W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Przyszłość paliw kopalnych to niezrównane, arcyważne i pełne pasji wezwanie do uświadomienia sobie moralnego i inżynieryjnego imperatywu, by zaakceptować fakt, że nasza cywilizacja zależy od wykorzystywania tych paliw. Jeśli podzielasz pogląd, zgodnie z którym miejsce paliw kopalnych jest na śmietniku historii, jesteś sobie winien zapoznanie się z potężną kontrargumentacją autorstwa jednego z najważniejszych myślicieli naszego pokolenia. Saifedean Ammous, ekonomista, autor Standardu Bitcoina i Standardu pieniądza dekretowego Niewielu wysuwa silniejsze argumenty moralne za energetyczną obfitością i przeciw energetycznemu ubóstwu niż Alex Epstein. W Przyszłości paliw kopalnych dowodzi on, że powinnyśmy być sceptyczni wobec utopijnych wizji rychłego odchodzenia od tych paliw wizje te opierają się bowiem nie tylko na antyludzkim podejściu, ale także na zaprzeczaniu fizyce gęstości energetycznej. Książka Epsteina to lektura obowiązkowa dla każdego, komu zależy na zrozumieniu aktualnej i przyszłej sytuacji energetycznej. Michael Shellenberger, autor Apokalipsy nie będzie! i San Fransicko Podstawowym celem tej książki jest pomoc w podjęciu kluczowych, będących kwestią życia i śmierci decyzji dotyczących dalszego wykorzystywania paliw kopalnych poprzez zaoferowanie tego, czego nasz wrogi energii i wpływowi człowieka na środowisko system wiedzy zaoferować nie jest w stanie: dokonanej z perspektywy wspierania ludzkiego dobrobytu i uwzględniającej pełen kontekst oceny dalszego wykorzystywania tych paliw zarówno cały zakres negatywnych skutków ubocznych, jak i cały zakres korzyści. Fragment książki
Poradnik „Jak założyć działalność gospodarczą w Polsce i wybranych krajach europejskich" (stan prawny na 31 stycznia 2023 r.) odgrywa rolę doradcy dla osób zainteresowanych założeniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do zarejestrowania firmy. Każdy etap rejestracji został przedstawiony zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę zwracają na zmiany w przepisach prawnych dotyczących ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych oraz Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia zarówno najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń z urzędem skarbowym, jak i ZUS.
Ponadto książka zawiera odpowiedzi na m.in. następujące pytania:
• Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości mogła przynosić korzyści?
• Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę i gdzie poszukiwać ważnych informacji?
• Do jakich instytucji należy się zwrócić, jakie druki i jak należy wypełnić, by zarejestrować firmę?
• Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą?
• Jakie przepisy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, gdzie je znaleźć, a następnie jak je zastosować?
• Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą?
• Jak wypełniać dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym?
• Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie Twoje - jako pracodawcy - obowiązki?
• Jak rozliczać się z ZUS-em - kto i kiedy?
• Co lepiej wybrać w ramach finansowania działalności: kredyt czy leasing?
• Jak sporządzić biznesplan i jakich błędów uniknąć przy planowaniu przedsięwzięć?
• W jaki sposób można prowadzić działalność przez Internet?
• Kiedy do prowadzenia przedsiębiorstwa potrzebna jest koncesja, licencja bądź zezwolenie?
Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju "świat nie jest sprawiedliwy" albo "tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate", nie musisz czytać tej książki. Jeśli jednak uważasz, że odpowiadasz za swoje życie, i chcesz osiągać ambitne cele, dzięki książce Nawyki warte miliony dowiesz się, jak to zrobić. Być może już wiesz, że nawyki kształtują życie i że zależy od nich ogromna większość naszych myśli, przekonań i działań. Tylko jak zapanować nad nawykami, aby upragniony sukces stał się rzeczywistością? Z tej publikacji dowiesz się, czym są "nawyki milionerów" - czyli ludzi, którzy zbudowali fortuny w ciągu jednego pokolenia. Poznasz skuteczne metody, jak myśleć efektywniej, podejmować lepsze decyzje i działać skuteczniej. Przeczytasz też o technikach zarządzania finansami, zdecydowanie ułatwiających osiąganie niektórych celów. Jednak Twoim najważniejszym zadaniem będzie praca nad własnym charakterem: masz się stać wspaniałym człowiekiem. Kimś, kto nadaje kierunek w swojej społeczności i stanowi wzór doskonałości. Aby to osiągnąć, musisz popracować nad własnymi nawykami: wybrać te potrzebne i konsekwentnie je utrwalać. Twój sukces przyjdzie - wystarczy, że świadomie wyuczysz się pożądanych zachowań! Dzięki tej książce: przejmiesz kontrolę nad swoim życiem i zaczniesz dokonywać lepszych wyborów zdobędziesz niezależność finansową zmobilizujesz się do działania i osiągniesz życiowe cele odświeżysz relacje z bliskimi staniesz się osobą pełną najlepszej energii Chcesz naprawdę coś zmienić - zmień swoje nawyki!
Pracujesz z ludźmi? Jesteś coachem, trenerem/ką, liderem/ką, doradcą/czynią, nauczycielem/ką, terapeutą/ką? Szukasz inspiracji i skutecznych sposobów pracy z innymi? Coaching grupowy to metoda, która pozwala wspierać w zmianie życiowej i zawodowej. Sięga po to, co najlepsze w coachingu, aby pracować jednocześnie z wieloma osobami. Sprawdza się w pracy z różnorodnymi odbiorcami i z różnymi tematami. Każdy może wykorzystać coaching grupowy do swoich celów: • Coach – jako sposób na pełniejszą realizację powołania i rozwój biznesu coachingowego. • Trener/ka – jako alternatywę dla szkoleń i warsztatów wdrożeniowych. • Lider/ka – jako narzędzie zwiększania efektywności pracowników. • Doradca/czyni – jako sposób na wymianę doświadczeń i dzielenie się dobrymi praktykami. • Nauczyciel/ka – jako narzędzie do budowania motywacji i poczucia sprawczości u uczniów. • Terapeuta/ka – jako pomysł na formułę grup wsparcia. W książce znajdziesz konkretne wskazówki, jak poprowadzić sesje coachingu grupowego. Dzielimy się w niej doświadczeniami i narzędziami, które stosujemy, pracując z naszymi klientami/kami. Podpowiadamy, na co zwracać uwagę i na co uważać. Książka jest instrukcją dla każdego, kto chciałby korzystać z coachingu grupowego w swojej codziennej pracy, aby wspierać innych w rozwoju.
Zarządzanie zespołem projektowym różni się znacząco od zarządzania zespołem operacyjnym. Zadaniem zespołu projektowego jest stworzenie unikalnego produktu lub zmodyfikowanie istniejącej procedury, procesu, systemu. Dlatego w pracy projektowej od zespołu wymagana jest elastyczność, kreatywność i efektywna koordynacja działań. Skuteczna komunikacja jest fundamentem pracy zespołu projektowego. Autorki przedstawiły strukturę procesów komunikacji w różnych metodykach zarządzania projektami. Dołączone do książki szablony, listy kontrolne i schematy z powodzeniem mogą być wykorzystane przez kierowników projektów do usprawnienia pracy zespołów i poprawy rezultatów. Jak pokazały badania, kierownicy projektów w Polsce dostrzegają wagę i złożoność problemów komunikacyjnych w zarządzaniu projektami. Ta książka stanowi nieoceniona pomoc dla wszystkich chcących udoskonalić zarządzanie komunikacją w projektach.
W obliczu coraz większej konkurencji prawidłowy rachunek kosztów to dziedzina, bez której trudno w dzisiejszych czasach prowadzić działalność gospodarczą i osiągać sukcesy na rynku. Ich poziom kształtowany jest przez decyzje podejmowane na różnych szczeblach zarządzania podmiotami gospodarczymi. Dlatego problem poprawnej ich kalkulacji a także oceny skutków różnorakich decyzji nabiera szczególnego znaczenia. Opanowanie bowiem tej sztuki znacznie ułatwia zarządzanie i zwiększa efektywność podejmowanych decyzji menedżerskich. W książce zaprezentowano w niej dwa podejścia rachunku kosztów: księgowe i ekonomiczne, jednocześnie ukazując podobieństwa i różnice obu tych aspektów. Każdy z rozdziałów poświęcony poszczególnym zagadnieniom rachunku kosztów uzupełniono przykładami praktycznymi. Na końcu każdego z nich do dyspozycji czytelników jako bonus zamieszczono zadania do samodzielnego rozwiązania.
Najpotężniejszym dostępnym nam narzędziem jest nasz umysł
* Zwalcz swoje słabości
* Zaplanuj swój sukces
* Zdobądź fortunę
Co sprawia, że niektórzy ludzie przez całe swoje życie idą naprzód, rozwijają się, zdobywając i pomnażając bogactwo i szczęście, podczas gdy inni stoją w miejscu? Co daje jednym ogromną energię, a innych czyni nieudolnymi? Co sprawia, że jeden radzi sobie ze wszystkimi problemami, znajdując własną drogę, która bezpiecznie pozwala mu przejść przez burzliwe momenty w życiu i spełnić najistotniejsze marzenia, podczas gdy inny walczy i ponosi klęskę? Odpowiedź jest pozornie prosta – tą tajemniczą siłą jest umiejętność myślenia i dążenia do sukcesu. Każdy z nas może zastosować ją w swoim życiu, jednak trzeba wiedzieć, jak to zrobić. Teraz tajemnica tego, jak osiągnąć fortunę, leży w zasięgu Twojej ręki.Książka „Myśl i bogać się. Jak zrealizować ambicje i osiągnąć sukces” to już klasyka literatury motywującej. Uważana jest za motor, który pchnął niezliczone rzesze ludzi w kierunku sławy i fortuny. Jej poprzednie edycje zmieniły życie milionów ludzi i zostawiły po sobie spuściznę sukcesu w osobach liderów w biznesie, rządzie i organizacjach obywatelskich oraz ogromnych majątkach stworzonych dzięki zawartym w niej radom. Przedstawia sprawdzoną i pewną metodę przezwyciężenia wszystkich przeszkód, zrealizowania każdej ambicji i osiągnięcia sukcesu. Pokazuje, jak ją stosować, i powoduje, że od razu zaczynasz działać.
* Potęga pragnienia i wiary w sukces
* Znaczenie wiedzy i wyobraźni
* Planowanie swojego rozwoju
* Sztuka wytrwałości
* Wykorzystywanie świadomości i podświadomości
* Pokonywanie przeszkód i obaw
Czytając tę książkę, dowiesz się, dlaczego niektórzy ludzie zdobywają olbrzymie fortuny i szczęście, a potem staniesz się jednym z nich.
Ostatnie lata przynoszą nam wiele zdarzeń, które sprawiają, że obecne czasy można uznać za ciekawe lub niespokojne. Jest wiele przyczyn takiego stanu rzeczy: nadal trwający konflikt na terenie Ukrainy, wysoka inflacja dotykająca większość krajów na świecie, zagrożenia związane ze zmianami klimatu, szybko postępująca cyfryzacja w wielu obszarach ludzkiego życia, a także wciąż odczuwalne skutki pandemii COVID-19 na świecie.
W tak trudnych warunkach inwestorzy szukają możliwości pomnożenia majątku. Gdy zawodzą ich tradycyjne inwestycje – jak akcje czy obligacje – zwracają się ku nowym możliwościom, określanym jako inwestycje alternatywne. Problematyka ta staje się również przedmiotem badań naukowych. Monografia oddawana w ręce Czytelników jest efektem pracy wielu naukowców z różnych ośrodków krajowych i zagranicznych. Poruszane przez nich zagadnienia pochodzą z wielu obszarów związanych z inwestycjami alternatywnymi, w szczególności dotyczą inwestycji emocjonalnych oraz aktywów cyfrowych – kryptowalut i tokenów NFT.
Katarzyna Królik-Kołtunik
Opracowanie jest wartościową publikacją naukową prezentującą różne, alternatywne metody inwestowania zyskujące w ostatnich latach na ogromnej popularności. […].
Publikacja będzie cenną pozycją na rynku wydawniczym – chętnie wykorzystywaną nie tylko przez studentów, ale również przez naukowców i inne osoby zainteresowane inwestowaniem w aktywa emocjonalne.
Anna Szelągowska
Celem monografii jest próba syntetycznego ujęcia problematyki zarządzania jakością od klasyki do czasów współczesnych. Przedstawiono w niej ewolucję uwarunkowań powstania i rozwoju jakości, dokonano charakterystyki dominujących obecnie teorii i uwarunkowań zarządzania jakością. Praca składa się z czternastu rozdziałów, układ monografii jest uporządkowany, logiczny i spójny z punktu widzenia kolejności poruszanych kwestii teoretycznych. Monografia ukazuje pełny obraz zarządzania jakością w ujęciu makro- i mikroekonomicznym (….). Praca oparta została na poprawnie dobranych metodach badawczych i na szerokiej literaturze, która jest aktualna, odpowiednio dobrana, poprawnie wykorzystana i umożliwia realizację celów postawionych przed pracą (…). Autorka potrafi prowadzić dyskusję naukową, wykazuje szeroką znajomość literatury przedmiotu. Problem podjęty w pracy ma charakter naukowy. Jest aktualny i ważny zarówno z punktu widzenia rozwoju dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości, jak i praktyki gospodarczej. Praca przyczynia się do wypełnienia istniejącej luki poznawczej w tym szerokim obszarze badań i stanowi przyczynek do dalszej dyskusji nad potrzebą podejmowania badań empirycznych nad zagadnieniami, szczególnie w obszarze jakości 4.0, TQM 4.0, normalizacji 4.0 czy klienta 4.0. (…) Monografia wnosi znaczący wkład do dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości w aspekcie metodologiczno-metodycznym i poznawczym. Zawiera szeroki, kompleksowy i porządkujący przegląd literatury oraz dojrzałe przemyślenia własne Autorki, związane z zajmowaniem się problematyką jakości przez cały, ponadczterdziestoletni okres aktywności naukowo-badawczej. Z monografii powinni skorzystać studenci kierunków ekonomicznych, organizacje i osoby, którym bliska jest problematyka zarządzania jakością. Przedstawienie w sposób poglądowy treści merytorycznych ułatwia ich percepcję i umożliwia uporządkowanie i rozszerzenie wiedzy w analizowanym obszarze.
Z recenzji prof. dr. hab. inż. Stanisława Tkaczyka
Nowe podejście do jakości i zarządzania nią stało się koniecznością w warunkach rewolucji cyfrowej. Wdrażanie systemów cyberfizycznych umożliwia zmianę architektury systemu zarządzania produkcją. Zastosowanie nowych technologii wymusza zmiany w podejściu do jakości 4.0. Celem monografii jest pokazanie istoty, znaczenia i miejsca jakości 4.0 w przemyśle 4.0 oraz wskazanie na powiązania zachodzące między nimi. Przedstawiono stan badań, w tym autorskich, w odniesieniu do tych koncepcji. Wskazano kierunki rozwoju koncepcji przemysłu 4.0 i jakości 4.0 w warunkach społeczeństwa 5.0.
Z wprowadzenia
Rozważania zawarte w monografii skoncentrowano na problematyce jakości 4.0 w kontekście rewolucji 4.0 (…). Tematyka opracowania jest bardzo aktualna i ważna z naukowego i praktycznego punktu widzenia. Temat jest istotny dla społeczności naukowej, praktyków biznesowych oraz osób zainteresowanych rozwojem i przyszłością przemysłu. Książka może przyczynić się do pogłębienia wiedzy na temat wpływu rewolucji 4.0 na jakość, dostarczyć praktyczne wskazówki dotyczące doskonalenia systemów zarządzania jakością oraz promować innowacyjne podejście do jakości w erze cyfrowej.
Z recenzji. prof. dr hab. Joanny Paliszkiewicz
[Monografia] poświęcona jest zmianom modeli biznesu przedsiębiorstw w obliczu narastającej niepewności i zróżnicowania współczesnej gospodarki. Zagadnienie to jest niezwykle istotne […]. [Zostały tu] zaprezentowane wyniki autorskich badań, które z różnej perspektywy analizują problem zmian modeli biznesu, począwszy od zidentyfikowania czynników determinujących zmiany modeli (badania literaturowe), przez opis zmian modeli biznesu przedsiębiorstw finansowych (badania literaturowe i badania jakościowe – przegląd raportów rocznych), po charakterystykę raportowania modeli biznesu przedsiębiorstw niefinansowych (badania literaturowe i badania jakościowe – przegląd raportów rocznych). Tym samym monografia stanowi aktualne kompendium wiedzy na temat skali i zakresu zmian modeli biznesu współczesnych polskich przedsiębiorstw sektora niefinansowego i finansowego w obliczu między innymi takich wyzwań, jak COVID-19, wojna na Ukrainie, cyfryzacja, ochrona środowiska czy wymogi regulacyjne (np. polityka makroostrożnościowa czy raportowanie ESG).
[Monografia] znajdzie czytelników nie tylko wśród badaczy zagadnienia, ale także wśród studentów, poszukujących kompleksowej wiedzy na temat modeli biznesu i ich ewolucji. Rozdziały poświęcone kierunkom zmian w modelach biznesu będą szczególnie interesujące dla praktyków biznesu, którzy będą poszukiwali w nich wskazówek i inspiracji do zmiany swych przedsiębiorstw. Ponadto praktycy docenią bardzo interesującą część monografii poświęconą zakresowi obowiązkowych ujawnień dotyczących modeli biznesu w sprawozdawczości przedsiębiorstw niefinansowych.
dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH
Katedra Zarządzania Strategicznego
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
zagadnień: począwszy od możliwych instrumentów i rodzajów inwestycji, przez kwestie ich wyceny, szacowania ryzyka, budowania portfeli inwestycyjnych pod działaniem aspektów regulacyjnych, aż po tematykę ochrony inwestorów. Problematyka inwestycji alternatywnych, a wśród nich rynku nieruchomości, od lat nie traci na aktualności. Najnowsze wydarzenia (kryzys pandemiczny, wojna w Ukrainie) nie tylko nie odsuwają tych zagadnień na dalszy plan, ale wprost przeciwnie – stawiają je w centrum zainteresowania. Bez wątpienia skutki kryzysu pandemicznego, a zwłaszcza działań wojennych, przemodelują rynek nieruchomości w wielu krajach, zarówno w jego kontekście inwestycyjnym, jak i konsumpcyjnym.
Lektura zaprezentowanych tekstów ukazuje szerokie spektrum możliwości inwestycyjnych, jakie daje rynek inwestycji alternatywnych. Instrumenty finansowe z nim związane oferują szanse wypracowania ponadprzeciętnych zysków, co jest szczególnie interesujące dla inwestorów w okresach turbulencji na klasycznym rynku kapitałowym. Równocześnie inwestycje alternatywne często obarczone są wysokim ryzykiem. Już sama świadomość jego istnienia wpływa na bezpieczeństwo inwestowanych środków i racjonalizuje decyzje podejmowane przez inwestorów. Jednak jedną z podstawowych metod minimalizowania ryzyk jest dogłębna znajomość specyfiki rynków i instrumentów finansowych. Jest to szczególnie ważne w przypadku rynku inwestycji alternatywnych, na którym specjalistyczna wiedza jest podstawowym czynnikiem sukcesu inwestycyjnego.
Monografia oddawana w ręce Czytelników jest, jak sadzę, użytecznym źródłem wiedzy zarówno dla naukowców badających problematykę inwestycji oraz rynku nieruchomości, a także studentów kierunków ekonomicznych, jak i dla praktyków życia gospodarczego – finansistów i inwestorów poszukujących nowych możliwości inwestycyjnych.
Ilona Fabrowska-Skibińska
Celem monografii jest wykazanie, że wyznaczeni operatorzy pocztowi mogą stać się istotnym ogniwem w procesie zabezpieczenia przepływu informacji w ramach poszczególnych składowych infrastruktury krytycznej oraz świadczenia e-usług w gospodarce cyfrowej, przez poszerzenie swoich kompetencji na bazie wieloletniego do[1]świadczenia w zakresie zabezpieczania przesyłu informacji. W monografii przedstawiono zmiany zachodzące w obecnej gospodarce, która nosi miano gospodarki cyfrowej. Zaprezentowano kluczowe megatrendy, które w sposób istotny wpływają na szeroko rozumiany sektor pocztowy, ze szczególnym uwzględnieniem rynku pocztowego. Podjęto także próbę odpowiedzi na pytanie badawcze, dotyczące przyszłego modelu działalności podmiotów sektora pocztowego. W pierwszej części monografii dokonano konceptualizacji pojęcia gospodarki cyfrowej, co pozwoliło na wieloaspektowe zdefiniowanie tego pojęcia. Następnie dokonano analizy infrastruktury krytycznej, jej funkcji i zadań. Zaproponowano model wykorzystania infrastruktury wyznaczonego operatora pocztowego, który jako integrator, byłby podmiotem usprawniającym przepływ informacji pomiędzy pozostałymi składowymi infrastruktury krytycznej. Autorzy dokonali także prezentacji specyfiki rynku i usług pocztowych. Wszystkie powyższe analizy stanowiły punkt wyjścia do przeprowadzenia badania, które pozwoliło na przedstawienie potencjału wyznaczonego operatora pocztowego zarówno w kontekście cyfryzacji i rozwoju e-usług, jak i wykorzystania infrastruktury do zapewnienia ciągłości działania całej infrastruktury krytycznej państwa. W ostatniej części monografii autorzy skoncentrowali się na wyzwaniach, które stoją przed rynkiem pocztowym. Odniesiono się do megatrendów, które oddziałują na nowe kierunki rozwoju usług pocztowych, w kontekście ostatniej mili, e-usług czy też ekonomii współdzielenia. Ze wstępu
"Lepiej dmuchać na zimne. Ta rada rozbrzmiewa w naszych uszach i blokuje nas nawet w dorosłości. Angie Morgan i Courtney Lynch pomagają spojrzeć na podejmowanie ryzyka w szerszym kontekście. "Stawiam na siebie: Jak wygrać z ryzykiem" dostarcza klarownych i sprawdzonych kroków, by pokonać ryzyko i spełnić marzenia". prof. Jeff DeGraff, współautor książki "The Creative Mindset" "Każdy, kto chce zainicjować istotne zmiany w swoim życiu, powinien przeczytać "Stawiam na siebie". Angie i Courtney nie tylko z powodzeniem odczarowują pojęcie ryzyka, ale także oferują pragmatyczne podejście do jego podejmowania. Ich osobiste historie, połączone z bezpośrednimi wskazówkami, dadzą wam odwagę i pewność siebie, aby prowadzić życie w sposób najbardziej dla was autentyczny". Aria Finger, była prezes DoSomething.org "W obliczu obecnego tempa zmian geopolitycznych i technologicznych skutecznymi liderami będą ci, którzy dostosowują się i dokonują innowacji, jednocześnie zarządzając ryzykiem. "Stawiam na siebie: Jak wygrać z ryzykiem" zachęca czytelników do wyjścia ze strefy komfortu, wprowadzenia zmian i zwyciężania! To niezwykle aktualna, inspirująca i fascynująca lektura". gen. Joseph Dunford, emerytowany żołnierz marines i były przewodniczący Kolegium Połączonych Szefów Sztabów "Prowadziłem szkolenia dla setek liderów oraz im doradzałem. Na początku żaden z nich nie podejmował wystarczającego ryzyka i nie podchodził do niego odpowiednio - nareszcie mamy książkę, która to zmieni. Morgan i Lynch wspaniale ukazują, jak wprowadzenie ryzyka może przełożyć się na zyski napędzające liderów. Skończycie lekturę tej książki, dysponując osobistym manifestem ryzyka oraz umiejętnością wykazywania się odwagą pozbawioną bezmyślności". dr Thomas A. Kolditz, założyciel i dyrektor Doerr Institute for New Leaders na Uniwersytecie Rice'a *** Zyskaj umiejętności podejmowania ryzyka, które pozwolą ci wieść satysfakcjonujące życie. Odkryj formułę sukcesu, która wzmocni twoją pewność podejmowania decyzji i odmieni nastawienie nawet osób najbardziej niechętnych ryzyku. W "Stawiam na siebie" Angie Morgan i Courtney Lynch dzielą się zdobytymi ciężką pracą, praktycznymi przemyśleniami - pomogą ci one zrealizować własny potencjał dzięki podejmowaniu ryzyka w sposób, który będzie dla ciebie najlepszy. Wskazówki autorek dotyczące podejmowania ryzyka były wykorzystywane przez najbardziej znane firmy na świecie - Google, Boston Scientific, FedEx i Oracle. Ich przemyślenia są tajnym składnikiem każdej podróży ku życiu pełnemu sukcesów. Dzięki jasnym, konkretnym krokom książka ta: Przybliża czytelnikom nową perspektywę ryzyka i rozwiewa powszechne, ale błędne założenia na jego temat, takie jak przekonanie, że jest ono przeciwieństwem nagrody. Dostarcza specjalistom z różnych dziedzin wskazówek, jak zacząć od razu praktykować nowe nawyki, aby wzmocnić swoje zdolności podejmowania ryzyka. Wskazuje, jak stworzyć siatkę bezpieczeństwa, aby zminimalizować negatywne skutki ryzyka. Oferuje skuteczne strategie zarządzania zjawiskami szkodliwymi dla ryzyka: lękiem i porażką. Nie pozwól, aby strach, niepewność lub mentalność unikania ryzyka kiedykolwiek cię blokowały. Angie Morgan i Courtney Lynch są twoimi przewodniczkami, które pomogą ci podjąć ryzyko najważniejsze dla ciebie.
Informowanie niefinansowe zajmuje ważne miejsce w strategii komunikacyjnej przedsiębiorstwa. Elementem tej sprawozdawczości jest model biznesu, ujawniany w Polsce przez niektóre przedsiębiorstwa obligatoryjnie. Model biznesu stanowi w pewien sposób skondensowany obraz działalności przedsiębiorstwa, poprzez holistyczne podejście do opisu prowadzonego przez przedsiębiorstwo biznesu i jego wpływu na otoczenie bliższe i dalsze. Książka przedstawia wyniki badań nad ujawnieniami modelu biznesu przez spółki czterech branż (energetyka, paliwa, górnictwo, telekomunikacja), notowane na GPW w Warszawie.
W publikacji zaprezentowano m.in.:
• podstawowe atrybuty sprawozdawczości korporacyjnej, z uwzględnieniem holistycznego podejścia do postrzegania przedsiębiorstwa i systemu informacji ekonomicznej prezentowanego głównie w raporcie zintegrowanym,
• szczegółową charakterystykę koncepcji modelu biznesu, jego klasyfikacje, determinanty zmian oraz komponenty,
• charakterystykę wartości przedsiębiorstwa i zarządzania wartością przedsiębiorstwa, w tym podsumowano metody pomiaru wartości przedsiębiorstwa,
• sprawozdawczość i ocenę modelu biznesu na bazie określonego składu czterech komponentów – kapitały, działania biznesowe, efekty wyjściowe, rezultaty.
Książka jest monografią poświęconą analizie i kontroli kosztów oraz jej wykorzystaniu w ocenie działalności przedsiębiorstwa. Po jej przestudiowaniu czytelnik zdobędzie wiedzę o tym: - jaka jest istota i rola analizy kosztów w ocenie działalności przedsiębiorstwa, - jakie jest znaczenie kontroli kosztów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, - jakie źródła informacji wykorzystuje się w analizie i kontroli kosztów, - jakie metody stosuje się w analizie kosztów przedsiębiorstwa, - w jaki sposób przeprowadzać kontrolę kosztów w przedsiębiorstwie.
Zarządzanie procesami biznesowymi uznawane jest za jedną z najbardziej efektywnych dyscyplin zarządzania, która stosowana jest w coraz większej liczbie organizacji. Chmura obliczeniowa staje się coraz bardziej dominującym modelem wdrażania rozwiązań informatycznych oraz procesów biznesowych. Korelacja tych dwóch zagadnień jest bardzo interesująca zarówno z perspektywy praktyki biznesowej, zarządzania, IT, jak i perspektywy naukowej. Niniejsza książka wprowadza do zagadnienia zarządzania procesami biznesowymi i chmury obliczeniowej, porządkuje nomenklaturę, przedstawia usługi chmury obliczeniowej umożliwiające zarządzanie procesami biznesowymi oraz prezentuje koncepcję modelu zarządzania procesami biznesowymi z wykorzystaniem chmury obliczeniowej.
Julian Heller – Jak zarabiać na oszczędzaniu
Mamy przyjemność przedstawić Wam kolejny tytuł z serii „Biznes dla Nastolatków”.
Tym razem swoimi przemyśleniami i doświadczeniami dzieli się kolejny nastolatek, przedsiębiorczy Julian Heller. W swojej książce zatytułowanej Jak zarabiać na oszczędzaniu radzi on swoim rówieśnikom, aby poszukiwali równowagi pomiędzy mądrym ograniczaniem konsumpcji i gospodarnością a równie mądrym przeznaczaniem środków na to, co jest naprawdę ważne.
I aby przy okazji… zarabiali na oszczędzaniu!
Julian pokazuje między innymi: w jaki sposób się uczyć; jak się usamodzielnić; jak przejść „na swoje” i jeśli jest to związane z wyprowadzką z domu rodzinnego, to co lepiej zrobić: kupić czy wynająć? Dom czy mieszkanie?
Wskazuje jak ważne jest planowanie i sporządzenie budżetu oraz jakie wydatki należy w nim uwzględnić np. żywienie, ubranie, edukacja, korzystanie z technologii takich jak telewizja czy Internet. A wszystko po to, by pokazać, w jaki sposób zoptymalizować koszty życia codziennego nie tracąc na jego jakości, a przy okazji oszczędzić trochę czasu i pieniędzy, które można docelowo poświęcić na gromadzenie swego majątku.
Julian, w oparciu o własne obserwacje i doświadczenie podaje liczne przykłady tego, że oszczędzanie to tylko odkładanie doraźnej konsumpcji w czasie, aby cieszyć się potencjalnie bardziej wartościową KONSUMPCJĄ W PRZYSZŁOŚCI.
Bowiem, pisze Julian Heller: Celem produkcji jest konsumpcja, zaś celem posiadania majątku jest jego używanie. Byle rozsądnie!
Oszczędzanie to swego rodzaju bufor odwlekający konsumpcję w czasie, dzięki czemu mamy okazję lepszego przemyślenia sposobów alokacji dóbr i środków tak, by w późniejszym procesie konsumpcji wiedzieć co ze zgromadzonym majątkiem należy począć.
Życzymy udanej lektury!
Postaw na pewne podstawy biznesu w niepewnych czasach Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne - o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie. Ta książka zawiera podsumowanie najważniejszych zasad i dobrych praktyk modelowania procesów biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem notacji BPMN. Pod tym akronimem kryje się globalny standard modelowania procesów, pozwalający efektywnie opisywać i doskonalić działanie organizacji. BPMN bazuje na wielu popularnych notacjach, dlatego też zdecydowana większość jej elementów będzie dosyć intuicyjna dla osób, które zetknęły się z jakimś sposobem graficznego opisywania procesów. W specyfikacji jednak są również elementy charakterystyczne dla tej konkretnej notacji, stąd warto się z nią gruntownie zapoznać, by uniknąć błędów podczas wdrażania jej w praktyce. Książka stanowi podsumowanie kilkunastu lat doświadczenia praktycznego w modelowaniu procesów i ma za zadanie pomóc czytelnikom opanować zasady sprawnego tworzenia modeli procesów, które będą pożyteczne dla organizacji.
Biznesowa rewolucja na miarę internetu. Już tu jest! Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT - chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy. Możliwości ChataGPT są imponujące. Całą wiedzę, jaką zgromadziliśmy, mamy za jego pośrednictwem na wyciągnięcie ręki, dostępną w kilka sekund. Dysponuje także naszym doświadczeniem i umiejętnościami - zdolnością do researchu, umiejętnościami obliczeniowymi, kreatywnością na poziomie profesjonalnego copywritera. Analizuje i wyciąga wnioski, planuje, tłumaczy zagraniczne teksty, tworzy pisma, odpowiedzi na zapytania, oferty, wpisy na bloga i do mediów społecznościowych. Brzmi jak science fiction? Może. Jednak ChatGPT już tu jest i czeka, aż go zatrudnisz w swojej firmie i pozwolisz mu robić dla Ciebie rzeczy, które zrobić trzeba, a na których zrobienie nie masz czasu, chęci, albo pieniędzy - bo realizację niektórych zadań trzeba byłoby powierzyć zleceniobiorcy. Tymczasem elektroniczny super mózg zrobi je dla Ciebie za darmo. Ta książka podpowie Ci jak namówić Chata GPT, by dla Ciebie pracował.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?