W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Autor bestsellerów Leniwy umysł i Buntownicy opowiada o tym, co możemy zrobić, aby wspiąć się na nieosiągalne dotąd wyżyny i pomóc w tym innym.
Nasz świat ma obsesję na punkcie talentu. W szkołach chwalimy utalentowanych uczniów, w sporcie zachwycamy się naturalnymi zdolnościami, w muzyce szukamy cudownych dzieci. Podziwiamy ludzi, którzy mają wrodzoną przewagę nad innymi, i zapominamy zastanowić się nad tym, jaką kto pokonał drogę, aby coś osiągnąć. Tymczasem wszyscy możemy doskonalić się w sztuce doskonalenia się. Bazując na przełomowych wynikach badań, zaskakujących spostrzeżeniach i żywych opowieściach,
Adam Grant przedstawia nowy schemat podsycania aspiracji i przekraczania oczekiwań. Prowadzi nas z sali lekcyjnej do sali posiedzeń zarządu, z placu zabaw na stadion olimpijskich, z wnętrza Ziemi w Kosmos. Udowadnia, że miarą postępu nie jest ciężka praca, lecz trwałość wniosków, a o rozwoju świadczy nie skala geniuszu człowieka, tylko charakter, który udało mu się zbudować. Grant pokazuje, jak doskonalić charakter i budować struktury motywacyjne sprzyjające uwalnianiu potencjału. Podpowiada, w jaki sposób projektować systemy, które zapewnią większe szanse ludziom dotychczas niedocenianym i lekceważonym. Wielokrotnie opisywano już nawyki supergwiazd, którym udało się dokonać nadzwyczajnych rzeczy.
Ta książka dowodzi, że takie osiągnięcia są w zasięgu każdego człowieka – a prawdziwą miarą potencjału nie jest wysokość szczytu, który udało mu się zdobyć, lecz droga, którą musiał przejść. Ta błyskotliwa książka obala wszystkie nasze dotychczasowe założenia dotyczące doskonalenia się i sukcesu. Żałuję, że nie mogę cofnąć się w czasie, żeby ją sprezentować młodszej wersji samej siebie. Na pewno pomogłoby mi to kroczyć ścieżką postępu z większą radością. – Serena Williams, 23-krotna mistrzyni indywidualnego Wielkiego Szlema Tę książkę powinni przeczytać rodzice, liderzy, trenerzy i członkowie każdej rady pedagogicznej. Adam Grant wyjaśnia, jak bardzo myliliśmy się w kwestii doskonalenia potencjału. — Mark Cuban, inwestor w programie telewizyjnym Shark Tank, właściciel Dallas Mavericks, współzałożyciel Cost Plus Drugs [tylne skrzydełko] Adam Grant jest psychologiem organizacji na Wharton, gdzie przez siedem lat z rzędu plasował się na czele rankingu najlepszych wykładowców. Jego książki sprzedały się w milionach egzemplarzy, a wystąpienia TED mają ponad 30 milionów wyświetleń. Jest gospodarzem podcastu „Re:Thinking”. Jego pionierskie badania nad motywacją i sensem pozwalają ludziom realizować aspiracje i przekraczać oczekiwania, jakie formułują wobec nich inni. W 2021 roku artykuł o biernym usychaniu zaskarbił sobie uwagę największej liczby czytelników „New York Timesa”. Grant jest zaliczany do najbardziej wpływowych teoretyków zarządzania, znalazł się na liście 40 Under 40 magazynu „Fortune”. Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne (APA) oraz National Science Foundation uhonorowały go nagrodami za wybitne osiągniecia naukowe. Ukończył studia licencjackie na Harvardzie, a stopień doktora uzyskał na Uniwersytecie Michigan. W młodości startował w amerykańskich igrzyskach olimpijskich dla młodzieży w skokach do wody. Mieszka w Filadelfii z żoną i trojgiem dzieci.
Książka przedstawia zagadnienia powstania ustawy o ekonomii społecznej, a także filozoficzno-prawne podstawy ekonomii społecznej oraz jej wpływ na wspólnotę stojącą przed wyzwaniami współczesności. Porusza również wątki międzynarodowe i ponadnarodowe związane z ekonomią społeczną. Analiza powyższych kwestii prowadzona jest z wykorzystaniem inspiracji zaczerpniętych z metody Fontes, polegającej na systematycznym, ukierunkowanym i zamierzonym obserwowaniu zjawisk społecznych i ich skutków. Opracowanie przeznaczone jest dla przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej, szczególnie dla pracowników urzędów marszałkowskich i pomocy społecznej. Powinni po nią sięgnąć pracownicy naukowi wydziałów prawa i administracji oraz studenci kierunków: prawo, administracja i praca socjalna. "Niewątpliwym walorem opracowania jest jego praktyczne znaczenie i możliwość wykorzystania zawartych w nim treści jako swoistego przewodnika w planowaniu i realizacji działań na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu - tak przez przedstawicieli sektora obywatelskiego, jak również administracji (w szczególności jednostek samorządu terytorialnego), zwłaszcza w dobie zmieniających się warunków polityczno-gospodarczych i pojawieniu się nowych wyzwań". z recenzji dr hab. Agaty Barczewskiej-Dziobek, profesor Uniwersytetu Rzeszowskiego
W naszym stale zmieniającym się świecie sukces i prawdziwe szczęście znajdą tylko ci, którzy nie tylko potrafią się zmienić, ale opanują tę umiejętność do perfekcji i staną się mistrzami zmian. Perspektywa zmian jest ekscytująca, ale budzi też pewne obawy. Jednak to właśnie owe zmiany stanowią klucz do sukcesu, bogactwa i prawdziwej satysfakcji w życiu osobistym i zawodowym. Brian Tracy pokazuje, jak dosłownie stworzyć siebie na nowo – oddzielić przeszłość grubą kreską i zacząć od nowa budować karierę i życie, o których zawsze marzyłeś. Ta książka podpowie ci, jak: • zrozumieć, co jest dla ciebie naprawdę ważne • przejąć kontrolę nad swoją karierą – raz na zawsze • znaleźć wymarzoną pracę • zmienić nieoczekiwane, pozornie negatywne zdarzenia w możliwości rozwoju • podnieść swoje zdolności zarobkowe • nabrać pewności siebie i podejmować ryzyko oraz stanowcze kroki, które mogą przynieść prawdziwe korzyści. Brian Tracy – cieszący się międzynarodowym uznaniem ekspert psychologii sukcesu pomógł tysiącom ludzi w stworzeniu nowego ja – tak jak sam ciągle tworzył siebie na nowo, dzięki czemu doszedł do imponujących rezultatów w swoim życiu i swojej karierze. Przedstawiona tu siedmiostopniowa metoda Tracy’ego pozwoli ci przede wszystkim zbudować pewność siebie potrzebną, by spojrzeć śmiało w przyszłość, podejmować ryzyko i stworzyć dla siebie inspirujące nowe życie. Dysponujesz jedyną w swoim rodzaju mieszanką talentu, wiedzy, umiejętności, doświadczenia i ambicji. Kiedy odkryjesz swoje wyjątkowe zdolności, droga do nowego życia stanie przed tobą otworem. Poznaj sprawdzony siedmiostopniowy proces, który możesz wykorzystać w każdym wieku i na każdym etapie, aby świadomie wykreować pozytywne zmiany w twoim życiu. Siedem kluczowych kroków do pozytywnych zmian: • ponowna ocena - kiedy i w jaki sposób możesz spojrzeć z dystansu na wszystko, co ma wpływ na twoje życie • ponowne przemyślenie - nauka zadawania właściwych pytań dotyczących danej sytuacji • reorganizacja - usprawnienie każdego aspektu życia zawodowego i osobistego, by osiągnąć maksymalną efektywność • restrukturyzacja - gospodarowanie swoim czasem, energią, pieniędzmi i innymi zasobami, tak by przeznaczyć je na realizację priorytetów • przeprojektowanie - uproszczenie wszystkich procesów i delegowanie zadań • tworzenie siebie na nowo – znalezienie odpowiedzi na pytanie, co zrobiłbyś inaczej, gdybyś mógł (lub musiał) zacząć życie i karierę od zera • odzyskiwanie kontroli - tylko ty masz kontrolę nad swoim życiem i przeznaczeniem. Ta kontrola nie jest ciężarem, przeciwnie – to największy dar, który pomoże ci odmienić życie Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu osobistych i biznesowych celów szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 55 innych krajach.
Jak rozwiązywać strategiczne problemy, zarządzać niepewnością i przygotować organizację na zmianę Problemy stają się coraz bardziej złożone, wieloaspektowe i trudne, a otoczenie – coraz bardziej nieprzewidywalne, czego dowiodła pandemia koronawirusa i zakłócenia w dostawach towarów w wyniku konfliktów w różnych częściach świata. Aby sprostać tym przeciwnościom, organizacje powinny być zwinne i nieperfekcyjne, tolerować niejednoznaczność, brać pod uwagę przeciwieństwa, nieustannie eksperymentować i podejmować ryzyko. Nieperfekcjonizm to strategia w działaniu. Rob McLean i Charles Conn omawiają sześć stosowanych przez światowych liderów wzajemnie wzmacniających się sposobów myślenia o rozwiązywaniu problemów. Są to: nieograniczona ciekawość wobec każdego elementu problemu postrzeganie świata okiem ważki, czyli z różnych perspektyw dążenie do zachowania zdarzeniowego i ciągłe eksperymentowanie wykorzystanie inteligencji zbiorowej i uznanie, że nie powinno się przeceniać swoich umiejętności stosowanie metody „pokaż i powiedz” ze świadomością, że storytelling wywołuje działanie uwolnienie się od perfekcjonizmu i duża tolerancja wobec wieloznaczności. Umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów można się nauczyć! Poznaj możliwości, jakie stwarza liderom akceptacja nieperfekcyjności, wieloznaczności i eksperymentowania. Naucz się, jak rozwiązywać nawet najtrudniejsze i enigmatyczne problemy dzięki podejmowaniu ryzyka i zaakceptowaniu wszechobecnej niepewności. To lektura obowiązkowa dla menedżerów, członków zarządów, przedsiębiorców, założycieli firm oraz liderów organizacji non profit i sektora publicznego, którzy poszukują praktycznych strategii, by sprawniej poruszać się w coraz bardziej wymagającym świecie. Wciągający zbiór często nowatorskich i znakomitych rad dla liderów biznesu, bazujący na wieloletnim doświadczeniu autorów i zawierający wiele zapadających w pamięć przykładów decyzji oraz ich konsekwencji. Nieperfekcjonizm jest wpływową koncepcją. — prof. Daniel Kahneman,laureat Nagrody Nobla Książka McLeana i Conna jest jak powiew świeżego powietrza wśród książek o strategiach biznesowych. Autorzy trafnie uznają umiejętność rozwiązywania problemów za najważniejsze narzędzie w rękach stratega i omawiają sześć różnych sposobów myślenia o trudnych sytuacjach w warunkach niepewności. Jeśli twoja firma zmaga się ze „strategiami” przygotowania budżetu na trzy lata, zapoznaj się z tą książką jak najszybciej. Dzięki niej poznasz skuteczne sposoby radzenia sobie z niepewnością i złożonością. — prof. Richard Rumelt,autor książek Dobra strategia, zła strategia oraz Sedno strategii W szybko zmieniającym się świecie zwinne sposoby strategicznego myślenia są ważniejsze niż tradycyjne planowanie, które szybko staje się przestarzałe. W moim odczuciu autorom udało się uchwycić istotę ryzyka i podejmowania decyzji. — Eric Schmidt,były CEO, Google Robert McLean –kawaler Orderu Australii, emerytowany dyrektor McKinsey & Company, członek zarządu fundacji The Nature Conservancy w Australii i Azji, dyrektor the Paul Ramsay Foundation, największej australijskiej organizacji dobroczynnej. Były dziekan Australian Graduate School of Management i stypendysta programu Fulbrighta w Graduate School of Business na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku. Charles Conn – inwestor, działacz na rzecz ochrony środowiska, przedsiębiorca. Współzałożyciel firmy Monograph Capital, inwestującej w przedsięwzięcia z zakresu nauk przyrodniczych. Były dyrektor generalny the Rhodes Trust na Uniwersytecie Oksfordzkim. Zasiada lub zasiadał w zarządach wielu firm i organizacji non-profit, takich jak Patagonia, the Mandela Rhodes Foundation w Afryce Południowej oraz The Nature Conservancy European Council. Były założyciel i dyrektor generalny Ticketmaster-Citysearch, były partner w McKinsey & Company. Absolwent Uniwersytetu Harvarda, Uniwersytetu Oksfordzkiego i Uniwersytetu Bostońskiego.
Wskazówki, narzędzia i techniki niezbędne do tego, aby przenieść wyniki sprzedaży na wyższy poziom i odnieść sukces Trudne czasy w gospodarce, internetowa walka cenowa, sceptycznie nastawieni klienci… Milion wymówek powstrzymuje cię przed osiągnięciem celów sprzedażowych i dochodowych. Pamiętaj: 20 procent najlepszych sprzedawców przeprowadza 80 procent sprzedaży, bez względu na przeszkody. Uzyskują przewidywalne i doskonałe wyniki w zmiennym środowisku. Możesz dołączyć do tego grona, jeśli tylko opanujesz najlepsze techniki sprzedaży! Porzuć zatem chaotyczne działania i skoncentruj się na tym, co naprawdę działa. Skorzystaj z najlepszych praktyk zawartych w tej biblii handlowca profesjonalisty. Znajdziesz tu m.in.: siedem sposobów wykrycia (i uniknięcia) nierokującego klienta ćwiczenia umysłowe, które pozwalają przekształcić odrzucenie w iskrę zainteresowania sposób na to, jak połączyć sprzedaż relacyjną, konsultacyjną i edukacyjną najpotężniejsze pytanie, które można zadać klientowi praktyczne wskazówki pozwalające ulepszyć prezentację i potroić sprzedaż skuteczne narzędzie, które pozwala natychmiast zmienić obojętnych ludzi w klientów podpowiedzi, co mówić, gdy klient narzeka na cenę wyjaśnienie, dlaczego „pomyślę o tym” oznacza w języku klienta „żegnam” – i jak unikać tych słów 7 kluczowych technik, które odpowiadają za 90 % procent udanych transakcji rady, jak uzyskać powtórne zakupy w „społeczeństwie rekomendacji” prawdziwe powody, dla których klienci nie kupują strategie, które pozwolą zwiększyć skuteczność działań podpowiedzi, jak podwoić ilość czasu spędzanego twarzą w twarz z obiecującymi klientami i osiągać z tego korzyści …i dużo, dużo więcej! Opanuj umiejętności, które zapewniają odpowiednią skuteczność i zarobki, o jakich zawsze marzyłeś. Naucz się podstaw i ciesz się swoją drogą na szczyt. BRIAN TRACY jest prezesem i dyrektorem generalnym firmy Brian Tracy International, specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju jednostek i organizacji. Jest uznanym na całym świecie szkoleniowcem z zakresu sprzedaży – przeszkolił więcej osób w większej liczbie branż i krajów niż jakikolwiek inny trener. Jest też autorem 55 bestsellerów, które przetłumaczono na 38 języków. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii. Michael Tracy jest przedsiębiorcą, trenerem i mówcą, jednym z najlepszych specjalistów w dziedzinie sprzedaży. Prowadził działalność w obszarach: marketingu, nowych technologii i szkoleń zawodowych. Przez ponad 13 lat uczył strategii i technik maksymalizacji potencjału ludzkiego – jako kierownik sprzedaży i trener, następnie jako właściciel firmy i dyrektor wykonawczy, obecnie jako założyciel Sales Journey?firmy rozwijającej edukację. Rekrutował, szkolił, zarządzał i motywował sprzedawców, którzy osiągnęli wielomilionowe wyniki. Zdobył doświadczenie w następujących obszarach: rozwój biznesu, sprzedaż, zarządzanie sprzedażą, profesjonalne prezentacje biznesowe, rozwój produktu, strategie negocjacji, przedsiębiorczość, marketing, utrzymanie klientów, coaching, szkolenia i przywództwo.
Wiem coś, czego nie wiesz, i chcę się tym z tobą podzielić Według Forrester Consulting 68 % kupujących B2B woli samodzielnie zdobywać informacje w internecie niż kontaktować się ze sprzedawcami. To dlatego, że – jak twierdzi ponad połowa z nich – przedstawiciele handlowi dostarczają zazwyczaj bezużytecznych materiałów i skupiają się bardziej na formie niż treści. Czy w związku z tym jesteśmy skazani na porażkę jeszcze przed spotkaniem z klientem? Nigdy w życiu! Anthony Iannarino przedstawia szczegółowy plan działania pozwalający odnieść sukces w sprzedaży. Uczy handlowców i każdego, kto sprzedaje usługi oraz produkty swojej firmy, jak edukować klienta, by być tylko krok przed nim, i jak podchodzić do każdej transakcji, tak by budować swój autorytet, nie umniejszając autorytetowi klienta. Ten jeden krok wystarczy, by klient potraktował nas jak partnera biznesowego i uznał za eksperta. Najważniejsze to zadawać dobre pytania. Iannarino wskazuje konkretne zasady i narzędzia, które pozwolą sprzedawcy stać się autorytetem w oczach klienta i pokazać mu rozwiązania, których on sam nie widzi. Obok strategii, taktyk i scenariuszów rozmów znajdziesz tu także zwroty niezbędne w kontakcie z klientami, w tym takie, które nie obniżą autorytetu klienta, a wskażą jego słabe strony. Nauczysz się, jak przeprowadzić klientów ze słabej pozycji, w której znaleźli się z powodu złych decyzji, nieodpowiedniego zrozumienia rynku lub po prostu pecha, do pozycji, w którejpoczują się silni. Pamiętaj, aby: ·postawić się na miejscu potencjalnego partnera strategicznego ·zachęcać do zmiany i zapewniać kontekst ·wyróżniać się w rozmowie sprzedażowej ·pomagać kupującemu na każdym etapie zaspokajania jego potrzeb. To książka dla wszystkich profesjonalistów zajmujących się sprzedażą produktów i usług klientom firmowym – rozsądna, skuteczna i oparta na zasadach, które będą miały natychmiastowy wpływ na wyniki. To także obowiązkowa lektura dla kadry kierowniczej, menedżerów i specjalistów operacyjnych, chcących doskonalić swoje umiejętności związane ze sprzedażą. Anthony Iannarino zdradza, jak zdobyć zdecydowaną przewagę konkurencyjną na dzisiejszym zatłoczonym rynku. Jego metodologia „One-Up” całkowicie zmienia zasady gry. — JEB BLOUNT, dyrektor generalny Sales Gravy i autor książki Sales EQ Anthony Iannarino jest drugim najlepszym na świecie pisarzem zajmującym się sprzedażą. To jego najlepsza praca! — JEFFREY GITOMER, autor Biblii handlowca i Czerwonej książeczki sprzedawcy „Wiem coś, czego nie wiesz”to świetna strategia. Ta książka prezentuje metody i taktyki prawdziwie doradczego podejścia. Musisz ją przeczytać! — CHRIS CHAMPAGNE, dyrektor generalny Champagne Consulting Group Inc. ANTHONY IANNARINO?od kilku dekad zajmuje się sprzedażą. Kierował zespołami w wysoce skomercjalizowanej branży zatrudniania pracowników. Zauważył, że najsilniejszą cechą wyróżniającą sprzedawcę jest jego zdolność do budowania wartości dla potencjalnego klienta w trakcie rozmowy. Spędza większość czasu na pisaniu, przemawianiu, prowadzeniu warsztatów i pomaganiu organizacjom sprzedażowym w transformacji ich tradycyjnego podejścia w podejście nowoczesne, oparte na budowaniu wartości, które doceniają kupujący i które prowadzi do wzrostu przychodów. Jest autorem książki Jedyny podręcznik sprzedaży, jakiego potrzebujesz. Codziennie publikuje wpisy na blogu thesalesblog.com.
Karty pracy ucznia 2 to sprawdzona i ceniona publikacja skorelowana z podręcznikiem, zawierająca rozwiązania ułatwiające nauczanie biznesu i zarządzania w zakresie podstawowym. Klucz odpowiedzi do Kart pracy ucznia jest dostępny na portalu dla nauczyciela
Ułatwiają pracę z uczniem dzięki różnorodnym zadaniom dostosowanym poziomem do jego wieku.
Skracają czas potrzebny na przygotowanie zajęć dzięki gotowym kartom pracy do każdej lekcji.
Pomagają zastosować zdobytą wiedzę w sytuacjach z życia codziennego dzięki zestawom pytań do każdej lekcji Z życia.
Kształcą umiejętność analizowania realnych sytuacji problemowych za pomocą Studiów przypadków.
Zastępują zeszyt przedmiotowy dzięki miejscom na notatki oraz gotowej notatce z lekcji Zapamiętaj.
Książka porusza tematykę zachowania równowagi pomiędzy pracą zawodową i życiem prywatnym. Problematyka ujęta jest z różnych perspektyw, zarówno pracownika, jak również menedżera zarządzającego zespołami ludzkimi. Autorzy opisują działania na rzecz zachowania równowagi praca-życie w odniesieniu do strategii społecznej odpowiedzialności biznesu i budowania zaangażowania pracowników. Charakteryzują instrumenty wspomagające równowagę, takie jak uelastycznianie pracy, ale także podkreślają rolę współczesnego lidera w realizacji polityki work-life balance. Ponadto publikacja ma uzmysłowić czytelnikowi skutki, jakie niesie brak zachowania równowagi praca-życie. Dzięki kompleksowemu przeanalizowaniu problematyki, książka może stanowić istotne wsparcie merytoryczne dla menedżerów w codziennej pracy oraz być istotnym źródłem wiedzy dla studentów studiów ekonomicznych.
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się zgodnie z tym, jaką ścieżką podąża myślenie o zarządzaniu jakością nie tylko w naszym kraju, ale przede wszystkim na świecie. Andrzej J. Blikle wychodzi z założenia, że nie może być mowy o skutecznym zarządzaniu bez położenia nacisku na jakość produktu i usługi, jakie się proponuje klientowi. Co więcej, nie ma mowy o wysokiej jakości bez dobrych, równorzędnych relacji w pracy. Stąd w kolejnym wydaniu swojej książki tak silny nacisk kładzie na zarządzanie turkusowe, czyli swego rodzaju partnerską demokrację - wolność, zaufanie, partnerstwo i współpracę wewnątrz organizacji. Połączenie doświadczeń praktycznych z wiedzą teoretyczną dało rezultat, który może satysfakcjonować zarówno praktyków, jak i teoretyków, a także wszystkich, którzy chcą poznać tajniki skutecznego, efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem czy też pogłębiać wiedzę na ten temat. Autor w atrakcyjnej, przystępnej formie narracyjnej kompleksowo przedstawia zawiłości zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując na źródła sukcesu, ale i na przyczyny, podłoże porażek. Przedstawia przy tym te kwestie w ujęciu interdyscyplinarnym, co sprzyja wnikliwości wywodów i pogłębionym refleksjom. Elżbieta Mączyńska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, fragment recenzji Gospodarka nadmiaru versus doktryna jakości
Warsaw Enterprise Institute wydaje kolejną książkę z dziejów naszej drogi do kapitalizmu. Ta obejmująca lata wielkiego przełomu jest szczególnie fascynująca. Procesy i decyzje, jakie podejmowaliśmy w tamtym okresie, nie tylko stanowiły o tempie naszego bogacenia się, ale też zostawiły głęboki ślad w postaci półtora miliona prężnych małych i średnich firm, które pozwoliły Polsce jako jedynemu państwu w Europie przejść suchą nogą przez Wielki Kryzys Finansowy 2008-2009. Dzięki temu Polska cieszy się dziś stosunkowo najbardziej wolnościowym prawem gospodarczym i wciąż pozostaje atrakcyjnym rynkiem dla inwestorów.
44 lata komunistycznej Polski doczekały się już obszernej literatury opisującej zbrodnie, prześladowania, cenzurę i codzienne ludzkie upodlenie. Tym, co wciąż czeka na pogłębione badania, są zbrodnie przeciwko przedsiębiorczości. Zniszczenie polskiego przemysłu, rolnictwa, setek tysięcy małych i średnich firm, często drobnych rodzinnych przedsięwzięć, nie tylko stanowiących dla swoich właścicieli jedyne źródło utrzymania, ale też będących kośćcem każdego wolnego państwa. Epoka PRL to czas tłamszenia ludzkiej inwencji, duszenie najmniejszych odruchów wolności i indywidualizmu. Jednak przedsiębiorczy Polacy, nazywani wtedy szyderczo “cinkciarzami”, “prywaciarzami”, “badylarzami”, nie tylko przetrwali te najtrudniejsze lata, ale też przy każdej okazji, odwilży politycznej czy w chwili nieuwagi państwa potrafili kreować równoległy świat – podziemny kapitalizm, który dał zręby szybkiemu odrodzeniu przedsiębiorczości po 1989 roku.
Nowatorskie spojrzenie na to, jak przyspieszające zmiany finansowe, od końca czasów gotówki po narodziny kryptowalut, zmieniają gospodarkę na lepsze i gorsze. Wydaje nam się, że doświadczyliśmy już wszystkich innowacji finansowych. Bankujemy z laptopów i kupujemy kawę za jednym machnięciem telefonu. Są to jednak małe cuda w porównaniu z zawrotną liczbą eksperymentów, które mają miejsce na całym świecie, gdy firmy i rządy korzystają z możliwości nowych technologii finansowych. Jak wyjaśnia Eswar Prasad, świat finansów stoi u progu poważnych zaburzeń, które dotkną korporacji, bankierów, państwa, a ostatecznie nas wszystkich. Transformacja pieniądza zasadniczo zmieni sposób, w jaki żyją zwykli ludzie. Prasad pokazuje, jak zmiany zdefiniują na nowo samo pojęcie pieniądza, rozdzielając jego tradycyjne funkcje jako jednostki rozliczeniowej, środka wymiany i magazynu wartości. Obietnica tkwi w większej wydajności i elastyczności, większej wrażliwości na potrzeby różnych konsumentów oraz lepszym dostępie do rynku dla osób nieposiadających rachunku bankowego. Ryzykiem jest niestabilność, brak odpowiedzialności i erozja prywatności. Przejrzysta, wizjonerska praca Przyszłość pieniądza pokazuje, jak zmaksymalizować to, co najlepsze, i ustrzec się przed tym, co najgorsze. Z tej książki dowiesz się: 1. Czy kryptowaluty to skarbonka, fanaberia, czy waluta, która przewróci świat do góry nogami? 2. Kto tak naprawdę skorzysta, a kto straci na rozwoju kryptowalut? 3. Jak waluty cyfrowe zmieniają świat finansów jaki znamy? 4. Czy kryptowaluty zapewniają anonimowość i bezpieczeństwo? 5. Czy pieniądz to tylko papier wartościowy, a może jedna z podstaw funkcjonowania społeczeństwa? 6. Czy wraz z pojawieniem się walut cyfrowych banki nie stracą kontroli nad systemem płatności i będą w stanie nadal prowadzić niezależną politykę pieniężną? 7. Czy rezygnacja z gotówki wyjdzie nam na dobre? 8. Jak waluty cyfrowe doprowadziły do rozwoju państw Trzeciego Świata? 9. Czy stablecoiny znacząco obniżą koszty transakcji transgranicznych i doprowadzą do rewolucji w świecie finansów?
W naszym życiu gospodarczym i kulturalnym działa nowa, niewidzialna siła. Ma ona wpływ na każdą reklamę, którą widzimy i każdy produkt, który kupujemy, od porannej kawy po nową parę butów. „Kapitalizm interesariuszy” składa różne obietnice lepszego, bardziej zróżnicowanego i przyjaznego środowisku świata, ale w rzeczywistości ta ideologia, której orędownikami są amerykańscy liderzy biznesowi i polityczni, okrada nas z naszych pieniędzy, głosu i tożsamości. Vivek Ramaswamy jest zdrajcą swojej klasy. Zakładał przedsiębiorstwa warte wiele miliardów dolarów, kierował firmą biotechnologiczną jako dyrektor generalny, został partnerem funduszu hedgingowego w wieku 20 lat, kształcił się jako naukowiec na Harvardzie i prawnik w Yale, a dorastał jako dziecko imigrantów w małym miasteczku w Ohio. Teraz zabiera nas za kulisy korporacyjnych gabinetów i pięciogwiazdkowych konferencji, do sal wykładowych Ligi Bluszczowej i tajnych organizacji pozarządowych, aby ujawnić definiujące oszustwo naszego stulecia. Współczesny kompleks przemysłowy dzieli nas jako ludzi. Mieszając moralność z konsumpcjonizmem, amerykańskie elity żerują na naszych najskrytszych niepewnościach co do tego, kim naprawdę jesteśmy. Sprzedają nam tanie cele społeczne i naskórkowe tożsamości, by zaspokoić nasz głód sprawy i poszukiwanie sensu, w chwili, gdy Amerykanom, brakuje obu tych rzeczy. Ta książka nie tylko zdejmuje kurtynę z nowej agendy korporacjonizmu, ale także oferuje lepszą drogę naprzód. Amerykańskie elity mogą chcieć posortować nas w demograficzne pudełka, ale nie musimy w nich pozostać. Woke S.A. zaczyna się jako krytyka kapitalizmu udziałowców, a kończy badaniem tego, co to znaczy być Amerykaninem w 2021 roku – podróżą, która zaczyna się od cynizmu, a kończy nadzieją.
Nowe technologie zawsze wywoływały panikę związaną z zastępowaniem pracowników przez maszyny. W przeszłości takie obawy były nieuzasadnione i wielu ekonomistów utrzymuje, że tak jest i dziś. Jednak w Świecie bez pracy Daniel Susskind pokazuje, dlaczego tym razem jest inaczej. Postępy w dziedzinie sztucznej inteligencji oznaczają, że rynek pracy przyszłości staje się miejscem niezwykłym i historycznie niespotykanym. Autor książki przekonuje, że maszyny nie muszą już rozumować tak jak my, by nas przewyższać. Coraz częściej zadania, które kiedyś były poza możliwościami komputerów – od diagnozowania chorób po sporządzanie umów prawnych – są teraz w ich zasięgu. Wzrost Big Tech, czyli małej garstki dużych firm technologicznych oraz przede wszystkim znalezienie sensu życia to wyzwania, z którymi będziemy musieli się zmierzyć w najbliższej przyszłości. Dla Susskinda związek między pracą a sensem naszego istnienia jest mniej jasny niż dotychczasowe stwierdzenia, że praca i dochody nie powinny być priorytetem. Świat bez pracy uświadamia nam, jak wielką władzę polityczną ma sztuczna inteligencja oraz jaki to może mieć wpływ na kwestię demokracji, wolności czy sprawiedliwości w przyszłości. Jak więc wszyscy możemy się rozwijać w świecie, w którym jest mniej pracy? Susskind przypomina nam, że postęp technologiczny może przynieść bezprecedensowy dobrobyt, rozwiązując jeden z najstarszych problemów ludzkości: zapewnienie każdemu wystarczającej ilości środków do życia. Wyzwaniem będzie sprawiedliwa dystrybucja tych zasobów i zapewnienie sensu w świecie, w którym praca nie jest już centrum naszego życia. W tej wizjonerskiej, pragmatycznej i pełnej nadziei książce Susskind wskazuje nam drogę.
Stałam w salonie z 2-miesięcznym synkiem na rękach i 6-letnią córką, biegającą wokół i płakałam. Był 11 marca 2020 roku, a ja wyłam ze zmęczenia i bezsilności, że biznesy stacjonarne, na które tyle lat pracowałam, sypią się z powodu pandemii. W głowie kołatało mi pytanie, czy znajdę sposób, by uratować moje biznesy i zapewnić bezpieczeństwo finansowe moim dzieciom, a sobie w końcu spokój, czy poddaję się, zwalniam ludzi i kończę swoje działania jako przedsiębiorczyni, szykując się do polowania na etat?
W jakim Ty jesteś dzisiaj miejscu, sięgając po tę książkę? Czy też - jak ja - miotasz się, wiesz, że masz w sobie zasoby, by dawać światu wartość, ale jesteś zmęczona, a Twoja iskra przygasła? Zastanawiasz się, co dalej?
W tej książce, jako Twoja osobista mentorka, poprowadzę Cię ku Twojemu celowi i wizji. Moją misją jest dmuchać w skrzydła kobiet, rozpalić ten ogień wiary?, że mogą odnaleźć swoją drogę do sukcesu dzięki biznesowi online. Jeśli szukałaś przyjaciółki, która szczerze i wierząc w Twoje możliwości, popchnie Cię naprzód - właśnie ją znalazłaś.
Jak ze sfrustrowanej kobiety zmienić się w tę spełnioną i z lekkością osiągnąć sukces?
Jaki jest sekret budowania kobiecego biznesu online dającego spełnienie bez stresu i przemęczenia?
Ta książka pełna jest cennych wskazówek i inspiracji - to Twój gotowy plan na to, jak:
odkryć i wykorzystać swoje SUPERMOCE (pasje, umiejętności i doświadczenie), aby stać się rozpoznawalną marką online.
rozwinąć krok po kroku swój internetowy biznes, który przynosi Ci nie tylko pieniądze, ale również satysfakcję i spełnienie.
spędzać więcej czasu tak, jak lubisz, ze swoimi bliskimi, zachowując jednocześnie swobodę i niezależność.
W książce dzielę się nie tylko swoimi sukcesami, ale również porażkami i wnioskami, które wyciągnęłam, abyś Ty mogła uniknąć tych samych błędów. Znajdziesz tu sposoby na sprzedaż kursów i produktów online, ćwiczenia oraz afirmacje, które pomogą Ci zacząć działać krok po kroku, bez błądzenia po omacku.
Po przeczytaniu tej książki będziesz miała jasny plan działania, aby:
zacząć zarabiać online na swoich pasjach i umiejętnościach.
osiągnąć sukces w biznesie, który przynosi Ci nie tylko pieniądze, ale również satysfakcję i spełnienie.
spędzać więcej czasu tak, jak lubisz, ze swoimi bliskimi, zachowując jednocześnie swobodę i niezależność.
"Metoda S.U.K.C.E.S., czyli jak zarabiać online na tym, co już wiesz!" to coś więcej niż książka! To Twój osobisty przewodnik do spełnienia się w biznesie online!
Jesteś gotowa, by wyruszyć po swoje marzenia? Złap mnie za rękę i ruszajmy...
Kwestie zatrudnienia i wynagrodzeń to trudne zagadnienia, a stale zmieniające się przepisy generują coraz więcej problemów. Nie dziwi więc fakt, że Czytelnicy często zwracają się do nas z licznymi pytaniami dotyczącymi skomplikowanych zagadnień związanych z kadrami, płacami i ZUS. W odpowiedzi na ich potrzeby, postanowiliśmy zebrać najciekawsze i najbardziej palące kwestie, które pojawiły się w ostatnim czasie. W tej publikacji znajdziesz szczegółowe odpowiedzi opracowane przez naszych ekspertów. Poruszyliśmy więc tematy związane z: zatrudnianiem, zarządzaniem zakładem pracy, urlopami pracowniczymi, stażem pracy, wynagrodzeniami i stażem pracy, zasiłkami za czas niezdolności do pracy, czasem pracy oraz rozliczeniem przychodów. W publikacji znajdziesz m.in.
• Jak prawidłowo określić zadania burmistrza gminy i jego zastępcy?
• Kiedy można odebrać dzień wolny za pracę w sobotę?
• Jak rozliczyć nadliczbowe godziny pracy?
• Czy odbyty staż wlicza się do okresu wyczekiwania?
• Czy zwolnienie z powodu działania siły wyższej obniży zasiłek?
• Kto może określić ulgowe opłaty za żłobek?
• Czy po wypłacie wstecznej podwyżki trzeba wyrównać inne świadczenia?
• Jak obliczyć dodatek stażowy?
• Kiedy przedawniają się dodatki do pensji?
• Czy wprowadzenie ruchomego czasu pracy wymaga uzgodnień
• O czym należy pamiętać organizując nabór na wolne stanowisko w samorządowym zakładzie budżetowym
• Czy jest możliwe wypowiedzenie umowy na bezpłatnym urlopie wypoczynkowym
Opracowanie wpisuje się w nurt badań o charakterze koncepcyjnym i przeglądowym z zakresu klastrów, procesów ich transformacji i umiędzynarodowienia. Przeprowadzona szeroka analiza istniejących ujęć teoretycznych i wyników badań empirycznych umożliwiła określenie dwóch wymiarów uwarunkowań pozycji klastrów w globalnej wymianie: instytucjonalnego i związanego z charakterystyką klastra, a także szczegółowych czynników w ramach tych wymiarów. W wyniku analizy zaproponowano kilka tez, które mogą być podstawą do hipotez weryfikowanych w dalszych studiach empirycznych oraz inspiracją do pytań badawczych w trakcie systematycznych przeglądów literatury. Książka wskazuje ponadto obszary wsparcia klastrów, które mogą służyć wyznaczaniu kierunków i ewaluacji polityk publicznych. Książka autorstwa Joanny Bohatkiewicz-Czaickiej i Marty Gancarczyk stanowi niezwykle interesujące studium dotyczące ewolucji koncepcji klastrów i uwarunkowań ich pozycji w globalnych łańcuchach wartości. Uzupełnia ona istniejącą lukę badawczą w tym zakresie [] i prezentuje syntezę szerokich studiów literaturowych, co jest szczególnie istotne w kontekście tej mało rozpoznanej ciągle perspektywy klastrów []. Uważam, że będzie ona przydatna zarówno dla naukowców, jak i dla studentów, ale także praktyków w dziedzinie rozwoju regionalnego i zajmujących się wsparciem klastrów z perspektywy międzynarodowej, to jest szczególnie na szczeblu Unii Europejskiej.Z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Wojnickiej-Sycz
Prawa szczęścia. Niezawodny system zapewniania sobie sukcesu Czy podobnie jak tysiące innych ludzi uważasz, że sukces jest kwestią szczęśliwego trafu, a Ty niestety nie jesteś szczęściarzem? Zobacz, jak działają najlepsi: nie pozostawiają niczego przypadkowi, tylko gwarantują sobie pożądaną przyszłość przez skuteczne wykorzystywanie sprawdzonych praw sukcesu. I nie ma w tym żadnej magii! Musisz się tylko dowiedzieć, jak te prawa szczęścia działają, i pozwolić im wpłynąć na własne życie. W tej książce znajdziesz podpowiedź, co zrobić, aby prawa szczęścia działały na Twoją korzyść. Zrozumiesz, że warto korzystać z ponadczasowej zasady przyczyny i skutku, wyznaczać właściwe cele i pogłębiać potrzebną wiedzę. Nauczysz się kształtować i ukierunkowywać nawyki, aby niemal bez wysiłku podążać w odpowiednim kierunku. Dowiesz się też, jak zwiększać swój osobisty magnetyzm i zaprzyjaźniać się z ludźmi, którzy pomogą Ci w osiąganiu zamierzonych celów. Szybko się przekonasz, jak niewiarygodnie wzrośnie Twoja efektywność. I jak to jest, kiedy inni ludzie nazywają Cię prawdziwym szczęściarzem! Sukces i szczęście nie są dziełem przypadku! Człowiem, o czym najczęściej myśli! Ralph Waldo Emerson "Człowiek staje się coraz lepszy stopniowo. Droga do doskonałości to długi i pracochłonny proces złożony z drobnych, lecz konsekwentnie stawianych kroków naprzód; każdy z osobna może się wydawać niezauważalny, ale łącznie przybliżają do mistrzostwa".
Komunikacja biznesowa obejmuje dwa kluczowe style: prostą komunikację i storytelling.
Storytelling to metoda wywoływania emocji u odbiorcy, co pozwala efektywniej na niego oddziaływać. Poprzez opowieści łatwiej jest przekonywać, inspirować i sprzedawać.
Są jednak sytuacje, kiedy mamy inne cele. Czasem zależy nam na tym, by nie tyle przekonywać, ile poinformować, wyjaśnić lub zaraportować. Wtedy warto skorzystać z zasad prostej komunikacji.
Storytelling i prosta komunikacja dają konkretne wytyczne, jak pisać zrozumiałe e-maile, jak świetnie prezentować treści i jak skutecznie się wypowiadać. Mistrzostwo komunikacji polega na łączeniu obu tych stylów. Dzięki tej książce dowiesz się, jak zrobić wielki krok w stronę mistrzostwa komunikacji biznesowej.
Akronim DEI pochodzi od diversity, equity, and inclusion, co można tłumaczyć jako różnorodność, równość i inkluzywność. Uważa się, że DEI jako element kultury organizacji przekłada się na lepszą produktywność firmy i jej długofalowy sukces. Jednak wdrażanie DEI wymaga uważności: nieprzemyślane inicjatywy i niedopracowane strategie często przynoszą więcej szkody niż pożytku. W konsekwencji coraz więcej osób całkowicie neguje słuszność nowej polityki działań.
Dzięki tej książce zrozumiesz, dlaczego zalecane dziś rozwiązania i tak zwane dobre praktyki skutkują pogłębieniem frustracji marginalizowanych osób i sprawiają, że intencje liderów są odbierane jako nieszczere. Dowiesz się również, jak przygotować konkretny plan działania, który uwzględni postulaty DEI i będzie skuteczny również w trudnych realiach funkcjonującego przedsiębiorstwa. Przewodnik prezentuje pragmatyczne podejście do DEI, oparte na wynikach badań nad przeprowadzaniem zmian w organizacji, a także na wnikliwych spostrzeżeniach płynących z doświadczeń w pracy oddolnej i odgórnej. Poprzez kompleksowe omówienie sprawdzonych technik wytyczy rozsądną drogę postępowania dla każdego, kto chce się stać skutecznym praktykiem, rzecznikiem i liderem DEI. Niczego więcej nie trzeba, aby przemienić jednostkowe i oderwane od siebie inicjatywy w prawdziwą, systemową zmianę!
Różnorodność cieszy!
Titus Maccius Plautus, pisarz rzymski
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?