W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Podstawowym celem pracy jest teoretyczna i empiryczna refleksja nad złożoną problematyką innowacji w zrównoważonym rozwoju organizacji na integrującym się rynku europejskim. Podstawową hipotezą badawczą pracy jest twierdzenie, że pomyślne i skuteczne zarządzanie innowacyjnością przez decydentów różnego szczebla wymaga ciągłego myślenia o innowacjach i określonego postępowania w mobilizowaniu swojej organizacji (budowa nowego kapitału strategicznego, kapitału intelektualnego, skupianiu się na wartości jako spersonalizowanym doświadczeniu i na współtworzeniu nowej wartości). Do oceny rozpatrywanych kategorii analizowanych zjawisk wykorzystano różne źródła i dane statystyczne pochodzące z różnych agend międzynarodowych, w tym liczne źródła statystyczne z różnych agend Unii Europejskiej, z GUS-u, z odpowiednich regionalnych Urzędów Statystycznych, a także dane zbierane indywidualnie przez autorów przy pomocy ankiet kierowanych do badanych podmiotów gospodarczych. Poznanie problematyki zawartej w książce może być pomocne w projektowaniu strategii innowacyjnych organizacji, których wiedza na ten temat jest niejednokrotnie fragmentaryczna i niepełna w codziennej działalności. Książka jest adresowana dla słuchaczy kierunków zarządzania i ekonomii uczelni różnych typów, przede wszystkim uniwersyteckich kierunków studiów, osób podnoszących kwalifikacje zawodowe z tego zakresu, a także menedżerów pragnących pogłębić swoją wiedzę z zakresu zarządzania działalnością innowacyjną organizacji.
Podręcznik akademicki do przedmiotu Badania marketingowe, przygotowany z myślą o studentach uczelni wyższych na kierunkach zarządzania i marketingu, ekonomicznych i menedżerskich. Zawiera kompendium najnowszej wiedzy z tej dziedziny, popartej licznymi przykładami pochodzącymi z polskiej praktyki gospodarczej.
Największymi atutami podręcznika są:
* uwzględnienie najnowszych badań,
* przykłady pochodzące z polskich firm,
* kompleksowe podejście,
* przejrzysta struktura i jasność wykładu,
* bogata bibliografia,
* indeks rzeczowy.
Okładka tył Książka jest skierowana do wszystkich osób zainteresowanych coachingiem, a zwłaszcza do menedżerów, samodzielnych specjalistów pracujących przy zarządzaniu talentami i potencjałem pracowniczym, a także do studentów zainteresowanych przyszłą karierą zawodową i rozwojem osobistym. Jeśli poszukujesz, czytelniku, nowych umiejętności, albo nowego zawodu, ten podręcznik sprosta twoim oczekiwaniom i pomoże ci usystematyzować wiedzę na temat rozwoju osobistego, coachingu i mentoringu.
Prezentowana praca składa się z dwóch uzupełniających się części. W pierwszej zostały przedstawione teoretyczne aspekty kompetencji społecznych (rozdziały 1–2), w drugiej zaś ich empiryczny wymiar (rozdziały 3–6).
Podejmowanie problematyki kompetencji społecznych dyrektorów szkół ma wielowątkowe uzasadnienie. Tej kwestii został poświęcony rozdział 1. Uzasadniono w nim celowość jej rozważania, zakorzeniając ją w złożonym kontekście, w którym funkcjonują współczesne szkoły. Autorka przedstawia, jak na tym tle zmienia się kierownicza rola dyrektora szkoły i rodzi się zapotrzebowanie na społeczne kompetencje.
W rozdziale 2 została zaprezentowana podstawa teoretyczna prowadzonych dociekań badawczych. Przedstawiono w nim, czym są kompetencje, kompetencje kierownicze i kompetencje społeczne, oraz koncentruję się na charakterystyce wybranych kompetencji społecznych w świetle interdyscyplinarnej literatury (prace z pedagogiki, psychologii, organizacji i zarządzania, w tym zarządzania oświatą i psychologii zarządzania).
Kolejne rozdziały zawierają prezentację, analizę i interpretację wyników badań własnych.
Książka powstała na podstawie rozprawy doktorskiej przygotowanej na Uniwersytecie w Białymstoku, na Wydziale Pedagogiki i Psychologii, pod kierunkiem naukowym dr. hab. Michała Balickiego, profesora UwB. Jest jej zmienioną wersją.
Troska o wysoką jakość edukacji skłania teoretyków i praktyków w tej dziedzinie do poszukiwania czynników doskonalących pracę szkoły. Współcześnie podkreśla się rolę osób kierujących organizacjami w osiąganiu przez nie skuteczności, czyli w realizacji postawionych celów. Ma to odniesienie zarówno do firm komercyjnych, jak i organizacji publicznych, m.in. szkół. W oświacie odpowiednie realizowanie funkcji kierowniczych zyskuje najwyższą rangę ze względu na duże wymagania stawiane edukacji. Podnoszenie jej jakości ma doniosłe znaczenie dla zwiększania szans życiowych jednostek, a tym samym wpływa na rozwój lokalny i w skali kraju.
Aby szkoły mogły sprostać temu zadaniu, muszą być właściwie zarządzane, a wśród różnych obszarów tego procesu na plan pierwszy wysuwa się kierowanie kadrą nauczycieli. Uruchamianie potencjału tkwiącego w ludziach jest działaniem specyficznym, bardzo złożonym, wymagającym dysponowania wiedzą i umiejętnościami kształtowania relacji międzyludzkich, tak aby w pełni osiągać cele organizacyjne i tworzyć klimat organizacji sprzyjający rozwojowi. Tak zarysowane cele realizowane są głównie w procesie komunikowania się i motywowania do pracy. Ponadto w dobie dynamicznych zmian kontekstu lokalnego i globalnego w organizacjach często pojawiają się sytuacje konfliktowe. Te spostrzeżenia stały się kryterium wyboru trzech kompetencji jako przedmiotu analiz teoretycznych i empirycznych w niniejszej pracy. Przedmiotem zainteresowań badawczych autorka uczyniła zatem kompetencje dyrektorów szkół w zakresie komunikowania się, motywowania do pracy i rozwiązywania konfliktów.
Motywem przewodnim książki jest uzasadnienie tezy, że działania marketingowe w przedsiębiorstwach muszą być stopniowo integrowane z działaniami logistycznymi i że ? tym samym ? wymagają wspólnego, zsynchronizowanego zarządzania. W warunkach coraz ostrzejszej konkurencji, zarządzanie to powinno koncentrować się na rozwiązywaniu problemów marketingowych i logistycznych w sposób zmierzający do uzyskania maksymalnej satysfakcji klientów. Uzasadnienie tej tezy zostało wsparte przejrzystym przeglądem podstaw marketingu i logistyki, zasad planowania marketingowego i logistycznego oraz tworzenia strategii marketingowo ? logistycznych. Określono też, jakie funkcje w przedsiębiorstwie powinny być realizowane, aby można było uznać, że zarządza się nim ?marketingowo ? logistycznie? i jaki wpływ mogą na to wywierać nowe koncepcje zarządzania, takie jak TQM, Line Management, a nawet ?teoria chaosu?.
Książka:
wyjaśnia podstawy teoretyczne i najważniejsze pojęcia dyscypliny
przedstawia główne kierunki badań nad poradnictwem w ujęciu humanistycznym i społeczno-ekonomicznym;
omawia metody i formy pomocy doradczej;
prezentuje scenariusze działań współczesnych doradców;
zawiera praktyczne przykłady rozwiązywania sytuacji problemowych;
pokazuje złożoność praktyki poradniczej i jej wieloaspektowość.
W 2005 roku podręcznik otrzymał indywidualną Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
Ostatnie lata przyniosły duże zainteresowanie tematyką kapitału ludzkiego i społecznego. Jest to ze wszech miar pozytywna tendencja, która na powrót zmienia optykę ekonomii, przesuwając jej główny ciężar z finansów i innych nieożywionych zasobów na kluczowy element gospodarki, jakim są ludzie.
Współczesna debata nad kapitałem społecznym jest konsekwencją renesansu idei społeczeństwa obywatelskiego w dużym stopniu zapoczątkowanego pojawieniem się wielkich ruchów społecznych w krajach byłego Bloku Wschodniego i Ameryki Łacińskiej. Trudno nie docenić kapitału społecznego właśnie choćby z perspektywy inicjatyw wolnościowych i solidarnościowych, które w ciągu kilkudziesięciu lat zmieniły oblicze Europy, jeszcze w XX wieku przecież trapionej wojnami, totalitaryzmem i podzielonej ?żelazną kurtyną?. W tym kontekście Unia Europejska to ogromny sukces działań integracyjnych i dążeń wspólnotowych rozwiniętych społeczeństw.
Zainteresowanie nauk społecznych oraz ekonomicznych kapitałem społecznym wynika z roli, jaka jest mu przypisywana w kreowaniu wartości dodanej różnego typu organizacji. Prezentowana książka jest wynikiem rozważań nad jego znaczeniem w różnych obszarach działalności człowieka.
Treść koncepcji kapitału społecznego zakłada możliwość wieloaspektowej i wielodziedzinowej analizy tego zjawiska w różnych sferach działalności człowieka. Zaprezentowane zagadnienia mają przede wszystkim na celu pokazanie możliwości interpretacyjnych oraz operacjonalizacyjnych kapitału społecznego oraz jego komponentów w najważniejszych obszarach funkcjonowania jednostki oraz społeczeństwa zarówno na poziomie krajowym, lokalnym, jak i regionalnym.
Oddawana w ręce Czytelników publikacja składa się z dwóch powiązanych ze sobą części. Pierwsza przedstawia zbiór rozważań teoretycznych dotyczących koncepcyjnych założeń kapitału społecznego i ich możliwości w zakresie jego operacjonalizacji. Druga część zawiera propozycje rozwiązań dla tworzenia kapitału społecznego przez instytucje na poziomie krajowym i lokalnym. I choć książka nie wyczerpuje z zasady podejmowanego tematu, autorzy mają nadzieję, że stanie się interesującym przyczynkiem do dyskusji na temat kapitału obywatelskiego i jego rosnącej roli w kształtowaniu rozwiniętych społeczeństw.
Książka stanowi pierwsze w Polsce całościowe opracowanie na temat marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Rynek farmaceutyczny jest rynkiem wyjątkowym: rozwija się bardzo szybko, panuje na nim ostra konkurencja, a przy tym podlega on ścisłym uregulowaniom prawnym i dlatego państwo często ingeruje w mechanizm jego działania.
Autorzy omówili cechy tego rynku, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie zagadnienia, jak:
- zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym,
- strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki,
- zasady tworzenia cen i marż handlowych oraz stosowania opustów cenowych,
- zasady marketingowego zarządzania hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego,
- reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej.
Dr Maciej Chakowski jest prawnikiem, absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie jest wspólnikiem w firmie doradczej C&C Chakowski & Ciszek i wykładowcą prawa pracy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzi również zajęcia w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania imienia Leona Koźmińskiego w Warszawie. Był konsultantem Departamentu Prawa Pracy Ministerstwa Gospodarki i Pracy w zakresie regulacji antymobbingowych krajów Unii Europejskiej. Uczestniczył w licznych procesach przygotowania i wdrożenia Wewnętrznej Polityki Antymobbingowej w wielu polskich przedsiębiorstwach. Jest autorem licznych publikacji z zakresu polskiego i europejskiego prawa pracy.
Książka Mobbing. Aspekty prawno-organizacyjne omawia zjawisko mobbingu w miejscu pracy, które stanowi duże zagrożenie dla zdrowia i dobrego samopoczucia pracowników. Jest ono również poważnym problemem dla organizacji, w której występuje ograniczając jej innowacyjność i rozwój, a także przyczyniając się do pogorszenia jej wizerunku. Książka przedstawia prawne sposoby rozwiązywania tego problemu w Polsce, niektórych krajach Unii Europejskiej, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Szczególny nacisk został położony na zaprezentowanie prawnych regulacji na poziomie przedsiębiorstwa, które mogą przyczynić się do ograniczenia występowania tego zjawiska. W pracy została również zaprezentowana wzorcowa Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa, której zastosowanie będzie równoznaczne z wypełnieniem przez pracodawcę ustawowego obowiązku przeciwdziałania mobbingowi.
Książka jest przeznaczona dla prawników, działaczy związkowych, przedsiębiorców i menedżerów zarządzających zasobami ludzkimi, a także innych osób stosujących w praktyce prawo pracy.
Książka, którą Autorka proponuje czytelnikowi?menedżerowi, pracownikowi korporacji czy firmom sektora MŚP, studentowi i innym zainteresowanym ? to próba odpowiedzi na cztery pytania: co raportować?, komu raportować?, po co raportować? oraz jak raportować? Zaproponowane wskazówki, mające bezpośrednie zastosowanie do praktyki biznesu, poparte zostały przykładami raportowania światowych liderów społecznej odpowiedzialności, takich jak BASF, P&G, Wal-Mart czy BAT.
Książkę otwiera omówienie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (SOP) w kontekście zmiany organizacyjnej, jaka nastąpiła w trzech koncernach działających na polskim rynku. Czytelnik znajdzie tu obraz SOP w formie dojrzałej, którą z powodzeniem nazwać można dobrą praktyką. Druga analiza osadza badane zjawisko w kontekście lokalnym, ukazuje kształtowanie się tej instytucji w relacji z interesariuszami zewnętrznymi organizacji. Wreszcie opisujemy SOP w zróżnicowanych krajowych kontekstach instytucjonalnych. Najobszerniejsza, czwarta część publikacji zawiera studia przypadków.
Dzięki zastosowaniu perspektywy instytucjonalnej udało się kompleksowo przedstawić oblicza odpowiedzialności przedsiębiorstw w różnych sferach rzeczywistości społecznej i zwrócić uwagę na elitarność koncepcji SOP, a także przybliżyć zależność jej kształtu od sposobu funkcjonowania instytucji publicznych, relacje między odpowiedzialnymi i nieodpowiedzialnymi działaniami organizacji a instytucjami z jej otoczenia, takimi jak rynek czy regulacje prawne. Co również istotne, zastosowanie tej perspektywy umożliwiło ujęcie SOP w sposób procesualny, który uwidacznia najistotniejsze czynniki zmian.
Rola pracy magisterskiej jest nie do przecenienia i generalnie istnieją dwie oceny tej pracy, wystawiane przez samego studenta. Z pierwszą oceną mamy do czynienia wówczas, gdy student jest zadowolony (a czasami dumny) ze swojej pracy, oprawia ją z pietyzmem, stawia na półce w bibliotece, aby później chwalić się nią przed dziećmi. Natomiast, gdy student wystawi sobie drugą ocenę, wówczas nieśmiało i z zakłopotaniem przedstawia do oceny swoją pracę recenzentom, aby później jak najszybciej wyrzucić ją do kosza i o niej zapomnieć.
Pisząc ten poradnik, staraliśmy się dostarczyć studentowi podstawowe informacje, niezbędne, aby mógł sobie wystawić pierwszą z wymienionych ocen, i mamy nadzieję, że właśnie takie oceny będą otrzymywali czytelnicy.
Autorzy ? Jack Trout i Steve Rivkin ? wybitni eksperci w dziedzinie marketingu ? podpowiadają przedsiębiorcom, jak przetrwać kryzys i pokonać konkurencję. Ich receptą na sukces jest repozycjonowanie, nawiązujące do koncepcji pozycjonowania, którą Jack Trout opracował wiele lat temu. Pokazują oni, jak umiejętnie stosować znane od lat narzędzia marketingu z uwzględnieniem zmian we współczesnej gospodarce. Autorzy proponują spojrzenie na działalność przedsiębiorstwa z nowej perspektywy, wskazanie jego mocnych stron i opracowanie skutecznej strategii. Wiąże się to ze zmianą dotychczasowej działalności marketingowej. Swoje rozważania ilustrują interesującymi przykładami.
Książka jest adresowana do kadry zarządzającej przedsiębiorstw, pracowników firm konsultingowych i agencji PR oraz studentów uczelni ekonomicznych.
Książka stanowi kompleksową, opartą zarówno na wynikach badań naukowych, jak i doświadczeniach menedżerów pracujących w ochronie zdrowia publikację z dziedziny niezwykle ważnej dla każdego kraju i społeczeństwa. Powstała jako efekt wspólnej pracy autorów zajmujących się tą problematyką w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii.
Jej głównym celem jest wsparcie edukacji i rozwoju menedżerów specjalizujących się w organizacjach opieki zdrowotnej i systemach ochrony zdrowia, a także osób, które podejmują studia podyplomowe z zakresu polityki zdrowotnej, zarządzania służbą zdrowia i tematów pokrewnych. Została podzielona na trzy części.
W pierwszej zdefiniowano kontekst polityczny, społeczny i ekonomiczny, w którym funkcjonują placówki opieki zdrowotnej.
W drugiej omówiono charakterystyczne cechy zarządzania w opiece zdrowotnej.
W trzeciej zaprezentowano teorie, idee, modele, ramy organizacyjne i techniki z obszaru biznesu i zarządzania, które powinny być wykorzystywane w opiece zdrowotnej.
W książce przedstawiono, w przystępny sposób, jak zarządzanie i kultura przenikają się nawzajem, jakie występują między nimi zależności i jak można je wykorzystać z pożytkiem dla siebie. Choć przedstawione zjawiska i prawidłowości zostały umieszczone w kontekście biznesowym, odnoszą się w równym stopniu do relacji pozazawodowych oraz aktywności na gruncie towarzyskim, rodzinnym i społecznym.
Książka zawiera całościowe omówienie problematyki zarządzania zasobami ludzkimi pokazanej na bardzo szerokim tle - od uwarunkowań międzynarodowych do poziomu pojedynczego pracownika.
Książka wprowadza w tajniki zarządzania talentami. Jej autorzy – doradcy wielu międzynarodowych korporacji, takich jak Xerox, Oracle, Ford – podpowiadają, jak:
* rozpoznać, kiedy twoi ludzie dobrze pracują (a kiedy nie!),
* zmierzyć ich pracę, aby wprowadzać dalsze udoskonalenia i utrzymać jej satysfakcjonujący poziom,
* pomóc pracownikom rozwijać profesjonalne umiejętności,
* odkryć ich potencjał i maksymalnie go rozwinąć,
* przyciągnąć do firmy ludzi obdarzonych dużymi zdolnościami,
* zatrzymać najlepszych.
Talenty są wszędzie. Trzeba tylko wiedzieć, jak je znaleźć i jak nimi pokierować!
Ta książka pokazuje, jak rozwinąć w sobie talent do wydobywania z podwładnych tego, co w nich najlepsze.
Każdy menedżer traktujący swoją pracę poważnie powinien przeczytać tę książkę.
Niniejsza publikacja przedstawia problematykę powoływania, kompetencji i funkcjonowania rady nadzorczej, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb praktyki. Autorzy skoncentrowali się na przedstawieniu zagadnień dotyczących kształtowania składu osobowego wskazanego organu, ustawowych i statutowych kompetencji rady oraz problematyki jej funkcjonowania, ze szczególnym uwzględnieniem organizacji posiedzeń rady i procesu podejmowania przez nią uchwał. Opracowanie jest uzupełnione o zarys problematyki odpowiedzialności członków rady, w którym została ukazana granica pomiędzy zachowaniem dozwolonym a prowadzącym do odpowiedzialności cywilnej, karnej i administracyjnej.
Podręcznik zawiera kilkadziesiąt wzorów dokumentów korporacyjnych, w tym wzory statutu spółki akcyjnej i regulaminu rady nadzorczej, które mogą być wykorzystywane zarówno w spółce publicznej, jak i prywatnej. Wzory te powinny usprawnić pracę rady nadzorczej, zwłaszcza takiej, która nie korzysta ze stałego doradztwa prawników specjalistów prawa handlowego.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla osób niebędących prawnikami albo prawników niespecjalizujących się w prawie spółek handlowych. Podręcznik może być także pomocniczo wykorzystywany podczas zajęć poświęconych ładowi korporacyjnemu na wydziałach prawa, ekonomii i zarządzania.
W warunkach ekspansji biznesu międzynarodowego i wzrostu liczby filii zagranicznych, w których zachodzą interakcje międzykulturowe, istnieje potrzeba rozwoju wiedzy i prowadzenia badań w zakresie zarządzania tymi interakcjami. Dyscyplina zarządzania międzykulturowego znajduje się przy tym we wstępnej fazie rozwoju i obszar ten jest stosunkowo słabo opisany w literaturze, zwłaszcza w odniesieniu do zarządzania interakcjami międzykulturowymi w korporacjach. Głównym celem tej książki jest poszerzenie wiedzy na temat zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w aspekcie barier kulturowych.
Doradcy Bogatego Ojca
Świetne zespoły ostatecznie odnoszą sukces - wbrew wszelkim przeciwnościom. Kodeks honorowy spaja taki zespół w trudnych sytuacjach. Sprawia, że jego członkowie trzymają się określonych standardów zachowania, dążą do konkretnych wyników i - co najważniejsze - poczuwają się do odpowiedzialności przed sobą nawzajem. Ludzie, którzy to wiedzą, mają ogromną przewagę na rynku. Po przeczytaniu tej książki także i Ty będziesz mógł ją zdobyć.
ABC. Jak zbudować zespół, który zwycięża sprawi, że będziesz w stanie:
• przyciągnąć najlepszych graczy zespołowych do Twojego biznesu;
• zadbać o to, by wszyscy członkowie zespołu pracowali możliwie najwydajniej;
• zmienić zwykłych ludzi w mistrzów;
• zaszczepić w Twoim zespole lojalność i zaufanie, tak aby jego członkowie trzymali się razem w trudnych sytuacjach;
• raz na zawsze wyeliminować w Twoim zespole stresujące „problemy interpersonalne”;
• wykorzystać stres na swoją korzyść, abyś mógł osiągnąć niewiarygodne wyniki; • stworzyć mistrzowskie zespoły w pracy, w Twojej społeczności oraz w Twoim domu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?