie ewoluuje w kierunku realizacji zadań w trybie projektowym. Istotną składową są zachowania osób w organizacji tworzących specyficzną grupę społeczną.Wymienione elementy, stanowiące główny temat eksploracji dotyczącej funkcjonowania człowieka w organizacji, zostały przedstawione przez autorów w poszczególnych rozdziałach dotyczących:kompetencji zawodowych pracowników w kontekście budowania i modelowania karier w organizacji,funkcjonowania pracowników w zespołach projektowych,warunków środowiska pracy.Różnorodność postrzegania człowieka w organizacji stanowi próbę zwrócenia uwagi na wielowątkowość i złożoność pracy oraz może być przyczynkiem do dyskusji zarówno dla naukowców, jak i praktyków.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?