W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Książka omawia możliwości wykorzystania rachunkowości w zarządzaniu podmiotami leczniczymi w Polsce. W tej dziedzinie kluczową rolę odgrywają właściwie skategoryzowane i prawidłowo wykorzystywane informacje finansowe i niefinansowe. Publikacja prezentuje zagadnienia związane z projektowaniem oraz funkcjonowaniem systemu informacyjnego rachunkowości dla podmiotów leczniczych, w szczególności szpitali. Uwzględnienia specyfikę prowadzonej działalności, zasady gospodarki finansowej oraz potrzeby informacyjne kierownictwa i odbiorców zewnętrznych. W książce mówiono m.in. następujące kwestie: znaczenie informacji finansowych w zarządzaniu podmiotem leczniczym, zasady budowy systemu rachunkowości podmiotu leczniczego, w tym zakładowego planu kont, informację o zasobach i zobowiązaniach oraz obszary ich wykorzystania w zarządzaniu podmiotem leczniczym, potencjał informacyjny sprawozdania finansowego podmiotów leczniczych, kierunki wykorzystania informacji o kosztach w procesie planowani i kontroli oraz budowy systemu motywacyjnego. Adresaci: Opisane zagadnienia zilustrowano przykładami z praktyki funkcjonowania konkretnych podmiotów leczniczych. Książka zainteresuje menedżerów podmiotów leczniczych, księgowych a także studentów studiów podyplomowych z zakresu zarządzania jednostkami służby zdrowia oraz studentów studiów ekonomicznych na kierunkach finanse i rachunkowość oraz zarządzanie.
BestsellerNowe wydanieKsiążka E-MARKETING to pozycja, która przybliża Czytelnikowi doświadczenia praktyków branży interaktywnej. Nowe wydanie pozwala poznać współczesne trendy w marketingu internetowym, ukazać szerszy kontekst zmian dokonujących się w internecie, zrozumieć, że nowoczesny marketer to osoba kochająca technologie, a przede wszystkim wybrać skuteczną metodę realizacji kampanii marketingowych w Internecie. Marketing internetowy to dziś jedna z najbardziej skutecznych form promocji i reklamy, w czasach kryzysu jest remedium dla firm, których nie stać na drogie formaty marketingowe, często stosowane w sposób nieprzemyślany. Książka pozwala poznać obecnych i przyszłych klientów, dla których internet jest miejscem, a którym chcą, lubią i zamierzają funkcjonować w przyszłości.Z nowego wydania Czytelnik dowie się:- jak mierzyć siłę i potencjał marki? jak powinna być zbudowana platforma e-commerce? - dlaczego Content is Th King? czym jest marketing 3.0? dokąd zmierzają socjal media? dlaczego less is more? jak dbać o klienta w sieci? jak wykorzystując omnichannel dotrzeć do klienta ze spójnym przekazem? o jakich wymogach formalnoprawnych pamiętać? w jaki sposób skorzystać z fenomenu Biga data i automatyzować marketing? jak przeprowadzić skuteczną kampanię e-mail i mobile marketingową? jak budować przewagę konkurencyjną wykorzystując nowoczesne technologie?Autorzy: Jarosław Królewski, Paweł Sala, Paweł Tkaczyk, Michał Dziekoński, Tomasz Surmacz, Krzysztof Bełech, Dominik Kaznowski, Paweł Kolenda, Monika Mikowska, Andrzej Ogonowski oraz Anna Zarudzka, Adrian Kielich, Piotr Koźniewski, Marcin Nowak, Paweł Zieliński, Grzegorz Błażewicz, Bartłomiej Piechota, Jacek Jankowski, Magdalena Kochmańska, Teresa Wierzbowska, Justyna Dziegieć, Anna Siemińska, Leszek Łuczyn, Barbara Stawarz, Joanna Świercz, Anna Jadwiga Orzech, Andrzej Garapich, Jarosław Roszkowski, Bartosz Józefowski, Magdalena Urbaniak, Damian Gałuszka, Aneta Głowacka, Miłosz Baluś, Przemysław Tarczyński, Maciej Wiktorowski, Michał Kasperczyk, Łukasz Gładki, Wojciech Piwowarczyk, Marek Przystaś.
Dr Jerzy Stachowiak poddał analizie język współczesnej teorii zarządzania, w szczególności rolę idei czy też hasła gospodarki opartej na wiedzy w dyskursie zarządzania zasobami ludzkimi. Przedstawia erudycyjną analizę historycznego i społecznego rozwoju odwołań do roli wiedzy w polityce kadrowej przedsiębiorstw i rozwoju gospodarki jako takiej. Niezwykle oryginalnym i cennym poznawczo jest prezentacja omawianego zagadnienia w perspektywie długiego trwania, w szczególności zaś pokazanie trwałości pewnych fundamentalnych elementów dyskursu dotyczącego zarządzania pracownikami od przełomu wieku XIX i XX do dziś. W tym kontekście autor proponuje pojęcie procesu wspierania na wiedzy, które ma określać właśnie ów przenikliwie zidentyfikowany przez niego niezmienny rdzeń podstawowych założeń danego dyskursu, w szczególności wyraźne w nim przedmiotowe traktowanie pracownika porównywalnego domyślnie lub wprost do silnika czy maszyny. Autor zasadnie wskazuje, że być może pewne elementy dekonstruowanego przez niego dyskursu odnaleźć można byłoby już w końcu wieku XVIII, czyli wiązać jego korzenie z oświeceniową wizją świata, ale do swoich analiz wybiera on właśnie okres szczególnego natężenia danego dyskursu. W tym kontekście można przypomnieć, że interesujący go okres rozwoju światowej gospodarki i związanych z nim wizji roli nauki w gospodarce określany bywa okresem pierwszej globalizacji. Innymi słowy, można by powiedzieć, że autor w swojej pracy porównuje niezmienne elementy dyskursów naukowego zarządzania pracownikami w okresach pierwszej i drugiej, czyli obecnej globalizacji.Empiryczną podstawę pracy stanowią dwa zbiory materiałów: historyczny (polskie i obcojęzyczne teksty źródłowe) oraz współczesny (transkrypcje audycji radiowych z cyklu Strefa Szefa z pierwszego roku jego obecności na antenie radia TOK FM oraz źródła drukowane).
Coraz szybsze tempo pracy i nasilająca się konkurencja sprawiają, że przed działami sprzedaży stawia się wiele nowych zadań, a kadra kierownicza potrzebuje efektywniejszych sposobów szkolenia i motywowania handlowców. Autor zaspokaja tę potrzebę, prezentując w książce praktyczny i łatwy do systematycznego stosowania system coachingu, dzięki któremu można rozwinąć i w pełni wykorzystać potencjał zespołu sprzedawców.
Szczegółowo opisane w książce metody pozwalają na:
• szybką poprawę postawy i wydajności zespołu sprzedawców,
• przyciąganie do firmy i zatrzymywanie w niej najbardziej utalentowanych sprzedawców,
• wykształcenie u sprzedawców zdolności do samodzielnej motywacji,
• radzenie sobie z trudnymi pracownikami,
• wykorzystanie modelu coachingu LEADS do uczenia sprzedawców samodzielnego rozwiązywania problemów i przyjęcia pełnej odpowiedzialności za swoje wyniki.
Autor wyjaśnia, w jaki sposób powinno się na co dzień prowadzić trening osobisty podwładnych, by uzyskać widoczne i trwałe efekty, czyli ukształtować najwyższej klasy zespół sprzedawców i szybko osiągnąć namacalne rezultaty sprzedażowe.
Książka zawiera liczne studia przypadków, 30-dniowy program radykalnej poprawy wyników, a także przykładowe procedury, formularze i wzorce wypowiedzi do wykorzystania w praktyce – to wszystko czyni tę publikację najlepszym praktycznym podręcznikiem treningu osobistego dla kierowników działów sprzedaży, dyrektorów i przedsiębiorców.
„Jeśli chodzi o radykalne zwiększenie sprzedaży, nie ma lepszego działania niż coaching. Ta książka jest świetnym podręcznikiem, dzięki któremu będziesz dobrze prowadzić coaching”.
Brian Tracy, autor książki Wzbogać się na swój własny sposób
„Książka Keitha Rosena jest bardzo praktyczna. Są w niej przedstawione konkretne działania coachingowe, metody prowadzenia coachingu oraz sposoby wydobywania z pracowników ukrytych talentów bez frustrowania ich i wzbudzania w nich niechęci. Jest to niewątpliwie najlepsza praca na temat coachingu w sprzedaży, jaką czytałem w ostatnim dziesięcioleciu”.
Gerhard Gschwandtner, założyciel i wydawca „Selling Power”
W monografii autorzy przedstawiają wahania cen aktywów, fluktuacje wolumenu kredytu, zmiany skali i kierunku międzynarodowych przepływów kapitału, które wywierają silny wpływ na sytuację gospodarstw domowych, przedsiębiorstw i państw. Tego rodzaju zmiany w sferze finansowej jednego kraju, zwłaszcza jeżeli jest on zlokalizowany w centrum światowego systemu finansowego, rozprzestrzeniają się na inne kraje. Dzięki lekturze książki Czytelnik może poznać współzależności finansowe między krajami i powiązania w literaturze ekonomicznej z występowaniem światowego cyklu finansowego.
Celem podjętych rozważań stała się próba udzielenia odpowiedzi na następujące pytania:
jakie są przyczyny zwiększonych międzynarodowych przepływów kapitału; czy zasadne jest opisywanie zmian w sferze finansowej różnych krajów za pomocą koncepcji światowego cyklu finansowego? I jeżeli tak, to jak tego rodzaju cykl oddziałuje na krajową politykę makroekonomiczną; jak silne są zależności między długoterminowymi stopami procentowymi w różnych krajach i jak zmieniają się w czasie; w jakich warunkach liberalizacja finansowa przyczynia się do silniejszego wzrostu gospodarczego, nie stwarzając zagrożenia dla stabilności finansowej i makroekonomicznej.
dr hab. Baha Kalinowska-Sufinowicz, prof. UEP (z recenzji)
Praca zawiera nie tylko przystępny przegląd niezwykle obszernej literatury przedmiotu, dzięki któremu Czytelnik w łatwy sposób może zapoznać się z najnowszymi osiągnięciami nauki światowej, lecz także autorskie badania empiryczne dające wgląd w stosowane narzędzia analityczne. Jednocześnie Autorzy koncentrują swoją uwagę na krajach o średnim poziomie rozwoju, co jest ważne w kontekście Polski. Choć jest to monografia wieloautorska, na uwagę zasługuje jej wyjątkowa spójność, zarówno tematyczna, jak i językowa. […]
Pracę warto polecić nie tylko naukowcom prowadzącym badania międzynarodowych rynków finansowych i makroekonomiczne, lecz także decydentom w zakresie polityki gospodarczej, doktorantom oraz studentom.
dr hab. Jan Acedański (z recenzji)
"50 praw marketingu Kotarbińskiego" to wyjątkowo praktyczna publikacja dedykowana przedsiębiorcom, właścicielom firm, zarządom, zespołom marketingu i każdemu, kto uważa, że marketing jest ważny w jego pracy. Jacek Kotarbiński zebrał w niej 30 lat swojego doświadczenia zawodowego w marketingu.W żartobliwej formie przedstawia nieformalne prawa rządzące działaniami marketingowymi. To zbiór bardzo konkretnych i cennych wskazówek dla przedsiębiorców małych, dużych i średnich oraz marketerów. Wszystkie inspirowane praktyką zawodową autora, wzbogacone anegdotami i przykładami z życia."Ostatnie trzy dekady to feeria zmian sposobów zarządzania firmami, wyzwań technologicznych, całkowitego przeobrażenia zachowań i priorytetów klienta. Dla wielu przedsiębiorców ten okres jest szokujący, ponieważ nigdy nie byli przygotowani do tak szalonego tempa zmian. Dziś proces zmiany jest kluczowym wyznacznikiem rozwoju każdej organizacji. Ta z kolei jest paliwem napędowym marketingu, który skupia w sobie wszystkie nitki informacji, a na ich podstawie może rozwijać firmę. Niestety, nadal na przeszkodzie przedsiębiorcom stoi typowa mentalność, która ogranicza myślenie o marketingu do narzędzi wspierających sprzedaż, reklamy czy najróżniejszych wymyślnych technik manipulacji i propagandy. ()Chciałbym, by ta książka dostarczyła odrobiny inspiracji i refleksji każdemu, kto buduje i rozwija swoją firmę."Ze wstępu autora
W książce Standard Bitcoina ekonomista Saifedean Ammous tłumaczy, na czym polega olbrzymi, rewolucyjny wręcz potencjał drzemiący w sieci i walucie Bitcoin.Przełomowa technologia opracowana przez anonimowego programistę Satoshiego Nakamoto ma szansę okazać się rozwiązaniem problemu, z którym ludzkość zmaga się od początków handlu problemu zbywalności, solidności i suwerenności pieniądza. Jako pionierski reprezentant cyfrowej gotówki oraz rzadkości absolutnej Bitcoin stanowi długo wyczekiwaną, zdecentralizowaną i wolnorynkową odpowiedź na bolączkę współczesnych społeczeństw ciągły spadek siły nabywczej pieniądza manipulowanego przez rządy.Jeśli szukasz kompleksowego, a jednocześnie przystępnego i pasjonującego wyjaśnienia fenomenu tego nowego, cyfrowego pieniądza, Standard Bitcoina to pozycja obowiązkowa.Wydawca
Jedna z nielicznych publikacji przedstawiających całościowe ujęcie problemu nierówności dochodowych gospodarstw domowych na tle przemian makroekonomicznych w Polsce. Podstawę informacyjną stanowią m.in. niepublikowane dane jednostkowe nieidentyfikowalne, dotyczące pojedynczych gospodarstw domowych.W książce Autor odpowiada na następujące pytania badawcze:Czy nierówności dochodowe ogółu gospodarstw domowych w Polsce zmniejszyły się w 2015 roku w porównaniu do lat 2005 i 2010?Czy uległy zmianie nierówności międzygrupowe i wewnątrzgrupowe mierzone względem wyodrębnionych grup gospodarstw domowych w tym okresie?Jakie czynniki kształtowały nierówności dochodowe gospodarstw domowych?
Największy problem w badaniach marketingowych to zdobycie respondenta i utrzymanie jego uwagi. Gamification pozwala na zaangażowanie respondenta i uzyskanie lepszych wyników badań. ,,Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta"" to pierwsza publikacja na ten temat. Autorzy, którzy mają na swoim koncie kilkanaście dużych projektów badawczych z wykorzystaniem gamification, dzielą się doświadczeniem i wiedzą. ,,Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta"" to praktyczna i niezbędna lektura dla specjalistów zajmujących się badaniami marketingowymi i konsumenckimi, agencji badawczych, marketingowców oraz studentów socjologii, marketingu, informatyki.Bitwa współczesnego marketingu toczy się przede wszystkim o uwagę konsumenta. Do opisu nowej rzeczywistości stworzono pojęcie ,,attention economy"", zakładające, że uwaga jest zasobem rzadkim i to o nią należy przede wszystkim rywalizować. A jest to zadanie coraz trudniejsze (...) W jaki sposób my - badacze marketingowi - nadążamy za zmianami? Czy używane przez nas narzędzia są dobrze dopasowane do wyzwań współczesnego świata i błyskawicznie zmieniającego się respondenta? Czy potrafimy modyfikować swoje podejście i instrumenty badawcze, którymi się na co dzień posługujemy?- ze wstępu autorówTytułowa gamifikacja (grywalizacja) to wykorzystywanie schematów i mechanizmów znanych z gier poza kontekstem gier, zwłaszcza w różnych działaniach grupowych, w celu zwiększenia zaangażowania osób wykonujących określone zadania. Należy potraktować tę książkę jako zaproszenie do dyskusji i dalszych prac nad rozwojem gamification w praktyce badawczej. To nowatorska publikacja na naszym rynku wydawniczym.- prof. dr hab. Małgorzata BombolNależy bardzo docenić wiedzę autorów w temacie, liczne przykłady z literatury i praktyki zagranicznej oraz opisy własnych eksperymentów. Książkę wzbogacają również komentarze i przykłady starań praktyków z polskiego rynku badań marketingowych. To praktyczny przewodnik po tym, jak dobrze zaprojektować angażujące badanie ilościowe i jakościowe.- dr Michał Jan Lutostański
Tematyka monografii osadzona jest w problematyce bardzo aktualnej we współczesnym świecie, który nurtuje wielu badaczy, jak również przede wszystkim polityków, a związany jest z ochroną zdrowia i organizacją systemu ochrony zdrowia. () Autorka () szczególnie skoncentrowała się na instrumencie wspomagającym organizację w systemie ochrony zdrowia,którym są mapy potrzeb zdrowotnych. Problem ten jest niezwykle ważny i aktualny oraz przyszłościowy dla polityki społecznej kraju, a przede wszystkim w obszarze zarządzania i organizacji całego systemu ochrony zdrowia.Prof. dr hab. Wanda Ronka-ChmielowiecUniwersytet Ekonomiczny we WrocławiuRozprawa zajmuje się jednym z najistotniejszych problemów trapiących wszystkie systemy ochrony zdrowia - bezdyskusyjnym deficytem funkcjonalnych narzędzi umożliwiających/ułatwiających niezbędną racjonalizację alokacji bardzo ograniczonych (w stosunku do potrzeb) zasobów finansowych, ludzkich i rzeczowych w sektorze. Autorka rozprawy dowodzi, że odpowiednio skonstruowane mapy potrzeb zdrowotnych mogą stanowić cenne narzędzie racjonalizacyjne w każdym modelu organizacji płatnika/ów wspierając teoretyczne rozważania empirycznymi przykładami.Dr hab. Christoph SowadaUniwersytet Jagielloński Collegium MedicumOpracowanie map potrzeb zdrowotnych pozwoliło po raz pierwszy publicznie udostępnić wszelkie informacje dotyczące nie tylko funkcjonowania placówek ochrony zdrowia, ale również pokazać, jak działalność tych placówek ma wpływ na dostępność oraz jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych. Autorka opracowania w doskonały, czytelny sposób przedstawia, jak mapy potrzeb zdrowotnych wskazują podmioty i obszary o skrajnych wartościach i obrazują tym samym pożądane i niepożądane zjawiska.Dr n. med. Andrzej KrupaSzpital Dziecięcy im. Dzieci Warszawy w Dziekanowie Leśnym
Jednym z przejawów współczesnych przemian w filozofii ekonomii jest wzmożone zainteresowanie modelowaniem jako osią działalności naukowej ekonomistów. To zagadnienie stało się także głównym obszarem tematycznym recenzowanej książki. Autorzy podejmują w niej próbę opracowania humanistycznego podejścia do modelowania ekonomicznego, wychodząc od analiz kulturowych, w tym wypracowanych w poznańskiej szkole filozofii nauki.
Jest to książka wielowątkowa, nawiązująca do bardzo licznych dyskusji, nie tylko nad nauką oraz modelami ekonomicznymi, ale także kulturą, antropologią kulturową, semiotyką czy fenomenologią społeczną. Autorzy starają się przy tym wskazać na niewystarczalność dotychczasowych refleksji nad modelowaniem ekonomicznym oraz wypracować własną perspektywę na bazie tzw. humanistyki zintegrowanej.
Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Pawła Kawalca
Jarosław Boruszewski, dr, adiunkt w Zakładzie Logiki i Metodologii Nauk Wydziału Filozoficznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania badawcze: semiotyka logiczna i semiotyka kultury, filozofia informacji, metodologia nauk humanistycznych oraz filozofia ekonomii.
Łukasz Hardt, dr hab., prof. UW, pracuje na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie kieruje Katedrą Ekonomii Politycznej. Ostatnio opublikował m.in. książkę Economics without Laws. Towards a New Philosophy of Economics (Palgrave, Cham, 2017).
Robert Mróz jest doktorantem na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie przygotowuje dysertację poświęconą wnioskowaniom przyczynowym w ekonomii.
Krzysztof Nowak-Posadzy, dr, adiunkt na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz współpracownik Polskiego Instytutu Ekonomicznego w Warszawie. Specjalizuje się w badaniach z zakresu filozofii ekonomii, semiotyki kultury oraz metodologii humanistyki.
W opracowaniu przedstawiono wybrane modele zintegrowanego zarządzania, za pomocą których podjęto próbę wskazania jakie elementy należy łączyć, aby zwiększać efektywność i skuteczność zarządzania w szybko zmieniającym się otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw. Tematyka pracy obejmuje wiedzę o koncepcji zintegrowanego zarządzania wraz z potencjalnymi koncepcjami jak wprowadzić i wykorzystać różne podsystemy w zarządzaniu. W koncepcji tej ma miejsce próba integracji rzeczowo – racjonalnych i społeczno – emocjonalnych obszarów zarządzania przedsiębiorstwem, co wpłynęło na uwzględnienie w strukturze pracy problemów dotyczących społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, koncepcji zarządzania społecznego oraz zarządzania wiedzą w organizacjach uczących się. Przedstawiona propozycja jest odpowiedzią na potrzeby związane z koniecznością usystematyzowania kategorii pojęciowych związanych z koncepcją zarządzania zintegrowanego, która stanowi próbę odpowiedzi na zapotrzebowania współczesnych organizacji poszukujących możliwości doskonalenia systemów zarządzania.
Płynność finansowa jest warunkiem koniecznym dla trwania przedsiębiorstwa. Utrata płynności finansowej jest najczęstszym bezpośrednim powodem bankructw przedsiębiorstw. Publikacja poświęcona została narzędziu niezbędnemu do diagnozy stanu bezpieczeństwa finansowego przedsiębiorstwa, jakim jest analiza płynności finansowej. W książce, oprócz popularnych wskaźników zdolności płatniczej, przedstawiono analizę płynności z wykorzystaniem autorskich wskaźników płynności strukturalnej i potencjalnej. Przedstawiono również związek, jaki zachodzi między płynnością finansową a kapitałem obrotowym netto, co pozwala na dokładną ocenę bezpieczeństwa finansowego przedsiębiorstwa w dłuższym okresie i jest postawą strategicznego zarządzania płynnością finansową.
Zagadnienia adaptacji oraz transformacji systemów przyrodniczych w obliczu zmian i zagrożeń, a także możliwość efektywnego sterowania tymi procesami stały się w ostatnich latach ważną składową wiedzy naukowej i praktycznej.
Książka jest pierwszym w Polsce przykładem kompleksowego podejścia do problematyki adaptacyjnego zarządzania środowiskiem (AZŚ) w jego wymiarze teoretycznym i aplikacyjnym. Opracowanie skłąda się z pięciu rozdziałów.
Przedstawiony w książce model AZŚ może być inspiracją dla prac naukowych, szczególnie o aplikacyjnym charakterze, a także ważnym elementem opracowań eksperckich i dokumentów strategicznych odnoszących się do środowiska przyrodniczego lub jego poszczególnych zasobów.
Omówione zagadnienia stanowią ważne źródło wiedzy dla wykładowców i studentów kierunków uniwersyteckich związanych z ochroną i kształtowaniem środowiska, geografią, biologią, gospodarką przestrzenną, architekturą krajobrazu i zarządzaniem kryzysowym, a także dla pracowników administracji państwowej i samorządowej oraz podmiotów prywatnych zajmujących się tą problematyką.
Książka pt. Komercjalizacja i transfer technologii jest kolejną publikacją z serii „Nauka i Praktyka Innowacji” wydawanej przez Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Podstawowym celem opracowania jest usystematyzowanie wiedzy, a także zidentyfikowanie współczesnych wyzwań związanych z procesami komercjalizacji i transferu technologii, z uwzględnieniem warunków istniejących w Polsce. Książka różni od innych pozycji spotykanych na rynku polskim, co jest ważną jej zaletą. Dotyka ona zagadnień komercjalizacji technologii oraz zawiera praktyczne ich przykłady. W pracy starano się całościowo, ale syntetycznie spojrzeć zarówno na zagadnienia procesów transferu i komercjalizacji technologii, jak i na kluczowe elementy systemu wsparcia. Książka skierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, technicznych i innych (np. przyrodniczych), menedżerów oraz pracowników naukowych. Należy ją polecić przede wszystkim menedżerom ośrodków wsparcia innowacyjnego biznesu (inkubatorów, parków naukowo-technologicznych, akademickich spółek celowych i centrów transferu technologii).
W pierwszych dwóch dekadach XXI wieku na europejskich pograniczach, w tym również na pograniczu polsko-czeskim, można zauważyć intensyfikację różnych działań mających na celu pobudzenie transgranicznej współpracy kulturalnej. Służą one m.in. zacieraniu granic i podziałów między państwami przygranicznymi czy też kształtowaniu nowej ich jakości. Doprowadziło to m.in. do wzrostu podaży na rynku usług kultury pogranicza polsko-czeskiego czy zmiany w zachowaniach polskich oraz czeskich odbiorców oferty kulturalnej i w konsekwencji do wyodrębnienia się wspólnego transgranicznego rynku usług kultury. Rynku bardzo specyficznego (chociażby ze względu na ciągle istniejące polsko-czeskie animozje i podziały) i jak dotąd bardzo słabo rozpoznanego oraz opisanego.
Prezentowana książka ma charakter interdyscyplinarny i oprócz zarządzania (zwłaszcza marketingu) znajdują się w niej odniesienia do ekonomii, socjologii oraz sfery kultury. Przyjętym celom pracy oraz postępowaniu badawczemu podporządkowana została struktura książki obejmująca dwie warstwy: teoretyczną oraz empiryczną. Rozdział pierwszy poświęcono kluczowym z punktu widzenia podjętego tematu zagadnieniom marketingu relacji w kulturze. W rozdziale drugim uwaga skupiona została na stosunkowo młodej i słabo rozpoznanej kategorii, jaką jest rynek transgraniczny. Najważniejszym celem rozdziału trzeciego była charakterystyka transgranicznego rynku usług kultury podzielonego granicą miasta Cieszyn – Czeski Cieszyn. Zaprezentowano w nim pojęcie i specyfikę miasta podzielonego granicą. W rozdziale czwartym przedstawiono uwarunkowania kształtowania się relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług kultury. Wyniki badań własnych autora zaprezentowano w rozdziale piątym. W rozdziale szóstym przedstawiono modelowe ujęcie procesu kształtowania długotrwałych relacji na transgranicznym rynku usług kultury. Omówiono założenia opracowanego modelu, a także dokonano szczegółowej charakterystyki jego składowych. Skoncentrowano się zwłaszcza na działaniach marketingowych realizowanych na trzech poziomach: badań transgranicznego rynku, jego segmentacji, doboru i konfiguracji instrumentów marketingowych.
Monografia jest jedną z pierwszych na rynku wydawniczym, które w sposób kompleksowy podejmują problematykę finansów zrównoważonych z perspektywy rynków, instytucji, ryzyka oraz powiązań między kategoriami rozwoju zrównoważonego, zrównoważonej adaptacji oraz finansów zrównoważonych. Oryginalne podejście zaprezentowane w opracowaniu wyraża się m.in. w: usystematyzowaniu pojęć i kategorii z zakresu finansów zrównoważonych, kompleksowej klasyfikacji subdyscyplin finansów zrównoważonych oraz propozycji koncepcji zrównoważonych systemów finansowych, propozycji scenariuszy rozwoju finansów zrównoważonych oraz nowatorskim spojrzeniu na rolę finansów w zapewnianiu efektywnego finansowania rozwoju zrównoważonego.Monografia jest efektem badań prowadzonych w ramach grantu NCN, OPUS 13 nt. Finansowanie rozwoju zrównoważonego. Determinanty-Efektywność-Modelowanie . Wyniki badań oraz rozważania przedstawione w opracowaniu dedykowane są wszystkim osobom, które naukowo i zawodowo interesują się problematyką finansów w aspekcie wyzwań i konieczności dostosowania do potrzeb zrównoważonego rozwoju.
We believe that the world is standing on the very edge of the fastest industrial revolution ever. A revolution which will rapidly increase the efficiency of many production processes. Automation (both mechanical and the one happening with computer processes) will reduce the demand for human work and release a huge amount of time we can use for further development.With this book we try to provide the reader with information about various aspects of life and the socio-economic environment. For this purpose, we have invited authors representing the leading scientific research centers in Poland and specialists from foreign universities.Piotr BułaBogdan NogalskiThe monograph stands out from the publications related to change management in the context of entrepreneurial opportunities and flexibility of the organization. The authors attempt to integrate retrospective and prognostic approaches, so they not only assess the current status, but also point to challenges for management science. The work has been prepared by scholars whose authority in management sciences is undisputed.I positively assess the empirical and methodological layer of individual chapters of the monograph. Discussing the results of their scientific and research work, the authors presented the determinants of management processes described from the perspective of entrepreneurial opportunities and flexibility of the organization.Szymon CyfertPiotr Bula, Ph.D., Associate Professor and Head of the Chair at International Management Department of Cracow University of Economics (Poland). Since 2004 Director of Cracow School of Business CUE, and since the year 2005 he has been in charge of the organization gathering School's MBA programs graduates - CSB Alumni MBA Club. He has experience related to participation in the supervisory authority of commercial companies.Awarded with the prestigious title of Polish Congresses Ambassador for his achievements in the area of promoting Poland and Cracow as a venue for international congresses and conferences (2010). Author or co-author of over 100 scientific publications, research works and implementation projects, as well as 44 press publications and expert opinions. The above mentioned scientific publications concern the scope of organization and management, particularly: risk management, internal audit, corporate governance, management strategy, logistic audit, and management of enterprises with increased risk. Author of many analyzes and publications in the field of economic consulting for enterprises and the public sector.Bogdan Nogalski Full Professor, Ph.D., Honoris Causa, Member of Committee on Organizational and Management Sciences of the Polish Academy of Sciences. Professor at the Department of Management and Finance, WSB University in Gdansk (Poland). Former Rector of University of Business and Administration in Gdynia and Director of Institute of Organization and Management, University of Gdansk (Poland).
Opiniowana książka ma charakter monografii naukowej dotyczącej problematyki sprawozdawczości finansowej jednostek gospodarczych. [] Autor skupił swoją uwagę na jakości tych sprawozdań w odniesieniu do jednostek znajdujących się w szczególnej sytuacji, a mianowicie postawionych w stan upadłości likwidacyjnej. Głównym celem monografii jest ocena jakości sporządzanych obligatoryjnie sprawozdań [] oraz wskazanie sposobów udoskonalenia zawartości, prezentacji oraz analizy tych sprawozdań przy uwzględnieniu potrzeb informacyjnych interesariuszy zewnętrznych. [] Doskonalenie jakości sprawozdań finansowych sporządzanych w szczególnej sytuacji, jaką jest stan upadłości, jest ważne nie tylko z teoretycznego, ale także z praktycznego punktu widzenia. Ponadto jest ono aktualne w dzisiejszych czasach, gdyż wiele jednostek gospodarczych jest zagrożonych postawieniem w taki stan. To rodzi zapotrzebowanie na badania naukowe, które dotyczyłyby doskonalenia i dostosowania systemu sprawozdawczości finansowej do tak specyficznej sytuacji jednostek, jaką jest stan upadłości. W tym sensie książka [] jest odpowiedzią na zapotrzebowanie społeczne dotyczące nie tylko teorii, ale i praktyki w tym zakresie.prof. dr hab. Edward NowakUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
This book provides a comprehensive comparative analysis of local governments in the Visegrad Group countries. Individual chapters have a clear structure and they identify important issues of the researched phenomenon. The presented findings are useful for political and administrative scientists, politicians, journalists and other experts interested in this topic.prof. Miroslav Mare
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?