W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
„Codziennie poświęć minutę, aby spojrzeć w twarz ludziom, którymi kierujesz. Pamiętaj, że to onisą twoimi najcenniejszymi zasobami” dr Kenneth Blanchardzyskał międzynarodową sławę jako jeden ze współtwórców koncepcji i modelu Przywództwa sytuacyjnego®.* Od tego czasu szkolił wielu najlepszych menedżerów na świecie. Poznaj jego metody i wprowadź je w życie. Zaufaj doświadczeniu Jednominutowego Menedżera! *Przywództwo sytuacyjne® jest zastrzeżonym znakiem towarowym The Center for Leadership Studies. Nowy Jednominutowy Menedżer Nowe wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku – zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie. Osiągnięcie sukcesu w zarządzaniu swoją pracą i życiem nigdy nie było tak ważne jak teraz. Poznasz sekrety Nowego Jednominutowego Menedżera i wykorzystasz je w praktyce.Przekonasz się, że jedna minuta może zmienić naprawdę wiele, a dzięki Trzem Sekretom odkryjesz, że 20 procent wysiłków pozwala osiągnąć 80 procent oczekiwanych rezultatów. Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły Wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności przechodzą przez cztery fazy rozwoju: etap rozpoznania, niezadowolenia, integracji i efektywności. Dowiesz się, w jaki sposób powinien działać menedżer, by jego zespół stał się w pełni zaangażowany i osiągał zakładane rezultaty. Jednominutowy Menedżer i przywództwo Książka w prosty sposób uczy menedżerów modelu SLII® Blancharda – podejścia sytuacyjnego, w którym nie traktuje się wszystkich w ten sam sposób. Dowiesz się, dlaczego dostosowywanie stylów kierowania do etapów rozwoju pracowników jest tak ważne. Jednominutowy Menedżer spotyka małpę Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Dzięki tej książce dowiesz się, jak przekazać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom i w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Jednominutowy Menedżer. Równowaga życia i pracy Zdrowy tryb życia jest kluczem do sukcesu. Ta łatwa w odbiorze książka zawiera cenne wskazówki dotyczące radzenia sobie ze stresem i dbania o dobrą kondycję fizyczną. Idealna dla wiecznie zabieganych ludziach biznesu, których harmonogramy są zawsze przepełnione „ważnymi i niecierpiącymi zwłoki zadaniami”. Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyce Kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Książka zawiera opisy technik pozwalających zastosować jednominutowe definiowanie celów, jednominutowe pochwały oraz jednominutowe przekierowania.Poznasz praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją. dr Ken Blanchard jest patronem i przywódcą duchowym Blancharda® (d. The Ken Blanchard Companies®) – międzynarodowej firmy oferującej usługi w zakresie szkoleń menedżerskich i rozwoju organizacji, którą założył wraz z żoną, dr Marjorie Blanchard, w 1979 roku. Jest autorem i współautorem ponad czterdziestu książek, w tym bestsellerowej serii biznesowej Jednominutowy Menedżer.
This book will help you develop your emotional intelligence so you can become a highly skilled negotiator in all areas of your life – whether you’re negotiating with customers, colleagues, family or friends. It will equip you with the tools and techniques to put negotiation theory into practice. Learn how to develop a winning mind-set, prepare successfully for any negotiation, recognise and respond to different negotiation situations, deal effectively with gameplay, manage the negotiation conversation and understand how to draw the negotiations to a successful close.
The Negotiation Book is an inspiring and engaging handbook packed with Nicole Soames’ expert advice, practical tools and exercises to help you master the art of negotiation.
Twoi analitycy przedstawiają skomplikowane modele, ale ich rekomendacje nie przekładają się na realne działania? Raporty pełne wskaźników i wykresów nie dają ci jasnych odpowiedzi? Czujesz, że dane w twojej firmie mają ogromny potencjał, ale nie wiesz, jak go wykorzystać? Analiza danych dla menedżerów to przewodnik, który pozwoli ci przekształcić dane w konkretne decyzje biznesowe. Dzięki tej książce: zrozumiesz kluczowe pojęcia analityki danych i zaczniesz skutecznie komunikować się z zespołem specjalistów nauczysz się zadawać właściwe pytania, które pomogą ci oddzielić wartościowe analizy od zbędnego szumu informacyjnego poznasz każdy etap zarządzania projektem związanym z analizą danych, od zrozumienia podziału ról w zespole po dobór odpowiedniego oprogramowania dowiesz się, jak ocenić jakość prezentowanych wyników, tak by podejmować trafne decyzje i unikać kosztownych błędów odkryjesz praktyczne metody wykorzystywania danych w strategii biznesowej, zwiększając efektywność swojej organizacji. Howard Steven Friedman i Akshay Swaminathan przekazują wiedzę w sposób prosty i przystępny. Zamiast skomplikowanego języka technicznego oferują jasne, praktyczne wskazówki, które można zastosować od razu. Nie pozwól, by analityka danych była w twojej firmie czarną skrzynką. Zdobądź kompetencje, które pozwolą ci lepiej wykorzystywać dane, optymalizować procesy i osiągać lepsze wyniki. Howard Steven Friedman - adiunkt na Uniwersytecie Columbia, analityk danych z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów analitycznych w sektorze prywatnym i publicznym. Jest autorem książek Ultimate Price i The Measure of a Nation. Akshay Swaminathan – analityk danych pracujący nad wzmacnianiem systemów opieki zdrowotnej. Ma ponad czterdzieści recenzowanych publikacji, a jego prace publikowano w „New York Timesie” i „STAT”. Pracował w Flatiron Health, a obecnie kieruje zespołem analityki danych w Cerebral. Jest stypendystą na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Stanforda.
Zmiana w organizacji jest nieunikniona – ale czy na pewno musi oznaczać chaos i trudności? Tradycyjne podejście do zarządzania zmianą opiera się na sztywnym planowaniu lub przekonaniu, że każda zmiana wywołuje silny opór. Jaka jest skuteczność takiego podejścia? Zaledwie 30%. Zwinne zarządzanie zmianą pozwala lepiej reagować na rzeczywistość, a jego najważniejszym wyróżnikiem jest elastyczność w działaniu: Nie trzymaj się kurczowo planu – ucz się w trakcie działania. Traktuj reakcje ludzi jako cenne źródło informacji, a nie przeszkodę. Testuj, modyfikuj i dopasowuj działania zamiast forsować jedno rozwiązanie. Doświadczeni eksperci w zakresie zarządzania zmianą przedstawiają praktyczny model pracy oraz 55 narzędzi, które pomogą skutecznie wdrożyć zwinne podejście w twojej firmie. Dowiesz się, jak planować, angażować ludzi i eksperymentować, by osiągnąć trwałe efekty. Wprowadź zmiany inaczej – skuteczniej, mądrzej i z większym zaangażowaniem zespołu. dr Jarosław Rubin – trener i konsultant z wieloletnim doświadczeniem w biznesie. Pasjonat i orędownik zwinności w zarządzaniu oraz wykorzystywania narzędzi AI przez „nietechnicznych” menedżerów. Prowadzi warsztaty i doradza zarządom firm, menedżerom i agentom zmian w kwestiach zwinnego podejścia do zarządzania zmianą, zarządzania celami (OKR), kultury i strategii organizacji oraz analizy modeli biznesowych. Wiesław Grabowski – menedżer, trener, mentor i coach. Ma ponad trzydziestoletnie doświadczenie w biznesie, w tym osiemnastoletnie na stanowiskach menedżerskich – do poziomu zarządu oraz ponad dziesięcioletnie w coachingu indywidualnym i zespołowym, a także w prowadzeniu szkoleń. Zebrane doświadczenia zwróciły go ku poszukiwaniu zwinności w zarządzaniu połączonej z myśleniem systemowym i improwizacją. Orędownik wyciągania wniosków z podejmowanych działań i stawiania celów wspierających uczenie się i adaptację. Marek Naumiuk – menedżer, konsultant i trener. Posiada ponad trzydziestoletnie doświadczenie zawodowe, w tym osiemnastoletnie w działach komercyjnych oraz ponad piętnastoletnie jako trener i konsultant. Zwolennik ciągłego doskonalenia organizacji poszukujący najbardziej efektywnych metod, narzędzi agile oraz rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Prowadzi projekty szkoleniowe, doradcze i interimowe. Pasjonat biegania i nieustannego rozwoju. Edyta Madej – trener grupowy, umiejętności poznawczych i myślenia wizualnego. Graphic Recorder, sketchnoter, illustrator, doradca psychospołeczny, moderator Design Thinking, facylitator, e-dydaktyk. Autorka programów szkoleniowych w idei blended learning, projektant szkoleń e-learningowych. Jest też mediatorem wiedzy – ekspertem optymalizacji przepływu wiedzy w pracy w nurcie Knowledge Pills Metodologhy (Mulitmedialnych Pigułek Wiedzy).
Fascynująca historia biznesowa jednej z najważniejszych firm na świecie Założona w 1993 roku Nvidia jest obecnie jedną z najwyżej wycenianych korporacji na świecie. Ta książka pokazuje, jak działania jej prezesa Jensena Huanga pozwoliły firmie osiągnąć niewiarygodny sukces. Chipy produkowane przez Nvidię napędzają rewolucję generatywnej sztucznej inteligencji, a popyt na nie jest nienasycony. Firmapowstała ponad trzydzieści lat temu i długo była znana głównie w wówczas niszowym świecie gier komputerowych. Oznacza to, że Jensen Huang pozostaje na stanowisku prezesa dłużej niż ktokolwiek inny w sektorze biznesu słynącym z nieustannego chaosu i fiaska. Tae Kim, uznany dziennikarz zajmujący się branżą technologiczną, wykorzystał w książce ponad sto wywiadów, które przeprowadził m.in. z Jensenem, pozostałymi współzałożycielami firmy oraz dwoma inwestorami VC, którzy pierwsi zainwestowali w Nvidię. Opisał, jak firma wielokrotnie tworzyła nowe rynki i przechytrzyła konkurentów, w tym giganta branży półprzewodnikowej, firmę Intel. W książce znajdziesz wiele fascynujących szczegółów z historii Nvidii: obalający mity opis założenia firmy w 1993 roku tajniki uporania się ze skutkami początkowych błędów, które zniszczyłyby większość start-upów informacje dotyczące obsesji Jensena na punkcie rozwiązania „dylematu innowatora” – sytuacji, gdy lider rynku przegrywa z mniejszymi, zwinnymi firmami kulisy wyjątkowo wczesnego dostrzeżenia przez Nvidię nadchodzącej fali AI i przyczyny postawienia swojej przyszłości na technologię, której jeszcze nie było. Ta książka pozwala przyjrzeć się wyjątkowej kulturze organizacyjnej Nvidii oraz zasadom zarządzania stosowanym przez Jensena, prezentując ponadczasowe nauki dla przedsiębiorców i menedżerów. Nvidia - droga do sukcesu to pasjonująca historia nieoczekiwanej wspinaczki firmy na szczyt branży technologicznej i fascynujący przypadek jej współzałożyciela Jensena Huanga, jednego z najlepszych prezesów w historii biznesu. Korzystając z dogłębnych badań i setki wywiadów, Tae Kim opisuje, jak Nvidii udało się osiągnąć prawie monopolistyczną pozycję na rynku chipów AI i dołączyć do grona najwyżej wycenianych firm na świecie. To książka dla tych, którzy pragną zrozumieć gwałtowny rozwój sztucznej inteligencji i ważną rolę Nvidii w tym fenomenie. – Chris Miller, autor książki Wielka wojna o chipy. Jak USA i Chiny walczą o technologiczną dominację nad światem Fascynująca historia jednej z najważniejszych światowych firm i wyjaśnienie fenomenu jej wielkości. Tae Kim wprawnie opisuje niezwykłe osiągnięcia Nvidii i pouczające fiaska, a także unikatową filozofię działania oraz motywacje i ryzykowne decyzje jej założycieli, inżynierów i pracowników. – Matthew Ball, autor bestsellerowej książki Metawersum. Jak internet przyszłości zrewolucjonizuje świat i biznes Tae Kim – dziennikarz amerykańskiego magazynu „Barron’s” i były dziennikarz agencji Bloomberg specjalizujący się w branży technologicznej. Pracował jako analityk inwestycyjny w wielomiliardowym funduszu hedgingowym (funduszu funduszy) i konsultant ds. zarządzania. Absolwent Uniwersytetu Browna (należącego do Ligi Bluszczowej), na którym studiował historię.
Niektóre problemy trudno rozwiązać, są kosztowne, a ich naprawa niewiele pomaga. Inne wiemy, jak rozwiązać niskim kosztem i ze świetnym skutkiem. W pierwszej kolejności powinniśmy zająć się rozsądnymi rzeczami. Rządy i filantropi powinni skupić się na tych 12 najrozsądniejszych krokach. Wyeliminować gruźlicę, malarię i choroby przewlekłe, walczyć z niedożywieniem, poprawić edukację, zwiększyć handel, wdrożyć e-zamówienia i zabezpieczyć własność gruntów. To bardzo poprawi sytuację na świecie. Koszt to 35 miliardów dolarów rocznie. Korzyści obejmują uratowanie 4,2 miliona istnień ludzkich każdego roku i wygenerowanie 1,1 biliona dolarów więcej dla ubogich na świecie. Zdecydowanie możemy sobie na to pozwolić.
Nowe, filmowe wydanie kontynuacji "Emigracji" Malcolma XD!Malcolmowi i Stomilowi udało się wyrwać ze szponów śmierci czającej się na polach kapusty i powrócić do ojczyzny. Tylko co dalej? Studia? Praca? Bezrobocie? Uniwersytet życia? Największy fenomen polskiego rynku literackiego powraca z nową powieścią. Tym razem osadzonej w mieście stołecznym Warszawa i przyległościach. O edukacji, rekinach biznesu, incelach, wariacikach, dzikim wschodzie, pionierach polskiej klasy średniej i arabskich szejkach w zajazdach przy autostradzie.Serial na podstawie książki możecie oglądać na platformie Canal+. W obsadzie znaleźli się m.in. Tomasz Włosok, Michał Balicki, Jan Frycz, Sebastian Stankiewicz i Wojciech Mecwaldowski.
Biologika Sukcesji Pokoleniowej. Sezon 4. Prawne i podatkowe aspekty sukcesji Prawne i podatkowe aspekty Sukcesji Pokoleniowej Sukcesja Pokoleniowa to nie tylko emocje i relacje rodzinne. Choć biologia i psychobiologia stanowią fundament, to bez sprawnie ułożonych kwestii prawnych i podatkowych żaden transfer międzypokoleniowy nie przebiegnie bezboleśnie. W tym sezonie BIOLOGIKI SUKCESJI POKOLENIOWEJ Paweł Piotr Nowak, we współpracy z prawnikami, radcami prawnymi i doradcami podatkowymi, odsłania kulisy prawnego zabezpieczenia przyszłości firm rodzinnych. Autor nie unika kontrowersji konfrontuje brutalne realia rynku, prawa i ludzkiej natury, pokazując, że Sukcesja to często nie walka, lecz... sztuka. Jak unikać największych błędów prawnych, które mogą zrujnować firmę po śmierci Nestora? Co zrobić, by nie wpaść w pułapki podatkowe i nie oddać fiskusowi połowy dorobku życia? Czym się różni skuteczny testament od testamentu, który pozostawia po sobie wojnę spadkobierców? Jak zarządzać firmą w okresie przejściowym i dlaczego Zarządca Sukcesyjny może być jedynym ratunkiem? Dlaczego Konstytucja Firmy Rodzinnej jest konieczna i gwarantuje sukces w sukcesji? Czy Fundacja Rodzinna to faktyczne rozwiązanie sukcesyjne, czy chwilowa moda? To nie jest zwykła książka to praktyczny GPS dla każdego, kto chce, aby jego firma nie tylko przetrwała, lecz również rozwijała się przez pokolenia. Prawo nie jest wyborem jest koniecznością. Ten sezon udowadnia, że sukcesja może być lekka jak piórko, ale tylko pod warunkiem, że podejdziemy do niej z odpowiednią wiedzą i świadomością.
Natychmiastowy bestseller "New York Times'a".Najbardziej oczekiwana książka 2025 roku przez "Financial Times" i "Next Big Idea Club".Dlaczego bogata Kalifornia zmaga się z kryzysem bezdomności i brakiem dostępnych mieszkań? Dlaczego Stany Zjednoczone, mimo świadomości zmian klimatycznych i dostępnej technologii, mają problem z zastąpieniem paliw kopalnych odnawialnymi źródłami energii? I dlaczego wizje szybkich kolei przecinających kraj pozostają jedynie na papierze, podczas gdy infrastruktura wciąż nie nadąża za potrzebami współczesności? Ezra Klein, jeden z najpopularniejszych amerykańskich podcasterów, oraz Derek Thompson, nagradzany reporter "The Atlantic", w swojej książce odpowiadają na te pytania, proponując radykalną zmianę podejścia do polityki i rozwoju. Dość już cięcia kosztów i zaciskania pasa. Wiele regulacji oraz praw, które miały rozwiązywać problemy społeczne, jest przestarzałych i nie odpowiada współczesnej rzeczywistości. Powitajmy idee dostatku i postępu. Autorzy wzywają do odnowy systemów nauki, innowacji, mieszkalnictwa, infrastruktury i technologii, przedstawiając odważne pomysły na rozwiązanie największych problemów naszych czasów.Dostatek błyskawicznie zdobył listy bestsellerów i pozostaje jedną z najczęściej czytanych książek w USA. Inspirująca i śmiała wizja przyszłości przedstawiona przez Kleina i Thompsona zachęca decydentów do zdecydowanego działania na rzecz transformacji społecznej. Również w Polsce i Europie ich przesłanie może być aktualne - aby sprostać wyzwaniom współczesności, potrzebujemy odwagi, determinacji oraz nowych strategii. Autorzy wskazują przeszkody i pokazują, jak można je pokonać, aby stworzyć świat oparty na dostatku."Spektakularna... Pobudza nadzieję", New York Times"Mocna, aktualna... ważna", Financial Times"Ambitna", New Yorker"Niezbędna", New Statesman"Mrożąca krew w żyłach ... Inspirująca ... Książka, która ma znaczenie", Sunday Times"Jedna z najważniejszych książek politycznych ostatniej dekady", The New European
Ten creative icons share advice and wisdom for building a successful business and a blueprint for achieving your goals.
An essential guide on how to build and run a creative business from ten of the world's most inspiring entrepreneurs, including multi-Grammy winner Nile Rodgers, culinary legend Ruthie Rodgers, and Emmy-winning producer of The Crown, Andy Harries. Their stories, actionable advice, and recommendations will help your business thrive and fuel your life potential.
The Creative Entrepreneur is a call to adventure, inviting you to think from the perspective of a mission-driven creative professional. This thinking can help you form a new business, or transform an existing one, and provide a ready frame for life and your career helping you take your creativity to unprecedented heights. Featuring interviews with ten visionaries from across the fields of fashion, art, film, design, music, gaming, and more, all of whom wed business acumen to a way of seeing the world, and including recommendations to fuel your creativity, support your business vision, and liberate you from old-school thinking.
Szanowny Czytelniku!Trzymasz w rękach książkę, która stanowi kolejny etap mojej podróży menedżerskiej. Jest to naturalna kontynuacja wcześniejszej publikacji dla menedżerów - "LIDER CZY BOSS, czyli problemy pracy menedżera". Poprzednia książka spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem zarówno wśród czytelników, jak i ekspertów, zyskując uznanie za praktyczne, nieszablonowe podejście do problematyki zarządzania. Ukoronowaniem tego sukcesu było wyróżnienie na IV Międzynarodowym Konkursie Gospodarczym, gdzie publikacja została nagrodzona Złotą Odznaką, a mnie jako autora wyróżniono certyfikatem Europejski Lider Jakości. Przekazuję w tej książce posiadane doświadczenie w zakresie organizacji i zarządzania w formie pogłębienia poszczególnych głównych problemów, z jakimi zderzają się menedżerowie w swojej pracy. Pokazuję, jak oni powinni patrzeć na siebie oraz na wszystkich współpracowników w swojej organizacji, a także firmach kooperujących oraz wszystkich interesariuszy. Wskazuję w sferze zarządzania, na jakie aspekty powinni zwracać uwagę, aby być autentycznymi liderami, a nie tylko osobami dobrze zarządzającymi firmą.Wiadomo bowiem, że najlepszy menedżer, mający najwspanialszą ideę rozwoju swojej firmy, nie zrobi nic, jeżeli nie za dobrze rozumie współpracowników każdego szczebla. Oni powinni także jego rozumieć, być lojalni i czytać ze zrozumieniem kroki swojego szefa. Dopiero taki układ wzajemnego uznania i szacunku gwarantuje sukces firmie i jego menedżerom. Przekazuję Tobie swoje doświadczenie zdobyte przez ponad 60 lat pracy zawodowej, z czego ponad 50 lat poświęciłem organizacji i zarządzaniu, a od 2003 roku - systemom zarządzania opartym na normach ISO. To doświadczenie obejmuje pracę w roli realizatora, menedżera, a także doradcy, konsultanta, projektanta, wdrożeniowca, audytora i szkoleniowca. Pracowałem w różnych środowiskach społecznych i kulturowych, zajmując stanowiska od podstawowych po najwyższe kierownicze. Moje wieloletnie, różnorodne doświadczenie praktyczne, podparte ciągłym doszkalaniem i podnoszeniem swoich kwalifikacji, stanowi bogate źródło wiedzy, jest podstawą pozwalającą mi dzielić się przemyśleniami i udzielać porad w zakresie organizacji i zarządzania."LIDER PERFEKCJONISTA" - książka, którą trzymasz w rękach - to praktyczny przewodnik dla menedżerów na każdym poziomie. Została napisana z myślą o osobach, które pragną zdobyć niekwestionowany autorytet i pozycję lidera w przedsiębiorstwie lub grupie zawodowej, a nie tylko pełnić funkcję zarządzającą. Jestem przekonany, że lektura tej książki pomoże każdemu ambitnemu menedżerowi lepiej zrozumieć siebie w roli LIDERA - zarówno w pracy, jak i w społeczeństwie oraz rodzinie.Życzę miłej lektury i sukcesów w pracy!Włodzimierz Dębski
Teams need to be happy to thrive. But this can only happen when leaders step up to create an inclusive culture that prioritizes employee wellbeing and satisfaction.
Unlocking Happiness at Work draws upon original research and first-hand research to demonstrate the power of happiness at work, before offering practical strategies that will allow leaders to reinvigorate their business.
This new edition features fresh insights and interviews that explore the full complexities of the modern workplace - from hybrid working to artificial intelligence - to demonstrate how leaders can overcome these challenges to increase productivity and employee retention at work.
A step-by-step guide to creating a successful marketing plan: from carrying out a marketing audit, setting objectives and devising budgets to writing, presenting and implementing the plan.
How to Write a Marketing Plan includes advice on producing mini-plans and the most current information on email marketing, web usage, mobile commerce and social media. This 8th edition now features even more practical exercises, useful templates, and top tips to help you develop this all-important business skill. Including helpful chapter summaries and a detailed sample marketing plan, it is essential reading for anyone who wants to boost their product or business.
The best business decisions and strategies are always data-driven. Improve your understanding of data and your digital literacy with How to Interpret Data.
Data is a cornerstone of our decision-making, but the ability to effectively interpret data is challenging to master. This book demystifies the process of data interpretation, providing you with the tools and knowledge you need to develop smart data-driven strategies.
Packed full of fascinating interviews and stories which uncover the potential of data-driven strategies, this book will show you not only how to effectively interpret data, but will also uncover how you can use this knowledge to improve your decision-making and influence at work.
Copywriting w rekrutacji i employer brandingu To pierwszy podręcznik copywritingu przeznaczony specjalnie dla HR-owców W książce znajdziesz pakiet konkretnych technik, przykładów, gotowych wzorów tekstów, jak również praktycznych ćwiczeń, dzięki którym tworzone przez Ciebie reklamy rekrutacyjne i oferty pracy zmienią zainteresowanie, jakie wywołują one u potencjalnego kandydata, w przyjemne pragnienie złożenia aplikacji. Zacznij czytać i ćwiczyć z naszym kursobookiem i przekonaj się, że potrafisz doskonale: odzwierciedlać słowami unikatowe DNA firmy i kreować za ich pomocą pożądany wizerunek marki pracodawcy definiować EVP i wkomponowywać tone of voice w prawdziwe oczekiwania kandydatów, a także już zatrudnionych pracowników od ręki i za każdym razem tworzyć skuteczne ogłoszenia rekrutacyjne pisać newslettery, które wywołują apetyt na czytanie w ramach komunikacji wewnętrznej tworzyć magnetyczne posty z efektem "lubię to"
"Zepsuty pieniądz" to ponad 500 stron kompleksowego omówienia przeszłości, teraźniejszości i przyszłości pieniądza. Finansistka Lyn Alden analizuje historię pieniądza przez pryzmat technologii. Jak pisze: "Podczas gdy polityka oddziałuje na świat lokalnie i krótkoterminowo, technologia zmienia go globalnie i trwale". Celem książki jest wyposażenie czytelnika w głębsze rozumienie natury pieniądza oraz historii monetarnej zarówno w ujęciu podstaw teoretycznych, jak i ze względu na praktyczne implikacje. Z książki dowiesz się: - Dlaczego wykształcił się pieniądz, jak ewoluował i jaka jest jego historia? - Jak dokładnie przebiega tworzenie pieniądza w obecnym systemie monetarnym? - Dlaczego łatwy pieniądz w rękach państwa to źródło problemów? - Jak lepsze i gorsze rodzaje pieniądza wpływają na codzienne życie ludzi w różnych rejonach świata? - W jakich barwach jawi się przyszłość pieniądza?
Gospodarka wiedzy, innowacyjność i internacjonalizacja oraz pomoc publiczna to kluczowe pojęcia, które organizują współczesną debatę na temat rozwoju regionalnego. Dlatego też stały się centralnymi zagadnieniami dyskutowanymi w prezentowanej książce. Autorzy swoje zainteresowania koncentrują na przedsiębiorstwach-lokatorach parków technologicznych w Polsce oraz samych parkach technologicznych, które traktowane są jako podstawowy instrument regionalnej polityki rozwoju. Monografia jest połączeniem teoretycznej refleksji nad perspektywami rozwoju gospodarczego z gruntownymi, wieloaspektowymi badaniami parków technologicznych i operujących w nich przedsiębiorstw. Celem przeprowadzonych badań jest np: określenie, na ile i w jakim zakresie parki technologiczne są skutecznym narzędziem budowania gospodarki opartej na wiedzy i osiągania przewagi konkurencyjnej na tym polu. Zaprezentowane analizy przynoszą między innymi odpowiedzi na pytania o stopień innowacyjności i internacjonalizacji firm-lokatorów parków technologicznych oraz kondycję parków technologicznych w Polsce, a także wpływ pomocy publicznej na rozwój sektora innowacyjnych przedsiębiorstw. Przeprowadzone studia empiryczne pozwalają też na zaprezentowanie pożądanego modelu funkcjonowania parków technologicznych, a w szerszej perspektywie zasad skutecznej polityki regionalnej wpisującej się we współczesne teorie handlu i rozwoju endogennego. Książka kierowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych zagadnieniami internacjonalizacji, innowacyjności i polityki publicznej. Przedstawione w niej ustalenia mogą być - zdaniem autorów - ciekawe zarówno dla czytelników zajmujących się tymi problemami od strony naukowej i poznawczej, jak też praktyków: menadżerów, decydentów oraz ekspertów związanych z polityką proinnowacyjną i rozwojową.
Praca dotyczy ważnego i aktualnego zagadnienia, jakim bez wątpienia jest transformacja energetyczna polskiej gospodarki. Autor wnosi wartościowy wkład do obecnie prowadzonej debaty dzięki nakreśleniu oryginalnej i realistycznej ścieżki osiągnięcia zerowej emisyjności. []Wysoko oceniam umiejętności analityczne Autora, który swobodnie posługuje się zaawansowanymi metodami ilościowymi, łącząc metody analizy input-output z ekonometrycznymi. [] Książka może zainteresować osoby kształtujące politykę klimatyczno-energetyczną oraz zarządzające przemysłowymi aktywami państwowymi []. Powinna również przyciągnąć uwagę środowiska akademickiego (nie tylko ekonomistów, ale także energetyków i ekologów) oraz niezależnych think-tanków ze względu na kompleksowe ujęcie sposobu modelowania systemów energetycznych, ukazanie zastosowania nowatorskiego wielosektorowego modelu energetycznego do analiz energetyczno-środowiskowych i dokładne rozpoznanie teoretyczne badanego problemu. Z recenzji prof. dr. hab. inż. Henryka Gurgula
Hotele służą nam jako miejsca tymczasowego pobytu. W nich wypoczywamy, spożywamy posiłki i spotykamy się z bliskimi. Ponieważ za usługi hotelowe płacimy, nie zawsze martwimy się o to, że w nadmiarze, czasami bez opamiętania, korzystamy z wszelkich dostępnych zasobów. W ostatnim czasie wzrasta jednak świadomość ekologiczna, co oznacza, że goście pozytywnie oceniają wdrażanie działań prośrodowiskowych i prospołecznych i są gotowi zapłacić wyższą cenę za za korzystanie z ekologicznych hoteli. Autorzy monografii ukazują, jak w sposób holistyczny można realizować ideę zielonego hotelu. Przedstawiają praktyczne możliwości wykorzystania systemów zarządzania środowiskowego. Omawiają sposoby kształtowania zachowań prośrodowiskowych i korzyści, jakie można uzyskać dzięki zielonej infrastrukturze. Książka jest skierowana do szerokiej grupy odbiorców – studentów zarządzania, turystyki, ekonomii, inżynierii produkcji, ochrony środowiska, inżynierii środowiska, a także doktorantów i naukowców. Będzie też przydatna dla przedsiębiorców, menedżerów, osób administrujących organizacjami społecznymi, ekologów oraz decydentów politycznych i samorządowych w kreowaniu polityki ochrony środowiska. Marek Bugdol – profesor nauk humanistycznych (nauki o zarządzaniu i jakości), doktor habilitowany nauk ekonomicznych. Kierownik Katedry Zarządzania Jakością Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jego zainteresowania naukowe obejmują: systemy zarządzania (jakością, środowiskiem), teorię wartości organizacyjnych, optymalizację procesów produkcyjnych i usługowych, zrównoważony rozwój. Menedżer jakości. Kierownik wielu projektów wdrożeniowych i systemów zarządzania. Daniel Puciato– doktor habilitowany nauk o kulturze fizycznej, doktor ekonomii, doktor nauk o zarządzaniu i jakości. Profesor uczelni w Akademii Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu oraz w Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Jego zainteresowania naukowe obejmują: ekonomikę turystyki, hotelarstwo, zrównoważony rozwój, aktywność fizyczną i jakość życia. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu zdobyte w organizacjach gospodarczych i społecznych (m.in. Grupa Kapitałowa Polski Holding Hotelowy, Fundacja Banku Ochrony Środowiska, Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu, Politechnika Opolska).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?