W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Oparty na badaniach praktyczny poradnik pokazujący, jak radzić sobie z trudnymi ludźmi w pracy Amy Gallo identyfikuje osiem znanych typów trudnych współpracowników. Przedstawia strategie, dzięki którym w konstruktywny sposób poradzisz sobie z niepewnym szefem, pasywno-agresywnym współpracownikiem, wszystkowiedzącym czy stronniczym kolegą. Wymienia również zasady, dzięki którym będziesz mógł w konstruktywny sposób przeformułować swoje relacje w pracy – bez względu na to, z kim jesteś skonfliktowany. Postępowanie w zgodzie z zasadami nie zawsze jest łatwe, ale Gallo pozwoli ci docenić znaczenie kluczowych elementów dobrych relacji, takich jak zrozumienie czy wsparcie, dzięki którym wytrwasz w swoim postanowieniu – na własnych warunkach. Relacje między ludźmi w pracy bywają niełatwe. Stres, jaki wywołują codzienne kontakty z trudnymi osobami, osłabia twoją kreatywność i wydajność, pogarsza zdolność do jasnego myślenia i podejmowania racjonalnych decyzji oraz sprawia, że przestajesz się angażować. Może także doprowadzić do tego, że zamiast spać, będziesz się zamartwiać, staniesz się wycofany lub zaczniesz reagować w sposób, którego później będziesz żałować. W książce znajdziesz mnóstwo chwilami żenujących przykładów zachowań zaczerpniętych z biurowej rzeczywistości, a także wyniki najnowszych badań behawioralnych oraz praktyczne wskazówki do wykorzystania od razu. Z tym poradnikiem nauczysz się, jak radzić sobie z najtrudniejszymi relacjami w pracy i jednocześnie budować odporność w interakcjach międzyludzkich. „Ta książka udowadnia, że dobra współpraca jest możliwa – nawet z tym palantem, którego najchętniej widzielibyśmy w innej firmie”. —DANIEL GOLEMAN, autor bestsellerów Inteligencja emocjonalna i Inteligencja społeczna „Wszyscy trafiamy do pracy z bagażem doświadczeń, który wpływa na nasz obraz samych siebie, na nasze zaufanie, komunikację i zarządzanie konfliktami. Książka Amy Gallo to zestaw konkretnych porad, jak poruszać się po mętnych wodach relacji międzyludzkich w życiu zawodowym”. —ESTHER PEREL, psychoterapeutka, autorka bestsellerów „New York Timesa”; prowadzi podcasty pt. „Where Should We Begin?” oraz „How’s Work?” „Przystępna, praktyczna książka o tym, jak radzić sobie z najtrudniejszymi współpracownikami oraz jak zmienić relacje z nimi w jedne z najcenniejszych w firmie”. —ADAM GRANT, autor bestselleru „New York Timesa” pt. Leniwy umysł; prowadzi podcast TED „WorkLife” W tej mądrej i opartej na gruntownych badaniach książce Amy Gallo prezentuje skuteczny i praktyczny model radzenia sobie z trudnymi współpracownikami. Bez względu na to, jaka jest twoja sytuacja, ta książka pomoże ci poprawić relacje w zespole”. —DANIEL H. PINK, autor bestsellerów „New York Timesa” pt. Żałować czy nie żałować?, Kiedy i Drive AMY GALLO jest redaktorką współpracującą z renomowanym czasopismem „Harvard Business Review” oraz autorką książki pt. HBR Guide to Dealing with Conflict i współprowadzącą podcast HBR o nazwie „Women at Work”. Jej artykuły ukazały się w dziesiątkach książek poświęconych inteligencji emocjonalnej, przekazywaniu i otrzymywaniu feedbacku, zarządzaniu czasem i przywództwu. Gallo, jako popularna prelegentka i facylitatorka, pomogła tysiącom liderów skuteczniej radzić sobie z konfliktami i zarządzać złożoną dynamiką miejsca pracy. Ukończyła Uniwersytet Yale, a tytuł magistra uzyskała na Uniwersytecie Browna.
Fascynująca, napisana popularyzatorskim językiem książka Williama Daviesa mówi o tym, jak pojęcie szczęścia stało się obiektem współczesnego marketingu - przedmiotem, który można sprzedać jak każdy inny produkt. To, co dla filozofów było przez wieki najdonioślejszym, bo również niezwykle wymagającym moralnie, celem ludzkiego życia, dziś zostało sprowadzone przez światowe koncerny (a nierzadko także przez polityków, którzy zabiegają o kapitał wyborczy) do "well-beingu", dobrego samopoczucia czy dobrostanu. Davies opisuje degenerację tego szlachetnego pojęcia, wskazując, że obecnie mamy do czynienia z parametryzacją szczęścia - próbami ujęcia go w wymierne kategorie, co prowadzi z kolei do niebezpiecznego redukcjonizmu. Celem takiego przemianowania rozumienia szczęścia jest, jak wskazuje autor, zysk ekonomiczny, tymczasem w sprawach najważniejszych dla człowieczeństwa, kategorie prosto rozumianej korzyści nie powinny obowiązywać - zwłaszcza gdy jest to korzyść nie samego człowieka, a prowadzących własne gry polityków czy przedsiębiorców. Książka Daviesa stawia ważne pytania, jednocześnie budząc niepokój, okazuje się bowiem, że nad współczesnymi społeczeństwami Zachodu długim cieniem kładzie się dystopijna wizja w stylu A. Huxleya.
Tworzysz treści na strony WWW lub teksty do ulotek? Konstruujesz hasła reklamowe? Piszesz scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych? Prowadzisz profile marek w mediach społecznościowych? W takim razie śmiało możesz nazywać siebie copywriterem. Wojownikiem słów. Operatorem argumentów. Kreatorem treści perswazyjnych. Jak w każdym fachu, także w Twoim istnieje zestaw uniwersalnych zasad oraz narzędzi, chwytów i trików, które wszyscy - czeladnik, rzemieślnik, mistrz - muszą znać i którymi powinni swobodnie operować. Inwencja własna jest oczywiście w copywritingu wskazana, jednak podstawa to opanowanie pisarskiego abecadła. Dariusz Puzyrkiewicz, weteran zawodu z kilkunastoletnim stażem i wieloma udokumentowanymi sukcesami na koncie, zebrał niezbędną wiedzę w tej książce. Zaopatrz się w nią, przeczytaj, ustaw na półce na wysokości wzroku - i wracaj do niej zawsze, gdy będziesz tworzyć tekst, który sprzedaje. Produkty. Usługi. Albo idee.
Masz w planach sprzedaż swojej nieruchomości, ale odczuwasz stres i niepewność związane z tym procesem? Nie martw się, nie jesteś sam. Większość z nas nie ma wystarczającej wiedzy na temat rynku nieruchomości, co skutkuje podejmowaniem nieodpowiednich decyzji (takich jak np. zaniżanie ceny sprzedaży). Ale co powiesz na to, że jest sposób, aby sprzedać swoje mieszkanie bez stresu i z dużym zyskiem?Oto rozwiązanie: książka "Jak szybko sprzedać nieruchomość bez stresu i rabatu". To poradnik napisany przez autora z ogromnym doświadczeniem w obrocie nieruchomościami, który chce się nim z Tobą podzielić. Znajdziesz tutaj praktyczne strategie oparte na psychologii ludzkiej i metodach analitycznych, które pozwolą Ci osiągnąć sukces na rynku nieruchomości.Zdobądź wiedzę i strategie, których nie zdradzą Ci inni agenci!Leszek Markiewicz jest ekspertem rynku nieruchomości. To skuteczny i kreatywny agent, z którego usług korzystają zarówno indywidualni klienci chcący szybko oraz korzystnie sprzedać nieruchomość, jak i deweloperzy. Leszek Markiewicz związany jest z marką NieruchomosciSzybko.pl. Ma w swoim dorobku publikacje i artykuły dla profesjonalnych czasopism oraz portali internetowych. Jest też autorem książki "Jak bez wysiłku i pieniędzy zarabiać na nieruchomościach", która cieszy się bardzo dużą popularnością. Jego autorski System Skutecznej Sprzedaży Nieruchomości zapewnia o 30% szybszą sprzedaż w cenie o 10% wyższej niż mogą zapewnić agencje działające w oparciu o tradycyjne metody.
"Szczyty i doliny" to opowieść o młodym człowieku, któremu życie się nie układa, dopóki nie pozna pewnego starego człowieka. To spotkanie raz na zawsze odmieni jego życie. Dzięki obcowaniu z mądrym starcem dokonuje zaskakujących odkryć. W końcu zaczyna rozumieć, w jaki sposób wykorzystać praktyczne narzędzia starego człowieka w tłustych i chudych latach. Staje się przez to spokojniejszy i zaczyna odnosić sukcesy. Teraz i ty, czytelniku, możesz odbyć podobną podróż po tej przypowieści, a z tego, co odkryjesz, zrobić dobry użytek.
Obraz rynku inwestycji XXI wieku wygląda na bardzo skomplikowany - szczególnie jeśli porównać go z sytuacją z poprzedniego stulecia. Z roku na rok rośnie liczba instrumentów będących w zasięgu ręki każdego inwestora - można obracać nie tylko akcjami, ale także walutami, towarami i surowcami, można operować na zagranicznych indeksach giełdowych, wielkie emocje wzbudzają również kryptowaluty. Współczesny inwestor na co dzień musi radzić sobie nie tylko z analizą techniczną, ale też z nieprzerwanym strumieniem informacji na temat rynku, ekonomii, notowań, strat, zysków oraz... z własną psychiką. Niestety, inwestycyjne boje często kończą się niepowodzeniem. Czy tak musi być? Autor tej książki prezentuje nowatorskie podejście do tematu inwestowania i związanych z nim emocji. Kluczem do zrozumienia mechanizmów rządzących rynkiem inwestycji jest analiza techniczna, odpowiednia do rzeczywistości XXI wieku. Z poradnika Krzysztofa Kochana dowiesz się między innymi: kim jest inwestor offline jak uniknąć psychologizowania w inwestowaniu, na czym polega nowoczesne podejście do analizy technicznej oraz jakimi narzędziami analizy posługują się skuteczni inwestorzy co jeszcze wchodzi w skład warsztatu inwestora, czyli na czym polega łączenie narzędzi analizy technicznej w bardziej złożone systemy Książka przedstawia najnowsze rozwiązania technologiczne w zakresie, z którego w praktyce skorzystać może każdy inwestor. Przedstawione metody znajdą zastosowanie na każdym rynku - niezależnie od tego, czy analizie poddawane będą krajowe akcje, globalne rynki złota, ropy naftowej i energii, indeksy giełdowe, czy też kryptowaluty.
Sprzedawaj tak, by ludzie lubili od Ciebie kupować!
* Reguły, sekrety, dobra zabawa, czyli jak zadbać o całokształt Twojej relacji z klientem
* Przeciwności i przeciwnicy, czyli jak poradzić sobie w najtrudniejszych sytuacjach
* Niech żyje Król Klient Wielki, czyli kto i co naprawdę liczy się w procesie sprzedaży
Jeffrey Gitomer jest jedną z tych zadziwiających osób, którym udało się wejść na szczyt bez stosowania różnych brudnych sztuczek. Od lat tłumaczy, że klient w oczach sprzedawcy powinien być najcenniejszym, najbardziej godnym szacunku partnerem, a nie frajerem do oskubania. Że klienta należy posłuchać i pomóc mu wybrać to, czego naprawdę potrzebuje, a nie to, co ciśnie w kąt tuż po dokonaniu transakcji. Że klient potraktowany z pełną szczerością i zaangażowaniem wróci do swojego ulubionego sprzedawcy i nawiąże z nim długoterminowe relacje ku obopólnej satysfakcji.
Sprawdzone podejście handlowe Jeffreya okazuje się jeszcze skuteczniejsze w relacjach z dzisiejszym klientem. Nowe wydanie Biblii handlowca przedstawia sprzedaż w nieco szerszym kontekście, wzbogaca dotychczasowe klasyczne ujęcie o elementy odzwierciedlające współczesne realia biznesowe, ekonomiczne i konsumenckie (zarówno te tradycyjne, jak i internetowe). To kompleksowy przewodnik po nawiązywaniu kontaktów, umawianiu spotkań, finalizowaniu transakcji i zarabianiu pieniędzy. Traktuje o lojalności, relacjach, rekomendacjach i poleceniach — o prawdziwych transakcjach, prawdziwej wartości i prawdziwych zyskach.
* 10,5 przykazania sprzedaży
* 12,5 wartości dobrego sprzedawcy
* Olśniewanie klienta
* Dobra prezentacja
* Wątpliwości, zamknięcie i kolejne podejścia
* Głoszenie nowiny
* Nawiązywanie kontaktów
* Prorocy i zyski
* W górę, dochodzie!
Przekuwaj kontakty w relacje, a relacje w polecenia — i sprzedawaj ludziom to, o czym marzą!
Jeffrey Gitomer – światowy autorytet w sprawach sprzedaży i budowania lojalności klientów. Organizuje publiczne i zamknięte seminaria, prowadzi roczne konferencje sprzedaży oraz szkolenia z zakresu sprzedaży, zaufania, lojalności klientów i rozwoju osobistego. Pisuje felietony czytane przez ponad 4 milionów czytelników i wydaje popularne czasopismo internetowe. W 2008 roku trafił do Speaker Hall of Fame prowadzonej przez National Speaker Association.
Mogę bez wahania stwierdzić, że Aswath Damodaran to najlepszy nauczyciel wyceny, jakiego kiedykolwiek spotkałem. Ta książka pomimo swych niewielkich rozmiarów zawiera mnóstwo istotnych informacji
Michael Mauboussin, główny strateg inwestowania, Legg Mason Capital Management
(z przedmowy)
Poznaj prawdziwą wartość swojej inwestycji
Czy wiesz, ile tak naprawdę warte są akcje firm? Czy znasz realną wartość mieszkania albo domu, które właśnie kupiłeś? Czy ta wiedza jest Ci potrzebna?
Znajomość wartości akcji, obligacji czy nieruchomości pomaga podejmować bardziej świadome decyzje inwestycyjne. Wycena to proces prosty, który może opanować każdy, kto zechce poświęcić trochę czasu na gromadzenie i analizę informacji. Ta książka zawiera wartościowe wskazówki oraz techniki, które docenią zarówno inwestorzy instytucjonalni, jak i ambitni gracze indywidualni.
* Wyznaczanie wartości wewnętrznej oraz względnej.
* Wycena młodych firm i dojrzałych spółek.
* Wycena spółek rozwijających się i upadających.
* Wycena firm świadczących usługi finansowe.
* Wycena spółek cyklicznych i surowcowych.
* Wycena spółek z aktywami niematerialnymi.
Pod koniec lektury tej książki będziesz potrafił oszacować wartość każdej firmy czy spółki, których zakup rozważasz!
Psychologia w służbie Twojego biznesuJedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie mógłby zlecić swojemu zespołowi, robi sam, bo przecież "nikt tak dobrze jak ja...". Co niestety bywa prawdą - wielu szefów zauważa, że ich pracownicy nie są odpowiednio zaangażowani w realizowanie powierzonych im zadań.Skąd się bierze brak zaangażowania zespołu w pracę? Jakie mechanizmy psychologiczne i socjologiczne stoją za oporem i zniechęceniem? W jaki sposób radzić sobie z tymi zjawiskami, aby zmieniać postawy, zachowania i nawyki zatrudnionych? Jak wiele w procesie budowania zaangażowania podwładnych zależy od ich przełożonego? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w tej książce. Autor podszedł do zagadnienia budowania zaangażowania zespołów z uwzględnieniem najnowszych odkryć z zakresu coachingu, psychologii humanistycznej i pozytywnej, dialogu motywującego, wreszcie - psychologii behawioralnej i poznawczo-behawioralnej.
Masz coś do powiedzenia światu? Zrób to w podcaście! Internet nieustannie się zmienia. Po erze blogowania, a także relacji zdjęciowych i filmowych (wreszcie) nadszedł czas podcastów - dzielenia się tym, co się ma do przekazania, za pośrednictwem dźwięku. Audycji podobnych do radiowych, których gospodarz mówi do słuchaczy sam albo wraz z zaproszonymi gośćmi. To pole do popisu i samorealizacji dla osób, które chcą i mogą obdarować innych wiedzą, zainteresowaniami, wrażeniami i doświadczeniami. Wielu podcasterów działa pro publico bono, cała rzesza innych zarabia na aktywności w sieci - bezpośrednio, gromadząc środki od darczyńców w systemie crowdfundingowym, albo pośrednio, traktując podcast jako reklamę samego siebie, swoich usług, publikacji itd. Jeśli robią to dobrze, słucha się ich z przyjemnością i niecierpliwie czeka na kolejne odcinki, to tacy podcasterzy z pewnością wiedzą: Jak zorganizować własne studio Jak przygotować się do nagrań W jaki sposób mówić, by utrzymać zainteresowanie słuchaczy Gdzie warto rozpowszechniać odcinki audycji I - co ważne - jak spieniężyć swoją podcastową aktywność Wyczerpującą wiedzą w tym zakresie podzieli się z Tobą autorka książki Anna Harężlak. Pasjonatka komunikacji w internecie i storytellingu, twórczyni podcastu Nareszcie na swoim, Diversify i Po polsku.
David Ogilvy is well known and respected as the most successful adman of all time. His bestselling book, Ogilvy on Advertising, gives valuable advice to young hopefuls and veterans of the industry wanting to improve their success rate.
Książka ma charakter monografii poświęconej analizie kosztów przedsiębiorstwa i jej wykorzystaniu w ocenie efektywności prowadzonej działalności.Po jej przestudiowaniu czytelnik zdobędzie wiedzę o tym:- jaka jest istota i rola analizy kosztów w ocenie działalności przedsiębiorstwa,- jakie źródła informacji wykorzystuje się w analizie kosztów,- jakie znaczenie mają koszty w osiąganiu przez przedsiębiorstwo sukcesu w biznesie,- w jaki sposób przeprowadzać analizę dynamiki i struktury kosztów,- jak badać wpływ różnych czynników na poziom kosztów. Książka jest adresowana do:- kadry kierowniczej różnych szczebli zarządzania,- menedżerów i specjalistów ds. controllingu,- doradców i analityków biznesowych,- pracowników służb finansowo-księgowych,- prowadzących własną działalność gospodarczą,- słuchaczy studiów podyplomowych,- studentów kierunków ekonomicznych.
Książka obejmuje praktyczne przykłady z zakresu analizy i zarządzania ryzykiem w finansach korporacyjnych z zastosowaniem arkusza kalkulacyjnego Excel. Autor omawia:zagadnienia związane z analizą i zarządzaniem ryzykiem finansowym krajowych oraz zagranicznych korporacji na przykładach sprawozdań finansowych, a także danych giełdowych takich korporacji, jak: Microsoft, Novartis, Boeing, Asseco i inne;wybrane metody analizy wskaźnikowej sprawozdań finansowych, źródła finansowania korporacji poprzez reinwestowanie zysków i określone instrumenty finansowe, takie jak: akcje, obligacje, papiery komercyjne, kredyt bankowy;zastosowania praktyczne metody prognozowania z zastosowaniem modeli ekonometrycznych liniowych i nieliniowych w odniesieniu do sprawozdań finansowych;formuły oceny inwestycyjnej wraz z możliwościami symulacji opartej na metodzie Monte Carlo, np. NPV. W kolejnych rozdziałach książki zostały przedstawione praktyczne metody analizy i zarządzania ryzykiem z zastosowaniem wartości zagrożonej, finansowych instrumentów pochodnych, ekonometrycznych modeli szeregów czasowych, teorii gier, drzew decyzyjnych, opcji realnych oraz kredytowych pochodnych. Książka jest pierwszą w Polsce publikacją, w której analiza i zarządzanie ryzykiem skoncentrowane jest na finansach korporacyjnych. Atutem książki jest prezentacja metod analizy ryzyka wraz z zastosowaniem arkusza kalkulacyjnego Excel z elementami programowania w VBA (Visual Basic Aplication).
Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt często podejmowanej zarówno przez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących między internacjonalizacją przedsiębiorstw a ich innowacyjnością, z uwzględnieniem procesów cyfryzacji gospodarki. Badania przeprowadzone w dwudziestu siedmiu państwach Unii Europejskiej wykazały, że występuje związek przyczynowo-skutkowy między innowacyjnością a internacjonalizacją przedsiębiorstw w tych krajach, a wspomniana zależność jest istotna statystycznie. Książka jest adresowana do studentów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych, działających w firmach międzynarodowych i przedsiębiorstwach innowacyjnych.
Przedmiotem dociekań naukowych w monografii były rodzaje inteligencji składające się na inteligencję ekonomiczną w działalności usługowej z podziałem na branże. Poruszono tematykę piętnastu czynników mogących wpływać na rozwój inteligencji ludzkiej. Ponadto przeanalizowano oddziaływanie sztucznej inteligencji w branżach usługowych z uwzględnieniem szans i zagrożeń. Ekonomiczne podejście do usług rozszerzono, korzystając z innych dyscyplin naukowych, sygnalizując subdyscypliny ekonomii w kontekście prowadzonej działalności. Podjęcie problemu inteligencji ekonomicznej w usługowej działalności gospodarczej oparto na realizacji założonych celów i zadań - utworzono koncepcję inteligencji ekonomicznej z uwzględnieniem specyfiki usług. Opracowano wskaźnik usługowej inteligencji ekonomicznej i zaprezentowano modele ewolucyjno-inwestycyjny oraz powiązań inteligencji ekonomicznej z działalnością usługową. Zgodnie z wynikami badań zdecydowana większość (powyżej 75%) badanych poparła posiadanie specjalnych zdolności ważnych dla prowadzenia działalności gospodarczej i bycia przedsiębiorcą. Oznacza to, że pracownicy są przekonani o konieczności rozwijania rodzajów inteligencji w celu prowadzenia działalności gospodarczej i przyjmowania ról właściciela czy kierownika organizacji, w tym usługowej.
NIEMORALNA, POUCZAJĄCA LEKTURA!Trzy tysiące lat historii władzy skondensowanych w surowej esencji czterdziestu ośmiu praw. Synteza filozofii Machiavelliego, Sun-Tsu, Carla von Clausewitza i innych wielkich myślicieli.Czy nam się to podoba, czy nie, każde z tych praw znajduje zastosowanie w życiu. Poparte taktykami królowej Elżbiety I, Henry'ego Kissingera, czy innych wpływowych postaci lub ofiar władzy, zafascynują każdego, kto jest zainteresowany przejęciem kontroli.Robert Greene - poliglota, tłumacz, autor, mówca, autorytet w dziedzinie strategii, władzy i uwodzenia. Ukończył studia klasyczne na University of Wisconsin. Przez wiele lat pracował jako redaktor, między innymi w magazynie "Esquier". Mieszkał w Londynie, Paryżu i Barcelonie, obecnie żyje w Los Angeles.
Monografia stanowi bardzo interesujący materiał, który może służyć jako wstęp do dalszego doskonalenia procesów wynagradzania w organizacjach świadomych istotności zrównoważonego rozwoju. Z recenzji prof. dr. hab. Marka Bugdola Autorki w bardzo ciekawy sposób powiązały tematykę wynagrodzeń ze zrównoważonym rozwojem, przenosząc na grunt rozważań nad wynagrodzeniami wymiary uznawane za podstawowe w zrównoważonym rozwoju – społeczny, ekonomiczny i środowiskowy. Zestawienie tych dwóch obszarów jest obecnie dość rzadko spotykane, choć z pewnością przyszłościowe – rozważania nad kolejnymi funkcjami personalnymi (obok wynagrodzeń) w kontekście zrównoważenia lub równoważenia będą na pewno podejmowane przez kolejnych autorów. Z recenzji dr hab. Patrycji Zwiech, prof. US Wynagradzanie pracowników w organizacji ma bezpośredni wpływ na kreowanie pożądanych zachowań pracowniczych dlatego może znacząco wpłynąć na poszerzanie świadomości pracowników i promowanie wartości związanych ze zrównoważonym rozwojem, które z kolei przełożą się na prośrodowiskowe zachowania pracowników i ich rodzin. Tak więc polityka wynagradzania, stosowane procesy i narzędzia, uwzględniające zasady zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu mogą nie tylko kreować dobrostan pracowników, ich rodzin czy samej organizacji, ale też wspierać środowisko naturalne. Wspólne cele integrują najważniejszych interesariuszy (pracowników i organizacji) wokół wartości i działań na rzecz środowiska naturalnego i społeczeństwa. Stąd pomysł niniejszej książki, której celem jest wskazanie kluczowych kierunków w jakich może zmierzać polityka wynagradzania pracowników (jako kluczowej grupy interesariuszy) w organizacjach odpowiedzialnych, które świadomie podejmują wysiłki zmierzające do realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Kreowanie polityki zrównoważonego wynagradzania pracowników to nie tyle kierunek rozwoju systemów wynagradzania co konieczność i odpowiedzialność dzisiejszych pracodawców. Książka jest jedną z pierwszych pozycji podejmująca tematykę wynagradzania w kontekście zrównoważonego rozwoju. Autorki prowadzą rozważania co oznacza wynagradzanie pracowników spójne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Konsekwencją tych rozważań są badania empiryczne, które pozwalają na rozpoznanie czy w stosowanej polityce wynagradzania pracodawcy w Polsce uwzględniają te zasady. Opracowanie wyznacza kierunki w jakich organizacje mogą zmierzać, aby kształtować zrównoważone wynagradzanie pracowników. Na treść publikacji składa się pięć rozdziałów, z których każdy poświęcony jest określonej problematyce z zakresu wynagradzania uwzględniającego zrównoważone zarządzanie kapitałem ludzkim. Aneta Kużniarska - doktor w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Zarządzania Strategicznego Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania UJ. Zainteresowania naukowe po doktoracie ukierunkowała na obszary związane ze zrównoważonym rozwojem i zrównoważonym zarządzaniem, skupiając szczególną uwagę na obszarze zrównoważonego ZZL. Jest autorką prac z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim, controllingu personalnego oraz roli digitalizacji w zarządzaniu. Ewa Beck-Krala - doktor habilitowany w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Konsultant, trener i wykładowca na Wydziale Zarządzania AGH w Krakowie. Autorka książek i wielu publikacji z dziedziny zarządzania wynagrodzeniami pracowniczymi, m.in. Partycypacja pracowników w zarządzaniu firmą. Nowy sposób wynagradzania i motywowania, Wolters Kluwer, Kraków 2008. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje wokół strategicznego zarządzania ludźmi, efektywnych systemów motywowania i wynagradzania pracowników, wspierającego środowiska pracy i kreowania dobrostanu pracowników. Izabela Stańczyk – doktor habilitowany w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, profesor nadzwyczajny w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Wiodącym tematem książki są zagadnienia ekonomiki transportu kolejowego rozpatrywane pod kątem inwestycji infrastrukturalnych. Uzupełniająco zaś włączono do rozważań zagadnienia inwestycji taborowych w sektorze kolejowym. Inwestycje taborowe w sektorze kolejowym są bowiem ściśle powiązane z inwestycjami infrastrukturalnymi ze względów techniczno-eksploatacyjnych. Określone parametry infrastruktury, takie w szczególności jak maksymalna prędkość techniczna linii kolejowej, wyposażenie w elektryczną sieć trakcyjną oraz zastosowany system sterowania ruchem, wiążący tor z pojazdem, determinują parametry techniczno-eksploatacyjne taboru kolejowego stosowanego w przewozach na danej linii kolejowej. W ramach uwag wprowadzających wskazano na związki między ekonomiką transportu a polityką transportową i ekonomiką inwestycji infrastrukturalnych. W poszczególnych rozdziałach stopniowo rozwijano problematykę inwestycji w sektorze kolejowym, rozpoczynając jednak od omówienia w rozdziale pierwszym zagadnień związanych z zarządzaniem publicznie dostępną infrastrukturą kolejową oraz w rozdziale drugim – od prezentacji klasyfikacji taboru kolejowego i ogólnych zasad jego utrzymania określonych w ramach systemu regulacyjnego transportu kolejowego. Rozdział trzeci monografii zawiera charakterystykę istniejącego współcześnie układu przestrzenno- -geograficznego polskiej infrastruktury kolejowej, z szerokimi odniesieniami do międzynarodowego układu tej infrastruktury. W kolejnym, czwartym rozdziale omówiono podstawowe przesłanki podejmowania decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do infrastruktury kolejowej i taboru kolejowego, natomiast w rozdziale piątym szeroko omówiono wpływ otoczenia społeczno-gospodarczego na podejmowane w sektorze kolejowym decyzje inwestycyjne. Rozdział szósty zawiera charakterystykę źródeł finansowania inwestycji w sektorze kolejowym. Kolejne rozdziały poświęcono zagadnieniom analizy efektywności inwestycji. W rozdziale siódmym omówiono powszechnie znane i stosowane metody analizy efektywności inwestycji, natomiast w rozdziale ósmym – ogólne zasady analizy efektywności inwestycji łącznie z zakresem przedmiotowym tzw. analizy kosztów i korzyści (AKK) w odniesieniu do sektora kolejowego. Rozdziały dziewiąty i dziesiąty zawierają bardziej szczegółowe treści odnoszące się do specyfiki AKK projektów inwestycyjnych w zakresie infrastruktury kolejowej i taboru kolejowego. W końcowej części monografii zamieszczono dwa aneksy – pierwszy (A) poświęcony rysowi historycznemu rozwoju polskiej sieci kolejowej i drugi (B) prezentujący charakterystykę polskiej sieci kolejowej w okresie transformacji społeczno-gospodarczej po 1990 roku.
Ze wstępu
Szukasz lepszej i łatwiejszej drogi do biznesowego sukcesu? Na początek zapomnij o przestarzałym, klasycznym modelu zakładania firmy. Nie trać czasu na pisanie biznesplanu, poznawanie konkurencji, szukanie inwestorów itd. We współczesnym świecie zmiany zachodzą w takim tempie, że kiedy wykonasz całą tę mrówczą pracę, Twoje cenne dane będą już nieaktualne. Jedyne, co musisz zrobić, to przestać gadać i wziąć się do roboty! Przeczytaj tę książkę i zacznij swój biznes już dziś, na nowych warunkach. Przekonaj się, jak można efektywnie pracować i ściągnąć na siebie uwagę otoczenia bez konieczności wydawania wielkiej kasy. Już wkrótce będziesz w stanie konkurować z wielkimi przedsiębiorstwami - bez marnowania dużych środków na marketing czy reklamę - i zdołasz odnieść sukces bez przygotowywania finansowych prognoz i pięcioletnich planów. Dla kogo jest ta książka? Dla Ciebie! Jej wartość docenią szczególnie przedsiębiorcy z krwi i kości, właściciele małych firm, osoby, które nie cierpią swojej etatowej pracy, ofiary restrukturyzacji oraz artyści, którzy nie chcą już więcej głodować. Nie trać czasu, to najlepszy moment na start! Jason Fried i David Heinemeier Hansson są założycielami pionierskiej firmy 37singals, która działa w branży komputerowej i której produktów używają miliony osób na całym świecie. Informacje o niej ukazały się w takich czasopismach, jak "Time", "Newsweek" czy "Wired". Autorzy wspólnie z pozostałymi pracownikami firmy prowadzą również niezwykle popularny blog Singal vs. Noise.
Wciąż musisz wybierać. Okazać odwagę czy pozostać przy tym, co bezpieczne? Pójść na łatwiznę czy zrobić to, co należy? Tyle że akty odwagi to rzadkość. Ludzie, owszem, podziwiają męstwo i determinację, sami jednak najczęściej wolą się nie wychylać, nie wysilać, nie ryzykować. Pozornie to rozsądna postawa - ale czy tak jest w istocie? Jeśli chcesz naprawdę żyć, musisz ujarzmić swój strach. W przeciwnym razie ktoś będzie dokonywał życiowych wyborów za Ciebie. A Twoje możliwości pozostaną niewykorzystane. Wewnętrzny brak odwagi jest problemem ponadczasowym. I ponadczasową prawdą jest, że odwaga to warunek rozwoju, postępu i... szczęścia. W tej książce znajdziesz inspirujący przegląd myśli filozofów, przywódców i wizjonerów, a także wiele prawdziwych historii ludzi, którzy pokazali, jak pokonać strach i ćwiczyć się w męstwie. Przeczytasz również o nieco mniej znanych dylematach moralnych i odważnych czynach i przekonasz się, jak bardzo nasz świat potrzebuje nieustraszonych osób i mężnych czynów. Dziś szerzy się strach, wygodnictwo i przechodzenie nad cudzą krzywdą do porządku dziennego, a jedynym lekarstwem na to jest właśnie odwaga. A tę możesz okazywać codziennie i w każdym miejscu, niezależnie od tego, kim jesteś. I właśnie o tym jest ta książka: o pokonywaniu lęków i ćwiczeniu się w odwadze. Dzięki lekturze zrozumiesz: czym jest strach i jak nim zarządzać jak męstwo wiąże się z ryzykiem i podejmowaniem decyzji dlaczego warto zdobywać się na odwagę że szczęście wiąże się z wolnością a by być wolnym, trzeba być odważnym [...] bądź odważny w ostatecznym rachunku jedynie to się liczy
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?