KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

44,72 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,72 zł

59,87 zł
79,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 59,87 zł

58,55 zł
89,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,72 zł

62,95 zł
79,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 61,35 zł

52,60 zł
98,70 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,49 zł

35,68 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,62 zł

57,11 zł
105,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł

66,10 zł
69,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,23 zł

63,75 zł
79,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,82 zł
Okładka książki Marketing w planowaniu przestrzennym i urbanistyce

39,90 zł 35,59 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,64 zł

Narzędzia marketingowe jako narzędzie wzmacniania atrakcyjności miejsc na rynku coraz wyraźniej konkurujących ze sobą miast są coraz powszechniej stosowane przez podmioty zarządzające miastami w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej. Jednak w Polsce sytuacja jest inna. Narzędzia marketingowe są jeszcze słabo obecne w sferze zarządzania jednostkami terytorialnymi, zwłaszcza we wschodnich województwach Polski. Jednocześnie istotnym czynnikiem zagrażającym jakości ładu przestrzennego, szerzej zaś jakości przestrzeni miast dla ich użytkowników jest ofensywa firm, które w ramach własnych kampanii marketingowych poszukują nowych terenów dla swojej aktywności.Świadomość zagrożeń w zagospodarowaniu przestrzeni, jakie niesie żywiołowa jej komercjalizacja, w tym niekontrolowana sprzedaż i spontaniczne przeznaczanie gruntów pod rozmaite funkcje, nasuwa wniosek, że stosowanie podejść i technik marketingu urbanistycznego w zarządzaniu miastami musi być kontrolowane, przede wszystkim z punktu widzenia dalekosiężnych, strategicznych racji otwarcia na rozwój zrównoważony. Mimo potencjalnych zagrożeń związanych z jego stosowaniem, marketing nie może być całkowicie ignorowany, gdyż w sytuacji rosnącego znaczenia konkurencyjności miast i gmin stanowi ważne narzędzie budowania ich atrakcyjności dla użytkowników.- Anna Polska
Okładka książki Zarządzanie projektami inwestycji kapitałowych

37,80 zł 27,14 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,14 zł

Problematyka fuzji i przejęć w kontekście kreowania wartości we współczesnej gospodarce zwłaszcza w sektorach opartych na wiedzy stanowi jedno z bardziej interesujących i ciągle aktualnych zagadnień. Identyfikacja inwestycji kapitałowych jako projekt, a w konsekwencji stosowanie w odniesieniu do tak interpretowanego obiektu metod wypracowanych w ramach zarządzania projektami stanowi kluczowy czynnik determinujący skuteczność zarządzania tego typu przedsięwzięciami [...].Zaprezentowane w opracowaniu uwarunkowania projektów inwestycji kapitałowych, jak również wybrane metody zarządzania tego typu projektami wraz z normatywami ich adaptacji, stanowią reprezentatywne ujęcie kluczowych zagadnień związanych ze skutecznym zarządzaniem przedsięwzięciami na rynku fuzji i przejęć [...].Recenzowaną monografię można polecić zarówno studentom uczelni ekonomicznych, jak również kadrze menedżerskiej przedsiębiorstw i korporacji zaangażowanych lub planujących włączyć się w rynek fuzji i przejęć.- z recenzji dr. hab. Marka Jabłońskiego, prof. UEK
Okładka książki Oszustwa i manipulacje księgowe a rachunkowość kreatywna

39,90 zł 27,01 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,25 zł

Celem rozważań prowadzonych w książce jest przedstawienie istoty systemu rachunkowościoraz usystematyzowanie wiedzy na temat różnić między rachunkowością kreatywną a oszustwemksięgowym. Postawiona hipoteza główna brzmi, że rachunkowość kreatywna nie jest pojęciemtożsamym z oszustwem księgowym. W ramach prowadzonych analiz oraz krytycznego przegląduliteraturowego dokonano klasyfikacji przestępstw gospodarczych ze szczególnym określeniemskali, częstotliwości występowania i skutków gospodarczych fałszowania danychsprawozdawczych. Przedstawiono wybrane techniki manipulowania i oszustw, jak równieżzaprezentowano metody i modele ich wykrywania: technikę czerwonych flag, model Benfordaoraz model Beneisha, którego skuteczność w polskich realiach gospodarczych zweryfikowany napróbie wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie. W książce przedstawiono takżewyniki badań ankietowych przeprowadzonych na grupie księgowych i biegłych rewidentów.W ramach badań ankietowych sprawdzono, jak jest rozumiane pojęcie kreatywnej rachunkowości,jak również próbowano zbadać skalę dokonywanych manipulacji finansowo-księgowych.
Okładka książki Łańcuchy wartości w zarządzaniu organizacjami. Wyzwania innowacyjno-kryzysowe

59,90 zł 42,40 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,40 zł

Kreowanie łańcuchów wartości uznaje się za konsekwencję rozszerzania współpracy międzyorganizacyjnej w gospodarce. Współpraca tworzy nowe płaszczyzny decyzyjne w organizacjach powodując zmiany jakościowe w zarządzaniu łańcuchami wartości. Ich istota koncentruje się na procesach dodawania wartości dla klienta, który jest jednocześnie pierwszym ogniwem i podmiotem generowania łańcuchów wartości. Wymagają one wskazania na zasoby przedsiębiorstw tworzących organizacje wielopodmiotowe o charakterze łańcuchów oraz uwzględnienia uwarunkowań i wyzwań rynkowych. Ważnym zagadnieniem jest integracja zasobów w łańcuchu wartości, która na bazie potencjałów kapitałowych przedsiębiorstw, poprzez współpracę badawczo - rozwojową i innowacyjność wpływa na efektywność i konkurencyjność organizacji na rynku. Rynek precyzuje wyzwania dla zarządzania łańcuchami wartości poprzez przedstawienie oferty nowych produktów i usług dla klientów wraz z generowaniem nowych potrzeb. Pozycja klientów zyskuje nowy wymiar wartości identyfikowany z innowacjami wartości, występującymi w zarządzaniu łańcuchami wartości. Procesy zarządzania łańcuchami wartości  łączą krańcowo różne zjawiska w relacjach łańcuchowych, Charakter relacji determinuje z jednej strony wzrost wartości, ale z drugiej strony istnieje możliwość wywołania zdarzeń negatywnych - kryzysowych. Konsekwencje kryzysowe powodują ograniczenie zakresu działalności, zmniejszenie liczby podmiotów w łańcuchach wartości oraz likwidację działalności łańcuchów wartości. Zagrożenia i konsekwencje kryzysowe są inspiracją do działań w sferze zarządzania kryzysowego bazującego na potencjale niszczącym, ale też tworzącym okazje dla łańcuchów wartości. Zarządzanie kryzysowe zapoczątkowane i realizowane w okresie dezorganizacji tworzy szansę stabilizacji oraz rozwoju łańcucha wartości w wyniku podejmowania właściwych decyzji. W procesie decyzyjnym istotne jest określenie prawidłowego modelu zarządzania kryzysowego, który jest dostosowany do warunków rynkowych oraz priorytetów łańcuchów wartości.Łańcuchy wartości mają szanse przezwyciężenia kryzysów na bazie analiz kontekstualnych wyzwań i wskazań na opcjonalne wybory. Dotyczą one problematyki zrównoważonego zarządzania organizacjami, w tym łańcuchy wartości, ze względu na ich potencjał zasobowy, innowacyjność oraz kreowanie wartości dla klienta - konsumenta wartości.  Zrównoważone zarządzanie powinno zapewnić integrację celów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych. Procesy integracyjne w wielu sytuacjach zapewniają eliminację czynników kryzysogennych oraz pokonanie kryzysu wraz z wyznaczeniem bazy zrównoważonego rozwoju w działaniach łańcuchów wartości. Uwzględnienie współpracy międzyorganizacyjnej oraz wymogów zrównoważonego rozwoju umożliwia w zarządzaniu  łańcuchami wartości generowanie efektów  - wartości dla klientów - konsumentów. Wartość tworzy znaczącą opcję w zarządzaniu organizacjami, umożliwiającą wzrost pozycji konkurencyjnej łańcuchów wartości na rynku.
Okładka książki Całkowita przemiana finansowa

64,90 zł 39,24 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,24 zł

Zbuduj swoje finansowe mięśnie z pomocą ulubionego trenera finansowego Ameryki!Jeśli chcesz zmienić swoje wydatki w jędrny budżet, a liche konto w banku w napakowany pieniędzmi bankomat, zapraszam Cię do programu! Jest tylko jeden pewny sposób na to, by utrzymać swoje finanse w dobrej kondycji, a jest nim Całkowita Przemiana Finansowa. Zetknąłeś się już zapewne z wieloma szalonymi pomysłami na szybkie wzbogacenie się, z chwilowymi modami na finansowe diety, po których w głowie masz mnóstwo szalonych pomysłów... Twój portfel nadal świeci pustkami?Jeśli masz dość kłamstw i fałszywych obietnic, przeczytaj tę książkę - to najprostszy, najbardziej bezpośredni plan gry, dzięki któremu całkowicie zmienisz swoje nawyki dotyczące pieniędzy. Ponadto opiera się on na wynikach, a nie wymysłach z kosmosu.Dzięki Całkowitej Przemianie Finansowej będziesz mógł: stworzyć niezawodny plan spłaty wszystkich swoich długów - tych za samochód, dom itp.; poznać 10 najgroźniejszych mitów dotyczących pieniędzy (które cię niszczą!); szybko zgromadzić duże oszczędności na nagłe wypadki i emeryturę.Ta książka pokazuje, jak zasady oszczędzania i inwestowania wprowadzić w czyn.Codziennie będziesz ćwiczył swoją finansową siłę i szybko uwolnisz się od zmartwień, stresu i długów - a to jest piękne uczucie. Całkowita Przemiana Finansowa - z ponadczasową mądrością, świeżym spojrzeniem i nowymi materiałami - jest finansowym ćwiczeniem, które daje gwarancję, że zobaczysz efekty.Dave Ramsey - głos, któremu Ameryka ufa w kwestii pieniędzy i biznesu, jest ekspertem od zarządzania pieniędzmi i ogromnie popularną osobowością radiową. To autor czterech książek, które znalazły się na liście bestsellerów ,,New York Timesa"": Financial Peace, More Than Enough, Całkowita przemiana finansowa, Dzieci mądre finansowo i EntreLeadership. Jego programu radiowego każdego tygodnia słuchają miliony ludzi w całych Stanach Zjednoczonych. Miliony rodzin zyskały na uczestnictwie w zajęciach Uniwersytetu Finansowego Pokoju oraz wielu z licznych konferencji, na których Dave przemawia.
Okładka książki Rekrutacja liderów przez pryzmat kultury organizacji

48,00 zł 45,32 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,32 zł

Prezentowana książka pomoże osobom rekrutującym rozpoznać profil kompetencyjny pożądanego menedżera-lidera, nie tylko w odniesieniu do uniwersalnych wyzwań przyszłości, ale przede wszystkim potrzeb i wartości organizacji, wyznaczonych przez kulturę organizacyjną. Publikacja w przejrzysty sposób przedstawia kompetencje lidera, dopasowane do poszczególnych wymiarów kultury organizacyjnej oraz proponuje możliwe narzędzia rekrutacyjne, zwiększające szansę na pozyskanie adekwatnego kandydata.
Okładka książki Dlaczego jedni są bogaci a inni nie

49,00 zł 32,24 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,24 zł

Rozkładem dochodów rządzi krzywa logarytmiczno-normalna. Taka jest najważniejsza teza tej książki. Mówiąc wprost, jedni są bogaci, a inni biedni dlatego, że z wielu rozmaitych powodów znaleźli się w różnych punktach na takiej krzywej. Szeroko omówiono przyczyny zajmowania takich czy innych pozycji na krzywej. Na zajmowanie wysokich miejsc w rozkładzie dochodów czasami trzeba dużo i ciężko pracować, niekiedy decyduje o tym szczęście, w wielu przypadkach pomocne okazuje się urodzenie w zamożnej rodzinie lub w rodzinie, która odpowiednio zadba o pomyślną przyszłość swoich dzieci. Bohdan Wyżnikiewicz jest ekonomistą i statystykiem, absolwentem SG H (wówczas SG PiS). Doktoryzował się na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, studiował w Stanach Zjednoczonych jako stypendysta Fulbrighta. W latach 1991–1992 pełnił funkcję prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Bogate doświadczenia międzynarodowe zdobył w Europejskiej Komisji Gospodarczej ON Z, Banku Światowym i w Eurostacie. Od lat 90. wchodzi w skład organów doradczych ministerstw i rad naukowych oraz kieruje zespołami badawczymi, prowadził też autorskie wykłady w kilku krajowych uczelniach. Członek Komitetu Prognoz PAN . Jest aktywnym publicystą i komentatorem gospodarczym. Specjalizuje się w empirycznych badaniach z zakresu ekonomii stosowanej. Autor kilkuset raportów i artykułów.
Okładka książki Influencer marketing w dobie nowych mediów

44,90 zł 40,48 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,48 zł

Media społecznościowe zawładnęły nie tylko czasem wolnym ich użytkowników, lecz także budżetami komunikacyjnymi firm, które doskonale odnajdują się w ich przestrzeni. Stały się one również doskonałymi platformami do rozwoju influencer marketingu, a osoby influencerów zyskują tam status gwiazd. Ich niezwykły potencjał nie mógł umknąć właścicielom marek, dla których influencerzy każdego dnia stają się wyjątkowymi ambasadorami, adwokatami, a w wielu wypadkach także rzecznikami. lnfluencer marketing to obecnie jedno z najbardziej kreatywnych narzędzi komunikacyjnych, w połączeniu z nowymi mediami tworzące w oczach potencjalnego i aktualnego klienta niezwykłą wartość, której oryginalność inspiruje, motywuje i kreuje bardzo konkretne działania nabywcze. Co warte podkreślenia, influencer marketing wydaje się nie znać ograniczeń wiekowych, doskonale daje sobie radę zarówno w najmłodszych, jak i najstarszych grupach odbiorców, stwarzając tym ostatnim szanse na nieznane im dotychczas doznania.
Okładka książki Modelowanie organizacji dynamicznej

40,00 zł 32,32 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,32 zł

Książka jest podsumowaniem badań autora, których celem było przygotowanie koncepcji modelu organizacji dynamicznej (OD). Zawiera następujące składowe: segment zdolności organizacyjnych OD, segment strukturalny OD, segment psychospołeczny OD, segment zarządczy OD. Połączenie owych segmentów w metodologiczną całość zapewnia OD „poruszanie się” w bezpiecznym polu dynamicznej równowagi, jako kluczowym paradygmacie proponowanego modelu. Zbalansowanie poziomu czynników opisujących poszczególne segmenty stwarza elastyczne i adaptabilne warunki do funkcjonowania OD w coraz bardziej turbulentnym otoczeniu. Książka przeznaczona jest dla kadry naukowo-dydaktycznej i studentów uczelni ekonomicznych, technicznych i menedżerskich, politechnik oraz uniwersytetów przyrodniczych, w których występują takie kierunku jak: Zarządzanie, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, Ekonomia, Logistyka.
Okładka książki Efekt viralowy. Jak tworzyć chwytliwe treści, które same się rozprzestrzeniają

44,90 zł 35,37 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,37 zł

Dlaczego niektóre anegdoty czy plotki rozprzestrzeniają się jak wirusy? Dlaczego pewne produkty bądź usługi stają się popularne wśród konsumentów, a inne nigdy nie osiągają sukcesu? Czy można nauczyć się zarażać ideami i sprawić, aby nasze treści stały się viralem? Niezależnie od tego, czy zawodowo zajmujesz się marketingiem, polityką, inżynierią, prowadzisz własną firmę, czy jesteś wykładowcą, musisz wiedzieć, jak zyskać rozgłos dla swoich produktów czy idei. Menedżerowie marek chcą, aby mówiono o ich produktach. Politycy chcą, by ich poglądy rozniosły się w społeczeństwie. Liderzy chcą, by podążano za ich wizją i strategią. Ta książka zawiera wyjaśnienie przyczyn, dla których pewne treści stają się tematem rozmów, są udostępniane lub naśladowane. Jonah Berger, profesor marketingu z Wharton School, pokazuje, jak oddziaływanie społeczne przyczynia się do sukcesu produktów, usług czy zachowań. Wraz ze swoim zespołem Berger wyodrębnił sześć kluczowych zasad STEPPS, które sprawiają, że pewne treści stają się zaraźliwe. Te sześć zasad viralowości posiadają produkty lub idee, które stanowią walutę społeczną, wywoływane są przez skojarzenia, same wywołują emocje, są jawne oraz mają praktyczną wartość, a także dają się wpleść w opowieść. Książka Efekt viralowy zawiera zarówno wyniki przełomowych badań naukowych oraz najnowszą wiedzę na temat działania marketingu szeptanego i psychologii tłumu, jak i fascynujące historie zwykłych ludzi, produktów i idei, którym udało się osiągnąć sukces dzięki zastosowaniu omówionych w niej narzędzi. Dowiesz się z niej m.in, w jaki sposób luksusowa restauracja zdobyła popularność dzięki zwykłej kanapce, dlaczego niektóre kampanie przeciw narkotykom mogą przyczyniać się do wzrostu narkomanii oraz dlaczego ponad 200 milionów konsumentów obejrzało reklamę z pozoru wyjątkowo nudnego produktu – blendera. A przede wszystkim znajdziesz w tej książce konkretne i skuteczne techniki, pozwalające ci stworzyć teksty, reklamy, nagrania wideo czy posty na FB, którymi twoi odbiorcy będą chcieli się spontanicznie podzielić. *** Jeśli zależy ci na tym, aby zdobyć większy rozgłos, zwłaszcza gdy masz do dyspozycji niewielki budżet, musisz przeczytać tę książkę. Efekt viralowy zdradza, w jaki sposób sprawić, by twój produkt zyskał szalone powodzenie. — Chip Heath, współautor książek Przyczepne historie oraz Decyduj Dlaczego niektóre idee rozprzestrzeniają się nagle, niemalże z dnia na dzień, a inne po prostu znikają? Co sprawia, że niektóre produkty zyskują ogromną popularność, podczas gdy innym nigdy się to nie udaje? Jonah Berger zna odpowiedzi na te pytania, a teraz dzięki jego książce Efekt viralowy my również ją znamy. - Charles Duhigg, autor bestsellera Siła nawyku Zaraźliwy traktat na temat marketingu viralowego (…) Berger pisze z werwą i w atrakcyjny sposób, zręcznie biorąc pod lupę kwestie z pogranicza psychologii poznawczej i zachowań społecznych, a jego celem jest pomoc ludziom biznesu w zdobywaniu rozgłosu. W efekcie otrzymujemy przydatny i zajmujący elementarz, który przedstawia diagnozę niezliczonych i wprawiających w konsternację epidemii w kulturze popularnej. „Publishers Weekly” *** JONAH BERGER jest profesorem na Wydziale Marketingu w Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii. Ma w swoim dorobku kilkadziesiąt artykułów opublikowanych w prestiżowych czasopismach naukowych, a o wynikach jego badań pisano w: „The New York Times”, „The Wall Street Journal”, „The Washington Post”, „Harvard Business Review”, „BusinessWeek” oraz „Fast Company”. Berger otrzymał wiele nagród zarówno jako naukowiec, jak i pedagog, w tym także tytuł „Iron Prof.”, przyznawany w konkursie organizowanym przez Wharton School. Oprócz Efektu viralowego, napisał także książkę Nieświadome wybory. Ukryte czynniki wpływające na nasze zachowanie (wyd. MT Biznes, Warszawa, 2017r.)
Okładka książki Funkcjonowanie przedsiębiorstwa na rynku...

42,00 zł 23,01 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,01 zł

Przedłożona do recenzji monografia zawiera łącznie 173 strony. Jej treści zebrane zostały w 13 punktach merytorycznych, właściwie wyodrębnionych w stosunku do zaproponowanego tematu. Dostrzec można przemyślany, logiczny główny wątek rozważań, przeplatający się przez cały układ strukturalny pracy. W sposób syntetyczny – zgodnie z częścią tytułu – Autor dokonał przeglądu i analizy uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym, wskazując najważniejsze aspekty tego zjawiska. Monografia napisana jest językiem przystępnym dla Czytelnika, zawiera nie tylko rozważania teoretyczne, ale także dużo informacji o charakterze praktycznym. Dzięki temu można ją polecić jako bardzo dobre źródło poznawcze i poszerzające wiedzę w zakresie przedsiębiorstw na rynku kapitałowym. Może być pomocna dla studentów zarządzania, ekonomii i finansów, ale także dla przedsiębiorców chcących w sposób efektywny prowadzić swoje przedsiębiorstwo przez meandry rynku kapitałowego. Z recenzji prof. US. dr hab. Wojciecha Drożdża
Okładka książki Przekształcanie pracy. Perspektywa pracownika i organizacji

74,00 zł 59,72 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 59,72 zł

Książka omawia bardzo ważne i aktualne zagadnienie proaktywności w miejscu pracy, stanowiącej podstawę uzyskiwania pożądanych efektów w wymiarze organizacji – wydajności, kreowania zmian, innowacyjności. Specyficznym rodzajem szeroko rozumianej proaktywności w organizacjach są tzw. zachowania modyfikujące granice pracy – job crafting behaviors (JCB). Polegają one na samodzielnie inicjowanych i dokonywanych przez pracowników zmianach w zadaniach zawodowych, relacjach społecznych, a także w poznawczym kreowaniu obrazu pracy. Wymienione rodzaje aktywności mogą przyczynić się nie tylko do wzrostu wydajności zadaniowej pracownika, ale także poczucia sensu pracy. Autorka łączy w publikacji analizę determinant jednostkowych oraz organizacyjnych – istotnych dla przekształcania pracy, a jednocześnie ukazuje efekty, do jakich może prowadzić. Wnioski sugerują, iż źródeł JCB należy poszukiwać nie tylko w obszarze projektowania pracy, ale szerzej – w kontekście organizacyjnym i społecznym, z istotną rolą przywództwa oraz zarządzania ludźmi. Jest to oryginalne i interesujące opracowanie o dużych walorach praktycznych, prezentujące zagadnienia ważne z punktu widzenia zarówno organizacji, zarządzających nimi menedżerów, jak i zatrudnionych w nich pracowników. Doceniając zgromadzony przez Autorkę materiał, zakres przeprowadzonych analiz oraz postawionych wniosków, wyrażam przekonanie, że książka zainteresuje duże grono odbiorców. Będzie stanowić wartościowe źródło wiedzy dla studentów, doktorantów czy młodych pracowników nauki, a także w przystępny sposób przybliży poruszaną problematykę praktykom biznesu. Dr hab. Katarzyna Gadomska-Lila, prof. US
Okładka książki Modele w ekonomii

39,00 zł 28,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,00 zł

Publikacja prezentuje zastosowanie modeli w różnych dziedzinach szeroko rozumianej ekonomii. Część tekstów ma charakter przeglądowy i dotyczy ewolucji takiego podejścia, na przykład do przedsiębiorstwa międzynarodowego, skutków integracji handlowej oraz interakcji między polityką pieniężną i fiskalną. Inne ukazują wyniki badań autorów, wykorzystujących tę metodykę do tak różnorodnych problemów, jak sposoby podejmowania decyzji w bankach centralnych, dzietność, wpływ podatków i transferów na dochody gospodarstw domowych, kurs walutowy czy przestrzenne zróżnicowanie jakości środowiska. Taka kompozycja książki wynika z intencji jej pomysłodawców i realizatorów – są to bowiem studia ofiarowane profesorowi Wojciechowi Maciejewskiemu w osiemdziesiątą rocznicę urodzin, a cała działalność naukowa profesora Maciejewskiego polegała właśnie na budowaniu modeli i wykorzystywaniu ich do odpowiadania na różne pytania ekonomiczne. ****** Economic Models A Jubilee Book in Honour of Professor Wojciech Maciejewski The publication presents various applications of models in economics. Several texts explore the evolution of model approach in selected areas of economics, e.g. trade integration, theory of a multinational corporation, and interactions between monetary and fiscal policy. Other texts present the results of research studies on decision making in central banks, fertility, the impact of taxes and social transfers on household income, exchange rate, and environmental inequality. The book is dedicated to Professor Wojciech Maciejewski on his 80th bithday.
Okładka książki Republika Samsunga

49,99 zł 32,04 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,24 zł

Książka o blaskach, ale i cieniach firmy Samsung. O tym, jak stara(ła) się wyprzedzićApple w roli lidera rynku, ale też o przekrętach i wykorzystywaniu pracowników. Wg TheWall Street Journal czyta się jak dobry thriller, przemierzając trzy pokolenia rodzinnychintryg, defraudacji, łapówek, korupcji, prostytucji i innych złych zachowań.Nominowana do ""Biznesowej książki roku"" przez The Financial Times.To też książka nie tylko o samej firmie Samsung, ale o Korei, branży technologicznej iznaczeniu technologii dla współczesnego świata, a także budowaniu wizerunku ikomunikacji. Poznajmy różne kultury biznesu i różnorodne podejścia do relacji z firmą, aleteż proces tworzenia się globalnej korporacji, która ma realny wpływ na świat i na relacjegospodarcze.
Okładka książki Sport to pieniądz. Współczesny sport w świecie biznesu

40,00 zł 28,32 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,32 zł

Sport to pieniądz. To stwierdzenie (a zarazem tytuł książki Laury Stepan)oddaje istotę tych szczególnych praktyk kulturowych, które zwykliśmy do dziś(pomni odleglejszych czasów) otaczać aurą romantyzmu, heroizmu i bohaterstwa.Tymczasem sport współczesny, jak dowodzi autorka, jest jedną z najważniejszych idochodowych obecnie gałęzi przemysłu i rozrywki. Laura Stepan pokazuje różneaspekty biznesowego funkcjonowania sportu (zajmuje się kwestiami marketingu,sponsoringu, marki, ale też takim zawodem, jakim jest bycie agentem sportowym),zaś teoretyczne uwagi ubarwia pouczającymi wywiadami etnograficznymi. Tym samymSport to pieniądz jest lekturą z pewnością pouczającą, a dla wielu, którzyinteresują się tą problematyką, publikacją wartościową i godnąrefleksji.prof. Mariusz CzubajLaura Stepan ukończyła ekonomięfinansową na Uniwersytecie w St Andrews w Wielkiej Brytanii. Po studiachpracowała między innymi dla największego funduszu inwestycyjnego na świecie,firmy BlackRock, w Londynie oraz dla Citibanku i jako konsultantka dla funduszyprivate equity w Bain & Company w Warszawie. Poza światem finansów jej pasjąjest od dziecka sport, również ten wyczynowy (m.in. brała udział w lokalnych imiędzynarodowych turniejach w golfie, tenisie i siatkówce).
Okładka książki Zarządzanie wiedzą w organizacjach w dobie...

59,90 zł 45,25 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,25 zł

Problem starzenia się społeczeństw nabiera coraz większego znaczenia dla nich samych i gospodarki, dlatego rządy państw, a także inne organizacje podejmują działania mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom tego zjawiska. Przyczyny są dość złożone i mają podłoże zarówno społeczne, ekonomiczne, jak i obyczajowe. Trend senioralizacji społeczeństwa, który już dawno został zauważony przez marketing, sprzedaż i reklamę, w zarządzaniu wiedzą jest wciąż zjawiskiem wymagającym szczegółowego badania.Celem książki jest sprawdzenie, czy i jak ważnym elementem jest wykorzystanie potencjału wiedzy u pracowników 50+; określenie czynników kształtujących potrzeby tworzenia systemów sukcesji wiedzy z uwzględnieniem specyfiki danej gałęzi gospodarki; zidentyfikowanie czynników ograniczających lub uniemożliwiających wprowadzanie efektywnych systemów; porównanie stanu deklarowanego przez respondentów ze stanem rzeczywistym w obszarze zarządzania wiedzą osób 50+. Celem praktycznym opracowania jest stworzenie optymalnego modelu zarządzania wiedzą w organizacji, który jest zgodny z prawodawstwem międzynarodowym, unijnym i polskim, opartym na najnowszych trendach w zarządzaniu oraz spójnym z wynikami otrzymanych badań.Część teoretyczna pracy została poświęcona przeglądowi metod zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia zarządzania wiedzą w organizacjach. Część badawcza została napisana na podstawie analizy badań ankietowych 560 respondentów przeprowadzonych w 16 organizacjach o charakterze produkcyjnym, usługowym oraz w administracji.Opracowanie zawiera cztery rozdziały łączące w sobie cechy opisowe i empiryczne. Pierwszy rozdział prezentuje przegląd doktryn kierowania ludźmi w kontekście zarządzania wiedzą w organizacji. W drugim rozdziale przedstawiono współzależny system prawny, zaczynając od dokumentów opracowanych przez Organizację Narodów Zjednoczonych, OECD, Unię Europejską oraz Polskę. Rozdział trzeci opisuje grupę badawczą oraz badanie pilotażowe. W czwartym rozdziale opisano model pozwalający na efektywne przejmowanie wiedzy z uwzględnieniem specyfiki osób 50+, jego założenia oraz zastosowanie. Opracowanie zawiera też opis zarządzania zdalnego w czasach COVID.
Okładka książki Systemy informacyjne w przedsiębiorstwach...

59,90 zł 39,41 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,41 zł

Rozważania zawarte w książce koncentrują się wokół problematyki zasilania informacyjnego procesów decyzyjnych w działalności marketingowej prowadzonej w firmach handlowych. Skoncentrowano się na funkcjach i elementach systemu wspomagania decyzji marketingowych, technologiach informacyjnych oraz zbiorach niezbędnych informacji w strategicznych i operacyjnych obszarach działalności przedsiębiorstw handlowych. Zasadniczym celem prowadzonych rozważań jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, jak firmy prowadzące działalność handlową powinny organizować oraz wykorzystywać system informacyjny i technologie z nim związane, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na użyteczne informacje rynkowe i marketingowe, aby podejmować dobre decyzje sprzyjające osiąganiu celów marketingowych, finansowych, ekonomicznych i pozaekonomicznych w warunkach zrównoważonego rozwoju.W przedsiębiorstwach handlowych systemy informacyjne mają szczególne zastosowanie w obszarze działań związanych z obrotem towarowym, marketingiem i logistyką (systemy automatycznej identyfikacji towarów, systemy elektronicznej wymiany danych, CRM, automation marketing, edukacja potencjalnego klienta). Zastosowanie nowoczesnej technologii informacyjnej (TI) w zarządzaniu marketingowym sprzyja wzmacnianiu konkurencyjności firmy handlowej.Książka uwzględnia potrzeby różnych segmentów czytelników. Stanowi wartościowe źródło wiedzy dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw handlowych, menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie ofertą marketingową, podejmowanie decyzji strategicznych oraz operacyjnych. Książka adresowana jest także do pracowników uczelni badających procesy informacyjne dokonujące się w sektorze handlu oraz do studentów uczelni ekonomicznych, zwłaszcza studiujących na kierunkach zarządzanie, handel i marketing oraz logistyka.
Okładka książki Zarządzanie funduszami strukturalnymi UE...

49,99 zł 32,83 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,83 zł

Książka przedstawia wielopłaszczyznowe ujęcie zarządzania projektami współfinansowanymi z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej w kontekście rozwoju regionalnego. W obliczu bieżącej debaty o przyszłości polityki spójności UE i formułowanych argumentów o nowych kierunkach interwencji strukturalnej, które implikują zmiany na wszystkich poziomach rozwoju regionalnego, problem podjęty w pracy należy uznać za aktualny i ważny dla dyscypliny nauk o zarządzaniu.Publikacja może być przydatna zwłaszcza dla pracowników urzędów centralnych i regionalnych w Polsce ubiegających się o projekty finansowane z funduszy Unii Europejskiej. Jest ona adresowana również do pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów i słuchaczy szkół menedżerskich i programów MBA. Zalecić ją można również do wykorzystania przez środowisko biznesu jako pomoc w określaniu kierunków rozwoju przedsiębiorstw w kontekście możliwości uzyskania finansowania zgodnie z priorytetami wspieranymi w strategicznych programach Unii Europejskiej i Polski.
Okładka książki Jutro w Nowym Jorku

84,00 zł 67,78 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,16 zł

Pan jest niebezpieczny - powiedział do Rafała Brzoski premier Donald Tusk gratulując mu podczas gali wręczania nagrody im. Jana Wejcherta. On sam niebezpieczeństwa jednak szczęśliwie omija. Nie boi się prawdziwych rekinów. W przenośni i dosłownie. Rafał Brzoska to najmłodszy polski milioner i doświadczony menedżer. Prawdziwy bohater współczesności. Determinacją udowadnia, że wszystko jest możliwe – wystarczy w to wierzyć i konsekwentnie do tego dążyć. Zaczynał jako kolporter we własnej firmie. Teraz prowadzi biznes bez kompleksów w kraju i na całym świecie. Specjalizuje się w tworzeniu nowych rynków o dużym potencjale wzrostu. Najsłynniejszy z nich to Paczkomaty InPost. Ma mnóstwo energii i pomysłów na kolejne biznesy. Chociaż dziś Rafał Brzoska jest w Krakowie lub Warszawie, to zamierza być „Jutro w Nowym Jorku”. W rozmowie z Pawłem Oksanowiczem opowiada nie tylko o swoim życiu i biznesie, ale też zdradza w jaki sposób mimo wielu przeszkód i trudności udało mu się tak szybko rozwinąć firmę oraz podpowiada, jak każdy może osiągnąć sukces.
Okładka książki Sztuczna inteligencja we współczesnych organizacjach. Jak autonomiczne systemy mogą wpływać na firmy, modele biznesowe i rynki?

74,00 zł 65,25 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 59,72 zł

Inteligentne, autonomiczne i samouczące się systemy są z jednej strony przedmiotem zaawansowanych badań, z drugiej zaczynają znajdować zastosowania w biznesie. Oparte głównie o metody tzw. nauczania ze wzmocnieniem (ang. Reinforcement Learning, RL) są fundamentem nie tylko Przemysłu 4.0, ale też współczesnych rynków finansowych czy marketingu internetowego.Istnieje coraz więcej udanych wdrożeń takich systemów, ale wciąż niewiele z nich zapewnia rzeczywistą wartość biznesową. Zrozumienie podstaw ich działania oraz sposobów, na jakie mogą generować wartość, pomoże nie tylko wspierać już realizowane inicjatywy sztucznej inteligencji, ale także projektować nowe tak, by zwiększać przewagę konkurencyjną.Głównym celem publikacji jest przedstawienie tych nowoczesnych i wyrafinowanych metod menedżerom i ekspertom z zakresu zarządzania. Autor, na podstawie dogłębnych badań ponad 100 projektów, przedstawia podstawowe zasady leżące u podstaw systemów autonomicznych, ich zastosowania w różnych branżach, wpływ na modele generowania wartości, firmy oraz rynki.Książka pomoże liderom w racjonalnym sformułowaniu uzasadnienia biznesowego dla samouczących się produktów czy usług, decydentom i inwestorom w ocenie potencjału biznesowego nowych autonomicznych projektów, a przedstawiciele środowisk naukowych znajdą w niej inspirację do przyszłych badań.Publikacja podejmuje ważną tematykę zastosowań sztucznej inteligencji w zarządzaniu. Obszar ten nie doczekał się jeszcze w Polsce zwartych opracowań adresowanych do menedżerów i studentów. Praca może wypełnić tę lukę informacyjną na rynku polskim.Prof. dr hab. Jerzy Korczak
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,82 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 11,25 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,90 zł
Okładka książki Zjedz tę żabę

23,56 zł
29,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,96 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,64 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,49 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,63 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj