W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Pośrednictwo pracy, ?Łowcy głów? ? a może znajomi?
Publikacja jest próbą odpowiedzi na pytanie: jaką rolę odgrywają znajomości w zatrudnianiu pracowników przez małe firmy? Dotyczy zatem problematyki ważnej dla wszystkich uczestników rynku pracy ? przedsiębiorców, działów rekrutacji, osób poszukujących pracy oraz instytucji i osób mających wpływ na kształtowanie rynku pracy i politykę zatrudnienia.
Zawiera rozważania teoretyczne na temat kapitału społecznego, rynku pracy, przedsiębiorczości i zarządzania ludźmi w małych firmach, poparte wnikliwą analizą wyników przeprowadzonych przez Autora badań empirycznych i literaturowych.
Niniejsza publikacja przedstawia techniki kierowania apteką, które prowadzą do wypracowywania odpowiedniej marży i usatysfakcjonowania klientów, a tym samym do zbudowania wysokiej pozycji rynkowej apteki. W pracy zostały omówione zarówno zagadnienia teoretyczne, jak i wynikające z nich praktyczne sposoby działania ilustrowane licznymi przykładami z życia aptek. Publikacja podkreśla szczególną misję zawodu farmaceuty, przedstawiając zarazem oczekiwania pacjentów oraz uwarunkowania ich procesów decyzyjnych. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku książka ta może być nieocenioną pomocą w procesie tworzenia i wdrażania własnej, unikalnej strategii rozwoju apteki. Autorzy mają nadzieję, że opracowanie będzie inspiracją do wprowadzenia w aptekach wielu nowych rozwiązań, które przyniosą obopólne korzyści - zwiększenie zadowolenia pacjentów i obrotów aptek.
Praca ma charakter empiryczno-teoretyczny, w których znaczny nacisk położono na badanie funkcjonariuszy i pracowników administracji celnej w kontekście percepcji zarządzania wiedzą. Zasadniczym celem badawczym publikacji jest opracowanie pożądanego modelu zarządzania wiedzą w administracji celnej jako komponentu systemu bezpieczeństwa ekonomiczno-społecznego RP. Realizacja tego celu wzbogaca teorię strategicznego zarządzania wiedzą o instrumenty zarządzania ryzykiem związane z wyznaczeniem mierników i kwantyfikatorów instrumentów kontrolnych oraz heterogeniczną absorpcją wiedzy.
Praca została podzielona na dwie części. Pierwsza ma charakter rozważań teoretycznych, w której na podstawie literatury przedmiotu przedstawiono motywy i przyczyny stosowania outsourcingu, teoretyczne podstawy tej koncepcji zarządzania oraz rodzaje powiązań outsourcingowych. Część druga opracowania oparta została na badaniach empirycznych, z nielicznymi uzupełnieniami teoretycznymi oraz aktami prawnymi. Główny nurt rozważań koncentruje się na celach i formach outsourcingu w polskim sektorze ochrony zdrowia oraz metodach i narzędziach oceny efektywności tej koncepcji zarządzania.
Doskonalenie instytucji stanowi jeden z kluczowych obszarów warunkujących jej sprawne funkcjonowanie. W książce przedstawiono system audytu wewnętrznego jako koncepcję zarządzania i instrument doskonalenia instytucji przez wyeksponowanie funkcji kontrolnej i doradczej audytu. System audytu wewnętrznego może być stosowany we wszystkich podmiotach prowadzących działalność społeczno-gospodarczą.
Książka składa się z dwóch powiązanych ze sobą części. W części pierwszej przedstawiono podstawy teoretyczno-metodologiczne audytu wewnętrznego (istotę audytu i systemu audytu wewnętrznego, jego klasyfikację, formy organizacyjne oraz metodyki stosowania), natomiast w części drugiej przybliżono praktykę wykorzystania audytu wewnętrznego.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów MBA oraz studiów podyplomowych, a także uczestników kursów doskonalących wiedzę z zakresu audytu wewnętrznego.
Książka została przygotowana przez zespół pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Analiz Strategicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jest ona efektem wieloletniej pracy naukowo-badawczej i dydaktycznej autorów, dotyczącej audytu wewnętrznego jako koncepcji zarządzania. Działalność pracowników Katedry koncentruje się bowiem wokół problematyki metodologii nauk o zarządzaniu, zarządzania strategicznego oraz audytu wewnętrznego. W dociekaniach badawczych przeważają aspekty użytkowe oparte na podstawach teoretycznych i metodologicznych zarządzania jako dyscypliny naukowej.
Innowacyjność w zarządzaniu jako narzędzie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa
Metody Statystycznej Kontroli Jakości a auditing
Rola motywacji w przedsiębiorstwie turystycznym
Droga na NewConnect - od spółki prywatnej do publicznej
Alokacja nadwyżek finansowych gospodarstw domowych w Polsce na tle wybranej jednostki sektora bankowego
Efektywność inwestycji publicznych
Zagrożenia związane z zabezpieczeniem ryzyka walutowego przy użyciu instrumentów pochodnych
Organizacje coraz baczniejszą uwagę zwracają na to, jak wydatki na szkolenia przekładają się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa: co szkolenie wniosło do działalności firmy i jak się przyczyniło do zwiększenia zysków. Niniejsza książka, napisana przez dwóch ekspertów w dziedzinie mierzenia i usprawniania programów szkoleniowych, krok po kroku pokazuje, jak dokonać rzetelnej oceny programu za pomocą sześciu wskaźników dających odpowiedź na następujące pytania:
Czy uczestnicy mieli poczucie, że program pozwolił im zdobyć nowe umiejętności, których mogą używać?
Czego tak naprawdę się nauczyli?
Jak zdobyte umiejętności i wiedza zostały zastosowane w pracy? Jaki był efekt biznesowy programu?
Jaki był uchwytny, mierzalny zwrot z inwestycji? Czy program przyniósł korzyści niematerialne, a jeśli tak, to jakie?
Wystarczy zastosować przedstawione tu, sprawdzone metody, narzędzia, arkusze robocze i listy kontrolne, by dokonać przełomu w mierzeniu sukcesów swoich programów szkoleniowych. Współczesne szkolenia są zbyt kosztowne, a skutki ich nieefektywności zbyt dalekosiężne, by zdawać się na przypadek.
O krok dalej to książka o zaangażowaniu i jego decydującym wpływie na sukces rynkowy każdej firmy. To ono właśnie - w połączeniu z jasnością celów, zdecydowanym kierownictwem i szacunkiem dla pracowników - pozwala na osiągnięcie sukcesu niezależnie od branży i warunków rynkowych.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak zdobyć trwałą przewagę konkurencyjną, bardziej angażując pracowników w to, co robią na co dzień, musisz wiedzieć jak zmieniać ich w zwycięzców, dla których misja firmowa jest misją pracowniczą.
Jak angażować pracowników? Jak motywować ich do większego wysiłku? Jak pracować, by dodatkowy wysiłek był naturalny jak firmowe powietrze? David Macleod i Chris Brady udzielają wyczerpujących odpowiedzi na te pytania, a ponadto przytaczają przykłady pokazujące, ze większe zaangażowanie przykłada się bezpośrednio na sukces rynkowy.
Książka jest adresowana nie tylko i nie przede wszystkim do profesjonalistów zarządzania, ale do tych wszystkich, którzy stykają się z menedżerami i z zarządzaniem, pragną poznać i zrozumieć jego funkcję we współczesnym świecie, do tych wszystkich ?menedżerów mimo woli?, których ścieżka kariery i życiowa droga prowadzą do zarządzania, mimo że wcale tego nie oczekują i nie są do tego przygotowani.
Fragment Wstępu
W książce "Planowanie finansowe w zakładach opieki zdrowotnej" przedstawiono zagadnienia dotyczące planowania finansowego, które są niezwykle przydatne w zarządzaniu współczesnym zakładem opieki zdrowotnej. Publikacja zawiera najważniejsze aspekty dotyczące planowania finansowego, m.in.:
- budowa strategii,
- strategiczna karta wyników,
- system informacyjny,
- budżetowanie,
- rachunek kosztów.
Zaprezentowany system planowania finansowego pozwala na zwiększenie efektywności działań w każdym obszarze zakładu opieki zdrowotnej, na ciągłe doskonalenie procesów oraz szybką reakcję na zmiany otoczenia.
Monografia ta w pierwszej kolejności jest adresowana do kadry zarządzającej szpitalami publicznymi i niepublicznymi, a także do ordynatorów poszczególnych oddziałów, lekarzy i pielęgniarek zainteresowanych tematyką zarządzania i finansów. Może stanowić również cenne źródło wiedzy dla słuchaczy różnych form kształcenia zawodowego: słuchaczy studiów podyplomowych z zarządzania placówkami opieki zdrowotnej, studentów studiów ekonomicznych oraz zdrowia publicznego, a także przez biegłych rewidentów badających księgi rachunkowe zakładów opieki zdrowotnej.
Książka "Psychologia rynku dla doradców finansowych" przedstawia m.in.:
- Jak rozpoznać profil ryzyka danego klienta?
- Jak wybrać optymalną alokację aktywów dostosowaną do profilu ryzyka danego klienta?
- Które produkty inwestycyjne są optymalne z punktu widzenia podstaw psychologicznych klienta?
- W jakiej sytuacji lepszą decyzją jest przebudowa portfela w trakcie procesu inwestycyjnego, a kiedy należałoby wyjść z rynku lub podjąć większe ryzyko?
- Jakie są powszechnie stosowane zasady w zakresie obsługi klientów i w jakich sytuacjach nie należy ich stosować?
- Jak dopasować alokację aktywów do konkretnego etapu życia klienta?
"Psychologia rynku dla doradców finansowych", poprzez zaprezentowanie wielu praktycznych przykładów umożliwia doradcom poprawę jakości oferowanych przez nich usług, na każdym etapie procesu zarządzania bogactwem klientów.
Podręcznik Przedsiębiorczość w turystyce wraz z praktycznymi przykładami jest przewodnikiem dla nowoczesnych menedżerów rynku turystycznego.
Pozwala na:
- zrozumienie znaczenia przedsiębiorczości w zarządzaniu;
- obniżanie ryzyka planowania przedsięwzięć;
- formułowanie i wdrażanie przedsięwzięć przedsiębiorczych;
- poznanie przedsiębiorczości międzynarodowej na przykładzie rynku Ukrainy i Federacji Rosyjskiej.
Dlaczego warto studiować podręcznik?
Robert Korzeniowski w pierwszym rozdziale książki dowodzi, że sukces jest bezpośrednio związany z profesjonalizacją i działaniami przedsiębiorczymi.
Publikacja została przygotowana przez Zespół i Partnerów Katedry Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Podręcznik jest adresowany do studentów, aktualnych i potencjalnych przedsiębiorców oraz pracowników instytucji publicznych, a także społecznych, wspomagających profesjonalizm i przedsiębiorczość w zarządzaniu turystyką.
Publikacja zawiera tekst nowelizacji Kodeksu pracy i ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z omówieniem obowiązujących od 16 lipca 2010 r. regulacji. Jest niezbędnym źródło wiedzy na temat m.in. nowych uprawnień kształcących się pracowników, obowiązków pracodawców, umów szkoleniowych, zwrotu kosztów nauki.
Dzięki zawartym przykładom upewnią się Państwo, jak stosować nowe zasady w praktyce.
Dnia 16 lipca 2010 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Zgodnie z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dniem 11 kwietnia 2010 r. stracił bowiem moc obowiązującą art. 103 Kodeksu pracy.
W związku z tym zaistniała potrzeba zmiany uchylonych przepisów. I tak, w dniu 20 maja 2010 r. została uchwalona ustawa o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, którą 8 czerwca br. podpisał Marszałek Sejmu pełniący obowiązki Prezydenta RP.
Czterotomowe dzieło o zastosowaniach gospodarczych informatyki, ale nie tylko w obszarze zarządzania, lecz szerzej ? jako narzędzie wsparcia aktywności gospodarczej. Stanowi kompendium podstawowej wiedzy zarówno dla menedżerów rozważających różny zakres stosowania informatyki, jak i dla studentów, którzy na rozmaitych uczelniach, zdobywając zawód i specjalizację, powinni być przygotowywani do świadomego posługiwania się systemami informatycznymi oraz formułowania wobec nich swoich wymagań. Dzieło jest podzielone na cztery tomy.
Tom 4
Część pierwsza jest poświęcona najprężniej rozwijającej się dziedzinie informatyki ? wykorzystywaniu Internetu, natomiast w drugiej pokazano, w jakich aspektach należy zarządzać przedsięwzięciami informatycznymi. Tom czwarty zamyka część trzecia, na którą składają się trzy eseje na temat perspektyw informatyki: problemów teoretycznych, trendów technicznych i rozwoju zastosowań.
Przymiotnikiem, który chyba najczęściej towarzyszy słowu ?decyzja?, jest przymiotnik ?racjonalna?, bądź ?nieracjonalna?. Ten pierwszy przymiotnik chętnie stawiamy wtedy, gdy mówimy o decyzjach własnych, ten drugi ? wtedy, gdy mówimy o decyzjach innych. Ale to nie ta stronnicza praktyka zadecydowała o tytule obecnej książki. Zadecydował powszechnie przyjęty podział teorii decyzji na normatywną i opisową. Pierwsza formułuje zasady racjonalnego podejmowania decyzji, druga pokazuje błędy popełniane przy podejmowaniu decyzji.
Poza zatarciem ostrych granic między teorią normatywną i opisową, w badaniach nad podejmowaniem decyzji nastąpiła ostatnio jeszcze jedna charakterystyczna zmiana. Tradycyjnie normatywną teorią decyzji zajmują się ekonomiści, matematycy lub logicy, a teorią opisową ? przede wszystkim psycholodzy. Ostatnio jednak, w ramach tzw. ekonomii eksperymentalnej (zwanej także behawioralną), coraz więcej ekonomistów zaczęło zajmować się nie tylko normatywną, ale także opisową teorią decyzji.
(?) nie wykluczając studentów innych kierunków nauk społecznych (socjologii, politologii, zarządzani, czy marketingu), książka ta była pisana przede wszystkim z myślą o studentach psychologii i ekonomii. To z ich strony oczekiwałbym nie tylko przyswojenia sobie, lecz także kontynuacji badań opisanych w tej książce. Ilekroć się to zdarzy, wysiłek włożony w tę pracę uznam za opłacalny.
(ze Wstępu)
Zakładając, że Polska chce być podmiotem w Europie, dążyć do poprawy swego miejsca w gospodarce Unii Europejskiej i do zachowania wartości europejskiego modelu polityczno-społecznego, muszą być rozszerzone i umocnione działania zmierzające do przyspieszenia rozwoju kraju, a jest to możliwe tylko dzięki wprowadzeniu gospodarki, społeczeństwa i państwa na drogę zintegrowanego kształtowania cywilizacji wiedzy. Wymaga to powszechnego zrozumienia konieczności fundamentalnej transformacji społeczno-gospodarczej, a więc głębokich zmian systemowych. Może ona być źródłem wielkich korzyści społecznych i gospodarczych, ale ? w przypadku jej zaniechania ? źródłem trudności i popadnięcia w zacofanie. Konieczne jest poznanie wyzwań, jakie stoją przed krajem, przeanalizowanie sposobów i metod sprostania im, opracowanie długookresowej kompleksowej strategii strukturalnych zmian funkcjonowania gospodarki, społeczeństwa i państwa oraz ich konsekwentne wdrażanie z aprobatą zdecydowanej większości społeczeństwa. Innowacyjność szeroko rozumiana przejawia się w tym, że motorem napędowym rozwoju kraju staje się zintegrowany system, w którym są realizowane nie tylko innowacje technologiczno-produktowe, lecz przede wszystkim świadomie działa bardziej wykształcone, zdrowe i walczące o swoje prawa społeczeństwo oraz sprawne, efektywne państwo.
Venture capital - sposoby dezinwestycji jest pierwszą na polskim rynku publikacją analizującą możliwości dezinwestycji przeprowadzanych przez fundusze venture capital oraz private equity zarówno na rynkach światowych, jak i na rynku polskim. Problem ten był dotychczas, w dostępnych na polskim rynku pracach, traktowany z reguły marginalnie. Niniejsza publikacja zmierza do wypełnienia tej luki w prezentacji inwestycji kapitału wysokiego ryzyka.
Książka oparta jest na bardzo aktualnym i bogatym materiale źródłowym, rzadko spotykanym w podobnych opracowaniach. Publikacja pokazuje również efektywność funkcjonowania wymienionych funduszy oraz sposoby wyceny przedsiębiorstw udziałowych. Ogromną zaletą książki są badania empiryczne przeprowadzone na wielu płaszczyznach funkcjonowania funduszy venture capital, a w szczególności transakcji dezinwestycji przeprowadzanych na polskim rynku.
Książka ukazuje ewolucję zawodu sekretarki i asystentki w Polsce, w Europie i niektórych krajach pozaeuropejskich. W wyniku tej ewolucji zawód sekretarki stał się ważny w wspieraniu procesu zarządzania. Jego ranga systematycznie wzrasta, a powołany przez Komisję Europejską EUROAST podjął inicjatywę ujednolicenia kwalifikacji, kompetencji i certyfikacji zawodu w Europie.
Książka jest przeznaczona dla osób zatrudnionych na wszystkich stanowiskach wspierających proces zarządzania: sekretarek/asystentek, pracowników administracyjnych i kierowników biur oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem. Powinni po nią także sięgnąć szefowie, aby przekonać się, że kwalifikacje podwładnych stale rosną i należy je wykorzystać przy budowaniu sukcesu firmy.
Halina Füchsel jest doktorem nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Ukończyła Państwowe Studium Stenotypii i Języków Obcych w Warszawie (znane jako ?Ogrodowa?), a następnie Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Kilka lat temu uzyskała tytuł doktora, a w 2010 r. tytuł menedżera jakości na studiach podyplomowych. Przez wiele lat była wykładowcą na ?Ogrodowej? oraz w Warszawskiej Szkole Zarządzania - Szkole Wyższej. Obecnie prowadzi szkolenia w zakresie pracy biurowej dedykowane głównie asystentkom i kierownikom biur. Jest inicjatorką założenia w Polsce filii stowarzyszenia European Management Assistants. Obecnie jest jego przewodniczącą.
Nasilanie się konkurencji na rynku powoduje, że coraz większego znaczenia nabiera umiejętność odpowiedzialnego zarządzania. Aby tak zarządzać, menedżer musi posiadać wiedzę o współczesnych systemach wytwarzania oraz orientować się dobrze w związanych z tym zagadnieniach technicznych i socjopsychologicznych. Autorzy omawiają problematykę zarządzania operacyjnego, wychodząc z założenia, że każdy system wytwórczy ma charakter spoteczno-techniczny, a o sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa decydują przede wszystkim zatrudnieni w nim ludzie. Dlatego też w książce przedstawiono nie tylko techniczny aspekt zarządzania operacyjnego, ale także zwrócono uwagę na kwestie kadrowe. W książce w sposób kompleksowy zostały omówione następujące zagadnienia:
* zasady organizacji działalności operacyjnej,
* mechanizmy funkcjonowania systemów operacyjnych,
* podejmowanie w ich obszarze decyzji strategicznych,
* planowanie zadań i zasobów,
* organizowanie procesów wytwórczych w czasie i przestrzeni,
* logistyka procesów wytwarzania,
* kształtowanie jakości w procesie wytwarzania,
* organizacja pracy,
* szkolenie, motywowanie i ocenianie pracowników.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków organizacji i zarządzania oraz dla osób zajmujących kierownicze stanowiska w przedsiębiorstwie, zwłaszcza działających w sferze operacyjnej.
Stan prawny listopad 2010 r.
Nowe przepisy Kodeku pracy dotyczące podnoszenia kwalifikacji przez pracowników budzą duże kontrowersje. W prawie pracy nie ma podmiotu właściwego do wydania w ich zakresie powszechnie wiążącej wykładni. Niniejsza książka jest swoistym przewodnikiem przygotowanym w oparciu o stanowiska Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Państwowej Inspekcji Pracy oraz orzecznictwo Sądu Najwyższego.
W publikacji zostały zamieszczone przykłady rozwiązań zagadnień z zakresu podnoszenia kwalifikacji przez pracowników, także w formie pytań i odpowiedzi, które od dnia obowiązywania nowych przepisów pojawiły się w praktyce zawodowej.
Książka ma służyć pomocą zarówno pracodawcom, jak i pracownikom w kwestiach prawa do urlopu szkoleniowego, dodatkowych świadczeń, czy rozliczania kosztów związanych z dokształcaniem się pracowników. Pracodawcy dowiedzą się również na co zwrócić szczególną uwagę przy sporządzaniu umowy o podnoszenie kwalifikacji zawodowych oraz jakie zostały wprowadzone zmiany dotyczące zwolnienia podatkowego dla pracowników korzystających ze szkoleń finansowanych przez pracodawcę.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?