W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
DLACZEGO LUDZIE KUPUJĄ TO, CO KUPUJĄ
Ta przełomowa książka umieszcza teorię decyzji w centrum marketingu i tłumaczy, dlaczego ludzie kupują to, co kupują. Pomaga zarówno skuteczniej zarządzać marką, jak i zwiększać znaczenie oraz wiarygodność każdego rodzaju produktów i usług. Zawiera liczne analizy przypadków i dogłębnie przetestowane strategie, dzięki czemu pokazuje marketingowcom, jak skupić się na tym, co naprawdę ważne. Pozwala zrozumieć podstawowe zachowania konsumentów i włączyć tę wiedzę do codziennej pracy. Znajdziesz tu treści związane z analizą prawdziwych potrzeb klientów (ang. Jobs to be Done – JTBD) oraz z identyfikacją brand assets, case studies i dużo więcej. Przekonaj się, jak zastosować w marketingu i reklamie wyniki słynnych prac Daniela Kahnemana oraz ekonomię behawioralną. To niewyczerpane źródło wiedzy dla wszystkich, których rolą jest rozszyfrowywanie zachowań konsumentów.
Bardzo praktyczna książka. Zawiera wiele treści niezwykle przydatnych dla nowoczesnego marketingowca w oprawie jasnych i przekonujących przykładów. To również wspaniała i przyjemna lektura dla każdego zainteresowanego tym, w jaki sposób ludzie dokonują wyborów. Mój egzemplarz jest cały upstrzony podkreśleniami i notatkami. Fascynująca i użyteczna, absolutna klasyka. — Sophie Devonshire, dyrektorka generalna, The Marketing Society
Jest wiele książek z dziedziny ekonomii behawioralnej. Ta pokazuje, jak wykorzystać naukę w celu zwiększenia sprzedaży. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto pracuje z markami. — Les Binet, szef grupy ds. efektywności w adam&eveDDB
Phil Barden jest dyrektorem zarządzającym w firmie DECODE Ltd., w której łączy swoje ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu marką (Unilever, Diageo i T-Mobile) z najnowocześniejszą wiedzą z zakresu psychologii poznawczej i społecznej, neurobiologii i ekonomii behawioralnej, aby wspierać biznes w osiąganiu większej efektywności marketingowej i maksymalizowaniu rozwoju marek.
SPIN®to metoda sprzedaży opracowana na podstawie analizy 35 tysięcy rozmów handlowych przeprowadzonych przez 10 tysięcy sprzedawców w 23 krajach. SPIN® SELLING to zestaw prostych i praktycznych technik, które zostały przetestowane w wielu wiodących firmach i znacznie poprawiły ich wyniki sprzedaży. W ciągu 12 latNeil Rackham wraz ze swoim zespołem przeanalizowałponad 35 tysięcy rozmów handlowych przeprowadzonych przez 10 tysięcy osób w 23 krajach. Wyniki badań wykazały, że wiele metod opracowanych w celu sprzedaży tanich towarówpo prostu się nie sprawdza w przypadku transakcji o dużej wartości. Rackham przedstawiawięc swoją metodę SPIN®, w której kolejne literyodnoszą się do pytań: S – sytuacyjnychprzybliżających sytuację, w jakiej znajduje się klient (situational questions), P – problemowychna temat jego problemów i trudności(problem questions), I –implikacyjnych dotyczących konsekwencjiowych problemów (implication questions) N – naprowadzających klienta na niezbędność oferowanego rozwiązania w zaspokojeniu jego potrzeby (need-payoff questions). Absolutnie fascynująca książka. Pomysły w niej zawarte są nie tylko ciekawe, ale również skuteczne. Lektura obowiązkowa. ?„Sales and Marketing Management” Książka otwiera nowe możliwości i nikt, kto zawodowo zajmuje się sprzedażą, nie powinien jej pominąć. ?„Sales Technique” Niezbędna lektura dla wszystkich zajmujących się sprzedażą lub zarządzaniem działem sprzedaży. ?„Journal of Marketing Management” Neil Rackham jest psychologiem z ponad 25-letnim doświadczeniem w roli badacza i konsultantawspółpracującego z kilkoma wiodącymi na świecie firmami, w tym A.T. & T., Microsoftem i IBM. Prezes czołowej amerykańskiej firmy konsultingowej specjalizującej się wanalizie i poprawie efektywności sprzedaży. Jest także autorem książek uzupełniających tę tematykę: Major Account Sales Strategy oraz Managing Major Sales.
Controlling personalny jest stosunkowo nową koncepcją, jego rola jest jednak w polskich przedsiębiorstwach coraz bardziej doceniana, a zastosowanie coraz szersze. Wykorzystanie controllingu zasobów ludzkich może przy tym mieć na celu zarówno poprawę zarządzania kadrami, jak i efektywności ekonomicznej przedsiębiorstwa poprzez optymalizację kosztów.
Niniejsza publikacja wzbogaci zainteresowanych controllingiem zasobów ludzkich Czytelników o:
• znajomość różnych koncepcji controllingu personalnego,
• wiedzę na temat jego różnorodnych narzędzi - zarówno tych prostych, możliwych do zastosowania w każdej firmie, jak i złożonych, przeznaczonych dla podmiotów większych,
• kontekst i warunki zastosowania controllingu personalnego,
• znajomość praktyki polskich przedsiębiorstw różnych branż i wielkości w zakresie wykorzystania controllingu personalnego oraz użycia w tym celu narzędzi informatycznych.
Książka może zainteresować szerokie spektrum czytelników, w tym:
• przedsiębiorców - pracodawców,
• controllerów,
• osoby zarządzające zespołami ludzkimi,
• środowisko naukowe, w tym badaczy zajmujących się controllingiem, zarządzaniem przedsiębiorstwami, zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz rachunkowością,
• studentów kierunków biznesowych, studiów podyplomowych oraz MBA, ze szczególnym uwzględnieniem osób kształcących się w zakresie controllingu, zarządzania zasobami ludzkimi i rachunkowości.
Podejmowanie decyzji ekonomicznych jest niezwykle ważne dla decydenta, ale również dla otoczenia bliższego i dalszego, funkcjonujących organizacji, firm, gospodarstw domowych, organów ustawodawczych, krajowych i samorządowych oraz ich organów wykonawczych. Wewnątrz teorii organizacji i zarządzania wyłoniła się gałąź wiedzy, zwana make decision theory, czyli teorią podejmowania decyzji. Powstało tysiące, a może setki tysięcy książek na temat podejmowania decyzji, dlatego można zadać sobie pytanie: dlaczego autorzy niniejszej monografii postanowili napisać kolejną książkę na ten temat?
Odpowiedź na to pytanie z naszej strony jest następująca.
• Po pierwsze, wszystkie procesy decyzyjne dotyczą przyszłości, która jest trudna do przewidzenia, nawet jeżeli do dyspozycji mamy najbardziej wyrafinowane modele prognozowania. Wynika to stąd, że gospodarowanie odbywa się w warunkach niepewności, którą próbujemy zmierzyć, co po zmierzeniu jest już ryzykiem gospodarczym. Przy podejmowaniu decyzji mamy wiedzę o ryzyku gospodarczym, ale nigdy nie dysponujemy pełną informacją, jakie skutki wywoła nasza decyzja.
• Po drugie, w związku z tym, że decydent nigdy nie dysponuje pełną informacją, decyzje podjęte trudno nazwać optymalnymi. Dlatego Herbert Simon słusznie twierdzi, że wszystkie procesy decyzyjne można określić jako decyzje o ograniczonej racjonalności, najczęściej oparte na modelach heurystycznych. Stąd będzie jeszcze długo powstawało wiele badań na temat pogłębienia racjonalności w procesie podejmowania decyzji.
• Po trzecie, w literaturze przedmiotu brakuje analiz dotyczących podejmowania decyzji w parlamencie, w rządzie i administracji centralnej, w Radzie Polityki Pieniężnej oraz w organach stanowiących prawo lokalne, czyli w jednostkach samorządu terytorialnego (JST). Autorzy monografii posiadają wieloletnie doświadczenie zarówno w JST, jak i w parlamencie oraz w konstytucyjnym organie NBP, czyli Radzie Polityki Pieniężnej. Dlatego też w tej monografii dokonamy analizy komparatywnej procesu podejmowania decyzji przez państwo i organy jednostek samorządu terytorialnego (JST), czyli przez podmioty publiczne z takim procesem w firmach i w gospodarstwach domowych.
Celem głównym monografii jest porównanie procesu decyzyjnego w różnych organizacjach (firmy, gospodarstwo domowe, państwo i jego organy, jednostki samorządu terytorialnego) w aspekcie ograniczenia ryzyka gospodarczego do minimum i osiągnięcia pożądanego efektu w określonym czasie. Będziemy więc poszukiwać odpowiedzi na pytanie: dlaczego przedsiębiorstwa osiągają sukces nie z powodu redukowania ryzyka gospodarczego, ale właśnie dlatego, że podejmują coraz bardziej ryzykowne decyzje?
"Zarządzanie przedsiębiorstwem w (...) nowych uwarunkowaniach jest dużą umiejętnością, wymaga lat doświadczeń, ogromnej wiedzy, jest wyzwaniem dla kierujących przedsiębiorstwami. Podejmując różne decyzje, w różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa, muszą być świadomi ryzyka, zarządzając przedsiębiorstwem muszą to ryzyko, jego skalę i zakres, starać się rozpoznać i wykorzystując swoją wiedzę i zgromadzoną informację, ale również kierując się intuicją, ocenić jego skutki dla przedsiębiorstwa. Dobrze, że tematyka zarządzania jest coraz częściej podejmowana w podręcznikach, artykułach, staje się jednym z głównych tematów konferencji naukowych. Nigdy za wiele na ten temat; zarządzanie jest bowiem podstawą funkcjonowania i rozwoju każdego przedsiębiorstwa, a ciągłe doskonalenie systemów zarządzania winno stać się motywem przewodnim strategii każdego przedsiębiorstwa. Recenzowany podręcznik (...) zasługuje na wysoką ocenę. Ma dużą wartość zarówno poznawczą, jak i praktyczną, ma również swoje walory dydaktyczne. (...) Tematyka poruszana nawiązuje do aktualnych trendów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, wskazuje na różnego rodzaju uwarunkowania, jakie towarzyszą procesowi zarządzania, i w związku z tym podejmowanym decyzjom. Przy tym wszystkim warto podkreślić, że wiele z poruszanych w podręczniku tematów z powodzeniem uzupełnia wiedzę o zarządzaniu prezentowaną w innych, tego rodzaju, pozycjach zwartych". prof. zw. dr hab. Janusz Żurek, fragment recenzji
Na polskim rynku wydawniczym jest cała gama bardzo dobrych podręczników z makroekonomii. Ostatni światowy kryzys gospodarczy zwrócił uwagę na dorobek nauk ekonomicznych, gdyż teoria ekonomii nie w pełni spełniła swoje predykcyjne przesłanie. Pojawiły się wręcz analizy mówiące o tym, że ekonomia umie opisywać zjawiska ekonomiczne przy pomocy mniej lub bardziej wyrafinowanych narzędzi, umie tworzyć wzorce, modele zachowań podmiotów gospodarczych, jako egzemplifikacje założeń ekonomii normatywnej, jednakże, współczesne społeczeństwo oczekuje od ekonomii, predykcyjnych wniosków, a do tego stanu rzeczy, chyba jest jeszcze daleko. Stąd konieczność pisania nowych podręczników z ekonomii, a szczególnie z makroekonomii.
Ideą, która przyświecała zespołowi przy pisaniu tego podręcznika, była świadomość:
• po pierwsze, konieczności modyfikacji paradygmatu głównego nurtu ekonomii i uzupełnienie go o elementy ekonomii instytucjonalnej oraz behawioralnej;
• po drugie, potrzeb dydaktycznych kierunków ekonomicznych w zakresie dwóch przedmiotów, tj.: makroekonomii, polityki pieniężnej, wykładanej zwykle na magisterskich studiach uzupełniających;
• po trzecie, konieczności zaprezentowania wiedzy ekonomicznej z zakresu funkcjonowania
państwa, jako podmiotu gospodarowania, nie tylko dla przyszłych ekonomistów, ale i dla dziennikarzy oraz wszystkich interesujących się problemami gospodarczymi;
• po czwarte, konieczności pokazania roli banku centralnego, jako instytucji działającej na rzecz ładu rynkowego.
Ekonomia i makroekonomia są naukami, które odkrywają i konstruują prawa ekonomiczne, będące prawami stochastycznymi, co oznacza, że nie zawsze jedna, ściśle określona przyczyna wywołuje ten sam skutek. Podręcznik, który przedkładamy Czytelnikom, powinien wiele zagadnień wyjaśnić, pozwolić je zrozumieć i zmusić do myślenia, jak funkcjonuje współczesna gospodarka narodowa oraz światowa, a także w jakim kierunku następują zmiany, jaki jest ich cel.
Sektor motoryzacyjny jest jedną z kluczowych gałęzi polskiej gospodarki. Stosowanie rozwiązań Przemysłu 4.0 i efektywne wykorzystanie nowoczesnych technologii daje szansę na jego dalszy dynamiczny rozwój. Wdrażanie rozwiązań Przemysłu 4.0 do procesów biznesowych przedsiębiorstw motoryzacyjnych powinno mieć miejsce nie tylko w obszarze produkcji czy logistyki, jak najczęściej się wskazuje, ale także obejmować ich pozostałe obszary funkcjonalne. Posługując się wypracowanym modelem, autorzy ocenili poziom dojrzałości przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej we wdrażaniu rozwiązań Przemysłu 4.0 w sześciu następujących funkcjonalnych obszarach: - zarządzanie produkcją, - zarządzanie logistyką, - zarządzanie jakością, - zarządzanie kadrami, - zarządzanie społeczną odpowiedzialnością biznesu, - zarządzanie innowacjami. W publikacji autorzy zachęcają przedsiębiorców do korzystania z zaproponowanych narzędzi do pomiaru poziomu dojrzałości przedsiębiorstwa we wdrażaniu Przemysłu 4.0 i porównywania swoich wyników z wynikami badanych przedsiębiorstw. Opracowany model może wspomagać menedżerów w rozważaniach na temat możliwości transformacji w kierunku Przemysłu 4.0 oraz w podejmowaniu decyzji dotyczących strategii i planów działań. Książka jest adresowana przede wszystkim do praktyków, inżynierów i menedżerów z branży motoryzacyjnej, a także do pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwami w dobie wyzwań Przemysłu 4.0.
Niniejsza publikacja to praktyczny przewodnik po metodologii sporządzania rachunku przepływów pieniężnych. Książka powstała na gruncie doświadczeń autora jako biegłego rewidenta i obserwacji trudności, z jakimi borykają się osoby odpowiedzialne za sporządzenie tego sprawozdania. Dlatego głównym zamiarem autora było wyjaśnienie idei rachunku przepływów i pokazanie Czytelnikom praktycznych sposobów jego sporządzania. Książka stanowi podstawę do zrozumienia rachunku przepływów i doskonale uzupełnia Krajowy Standard Rachunkowości nr 1: ,,Rachunek przepływów pieniężnych". Opracowanie zawiera liczne przykłady praktyczne, pokazujące sposoby prezentacji najbardziej typowych operacji gospodarczych oraz operacji sprawiających największe trudności, takich jak: odsetki, różnice kursowe, operacje dotyczące leasingu finansowego oraz różne operacje o charakterze niepieniężnym. Książka ta jest szczególnie polecana głównym księgowym i księgowym, właścicielom firm, członkom zarządu, rad nadzorczych, kontrolerom, dyrektorom finansowym, a także studentom.
Konsumenci wydają pieniądze. Producenci zarabiają pieniądze. Prosumenci mogą robić jedno i drugie! Konsumenci wydają coraz więcej w centrach handlowych i w sklepach internetowych oferujących niższe ceny. Jednak kupować taniej, to nie zawsze znaczy postępować mądrzej. Oto kilka pytań, które powinny dać konsumentom do myślenia: - Czy twój ulubiony sklep zapłacił ci kiedyś za to, że go poleciłeś? - Czy sklepy oferują ci możliwość zarabiania pieniędzy czy jedynie wydawania? - Czy gdybyś był właścicielem sieci sklepów, kupowałbyś u konkurencji? - Czy jakiś sklep internetowy zaoferował ci kiedyś udziały? - Czy dzięki eksplozji handlu internetowego stałeś się bogatszy? Jeśli na te wszystkie pytania odpowiedziałeś "nie", to znaczy, że powinieneś przeczytać tę książkę! Dr Bill Quain, ekspert w dziedzinie marketingu, pisze o tym, jak przeciętni ludzie mogą zgromadzić nieprzeciętny majątek, wykorzystując siłę prosumpcji. "Erę prosumenta 2.0" powinni przeczytać ci wszyscy, którzy chcą skorzystać z obecnych trendów i robiąc konieczne codzienne zakupy, zacząć zarabiać pieniądze, zamiast tylko je wydawać. Dr Bill Quain jest konsultantem globalnego marketingu, wcześniej pracował jako profesor marketingu w czterech amerykańskich wyższych szkołach biznesu. "Era prosumenta 2.0" to dziewiąta z jego dwunastu książek na temat biznesu, marketingu i rozwoju osobistego. Przetłumaczono ją dotąd na 20 języków."
Ubezpieczenia odgrywają coraz większą rolę w funkcjonowaniu zarówno przedsiębiorstw, jak i gospodarstw domowych. W książce przygotowanej przez zespół autorów reprezentujących środowisko naukowe oraz praktykę ubezpieczeniową przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące ubezpieczeń. Omówiono w niej m.in. historię ubezpieczeń, podstawową terminologię i klasyfikację ubezpieczeń, regulacje prawne dotyczące działalności ubezpieczeniowej, nadzór nad sektorem ubezpieczeń, systemy gwarancyjne, zarządzanie finansami i działalność inwestycyjną zakładu ubezpieczeń. Wiele miejsca poświęcono ubezpieczeniom oferowanym zarówno przez sektor publiczny, jak i prywatny, w tym ubezpieczeniom emerytalnym, zdrowotnym, na życie, mienia, odpowiedzialności cywilnej, a także scharakteryzowano działalność reasekuracyjną. Podczas omawiania poszczególnych zagadnień Autorzy oparli się na obecnie obowiązującymstanie prawnym oraz uwzględnili zmiany, które zaszły w ubezpieczeniach w ostatnich latach. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych, a także praktyków gospodarczych.
W książkach wyjaśniamy zasady tworzenia i prowadzenia dokumentacji pracowniczej zgodnie z wymogami Państwowej Inspekcji Pracy.
Weryfikacja dokumentów przez PIP jest najczęściej kontrolowanym obszarem. Inspektor nie ma obowiązku zapowiadać swojej wizyty. Dzięki wiedzy, którą zyskasz z „Vademecum dokumentacji kadrowej” część I. i II. nie zaskoczysz się, kiedy któregoś dnia pojawi się w Twojej firmie.
W książkach znajdziesz linki do stron internetowych, z których pobierzesz gotowe wzory dokumentów. Możesz od razu wykorzystać je w swojej pracy, dzięki czemu jeszcze lepiej zorganizujesz zawodowe obowiązki. Z gotowym szablonem i poradami naszych ekspertów szybko dostosujesz dokumenty do specyfiki Twojej pracy.
Format książki a4.
Publikacja omawia skutki otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego oraz ogłoszenia upadłości banku lub kredytobiorcy dla losów umowy o kredyt frankowy.
Odnoszą się one m.in. do takich zagadnień jak:
• kwestia dopuszczalności dochodzenia przez pokrzywdzonego kredytobiorcę wynagrodzenia za korzystanie z kapitału wpłaconego na podstawie umowy kredytu zawierającej niedozwolone postanowienia umowne,
• ryzyko kursowe oraz wielopodmiotowość kredytu frankowego,
• zawieszanie i podejmowanie postępowania zawieszonego na skutek wszczęcia przymusowej restrukturyzacji banku lub ogłoszenia jego upadłości,
• przedawnienie roszczeń majątkowych związanych z kredytem konsumenckim denominowanym lub indeksowanym w walucie obcej w kontekście upadłości lub restrukturyzacji strony umowy kredytowej.
Autorzy odwołują się do aktualnego orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Sądu Najwyższego oraz sądów powszechnych w sprawach upadłościowych, w których dochodzone są wierzytelności wynikające z umowy o kredyt frankowy.
Książkę przygotowało grono wybitnych autorów – uznanych ekspertów posiadających znaczny dorobek naukowy, jak i ugruntowane doświadczenie praktyczne w dziedzinie prawa upadłościowego i restrukuryzacyjnego.
Publikacja przeznaczona jest dla praktyków: sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych, a także konsumentów tzw. „kredytów frankowych”.
Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium) Ostatnie sztuki nakładu Sprawdzone sposoby, dzięki którym podwoisz i potroisz swoje dochody! Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju "świat nie jest sprawiedliwy" albo "tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate", nie musisz czytać tej książki. Jeśli jednak uważasz, że odpowiadasz za swoje życie, i chcesz osiągać ambitne cele, dzięki książce Nawyki warte miliony dowiesz się, jak to zrobić. Być może już wiesz, że nawyki kształtują życie i że zależy od nich ogromna większość naszych myśli, przekonań i działań. Tylko jak zapanować nad nawykami, aby upragniony sukces stał się rzeczywistością? Z tej publikacji dowiesz się, czym są "nawyki milionerów" - czyli ludzi, którzy zbudowali fortuny w ciągu jednego pokolenia. Poznasz skuteczne metody, jak myśleć efektywniej, podejmować lepsze decyzje i działać skuteczniej. Przeczytasz też o technikach zarządzania finansami, zdecydowanie ułatwiających osiąganie niektórych celów. Jednak Twoim najważniejszym zadaniem będzie praca nad własnym charakterem: masz się stać wspaniałym człowiekiem. Kimś, kto nadaje kierunek w swojej społeczności i stanowi wzór doskonałości. Aby to osiągnąć, musisz popracować nad własnymi nawykami: wybrać te potrzebne i konsekwentnie je utrwalać. Twój sukces przyjdzie - wystarczy, że świadomie wyuczysz się pożądanych zachowań! Dzięki tej książce: przejmiesz kontrolę nad swoim życiem i zaczniesz dokonywać lepszych wyborów zdobędziesz niezależność finansową zmobilizujesz się do działania i osiągniesz życiowe cele odświeżysz relacje z bliskimi staniesz się osobą pełną najlepszej energii Chcesz naprawdę coś zmienić - zmień swoje nawyki!
Monografia dotyczy niezwykle istotnej problematyki zwiększających się nierówności dochodowych we współczesnym świecie, zwłaszcza w kontekście wyzwań społeczno-gospodarczych. W czasach narastających nierówności i utrzymujących się obszarów ubóstwa spółdzielnie socjalne mogą efektywnie przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu. Mimo poprawy sytuacji niektórych polskich rodzin wynikającej z programów transferów socjalnych, realizowanych w II połowie drugiej dekady XXI wieku, nie zaniknęły przesłanki funkcjonowania spółdzielni socjalnych. Kontekst społeczno-gospodarczy, w którym funkcjonują spółdzielnie socjalne, pokazuje, że wciąż istnieją grupy defaworyzowane, którym niezbędna jest pomoc. Autorzy umożliwiają Czytelnikom zgłębienie zarówno teoretycznych podstaw modelu cyklu życia organizacji w zarządzaniu spółdzielnią socjalną, jak i praktycznych obserwacji wynikających z badań empirycznych. Dzięki temu monografia stanowi kompendium wiedzy, co może być niezmiernie wartościowe zarówno dla praktyków zarządzania, jak i naukowców zainteresowanych tematyką spółdzielni socjalnych. Badania są istotne dla osób, które mogą powoływać spółdzielnie socjalne, gdyż dostarczają wiedzy i narzędzi potrzebnych do skutecznego zarządzania takimi organizacjami. Wiedza ta może być również cenna dla ustawodawców i innych interesariuszy, umożliwiając opracowanie lepszych strategii wsparcia oraz regulacji prawnych, które będą sprzyjały rozwojowi i stabilności spółdzielni socjalnych. Podejście Autorów wskazuje na to, że praca nie jest jedynie zimną analizą danych i teorii, ale zaangażowanym spojrzeniem na prawdziwe życie i jego wyzwania. Należy także z głębokim uznaniem docenić empatię, z jaką Autorzy monografii podchodzą do omawianego zagadnienia i uczestników prowadzonych badań. Wartość tej postawy jest nie do przecenienia, gdyż dodaje głębi i autentyczności samej pracy naukowej. Dr hab. Bartosz Jóźwik, prof. KULInstytut Ekonomii i FinansówKatolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Obciążenia podatkowe oraz parapodatkowe immanentnie wiążą się z prowadzeniem działalności gospodarczej. Przedsiębiorcy z jednej strony jako podatnicy są zobowiązani do rozliczenia zobowiązań na rzecz podmiotów publicznych (Skarbu Państwa, województwa, powiatu oraz gminy), z drugiej zaś jako płatnicy do obliczenia, pobrania i rozliczenia podatków i parapodatków w imieniu zatrudnionych pracowników. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie podstawowych obciążeń podatkowych i składkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, w szczególności wyeksponowano kwestie obowiązków przedsiębiorców w zakresie ich rozliczeń i prowadzonej w związku z tym ewidencji. W nowym wydaniu uwzględniono zmiany prawne obowiązujące zasadniczo od 1 stycznia 2024 r.
„Kreatywność” to książka dla menedżerów, którzy chcą poprowadzić swoich pracowników na nowe wyżyny, podręcznik dla każdego, kto dąży ku oryginalności, i pierwszy wgląd za kulisy Pixar Animation – wspólnie zajrzymy na spotkania, autopsje, narady „zespołu mózgowców" (Braintrust), podczas których powstawały jedne z najpopularniejszych filmów w historii kinematografii. W założeniu jest to książka o tym, w jaki sposób można zbudować w firmie kreatywną kulturę – ale również, jak pisze sam współzałożyciel i prezes Pixara, Ed Catmull, „wyraz idei, które według mnie pozwalają wyzwolić w nas to, co najlepsze". Od blisko dwudziestu lat Pixar zajmuje dominującą pozycję w świecie animacji, tworząc tak wspaniałe filmy, jak trylogia „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Gdzie jest Nemo”, „Iniemamocni”, „Odlot” i „WALL-E”, które biły rekordy widowni i zebrały łącznie 30 Oscarów. Radość opowiadania historii, pomysłowe scenariusze, autentyczne emocje: pod wieloma względami filmy wytwórni Pixar same w sobie pokazują, czym jest kreatywność. Catmull ujawnia ideały i techniki wykorzystywane przez Pixara, które sprawiły, że wytwórnia jest dziś tak podziwiana – i zyskowna. Przeczytaj i zainspiruj się jak zbudować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte kreatywności oraz jak, poprzez odrzucenie konwencji, usprawniać procesy w firmie.
Niniejszy podręcznik oferuje praktyczne podejście do zarządzania, które pozwala zrozumieć składowe tego procesu (planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie, kontrolowanie) oraz wykorzystać je w codziennych wyzwaniach. Książka jest przeznaczona dla studentów, początkujących menedżerów oraz wszystkich, którzy rozpoczynają swoją drogę w świecie zarządzania organizacjami. To niezbędne narzędzie dla tych, którzy dążą do sukcesu i wybitności w roli lidera. Autorami poszczególnych rozdziałów są doświadczeni eksperci w dziedzinie zarządzania wieloletni nauczyciele akademiccy. W podręczniku wyodrębniono trzy części, w których odniesiono się do następujących zagadnień: 1. Wprowadzenie do zarządzania istota i geneza zarządzania, menedżer - kim jest, organizacja jako system, cykl życia organizacji 2. Zarządzanie jako proces problem decyzyjny, decyzje, planowanie, strategia, organizowanie, struktury organizacyjne, przywództwo, kontrola, procesy grupowe, motywowanie, komunikacja wewnętrzna, kultura organizacyjna 3. Współczesne wyzwania zarządzania etyka, mobbing, odpowiedzialny i zrównoważony biznes, wolontariat pracowniczy, komunikowanie międzykulturowe Ponadto do każdego rozdziału dołączono: - pytania kontrolne - pytania testowe
Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jest przeznaczony na: finansowanie działalności socjalnej organizowanej na rzecz osób uprawnionych do korzystania z funduszu, dofinansowanie zakładowych obiektów socjalnych oraz tworzenie zakładowych żłobków, klubów dziecięcych, przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego. Zasady tworzenia przez pracodawców tego funduszu i zasady gospodarowania jego środkami określa ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Fundusz tworzy się z corocznego odpisu podstawowego, naliczanego w stosunku do przeciętnej liczby zatrudnionych. Poradnik "ZFŚS. Zasady tworzenia i prowadzenia" jest pomocnym kompendium dla osób zajmujących się rozliczeniami kadrowo-płacowymi w podmiotach prowadzących działalność socjalną. Wyjaśniono w nim wiele szczegółowych oraz specyficznych dla różnych branż kwestii związanych z utworzeniem oraz funkcjonowaniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Z opracowania można się m.in. dowiedzieć: którzy pracodawcy są zobowiązani do tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, jak również pod jakimi warunkami mogą oni z niego zrezygnować, jak obliczyć odpis na zfśs, jak prawidłowo gospodarować środkami funduszu, na jakich zasadach świadczenia z zfśs są opodatkowane i oskładkowane. Najtrudniejsze zagadnienia zostały przedstawione na przykładach. Jest to obowiązkowa lektura dla osób zajmujących się rozliczeniami kadrowo-płacowymi w podmiotach prowadzących działalność socjalną, a także członków zakładowych komisji socjalnych. Zawarte w książce wyjaśnienia zainteresują również członków związków zawodowych.
W XXI wieku nadal żyjemy w świecie zaprojektowanym przez mężczyzn dla mężczyzn.
Także w świecie reklamy.
Nie wierzysz?
Przeczytaj!
Czy irytuje Cię słowo „naukowczyni”, chociaż „naukowiec” brzmi neutralnie? Zastanawiasz się, o co w ogóle chodzi feministkom – przecież o dyskryminacji może i można było mówić w XIX wieku, ale nie teraz? Albo odwrotnie – nie rozumiesz, dlaczego wciąż niektóre zawody postrzegane są jako „kobiece” a inne „męskie”, choć to przecież kobiety stworzyły pierwszy program komputerowy i napisały pierwszy algorytm?
Ta książka tłumaczy, skąd się biorą i jak działają stereotypy dotyczące płci. A także dlaczego oraz w jaki sposób nieświadomie im ulegamy – choćby za pośrednictwem reklam, atakujących nas bezustannie z każdej strony. Autorka rzeczowo, odwołując się do licznych przykładów pokazuje, jak od starożytności aż po czasy współczesne świat, w którym żyjemy, urządzają mężczyźni dla mężczyzn i jakie rodzi to konsekwencje dla społeczeństwa oraz… dla marketingowców, którzy projektując kampanie promocyjne raz za razem sięgają po zgrane i nieprawdziwe schematy dziewczynek-księżniczek, nadopiekuńczych mam, ofermowatych tatusiów, wiecznie niezdrowych babć czy niebieskiej krwi miesięcznej.
Najwyższy czas to zmienić!
Kupiec Alfa. Przewodnik po efektywnych zakupach i negocjacjach Zakupy w biznesie w praktycznym wydaniu Relacja między sprzedawcami i zakupowcami we współczesnym biznesie przypomina trochę pole bitwy. Celem tych pierwszych jest oczywiście sprzedać jak najwięcej i na jak najbardziej korzystnych dla siebie warunkach. Ci drudzy chcą rzecz jasna kupić, ale po pierwsze dokładnie to, co jest potrzebne ich firmie, a po drugie w możliwie najlepszej cenie Przy czym wyrażenie "najlepsza cena" dla zakupowca oznacza coś wręcz przeciwnego niż dla handlowca. W związku z tym sprzedawcy nieustannie uzbrajają się w nowe triki, przed którymi uczą się bronić zakupowcy i tak to się toczy. Autor tej książki wie, o czym pisze. Jako zakupowiec bowiem jest aktywny od wielu lat, zakupy to jego źródło utrzymania, ale też wielka pasja, którą zdecydował się podzielić z czytelnikami za pośrednictwem tego poradnika. Jeśli zatem chcesz przyswoić główne zasady rządzące zakupami i skorzystać zarówno z przystępnie zaprezentowanej wiedzy teoretycznej, jak i doświadczeń praktyków, nie czekaj czytaj! W książce: Podstawowe terminy i zasady związane z zakupami w biznesie Reguły rządzące negocjacjami Wskazówki, jak z sukcesem wybrać dostawców i poddać ich audytowi
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?