W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
W ostatnich latach znaczenie instytucji monetarnych w gospodarce poszczególnych krajów zaczęło stopniowo wzrastać. Banki centralne stają się coraz bardziej potężnymi instytucjami. Zdaniem Eryka Łona ostatni kryzys gospodarczy z lat 2008-2009, a także epidemia koronawirusa mogą doprowadzić do przewartościowania sposobu myślenia o roli banków centralnych. W swojej książce omawia międzynarodowe i krajowe makroekonomiczne uwarunkowania prowadzenia polskiej polityki pieniężnej. Zastanawia się, jakie wyzwania stoją dziś przed polską polityką pieniężną i jaki model jej prowadzenia byłby najskuteczniejszy, aby służyła ona jak najlepiej polskiej gospodarce.
„Autor w sposób odważny i zdecydowany przedstawia swoje poglądy na temat pożądanego charakteru polskiej polityki pieniężnej. Kładzie nacisk na to, że polski bank centralny powinien tak prowadzić politykę pieniężną, aby nie tylko sprzyjało to szybkiemu wzrostowi gospodarczemu, lecz także aby wpływało to korzystnie na sytuację polskich pracowników. To wszystko razem każe upatrywać w profesorze Eryku Łonie wybitnego przedstawiciela społecznej szkoły polskiej ekonomii, czyli tego jej odłamu, który uwzględnia to, że gospodarka polska powinna być w pełni tego słowa znaczeniu społeczną gospodarką rynkową.
Profesor Eryk Łon po raz kolejny dowiódł swojego patriotyzmu gospodarczego, co wyraża się także w konsekwentnej obronie złotego oraz prawa Polski do prowadzenia własnej polityki pieniężnej”.
Z recenzji prof. dr hab. Jerzego Olszewskiego
This monograph presents current results of research on interdisciplinary issues related to socio-economic development from the perspective of ecosystems, specifically the role of international institutions and financial systems in shaping responsible socio-economic development, the role of entrepreneurship and new technologies in creating new value for customers and society and selected aspects of sustainable socio-economic development, oriented towards society and natural environment. The scope of this monograph offers an overview, analysis and evaluation of selected aspects of new development pathways in complex and dynamic times. The authors and editors of this monograph wish to contribute to the discussion on these challenges which are spread over and affect various ecosystems. This monograph is addressed to all those who remain concerned about future prospects for socio-economic development, in particular academics in the relevant fields, policy-makers and students. It is hoped that the content of this monograph will not only raise awareness of the current challenges, but also provide a positive impulse for research and practice of socio-economic development.
Kontynuacja opracowanych przez Coveya 7 nawyków skutecznego działania, cieszących się niezwykłą popularnością nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także w Europie.Autor wyjaśnia, jakimi cechami powinien się charakteryzować i jakim zasadom hołdować przywódca, by w pełni wykorzystać energię, zdolności i umiejętności swoje oraz osób, którymi kieruje i uzyskać w ten sposób najlepsze efekty nie tylko w wymiarze zawodowym, ale i ludzkim.
Popraw swoje rozumienie Scruma dzięki doświadczeniu i zebranej wiedzy ekspertów z całego świata. Książka Scrum. 97 rzeczy, które powinieneś wiedzieć to zbiór 97 esejów opartych na wieloletniej praktyce uznanych ekspertów dostarczająca bogactwa wiedzy i doświadczenia praktyków, którzy radzili sobie z konkretnymi problemami i wyzwaniami w Scrumie.Dowiesz się więcej o zasadach i rolach Scruma, poznasz taktyki, strategie, specyficzne wzorce do wykorzystania w Scrumie i historie z codziennej pracy praktyków Scruma. Zyskasz również wgląd w to, jak zastosować, dostroić i ulepszyć Scruma w swojej pracy. Ten przewodnik jest idealnym źródłem informacji zarówno dla nowych osób w Scrumie, jak i tych, którzy chcą poprawić swoje umiejętności z nim związane.
Niniejsza książka stanowi próbę pokazania wartości, jaką niesie ze sobą BIM dla uczestników sektora budowlanego, szczególnie na stanowiskach związanych z zarządzaniem i organizacją procesu. Mowa tu o osobach średniego i wyższego szczebla decyzyjnego, pracujących przy planowaniu, projektowaniu, realizacji i obsłudze inwestycji budowalnych. Drugą grupą mogą być osoby zaangażowane w doradztwo, consulting i analitykę projektów na każdym etapie cyklu życia obiektu. Decyzje podejmowane na tym etapie rzutują na cały cykl życia obiektu. Celem tej książki jest także popularyzacja wiedzy i dobrych praktyk w zakresie wykorzystania BIM wśród osób spoza ścisłego grona ekspertów i praktyków.Pamiętajmy - BIM to nie oprogramowanie! BIM to metodyka ukierunkowana na wymianę informacji w pełnym cyklu życia obiektu budowalnego, dzięki zastosowaniu właściwych procesów, technologii i wykwalifikowanej kadry. Niezależne raporty pokazują, że dzięki wdrożeniu BIM można zredukować koszty całkowite realizacji obiektu na poziomie od 5% do 25%. Co jeszcze ważniejsze, zakłada się, że kompleksowa, poprawnie zaimplementowana strategia cyfryzacji sektora, obejmująca BIM, pozwoli oszczędzić do 33% kosztów cyklu życia obiektu.BIM jest odpowiedzią na cyfrową rewolucję. Dlatego też każda firma budowlana rozważającą cyfrową transformację, musi brać pod uwagę metodykę BIM, jako główny element strategii.
Co sprawia, że dana osoba zdobywa majątek? Być może to kwestia szczęścia, może zadecydowała o tym inteligencja, być może kluczem było najlepsze wykształcenie, a może po prostu chodzi o relacje z właściwymi ludźmi. Z drugiej strony każdy z nas zna kogoś, kto z pewnością zasługuje na duże pieniądze, a ich nie posiada. Prawdziwych bogaczy jest niewielu. A tych, którzy samodzielnie, wyłącznie własnym wysiłkiem, zbili milionowe majątki, z całą pewnością jest znacznie mniej niż tych, którzy starają się je zdobyć. Co więc zdecydowało o tym, że ta, a nie inna osoba spełniła swoje pragnienia i stała się wyjątkowo bogatym człowiekiem?Oto niezwykłe studium poświęcone cechom, nawykom i zachowaniom ludzi, którzy zbili majątek wyłącznie pracą własnych rąk. Temu zagadnieniu poświęcono ogromną liczbę badań i analiz. Okazuje się, że istnieje zestaw cech i zachowań, które sprawiają, że człowiek osiąga sukces finansowy. Można je w sobie wypracować, pielęgnując odpowiednie nawyki i wykorzeniając te mniej korzystne, właściwe ludziom ubogim i przeciętnym. Dzięki tej książce dowiesz się, co robić i czego się nauczyć, aby dołączyć do grona milionerów. Znajdziesz w niej bogatą skarbnicę wskazówek i praktycznych porad ułatwiających wykształcenie odpowiednich nawyków, a także szereg motywujących przykładów i prawdziwych historii ludzi, którzy odnieśli wielki sukces finansowy.Dzięki tej książce dowiesz się, jak: osobowość może ułatwić albo utrudnić zdobycie majątku wypracować nawyki milionerów przestawić się na myślenie typowe dla bogatych ludzi wdrożyć 7 nawyków powodzenia w biznesie wdrożyć 7 nawyków przynoszących sukces osobistyCzy już zaczynasz myśleć jak milioner?
Monografię uważam za bardzo cenną i potrzebną. Książka systematyzuje podjęte zagadnienia, które dotychczas w polskiej literaturze przedmiotu były tylko sygnalizowane. Na tle innych publikacji z tej dziedziny oceniane opracowanie wnosi do niej twórczy i inspirujący ferment teoretyczny i badawczy. Autor wykonał olbrzymią pracę badawczą, kompetentnie dokonując identyfikacji ważnych problemów badawczych i eksploracji towarzyszących im zagadnień.
Prof. dr hab. Wiesław Babik
Instytut Studiów Informacyjnych, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego
Podjęta w recenzowanej pracy problematyka luki informacyjnej w kontekście zarządzania projektami informatycznymi nie była dotąd w piśmiennictwie polskim ujęta tak dogłębnie i szeroko. Autor znakomicie przy tym balansuje między naukowym i praktycznym punktem widzenia, płynnie łącząc wyniki własnych obserwacji i wywiadów z wiedzą literaturową. Dlatego przedłożone do recenzji opracowanie stanowi bardzo wartościową pozycję, użyteczną tak dla badaczy, jak i praktyków zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi.
dr hab. Jakub Swacha, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Instytut Informatyki w Zarządzaniu, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego
Tematyka luki informacyjnej w przedsięwzięciach IT jest ukierunkowana na rozpoznanie i wyjaśnienie rodzajów, zakresów i form występowania luki informacyjnej w owych projektach, jej przyczyn i skutków, a wreszcie także określanie sposobów redukowania, wykazuje wszelkie cechy doniosłości poznawczej i aplikacyjnej, aktualności i oryginalności. Zakres tematyczny i problemowy pracy zawiera się w jednym z głównych i perspektywicznych nurtów współczesnej teorii (i praktyki) zarządzania.
Prof. dr hab. Jan Lichtarski
Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Czy każdy i każda powinni mieć udział w bogactwie społeczeństwa?Czy możemy stworzyć bardziej sprawiedliwy świat, przyznając wszystkim gwarantowanydochód?Co to oznacza dla naszego zdrowia, dostatku i szczęścia?Na te i wiele innych pytań odpowiada w swojej najnowszej książce Guy Standing, któryod ponad trzydziestu lat gra pierwsze skrzypce w dyskusji o dochodzie podstawowym.Bezwarunkowe, regularne, bezpośrednie świadczenie pieniężne dla każdej obywatelki iobywatela - to właśnie dochód podstawowy. W kolejnych krajach partie politycznezaczynają wpisywać go do swoich programów. Dochód podstawowy przestaje być utopią, azaczyna niezbędnym rozwiązaniem umożliwiającym prowadzanie progresywnej polityki.Namacalnym (w portfelach) dowodem, że w nowoczesnych społeczeństwach każda osobaodgrywa rolę w wytwarzaniu bogactwa, które dziś należy do garstki nielicznych.Jakie skutki dochód podstawowy niesie w zakresie gospodarki, biedy, pracy? Jakieargumenty można wysunąć przeciwko tej idei? I dlaczego nie można dłużej czekać z jejwprowadzeniem w życie? Na wszystkie te pytanie odnajdziesz pytanie w tej przystępnejksiążce.
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez przedsiębiorcę zagrożeniom związanym ze szpiegostwem gospodarczym, która to problematyka nie doczekała się dotąd monograficznego opracowania. Nakreślono koncepcję ochrony przedsiębiorstwa przed szpiegostwem gospodarczym, możliwie wyczerpująco ukazując te zagadnienia, które dotąd nie doczekały się opracowania. Ukazuje rozległość zagadnień, jakimi powinni zajmować się przedsiębiorcy, gdyż szpiegostwo gospodarcze i nieuczciwa konkurencja może wkraczać w praktycznie każdą sferę działania przedsiębiorstwa.
Publikacja dedykowana jest przede wszystkim kadrze menedżerskiej wszystkich szczebli zarządzania, przedstawicielom nauki zainteresowanym problematyką marki osobistej raz studentom na kierunkach zarządzanie, psychologia, socjologia.Autorzy książki kompleksowo omówili najważniejsze problemy budowania marki osobistej w kształtowaniu kariery zawodowej kadry menedżerskiej w nowoczesnych organizacjach.
Wyjątkowo aktualna publikacja dotycząca zachowań przedsiębiorstw w sferze międzynarodowej współpracy gospodarczej.Cechą dzisiejszej gospodarki rynkowej jest względnie swobodny przepływ towarów i usług w skali międzynarodowej. Decydującą rolę w tych procesach odgrywają przedsiębiorstwa, które coraz częściej oprócz prowadzenia działalności na ich macierzystych rynkach wewnętrznych podejmują ekspansję na rynki zagraniczne.Książka jest dobrze osadzona w najważniejszych koncepcjach teoretycznych wyjaśniających ekspansję zagraniczną firm oraz uwzględnia najnowszą literaturę światową. Autor omawia m.in.: czynniki skłaniające firmy do wychodzenia na rynki zagraniczne, możliwe formy podejmowania działalności oraz metody służące do wyboru optymalnej formy ekspansji zagranicznej. Jest to nieocenione źródło wiedzy dla studentów studiujących na kierunkach związanych z międzynarodową współpracą gospodarczą (międzynarodowe stosunki gospodarcze, biznes międzynarodowy, logistyka międzynarodowa). Książka przydatna jest również dla nauczycieli prowadzących dydaktykę w tym zakresie.Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której - co bardzo istotne - przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. () stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw.Prof. dr hab. Bogusława Drelich-Skulska
Książka „Przekształcanie pracy. Perspektywa pracownika i organizacji” omawia bardzo ważne i aktualne zagadnienie proaktywności w miejscu pracy, stanowiącej podstawę uzyskiwania pożądanych efektów w wymiarze organizacji – wydajności, kreowania zmian, innowacyjności.
Specyficznym rodzajem szeroko rozumianej proaktywności w organizacjach są tzw. zachowania modyfikujące granice pracy – job crafting behaviors (JCB). Polegają one na samodzielnie inicjowanych i dokonywanych przez pracowników zmianach w zadaniach zawodowych, relacjach społecznych, a także w poznawczym kreowaniu obrazu pracy. Wymienione rodzaje aktywności mogą przyczynić się nie tylko do wzrostu wydajności zadaniowej pracownika, ale także poczucia sensu pracy.
Agnieszka Wojtczuk-Turek łączy w publikacji analizę determinant jednostkowych oraz organizacyjnych – istotnych dla przekształcania pracy, a jednocześnie ukazuje efekty, do jakich może prowadzić. Wnioski sugerują, iż źródeł JCB należy poszukiwać nie tylko w obszarze projektowania pracy, ale szerzej – w kontekście organizacyjnym i społecznym, z istotną rolą przywództwa oraz zarządzania ludźmi.
Jest to oryginalne i interesujące opracowanie o dużych walorach praktycznych, prezentujące zagadnienia ważne z punktu widzenia zarówno organizacji, zarządzających nimi menedżerów, jak i zatrudnionych w nich pracowników. Doceniając zgromadzony przez Autorkę materiał, zakres przeprowadzonych analiz oraz postawionych wniosków, wyrażam przekonanie, że książka zainteresuje duże grono odbiorców. Będzie stanowić wartościowe źródło wiedzy dla studentów, doktorantów czy młodych pracowników nauki, a także w przystępny sposób przybliży poruszaną problematykę praktykom biznesu.
Dr hab. Katarzyna Gadomska-Lila, prof. US,
Podręcznik Statystyka społeczna. Procesy społeczne, źródła danych i metody analizy jest poświęcony metodomanalizy ilościowej społecznych aspektów procesów ekonomicznych i demograficznych oraz polityki publicznej.Badania procesów społecznych zajmują poczesne miejsce we współczesnej ekonomii, a ich wyniki stanowią cenneźródło informacji dla instytucji publicznych. Znaczenie analiz zjawisk i procesów społecznych wzrosło szczególniew ostatnich kilkunastu latach, czego wyrazem są z jednej strony priorytety badawcze instytucji Unii Europejskiej(zwłaszcza Biura Statystycznego UE Eurostatu) i organizacji międzynarodowych (przede wszystkim OrganizacjiNarodów Zjednoczonych i Banku Światowego), z drugiej zaś nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii przyznane A.Senowi, J. Stiglitzowi, A. Deatonowi oraz A. Banerjeemu, E. Duflo i M. Kremerowi. W Polsce znaczący rozwój badańpoświęconych zjawiskom i procesom społecznym nastąpił wraz z odchodzeniem od gospodarki centralnie planowanej.Członkostwo Polski w Unii Europejskiej narzuca nowe wymagania zarówno w zakresie organizacji badań, jaki zakresie analiz prowadzonych na ich podstawie.Autorzy podręcznika wychodzą z założenia, iż informacje na temat zjawisk i procesów społecznych powinny byćprzedstawiane odbiorcom w formie możliwie precyzyjnej, co nie tylko zachęca, ale wręcz zmusza do sięgnięcia pometody analizy ilościowej. Ich stosowanie wymaga jednak korzystania z odpowiednich danych oraz metod analizyrozpatrywanych zjawisk i procesów. Triada: zjawiska i procesy społeczne, dane, metody analizy opisuje zwięźlepodejście badawcze zaproponowane w tej książce. Jednocześnie intencją Autorów było ukazanie statystyki społecznejjako elementu systemu instytucji publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem Polski i Unii Europejskiej. Omawianezagadnienia są ilustrowane przykładami empirycznymi podręcznik ma dostarczać informacji o określonychaspektach zmian społecznych dokonujących się w Polsce i Europie. Autorom podręcznika zależy jednocześnie, abyprzy przedstawianiu określonych miar i sposobów ich wykorzystania w analizie poszczególnych obszarów warunkówżycia pokazać także, jak dochodzimy do określonych miar, czyli zapoznać Czytelników z metodami ich wyznaczania.Konieczne jest także podkreślenie, że analizy różnych aspektów warunków życia ludności są dokonywane przedewszystkim z punktu widzenia oceny poziomu zaspokojenia potrzeb ludności.Podręcznik został przygotowany przede wszystkim z myślą o studentach kierunków ekonomicznych zarównodziennych, jak i zaocznych. Mogą, a nawet powinni korzystać z niego także studenci innych kierunków. Co więcej,wiedza o stosowanych w statystyce społecznej pojęciach, źródłach danych i podstawowych metodach analizy powinnastanowić punkt wyjścia dla badaczy różnych zjawisk i procesów społecznych. Podręcznik przeznaczony jest teżdla pracowników instytucji zajmujących się polityką społeczną oraz pracowników urzędów statystycznych. Ocenaefektowności prowadzonej polityki społecznej wymaga umiejętności stosowania odpowiednich metod ilościowych.Podręcznik ułatwi także czytelnikowi orientację w zagadnieniach związanych z koniecznymi reformami modelupolityki społecznej w Polsce i Europie, a także zrozumienie przesłanek ich wprowadzania.
Celem monografii jest prezentacja – w ujęciu historycznym – głównych nurtów ekonomii i ich wpływu na rozwój cywilizacyjny, krytyczna ocena dominującego w ostatnich dekadach podejścia do polityki gospodarczej oraz określenie cech modelu dalszego rozwoju przy uwzględnieniu współczesnych uwarunkowań społecznych, ekologicznych i gospodarczych.
Monografia składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym scharakteryzowano rozwój cywilizacyjny świata i doktryny ekonomiczne, które miały dominujący wpływ na kształt procesów gospodarczych do początków XX wieku, a gdzieniegdzie na świecie, w tym również w Polsce – do końca lat 90. XX wieku. W szczególności zwrócono uwagę na przedklasyczną myśl ekonomiczną, dokonania Adama Smitha i innych klasyków ekonomii oraz zaprezentowano podstawowe założenia socjalistycznego porządku gospodarczego. Sięgnięcie do źródeł myśli ekonomicznej ma na celu zwrócenie uwagi na ewolucję znaczenia kapitałów w tworzeniu dochodu. W rozdziale drugim skoncentrowano się na wybranych współczesnych nurtach myśli ekonomicznej, które zachowały swoją aktualność. W rozdziale omówiono keynesizm, ordo- i neoliberalizm oraz nowe nurty w ekonomii, które stopniowo zyskują zwolenników. Niewątpliwie współczesna myśl ekonomiczna, a przede wszystkim ustrój oparty na zasadach konkurencji rynkowej będzie stanowił podstawę przyszłych relacji gospodarczych. W rozdziale trzecim podjęto problemy związane z ustaleniem arystotelesowskiego „celu ostatecznego” aktywności bytowo-gospodarczej człowieka. Omówiono w nim teoretyczne aspekty pomiaru PKB, kontrowersje i implikacje wynikające z jego wykorzystania w życiu społecznym, gospodarczym oraz politycznym. Zwrócono uwagę na wielowymiarowość pojęcia szczęścia i jego ewolucję od starożytności po współczesność. Ponadto wyjaśniono relacje pomiędzy życiem szczęśliwym a umiarem. Ostatni rozdział monografii zawiera rozważania dotyczące determinant rozwoju cywilizacyjnego. Szczególną uwagę skierowano na społeczne, ekologiczne i gospodarcze czynniki utrudniające utrzymanie wysokiej jakości życia. Ponadto omówiono wpływ cyklów koniunktury na rozwój gospodarek opartych na zasadach wolnorynkowych. W tej części podjęto próbę identyfikacji czynników sprawczych kolejnego ożywienia gospodarczego.
Książka jest skierowana do szerokiego grona odbiorców, a przede wszystkim do studentów i całego środowiska akademickiego. Z uwagi na prezentację tematyki rozwoju trwałego w zasadzie od podstaw książka powinna być interesującą lekturą nie tylko dla ekonomistów, ale także inżynierów. Treści zawarte w monografii pozwolą dostrzec w postępie technicznym równocześnie aspekt społeczny i środowiskowy.
Zgodnie z zamierzeniem autora publikacja ma stanowić zachętę do refleksji nad historią rozwoju cywilizacyjnego świata i dotychczasowymi metodami sterowania procesami gospodarczymi. Ma również pomóc w odpowiedzi na pytanie o sens uporczywego budowania dobrobytu materialnego, nawet kosztem obniżenia jakości życia. Rzetelna wiedza jest również źródłem budowania świadomości na temat sposobów przezwyciężania pojawiających się trudności, pozytywnego postrzegania przyszłości i wyboru adekwatnego modelu rozwoju społeczno-gospodarczego, zapewniającego trwałe zaspokojenie potrzeb ludzkości, sprawiedliwość społeczną i poprawę jakości życia.
Niniejszy zbiór zadań został przygotowany jako opracowanie towarzyszące podręcznikowiMakroekonomia pod red. Alojzego Z. Nowaka i Tomasza Zalegi. Podstawowym jego celem jestułatwienie studentom samodzielnej nauki makroekonomii. Zbiór zadań ma im pomóc w sprawdzeniuzdobytej wiedzy, a także ułatwić kształtowanie podstawowych umiejętności ekonomicznychwnioskowania oraz testowania hipotez. Struktura zbioru zadań odpowiada w pełni strukturzepodręcznika głównego. Opracowanie zostało podzielone na cztery części, które zawierają łącznie 19rozdziałów merytorycznych od zagadnień wprowadzających w problematykę makroekonomii,poprzez funkcjonowanie gospodarki w krótkim i długim okresie, po zagadnienia gospodarki światoweji problemy globalizacji. Przedstawiony zakres wiedzy pokrywa się z programem nauczaniamakroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w kraju.W gronie autorów książki są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem dydaktycznym,reprezentujący najznamienitsze ośrodki naukowe z całej Polski: Uniwersytet Warszawski, SzkołęGłówną Handlową w Warszawie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomicznyw Poznaniu i Uniwersytet Łódzki.Książka jest adresowana głównie do studentów wyższych uczelni na kierunkach ekonomicznych, alemoże również stanowić cenne źródło wiedzy dla studentów informatyki, prawa i administracji,socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej.Zainteresuje też słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, pracowników naukowychoraz praktyków gospodarczych.
Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu zarządzania różnorodnością w miejscu pracy, szczególnie potrzebnej w zarządzaniu personelem XXI w. Omówione zagadnienia:
• podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania różnorodnością
• propozycje implementacji zarządzania różnorodnością w organizacji
• różnorodność pracowników – korzyści i zagrożenia
• wybrane koncepcje zarządzania wspierające różnorodność pracowników oraz budowanie środowiska pracy przyjaznego heterogenicznym zespołom:
- zarządzanie kompetencjami i talentami
- przywództwo włączające oraz przywództwo służebne
- społeczna odpowiedzialność organizacji
- organizacja turkusowa
...poparte zostały studium przypadku – praktycznymi działaniami podejmowanymi w ramach zarządzania różnorodnością w organizacji.
PODSTAWY ANALIZY EKONOMICZNEJPodręcznik jest zarówno cenną pomocą dydaktyczną dla wykładowców akademickich, jak również umożliwia samodzielne studiowanie oraz nabywanie umiejętności analitycznego myślenia głównie dla studentów studiów licencjackich i inżynierskich kierunków ekonomicznych oraz zarządzania.Zawiera:zagadnienia objęte minimum programowym oraz pewne kwestie uzupełniające, co czyni książkę szczególnie przydatną do pisania prac dyplomowych na wymienionych kierunkach studiówinformacje o materiałach źródłowych oraz charakterystykę i klasyfikację metod, a także technik badawczych stosowanych w analizach ekonomicznychmetody analizy podstawowych kategorii ekonomicznych w przedsiębiorstwie: produkcji, przychodów, kosztów, zysku, środków trwałych i kapitału ludzkiegoteorie poparte przykładami zadań wraz z ich rozwiązaniami, pytaniami sprawdzającymi przyswojenie materiału, testami wyboru oraz zadaniami do samodzielnego rozwiązania.
Family Office to podmioty świadczące usługi międzypokoleniowego, kompleksowego zarządzania majątkiem zamożnych rodzin, zabezpieczające także realizację osobistych potrzeb członków rodziny.Publikacja przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców, zawarte w niej treści mogą w szczególności zainteresować osoby prowadzące firmy rodzinne, a także osoby pracujące w podmiotach świadczących usługi na rzecz zamożnych klientów, takich jak firmy consultingowe, banki i inne wyspecjalizowane instytucje finansowe. Bez wątpienia będzie to również ciekawa lektura dla wszystkich osób zainteresowanych innowacyjnymi rozwiązaniami na rynku finansowym, zwłaszcza studentów i pracowników naukowych jednostek badawczych.Książka jest znakomitym kompendium wiedzy z problematyki stosunkowo mało znanej w Polsce. Istotną jej zaletą wydaje się to, że nie tylko pokazuje różne możliwe rozwiązania problemów, zarówno bieżących, jak i systemowych, jakie występują w funkcjonowaniu firm rodzinnych, lecz także charakteryzuje sposoby zapobiegania zagrożeniom związanym z utrzymaniem i ochroną ich majątku.prof. dr hab. Leokadia Oręziak (z recenzji)Jest to jedno z pierwszych na polskim rynku kompleksowych opracowań dotyczących zagadnień rynku usług Family Office, skądinąd jeszcze niszowego, ale dynamicznie się rozwijającego w miarę wzrostu zamożności społeczeństw.prof. dr hab. Sławomir I. Bukowski (z recenzji)Książkę tę traktuję jako polskie naukowe otwarcie w obszarze tematyki Family Office. Jestem pod wrażeniem pracy autorów, którzy podjęli się opracowania zagadnienia będącego na początkowym etapie rozwoju w Polsce. Publikację polecam przede wszystkim właścicielom majątków rodzinnych, którzy muszą zmierzyć się z długoterminową strategią zarządzania oraz sukcesją.Michał Zawisza, Partner Zarządzający
Książka omawia możliwości wykorzystania rachunkowości w zarządzaniu podmiotami leczniczymi w Polsce. W tej dziedzinie kluczową rolę odgrywają właściwie skategoryzowane i prawidłowo wykorzystywane informacje finansowe i niefinansowe. Publikacja prezentuje zagadnienia związane z projektowaniem oraz funkcjonowaniem systemu informacyjnego rachunkowości dla podmiotów leczniczych, w szczególności szpitali. Uwzględnienia specyfikę prowadzonej działalności, zasady gospodarki finansowej oraz potrzeby informacyjne kierownictwa i odbiorców zewnętrznych. W książce mówiono m.in. następujące kwestie: znaczenie informacji finansowych w zarządzaniu podmiotem leczniczym, zasady budowy systemu rachunkowości podmiotu leczniczego, w tym zakładowego planu kont, informację o zasobach i zobowiązaniach oraz obszary ich wykorzystania w zarządzaniu podmiotem leczniczym, potencjał informacyjny sprawozdania finansowego podmiotów leczniczych, kierunki wykorzystania informacji o kosztach w procesie planowani i kontroli oraz budowy systemu motywacyjnego. Adresaci: Opisane zagadnienia zilustrowano przykładami z praktyki funkcjonowania konkretnych podmiotów leczniczych. Książka zainteresuje menedżerów podmiotów leczniczych, księgowych a także studentów studiów podyplomowych z zakresu zarządzania jednostkami służby zdrowia oraz studentów studiów ekonomicznych na kierunkach finanse i rachunkowość oraz zarządzanie.
BestsellerNowe wydanieKsiążka E-MARKETING to pozycja, która przybliża Czytelnikowi doświadczenia praktyków branży interaktywnej. Nowe wydanie pozwala poznać współczesne trendy w marketingu internetowym, ukazać szerszy kontekst zmian dokonujących się w internecie, zrozumieć, że nowoczesny marketer to osoba kochająca technologie, a przede wszystkim wybrać skuteczną metodę realizacji kampanii marketingowych w Internecie. Marketing internetowy to dziś jedna z najbardziej skutecznych form promocji i reklamy, w czasach kryzysu jest remedium dla firm, których nie stać na drogie formaty marketingowe, często stosowane w sposób nieprzemyślany. Książka pozwala poznać obecnych i przyszłych klientów, dla których internet jest miejscem, a którym chcą, lubią i zamierzają funkcjonować w przyszłości.Z nowego wydania Czytelnik dowie się:- jak mierzyć siłę i potencjał marki? jak powinna być zbudowana platforma e-commerce? - dlaczego Content is Th King? czym jest marketing 3.0? dokąd zmierzają socjal media? dlaczego less is more? jak dbać o klienta w sieci? jak wykorzystując omnichannel dotrzeć do klienta ze spójnym przekazem? o jakich wymogach formalnoprawnych pamiętać? w jaki sposób skorzystać z fenomenu Biga data i automatyzować marketing? jak przeprowadzić skuteczną kampanię e-mail i mobile marketingową? jak budować przewagę konkurencyjną wykorzystując nowoczesne technologie?Autorzy: Jarosław Królewski, Paweł Sala, Paweł Tkaczyk, Michał Dziekoński, Tomasz Surmacz, Krzysztof Bełech, Dominik Kaznowski, Paweł Kolenda, Monika Mikowska, Andrzej Ogonowski oraz Anna Zarudzka, Adrian Kielich, Piotr Koźniewski, Marcin Nowak, Paweł Zieliński, Grzegorz Błażewicz, Bartłomiej Piechota, Jacek Jankowski, Magdalena Kochmańska, Teresa Wierzbowska, Justyna Dziegieć, Anna Siemińska, Leszek Łuczyn, Barbara Stawarz, Joanna Świercz, Anna Jadwiga Orzech, Andrzej Garapich, Jarosław Roszkowski, Bartosz Józefowski, Magdalena Urbaniak, Damian Gałuszka, Aneta Głowacka, Miłosz Baluś, Przemysław Tarczyński, Maciej Wiktorowski, Michał Kasperczyk, Łukasz Gładki, Wojciech Piwowarczyk, Marek Przystaś.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?