Family Office to podmioty świadczące usługi międzypokoleniowego, kompleksowego zarządzania majątkiem zamożnych rodzin, zabezpieczające także realizację osobistych potrzeb członków rodziny.Publikacja przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców, zawarte w niej treści mogą w szczególności zainteresować osoby prowadzące firmy rodzinne, a także osoby pracujące w podmiotach świadczących usługi na rzecz zamożnych klientów, takich jak firmy consultingowe, banki i inne wyspecjalizowane instytucje finansowe. Bez wątpienia będzie to również ciekawa lektura dla wszystkich osób zainteresowanych innowacyjnymi rozwiązaniami na rynku finansowym, zwłaszcza studentów i pracowników naukowych jednostek badawczych.Książka jest znakomitym kompendium wiedzy z problematyki stosunkowo mało znanej w Polsce. Istotną jej zaletą wydaje się to, że nie tylko pokazuje różne możliwe rozwiązania problemów, zarówno bieżących, jak i systemowych, jakie występują w funkcjonowaniu firm rodzinnych, lecz także charakteryzuje sposoby zapobiegania zagrożeniom związanym z utrzymaniem i ochroną ich majątku.prof. dr hab. Leokadia Oręziak (z recenzji)Jest to jedno z pierwszych na polskim rynku kompleksowych opracowań dotyczących zagadnień rynku usług Family Office, skądinąd jeszcze niszowego, ale dynamicznie się rozwijającego w miarę wzrostu zamożności społeczeństw.prof. dr hab. Sławomir I. Bukowski (z recenzji)Książkę tę traktuję jako polskie naukowe otwarcie w obszarze tematyki Family Office. Jestem pod wrażeniem pracy autorów, którzy podjęli się opracowania zagadnienia będącego na początkowym etapie rozwoju w Polsce. Publikację polecam przede wszystkim właścicielom majątków rodzinnych, którzy muszą zmierzyć się z długoterminową strategią zarządzania oraz sukcesją.Michał Zawisza, Partner Zarządzający
Wyzwania, jakie stawia przed nami dynamicznie zmieniający się świat, sprawiają, że rola pedagoga społecznego musi ulegać nieustannej aktualizacji. Uznając znaczenie jego pracy w środowisku, wypływające ze źródeł pedagogiki społecznej, powinniśmy czuć się zobowiązani do aktywnego projektowania roli pedagoga we współkreowaniu środowiska lokalnego w nowych warunkach zagrażających człowiekowi i jego otoczeniu. Dlatego motywem przewodnim podjętym w prezentowanej pracy stały się działania pedagoga jako animatora w przestrzeni życia społecznego – jego rola w inicjowaniu i animowaniu aktywności.
Na szczególną uwagę zasługują kwestie aktywności i zaangażowania pedagoga w pomoc człowiekowi zagubionemu w dynamicznie zmieniającym się świecie. Niezbędne jest przypomnienie wyjątkowej roli pedagoga, jako przedstawiciela profesji z misją, który powinien czuć się zobligowany do inicjatywy i nie powinien oczekiwać na wskazania i dyspozycje. Dlatego też szczególnie ważna jest zdolność wnikliwego obserwowania rzeczywistości i dostrzegania pojawiających się w niej problemów.
Prezentowane w książce kwestie dotyczą bardzo zróżnicowanych obszarów, w których pedagog społeczny jest już dzisiaj obecny. Są one powiązane z aktywnością o bardzo różnym charakterze, np. kulturalno-estetycznym, zdrowotnym, resocjalizacyjnym, oraz tradycyjnie związane z pedagogiką – działalnością dydaktyczną. Te i inne obszary aktywności pedagogicznej wymagają nowych impulsów, które na poziomie elementarnym spowodują odbudowę znaczenia pedagogicznych działań środowiskowych w świadomości społecznej.
Ze Wstępu
Dr Tomasz Sosnowski wybrał bardzo trudną strategię badań dla realizacji swoich celów badawczych. Wartość poznawcza materiału biograficznego, bo ten dominuje w dużej mierze w procesie badawczym, zależy m.in. od sztuki budowania relacji werbalnej z badanym, z interlokutorem. Jest dla doświadczonego badacza kryterium, wedle którego można wnosić o wartości poznawczej uzyskanego materiału. Tym kryterium jest możliwość budowania wniosków, podsumowania, konkluzji na podstawie uzyskanego materiału. (…) Przyznaję, że sposób pracy badawczej Autora, która z rozmowy (wywiadu pogłębionego) – przeistacza się w uogólnienia, a kolejne uogólnienia są budulcem konkluzji badawczych, a te prowadza do zasadnej teorii – jest imponujący i spełnia wszelkie oczekiwania rzetelności i trafności metodologicznej.
I ten ład poznawczy dokonuje się w sytuacji, gdy materiał z konkretnych badań jakościowych jest – jak nazywa to Autor – „szorstki”, „niewygładzony”. Ale za ta szorstkością i niewygładzonym językiem kryje się prawda głębsza niż w wygładzonych komunikatach opracowań naukowych.
(…) Monografię dra Tomasza Sosnowskiego uznaję za dzieło oryginalne w rozwiązaniach warsztatowych.
z recenzji prof. zw. dr. hab. Tadeusza Pilcha
Tomasz Sosnowski – adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Społecznej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień pedagogiki społecznej. W szczególny sposób dotyczą rodzinnych doświadczeń, w tym związanych z rolą ojca w procesie wychowania rodzinnego. Potwierdzeniem pracy badawczej są publikacje: artykuły w cenionych czasopismach naukowych, monografiach oraz pracach współautorskich, np.: Ojciec we współczesnej rodzinie. Kontekst pedagogiczny (2011); Zagrożenia człowieka i idei sprawiedliwości społecznej (współredakcja naukowa z T. Pilchem, 2013); Dobre praktyki wspierające powrót rodziców na rynek pracy na przykładzie lokalnych inicjatyw (wraz z C. Domínguezem Lópezem de Castro, 2014); Pedagog jako animator w przestrzeni życia społecznego (współredakcja naukowa z W. Danilewicz i M. Sobeckim, 2016); oraz wielu rozdziałów w pracach zbiorowych.
Jest też autorem publikacji i raportów z realizowanych projektów badawczych i dydaktycznych oraz recenzentem serii publikacji z zakresu pracy socjalnej.
Prowadzenie działalności gospodarczej w warunkach niestabilnego i złożonego otoczenia skłania przedsiębiorstwa do podejmowania ustawicznych działań, mających na celu kreowanie przewag konkurencyjnych. Istotną przeszkodą w dynamicznym rozwoju wielu przedsiębiorstw są ograniczone zasoby finansowe, techniczne i ludzkie. Jedną z form przezwyciężania tych barier, dostępną dla innowacyjnych przedsiębiorstw charakteryzujących się dużym potencjałem wzrostu wartości rynkowej, jest pozyskanie do spółki inwestora w postaci funduszu private equity, oferującego wsparcie biznesowe i finansowe na wielu płaszczyznach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Jednakże inwestycje funduszy private equity cechują się ograniczonym horyzontem inwestycyjnym, a newralgicznym etapem całego procesu inwestycyjnego jest dezinwestycja.
W monografii skoncentrowano się na kwestii zakończenia procesu inwestycyjnego funduszy private equity metodą pierwszej oferty publicznej w warunkach polskiego rynku kapitałowego. Przedstawione w publikacji treści są wynikiem obszernych analiz teoretyczno-empirycznych, umożliwiających rozpoznanie i ocenę działalności funduszy private equity w kontekście realizacji procesów dezinwestycji z wykorzystaniem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Tym samym publikacja ta wzbogaca skromną wiedzę na temat aktywności funduszy private equity na krajowym rynku kapitałowym.
Przedstawione w książce teoretyczne i praktyczne aspekty realizacji procesu dezinwestycji mogą zainteresować zwłaszcza zarządzających funduszami private equity, właścicieli i menedżerów innowacyjnych przedsiębiorstw poszukujących nowych możliwości rozwoju, a także inwestorów giełdowych. Publikacja ta z powodzeniem może być wykorzystywana w kształceniu studentów ekonomii, finansów oraz zarządzania zainteresowanych tematyką finansów przedsiębiorstw tudzież rynku kapitałowego.
Teoretyczne podstawy problematyki dotyczącej ojca w rodzinie
Ojciec - jego rola i znaczenie w wychowaniu rodzinnym
Rola ojca w wychowaniu dziecka w badanych rodzinach miejskich
Źródła kształtujące udział badanych ojców w wychowaniu dziecka
Modele ojcostwa we współczesnych rodzinach w świetle literatury i badań własnych
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?