W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Tematyka książki związana jest z przedsiębiorczością (kobiet), kulturoznawstwem oraz finansami. Podkreślone zostały globalnie zauważalne problemy, takie jak: rola kobiet w rodzinie, społeczeństwie i na rynku pracy, równouprawnienie płci (gender), ubóstwo, rozwój krajów Trzeciego Świata, różnice kulturowe, a w nich kwestia religii. W publikacji przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez autorkę. Celem pierwszego z nich była identyfikacja i analiza determinant poziomu przedsiębiorczości wśród kobiet i mężczyzn sklasyfikowanych według obszaru kulturowego (islam, hinduizm, kultura Zachodu), religii oraz wartości kulturowych. Celem drugiego badania obrano określenie znaczenia usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce. Książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy szukają szerszego spojrzenia na dylematy współczesnego świata. Jest to książka głównie o kobietach, ich potencjale, trudnej sytuacji uwarunkowanej kulturą, w której żyją (religią) oraz o tym, jak ich przedsiębiorczość i wsparcie instytucji finansowych może pozwolić im na bardziej niezależne i godne życie. Książka podkreśla jak ważne są kobiety i jaką stanowią wartość we wszystkich sferach życia bez względu na to, czy żyją w Azji, Afryce czy w Europie. Podejście kobiet do zakładania nowych firm i rozwoju już istniejących jest uzależnione od wielu uwarunkowań, wśród których bardzo ważną rolę odgrywają czynniki kulturowe. Autorka publikacji wykazała się niezwykle dobrym wyczuciem w doborze analizowanych zagadnień popartych szeroką wiedzą teoretyczną z zakresu kulturoznawstwa, przedsiębiorczości, jak i obszerną znajomością specyfiki funkcjonowania instytucji mikrofinansowych jako pośredników finansowych. Z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. Szkoły Głównej Handlowej Książka stanowi cenne opracowanie obejmujące zagadnienia przedsiębiorczości kobiet oraz włączenia społecznego i finansowego w różnych kulturach z punktu widzenia mikrofinansów. Z recenzji dr hab. Przemysława Pluskoty, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Przeciętność, bylejakość i banał stały się w marketingu normą. Jego skuteczność jest niewielka, jego przejawy wywołują znudzenie i irytację. Wątpliwa jakość przynosi wątpliwą skuteczność. Marketing w praktyce stał się fasadowy, nieudolnie stosowany i nastawiony na szybkie zyski.
Ma on niewiele do zaoferowania rosnącej rzeszy konsumentów:
• o szybko zmieniających się wymaganiach,
• pragnących przeżyć swoje życie w sposób pełny, elastyczny i zróżnicowany,
• dla których konsumpcja dóbr staje się drugorzędna, ważne natomiast jest osiągnięcie pożądanego stylu życia i osobistego rozwoju.
W rezultacie, pomimo ogromnego dorobku naukowego marketingu i zorientowanej na zaspokajanie potrzeb klienta retoryki dominującej w przedsiębiorstwach, w opinii konsumentów na rynku dominują przeciętne produkty materialne i usługi. O takiej ofercie klienci, nawet jeżeli nie mają do niej zastrzeżeń, szybko zapominają i nie wpływa ona na wzrost ich lojalności.
To olbrzymie wyzwanie na miarę powstania nowego paradygmatu marketingu - doświadczenia. Bo nigdy jeszcze wiedza z psychologii, socjologii i antropologii kultury nie była tak bliska i potrzebna ludziom marketingu.
W marketingu doświadczeń:
• oddziałuje się na zmysły, emocje i intelekt konsumentów,
• traktuje się klienta jako aktywnego współtwórcę wartości,
• stosuje nowatorskie metody zarządcze.
Ukazane w tej - pionierskiej na polskim rynku - książce przykłady marketingu doświadczeń wyznaczają nowy jakościowo standard oferowanej wartości dla klienta. Szpitale Plantree, nowatorstwo parków tematycznych Disneya, na przykładzie na których menedżerowie w Stanach Zjednoczonych uczą się nowych rozwiązań, sieć wypożyczalni samochodów Avis i wiele innych ilustrują wielką marketingową zmianę.
Książka jest przeznaczona dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak również praktyków zajmujących się na co dzień reklamą.
Książka „Kalkulacja i rachunek kosztów. Od teorii do praktyki" to opracowanie dla każdego, kto chce poznać nie tylko teorię, ale i praktyczną stronę wybranych narzędzi rachunkowości, a mianowicie kalkulacji kosztów i rachunku kosztów. Jej szczególną zaletą - poza przystępnym i rzetelnym przedstawieniem podwalin teoretycznych - są liczne przykłady z praktyki gospodarczej oraz zadania wraz z rozwiązaniami i komentarzami.
Czytelnik zapoznając się z treścią niniejszej publikacji może nabyć wiedzę i umiejętności cenione przez pracodawców. Wśród zaprezentowanych zagadnień można wymienić:
• klasyfikowanie kalkulacji kosztów,
• wyodrębnianie obiektów kosztów i jednostek kalkulacyjnych kosztów,
• określenie funkcji i zadań rachunku kosztów,
• poznanie odmian rachunku kosztów,
• odróżnianie kosztu od nakładu i wydatku środków pieniężnych,
• klasyfikowanie kosztów na potrzeby kalkulacji i rachunku kosztów,
• ustalanie wartości kosztów rodzajowych,
• ustalanie kosztu jednostkowego w ramach różnych metod kalkulacji,
• rozliczanie kosztów w ramach rachunku kosztów pełnych,
• rozróżnianie i wyodrębnianie kosztów zmiennych i kosztów stałych,
• ustalanie wyniku w konwencji rachunku kosztów zmiennych,
• przeprowadzanie procedur obliczeniowych w ramach rachunku kosztów postulowanych,
• wskazanie kierunków doskonalenia kalkulacji i rachunku kosztów.
Pomimo niezliczonych inicjatyw na rzecz różnorodności i równego traktowania w miejscu pracy utrzymuje się nierówność płci. Autorka książki odkrywa, dlaczego tak się dzieje, i wzywa do działania. Na podstawie wywiadów z 70 członkami kadry kierowniczej przedsiębiorstw, ankiet przeprowadzonych wśród 2000 pracowników oraz kompleksowych badań źródeł wtórnych dr Parves Khan ujawnia niewygodną prawdę kobiety same, choć nieumyślnie, gotują sobie taki los. Autorka odkrywa trudno uchwytne sposoby nieświadomej internalizacji i propagowania przez kobiety uprzedzeń związanych z płcią i, co ważniejsze, pokazuje, jak można temu zaradzić. To nie jest książka wyłącznie o płci to raczej świadectwo zmiany, która będzie możliwa, gdy zarówno kobiety, jak i mężczyźni zjednoczą się, wspierając postęp, solidarność i tworząc grunt, na którym każdy będzie mógł rozwinąć skrzydła. Przesłanie jest jasne wzmocnienie pozycji kobiet wymaga uznania przez nie własnej siły sprawczej przy jednoczesnym usuwaniu barier systemowych. Każdy rozdział książki zawiera ćwiczenia i zalecenia, jak wspierać środowisko, w którym potencjał nie zna granic płci. Jeśli jesteś gotowa rzucić wyzwanie status quo, postawić na osobistą swobodę i przeprowadzić głęboką transformację w swoim miejscu pracy, Siła kobiet będzie dla ciebie praktycznym i odkrywczym przewodnikiem.
Krytycznym zasobem, a zarazem kapitałem czwartej rewolucji przemysłowej są ludzie zorganizowani w przedsiębiorstwach i innych instytucjach. Technologie cyfrowe mają potencjał przekształcania wszystkich subfunkcji zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL), kreowania nowych zadań, ról i kompetencji, transformacji w kierunku nowego podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi. To sprawia, że potrzebne są nowe zasady, metody i narzędzia zarządzania ludźmi. Zamysłem autorów monografii było całościowe, wielowymiarowe ujęcie aktualnej problematyki cyfryzacji zarządzania zasobami ludzkimi. Celem książki jest przedstawienie możliwie szerokiej palety problemów i wyzwań związanych z cyfryzacją ZZL i próba znalezienia odpowiedzi na niektóre pytania i dylematy dotyczące zagadnień technologicznych, organizacyjnych i ludzkich procesów ZZL.Książka będzie użytecznym narzędziem poznawczym systematyzującym wiedzę i wskazującym dogodne rozwiązania aplikacyjne menedżerom i specjalistom w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Może również okazać się pomocna liderom cyfryzacji, którzy szukają inspiracji i wsparcia w poszukiwaniach najlepszych metod transformacji przedsiębiorstw w czasach przełomów technologicznych. Książka jest też adresowana do studentów nauk o zarządzaniu i jakości oraz innych adeptów trudnej sztuki zarządzania przedsiębiorstwami i zatrudnionymi w nich ludźmi.
Książka w sposób wyczerpujący i przejrzysty prezentuje istotne zagadnienia z obszaru zarządzania i cyfryzacji w kontekście aktualnych dynamicznie zachodzących przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Omawiana problematyka skoncentrowana jest wokół kluczowego pojęcia - Gospodarka 4.0, jej elementów składowych oraz możliwości ich aplikacji.
Publikacja stanowi oryginalne i pionierskie na polskim rynku wydawniczym opracowanie dotyczące zarządzania w warunkach Gospodarki 4.0. Stanowi źródło wiedzy dla ośrodków akademickich, menedżerów oraz kadry zarządzającej szczebla lokalnego i centralnego administracji publicznej. Wśród autorów monografii znajdują się znane nazwiska z obszaru nauk ekonomicznych oraz biznesu, m.in. Sonia Wędrychowicz-Horbatowska - liderka w dziedzinie cyfryzacji w sektorze bankowości, jedna z 10 najbardziej wpływowych osób na świecie w kategorii finanse i ekonomia w 2019 r. według platformy cyfrowej LinkedIn oraz jedna z wiodących kobiet w branży Fintech według rankingu Top 100 Women in Fintech 2019.
Poruszane zagadnienia to:
• Gospodarka 4.0 oraz transformacja cyfrowa przedsiębiorstw w obszarze technologii, procesów i organizacji
• zaawansowane narzędzia przetwarzania danych w gospodarce cyfrowej (m.in. Big Data, chmura obliczeniowa, analityka biznesowa)
• cyfryzacja w łańcuchach dostaw (m.in. blockchain, robotyzacja, sztuczna inteligencja, Fizyczny Internet)
• zarządzanie ludźmi w dobie cyfryzacji
• marketing cyfrowy (digital marketing)
• cyfryzacja w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach
• pandemia COVID-19 oraz płynące z niej doświadczenia i wnioski dla cyfryzacji firm.
Mirosław Oczkoś aktor, trener biznesu, specjalista od wystąpień publicznych i emisji głosu uczy, jak mówić tak, by nas rozumiano. Niezależnie od tego, czy wypowiadamy się na zebraniu w pracy, dyskutujemy w gronie znajomych, prowadzimy wirtualne spotkania czy nagrywamy wystąpienia w internecie, chcemy mówić tak, aby nasze słowa przynosiły zamierzony efekt. Do tego zaś potrzebne są nie tylko właściwe formułowanie myśli, lecz także a może przede wszystkim odpowiednia artykulacja. Mirosław Oczkoś od lat prowadzi warsztaty mówienia i pracy głosem, a swoją imponującą wiedzę i doświadczenie przelał na karty Sztuki dobrego mówienia. Zawartą w książce teorię wykłada przystępnie i z humorem, uzupełniając ją dużą liczbą ćwiczeń i praktycznych wskazówek. Czytelnik znajdzie tutaj między innymi łamańce językowe, zabawne przykłady błędów wymowy oraz ćwiczenia rozluźniające, oddechowe i głosowe.
Dyrektor jednej z najbardziej uznanych firm na świecie przedstawia przełomowe strategie, dzięki którym marketing już nigdy nie będzie taki sam. Raja Rajamannar to dyrektor marketingu i komunikacji w Mastercard, uznany przez magazyn Forbes za jednego z najbardziej wpływowych liderów w tej dziedzinie. W książce Marketing kwantowy opisuje cztery znaczące etapy ewolucji marketingu i pokazuje kolejny krok, który będzie rewolucyjny dla rozwoju biznesu. Bo to, co wywoła Piąty Paradygmat, nie będzie ewolucją, ale rewolucją marketingu. A niemal wszystko, co związane z dzisiejszym marketingiem, łącznie z pojęciem marki, będzie wymagało nie tylko przemyślenia na nowo, ale też przyjęcia nowej, bardziej innowacyjnej strategii. Dzięki tej książce dowiesz się: jak stawić czoła wyzwaniom wynikającym z postępu technologii i dynamicznie zmieniających się trendów;jak być pionierem przyszłych zmian w stale rozwijającej się branży;jak połączyć analizę danych i moc kreatywności ze sztuczną inteligencją;jak przewidywać przyszłość i dotrzeć do konsumentów jutra;jakie strategie i taktyki marketingowe warto stosować, żeby osiągnąć sukces w biznesie. Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym specjalistą, czy studentem marketingu, ta książka na zawsze zmieni twoje podejście do budowania marki i rozwoju biznesu. Raja Rajamannar jest uznawany za wizjonera współczesnego marketingu. Znalazł się wśród 25 najbardziej innowacyjnych CMO (dyrektorów marketingu) na świecie według Business Insidera oraz wśród pięciu najbardziej wpływowych CMO według Forbesa. Adweek uznał go za jednego z najlepszych ekspertów od technologii. Rajamannar uzyskał tytuł Billboards Top Branding Power Player oraz znalazł się w CMO Club Hall of Fame. Fashion Group International przyznała mu nagrodę Tech and Brand Innovation. Rajamannar ma ponad 25 lat doświadczenia w marketingu. Jest prezesem Światowej Federacji Reklamodawców (World Federation of Advertisers) i dyrektorem marketingu firmy Mastercard. Dzięki niemu w 2019 roku Mastercard został uznany za najszybciej rozwijającą się markę na świecie, a w 2020 roku znalazł się na liście Global Top 10 Brand. Książka Rajamannara Marketing kwantowy uzyskała status bestsellera The Wall Street Journal i została przetłumaczona na ponad 10 języków.
Mentoring jest jedną z możliwych i dostępnych (stosunkowo łatwo) dróg do pracy nad sobą, do stawania się bardziej świadomym tego, kim jestem i do czego jestem zdolny, do brania bez lęku odpowiedzialności, a przez to do stawania się lepszym wychowawcą, trenerem, liderem, menedżerem, pracownikiem, ojcem, matką, babcią, sportowcem, specjalistą… itp.
Mentoring jest drogą do odkrywania tego, czego naprawdę chcę lub nie chcę, i sposobem uczenia się, jak to komunikować swojemu otoczeniu i jak za tym iść. Jest pomocny w dążeniu do dobrego życia – ale oczywiście nie jest nań żadną receptą.
„W różnych kulturach czy organizacjach słowo mentor ma mocno hierarchiczne znaczenie. To znaczenie w ogromnym stopniu i często niewłaściwie determinuje rolę mentora i mentee w procesie mentoringowym. Piotr w swojej książce łamie stereotyp mentora jako tego lepszego, mądrzejszego, bardziej wartościowego, który głównie przekazuje wiedzę, na rzecz tego, który – będąc w procesie – sam uczy, jest równy z mentee, a przede wszystkim nie boi się przyznać, że dzięki tej relacji również zyskuje coraz większą świadomość. To złamanie schematu w fantastyczny sposób po¬zawala na nowo zgłębić to, czym jest proces mentoringowy widziany z perspektywy świadomego mentora, a także zrozumieć, kim jest mentor i kim się staje, jakie pułapki na niego czekają, a także uświadomić sobie, że przed mentorem jest co najmniej tyle samo pracy, a może nawet więcej, niż przed mentee. Jeśli chcesz się lepiej poznać jako mentor, odnaleźć właściwy azymut własnego rozwoju albo po prostu odbić myśli, to ta książka jest dla ciebie.”
RAFAŁ MICHALSKI | MBA, CEO Grupy Blachotrapez, coach, mentor, doradca sukcesyjny
„Wierzę, że tak jak opisuje Piotr w swojej książce, niezwykłość mentoringu polega na tym, że to proces wzmacniający tak samo mentee, jak i mentora – ja nazywam to sytuacją „win-win”. Mentoring jest jedną z ważnych dróg do pracy nad sobą, aby stawać się bardziej świadomym tego, kim jestem, i jeszcze lepiej wykorzystywać swoje talenty w biznesie, ale też ogólnie w życiu. Książka Piotra umocniła mnie w tym przekonaniu i dodała także świeżą perspektywę do mojej codziennej praktyki. Rekomenduję lekturę „Mentoring biznesowy: praktycznie” na pewno aktywnie działającym mentorom, ale też liderom zarządzającym zespołami, bo odpowiednio zaimplementowany mentoring w organizacji znacznie zwiększa jej efektywność biznesową.”
BARBARA LENARCIK | partnerka w MDDP, mentorka, liderka z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu w branży usług profesjonalnych
Jak się powiedziało A, to trzeba powiedzieć B. Niniejsza książka kontynuuje i znacząco rozwija wątki podjęte w monografii Employee experience. Zarządzanie kapitałem ludzkim w kategoriach rynku doznań (Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2022). W zamierzeniu autorki ma poprowadzić Czytelnika przez – zawierające pain points i love points – meandry ścieżek przeżyć i doświadczeń pracowników, pomagając mu odkryć nową perspektywę zarządzania zasobami ludzkimi. Perspektywa podróży pracownika (employee journey), bo o niej mowa, zrywa z sekwencyjnością procesów personalnych i jest niezbędna ze względu na ekonomię doświadczeń i krystalizujący się – w sprzyjających mu warunkach transgresji międzypokoleniowych na rynku pracy – rynek doznań. Zmusza ona pracodawców, którym zależy na retencji i zaangażowaniu pracowników, do inwestowania w ich (także cyfrowe – w przypadku pracy zdalnej lub hybrydowej) doświadczenia. Autorka jest przekonana, że wymienione uwarunkowania kontekstowe w połączeniu z technologiami ICT – umożliwiającymi personalizację produktów/usług/działań wobec pracownika i minimalizującymi jego wysiłek – otwierają nowy, fascynujący rozdział w życiu human resource management, a mianowicie – employee experience management.
PRZEJRZYSTE I PRZYSTĘPNE OMÓWIENIE AUSTRIACKIEJ MYŚLI EKONOMICZNEJ Po dwudziestu latach studiowania i poznawania ekonomii na poziomie uniwersyteckim napisałem książkę zawierającą wiedzę ekonomiczną, którą sam chciałbym posiąść w młodym wieku. Mam nadzieję, że przeczytają ją moje dzieci, gdy tylko zainteresują się ekonomią. Książka ta jest czymś więcej niż podręcznikiem uniwersyteckim powstała z myślą o wszystkich, którzy interesują się ekonomią. Nawet ktoś, kto nie studiuje ekonomii, codziennie dokonuje wyborów ekonomicznych. Mam nadzieję, że każdy czytelnik znajdzie tu zwięzłe praktyczne omówienie najbardziej przydatnych ustaleń dotyczących ekonomicznego myślenia pomocnych w podejmowaniu decyzji osobistych i biznesowych.
Dr Małgorzata Smolska - adiunkt w Katedrze Organizacji i Zarządzania w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Licencjonowany trener narzędzi psychometrycznych: ILM72 oraz MTQ48, coach ACSTH, certyfikowany kierownik projektu: PRINCE2 Practicioner, Agile Practicioner, Scrum Master, P3O, MOP. Autorka ponad 30 publikacji naukowych. Niniejsza książka stanowi kompendium wiedzy na temat kapitału relacyjnego sektora usług szkoleniowych, adresowane zarówno do środowiska akademickiego, jak i szerokiego grona praktyków zarządzania zainteresowanych omawianą tematyką. "Monografia stanowi próbę kompleksowego ujęcia zagadnień kapitału relacyjnego badanych przedsiębiorstw rynku usług szkoleniowych. Treść tego dzieła w istotny sposób poszerza dostępne dotąd zasoby wiedzy w przedmiotowym obszarze tematycznym, przyczyniając się tym samym do propagowania idei kształtowania kapitału relacyjnego przedsiębiorstw szeroko pojętego sektora usług rozwojowych. Uważam, że książka jest adresowana do szerokiego grona profesjonalnych czytelników. Użyteczna będzie zarówno dla naukowców, doktorantów, studentów, jak i praktyków zarządzania chcących pogłębić omawianą tematykę. Wobec powyższego, oryginalność i przydatność praktyczna recenzowanego przeze mnie dzieła wydaje się oczywista." - Dr hab. inż. Joanna Kałkowska, prof. PP, fragment recenzji "Recenzowana monografia jest wartościową pozycją, która zarówno może stanowić inspirację dla przyszłych badaczy omawianej problematyki, jak i posiada wiele wątków aplikacyjnych, w tym rekomendacji możliwych do wykorzystania w działalności biznesowej." - Dr hab. Justyna Łapińska, prof. UMK, fragment recenzji
Przekształcenia globalnych sił gospodarczych i wciąż rosnąca konkurencja podmiotów na świecie o czynniki produkcji oraz rynki zbytu stwarzają wyzwania w kształtowaniu się nowych międzynarodowych stosunków gospodarczych (MSG). Zmiany dotychczasowych MSG w kierunku zrównoważonego i trwałego rozwoju (ZiTR) gospodarki światowej są jednak wciąż za małe w stosunku do oczekiwań społeczeństw. Nowatorska koncepcja przedstawianego podręcznika wynika nie tylko z idei rozwoju tych stosunków w kierunku bardziej zrównoważonych, jako warunku ZiTR, ale również z innowacyjnej struktury jego treści.
Książka skierowana jest przede wszystkim do studentów oraz praktyków, których interesują problemy globalne. Czytelniku, studencie, przedsiębiorco, polityku, zapraszamy do lektury tej książki i dyskusji nad rozwiązywaniem nowych problemów MSG w nurcie alternatywnej teorii ekonomii zrównoważonego rozwoju. Przesłanie Autorów do odbiorcy pracy brzmi: przeczytaj, przemyśl i podejmij próbę odpowiedzi na wynikające z jej treści pytania. W refleksji nad głównymi tezami książki sformułuj nowe zagadnienia dotyczące Twoich możliwości uczestnictwa w ograniczaniu istniejących i możliwych do wystąpienia nowych zagrożeń dotyczących budowy zrównoważonych MSG. Autorzy w każdym rozdziale podręcznika stawiają ważne pytania, toteż z pewnością zaciekawi Czytelnika ich stanowisko w zakresie proponowanych rozwiązań.
Ponadto interesująca w tym opracowaniu monograficznym jest prezentacja w zakresie:
• Dotychczasowego stanu wiedzy odnośnie do głównych aspektów MSG;
• Pozycji UE i Polski w przepływach handlowych towarów, usług, pracy i kapitału;
• Perspektywy kształtowania MSG stymulujących zrównoważony społeczno-gospodarczo-ekologiczny rozwój;
• Kierunku poprawy istniejących i tworzenia innych rozwiązań instytucjonalnych;
• Nowych informacji, które mogą być przydatne w formułowaniu strategii zrównoważonego rozwoju podmiotów gospodarczych na różnych poziomach funkcjonowania.
Jak zaplanować zatrudnienie pracownika? Jaką przygotować umowę: o pracę czy cywilną? O co chodzi w kwestii mobbingu i jak zwolnić pracownika? Na te między innymi pytania - lekkim i zrozumiałym językiem - odpowiada ceniony adwokat, który od blisko 30 lat doradza największym międzynarodowym i polskim firmom w zakresie prawa pracy. Poradnik zawiera konkretne odpowiedzi na problemy prawne, które najczęściej pojawiają się w pracy specjalistów HR. Obraz23.jpg [7 KB] Autor wskazuje rozwiązania adekwatne do danej sytuacji i wyjaśnia zagadnienia dotyczące między innymi: zatrudniania i zwalniania pracowników, czasu pracy i nadgodzin, zakazu konkurencji, premii i nagród, sporów z pracownikami, mobbingu. Znak zapytania.png [5 KB] W książce znajdziesz odpowiedzi na pytania dotyczące np: O co naprawdę chodzi w umowie o zakazie konkurencji? Czym jest zakaz dyskryminacji, czy to jest to samo co nierównouprawnienie? Jakie są konsekwencje tego, że zasady premiowe mają charakter regulaminu wynagradzania? Co robić, kiedy ktoś poskarży się na mobbing? Jak powstaje związek i co to jest międzyzakładowa organizacja związkowa? Jak najczęściej dochodzi do konfliktów z pracownikami? Publikacja jest skierowana przede wszystkim do pracowników działów HR, prawników zajmujących się prawem pracy oraz aplikantów zawodów prawniczych, którzy chcą specjalizować się w tej dziedzinie. Recenzja.jpg [7 KB] "Pracownicy HR-u mierzą się z codziennymi problemami, często z trudem i bezowocnie szukając pomocy prawnej w książkach czy u prawników. W książkach znajdą informację o odnośnych przepisach. A prawnicy? Przesyłają opinię liczącą 10 stron, którą trzeba czytać długo i cierpliwie, piszą bowiem językiem zrozumiałym chyba tylko dla nich samych. Nawet jeśli doszukamy się jakiejś odpowiedzi, to utonie ona w odmętach bezpiecznych sformułowań: "to zależy", "wydaje się", "sprawa nie jest całkiem jasna" itd., itd. A my tu i teraz musimy podjąć decyzję! Zwolnić, czy nie zwolnić? Zapłacić, czy nie zapłacić?" Ze wstępu
Globalny bestseller w zupełnie nowym wydaniu Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery. Poznaj jednostronicową, czteroetapową metodę modelowania, która pomogła już setkom tysięcy profesjonalistów ze wszystkich stron świata! Szablon modelu pracy jest nieustanną inspiracją dla osób w wieku 50+, które poszukują nowych możliwości w zupełnie nieprawdopodobnych sferach! Tim Lybarger, Encore NEO Szablon modelu pracy? To przełomowe rozwiązanie dla osób rozpoczynających karierę zawodową! Randi Millard, Learner2Earner Ta niezwykle skuteczna i uniwersalna metoda prowadzenia kariery powstała 15 lat temu na podstawie przełomowego szablonu modelu biznesowego (ang. Business Model Canvas). Metoda działa poprzez połączenie zasad myślenia projektowego w kontekście rozwoju kariery. Przy tworzeniu techniki skorzystano z doświadczenia setek doradców zawodowych z kilkudziesięciu państw. Metodologia ta, w efekcie konsekwentnego rozwijania, wyewoluowała w doskonały i niezwykle skuteczny produkt. Dodatkowo w tym wydaniu książki znalazły się niezawodne wskazówki dotyczące budowy silnej marki osobistej! Oto dokładnie to, czego potrzebuje każdy profesjonalista klarownie planujący własną karierę! Julia Samman, trenerka biznesu Dobrze zrozumiałem swoją rolę w organizacji, a także zacząłem skutecznie zarządzać własną karierą!
Przemawiaj bez strachu Stanąć przed ludźmi po to, by do nich mówić - oto sytuacja, której obawiają się aż trzy czwarte z nas. Glassofobia, bo tak się nazywa lęk przed wystąpieniami publicznymi, zdarza się więc bardzo często i potrafi mocno utrudnić życie, szczególnie osobom, które mimo niej muszą od czasu do czasu przekazać coś ważnego grupie zebranej w sali konferencyjnej lub przed ekranami komputerów. Na szczęście strach przed przemawianiem można przezwyciężyć, można go pokonać i mówić bez obawy przed popełnieniem błędu, bez uczucia pustki w głowie, z myślą wolną od projekcji w stylu "a jeśli coś pójdzie nie tak i się ośmieszę?". Autorka książki, dziennikarka radiowa i telewizyjna, twórczyni youtube'owego kanału Kulisy Sukcesu, pokaże Ci, jak się uwolnić od glassofobii i przygotować do mówienia do ludzi w sposób najlepszy z możliwych. Taki, który pozwoli Ci występować bez strachu, a słuchaczom zapewni przyjemność płynącą ze słuchania Twojej wypowiedzi.
Przemiany technologiczne i procesy globalizacyjne wpływają na zmiany obowiązków sprawozdawczych jednostek gospodarczych. Coraz większą wagę przywiązuje się do ujawnianych informacji niefinansowych, dotyczących spraw środowiskowych, społecznych i pracowniczych. Tradycyjne sprawozdanie finansowe bywa już postrzegane jako niewystarczające. Tym zmianom towarzyszy wzrost zainteresowania tematyką zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Konieczność implementacji rozwiązań wynikających z opublikowanej w 2022 roku dyrektywy CSRD spowoduje, że w najbliższych latach wzrośnie liczba jednostek objętych obowiązkiem raportowania niefinansowego oraz zapewnienia niezależnej atestacji tych informacji. Ewolucja sprawozdawczości przedsiębiorstw dokonuje się w czasie dynamicznego rozwoju technologii informacyjnych, które wpływają na pracę osób odpowiedzialnych za przygotowywanie raportów rocznych. W ostatnich latach możemy obserwować stopniowe przejście od papierowego obiegu dokumentów w kierunku digitalizacji procesów księgowych oraz wykorzystywania algorytmów sztucznej inteligencji. W związku z powyższym głównym celem niniejszej monografii stało się przedstawienie rozważań teoretycznych oraz wyników badań empirycznych dotyczących kluczowych aspektów wpływu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz rozwoju nowoczesnych technologii na obowiązki sprawozdawcze jednostek gospodarczych, a tym samym na zakres ujawnianych informacji oraz na relacje z interesariuszami.
Monografia stanowi opracowanie o charakterze teoretyczno-empirycznym, w którym Autor podejmuje niezwykle ważne i jednocześnie kontrowersyjne zagadnienie, jakim jest właścicielska renta polityczna. [...] Złożoność i waga problemu badawczego podjętego przez Pana Stefana Sękowskiego wynika również z faktu, iż zagadnienie renty politycznej, oprócz wymiaru cechującego ekonomię pozytywną, zawiera istotny komponent normatywny. Ekonomiści wpisujący się w neopozytywistyczny wzorzec uprawiania nauk społecznych, zaczerpnięty z metodologii nauk ścisłych, często unikają tego podejścia. Dlatego też należy docenić podjęcie przez Pana S. Sękowskiego tematyki związanej z rentą polityczną, a zwłaszcza połączenie przez niego warstwy teoretycznej z perspektywą empiryczną osadzoną w solidnej analizie historycznej. Tak przygotowana monografia może stanowić wartościowe źródło wiedzy dla przedstawicieli nauk społecznych, w szczególności ekonomii, historii gospodarczej i nauk politycznych, którzy zajmują się zagadnieniami związanymi z funkcjonowaniem sfery prywatnej i sfery publicznej, a także relacji pomiędzy rynkiem a państwem.
Z recenzji dr. hab. Wojciecha Gizy, prof. UEK
Jak rzeczywistość wirtualna i rozszerzona zmienią krajobraz biznesowyMetamarketing to nowa forma marketingu, która wykracza poza proste połączenie tradycyjnych i cyfrowych technik. Oferuje prawdziwe zespolenie świata fizycznego i cyfrowego, przybierając postać interaktywnego i immersyjnego doświadczenia konsumenckiego.Philip Kotlersłynny propagator "czterech P marketingu", oraz jego współpracownicy - Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan tłumaczą, jak wykorzystać technologię, aby zaspokoić potrzeby klientów oraz mieć wpływ na zmieniającą się branżę. Tym samym przygotowują marketerów na nową erę metamarketingu. Pokazują sposoby pozwalające dostosować rozwijające się technologie i modele biznesowe do znaczących zmian w zachowaniach konsumenckich zachodzących w ostatniej dekadzie.Autorzy przedstawiają:elementy składowe metamarketingutechnologie i platformy, z których na co dzień korzystają pokolenia Z i Alfasposoby na wykorzystanie metaświatów i rzeczywistości rozszerzonejnajczęstsze przeszkody i pułapki napotykane przez marketerów próbujących swych sił w interaktywnym i immersyjnym środowiskutradycyjne i cyfrowe techniki marketingu pozwalające na pełne wykorzystanie niesłabnącej konsumenckiej potrzeby utrzymywania interakcji międzyludzkich.Marketing 6.0 wnikliwie rozwija tematykę zrównoważonego rozwoju i nowatorskich technologii, które współczesne firmy muszą poznać i zrozumieć, aby odnaleźć się w tej dynamicznej i ekscytującej erze handlu.To książka dla menedżerów, dyrektorów, członków zarządu i innych liderów biznesu, którzy chcą być kilka kroków przed resztą - szczególnie teraz, gdy krajobraz marketingowy zmienia się na ich oczach. To również lektura obowiązkowa dla nowej generacji marketerów, reklamodawców i twórców treści.Philip Kotler, ojciec nowoczesnego marketingu, ma wyjątkową umiejętność dostrzegania pojawiających się trendów marketingowych i przewidywania, jak zmienią one krajobraz biznesowy. Marketing 6.0 nie jest wyjątkiem. Kotler opisuje, jak upowszechnienie się rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej wpłynie na sposób, w jaki firmy wchodzą w interakcje z klientami, i wyjaśnia, dlaczego przyszłość marketingu leży w tworzeniu immersyjnych doświadczeń konsumenckich.- Alexander Chernev, profesor marketingu w Kellogg School of Management na Northwestern UniversityMarketing immersyjny ma na celu przeniesienie klienta do świata opowieści, aby ten uwierzył, że faktycznie się tam znajduje. W tym procesie bodźce rzeczywiste i iluzoryczne mieszają się, tworząc nowy rodzaj postrzeganej rzeczywistości. Niniejsza książka wprowadza nas w ten futurystyczny świat marketingu. Prawdziwie pouczająca i dająca do myślenia lektura.- Hermann Simon, założyciel i prezes Simon-KucherPhilip Kotler - profesor emeritus w Kellogg School of Management na Northwestern University, gdzie przez wiele lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według "Wall Street Journal" jest jednym z najbardziej wpływowych myślicieli biznesowych. Autor bestsellerów przetłumaczonych na ponad dwadzieścia pięć języków.Hermawan Kartajaya - założyciel i prezes M Corp, wiodącej firmy świadczącej profesjonalne usługi marketingowe w Azji Południowo-Wschodniej.Iwan Setiawan - dyrektor generalny platformy Marketeers, wiodącego indonezyjskiego wydawcy mediów marketingowych. Jest konsultantem marketingowym z dwudziestoletnim doświadczeniem, współpracującym z ponad setką klientów z różnych branż.
Przeciętna osoba spędza w pracy 35% całkowitego czasu czuwania, co oznacza nieco ponad 13 lat lub 90 000 godzin Z niepokojem czekasz na poniedziałek? Masz wrażenie, że twoja kariera utknęła w martwym punkcie? Masz dość swojego szefa? Oto najbardziej niepokojąca – ale i wspaniała – informacja: jedyną osobą, która może to wszystko naprawić, jesteś ty. Dowiedz się, co daje radość z pracy i co ją odbiera Beth Stallwood pomaga ludziom odnaleźć radość z pracy, a organizacjom – dbać o swoich pracowników. Stworzyła praktyczny zestaw narzędzi, za pomocą których zachęca wszystkich do przejęcia odpowiedzialności za własne życie zawodowe poprzez: ·uwolnienie się od pojęcia „równowagi między pracą a życiem prywatnym” (ang. work-life balance) i wyznaczenie jasnych granic ·przeformułowanie swoich relacji z firmą, szefem i grupą wsparcia ·porzucenie ograniczających przekonań i sformułowanie wielkich celów, które nie trafią do kosza. Ponad jedną trzecią życia poświęcasz pracy, więc nie ma na co czekać – to idealny moment, bywprowadzić do swojej pracy więcej radości. Jeśli chcesz bardziej cieszyć się swoją pracą, ta praktyczna książka autorstwa Beth Stallwood zawiera spostrzeżenia, ćwiczenia i strategie, których potrzebujesz, aby zmienić swoje doświadczenie zawodowe oraz zbudować pracę i karierę, które pokochasz. Carla Miller, autorka książki Closing the Influence Gap Niezwykle optymistyczna i podnosząca na duchu książka! Jest pełna praktycznych wskazówek, które pomogą nam przyjąć proaktywne podejście do tworzenia bardziej satysfakcjonującego życia w pracy i poza nią. Każdy znajdzie tu coś dla siebie niezależnie od wybranego zawodu i etapu kariery. To także cenne przypomnienie, że chociaż nie zawsze możemy kontrolować wyniki, to jednak zawsze możemy zadbać o to, by nasze doświadczenia zawodowe były bardziej radosne. dr Cath Bishop, brytyjska wioślarka, olimpijka, była dyplomatka, trenerka i konsultantka ds. przywództwa i kultury, autorka książki The Long Win Beth Stallwood - ekspertka z zakresu rozwoju pracowników, mająca imponujące doświadczenie w ułatwianiu ludziom rozwijania ich kariery i osiągania życiowych celów. Jako rozchwytywana mówczyni i facylitatorka rozmawia z tysiącami ludzi na temat rozwoju osobistego, przywództwa i tworzenia wspaniałych miejsc pracy. Zdobyła umiejętności coacha i mentorki w Oxford School of Coaching and Mentoring, a następnie przez 15 lat pracowała z obecnymi i przyszłymi liderami. W 2017 r. założyła własną firmę konsultingową Create WokJoy, która współpracuje z wiodącymi organizacjami z różnych branż, w tym: inwestycyjnej, sportowej, edukacyjnej, sektora publicznego, mediów i technologii, nad zmianą sposobu, w jaki angażują, rozwijają i prowadzą swoje zespoły. Jej misją jest pomaganie pracownikom w odczuwaniu większej radości z tego, co robią, a firmom – w rozwijaniu kultury organizacyjnej, która na to pozwala. Oba te działania prowadzą do stworzenia miejsca pracy, w którym wygrywają obie strony – pracownik i pracodawca. Jej podcast „WorkJoy Jam” jest dostępny na wszystkich głównych platformach podcastowych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?